Sivu: 7 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 329:sta
  1. #181
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa TweetyLeaf kirjoitti Katso viesti
    Eli silloin kun on ilmainen parkki, niin prätkää vaan vierekkäin niin paljon kun mahtuu, kunhan on rajojen sisällä.
    Niin, tai silloin kun on maksullinen parkki.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  2. #182
    Eikun sekä että. Mutta jos on maksullinen, niin joka höpedi maksaa parkkimaksun, vaikka niitä olisi sata samassa ruudussa.
  3. #183
    Tässä on ratkaisu kaikille ajoneuvolle, easypark.fi
  4. #184
    Lainaa ducatimonster kirjoitti Katso viesti
    Tässä on ratkaisu kaikille ajoneuvolle, easypark.fi
    Tuo on kyllä kätevä ja onkin autossa käytössä. Harmittavasti kaikki parkit ei tue tuota easyparkkia ja maksaakin hiukan enemmän (mutta yleensä tulee halvemmaksi kun maksat vain pysäköidystä ajasta etkä yhtään ylimäärää).
    s1000rr 2011
  5. #185
    Prätkiä saa änkeä samaan ruutuun niin paljon kuin mahtuu, mutta tietääkö kukaan miten on laita autojen kanssa? Siis, saako prätkän laittaa samaan ruutuun auton kanssa jos mahtuu?
    Yhellä ilmaisella kiekkoparkkiksella on niin leveät reunimmaiset ruudut, että jos henkilöauto on sattunut laittamaan autonsa ruudun reunaan niin pikkunen moottoripyörä menee kätevästi viereen (ruudun sisälle, eikä mielestäni liian lähelle autoa).
    Soitin jopa kaupungin pysäköintilafkaan ja kysyin asiasta, mutta asiakaspalvelija ei joko osannut vastata kysymykseeni tai ei tajunnut sitä
  6. #186
    No ei sitä mikään laki kiellä, pysäköintiviivojen sisällä niiden tulee olla. Ajoneuvoja ei saa pysäköidä niin, että niihin nousu tai niistä nouseminen estyy tai jonkun ajoneuvon paikalta pois pääsy estyy.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  7. #187
    Käy se näköjään näinkin

    BMW F700GS - Honda VFR800 - Honda CBF600S - Honda Monkey
  8. #188
    ^ vaan kun prätkään ei tarvitse laittaa kiekkoa.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  9. #189
    Moottoripyörään ei ole pakko laittaa saapumisajan osoitinta, vaan valvojat hoitaa asian ajanseurannan avulla.
    Toki, esim. nykyisin hyväksyttävä digitaalinen saapumisajan näyttölaite helpottaa motoristin pysäköintielämään siltä osin, että ei tarvitse niin paljon pelätä ”kiekon” pöllimistä, kun hieman kiinnittää huomiota ”digikiekon” sijoitukseen ja asennukseen...
    <p>T. Raikka</p>
  10. #190
    Juuri näin. Finlex sanoo:

    http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantas.../19810267#P28a
    28 a § (7.9.1990/843)
    Pysäköintikiekon käyttövelvollisuus

    Jos pysäköinnin enimmäisaikaa on liikennemerkein rajoitettu, autoa ei saa pysäköidä ilman pysäköintikiekkoa...

    http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2015/20151319
    3 §
    Pysäköintikiekon sijoittaminen

    Pysäköintikiekko on sijoitettava pysäköinnin ajaksi näkyvälle paikalle auton tuulilasin sisäpuolelle niin, että pysäköinnin alkamisaika on ulkoapäin selvästi luettavissa.
    Eli kiekkoa ei ole edes mahdollista sijoittaa moottoripyörään siten että lain pykälä täyttyisi, ja lisäksi laki mainitsee yksiselitteisesti auton, ja moottoripyörä ei ole auto.
    Viimeksi muokannut: 3JJ; 28.04.2017 klo 01:01.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  11. #191
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Yhdellä tutulla kilpi kiinni magneetilla tms. Ja ottaa sen aina mukaansa reppuun. Ei kilpeä, ei pysäköintivirhemaksuja
    Ei kilpeä -> romuajoneuvo. Kaupunki kuskaa varikolle josta voi sitten yrittää hakea joskus torstaisin klo 07-08 välisenä aikana ja maksaa siirron ja säilytyksen ennen kuin laite menee huutokauppaan.
  12. #192
    Lainaa TTT kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs on pysäköintimaksulapun laita? Voidaanko samaa sääntöä soveltaa tuonkin kanssa?
    Turku ohjeistaa: "Maksullisilla paikoilla maksettu lippu tulee kiinnittää moottoripyörään. Mikäli maksullisessa parkkiruudussa on useampi moottoripyörä, vaaditaan jokaiselta oma pysäköintilippu. Lipusta kannattaa ottaa itselle kuva, jotta pystyt todistamaan maksaneesi pysäköintimaksun lipun kadotessa."

    Mulla on puhelimessa Parkman ja Easypark. Ei tarvitse käytännössä koskaan pelata lippujen kanssa. Turussa on myös ihan kohtuullisesti ilmaisia moottoripyöräparkkeja.
  13. #193
    Lainaa Jammusetä kirjoitti Katso viesti
    Turku ohjeistaa: "Maksullisilla paikoilla maksettu lippu tulee kiinnittää moottoripyörään. Mikäli maksullisessa parkkiruudussa on useampi moottoripyörä, vaaditaan jokaiselta oma pysäköintilippu. Lipusta kannattaa ottaa itselle kuva, jotta pystyt todistamaan maksaneesi pysäköintimaksun lipun kadotessa."
    Eli käytännössä lainaa viereisestä pyörästä lipuketta sen aikaa että ottaa siitä kuvan oman pyörän kahvassa ja laittaa takaisin. Tai sitten ei edes laita takaisin. Liian helppoa väärinkäyttöä.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  14. #194
    ^ Niin no... Se on ohjeistus ja se voi olla ihan toimiva rehellisille ihmisille.
    Braaaaap
  15. #195
    No sepä se. Vaikka itse olisi kuinka rehellinen niin joku pitkäkyntinen saattaa käyttää sitä sinun lippua omaan pysäköintiinsä. Omasta rehellisyydestä voi sentään itse huolehtia, toisten rehellisyydestä hieman hankalampaa.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  16. #196
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    No sepä se. Vaikka itse olisi kuinka rehellinen niin joku pitkäkyntinen saattaa käyttää sitä sinun lippua omaan pysäköintiinsä. Omasta rehellisyydestä voi sentään itse huolehtia, toisten rehellisyydestä hieman hankalampaa.
    Niin... Jos haluaa itse maksaa tunnollisesti ja estää maksetun lipun väärinkäytön, sekä välttää turhan säädön kadonneen lipun tuomasta sakkolapusta ja sen kumoamisesta, niin nuo mobiilipysäköintisovellukset on ihan ykkösjuttu.

    Aika tosin osittain korjaa tätäkin ongelmaa, kun esim Tampereella lippuautomaatteja vaihdetaan sellaisiin, joihin pitää syöttää rekisterinumero jotta saa lipukkeen. Noissa lipuketta ei tarvitse viedä pyörään (tai autoon) lainkaan.
  17. #197
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Niin... Jos haluaa itse maksaa tunnollisesti ja estää maksetun lipun väärinkäytön, sekä välttää turhan säädön kadonneen lipun tuomasta sakkolapusta ja sen kumoamisesta, niin nuo mobiilipysäköintisovellukset on ihan ykkösjuttu.

    Aika tosin osittain korjaa tätäkin ongelmaa, kun esim Tampereella lippuautomaatteja vaihdetaan sellaisiin, joihin pitää syöttää rekisterinumero jotta saa lipukkeen. Noissa lipuketta ei tarvitse viedä pyörään (tai autoon) lainkaan.
    Onkohan nuo ihan laillisia ? Tulee mieleen yksityisyyden suoja, minä en ainakaan anna rekisterinumeroani mihinkään. Jos muuten en saa pysäköityä niin sitten menen muualle. Ihmiset luovuttaa omia tietojaan ja käytöstapojaan joka paikkaan ilman mitään kyseenalaistamista. En halua että tietojani läytetään mihinkään tutkimuksiin ja markkinointiin, ne olen saanut hyvin blokattua ja en ala jakamaan tietojani ilmaiseksi mihinkään.

    Onneksi ideaparkissa saa pysäköidä ilman seurantaa.
  18. #198
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Onkohan nuo ihan laillisia ? Tulee mieleen yksityisyyden suoja, minä en ainakaan anna rekisterinumeroani mihinkään. Jos muuten en saa pysäköityä niin sitten menen muualle. Ihmiset luovuttaa omia tietojaan ja käytöstapojaan joka paikkaan ilman mitään kyseenalaistamista. En halua että tietojani läytetään mihinkään tutkimuksiin ja markkinointiin, ne olen saanut hyvin blokattua ja en ala jakamaan tietojani ilmaiseksi mihinkään.
    No on se varmaan laillisempaa silloin kun se tunnus sinne itse naputellaan. Vertailun vuoksi vaikka parkkitalot jossa kone skannaa kilven automaattisesti jokaiselta sisään tulijalta. Tai teiden varressa olevat liikennekamerat jotka mittaavat liikenteen keskinopeuksia siten että otetaan rekisterinumero talteen tolpalla 1 ja lasketaan aika kauanko menee tolpalle 2. Monikohan edes tietää näistä kameroista.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  19. #199
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    No on se varmaan laillisempaa silloin kun se tunnus sinne itse naputellaan. Vertailun vuoksi vaikka parkkitalot jossa kone skannaa kilven automaattisesti jokaiselta sisään tulijalta. Tai teiden varressa olevat liikennekamerat jotka mittaavat liikenteen keskinopeuksia siten että otetaan rekisterinumero talteen tolpalla 1 ja lasketaan aika kauanko menee tolpalle 2. Monikohan edes tietää näistä kameroista.
    Joo ei sitä nykyään oo missään turvassa. Sain kerran sakot kun ajoin kelikameroiden välin liian nopeasti, komiat aurinkoiset kuvat kelitietoineen oli poliisilla näyttää. Uimaan oltiin menossa. Toinen esimerkki: meni kerran kotilossa leima pitkäksi ja ajoin parkkihalliin, lähtiessä.vartija seisoi auton vieressä.ja ilmoitti järjestelmän huomanneen tuloni ja leiman puuttumisen. Kävin sen leimaamassa seuraavana päivänä, ei tullut seuraamuksia onneksi.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  20. #200
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Joo ei sitä nykyään oo missään turvassa. Sain kerran sakot kun ajoin kelikameroiden välin liian nopeasti, komiat aurinkoiset kuvat kelitietoineen oli poliisilla näyttää. Uimaan oltiin menossa.
    Mites toi toimii? Ei ainakaan kelikamerakuvista mitään autoja erota, tuhruisia nuo kuvat on.

    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Toinen esimerkki: meni kerran kotilossa leima pitkäksi ja ajoin parkkihalliin, lähtiessä.vartija seisoi auton vieressä.ja ilmoitti järjestelmän huomanneen tuloni ja leiman puuttumisen. Kävin sen leimaamassa seuraavana päivänä, ei tullut seuraamuksia onneksi.
    Miksikö se niitä (yksityisiä?) parkkitaloja kiinnostaa, onko sulla leima pitkä vai ei? Toihan tarkoittaa, että niiden pitää ristiinhakea Trafin tiedoista katsastustiedot sen lisäksi, että tallentavat rekisterikilven omaan tietojärjestelmäänsä. Luulis, että ovat tyytyväisiä, kunhan saavat maksunsa.
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  21. #201
    Mikään ei oo niin turhaa kuin maksaa auton pysäköinnistä, tai on jos maksaa moposta

    Kelikamerasta sakot... hieman epäilyttää!!
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  22. #202
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Onkohan nuo ihan laillisia ? Tulee mieleen yksityisyyden suoja, minä en ainakaan anna rekisterinumeroani mihinkään. Jos muuten en saa pysäköityä niin sitten menen muualle. Ihmiset luovuttaa omia tietojaan ja käytöstapojaan joka paikkaan ilman mitään kyseenalaistamista. En halua että tietojani läytetään mihinkään tutkimuksiin ja markkinointiin, ne olen saanut hyvin blokattua ja en ala jakamaan tietojani ilmaiseksi mihinkään.
    Käsittääkseni lainsäädännössä auton rekisterikilpi ei ole henkilötieto, joten tuskinpa sen tallentamista säädellään yhtään missään. Tilanne olisi toinen, jos samalla kuvattaisiin kuski, tai haettaisiin trafin rekisteristä ajoneuvon omistajatiedot. Rekisteriselostetta tai tietosuojaselostetta en löytänyt, mutta käsittääkseni pysäköinninvalvonnan järjestelmään tallentuu rekisterinumeron lisäksi tieto maksuvyöhykkeestä ja maksetun pysäköinnin päättymisaika, jotta lappuliisa voi rekisterikilpiskannerilla tarkastaa onko pysäköinti maksettu.

    Itse olen sitä mieltä, että jos kaupungin pysäköintimittariin syötetyssä rekisterinumerossa kokee olevan yksityisyysongelman, niin sitten lienee parempi tulla kaupunkiin julkisella kulkuneuvolla. Nimittäin se rekisterikilpi tulee kuvatuksi helposti kymmeniin valvontakameroihin kaupungilla ajellessa joka tapauksessa.
  23. #203
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Käsittääkseni lainsäädännössä auton rekisterikilpi ei ole henkilötieto, joten tuskinpa sen tallentamista säädellään yhtään missään. Tilanne olisi toinen, jos samalla kuvattaisiin kuski, tai haettaisiin trafin rekisteristä ajoneuvon omistajatiedot. Rekisteriselostetta tai tietosuojaselostetta en löytänyt, mutta käsittääkseni pysäköinninvalvonnan järjestelmään tallentuu rekisterinumeron lisäksi tieto maksuvyöhykkeestä ja maksetun pysäköinnin päättymisaika, jotta lappuliisa voi rekisterikilpiskannerilla tarkastaa onko pysäköinti maksettu.

    Itse olen sitä mieltä, että jos kaupungin pysäköintimittariin syötetyssä rekisterinumerossa kokee olevan yksityisyysongelman, niin sitten lienee parempi tulla kaupunkiin julkisella kulkuneuvolla. Nimittäin se rekisterikilpi tulee kuvatuksi helposti kymmeniin valvontakameroihin kaupungilla ajellessa joka tapauksessa.
    On eri asia tulla suoraan talletetutksi johonkin rekisteriin automaattisesti. Valvontakameroista joutuu sentään joku etsimään ne rekisterinumerot. Nyt kun numero on jossain lippuautomaatissa syötettynä johonkin tietokantaan niin kauanko se siellä on ? mihin tarkoituksiin sitä käytetään ? mikä estää sen yhdistämisen rekisteritietoihin ? Vaikka minulla ei ole salattavaa niin en silti halua että edes seuranta onnistuu ihan helposti.

    Jos haluan tulla julkisilla kaupunkiin niin joudun ensin ajamaan 10km omalla autolla jotta pääsen linja-autoon. Siinäkin käteisellä maksaminen on noin 2x kalliimpaa kuin matkakortilla ( josta taas on helppo seurata).

    En vain tykkää siitä että tietojani käsitellään ilman että tiedän siitä. Isoveli valvoo systeemi on jo ihan tarpeeksi käytössä. Tiedän asiasta jotain enkä pidä yhtään nykykehityksestä eikä tämä ole pelkkää vainoharhaisuutta.
  24. #204
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    En vain tykkää siitä että tietojani käsitellään ilman että tiedän siitä. Isoveli valvoo systeemi on jo ihan tarpeeksi käytössä. Tiedän asiasta jotain enkä pidä yhtään nykykehityksestä eikä tämä ole pelkkää vainoharhaisuutta.
    Minulla sama ongelma, siis se etten tykkää tuosta seurannasta. Eniten ärsyttää se, että teen mitä vaan netissä niin mainostajat saa sen tiedon. Toki muutkin saa, mutta ne ei sitten lähesty minua mainoksilla. Tai jos käyn ravintolassa syömässä ja höylään S-korttia. Viimeistään viikon päästä sähköpostissa on kysely oliko hyvää ruokaa.

    Pitäisi kai ladata se Tor-selain...
    Transalp->Varadero->GSA
  25. #205
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa siraulu kirjoitti Katso viesti
    Minulla sama ongelma, siis se etten tykkää tuosta seurannasta. Eniten ärsyttää se, että teen mitä vaan netissä niin mainostajat saa sen tiedon. Toki muutkin saa, mutta ne ei sitten lähesty minua mainoksilla. Tai jos käyn ravintolassa syömässä ja höylään S-korttia. Viimeistään viikon päästä sähköpostissa on kysely oliko hyvää ruokaa.

    Pitäisi kai ladata se Tor-selain...
    Niinja mä ainakin käytän kännykässä, saa varmaan tietokoneeseenkin, tuota F-Securen tekemää Freedome vpn-softaa. Se on älyttömän simppeli taviksen käyttää ja salaa mun netinkäytön, ja vaikka espanjassa näyttää että surffaan espoossa. Toimii netti-tv yms.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  26. #206
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Tuntuis, että tietoa menee myös puhelinmyyjille.. Romukullan parasta hintaa joskus etsiskelin, niin heti kohta soi puhelin ja kukapa muu kuin kullan ostaja se siellä. Netti- tai kännyliittymiä erehtyy tutkiskelemaan, niin pian on linjoilla on DNA:ta, Teliaa ja Elisaa.. Hesarin sivuilla pyörähtää, niin kohta soittaa lehtimyyjä.
    Hassua, kun itelle ei ole koskaan tullut puhelinmyyjiltä yhteydenottoja nettisurffailun jälkeen.
    Tosin, mulla on aina uBlock päällä, sekä puhelinliittymä yrityksen, joka on eri kaupungissa. Lisäksi Trafilta osoitteen luovutuskielto, maistraatista tietojenluovutukiellot yms

    Naamakirjassa estot päällä, eikä itsestä ole kovin montaa digitaalista kuvaa muutenkaan.

    Holan VPN:kin löytyy, mutta harvoin päällä
  27. #207
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Juuri näin. Finlex sanoo:

    http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantas.../19810267#P28a



    http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2015/20151319


    Eli kiekkoa ei ole edes mahdollista sijoittaa moottoripyörään siten että lain pykälä täyttyisi, ja lisäksi laki mainitsee yksiselitteisesti auton, ja moottoripyörä ei ole auto.
    Onkohan tästä käyty rosiksessa asti. Sinänsä lakiteksti aika selkokielellä. Itse käytän kyllä EasyParkkia. Muutaman euron takia ei viitsisi ottaa riskiä.
    Jorkki
  28. #208
    Lainaa jorkki kirjoitti Katso viesti
    Onkohan tästä käyty rosiksessa asti. Sinänsä lakiteksti aika selkokielellä. Itse käytän kyllä EasyParkkia. Muutaman euron takia ei viitsisi ottaa riskiä.
    Kuin myös. Ei elämä siihe pariin euroon kaadu. Enemmä vituttaa lähteä vääntämään jostain parkkisakosta, syystä tai ei.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  29. #209
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Tulee mieleen yksityisyyden suoja, minä en ainakaan anna rekisterinumeroani mihinkään.
    Miten tuo liittyy yksityisyyden suojaan kun rekisterikilpi on kaikkien nähtävillä ja sen voi kuka tahansa näpytellä ihan mihin tahansa?

    Jos haluat suojata yksityisyyttä niin hanki tietojenluovutuskielto https://www.trafi.fi/tietopalvelut/t...uovutuskiellot
    Kylätason kurapyöräilijä.
  30.  
  31. #210
    Lainaa jorkki kirjoitti Katso viesti
    Onkohan tästä käyty rosiksessa asti. Sinänsä lakiteksti aika selkokielellä. Itse käytän kyllä EasyParkkia. Muutaman euron takia ei viitsisi ottaa riskiä.
    Muistutan nyt vielä että kyse oli parkkikiekosta. Maksullinen pysäköinti koskee myös moottoripyöriä, samoin aikarajoitukset, mutta kiekkoa velvoitetaan käyttämään vain autossa.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Sivu: 7 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen