Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 79:sta
  1. #31
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 21 2006,12:38) kirjoitti
    200hp ram-airilla Zetorista ei ole mikään ihme. 1400 kuutiota, eli viritysaste on melko lievä moniin muihin verrattuna.

    Omasta tonnisesta (999cc) lähtee myös pikkumuutoksilla se 200hp ram-airilla. 190hp on mitattu nyt kampuralta ilman ram-airia. Ram-airilla tulee testien mukaan n. 10hp lisää, eli se on nyt siinä, 200hp ram-airilla, eli sama kuin 400cc isommasta zetorista vakiona. Muutokset; täysputki, powercommander ja vapaavirtausfiltteri.

    Mun mielestä näissä ei ole ollut mitään ihmeellistä? hommat selviää, kun käy mittaamassa ne tehot * *Sitten kun on tarpeeks sitä hommaa tehnyt eri pyörillä ja tarpeeks monessa paikassa, niin pystyy aika hyvin hahmottamaan mistä on kyse. Kyllä nuo TM:n testaajat on erittäin hyvin perillä asioista..
    Tuota, tarkoitukseni - ainakaan lähtökohtaisesti - ei ollut epäillä sitä, etteikö näistä pyöristä saataisi teknarin tehoja ulos, eikä varsinkaan sitä, etteikö hyvin viritetystä kyykkäristä niitä saataisi perkeleesti enemmän.

    Se, että epäilin asiaa tuntemattomana TM:n mittaamia tehoja juuri näille pyörille, johtui vain siitä, että yksinkertainen ihminen ei ymmärrä, miksi nuo tehot pitäisi ilmoittaa tarkoituksellisesti noin reilusti alakanttiin valmistajan osalta

    En ymmärrä sitä vieläkään, mutta uskon toki kokeneempia kun he kokemuksistaan kertovat.
  2. #32
    Merkkikeskusteluissa Yamaha-puolella on juttua XJR:istä, tehoista ja muista.

    XJR:n konehan on alunperin ollut FJ1100:ssa (1984 alk.), joka sitten muuttui FJ1200:ksi (1985-1994 tjsp.), sitä on tietysti
    vuosien mittaan muuteltu monin tavoin, mutta peruskonstruktio ja osat ovat varsin laajalti yhteensopivia.

    Että kyseessä on vähän eri sortin hommeli...

    Ei näistä kannata muuta sanoa kuin että teho ei ole pääasia, vääntö ja miellyttävä ajotuntuma sen sijaan on.

    Meillä emännällä on myös XJR1300:nen että tervetuloa hänenkin puolesta porukkaan.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  3. #33
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 21 2006,13:14) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 21 2006,12:38) kirjoitti
    200hp ram-airilla Zetorista ei ole mikään ihme. 1400 kuutiota, eli viritysaste on melko lievä moniin muihin verrattuna.

    Omasta tonnisesta (999cc) lähtee myös pikkumuutoksilla se 200hp ram-airilla. 190hp on mitattu nyt kampuralta ilman ram-airia. Ram-airilla tulee testien mukaan n. 10hp lisää, eli se on nyt siinä, 200hp ram-airilla, eli sama kuin 400cc isommasta zetorista vakiona. Muutokset; täysputki, powercommander ja vapaavirtausfiltteri.

    Mun mielestä näissä ei ole ollut mitään ihmeellistä? hommat selviää, kun käy mittaamassa ne tehot * *Sitten kun on tarpeeks sitä hommaa tehnyt eri pyörillä ja tarpeeks monessa paikassa, niin pystyy aika hyvin hahmottamaan mistä on kyse. Kyllä nuo TM:n testaajat on erittäin hyvin perillä asioista..
    Tuota, tarkoitukseni - ainakaan lähtökohtaisesti - ei ollut epäillä sitä, etteikö näistä pyöristä saataisi teknarin tehoja ulos, eikä varsinkaan sitä, etteikö hyvin viritetystä kyykkäristä niitä saataisi perkeleesti enemmän.

    Se, että epäilin asiaa tuntemattomana TM:n mittaamia tehoja juuri näille pyörille, johtui vain siitä, että yksinkertainen ihminen ei ymmärrä, miksi nuo tehot pitäisi ilmoittaa tarkoituksellisesti noin reilusti alakanttiin valmistajan osalta *

    En ymmärrä sitä vieläkään, mutta uskon toki kokeneempia kun he kokemuksistaan kertovat.
    Syitä voidaan vain arvailla.. Vakuutuksien hinnat (tehot vaikuttavat siihen jo suomessakin), sijoittuminen kyseisen merkin mallistossa verrattuna muihin pyöriin jne..

    Kun en ole tehtaalla ollut niitä päätöksiä tekemässä, niin arvailujahan nuo ovat.. Hyvä kuitenkin, että se menee noin päin, eli niistä saadaan enemmän kuin ilmoittavat!

    Koitin vain perustella, kun täällä selvästi epäiltiin teknarin mittauksia ja muutakin "vilppiä" epäiltiin olevan..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  4. #34
    Lainaa (Jori @ Huhti. 21 2006,12:52) kirjoitti
    Tuossa olisi vertailukohdaksi Korpiahon penkistä ex-XJR:ni käppyrät. Ja kyseessä takarengasteho. Täysin vakiot antaa tuossa penkissä muistaakseni n. 97 hp _takarenkaalta_. Se ei liene kovinkaan kaukana ilmoitetusta 106 hp kampiakselitehosta?
    http://www.mp-foorumi.com/gallery....742.jpg
    Siinähän se tuli todiste topikin aloittajalle, että n. +15hp on sieltä odotettavissa.. Tosin ei pelkällä suuttimien vaihdolla.

    97hp renkaalta on normaalilla kertoimeilla n. 110hp kampuralta.. 12% hävikki siis.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  5. #35
    Lainaa kirjoitti
    miksi nuo tehot pitäisi ilmoittaa tarkoituksellisesti noin reilusti alakanttiin valmistajan osalta
    Vakuutustekninen juttu, joka ei varmaan ole pelkästään Suomesta kiinni.

    Toisaalta, tehot ilmoitetaan tuotannon alkaessa siten että on olemassa pikku toleranssi, en muista mitä käyttävät, mutta jos vaikka 5 prossaa ois, niin 100-heppasella ois sitte käypänen teho 95-105hp... Tuotannon aikana voi tulla muutoksia jotka nekin on varmaankin hyvä huomioida yms.

    Valtavan kova tehokilpailu tietyissä malleissa ja kokoluokissa tekee painetta ilmoittaa lähemmäs toleranssin ylärajaa tai hiukan yli. Eihän se enää meinaa mitään jos testeissä kone antaa alle ilmoitetun, kun parin kuukauden päästä malli on jo vanhentunut...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  6. #36
    Mulla on 1200:nen, josta ilmoittavat 98hp. Se kuulemma antaa vakiona konetehoa 109-113hp, Dynojetin porukoitten mukaan, jos oikein jutut muistan. Laitatin Dynojetin stage 1 suutinsarjan, K&N suodattimen ja ostin läpivirtaavat halvat vaimentimet autovaraosaliikkeestä ja penkissä tuotti 110hp takarenkaalta. Sitten tein omia koukeroita ilmapoksiin ja vaihdoin Supertrappin vaimentimet, takarengasteho oli taas 110hp, mutta alakierroksille tuli potkua lisää aika lailla myös perstuntumalla. En ole penkissä sittemmin käynyt, ruuvailua jatkoin seosmittarin kanssa...jossain vaiheessa laitoin myös "suorat" imukurkut kaasareihin. Ja semmosta.

    Niin, FJ1200:ssa ollessaan se koneteho tais olla 125hp...



    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  7. #37
    Olikohan mun zrxässä muistaakseni takanakilta 113,5hp vakiona. Mennee vissiin siihen haarukkaan, että kampuralla ois likellä tuota 127hp, mikä tais olla teknarissa. Ja Viaberilla mitattu mullakin.

    Tosin semmoinen eppäilys on, että onko tm tällä kertaa mitannut pyörät Viaberilla, kun itse koeajo tehtiin epsanjassa?
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  8. #38
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 21 2006,13:48) kirjoitti
    Olikohan mun zrxässä muistaakseni takanakilta 113,5hp vakiona. Mennee vissiin siihen haarukkaan, että kampuralla ois likellä tuota 127hp, mikä tais olla teknarissa. Ja Viaberilla mitattu mullakin.

    Tosin semmoinen eppäilys on, että onko tm tällä kertaa mitannut pyörät Viaberilla, kun itse koeajo tehtiin epsanjassa?
    Ainakin se luki siinä, että tehomittaukset: Harri Piensalmi, Viaber Oy..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  9. #39
    Luin myös sen testin. Siinä kokeneet koeajajat totesivat, että teho ei ole lainkaan olennaisin seikka kyseisissä pyörissä, joten sen painotusarvo oli myös testissä vähäinen.

    Hyvin todettu!

    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  10. #40
    Lainaa (kaasunalle @ Huhti. 21 2006,09:36) kirjoitti
    Jammulla taitaa olla tällainen "varman päälle"-tapa vähän kautta linjan.
    Yamaha FZ6 (-S) vuosimallit 2004 - 2006 tehdas ilmoittaa 98 hevosta, konetehoa löytyy oikeasti 105 - 109 hepoa.

    100 heppaa on ainakin joskus ollut joissakin maissa vakuutusmaksuissa merkittävä virstanpylväs.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  11. #41
    todennäkäisesti tehot ilmoitetaan siihen mikä niistä "vähintään" lähtee. Tuotannollisista syistä eri yksilöiden tehot voivat vaihdella muutaman hevosvoiman joten ilmoitetaan se teho mikä on sen vaihtelun "ala-arvo". Näin ei koneestä lähde vähempää kuin tehdas ilmoitti.

    Sitten jotkut bemarit ilmoittaa sen mitä siitä pitäisi lähtee jolloin vaihtelusta riippuen mitattu teho on sitten +- x hevosvoimaa ilmoitetusta.

    En usko, että taustalla on muuta. Tietenkin voi olla, että alhaisemmalla tehoilmoituksella saavat pyöriinsä tietyissä maissa halvemmat vakuutukset jne, eli on ostajalle edullisempi? Mopot kuitenkin rekisteröidään ilmoitetun tehon perusteella eikä mitatun.
  12. #42
    Lainaa (JIMJAK @ Huhti. 21 2006,18:50) kirjoitti
    Luin myös sen testin. Siinä kokeneet koeajajat totesivat, että teho ei ole lainkaan olennaisin seikka kyseisissä pyörissä, joten sen painotusarvo oli myös testissä vähäinen.

    Hyvin todettu!

    Näi o. Alakierrosvääntö on olennainen juttu noissa pyörissä, ei niinkään huipputeho. Ja väännön suhteen porukka olikin aika tasaista. Tuskin nousee valintakriteeriksi tuossa sakissa.

    Tai bemussa se huipputeho voikin olla olennaisempi, mutta siinähän onkin kyse ihan eri pyörästä. Ihmettelen edelleen, miten bmwtä vertailtiin tossa retrojapseihin... ? Ei ihan äkkiä avaudu, kelle vois olla vaihtoehtona tekniikalla kikkaileva, moderni bemari ja toisaalta vanhanaikainen retro peruspyörä. Hintakin ihan toisella tasolla... Älytön valinta. Oishan bemarillakin ollut tohon vertailuun sopivampi vaihtoehto... joku tonnikakssatanen bokserinaku ois ollu ihan mielenkiintoinen tuossa porukassa.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  13. #43
    Tehoerot tuotannollisista syistä...se kyllä pitää paikkansa...Hyvänä esimerkkinä Saabin 16V turbokoneiden eroja eri yksilöiden välillä oli muistaakseni 4-5 hevosvoiman luokkaa 175hp koneessa. Ja uskokaa tai älkää...erot aiheutti ihan sellainen asia kuin imusarjan tiivisteen sovitus. Luulisi ettei paineenalaisen tilan virtaus niin paljoa vaihtelisi jos reuna on jossakin millin kapeampi...mutta niin vain oli. Arvaako joku miten tarkasti oma tiivisteeni sovitettiin?
  14. #44
    käykää koeajamassa niitä, tehopenkki on tehopenkki, siellä huudatetaan ja jos haluaa vääntöä yms, niin ajamalla se selviää.

    nimimerkillä:"pyörässä on muutakin kuin tehot".

    jos pyörän perushyve olisi tehot, niin pultatkaa 350hp V8:siin rullalaudan pyörät, niin siinä se tehopenkkien mukaan paras pyörä sitten olisi. 300hp takarenkaalta.!
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  15. #45
    Jos itse maksaa vakuutuksia (jotka kaikki on kohta teho/paino) ollos tyytyväinen ilmoitettua suurempaan tehoon !
    Koska yhtiöt huomioivat myös iän, täytynee sekin fixailla sopivaksi (omistaja/haltija)
    Pojat ajaa mopoilla
  16. #46
    Kyllähän niitä tehoja on alakanttiin ilmoiteltu jo pidempään... Lainasin jokin aika sitten ihan ajankuluksi kirjastosta 10v vanhoja mopolehtiä ja esim CBR 600:ssa oli kaikissa lehdissä järjestään penkitetty 105hv vaikka tehdas ilmoittaa tasan saturaisen. Se, että onko tolla viidellä hummalla mitään merkitystä onkin sitten jo eri asia.
    Eikös monissa maissa ollut ainakin ennen se sadan humman raja aika merkityksekäs vakuutusmaksujen kannalta??

    Edit: typot pois...



    Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...
  17. #47
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 21 2006,20:39) kirjoitti
    Lainaa (JIMJAK @ Huhti. 21 2006,18:50) kirjoitti
    Luin myös sen testin. Siinä kokeneet koeajajat totesivat, että teho ei ole lainkaan olennaisin seikka kyseisissä pyörissä, joten sen painotusarvo oli myös testissä vähäinen.

    Hyvin todettu!

    Näi o. Alakierrosvääntö on olennainen juttu noissa pyörissä, ei niinkään huipputeho. Ja väännön suhteen porukka olikin aika tasaista. Tuskin nousee valintakriteeriksi tuossa sakissa.
    No joo, ristiriitaista tekstiä. Toisaalta sanottiin, että tehoilla ei merkitystä, mutta esimerkiksi XJR:ään kaivattiin lisää tehoja "muutama kilowatti" ja "tehon puutteen huomasi". Ottaen vielä huomioon, että käytännön testeissä, esim 0-400m (vauhtia vajaat parisaturaista), tehoa oli läsnä kaksi sekunnin kymmenystä vähemmän kuin rexissä, jonka moottori oli sentään "go,go,go!!!"

    Jos sillä teholla ei ole mitään merkitystä testaajien mielestä, niin miksi pyörät piti penkittää ja kellotella näitä pirun turhia nollasta johonkin lähtöjä?

    Lainaa kirjoitti
    Tai bemussa se huipputeho voikin olla olennaisempi, mutta siinähän onkin kyse ihan eri pyörästä. Ihmettelen edelleen, miten bmwtä vertailtiin tossa retrojapseihin... ? Ei ihan äkkiä avaudu, kelle vois olla vaihtoehtona tekniikalla kikkaileva, moderni bemari ja toisaalta vanhanaikainen retro peruspyörä. Hintakin ihan toisella tasolla... Älytön valinta. Oishan bemarillakin ollut tohon vertailuun sopivampi vaihtoehto... joku tonnikakssatanen bokserinaku ois ollu ihan mielenkiintoinen tuossa porukassa.
    Minua tuo taas ei häirinnyt ollenkaan. Kyseessähän ei ollut retropyörätesti. Aika pirun monet lehdet testailevat nykyään varsin sekalaista seurakuntaa keskenään ja niin on tehnyt TM:kin. Karsinointi voi joskus olla paikallaan, mutta ei kai siitä nyt mitään sääntöä kannata tehdä. Ja kun testin lukee, niin kyllä siellä tehtiin varsin hyvin selväksi, että bemari on erilainen nuori monilta osin.

    Retroilu on kuulemma trendikästä. On ihme, että koko sana ei tainnut esiintyä testissä ollenkaan. On vaikea ajatella omaa pyörää vanhanaikaiseksi retrojapsiksi, siinä missä esimerkiksi tätä.
  18. #48
    Näissä teho- ja vääntökäyrävertailuissa rengaslaatu ja rengaslämpötilat vaikuttaa myös. Suuret lukemat voi olla seurausta siitä, että kumet on oikeat ja ajettu lämpimäksi. Tätä ei TM testissä sanota. Ja se on kyllä pitkä miinus, sillä esimerkiksi ajo-ominaisuusvertailuissa rengaserot vaikuttaa.
    Ja kuten on todettu aiemmin, tehtaat ilmoittaa tehot jonkinlaisina keskiarvoina, myös renkaiden ja lämpötilojen suhteen. Eri maissahan saattaa olla eri ensiasennusrenkaat.
    Itse kun näitä dynojuttuja teetätin, pidin huolen siitä, että vetoja oli niin paljon, että rengaslämpötila oli riittävä.
    Jos haluttaisiin täysin vertailukelpoiset tulokset, niin pitäisi olla samat kumet alla ja mitata rengaslämmöt.
  19. #49
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 21 2006,12:15) kirjoitti
    Jopa kieppimittarin skaalaa on tänä vuonna rukattu mainospuheisiin paremmin sopiviksi.
    Harhaanjohtamisen paljastuttua Yamaha tarjoutui ostamaan [USAssa] takaisin kaikki 2006 R6:t maksetulla hinnalla "ilman kyselykaavakkeiden täyttämistä". Jenkeissä kuluttajien pelko...


    Prätkissä on oma kulttuurinsa. Jos esim. Honda toisi markkinoille 750 cc taloussportin ja tehoilmoitus olisi 110 hv, niin kaikki alle 112 hepan mittaustulokset eivät olisi asiallisia. Osittain kysymys on myös valveutuneisuudesta: uskomattoman moni suomalainen autonomistaja ei ole penkittänyt kallista autoaan...
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  20. #50
    Kumman mukaan se vakuutus sitten hinnoitellaan, valmistajan ilmoittaman vai oikean mittauksen mukaan? Jos mitattu teho on pienempi niin voiko sen tuloksen ilmoittaa vakuutusyhtiölle ja laskea vakuutuksen hintaa siten?
    premier

    emeritus
  21. #51
    Pyörissä harvemmin taitaa olla ilmoitettua pienempi.
    Pojat ajaa mopoilla
  22. #52
    Ja lissää vettä myllyyn.. Isorosmothan kans ilimootettaan 98hp, ja kuulemma järjestään on se laskennallinen moottoriteho n.120.. ainaki semmosia mulle kerrottiin,ku ittellä moinen oli..
    Nyt pitäis oma busse saada vietyä penkkiin, ku niissäki isoja eroja: samassa penkiissa vakioista mitattu 145-160rwhp.. kippis
    Exät:
    Yamaha DT 125 R -89
    Husqvarna WR 250 -92
    Honda CB 750 -73
    Honda CBR 1000 f -90
    Suzuki Bandit 1200 -02
    GSX1300R Hayabusa K5
    M1800r -09
    Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
  23. #53
    Lainaa (Bomber @ Huhti. 21 2006,11:37) kirjoitti
    Lainaa (Birgitta @ Huhti. 21 2006,11:20) kirjoitti
    Ootko mitannu onko itselläsi kaikki tehot tallella, meinaan lanttua.

    http://www.mensa.fi/index.php/alytestit

    Käy koeponnistamassa
    Jep, on käyty ja tulos ei ollut paskempi, 179,5 hv kampuralta dynossa. Montako hevosvoimaa siitä sinun XJR:stäsi irtosikaan? Ei lanttu vielä mitään, mutta oletko jo Birgitta mitannut rambutanistasi tehot?

    - Catholic Girls, with a tiny little mustache...
    Mitäs mitäs... eiks sullakin ollut kilonen blade? mitäs kaikkee siihen on puuhasteltu, kun on saatu heppa enemmän kun mulla *
    -HD FXD -07

    Vanhoja...
    -Z750 -04
    -CBR 1000 RR -04
    -YZF R1 -08
  24. #54
    Lainaa (miäs @ Heinä. 17 2006,22:15) kirjoitti
    Pyörissä harvemmin taitaa olla ilmoitettua pienempi.
    Hmm. No esim. speed triplen tehoiksi triumph ilmoittaa 130heppaa. B12 penkitti juuri omastaan 116,6hv. Aika iso ero ja luulisi jo vaikuttavan maksuihinkin?
    premier

    emeritus
  25. #55
    Lainaa (puti @ Heinä. 17 2006,22:49) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Huhti. 21 2006,11:37) kirjoitti
    Lainaa (Birgitta @ Huhti. 21 2006,11:20) kirjoitti
    Ootko mitannu onko itselläsi kaikki tehot tallella, meinaan lanttua.

    http://www.mensa.fi/index.php/alytestit

    Käy koeponnistamassa
    Jep, on käyty ja tulos ei ollut paskempi, 179,5 hv kampuralta dynossa. Montako hevosvoimaa siitä sinun XJR:stäsi irtosikaan? Ei lanttu vielä mitään, mutta oletko jo Birgitta mitannut rambutanistasi tehot?

    - Catholic Girls, with a tiny little mustache...
    Mitäs mitäs... eiks sullakin ollut kilonen blade? mitäs kaikkee siihen on puuhasteltu, kun on saatu heppa enemmän kun mulla
    Tuo tehokommentti oli sellaista kieli poskella meininkiä.

    Itse prätkässä on Akrapovicin racing-putkisto (ei mitään E-hyväksyntöjä) ja voimakomentaja. Dynoajoilla tasoiteltiin vääntökuopat. Muita virityksiä ei ole. Teho on siis kampuralta, joten siitä pitää varmaan vähentää joku 13-14 % niin päästään takapyörätehoon. Nyt näyttää vahvasti siltä, että Blade vaihtuu toisenmerkkiseen kikottimeen (johon myös tulee racing-putkisto), mutta edelleen pysytään tylsissä japsivehkeissä. Vaihtelu virkistää.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  26. #56
    Lainaa kirjoitti
    jotkut valmistajat ilmoittavat tehot alakanttiin !
    Ettei ainakaan kukaan pääse sanomaan "ettei tässä ole niitä tehoja mitä luvataan".
    Sama hommahan on tietyissä kotilo merkeissä !
    off topic: En tiedä päteekö enää mutta vielä -80 luvulla esim. mercedes ilmoitti henkilöautojen huippunopeuden suurimpana sallittuna jatkuvana ajonopeutena. Japsivehkeissä huiput on aina ollu se mittarinäyttämä joka on +15% todellista suurempi

    Anyway, alakanttiin ilmoitetut moottoripyörän tehot on vain kuluttajan etu pl. nakkikioskipullistelut mutta eiköhän fjr ole suunnattu pullisteluvaiheen taakse jättäneille motoristelle
    KTM
  27. #57
    Lainaa (premier @ Heinä. 17 2006,23:01) kirjoitti
    Lainaa (miäs @ Heinä. 17 2006,22:15) kirjoitti
    Pyörissä harvemmin taitaa olla ilmoitettua pienempi.
    Hmm. No esim. speed triplen tehoiksi triumph ilmoittaa 130heppaa. B12 penkitti juuri omastaan 116,6hv. Aika iso ero ja luulisi jo vaikuttavan maksuihinkin?
    Näköjään vieläkään kaikki eivät ymmärrä takapyörätehon ja ilmoitetun tehon eroa. Tässä topikissakin muutaman tuota yritetään selventää.

    Valmistajat ilmoittavat tehon kampiakselilta. Dynossa mitataan takapyörältä. Väliin tulee n. 12% hävikki (vaihdelaatikko, kytkin, ketju, rengas jne..).

    Elikäs tuo B12:n Trumpan 116hp takarenkaalta on melko tarkalleen tuo ilmoitettu 130hp kampuralta.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  28. #58
    Lainaa (Tylyttäjä @ Heinä. 18 2006,11:02) kirjoitti
    Lainaa (premier @ Heinä. 17 2006,23:01) kirjoitti
    Lainaa (miäs @ Heinä. 17 2006,22:15) kirjoitti
    Pyörissä harvemmin taitaa olla ilmoitettua pienempi.
    Hmm. No esim. speed triplen tehoiksi triumph ilmoittaa 130heppaa. B12 penkitti juuri omastaan 116,6hv. Aika iso ero ja luulisi jo vaikuttavan maksuihinkin?
    Näköjään vieläkään kaikki eivät ymmärrä takapyörätehon ja ilmoitetun tehon eroa. Tässä topikissakin muutaman tuota yritetään selventää.

    Valmistajat ilmoittavat tehon kampiakselilta. Dynossa mitataan takapyörältä. Väliin tulee n. 12% hävikki (vaihdelaatikko, kytkin, ketju, rengas jne..).

    Elikäs tuo B12:n Trumpan 116hp takarenkaalta on melko tarkalleen tuo ilmoitettu 130hp kampuralta.
    Kyllä minä sen eron ymmärrän, mutta kysymys onkin, että kumman mukaan vakuutus hinnoitellaan? Ainoa virallisesti saatava teholukema on tosiaan tuo valmistaman ilmoittama kampuralta mitattu. Omalta kannalta olisi edullisempaa, jos vakuutus hinnoiteltaisiin takapyörätehon mukaan, mutta tätä mittaustulostahan ei ole virallisesti saatavilla.



    premier

    emeritus
  29. #59
    Lainaa (premier @ Heinä. 18 2006,11:14) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Heinä. 18 2006,11:02) kirjoitti
    Lainaa (premier @ Heinä. 17 2006,23:01) kirjoitti
    Lainaa (miäs @ Heinä. 17 2006,22:15) kirjoitti
    Pyörissä harvemmin taitaa olla ilmoitettua pienempi.
    Hmm. No esim. speed triplen tehoiksi triumph ilmoittaa 130heppaa. B12 penkitti juuri omastaan 116,6hv. Aika iso ero ja luulisi jo vaikuttavan maksuihinkin?
    Näköjään vieläkään kaikki eivät ymmärrä takapyörätehon ja ilmoitetun tehon eroa. Tässä topikissakin muutaman tuota yritetään selventää.

    Valmistajat ilmoittavat tehon kampiakselilta. Dynossa mitataan takapyörältä. Väliin tulee n. 12% hävikki (vaihdelaatikko, kytkin, ketju, rengas jne..).

    Elikäs tuo B12:n Trumpan 116hp takarenkaalta on melko tarkalleen tuo ilmoitettu 130hp kampuralta.
    Kyllä minä sen eron ymmärrän, mutta kysymys onkin, että kumman mukaan vakuutus hinnoitellaan? Ainoa virallisesti saatava teholukema on tosiaan tuo valmistaman ilmoittama kampuralta mitattu. Omalta kannalta olisi edullisempaa, jos vakuutus hinnoiteltaisiin takapyörätehon mukaan, mutta tätä mittaustulostahan ei ole virallisesti saatavilla.
    Eipä sillä ole väliä kumman mukaan ne maksut määräytyy. Ne määräytyy kuitenkin kaikille samalla periaatteella. Jos perustuu takapyörätehoon niin €/kW/kg on tietty korkeampi kuin jos vertailuteho olisi koneelta.
    TL1000R
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Koris @ Huhti. 21 2006,19:02) kirjoitti
    Lainaa (kaasunalle @ Huhti. 21 2006,09:36) kirjoitti
    Jammulla taitaa olla tällainen "varman päälle"-tapa vähän kautta linjan.
    Yamaha FZ6 (-S) vuosimallit 2004 - 2006 tehdas ilmoittaa 98 hevosta, konetehoa löytyy oikeasti 105 - 109 hepoa.

    100 heppaa on ainakin joskus ollut joissakin maissa vakuutusmaksuissa merkittävä virstanpylväs.
    Esim saksassa. Siellähän on yleisesti isot pyörät kuristettu juuri tuon rajan alapuolelle... Vähän väliähän saa lukea, kun joku kyselee saksantuonnin kuristusten poistosta. Saksa on sen verran iso markkina-alue, et tehtaat ilmoittelevat jo valmiiksi tehot alakanttiin (näin vois ainakin arvailla...)
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen