Honda VTR 1000 olisi kiikarissa ja haluaisin käyttäjien kommentteja saako pyörään millään ilveellä sivulaukkuja. Myyjä kaupassa ilmoitti, että jo haluat pyörä, unohda laukut. Emännän kanssa pitäisi kaksi päällä päästä pöristelemään, mutta mitään euroopan turneeta ei nyt ole näköpiirissä. Laukut vaan pitäisi jollain tavalla saada kiinni pyörään. Onko kellään kokemuksia laukkujen kiinnityssarjoista tai ylipäänsä VTR 1000:sta kaksi päällä ajossa vai pitääkö ostohaaveet haudata tämän takia???
J. Virta
Ei ole mikään herkku matkailuun. Itse joskus ajelin veturilla kaksi päällä Lappiin ja Itä-Suomeen kaksi päällä. Laukkuina perälaukku ja tankkilaukku + reppu ja eipä takajakkaralta mitään hurraahuutoja kuulunut. Pieni tankki ja korkeahko kulutus ei myöskään nosta pisteita pienimuotoisessakaan matkailukäytössä. Pyörä ei mitään pyöränä nikotellut, mutta jos on aikeissa reissata hiemankin enemmän kuin pari viikoloppua kesässä, niin katsoisin jotain muuta pyörää. Itse vaihdoin koko veturin pois 10 tonnia ajettuna, kun en pitänyt koko häkkyrästä.(juvavi @ Huhti. 19 2006,18:54) kirjoitti
Kummassahan olis munakkaammat soundit VTR:ssä vai Suskan TL:ssä? Ja muutenkin onko ne suunnalleen kestävyydeltään yhtä varmoja pyöriä?
1000cm3 K4 *http://kotinetti.suomi.net/make72/56.jpg
Jep kyllähän se asettaa haasteita kun matkalle lähtee pyörällä johon ei saa kovia sivulaukkuja. Itellä on takalaukku pehmeät sivulaukut ja tankkilaukku ja niillä pitää selvitä 2 1/2 viikon neuroopan turneesta kaks päällä.
Niin unohtu laittaa että, mikäli ei ole ylösvedettyjä putkia niin pehmeitä laukkuja voi käyttää ja muuten se on asenteesta kiinni. Joku ajaa wingillä matkaa joku bladella ja joku veturilla jotkut mopolla matkaa.......
Onneks vaimo on pieni ja kevee
K1600GTL
Joo... Ja kandee niitten pehmeiden sivulaukkujen kanssa muutenkin olla tarkka. Ettei ne semmoset pienet muovihakaset, joilla takakate on takaa alhaalta kiinni, napsahda poikki!? Kokemusta on...
-muista hanaa-
Kaikki pyörät käy matkailuun, soon vaan asenteessa. Ja jos takapakkarilta kuuluu kitinää, ajat aivan liian hiljaa![]()
Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
Hyvin on Norjan reissut veturilla onnistuneet,
kylläkin yksikseen ajellessa. *
Viime vuonna hankin pehmeät sivulaukut
ja ihan hyvin pelittivät, vaikka high pipet pyörässä kiinni.
Pitää vaan huolen, että laukut on sijoitettu vaimentimien
kohdalle ja, etteivät ota itse putkeen kiinni.
Lisäksi tankkilaukku ja tavararulla kyytiläisen paikalle.
Mutta kyllä paras ohje matkalle lähtiessä on se,
ettei ota liikaa kamaa mukaan.
...vielä, kun tuon itse sisäistäisi... *![]()
OrMu 331 kmh (gen2 1340cc)
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
&
100 m/s CLUB FINLAND (lainamopolla)
Niin... Muakin tuo toimintasäde kyllä mietityttää...
Kun pyörän vaihto olisi edessä ja vaihtoehtoina svtonni ja veturi..kyllä yli99 vuosimallisessa veturissa on ainakin suurempi tankki kuin svessassa... Mikähän mahtaa tuon uudemman veturin toimintasäde olla??
Ja jos jollain olisi vielä kokemusta, että kummassa on etukenoisempi ajoasento niin olsin tyytväinen...
Itse olen veturilla eukon kanssa huristellu n. 5000km kaks päällä,
ei hyvä. Tilat on ihan OK, mutta se V-2:sen tärinä tekee pidemmän
päälle takana olon melko ikäväksi. Tilat on mielestäni aika hyvät tuommoseksi mopoksi, mutta sille tärinälle pitää tehdä jotain että matkustaja viihtyy. Yliheitettävät vedenpitävät putkikassimalliset sivulaukut ovat hyvät, ei tarvi mitään telinehässäköitä.
Toimintasäteestä, kyllä sillä ajaa yli 250km tankillisella, ainakin uudemmassa mallissa kun on 19l tankki. Kyllä se riittää.
Vaimo on ollut kyydissä ihan tyytyväinen vanha vessa oli susukin 750f ja kyllä tuossa uudessa on kuulemma kyytiläisellä ihan yhtä hyvät tilat.
Niin ja soundeista joku kysyi. Mä luulen että ihan sama kumpi on TL tai VTR niin kun putket vaihdat avarampiin niin äänet on kohdallaan. Tosin mulla Yoshin RS-3:t niin ilman tulppia ei oikein viitti ajaa. Tosin yli 140 kun on mittarissa niin ei ne enää kuulu
K1600GTL
Kaippa veturilla matkahomoiluakin voi harrastaa, ei se ehkä siihen ihan paras laite ole. Omakohtaisia kokemuksia veturilla matkailusta ei ole, eräs kaveri on sen sijaan pohjoisen reissua veturilla heiluttanut. Mutta vois kuitenkin kuvitella, että tankkilaukkuun ja selkäreppuun mahtuu kahdenkin ihmisen vaihtokalsarit, pienet retkimakuupussit ja eväät, ettei tarvitse laukkuja veturiin suotta kiinnitellä. Noi paneuropeanit, tonniset äffäcebarit ja accordit näyttää niiden kanssa vähän paremmilta?
http://www.tiet.fi/ Tielläliikkujien etujärjestö ry
suzukin ja honda v2 ihan namuja mut jos haluaisi aidon v2 murinaa sanoisin hommaa ducatti vaik täs hammasta puren kun suzkal ajan itse ja saan turpaan ku honda foorumil moisia puhelentosin onko noist matkapyörix hondaan jos panostaa ni XX tai 1300 naku matkapyöräx...
Suzuki pv50 -90
Suzuki Gs 125 -88
Suzuki TsR 125 -91
Honda Vff 750 -85
Suzuki Vs 700 -86
Suzuki Gsx 1400 -05
Honda Cb 1300 -06
VTR hyvä peli yhdelle matkaan,mutkalle,radalle ja kaupunkiin. Kulutus Siukolan virityksen jälkeen normaaliajossa 6,1 - 6,3 litraa sadalle. Moottoritiellä 140 - 170 km/h kulutus .n 8 litraa.
Pyörä virtetty Siukolassa (Yoshimura + factory) takapyörälle + 15 hp (std 95 - 110) ja vääntöjä +9Nm (std 95 - 104 ). Elikkä tehot kytkimellä n. 130hv jä väännöt 124Nm. Kyllä lähtee ja hytti nousee 2:lla pelkällä kaasulla.
Kävin muuten ajaa Ducatin Monster 1000 St2 ja täytyy sanoo vaikka oli olevinaan viritetty peli niin koeajon perusteella ihan PASKA ja LAISKA mopo! Äänet vaisut ja kone täristää mutta mitään ei tapahdu kun kaasua kääntää, tosi pettymys. Buelin koeajoin samanapäivänä ja se taasen yllätti mahtavalla alaväännöllään. Mut onhan Hondassa munaa enemmän kuin näissä kahdessa pelissä yhteensä.
B1200S hopee
Jos merkki pitää olla Honda ja koneen V-2 ja matkaa pitää taittaa, niin miten olisi tyylin vaihto. Sama kone hieman erilaisin virityksin löytyy Varaderosta.
Matka-ajoon löytyy laukkuja, emäntä ei vikise, kiitos loistavan penkin, matkaa taittaa lähes 400 km tankilla.
Tienpäällä varmasti mukavampi kuin veturi, nakkikioskilla ei tietty kerää katseita samaan tapaan ;)
![]()
-Matka on määränpää-
R 1200 GS
Jos välttämättä V koneen haluaa, ottaa samantien tupla V-2:sen, eli V-4:sen. Jo saa kiinni laukkuja ja voi hiukan sporttaillakkin.
eli VFR
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
Mikäs siinä jos haluu ajaa pyörällä joka kuulostaa saab 96:lta *(-O- @ Touko. 25 2006,21:38) kirjoitti
![]()
K1600GTL
Onkos kokemuksia matka-ajosta kakspäällä ilman takalaukkua, niin että takapenkkiläinen ei pysty nojaamaan taakse?
Siis mitenk....? Tyhmäkö minä?(verhotanko @ Touko. 28 2006,13:02) kirjoitti
![]()
-muista hanaa-
On kokemusta pyörästä 2-päällä, sekä takalaukun kanssa että ilman.
Ilman laukkua ja vähänkin pitemmillä matkoilla oli kuulema tuskaa kun ei voi selkää lepuuttaa yhtään. Laukun kanssa voi välillä kevyesti nojata, jolloin oli mukavampaa.
VFR 02 onkin sitten kuulema aivan eri luokkaa kun puhutaan takamatkustajan mukavuudesta. Loivempi polvikulma, tilavampi penkki jne. Ja ne äänet, no Leo Vince SBK:n kanssa ainakin kuulostaa minusta moottoripyörältä eikä saabilta...
Pyörätön
(karlos @ Touko. 27 2006,21:03) kirjoitti
![]()
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
AIka hyvä heitto vaikka vifferillä ajankin! Mut kun on micronin pönttö, niin mihinkä sitä sitten verrataan(karlos @ Touko. 27 2006,21:03) kirjoitti
![]()
Yamaha YZF 750 R -93
Honda CB 750 -82
Suzuki Intruder 1400 *-02
Yamaha R1 -04
Honda VFR 750 - 96
Suzuki GSX-R 750 -90
No tietty 96 poikkinaisella putkella
Ei vaineskaan vifferi on oikeasti upea pyörä ja jos ny oikeasti soundeja kuuntelee niin korkeintaan tyhjäkäynnillä on semmoinen pieni vivahde kuultavissa, etenkin putkilla siinä rupeaa olemaan jo ihan oikeat äänet...
Heinäkuun alkupuolella palattiin euroopan turneelta; varustus oli pehmeät Heldin yliheittolaukut, tankkilaukku ja takalaukku.
Pyörä pelitti loistavasti, kova satula ja sitten muutama muu virhe joka tehtiin varustuksen osalta aiheutti vähän rasitusta, mutta muuten ihan jees.
Kohtuu vauhtia ylläpitämällä veturilla pääsee yli 300 km tankillisella yllämainitulla kuormalla, joten ei ainakaan itsellä ollut ongelmia tuon löpön riittävyyden kanssa kuin kerran alpeilla ja sekin oli oma moka.
Matkakertomus aiheesta on työn alla ja kunhan sen saan valmiiksi niin laitan linkin tänne!
Matkan speksit oli 20pv 1h 45min, 6182,2km ja kuusi euroopan maata. Kaksi päällä matkaa taitettiin ja paljon nähtiin. Mieletön reissu ja uusi tiedossa heti kun budjetti antaa myöten...
K1600GTL
Itse palasin juuri Norjan turneelta Veturilla ja ainakaan mua tuo tankin koko ei häirinnyt. Tosiaan sen lähes 300 km pääsee tankillisella ja viimeistään sen jälkeen onkin jo mukava vähän jaloitella. *Itse tankkailin siinä reilu 200 km tietämillä varmuuden vuoksi, kun ei tiennyt koska seuraava huoltoasema osuu kohdalle. Kulutus oli pienimmillään 5,5l/100km ja pyörässä on putket ja suuttimet vaihdettu.
Kaksipäällä reissaamisesta en osaa sanoa mitään, kun yksin ajelin, mutta veikkaisin myös, että takapenkkiläinen ei hirvittävästi tykkää. Meillä ainakin sanottiin, että ennemmin ei pidemmälle reissulle lähde ennen kun pyörä on vaihtunut (hyvä niin?!?). Tosin olen ehkä totuttanut edellisillä pyörillä vaimokkeen liian hyvälle....
Mutta yksin ajaessahan VTR on loistava valinta myös matkalle. Varsinkin uudempi malli, jossa ajoasentokin on hiukan pystympi. Helposti pystyi ajelemaan sellaisia 600 - 800 km päivämatkoja. Matkavarustuksena oli tankkilaukku ja takasatulan päälle kiinnitettävä laukku. Huomattavasti mukavampi tolla oli mutkia kurvailla ku kaverin täyteen lastatulla Busalla. Mitään suurempia puutteita en Veturin "matkasohvaominaisuuksista" löytänyt. Pyörä yllätti minut positiivisesti jälleen kerran.
edittiä sen verran, että matkan pituus oli kokonaisuudessaan >3500 km ja aikaa siihen meni kuusi päivää.
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
2 päällä me se reissu heitettiin ja kyllä toi vaimo väitti mielellään lähtevänsä uudelleenkin.
Ongelmat oikeastaan oli siinä, että yliheittolaukut oli kyytiläisen hanurin alla alkumatkasta ja sitten meillä oli reppu kaiken muun roinamäärän lisäksi, joten sen kanssa oli vähän haasteellista. Lähetettiin se Barcelonasta postilla kotiin ja kummasti helpotti.
Mulla jäi kaasukäden lepuuttaja kotiin ja seuraavalle reissulle hankitaan airhawkit tms. helpottamaan persuksen puutumista.
Pisin päivämatka oli 865km useimpia päiviä ajettiin 600-700 päivän päivämatkoja ilman suuria ongelmia. Käytännössä taukojen väli oli 100-150km ajoa ja sitten tauko ja joka toisella kerralla tankattiin.
Rautaperse ajot on kavereiden kanssa suunnitteilla ja ihan samalla mopolla ajattelin senkin ajaa.
Upea oli reissu ja ensi kesänä uudelleen....
K1600GTL
Ainakin omalle kyytiläiselle on ihan sama onko laukkuu selän takana vai ei, istuu semmoisessa rennossa asennossa mun tanana kädet lepää siinä mun reisien päällä(verhotanko @ Touko. 28 2006,13:02) kirjoitti
Kun kysyin että laitanko laukun että on mihin nojata niin on kuulemma ihan sama! Rouva on tosiaan pikkanen 160cm 50 kg
K1600GTL
Voi helvetti
Kuluttaa, no mulla kuluttaa kans, mut niinhän kaikien pyörät tekee. 2002 Veturi (5,5-12) alempi auton perässä 400km, nopeusrajoitusta uskollisesti noudatettun, toinen on max lyhyttä matkaa työpaikalle ja takaisin ja aina koneen lämmitys.
Eräs poliitikkokin kehoitti kerran siirtymään puhtaaseen energiaan ja selitti vakavalla naamalla, että seinä pistokeesta tuleva sähkövirta ei saastuta käytännössä ollenkaan.
Tavarat matkaan. No jos halutaan koko vaatekaappien sisältö matkaan, niin varmasti kannattaa valita joku muu kuin Veturi.
Itse olen joskus laittanut isommat kassit menemään matkahuollon avulla, sitä varte se firma on.
Kyydissä epämukavaa. No just kuka on tehnyt matkaa jossakin porchen takapenkillä. Kaikki on suhteellista, taas löytyy varmasti parempia vaihoehtoja kuin Veturi.
Täriseehän se V-2 japanista. Kysykääs joltakin H-D kuskilta, että täriseekö honda!
Tien päällä näkee vaikka minkalaista viritelmää tavaran kuljettamisesta ja kulutuksesta, tärinästä, takapenkistä... Hyvä niin, kaikki kuskit ja kyytiläiset, ajopelistä huolimatta hymyilevät perille päästyään, toiset tuskasta toiset onnesta. Tai ovat sitten naamamutkalla, mutta tietävätpän valinneen väärän pyörän tai väärät laukut, mitä tahansa, mut ei prätkällä liikkuminen ole pakollista.
tänään 400km lisää veturin mittariin ja oma perse puuduksissa, mitä sitten?![]()
Ostikohan aloittaja sen veturin sitten vai ei?
Näin perstuntumalla voipi sanoa, että omille mitoille (181cm) veturi huomattavasti armollisempi kuin koeistuttu suzuki TL, ajoasento veturissa inhimillisempi.
Matka-ajoa tehty pehmeillä sivulaukuilla+tankkilaukku, yksin tosin, joko minä/ukko. Hyvin on tavarat mahtuneet kyytiin. Kaks päällä ei ole veturilla mukavaa, kun molemmat ollaan vähän pitemmänpuoleisia, niin polvikulma tulee aika jyrkäksi takapaksilla kököttäessä.
Ollaanki mietitty, pitäisikö ostaa xx, luopuminen edellisestä kun vain on niin vaikeaa...Jokohan ensi kevääksi olisi tulossa uusi versio xx:stä?
CBR 600 --> VTR 1000F --> GSX R 1000
"Antaa kaikkien kukkien kukkia, myös kuukusten"
"Rakasta, kärsi ja kaadu"
"Minähän sanoin että mitä minä sanoin"