Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 71:sta
  1. #31
    Olen haaveillut omasta pyörästä jo 30 vee ja nyt alkaa olla toteutuksen aika. Olen päätynyt Kawaan, ER-6f on hankinnassa, mut lähellä Jyväskylää ei ole edes nähtävänä tuota motskaria saatika et vois ajaa sitä.
    Myyjän kanssa olen puhunut ja hän sanoo, että toi olis paras mahdollinen pyörä ekaksi pyöräksi (en ole ajanut mopoa kummemmalla vehkeellä, tai oonhan mä maantie mönkijällä huristellut ), etenkin kun mulla on alaselän kanssa ongelmia, kyyti on kuulemma pehmeätä. Piikkiäkin harkitsin, mut kauppias sanoi, että ihan hyvin uskaltaa ottaa tonkin kun ei oo mikään tykki. Joku 45 (25kW) heppanenkin mulle kelpais, mutta en keksi mikä olis sit vaihtoehto. Myyjän mukaan ei oikeastaan kannata lähteä palikoita laittamaan. Uskaltaakohan ton vaan tilata ja keksiikö kukaan parempaa vaihtoehtoa.
    Muistan aivan varmasti unohtaneeni sen...
  2. #32
    Kaunis myyntipuhe myyjältä. Itseasiassa ER-6 kyyti ei todellakaan ole pehmeää vaan pikemminkin päivastoin. Jousitus on jopa aavistuksen kova ja koeajamistani pyöristä kovin.

    Tykki pyörä ei ole mutta pärjää samanoloisten pyörien seurassa hyvin. BIKE mittasi uudessa numerossaan kiihtyvyydeksi 0-100km/h 4.05 sek ja suurimmalla vaihteella 60-140km/h 9.4 sek. jotka lienevät ihan tyydyttäviä arvoja, kun vertaa muihin vastaaviin pyöriin. Toisaalta eihän näillä täydy (eikä voikaan) täysiä kokoajan ajella, vaan vauhdin voi säädellä kaasukahvalla *

    Älä edes ajattele mitään piikkiä vaan osta isompi. Vaihtoehtoja on kyllä muissakin merkeissä, mutta koeajon perusteella itselle tämä tuntui heti selvästi parhaalta.
  3. #33
    No olisko kellään sit vihjeitä pehmeämmästä pyörästä. Hinnan pitäis olla korkeintaan ton Kawan luokkaa ja uusi siksi, et ei olis heti tienposkessa jonkun vian vuoksi. Merkilläkään ei niin hirveästi ole väliä, mut customi ei mielytä. Honda kyllä on se unelma Ainoa merkki mitä tää käpykylä myy on Yamaha, eli sillä huolto pelais täällä.



    Muistan aivan varmasti unohtaneeni sen...
  4. #34
    Lainaa (6Äffä @ Heinä. 23 2006,16:07) kirjoitti
    Kaunis myyntipuhe myyjältä. Itseasiassa ER-6 kyyti ei todellakaan ole pehmeää vaan pikemminkin päivastoin. Jousitus on jopa aavistuksen kova ja koeajamistani pyöristä kovin.
    Toihan riippuu aika paljon kans saadoista ja kuskin painosta. UK:n Biken mukaan vakiojousitus on liiankin loysa.

    Koeajonhan tuo ny ilmanmuuta vaatii etta saa kans mieleisen.

    Vaimo on tuommosta katellu, sen takia on siihen tullu alustavasti perehdyttya. Testien perusteella erinomainen aloittelijan fillari.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  5. #35
    Lainaa (vanhakäpy @ Heinä. 23 2006,16:20) kirjoitti
    No olisko kellään sit vihjeitä pehmeämmästä pyörästä. Hinnan pitäis olla korkeintaan ton Kawan luokkaa ja uusi siksi, et ei olis heti tienposkessa jonkun vian vuoksi. Merkilläkään ei niin hirveästi ole väliä, mut customi ei mielytä. Honda kyllä on se unelma * Ainoa merkki mitä tää käpykylä myy on Yamaha, eli sillä huolto pelais täällä.
    Omaani tyrkytän www.nettimoto.com/368341 ja varusteita löytyy tarvittaessa hyllystä esim. takalaukku + teline
    Honda CRF 250 L
  6. #36
    Lainaa (JaL3 @ Heinä. 23 2006,22:06) kirjoitti
    Lainaa (6Äffä @ Heinä. 23 2006,16:07) kirjoitti
    Kaunis myyntipuhe myyjältä. Itseasiassa ER-6 kyyti ei todellakaan ole pehmeää vaan pikemminkin päivastoin. Jousitus on jopa aavistuksen kova ja koeajamistani pyöristä kovin.
    Toihan riippuu aika paljon kans saadoista ja kuskin painosta. UK:n Biken mukaan vakiojousitus on liiankin loysa.

    Koeajonhan tuo ny ilmanmuuta vaatii etta saa kans mieleisen.

    Vaimo on tuommosta katellu, sen takia on siihen tullu alustavasti perehdyttya. Testien perusteella erinomainen aloittelijan fillari.
    Ehkä näin asiantuntijapiireissä mutta väittäisin edelleen, että jousituksessa on tiettyä pintakovuutta (joka ei suinkaan ole huono asia) jota muissa ajamissani pyörissä en juurikaan havainnut. Tunnetta varmaan vahvistaa myös sopivan kova istuinosa. Kovassa jarrutuksessa ei etupää myöskään niiaa kovinkaan voimakkaasti, joka tuntuu joissain mopoissa olevan "vakiovaruste".
  7. #37
    Alkaa lähestyä 6000 km mittariin Mitähän kyseiseen huoltoon sisältyy? Meneekö takuu jos itse huoltaa?
    Kawasaki ER-6n
  8. #38
    Lainaa (JaQe85 @ Heinä. 30 2006,19:28) kirjoitti
    Alkaa lähestyä 6000 km mittariin Mitähän kyseiseen huoltoon sisältyy? Meneekö takuu jos itse huoltaa?
    Takuuhan siitä taitaa noin periaatteessa mennä. Miten sitten käytännössä riippuu varmaan siitä mistä pyörän on ostanut - kaikki kauppiaat eivät ole yhtä ronkeleita tuon kanssa.

    Kuudentonnin huolto ei ole mikään iso, taitaa sisältää jotain jarrujen tarkistelua ja sen sellaista. Mulla kustansi itse huoltotyö vain reilut 40 euroa.

    Tarkka listaus kunkin määräaikaishuollon sisällöstähän löytyy pyörän ohjekirjasta.
    Saivat muuten rämisevän katteen (F-mallin pyörän tyyppivika?) pyynnöstäni korjattua laittamalla jotain teippiä katteiden alle/väliin sopivasti. Nyt myös tuossa 4000 kierroksen paikkeilla on äänet kohdallaan.
    KTM SDR 1290 '14
    ex ZZR 1400 '08
    ex ER-6f '06
  9. #39
    Lainaa (JaQe85 @ Kesä. 15 2006,11:42) kirjoitti
    Noin 3200 km ajeltu, kulutus hieman alle 5 l/100km. Onkos kukaan VIELÄKÄÄN saannu sitä ohjekirjaa? * *
    Suomenkielinen opus tuli vihdoin postitse viime keskiviikkona.
  10. #40
    Pari kyssäriä, eli onko totta, että ER-kutoseen ei saa kaatumatappeja (jos saa, niin onko helpot asentaa) ja toinen on, et eikö tossa ole varatankkia
    Muistan aivan varmasti unohtaneeni sen...
  11. #41
    Kyllä kutoseen saa kaatumapatit, ainakin genuine partsina ja lienevät tyyriit. Asennuksesta ei tietoa, mutta eiköhän ne ole bolt-on.
    Tuolta löytyy infoa kutosesta http://www.er-6n.com/top.html

    Missäs liikkeessä oli koeajettavana 6F. Täälläpäin kun on vain nakuja?
  12. #42
    Stormilta löytyy LSL:n tatit suoraan hyllystä, reilussa vartissa asentelee paikalleen...

    jukis
  13. #43
    Tuli Ylivieskasata sit ostettua ER-6 F. Siellä olis vielä hopean värisenä yks, et hakekaa pois.
    Muistan aivan varmasti unohtaneeni sen...
  14. #44
    Vai uskalti "vanhakäpy" kuitenkin ostaa Kawan pelottelusta huolimatta * Onnea hyvälle valinnalle.

    Sattuu duunimatkalle noin 15km pätkä motaria (suunta) ja tuntuu *muuten sikamakeelta päästellä "sallittua" nopeutta. Olen kääntänyt tankoa alemmas sen verran kun pystyy, ettei kääntäessä osu tankkiin. Sopivan kumara asento ja *kädet vielä kiinni vartaloon niin ilmavirta ei tunnu kuin kypärässä johtuen kohtuullisen korkeasta pleksistä. Voittaa taajamakurvailun mennen tullen. *

    Juu, pari tonnia nyt ajettu ja kaikki toimii edelleen upeasti - no problem! Tankkasin muuten yhden tankillisen 98 oktaanista (myyjän suosituksesta) mutten huomannut juuri muutosta, jos ei sitten ehkä vielä tasaisempi käynti koko kierrosalueella.
  15. #45
    Joo, uskaltihan se Kawan ostaa vaikka aina oon haaveillut Hondasta. Kaikki myyjät oli sitä mieltä et olis paras ekaks pyöräksi ja mä uskoin, tooosi kiva peli. Tänään tuli kokeiltua miltä tuntuu ajaa kun tuulee melkein myrskyämällä, kummasti puisteli. En oikein uskaltanut irrottaa tassua porukoiden moikkaamiseen . Toi "Ylivieskasata " mun edellisessä viestissä tarkottaa Ylivieskasta
    Ja sekin tuli kokeiltua, et miten paljon nolottaa, kun pyörä sammuu risteykseen.
    Oliskohan niistä kaatumatapeista oikeasti hyötyä?.
    Muistan aivan varmasti unohtaneeni sen...
  16. #46
    Lainaa (vanhakäpy @ Elo. 15 2006,20:21) kirjoitti
    Joo, uskaltihan se Kawan ostaa vaikka aina oon haaveillut Hondasta. Kaikki myyjät oli sitä mieltä et olis paras ekaks pyöräksi ja mä uskoin, tooosi kiva peli. Tänään tuli kokeiltua miltä tuntuu ajaa kun tuulee melkein myrskyämällä, kummasti puisteli. En oikein uskaltanut irrottaa tassua porukoiden moikkaamiseen . Toi "Ylivieskasata " mun edellisessä viestissä tarkottaa Ylivieskasta *
    Ja sekin tuli kokeiltua, et miten paljon nolottaa, kun pyörä sammuu risteykseen.
    Oliskohan niistä kaatumatapeista oikeasti hyötyä?.
    Alussa tuntuu jo 70km/h vauhdissa tuulen tuiverrus. Kohta siihen ei kiinnitä huomiota edes moottoritie nopeuksilla. Paras tapa totutteluun on se, että menee moottoritielle vaan ajamaan. Korvatulppia kannattaa myös käyttää varsinkin pidemmillä rupeamilla. Arvaa miltä tuntuu nakupyöräilijöistä jotka ilman suojaa ylittää suurimmat "sallitut" nopeusrajoitukset stongasta puristaen? Siinä vasta tooosi hemmoja.

    Kaatumatappien hyöty kulminoituu juuri siihen vaiheeseen kun kaatuu . Toisaalta ei niistä mitään haittaa ole - eikä ne ole edes kovin ruman näköiset, varsinkaan mustassa mopossa.
  17. #47
    Noista kaatumatapeista vaan siks kyselin, et JOS kupsahtaa nurin (ja meikähän ei kupsahda) vaikka vaan paikaltaan jonka mopotin kuulemma osaa tehä itekseenkin, niin onko vahingot yhtä isot kuin ilman tappeja?
    Muistan aivan varmasti unohtaneeni sen...
  18. #48
    Tänää ajeli aamulla edessä yks erkutonen. Mä tykkään sikana siit punahopeisesta. Jotenki se väritys sopii siihe ku housut jalkoihi.

    Kyl se ainaki paremmin lähti ku piikkisebari. Äänet oli aika normipörinät, liekkö ollu vakioputki.. Mut on se hieno peli!
    Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
    Puhun usein - mutta paskaa.
  19. #49
    Lainaa (6Äffä @ Elo. 15 2006,21:01) kirjoitti
    Alussa tuntuu jo 70km/h vauhdissa tuulen tuiverrus. Kohta siihen ei kiinnitä huomiota edes moottoritie nopeuksilla. Paras tapa totutteluun on se, että menee moottoritielle vaan ajamaan. Korvatulppia kannattaa myös käyttää varsinkin pidemmillä rupeamilla. Arvaa miltä tuntuu nakupyöräilijöistä jotka ilman suojaa ylittää suurimmat "sallitut" nopeusrajoitukset stongasta puristaen? Siinä vasta tooosi hemmoja.
    Heh... Yli 8 ongelmatonta tonnia takana nakulla, hopeapunaisella erkkakutosella. Niistä vajaat 6 tonnia ilman pleksiä; nyt on kiinni GIVI. Motarikilsojakin on tullut kerättyä ja heitettyä kunnon reissut etelään ja pohjoiseen. Ja alinopeutta ei pidä eikä tarvitse ajella, vaikka sivu- ja vastatuulista ei reikiä löydykään. ER = Essential Riding, ja sehän on tietysti faktaa *

    10 000 täyteen syyskuun ekalla viikolla



    Ei ole hyvyyttä yrittää olla parempi kuin huonoimmat

    ~Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the seat.~
    - The Nut
  20. #50
    Nostellaas. Onko tietoa N- ja F-mallien ajoasennosta, ovatko ihan samanlaiset vai onko esim.jalkatapit F-mallissa hieman taaempana? Onko vuosimallilla tässä kohtaa väliä? Alkuun N-mallia mietin mutta katettu matka-ajoon varmasti mukavampi. N-mallilla olen ajanutkin.
  21. #51
    Oman käsityksen mukaan täysin sama pyörä, toisessa katteet ja erilainen maski.
    Testasin itseasiassa tuossa eilen ER-6 äffää ja oli muuten loistava pyörä. Jalat yltti ihan yhtä hyvin maahan kuin tuossa (uudemman) malllisessa piikkicebarissa, ajoasento todella mukava ja aika pysty, niin kuin olen cebarissakin tottunut.

    Suosittelisin itse ehdottomasti katteellista, eli F-mallia, koska vaikka oli aivan älyttömän tuulinen päivä, niin katteet suojasi hyvin tuulelta.
    EX Honda CBR 125 Repsol (vm 2012)
    EX Suzuki GSX 650F (vm2011)
    Nyk. Honda CRF250R (motocross, kilvetön)
  22. #52
    F mallissa ~30tkm paikkeilla rämisee katteet ihan älyttömästi. Vakioputkella tosi häiritsevää. Teippi/pehmustemodeja jotkut tehny katteiden väliin. Jos laittaa sliparin ja nakkaa killerin mäelle niin takaan että räminöitä ei huomaa. En tiedä onko uusimpaan korjattu, en ole uusimmalla ajanut.
  23. #53
    Lainaa Tonttuli98 kirjoitti Katso viesti
    Oman käsityksen mukaan täysin sama pyörä, toisessa katteet ja erilainen maski.
    Testasin itseasiassa tuossa eilen ER-6 äffää ja oli muuten loistava pyörä. Jalat yltti ihan yhtä hyvin maahan kuin tuossa (uudemman) malllisessa piikkicebarissa, ajoasento todella mukava ja aika pysty, niin kuin olen cebarissakin tottunut.

    Suosittelisin itse ehdottomasti katteellista, eli F-mallia, koska vaikka oli aivan älyttömän tuulinen päivä, niin katteet suojasi hyvin tuulelta.

    Kahdessa ensimmäisessä malliversiossa on puoli astetta keulankulmassa ja F malli on 5 mm korkeampi.

    Kestävä pyörä, itse olen ajanut 77800 km ja tiedän yhden yksilön jolla on ajettu yli 200 000 km
    Taivas saa odottaa
  24. #54
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    F mallissa ~30tkm paikkeilla rämisee katteet ihan älyttömästi. Vakioputkella tosi häiritsevää. Teippi/pehmustemodeja jotkut tehny katteiden väliin. Jos laittaa sliparin ja nakkaa killerin mäelle niin takaan että räminöitä ei huomaa. En tiedä onko uusimpaan korjattu, en ole uusimmalla ajanut.
    Katteiden räminän huomaa lähinnä paikallaan, ajaessa ei huomaa. Kohtalaisen helppo korjatakin jos haluaa.
    Taivas saa odottaa
  25. #55
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Katteiden räminän huomaa lähinnä paikallaan, ajaessa ei huomaa. Kohtalaisen helppo korjatakin jos haluaa.
    Juu, mulla kuulu ihan ajossa, lähinnä siis kiihdytyksissä ja tietyillä kierrosluvuilla.
  26. #56
    Nostellaampa vanhaa aihetta, kun ei tuoreempaakaan äkkiseltään osunut silmiin.

    Lähes 13 vuoden tauon jälkeen iski akuutti prätkäkuume, kun erehdyin veljen HD:n kyytiin istumaan. Autonkin laitoin jo myyntiin, josko sen saisi jaettua autoksi ja pyöräksi.

    Jo aikonaan kevarista luopuessani katselin ER6n:ää sillä silmällä, ettö tossa vois olla se ensimmäinen isompi pyörä. Ja nyt löydän itteni toistuvasti Nettimotosta selailemassa niitä.

    Hakusessa siis on kevyt pyörä, jossa istumakorkeus on suhteellisen matala. Tehoa saisi olla sen verran, että sillä on kohtuullista ohittaa, mutta pieni tahaton tupenkääntö ei nosta heti keulaa pystyyn. Ajot pääasiassa lyhyttä siirtymää, mutta miksei sillä joskus tulisi muutaman sadan kilometrin mökkisiirtymääkin ajettua.

    Vaihtoehtoina tällähetkellä aikalailla kaksi, KTM Duke 690 ja ER6n. Lukusia keskusteluja lukeneena oon tullu siihen tulokseen, että näistä kahdesta sivistyneempi ja paremmin lyhyeen matka-ajoon sopiva vaihtoehto on Kawasaki. Duke on hieman kevyempi, mutta istumakorkeus on rahtusen korkeampi. Ja matka-ajon mukavuuden (ja kestävyyden?) kannalta kaksisylinterinen vaikuttaa järkevämmältä. Kawan Z750 vois olla myös yksi vaihtoehto, mutta äkkiseltään tuntuu turvallisemmalta valita vähän mopompi menijä ajotuntuman palautteluun.

    Koeajollehan se pitäs vissiin lähteä...
  27. #57
    Kuume siis iskee...

    Ja kuulostaa hyvältä tuumailulta. Itse olin samaisissa ajatelmissa viime kesänä, ja tuttu kokenut mopoilija painotti ABS:iä. Ovat olleet tarpeelliset sittemmin....
    CBR1100XX/C1800R - SS2000
    ex Versys650/ZR-7S/GSF1250SA/Versys1000/V-Strom650/TunturiSuperSport
  28. #58
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mstr kirjoitti Katso viesti
    Kawan Z750 vois olla myös yksi vaihtoehto, mutta äkkiseltään tuntuu turvallisemmalta valita vähän mopompi menijä ajotuntuman palautteluun.

    Koeajollehan se pitäs vissiin lähteä...
    Sitä paitsi ER6 on hauskempi pyörä kuin Z750! Äkkiä yhdistyksen jäseneksi ja Motorgbike lainaan. Saa oikein kunnon koeajot.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  29. #59
    Taitaa harmittavasti tuo lainapyörä sijaita liian etelässä, jotta kehtaisi lähteä lainailemaan. Oulussa vaikutan ite. Laitetaan jäsenyys harkintaan siis kun oma pyörä koristaa autotallia. 😉 Mahtanee tosin mennä vähintäänkin ensi kesään, kun tollanen Touareg 2.5TDI:nä ei näytä olevan kovin kysytty auto verojen ja polttoaineen kulutuksen takia. 😄

    Yritin kahlailla ER:n huoltotaulukoita pitkin internetziä, mutta eipä äkkiä löytynyt. Huoltoväli ilmeisesti 6000km? Öljyt yms. perusjutut hoituu kyllä omassa tallissa, mutta millaisilla kilometreillä huoltoon kuuluu venttiilien säädöt / tarkastukset? Tai jotain muuta erikoisempaa remonttia.
  30.  
  31. #60
    Lainaa mstr kirjoitti Katso viesti
    Taitaa harmittavasti tuo lainapyörä sijaita liian etelässä, jotta kehtaisi lähteä lainailemaan. Oulussa vaikutan ite. Laitetaan jäsenyys harkintaan siis kun oma pyörä koristaa autotallia.  Mahtanee tosin mennä vähintäänkin ensi kesään, kun tollanen Touareg 2.5TDI:nä ei näytä olevan kovin kysytty auto verojen ja polttoaineen kulutuksen takia. 

    Yritin kahlailla ER:n huoltotaulukoita pitkin internetziä, mutta eipä äkkiä löytynyt. Huoltoväli ilmeisesti 6000km? Öljyt yms. perusjutut hoituu kyllä omassa tallissa, mutta millaisilla kilometreillä huoltoon kuuluu venttiilien säädöt / tarkastukset? Tai jotain muuta erikoisempaa remonttia.
    https://mototh.com/files/kawasaki/ER...-Manual-EN.pdf

    Tuota minä pläräsin oman er6n kanssa. 12tkm tai vuoden välein öljyt, venttiilien säätelyt vasta 42tkm kohdalla.
    GSF1250S

    SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen