Katso äänestykset tulokset: Tankoon nukahtaminen kesken ajon - Kuka on onnistunut ja jäitkö kertomaan ?

Äänestäjät
740. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1. Mahdotonta !

    214 28,92%
  • 2. Olen kuullut että näin voi käydä

    163 22,03%
  • 3. Tiedän että näin on käynyt

    54 7,30%
  • 4. Täysin mahdollista

    221 29,86%
  • 5. Omalle kohdalleni on käynyt niin

    88 11,89%
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 88:sta
  1. #31
    Enpä ollu aikasemmin kuullu, et joku vois nukahtaa kesken nautittavaa mopoilua. Mut tokihan se mahdollista on jos oikein väsyttää ja edessä samaa tylsää valtatietä samalla jurraavalla nopeudella.
    Suzuki GSF650S Bandit
  2. #32
    Moottoripyörän päälle en ole vielä nukahtanut, mutta polkupyörän tankoon sitä kertaallen armeijassa tuli nukahdettua. Ojaanhan sitä sitten mentiin, mustelmilla tuli selvittyä.
  3. #33
    En ole mopon päällä nukahtanut, mutta suksille ole nukahtanut pari kertaa.
    CBR600RR
    H-D XL883R
    ex. Kawa ER-5, CB600F, CB1300F, BMW R65
  4. #34
    Nyt on näinkin käynyt.

    Lainaa kirjoitti
    03.07.2009
    Jokilaaksojen poliisilaitos

    Tänään aamulla Haapajärven Ouluntiellä suistui moottoripyöräilijä ulos tieltä. Pyörän kuljettaja kertoi ajon aikana nukahtaneensa, jonka seurauksena ajautui kulkusuunnassaan oikealle puolen ojaan. Moottoripyörä oli kaatunut tien penkalle ja kuljettaja lentänyt pyörän ylitse. Kuljettajalta todettiin onettomuudessa ainakin solisluun katkeneen. Moottoripyörä vauriotui turmassa lievästi ja kuljettajalla ei ole hengenvaraa. Alkoholilla ei ollut osuutta ulosajoon.
  5. #35
    Sitä vastoin liian alhaisella nopeusrajoituksella lienee osuutta asiaan.
  6. #36
    Joskus aikoinaan ajelin länsiväylää Helsingistä ulospäin ihan alinopeussuositusten mukaan. Ison Omenan kohdalla havahduin pientareella. Ei paljoa kannata noita suomalaisia alinopeussuosituksia noudattaa. Ovat suorastaan hengenvaarallisia.
    Dixi et animam levavi
  7. #37
    Nukahtanut en ole, mutta sellaista "pilkkimistä" tapahtuu silloin tällöin työmatkalla... Lyhyt yöuni ja varhainen herätys lienee osaselitys, iälläkin saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa * . Ei auta visiirin avaus tms. vilvoittelu, täytyy vaan ajella rauhallisesti ja haukotella makeasti; onneksi ei matka ole pitkä. Tarkkaavaisuus ei ole kyllä silloin huipussaan, viimeksi perjantaina autojonon pysähtyminen liikennevaloihin pääsi hieman yllättämään.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  8. #38
    Yötyötä tekevänä väittäisin hommaa lähes mahdottomaksi. Ainakin omalla kohdallani.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  9. #39
    itselleni piikkiaikana kävi niin että havahduin T-risteykseen saavuttaessa että olin jo keskellä ja enää ei ehdi kääntää... jarrulla pysähty kanttaria vasten kun oli se varmaan 35-40 vauhtia! eli en varmaan ihan ehtiny nukahtaa mutta ei monesta sekunnista ollu kiinnikkään! hälyttävintä on se että tiessä jota olin ajanut on mutkia!

    eli aivan varmasti on mahdollista! tuolloin oli takana koko yön ajelut kavereiden kanssa ja olin just menossa himaan!
    GSXR-1000 Limited
  10. #40
    Nukahtamisia ei oo vielä ittelle kerenny tapahtuu mut ''jäädytyksiä'' pikemminkin(tuijottaa vaan suoraan) ja yhtäkkiä pitäis hiljentää valoihin.
    Kerran olin kaverin mopedin kyydissä ja katoin mitä ihmettä ku se ei hiljennä. Punasten läpi siinä mentiin.
    Kaveri oli kuulemma ollu ihan ajatuksissaan.
    Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
    Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
  11. #41
    Hamassa nuoruudessa armeijan "mopoleiriltä" suoraan lomille parin valvotun vuorokauden jälkeen
    Pitkän suoran päässä havahduin soran rapinaan, oli aika lähellä ettei tullut tilastomerkintää
    Jammu parkkiin ja kuski otti pienet tirsat ennen matkan jatkamista.
    Nyttemmin ovat tainneet vähän muuttaa käytäntöä lomille lähdössä
    Jawa250 -> Yamaha350R5 -> Ariel350 -> piitkä tauko...
    500GSE-94 -> GSX1100F-94 tallissa.
    DL650V-Strom-09 -> DL1000 V-Strom-14 ajossa
    Reissublogit https://motobalkan2019.blogspot.com
    lisää blogeja tarkastelemalla profiilia
  12. #42
    Tein oman mopedin ajamisesta semmosta helvettiä, ettei siinä voi nukahtaa rattiin.
    Matkathan on mulle 100-150km siirtymiä!
  13. #43
    Nukatanut en tietääkseni ole mutta joskus ajanut muutamia kilometrejä muistamatta niistä mitään. Säikähdyttänyt monesti koska ei muista onko tiellä tullut koukittua tms. aiheuttaen vaaratilanteita muille!
  14. #44
    On päässyt parikin kertaa sattumaan moinen "vahinko". Molemmilla kerroilla oli onni mukana, varsinkin toisessa oli aineksia vaikka mihin. Aamuyöstä liikkeelle kohti Turkua ja aamulaivaa Ruotsiin, niillä pitkillä suorilla ennen Turkua sain ns. "kusiherätysen" kun yöllisen sateen jäljiltä tie oli vielä keskeltä märkä ja pyörä lipsahti/heilahti sulkuviivan yli mennessään ja silmät avattuani ensimmäinen mitä näin oli vastaan tulevan auton keula. Onneksi oli vielä aikaa korjata omalle kaistalle. Opetti kyllä jotakin.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  15. #45
    Lähes 2 kertaa.

    Ensimmäinen kerta aikoinaan armeijassa. Olin omalla pyörällä mp-lähettinä ja kun siinä traktorin perässä junnasin kymmeniä kilometrejä aamuyöllä, niin taju pois. Heräsin viime tipassa, pyörä jo lähes ojassa. Eipä painunut silmä umpeen enää..

    Toinen kerta jokunen vuosi sitten keskellä päivää, hyvin nukkuneena, mutta lääkekuurilla. Ei pysynyt silmä auki vaikka mitä teki ja vauhti hiipui vähän kerrassaan mateluksi. Ei auttanut pikku jaloittelukaan, mutta kun kävin upottamassa pään järveen, niin jatkuihan se matka lopulta ja perillekin päästiin.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  16. #46
    Kyllä ne motarit tai muuten vaan suorat ja tylsät tiet pistää väsyttämään, ja joutuu sitte vähän keskittymään siihen että silmät tosiaan pysyy auki... Yleensä pieni happihyppely auttaa moiseen!!

    Mut on sitä huomannu jos vaikka mökiltä tulee kotiin tuttuja teitä vähän myöhempään illalla ni on voinu suht pitkä pätkä matkasta jäädä unholaan.. En sitte tiiä miten tossa reagois johonki äkkitilanteeseen.. Ehkä se vielä selvii..
    <p>Moto Guzzi 1200 Sport</p><p>Suzuki Bandit 1250A</p><p>Suzuki Bandit 600</p>
  17. #47
    Ei ole päässyt tällaista käymään, ei lähellekään oikeastaan. Kyllä tarkoituksena on, että vain virkeänä ajellaan ja vähintään 8h nukuttu alle. Joskus käy vaan niin, että huomaan olleeni vähän ajatuksissa, mutta itseä niskasta kiinni ja tien reunojen tarkkailua vain kovemmasti!
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  18. #48
    En ihan nukahduksiin saakka ole päässyt, mutta muutaman kerran on pää nuokahtanut kun olen ollut palaamassa pitkältä lenkiltä. Tämä siis suorilla pätkillä.
  19. #49
    Matkalehmä vaihtui kyykkyyn, kun kerran sikeästä unesta herätessäni huomasin ajavani vastaantulijan kaistalla... Pari kertaa tuli vielä herätys, kun kypärä kolahti tankkiin, ja lopulta hakeuduin hoitoon. Siitä lähtien on CPAP kulkenut sivulaukussa aina yökylään mennessä.

    Väsymykseenkin tottuu eikä kontrolli pelaa silloin edes sen vertaa, että tajuaisi ajoissa pysähtyä tai jättää kokonaan lähtemättä. Jälkeen päin voi vain todeta olleensa helevetin onnekas, kun ehjänä ja hengissä selvisi. Ja ymmärtää miksi niin moni tien päällä tonttuilee kuin ajaisi unissaan...
  20. #50
    Jäsen Terhi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Sep 2005
    Tuusula
    Mun mies on onnistunut vuosia sitten. Kaverinsa ajoi perässä, ja alkoi ihmetellä miten vauhti alkaa hiipua.. Onneks se nyt sai mun miehen hereille, ennen kuin rytisi.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
  21. #51
    On tullut torkahdettua, ei mitenkään miellyttävä kokemus.
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  22. #52
    Lainaa (JJJ @ Heinä. 14 2009,09:40) kirjoitti
    On tullut torkahdettua, ei mitenkään miellyttävä kokemus.
    Tää tais olla sillä reissullamme, n. Siilinjärven kohdalla?

    Vastasin nro 3.
    KTM 1090 Adventure R
    Tempore Nihil Sanat
  23. #53
    Vielä keväällä väitin kaverille, että pyörän päälle nukahtaminen on mahdotonta. Palatessani parin päivän Suomen kierrokselta hätkähdin hereille keskiviivalla oleviin tärinäraitoihin . Vastasin siis kohta 5.
  24. #54
    Lainaa (Rocket cowboy @ Huhti. 18 2006,19:58) kirjoitti
    Sanoisinko seuraavaa:

    Jos nukahdat pyörän sarviin, nukut varmaan pukillekkin !!!

    Nämä molemmat ovat asioita joita ei kyllä voi tehdä.

    Mä oon nukahtanu pukille.........
    Univelka voi tehdä ihmeitä.
  25. #55
    Lainaa (TeeVee @ Heinä. 14 2009,10:05) kirjoitti
    Lainaa (JJJ @ Heinä. 14 2009,09:40) kirjoitti
    On tullut torkahdettua, ei mitenkään miellyttävä kokemus.
    Tää tais olla sillä reissullamme, n. Siilinjärven kohdalla?

    Vastasin nro 3.
    Aikaisemmin. Siilinjärvellähän nukuin ihan reilusti Tebarin nurmikolla... Jossakin vaiheessa ennen Siilinjärveä "heräsin" kesken ohituksen kun olin junnaamaan rinnalle Muutenkin ennen Siilinjärven torkkuja ei mitään muistikuvia siitä mistä me sinne ajettiin...
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  26. #56
    Lainaa (Paolo @ Huhti. 18 2006,12:24) kirjoitti
    Olen nukahtanut kerran, heräsin kaistaviivoituksen tärinään, onneksi...! *
    +1 ... onneks oli tien reunassa tärittimet ..
    Näillä mennään mitä on saatu !
  27. #57
    yksi kaukainen sukulainen posotteli, aika pitkiä matkoja panillaan ja kehui on pehmee kyyti ja tästä espanjaan ajaa helposti. no sitten se nukahti jossain pohjanmaalla ja veti mettään. pyörä vähän hajos.

    itse en viitsi ajaa pitkiä päivämatkoja(ns rautapersettä) just sen takia, että en vaan ole hereillä enää 7 tunnin jälkeen, vaikka hereillä olisinkin. se on semmosta puolivillasta ajoa.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  28. #58
    Lainaa (kari @ Heinä. 30 2006,00:11) kirjoitti
    Armeija-aikoihin tupakaverini nukahti lomalta palatessaan prätkän päälle ja ajoi "oheen." Seurauksena oli pitkähkö sairaalareissu.
    Armeija-aikoihin tupakaverini nukahti lomalta palatessaan emäntänsä alle ja hommat meni pieleen. Seurauksena oli pitkähkö pakoreissu. *

    Piikkiaikaan ajoin yön valvottuani kotiin motaria.
    Säpsähdin siihen kun kypärä kopsahti pyörän pleksiin ja visiiri läpsähti kiinni. (Pidin hieman raollaan että saa raitista ilmaa)
    Matkaa kaiteeseen oli enää vajaa metri ja vauhti oli hiipunut noin kahdeksaan kymppiin. En muistanut muutamaa viimestä kilometriä ollenkaan...

    En enää ikinä aja millään noin väsyneenä.



  29. #59
    Teil on liian mukavat pyörät ajaa jos pääsee nukahtaa!
    Ei oo sitä onkelmaa ku tuuli hakaa kypärää!

    Viime viikol joku sakemanni oli nukahtanu lohjan motarilla ja pientareelle nuri!
    Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!

    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
  30.  
  31. #60
    Muudan vanhempi urheiluseuratoveri sanoi heränneensä vauhdissa, kultaisella 70't luvulla, jo asvaltilta ulos ajautuneen Mach IV kawan selässä.

    Ei kaatunut mutta oli kuulemma aika liki.

    Joskin epäilen jampan vetäneen, ajan tavan mukaan, aika hyvän satsin juovutusjuomaa uupumuksen lisäksi koska insidentti tapahtui intistä lomalle päästyä myöhään pe-la aamuyönä.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen