Katso äänestykset tulokset: Tankoon nukahtaminen kesken ajon - Kuka on onnistunut ja jäitkö kertomaan ?

Äänestäjät
736. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1. Mahdotonta !

    211 28,67%
  • 2. Olen kuullut että näin voi käydä

    163 22,15%
  • 3. Tiedän että näin on käynyt

    54 7,34%
  • 4. Täysin mahdollista

    221 30,03%
  • 5. Omalle kohdalleni on käynyt niin

    87 11,82%
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 88:een 88:sta
  1. #61
    Täysin mahdollista. Tosi lähellä ollut itsellä muutaman kerran pitemmillä matkoilla. Ei kantsi ajella väsyneenä pitkää siivua
    Tässä mallia allekirjotuksiin.
  2. #62
    Mopolla parikertaa tullut vastaan, yleensä puuduttava suoraan-ajo ja takana läjä ylitöitä ja ei ole tajunnut pitää taukoa tarpeeksi usein ajosta.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  3. #63
    Lainaa (CB 1000R @ Heinä. 14 2009,17:51) kirjoitti
    Teil on liian mukavat pyörät ajaa jos pääsee nukahtaa!
    Ei oo sitä onkelmaa ku tuuli hakaa kypärää!
    Kyllä voi olla silloinkin... Minä ainakin olen onnistunut nukahtamaan tuolla Sportsterillani ajaessa ja se sentään pyrkii pitämään tärinällään hereillä... Onneksi en törmännyt mihinkään.
    XL1200S, eli Sportster 1200 Sport -96
    FLHRI, eli Road King -97
  4. #64
    Kyllä sekin on koettu. Vähän normaalia raskaampi putki töitä ja viihdettä. Kun mittari antoi luvan ajaa alkoi kotimatka.

    Muutaman kerran peräkkäin havahtui siihen, kun kypärä kopsahti tankkiin. Onneksi siis ajosento kyykyssä

    Aivan peräjälkeen kun oli kolmas kerta, säikähti jo niin paljon, että vähään aikaan ei varmasti nukahtanut.

    Onneksi ei ehtinyt mitään tapahtua.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  5. #65
    Pakko myöntää että näin on päässyt käymään. Matkaa oli takana muutama sata kilsa, pitkällä suoralla muistikuva autosta usean sadan metrin päässä, seuraavaksi havahtuminen ja samasn autoon enää muutaman kymmenen metrin ja oma vauhti noussut yli 150km/h, paniikkijarrutus ja isolla pelästyksellä selvisin. *

    Mielestäni mopolla jopa suurempi nukahtamisvaara matka-ajossa (jos ei ymmärrä levätä) kun tasainen kohina ympärillä eikä mitäään aktiviteetteja kuten radion huudattamista tms, eikä kaasu pohjassa viittis ajaa että sais adrenaliini humalan päälle..
  6. #66
    Onnistuuhan se, mikäs ihme se nyt olisi... nukahtaahan sitä seisaalleenkin jos on tarpeeksi väsynyt.
    Tuono Factory R, Ducati 748 ja YZF600R Thundercat
  7. #67
    Lainaa (JJJ @ Heinä. 14 2009,12:40) kirjoitti
    Lainaa (TeeVee @ Heinä. 14 2009,10:05) kirjoitti
    Lainaa (JJJ @ Heinä. 14 2009,09:40) kirjoitti
    On tullut torkahdettua, ei mitenkään miellyttävä kokemus.
    Tää tais olla sillä reissullamme, n. Siilinjärven kohdalla?

    Vastasin nro 3.
    Aikaisemmin. Siilinjärvellähän nukuin ihan reilusti Tebarin nurmikolla... Jossakin vaiheessa ennen Siilinjärveä "heräsin" kesken ohituksen kun olin junnaamaan rinnalle * Muutenkin ennen Siilinjärven torkkuja ei mitään muistikuvia siitä mistä me sinne ajettiin...
    Toden totta... Siksihän me Siilinjärven Teboilille pyssättiin "torkuille"
    Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
    Tempore Nihil Sanat
  8. #68
    ei oo vielä pärrän päälle tarvinnu nukahtaa, mut tähä läppärin päälle nukahdin ku tuntitolkulla selaa näitä keskusteluja.. taidan mennä nukkumaa, hyvää yötä
    Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->

    Z750S -05 ---->

    Yamaha R6 -04/05
  9. #69
    En väitä juuta enkä jaata varmana tietona mutta eipä ole moista ehtinyt käymään.

    Täysin mahdollista on ajaa pitkiäkin pätkiä niin ettei muista ajaneensa ollenkaan. Mutta ilmeisesti silloinkin on sen verran mukana toiminnassa ettei mitään oo päässy käymään.
    Buell XB12S -08

    Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
  10. #70
    Tiedän näin käyneen. Muijan ex oli kuulemma joskus krapulassa torkahtanu tankoon, heränny vasta kun kyytiläinen takoo kylkiin kun meinas alkaa mopedi karkaamaan metsähallituksen puolelle.
    Ninja forever, man!
  11. #71
    Nuorena poikasena tulin kaverin kanssa tansseista ja täytyy myöntää että nukahdin, kaveri hakkas olkapäähän t-risteyksen
    lähestyessä että etkö aio ollenkaa hiljentää. No eihän siinä kuinkaan käynyt, ehdin jarrutella nipin napin.
    Käsittämätöntä kuinka voi nukahtaa soratiellä Suzuki T250 kahvoihin?
  12. #72
    Ei ole ollut vielä ongelmana mulla tiestä riippumatta yksin ollessa reissussa, porukassa ajoja yritän välttää.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  13. #73
    On aivan 100% mahdollista, itse olen kerran nukahtanut kun lähdimme Sonisphere festareilta ajamaan pyörillä kohti kotkaa klo: 02.00 yöllä, kehä III ikean kohdalla kävi, onneksi oli kaasunlepuuttaja paikoillaan. Nukahdin ja ilmeisesti nojasin lepuuttajaan niin että pyörä lähti ripeästi kiihtymään, tämä aiheutti sellasen nytkäytyksen johon heräsin.

    Pumppu hakkasi miljoonaa ja seuraavalla levähdyspaikalla nurmikolle vähäks aikaa pötköttämään.
    This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.

    Four wheels move the body. Two wheels move the soul.

    KTM SM 690 2007
    Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
    X: Suzuki Hayabusa 2003
    X: Kawasaki Z750 2007
  14. #74
    Tulipahan sekin kokeiltua Saksassa motarilla, hyvin nukkuneena ja keskellä päivää. Kävin tankkaamassa ja söin tukevasti. Ja takaisin baanalle. Ja pian aloin pilkkiä.

    Töräytin edessä ajavan auton perään, mutten onneksi kaatunut.

    Tuli opittua, ettei kannata syödä raskaasti kesken ajon.
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  15. #75
    Viikko valvottuna endurolla savannilla kohti kotia. Nuokutti ja yllattaen ihmettelin, miksi nenani edessa tuijottaa lisko, vaikka ajan kahdeksaakymppia hietikolla. Niskaan rysahtava kivaari palautti todellisuuteen. Pyorakin loytyi parin dyynin takaa ajokuntoisena. Hiukan oli osastolla hauskaa herra korpraalin kaksoisimmelmannista.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  16. #76
    Itse en ole meinannut tankoon nukahtaa mutta kyytiläiseni kylläkin meinasi nukahtaa kyytiin
    Kawasaki Er6-n -06
    -Leovince slipari
    -'Hiilikuitu' peilit
    -Puigin huggeri 'hiilikuitu'
    -Rst kilpiteline
    -Minivilkut 'hiilikuitu'
  17. #77
    kyytiläinen on useaan otteesen meinannu nukahtaa, kovasti on säikähtäny ku on huomannu tilanteen. itelläki on joskus silmät hieman pilkkiny. ei mikään mukava tunne. ei niin autolla saati pyörällä ajaessa.
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  18. #78
    Kysykääpä niiltä jotka ajoivat Päitsiä silloin kun se ajettiin yhtenä köytenä läpi yön voiko sarviin nukahtaa.Kyllä voi ja moni myös nukahti ja vielä useampi meni pitkiä pätkiä ymmärtämättä ympäristöstään mitään.Mikrounta vai miksi sitä sanotaan.
  19. #79
    Joskus 80 -luvulla tultiin kaverin kanssa Siljalla Tukholmasta ja kuppia otettiin, myönnän sen, aamupuoleen.

    Sitten vielä vajaa 400 km Pohjanmaalle. Kyydissä olija kyllä nukkui, koska poltti kenkänsä todella kunnolla pakoputkiin. Minä en, mielestäni, nukkunut, mutta ei kai se kaukana ollut ...
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - ... 10 v. taukoa ... - Suzuki GSX 1300 Hayabusa - ... tauko... - ???

    ikuinen motoristi vailla pyörää
  20. #80
    En moottoripyörällä ole nukahtanut, mut polkupyörällä kyllä pari kertaa, molemmilla kerroilla havahtunut nurmikolta. Pukillekin on tullut torkahdettua useampaan otteeseen
    Member of P E T U Racing Team
  21. #81
    Kertokaapa jotta millä sais ittensä pakotettuu tiensivuun pikku torkuille jos ja kun alkaa "pilkityttämään" mikä siit tekee niin vaikeeta...
    Ainaki omal kohal ku kerran kokeilin jotta mopon viekkuun 15min selällään simmut kii ni väsymys häipyi,, mut muutoin ollu tosi vaikee tajuta tilannetta ja stopata..
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.


    * *
    ** KAWA *
  22. #82
    Mul on niin hyvät unenlahjat, että jos pysähdyn ja otan mopon kainaloon, niin nukun monta tuntia Kylläkai, jos sellainen tilanne nykyään tulisi, että on liian väsynyt jatkamaan, ottaisin toki ne torkut. Gorejen sisällä, kypärä päässä ei tule vilu
    ZZR 1400-09

    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
  23. #83
    Lainaa (FJR -07 @ Syys. 05 2009,23:49) kirjoitti
    Kertokaapa jotta millä sais ittensä pakotettuu tiensivuun pikku torkuille jos ja kun alkaa "pilkityttämään" mikä siit tekee niin vaikeeta...
    Ainaki omal kohal ku kerran kokeilin jotta mopon viekkuun 15min selällään simmut kii ni väsymys häipyi,, mut muutoin ollu tosi vaikee tajuta tilannetta ja stopata..
    Ei tarvi kuin kerran säikähtää kunnolla kuten itsellä kävi, siitä lähtien kun on alkanu pilkkimään niin seuraavalle levähdys paikalle ja nurmikolle vähäks aikaa pötköttämään, sellsen 10-20min torkut piristää kummasti
    This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.

    Four wheels move the body. Two wheels move the soul.

    KTM SM 690 2007
    Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
    X: Suzuki Hayabusa 2003
    X: Kawasaki Z750 2007
  24. #84
    Vastasin omalta osaltani totuudenmukaisesti, että mahdotonta.

    Ei siksi etteikö moottoripyörää, etenkin mukavaa sellaista ajaessa olisi mahdollista nukahtaa.

    Mutta niin huolimattomasti omaan ajamiseen ei saa suhtautua, että päästäisi itsensä nukahtamaan. Itseään ei voi pitää väkisin hereillä erilaisin tempuin loputtomasti vaan kyse onkin oman ajokunnon tarkistamisesta että tunnistaa milloin tarvii tauon.

    Tarkkuuden ja suorituskyvyn lasku väsymisen seurauksena on fysikaalinen fakta jota kukaan meistä ei voi paeta. Suorituskyvyn laskun seurauksena meistä jokainen alkaa tehdä enemmän virheitä. Omaa ajamista tarkkaillen on mahdollista todeta väsymisensä jo ennen kuin tuntee itsensä liian väsyneeksi ajamaan.

    Minulla ainakin käy pitkällä matkalla niin, että tietoisesti opettelemani oman ajamisen seurantarutiini triggaa kuskin vaihdon, ruoka- tai lepotauon melkein aina ENNEN kuin koen itseni väsyneeksi.

    Tuo on joskus jopa hieman ärsyttävää, mutta minkäs teet kun merkit ovat selvät. Tuon indikaattorin jälkeen pystyy kyllä jatkamaan ilman että ulkopuoliset edes välttämättä huomaavat kuljettajan ajavan väsyneenä, mutta jos ilman aikataulua ajava jatkaa vaikka varoitettu on, niin sitten se on kyllä tahallista. Aikataulu onkin sitten se hankala juttu, sitten pitää arvoida kuinka paljon on väsynyt ja mikä on paras valinta *



    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  25. #85
    Lainaa (FJR -07 @ Syys. 05 2009,23:49) kirjoitti
    Kertokaapa jotta millä sais ittensä pakotettuu tiensivuun pikku torkuille jos ja kun alkaa "pilkityttämään" mikä siit tekee niin vaikeeta...
    Ainaki omal kohal ku kerran kokeilin jotta mopon viekkuun 15min selällään simmut kii ni väsymys häipyi,, mut muutoin ollu tosi vaikee tajuta tilannetta ja stopata..
    Omia virheitä tarkkaillen huomaa selvästi ja väistämättä jos virhesaldo alkaa kasvaa -> tauko.

    Osumatarkkuutta voi vielä parantaa seuraamalla mitkä ovat minulle tyypillisimmät virheet ja keskittymällä erityisesti niihin. Tästä saattaa olla lisäksi sellainen sivuvaikutus, että hereillä ollessa juuri niiden virheiden määrä saattaa jopa vähetä *

    - mikäs nopeusrajoitus tässä on?
    - oho, vähän vaeltaa tuo ajolinja
    - vaikea pysyä kaistalla oikealla kohdalla
    - valojen vaihto unohtuu vastaantulijan kohdalla
    - vilkku unohtuu
    - nopeus vaihtelee
    - mikäs kylä tämä on missä ollaan menossa
    - jne...

    Jos yksikään tuollainen triggaa, viritetään korvien väliin muutaman minuutin timeri ja jos sen aikana sattuu uusi virhe, niin se on sitten tauon tai kuskin vaihdon paikka.

    Aika monesti saa itsensä kiinni ennen kuin tuntuu väsyneeltä.

    Aikarajat saattavat olla jonkin verran yksilöllisiä, mutta minulla 15 min ei vielä auta, mutta 20 - 30 min kunnolla rauhassa silmät kiinni vaikkei nukkuisikaan korjaa tilanteen ensimmäisellä kerralla kokonaan. Jos matka jatkuu, niin eihän tuollakaan loputtomiin jaksa. Yli 2 tunnin unen jälkeen minä ainakin olen jo pallo hukassa kuin keskellä yötä yllättäen herätettynä.



    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  26. #86
    Olen toki itsekin pilkkinyt pyörän tangossa, ja erittäin epämiellyttävää ja vaarallistahan se on.

    Ruotsissa pysähdyin levikkeelle nukkumaan ainakin tunniksi ja kyllä helpotti. Tuskinpa sillä mitään voittaa, jos väsyneenä ajaa..?
    <p>Näinkö täällä aina käy käy käy..</p>
  27. #87
    No jaa.. Kerran nuorna-poikana kun olin tulossa erään naapurikylän neitosen luota kävi seuraavaa: Alla Solifer-Suiza ja talvinen tie. Aikainen aamuherätys yhdessä pitkän illan kanssa sai aikaan sen, että nukahdin kesken kotimatkan. Vasemmalle kääntyvästä mutkasta suoraan (vauhtia ~70 km/h) ojan kautta lumiselle pellolle. Kuun loisteessa näin, että pellolla olii usempi metri koskematonta hankea ja meikä mopon kanssa siellä jokkain kylellään kypärä täynnä lunta.. Aikas pitkään jouduin siellä pellolla rakkinetta hinaamaan kunnes tielle pääsin. Pitkän ja hartaan käynnistyssession jälkeen vihdoin satulaan ja loppumatka taisi mennä silmää räpäyttämättä.
    Hauskinta hommassa oli se, että sen enempää mopo kuin äijäkään ei tärskystä suurempia vaurioita saanut (housut rikki + vinossa olevat sarvet)..
    Prätkän kanssa ei onneksi ole vastaavaa käynyt.. En tosin enää talvisin ajele ja naapurikylän tytöt on saanut olla rauhassa jo yli 15 vuotta *
    Honda VF 750C
  28.  
  29. #88
    nostellaampa vanhaa ketjua

    sunnuntaina kyytiläinen nukahti. arvasin heti mitä tapahtu kun kyytiläisen kypärä kopsahti minun kypärään. kyllä muuen emäntä säikähti kun tajusi et ois voinu käyä aika hullusti.
    R1200RT -14 vesipää, sillä mennään
    aiemmat
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123