Sivu: 3 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 329:sta
  1. #61
    Lainaa (MizoB @ Huhti. 23 2011,10:41) kirjoitti
    Lainaa (JeTi @ Huhti. 21 2011,14:13) kirjoitti
    Sen verran tuohon maksulliseen pysäköintiasiaan, että monasti (ainakin tampereella) koneesta saa 2 lappua. "muistilipukkeen" ja "pysäköintilipukkeen", kannattaa jättää se "muistilipuke" siihen pyörään johki kiinni ja pitää se "pysäköintilipuke" vaikka lompakossa.

    Näin pirkot näkee tuloajan->ei laputa ja jos lappu häviää niin on se oikee tallessa ja sakot saa kuitattua.
    Autokoulun opettamaa toissakesältä:

    1) Kiekkoa ei pyörään tarvitse. koskaan. Aikarajaa pitäisi noutattaa...

    2) Lippuautomaattialueella, lipuke laitetaan kuljettajan taskuun. Jos lappulissu sitä pyytää sinulta todetessaan että olet varmasti ko. pyörän kuski, se pitää löytyä.

    3) Moottoripyöriä saa myös pysäköidä useampia kappaleita samaan ruutuun. Kaikkien pyörien pitää toki olla ruudun sisällä.
    Tuohon kolmanteen kohtaan, kommentti. Jos lippuautomaatti kyseessä pitää lippu löytyä joka pyörästä, vaikka olisivat samassa ruudussa.
    Tuollainen tolppamittari on sitten eri ja siinä saa olla useampikin samalla rahalla kun aikaa on maksettu.

    Tästä käytiin toissakesänä pitkä keskustelu pysäköinninvalvojan kanssa Savonlinnassa. Meillä oli kolme pyörää samassa ruudussa ja jokaisessa pyörässä oli sakko roikkumassa tangossa.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  2. #62
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (shyhander @ Touko. 28 2011,11:16) kirjoitti
    Tampereella tuo on A5 kokoinen tulostettu ja laminoitu lätkä... ainakaan minä en ole mitään tarraa saanut...
    Aiheettomaksi totesivat virhemaksun.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #63
    Lainaa (raisu 1200 @ Touko. 15 2011,08:26) kirjoitti
    Ei sitä kiekkoa tarvi, ehkä tuulilasin skrabaamiseen (jos sellainen on)

    Parkkipike porvoossa opasti minua menneenä kesänä että,
    "Minulla on tässä sinulle kuminauha,
    jolla voit kiinnittää pysäköinti lipukkeen kaasukahvaan, ja jos ei käy niin MINÄ voin kiinnittää samaisella kuminauhalla sen sakonkin."

    Asia oli minulle täysin selvä,
    kuminauha on kahvassa edelleen
    Ja se parkkipirkko varmaan vahtii sun pyörän vieressä että kukaan ei nyysi sitä lipuketta...

    Siitä on ihan oikeuden päätös että prätkään ei sitä lipuketta tarvitse jättää just edellä mainitusta syystä.
  4. #64
    Lainaa (Kotarikuski @ Huhti. 26 2011,23:12) kirjoitti
    Täällä Jyväskylässä sakottavat omassa tallissakin ellei pidä ovia lukossa...
    Ou jees, oli sitten napsahtanut eilen sakko mun pyörän sarveen ja parille muullekkin kanssaihmiselle... Kuulemma ottaneet kovan linjan Jyväskylässä maksullisilla parkkipaikoilla, että kuitti on löydyttävä kun sen sakkolapun kanssa kipittää virastotalolle asiaa selvittämään. Mahtaa siellä olla jonoa jossain vaiheessa, kun laittaavat kaikkiin pyöriin lapun roikkumaan
  5. #65
    Saisko siitä matkakulut pois kun juoksettavat toimistolla parkkisakkoja perumassa?
    Minulla ainakin tulis roihin 150km lenkki, jos iltaisella oli lappu tullut ja joutuis erikseen sinne lähteen.
  6. #66
    Sehän lukee laissa, autolla kiekko, ei muilla, ei edes moottorikelkoilla tai traktoreilla. Aiheen nimeksi voisi editoida "Pysäköinti moottoripyörällä".
    Enempi mua kiinnostaa että mites jos ottaa rekisterikilven mukaansa kun lähtee asioimaan. Hinataanko pyörä pois, saako tietoja haettua runkonumeron perusteella. Poliisi toki saa mutta entä perus parkkipirkko? Joku kokeillut?
    990 SM -08
  7. #67
    Lainaa (NinjaSamu @ Kesä. 18 2011,10:53) kirjoitti
    Enempi mua kiinnostaa että mites jos ottaa rekisterikilven mukaansa kun lähtee asioimaan. Hinataanko pyörä pois, saako tietoja haettua runkonumeron perusteella. Poliisi toki saa mutta entä perus parkkipirkko? Joku kokeillut?
    Parkkipirkko saa tarvitsemansa tiedot jos siihen on tarvetta.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  8. #68
    Lainaa (karivei @ Huhti. 23 2011,10:58) kirjoitti
    .... Vaihtelua kaupungeittain on aika paljon, kannattaa tutustua smoton sivuille.. *Pysäköinti
    Tuossahan tuo. Mittaripaikoille fillarit vieretysten, mut miks ihmeessä pakattaisiin monta pyörään samaan ruutuun jos joka ikinen maksaa täyden vuokran ruudustaan.

    Kyllä mä varaan maksulla ainakin oman ruutuni !!

    Ei muutakun yhteinen käytäntö joka paikkaan, yhteyden otto eduskunnan MP-kerhoon, ajakoot siellä asian läpi
    "Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home."

    Tallissa tällä hetkellä:
    zx 12 R
    zx 10 ?
    ktm 520 exc
  9. #69
    Lainaa (demonos @ Touko. 05 2006,11:34) kirjoitti
    Ei tartte kiekkoa. Muilla maksullisilla paikoilla maksu pitää maksaa ja kuitti pitää mukana ja esittää se tarvittaessa.
    Aivan, ei tartte pyörään kiekkoo, ja tietty jos on aika maksu tolpat nii sit pitää kolikkoo sinne laittaa.
    suzuki rm 125, honda cr 125 , yamaha dt, ktm 250, gsxr600, nykyinen yamaha yzf1000r thunderace
  10. #70
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (jarasan @ Kesä. 18 2011,11:32) kirjoitti
    Lainaa (karivei @ Huhti. 23 2011,10:58) kirjoitti
    .... Vaihtelua kaupungeittain on aika paljon, kannattaa tutustua smoton sivuille.. *Pysäköinti
    Tuossahan tuo. Mittaripaikoille fillarit vieretysten, mut miks ihmeessä pakattaisiin monta pyörään samaan ruutuun jos joka ikinen maksaa täyden vuokran ruudustaan. *

    Kyllä mä varaan maksulla ainakin oman ruutuni !!

    Ei muutakun yhteinen käytäntö joka paikkaan, yhteyden otto eduskunnan MP-kerhoon, ajakoot siellä asian läpi
    Kon on semmosia kaupunkeja jokka ei oo Pori, ni, siellä ei ole niinko yhtään ylimääräistä parkkipaikkaa vapaana. On niinko kotiinpäin jos joku on laittanu prätkän niin että a) siihen ei mahdu toinen auto ja b) siihen mahtuu toinen prätkä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  11. #71
    Heitämpä kyssän tänne kun en viitti uutta lankaa avata.
    Saako moottoripyörän pysäköidä poikittain parkkiruutuun?
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  12. #72
    Lainaa (Epra @ Touko. 06 2006,11:16) kirjoitti
    ....Mihin helkkariin sen parkkimaksu kuitin sit muka laittais * *....
    Niillä on kuminauhoja mukana. Se, että meneeko maksulappu rullalle oikeaan vai vasempaan stonganpuolikkaaseen, on sitten tuurista kiinni...

    nimim. 'Ai Tälleen...!'

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  13. #73
    Lainaa (JeTi @ Kesä. 21 2011,15:50) kirjoitti
    Heitämpä kyssän tänne kun en viitti uutta lankaa avata.
    Saako moottoripyörän pysäköidä poikittain parkkiruutuun? *
    Laita vaikka pyörät kohti kuuta,kunhan on viivojen sisäpuolella.
  14. #74
    Hesassa ainakin autolla olen saanut parkkisakot, tai vitun virhemaksun, kun parkkeerasin hienosti ruutuun, mutta vastaantulijoiden kaistalle, kuten sivistyneissä maissa on yleisesti tapana. Joku emätintä umpeen kurovasta hiivatulehduksesta kärsivä nutturapää oli nähnyt siinä jotain väärää. Sama hiivavittu antaa kirvelyn määrästä riippuen parkkisakon, tai vitun virhemaksun, samalla logiikalla myös väärään suuntaan parkkeeratusta moposta.
    Dixi et animam levavi
  15. #75
    Itse sain taannoin paikalliselta pysäköinninvalvojalta seuraavanlaisia ohjeita:

    1. Lippupaikoilla mopoon jätetään se pienempi muistutus lappu, vaikka tankin korkin väliin, varsinainen lippu omaan taskuun.
    2. Kiekkopaikalle voi jättää ilman kiekkoa, mielummin kuitenkaan ei, autoilijat kun hermostuu. Pyörän voi tällöin jättää vaikka polkupyöräparkin jatkoksi kunhan ei blokkaa telinettä!(?)

    Noh, eipä tuohon pyörätelineitten välissä lappuja ole ilmaantunu joten kai tuo Sukisuki on riittävän lähellä polkupyörää *
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  16. #76
    Pitääkö parkkiaikoja noudattaa, vaikka kiekkoa ei tarvitse laittaa moottoripyörään.
    Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.

    Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
  17. #77
    Lainaa (Juusokki @ Kesä. 22 2011,10:07) kirjoitti
    Pitääkö parkkiaikoja noudattaa, vaikka kiekkoa ei tarvitse laittaa moottoripyörään.
    Kyllä pitää. (Ks. ketjun ensimmäiset viestit)



    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  18. #78
    Antaa autoilijoiden hermostua, kun siellä polkupyörä telineen vieressä prätkä on sakko paikalla. Vain mopon voi pysäköidä sinne.

    Itse aina laitan prätkän vinoon keskellä ruutua, koska koko ruudusta olen maksanut ja lisäksi siihen ei mahdu autoa rinnalle...
  19. #79
    Eilen roikkui Helsingin Vaasankadulla lähes jokaisen kaksipyöräisen ohjaustangossa joku ruskea lappunen. Muistaakseni kadun keskivaiheilla on ilmainen mp-pysäköinti, mutta jäi mielikuva, että näissäkin pyörissä olisi ollut samanlainen lappu.

    Ei ollut aikaa pysähtyä ja tarkistaa tilannetta. Mistähän lienee ollut kyse?
    -Ö-
  20. #80
    Lainaa (ek@ @ Kesä. 21 2011,20:18) kirjoitti
    Hesassa ainakin autolla olen saanut parkkisakot, tai vitun virhemaksun, kun parkkeerasin hienosti ruutuun, mutta vastaantulijoiden kaistalle, kuten sivistyneissä maissa on yleisesti tapana. Joku emätintä umpeen kurovasta hiivatulehduksesta kärsivä nutturapää oli nähnyt siinä jotain väärää. Sama hiivavittu antaa kirvelyn määrästä riippuen parkkisakon, tai vitun virhemaksun, samalla logiikalla myös väärään suuntaan parkkeeratusta moposta.
    Tulipa tuosta mieleen, että itse ainakin joutunut joskus pysäköimään mpn ruutuun väärään suuntaan, koska ruutu oli mäessä, enkä viitsinyt jättää pyörää alamäen suuntaisesti.

    Paikalle ilmeisesti ei ollu osunut nutturapäätä, tai armo oli käynyt oikeudessa, kun ei maksulappua ollut ilmestynyt.
    <p>FZ1-N -08</p><p><strike>Z750 -05</strike></p>
  21. #81
    Lainaa (Kontha @ Kesä. 22 2011,11:29) kirjoitti
    Antaa autoilijoiden hermostua, kun siellä polkupyörä telineen vieressä prätkä on sakko paikalla. Vain mopon voi pysäköidä sinne.

    Itse aina laitan prätkän vinoon keskellä ruutua, koska koko ruudusta olen maksanut ja lisäksi siihen ei mahdu autoa rinnalle...
    Samaa mieltä itsekkin olisin tuosta fillaritelineen jatkoksi pysäköinnistä. Vaan minkäs teet kun moisen ohjeistuksen on antanut ihan kunnan oma parkkipirkko ja sielä pyörätelineen jatkona on tuo konepyöräkin saanut olla rauhassa. Näin tällä kylällä sitten siis *
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  22. #82
    Jos pikavoitto ilmestyy niin ainahan voi yrittää pyytää saman kadun lähteviltä autoilijoilta josko antaisivat ilmaiseksi tai pikku korvausta vastaan validin parkkitiketin jonka voi lähettää pysäköinninvalvontaan. ;)
    Honda Magna VF750C vm.1997
    Aka PowerCustom eli pirteä kromivasama
  23. #83
    Lainaa (pakoistinen @ Heinä. 16 2011,23:58) kirjoitti
    Jos pikavoitto ilmestyy niin ainahan voi yrittää pyytää saman kadun lähteviltä autoilijoilta josko antaisivat ilmaiseksi tai pikku korvausta vastaan validin parkkitiketin jonka voi lähettää pysäköinninvalvontaan. ;)
    Ei kiekkopaikalla mitään tikettejä tarvita.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  24. #84
    Koskaan en ole sakkoja saanut.
    Olen pysäköinyt autopaikoille, ja lippuja ei ole tullut.
    Kirkkonummen Ciacomo
    "Vauhti korjaa virheet"
  25. #85
    Lainaa (Hammurab @ Kesä. 22 2011,22:48) kirjoitti
    Lainaa (Kontha @ Kesä. 22 2011,11:29) kirjoitti
    Antaa autoilijoiden hermostua, kun siellä polkupyörä telineen vieressä prätkä on sakko paikalla. Vain mopon voi pysäköidä sinne.

    Itse aina laitan prätkän vinoon keskellä ruutua, koska koko ruudusta olen maksanut ja lisäksi siihen ei mahdu autoa rinnalle...
    Samaa mieltä itsekkin olisin tuosta fillaritelineen jatkoksi pysäköinnistä. Vaan minkäs teet kun moisen ohjeistuksen on antanut ihan kunnan oma parkkipirkko ja sielä pyörätelineen jatkona on tuo konepyöräkin saanut olla rauhassa. Näin tällä kylällä sitten siis *
    Jeps. Lahdessa prätkän saa pysäköidä käytännössä minne vaan kunhan ei ole kenenkään tiellä. Kerrankin voi ylpeillä jossain asiassa kotikylän päättäjiä.

    Käytännössä tästä syntyy sellainen absurdi tilanne että jos ajat maksulliselle paikalle niin saat mahdollisesti sakot, mutta jos jätät puun alle siihen saman ruudun viereen niin et saa.



    ~SV1000N~
  26. #86
    Lainaa (Örmötin @ Kesä. 22 2011,11:50) kirjoitti
    Eilen roikkui Helsingin Vaasankadulla lähes jokaisen kaksipyöräisen ohjaustangossa joku ruskea lappunen. Muistaakseni kadun keskivaiheilla on ilmainen mp-pysäköinti, mutta jäi mielikuva, että näissäkin pyörissä olisi ollut samanlainen lappu.

    Ei ollut aikaa pysähtyä ja tarkistaa tilannetta. Mistähän lienee ollut kyse?
    Tänään oli taas samaisia oransseja lappuja ilmestynyt pyörien tankoihin. Oli pakko pysähtyä tarkistamaan ja näyttivät olevan Bike of Helsingin mainoksia. Ei sen kummempaa.
    Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
  27. #87
    Moottoripyörässä ei tarvitse käyttää parkkikiekkoa piste. Mutta tulee huolehtia siitä ajasta, mitä se on parkissa. Näin minulle opetettiin kk sitten autokoulussa 29v iässä, mitä en edes tiennyt autoilijana.



    Ducati 750
  28. #88
    Lainaa (theim @ Syys. 06 2011,19:46) kirjoitti
    Moottoripyörässä ei tarvitse käyttää parkkikiekkoa piste. Mutta tulee huolehtia siitä ajasta, mitä se on parkissa. Näin minulle opetettiin kk sitten autokoulussa 29v iässä, mitä en edes tiennyt autoilijana.
    Oikein.Parkkikiekkosääntö koskee ainoastaan autoja.
    Pysäköintisäänöt sensijaan ajoneuvoja.
  29. #89
    Aihetta sivuten (tässä ketjussa on jo riittävän monta kertaa todettu että ei tarvitse käyttää parkkikiekkoa parkkikiekkoalueella pyörässä)... sain toissa kesänä pysäköintivirhemaksun Joensuussa kun parkkeerasin pyörän mopoparkkiin torin lähellä. Muutama muukin motoristi oli saanut, mutta 125 cm3 Derbi oli käynyt moposta parkkipirkolle (no joo, onhan se mopo mut silti ).

    En tiennyt että Joensuussa on mp-parkkejakin mikä olisi ollut oikea paikka. Silti yllätyin kun 20 vee on tullut parkkeerattua pyöriä maksullisten paikkojen jatkoksi, jalkakäytävälle, talojen seinustalle, pyörätelineiden viereen Suomessa ja välillä ulkomaillakin. Joensuussa napsahti ekan kerran sitten.
    Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
  30.  
  31. #90
    Lainaa (theim @ Syys. 06 2011,19:46) kirjoitti
    Moottoripyörässä ei tarvitse käyttää parkkikiekkoa piste. Mutta tulee huolehtia siitä ajasta, mitä se on parkissa. Näin minulle opetettiin kk sitten autokoulussa 29v iässä, mitä en edes tiennyt autoilijana.
    Mitenkäs on pysäköintimaksulapun laita? Voidaanko samaa sääntöä soveltaa tuonkin kanssa?
    Huomasin eilen, kun kävin kaupungilla kääntymässä, että viereisessä ruudussa oli 2 blackbirdiä, joiden pleksin sisäpuolelle oli asennettu sellainen muovinen "tasku", johon tuon lapun voi sujauttaa näkyville. Autoissa näitä nähnyt enemmän.
    Triumph T-bird 900 Sport -03
Sivu: 3 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen