Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 71:sta
  1. #1
    Tähän viestiketjuun kokemuksia vuoden 2006 kuumimmasta uutuudesta Kawasaki ER-6 N/F Click. Onko kuvia? Entä mitä olette modanneet? Dynokäyriä?
  2. #2
    Kaveri osti F-mallisen viimeviikolla. Hyvän näköinenhän se on. Kevyt, kapea ja jalat yltää lyhkäsemmälläkin maahan. Eipä vaan oikein pääse sillä ajamaan, ku ei mene muut vaihteet päälle ku ykkönen
    Olis uskonu mua ku sanoin sille että osta Banditti
    -

    Exät:
    Ducati Monster 1000S DS '05
    Yamaha V-max 1200
    Suzuki XN85 Turbo
  3. #3
    Lainaa (Jazu79 @ Huhti. 17 2006,21:43) kirjoitti
    Kaveri osti F-mallisen viimeviikolla. Hyvän näköinenhän se on. Kevyt, kapea ja jalat yltää lyhkäsemmälläkin maahan. Eipä vaan oikein pääse sillä ajamaan, ku ei mene muut vaihteet päälle ku ykkönen
    Olis uskonu mua ku sanoin sille että osta Banditti
    Vahdepoljin/vivusto kiero l. saanu kuljetuksessa siipeensa?

    Koettaa kakkoselle fillari paikallaan? (ei kuuluskaan onnistua..)
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  4. #4
    Mulla on Er-6n mustana, ajettu nyt vajaa 150 km ja khyllä tykkään ajella
    Sen kummempia ei ole modailtu kuin vilkut ja kilpiteline vaihdettu, tulossa on jäähdyttäjän suoja ja huggeri taakse.
    Joskus tulevaisuudessa sitten jos putken vaihtais (vaikka sisäänajon jälkeen)
  5. #5
    Mulla on musta äffä tilauksessa (absillinen). Kunhan nyt joskus saapuu niin kertoilen sitten kokemuksia. Liikkeessä ainakin tuntu samanlainen niin maan mukavalta alla
    KTM SDR 1290 '14
    ex ZZR 1400 '08
    ex ER-6f '06
  6. #6
    Onko kellään virityksiä sivu- ja perälaukulle? Oli tarkoitus käyttää vanhasta pyörästä Kapan laukut, mutta näyttää kauppiaalla olevan vaikeuksia löytää kolmen laukun telinettä.
  7. #7
    Lainaa (Anttoo @ Huhti. 20 2006,12:44) kirjoitti
    Onko kellään virityksiä sivu- ja perälaukulle? Oli tarkoitus käyttää vanhasta pyörästä Kapan laukut, mutta näyttää kauppiaalla olevan vaikeuksia löytää kolmen laukun telinettä.
    Itse bongasin SW-Motech:in kuvastosta sivulaukkutelineet. En ole kysynyt, mutta ainakin R.M. Heino (Tre/Espoo) tuo maahan Motechin kamoja. Noille näyttäisi olevan Kappa-yhteensopivat kiinnitysosat myös.

    En tiedä sitten miten Kawasakin omaan takalaukkutelineeseen saa muunmerkkisiä laukkuja kiinni.
    KTM SDR 1290 '14
    ex ZZR 1400 '08
    ex ER-6f '06
  8. #8
    Er-6n:llä alla ~120km, ainoa mikä on ajellessa vituttanut on paska keli. Mutta joo, paha on mennä vielä näillä kilometreillä tekemään syväluotaavaa analyysiä.

    Leovincen sliparin tilasin Saksasta päivä pari sitten ja tänään sitten Stormilta soittivat että nyt heiltäkin löytyisi kun olin aikaisemmin tuota udellut. Ja kilpiteline pitäisi jostain keksiä kanssa..

    Mutta tuolta:
    http://www.ninja650.com/phpbb/index.php
    voi käydä tiirailemassa mitä mieltä jenkit ovat mopoistaan.



  9. #9
    Lainaa (Pörrö @ Huhti. 20 2006,20:25) kirjoitti
    Er-6n:llä alla ~120km, ainoa mikä on ajellessa vituttanut on paska keli. Mutta joo, paha on mennä vielä näillä kilometreillä tekemään syväluotaavaa analyysiä.

    Leovincen sliparin tilasin Saksasta päivä pari sitten ja tänään sitten Stormilta soittivat että nyt heiltäkin löytyisi kun olin aikaisemmin tuota udellut. Ja kilpiteline pitäisi jostain keksiä kanssa..

    Mutta tuolta:
    http://www.ninja650.com/phpbb/index.php
    voi käydä tiirailemassa mitä mieltä jenkit ovat mopoistaan.
    Kuhtuvatko jenkit tuota mallia "Ninja 650r":ksi?

    Taitaa ensi kesänä tulla ER6:a vastaan aika runsaasti, on niitä menny sen verran paljon vissiin kaupaksi
    -Kankeus on voimaa-
    Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
  10. #10
    Lainaa kirjoitti
    Kuhtuvatko jenkit tuota mallia "Ninja 650r":ksi?

    Taitaa ensi kesänä tulla ER6:a vastaan aika runsaasti, on niitä menny sen verran paljon vissiin kaupaksi
    Jep jep, Ninja 650r nimellä Joe noita ostaa pää märkänä. Nakua ei oo edes tarjolla.
    Ja sit jos käyt zoomaamassa noita forumeita ni huomaat että noissa jenkkiversiossa on alakate "väärän värinen". Eli hopeassa on musta alakate ja mustassa hopea alakate. No nehän tietty vaihtelee niitä keskenään.
  11. #11
    Onko joku löytäny kuvia millasia slipareita tohon 6F mopottimeen saa? Ku toi orkkis on ihan hirvee...

    Micronin oon löytäny!
  12. #12
    Messuilla oli Allrightin osastolla olevassa er-6 mallissa leovinsen slipari paikallaan ja luulisi että samat vaimentimet sopisivat n malleihin sekä f malleihn.


    edit:myös remuksen vaimentimia näkyisi löytyvän siihen ja
    kuva siitä leovincestä.



    Ahdettu 1216
  13. #13
    Lainaa (JaL3 @ Huhti. 17 2006,22:56) kirjoitti
    Vahdepoljin/vivusto kiero l. saanu kuljetuksessa siipeensa?

    Koettaa kakkoselle fillari paikallaan? (ei kuuluskaan onnistua..)
    Noup. Myyjä kävi pyörän hakemassa (n.300km suuntaansa), ja laatikon purun jälkeen ei ole mitään vikaa löytyny * eikä tuonu edes väliaikaispyörää tilalle..

    Koetan saada vielä kaverin mielen kääntymään -> peruis kaupat ja hakis sen Banditin, niin pääsis vielä tänäkesänä ajamaankin *



    -

    Exät:
    Ducati Monster 1000S DS '05
    Yamaha V-max 1200
    Suzuki XN85 Turbo
  14. #14
    Lainaa (suiza 1200 @ Huhti. 26 2006,13:54) kirjoitti
    Messuilla oli Allrightin osastolla olevassa er-6 mallissa leovinsen slipari paikallaan ja luulisi että samat vaimentimet sopisivat n malleihin sekä f malleihn.


    edit:myös remuksen vaimentimia näkyisi löytyvän siihen ja
    kuva siitä leovincestä.
    Mä ostin just ton mikä oli mp-messuilla allrightin osastolla...

    Eli siinä on perälaukkuteline (kapan), leo vincen putki ja huggeri laitettiin eilen..muuta ei oo vielä kerennyt.

    Kohta 700km mittarissa eikä valittamista...aivan ihana
    1000km:n huolto heti vapun jälkeen varattuna...

    Tiedä sitten miten lyhyet sillä meinaa ajaa..oon 162cm ja jalat yltää kohtuuhyvin maahan, mutta veikkaan ettei paljon mua lyhyemmät kauheen hyvin madaltamatta ajele..tai en tiiä sitte jos on oikeen pitkät sääret
    -Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia-

    -Naara ittelles ennenku muut kerkijää-
  15. #15
    Minkälaiset huoltovälit tollasessa mopottimessa on?
    Onko jo bensan kulutuksesta jo tietoa?

    Kiinnostais kovasti hommata...
  16. #16
    Lainaa (Jampura @ Huhti. 26 2006,16:52) kirjoitti
    Onko jo bensan kulutuksesta jo tietoa?

    Kiinnostais kovasti hommata...

    No minä pääsin 270 km ekalla tankillisella...
    siihen pisteeseen uskalsin ajaa et bensavalo rupes jo palamaan koko ajan...
    Mut sit kuitenkin tankkiin meni "vain" 11 litraa bensua kun tankkasin...

    Onko kukaan muuten saanu vielä sitä vihree kantista opuskirjasta suomen kielisenä Kyselin sitä joku aika sitten Sumekolta eikä sen suomennus ollut silloin valmis... *



  17. #17
    Kävin viikonloppuna koeajolla. Mukavat pulputukset lähtee kaks pyttysestä ja ketterän oloinen on. Alavääntö ei tuntunut kovin kummoselta ja vaihteen vaihto vaatii ainakin Z750seen verrattuna kovin ison jalkaliikkeen.
    Kawasaki Z750S/2005
  18. #18
    Sukulainen osti tuollaisen koulupyöräksi (autokoulu). Kävin sitä testaamassa ja ei ollenkaan pöllömpi laite. Ajoasento rento, samaa sarjaa Speed Triplen ja Kawan Z-sarjalaisten kanssa. Hyvin jaksaa vetää alakierroksilta lähtien, mutta ei repäise missään vaiheessa. Tosin ei noilla tehoilla sitä repäisyä voi edes tulla. Eikä kone käkäillyt vaikka kokeilin ajaa hiljaa "väärällä" vaihteella.
    Pyörässä oli ABS jarrut ja en ole aikasemmin ajanut prätkää missä olis nuo ABS:t. Täysjarrutusta en kokeillut, mutta kahva painui pehmeästi ja tuntui, että pysähtyy samaan tyyliin kuin auto. Vaihdelaatikon toiminta oli kyllä hieman oudon tuntuinen. Ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa vapaa löytyi lähes joka kerta. Liike on suht pitkä 1 ja 2 välillä ja siitä syystä vapaa löytyi tuon tuosta...-> ajan myötä tottui nostamaan reilummin poljinta.
    Alusta tuntui hyvältä tuollaiseen kulmilla pyörittelyyn ja oli siis suht pehmeä ajettava. Tosin etupäätä ei pysty säätämään, eikä takana pysty kuin esijännitystä muuttamaan. Säätö ei näyttänyt olevan portaaton, vaan pykälä kerrallaan säädetään.
    160km/h asti kokeilin ajaa ja ihan suht nopeasti se sen otti. Erohan on kuitenkin aika raju jos vertaa vaikka mun 955-Daytonaan.
    Kaiken kaikkiaan ihan OK pyörä ja varmasti paras vaihtoehto myös ensipyöräksi. Ei jää heti jalkoihin, mutta ei kyllä lähde käsistäkään ihan helposti.
    Tuon tyylinen ajoasento on kyllä meikäläisen mieleen ja vahvisti vaan sitä päätöstä, että seuraava pyörä on naku. Tyyliin Speed Triple, Aprilia Tuono, Benelli TNT, Kawa Z-1000 ym...Koneesta viis, kunhan on hauska ajaa!!

    Edit:
    nakkisormen tyyppivikoja korjailin



  19. #19
    Eilen sain ajokortin pärrälle ja kävin reilu 100 kilometriä ajamassa "ernestillä".
    On kyllä todella mukava ja helppo ajaa kun vertaa autokoulun yamaha fazeriin *
    Tuosta 1 ja 2 vaihteen isosta välistä oli puhetta, mutta itse en huomannut mitään vaikeata siinä.
    Kawasaki ER-6n
  20. #20
    Täältä löytyy hopeinen ER-6n, muutoksiakin on tullut tehtyä ja Stormin liikevaihtoa piristettyä:

    -Micronin kisaputki käyrästöineen. Tuo hevosvoimat noin 80:een, radallakin on tullut jo nautiskeltua. Soundit miellyttää todella paljon.
    -Ermaxin hugger, belly pan ja undertray. Näiden lisäksi sivukattetkin maalattu punaisella candyllä.
    -LSL:n kaatumatapit, Kellermanin mini-Ledit ja kilpiteline takana.
    -Speed Brakesin teräspunosjarruletkut kisalitkuineen, toimii!
    -Teippailuja ja maalailuja, tsekatkaa GTi-Magazine 3/06 jos kiinnostaa enemmän.

    Tätä nyt 2000 km.
    -¤- BMW F800 ST -¤-
    Kawasaki ER-6n
    Honda CB 500
  21. #21
    Jepu! Tonni takana hopeisella er-6 nakulla. Vakiona ainakin toistaiseksi. Ei ongelmia *. Helppoa ja kivaa kyytiä tarjoava peli, toivottavasti jatkossakin... *
    Ei ole hyvyyttä yrittää olla parempi kuin huonoimmat

    ~Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the seat.~
    - The Nut
  22. #22
    Noin 3200 km ajeltu, kulutus hieman alle 5 l/100km. Onkos kukaan VIELÄKÄÄN saannu sitä ohjekirjaa?
    Kawasaki ER-6n
  23. #23
    Lainaa (JaQe85 @ Kesä. 15 2006,11:42) kirjoitti
    Onkos kukaan VIELÄKÄÄN saannu sitä ohjekirjaa?
    Ohjekirja löytyy penkin alta..?
  24. #24
    Mulla ainakin on paksu opus, englanninkielinen tosin mutta kyllähän sen kans pärjäilee
    -Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia-

    -Naara ittelles ennenku muut kerkijää-
  25. #25
    Jooh. Mulle ei oo tullu Pyörä ostettiin jo helmikuun alussa niin sitä ei ollu vielä saatavilla. Jälleenmyyjä sano, että lähettää sen sitten Täytyy soitella sinne
    Kawasaki ER-6n
  26. #26
    Nakuversio tuli tuossa ostettua ja ensi viikolla varmaan pääsee tien päälle. Jossain vaiheessa varmaan pitäisi hommata sivu-/takalaukkuja, kaatumatapit ja mahdollisesti visiiri. Onko hyviä ehdotuksia mistä tuollaisia saisi suhteellisen edullisesti? Tai onko joku merkki/malli, joka erityisen hyvin sopii juuri tähän pyörään?
  27. #27
    Lainaa (niemi23 @ Kesä. 15 2006,15:25) kirjoitti
    Nakuversio tuli tuossa ostettua ja ensi viikolla varmaan pääsee tien päälle. Jossain vaiheessa varmaan pitäisi hommata sivu-/takalaukkuja, kaatumatapit ja mahdollisesti visiiri. Onko hyviä ehdotuksia mistä tuollaisia saisi suhteellisen edullisesti? Tai onko joku merkki/malli, joka erityisen hyvin sopii juuri tähän pyörään?
    SW-Motechillä on sivulaukkukiinnikkeet ER-6siin. Niihin saa sitten kaikensorttista laukkua Givin ja Kapan tekeleistä lähtien.

    Itse laitoin R.M.Heinolta tilaukseen nuo ja niihin SW:n omat pehmeät laukut. Luulen että kovat laukut muuten aika sirossa pyörässä on melko katastrofi ulkonäöllisesti. Halvempiakin nuo pehmeät, tosin sitten lukittavuus jää pois.

    Telineet itsessään on sellaista mallia jota ei juuri huomaa kun laukut on irti.

    SW:n kataloogissa on kuva nakumallista noiden pehmeiden laukkujen kanssa. Sivu 55. Linkki
    KTM SDR 1290 '14
    ex ZZR 1400 '08
    ex ER-6f '06
  28. #28
    Tervehdys!
    onko kukaan laittanu Er-6 sliparia, olen itse ajatellut moisen homman tehdä, mutta mites toi lambda, onko slipareissa sille paikka, vai miten ihmeessä se kiinnitetään, kun kai se kuitenkin pitäs sinne jättää.



    ER-6n vm-06
  29. #29
    Leo Vincen sliparista ainakin löytyy paikka tuolle anturille.
  30.  
  31. #30
    Kokemuksia 500km ajon jälkeen.

    Ajoasento on pyörässä kyllä aivan loistava ja mitään "kurkotusta" ei ohjaustangosta pitämiseen tarvita eikä siten kädet väsy koska paino ei kohdistu käsiin. Kapea bensatankki reisien kohdalta, jolloin jalat saa luonnolliseen asentoon ja pois tuulen tieltä. Istuinkorkeus (790mm) ei taida olla juuri sen matalampi kuin muissakaan malleissa, vaan näyttää todellista matalammalta bensatankin muodon vuoksi. Jotenkin tuntuu myös, että kokokate sopii ainakin itselle paremmin luoden jonkinlaista turvallisuuden tunnetta ja vähän suuremmissa nopeuksissa on joku minkä taakse kyyristyä.

    Pakoäänet on aika maukkaat - aivan erilaiset kuin rivi nelosissa. Moottori tuntuu vääntävän hyvin jo alakierroksilla aina 7000r/min asti (yläkierroksilla ei mitään vääntöä taida sitten löytyäkään) ja jopa kaksi päällä ajo ei tunnu mitenkään mahdottomalta. Tilaa on riittävästi, jalat ei ole liian koukussa ja sivukahvoista on helppo pitää kiinni. Ainut ongelma on liukas penkki joka liuttaa jarrutuksissa takana olijan ajajaan kiinni (kaksi viimeistä on vaimon mielipiteitä).

    Parasta nykypyörissä (koskee varmaan kaikkia merkkejä ja malleja) on niiden käytös mutkissa. Nyt ei tarvi muuta kuin "kaadut" mutkaan *ja on lähinnä ajajasta kiinni paljonko uskaltaa kantata. Pyörä kyllä taittuu nätisti ilman pienintäkään vipattamista ja renkaiden uskomaton pito korostaa luottamusta kaarreajoon. Näin kun olisin edes yrittänyt 20-vuotta sitten vanhalla kolmipuolikkaalla, olisin varmaan herännyt Meilahdessa.

    Vaihteet menee päälle kuin ajatus. Sama vaihtaako alas vai ylöspäin, niin yhtä täsmällisesti tuntuu toimivan joka kerta. Alussa kyllä olisi toivonut vaihdenäyttöä mittaritauluun. Peilien varret saisi olla viitisen senttiä pidemmät niin näkisi paremmin taakse.

    Tuntuu hyvä kypärä olevan muutakin kuin turvallisuus asia.
    Ajettuani ensimmäinen päivä skootterikypärällä (joku AGV malli)ja sen jälkeen Shoein XR-1000:lla niin ero on huima. Äänet ja tuulen suhina puolittuivat ja kypärän aiheuttama rasitus niskaan väheni selvästi (olisiko nämäkin jo tuulitunneli muotoiltuja?). Lisäksi tulevat muut edut kuten huurtumaton visiiri ja kunnollinen tuuletus.

    Lisää kokemuksia kun sisäänajo on suoritettu ja päästään reilusti moottoritie nopeuksiin.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen