Sivu: 2 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 182:sta
  1. #31
    Väänsin tuossa äsken nastat pois päältä ja kesärupulit päälle ja taytyy sanoa, että 20ekee olisin maksanut mielihyvin per vanne, jos joku putiikki olisi auki ollut, tuli meinaan hiki...
  2. #32
    Lainaa (Ytsför @ Huhti. 13 2006,16:02) kirjoitti
    Autorengasliikkeissä olen itse teetättänyt. Samanlailla on vanteelle mennyt ja hinta on siinä 10-15 erskaa. Neljääkymppiä en ikinä maksaisi
    Sama täällä. Eipä tuo renkaan irtovanteelle vaihtotyö ole ollut ajallisesti sen ihmeellisempi homma kuin autonrenkaan irtovanteelle vaihto. Tasapainotuskin on onnistunut ilman turhia kikkailuja. Ainoa ero mp-huoltoihin verrattuna on ollut se, että homma on otettu heti työn alle, toisin kuin mopokorjaamoissa, joihin saa oikein tilata ajan 10 minuutin hommalle,ja päälle vielä maksaa itsensä kipeäksi!
    Kyllä menee mp-korjaamoilla hyvin..
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  3. #33
    Kyselin viime kesänä pelkästään renkaanvaihtoa paikallisesta Nummelassa olevasta liikkeestä, siellä oltiin ensin innostuneita ja kysyttiin että mikä pyörä ja minkälaista rengasta haluaisin. Sitten kun kerroin että mulla rengas jo valmiina niin selvästi ääni muuttui ja suuri haluttomuus paistoi äänestä. Heti vierähti asennusaika puoleentoista viikkoon. No minähän äänestin kumijalallani muualle. Ennemmin ajan vaikka pikkasen matkaa pidemälle että saan asiallista palvelua josta maksan kuin se että on vastenmielistä.
    Sain sitten Yamaha centerissä tasapainoituksen lauantai päivänä ihan kohtuulliseen hintaan kun ensin itse vaihtanut kummin paikoilleen.
  4. #34
    Aikoinaan tein kaikki huollot itse paitsi kaasarien synkronoinnin ja renkaiden asennuksen vanteille. Tämä söi miestä viedä pyörää kaasareiden synkronointiin ja vielä maksaa siitä. No ostin mittarit ja suuri oli helpotus, kun sai taas itse tehdä, eikä arvuutella mitä ne sille tekee.

    Meni vielä vuosia, mutta nyt olen vaihdellut renkaitakin ja sekin on ihan hauskaa, kun ei tarvitse käydä liikkeissä. tilaa saksasta halpoja renkaita ja vaihtaa itse.

    Toisaalta onhan se ihan per*****, että Suomi hinnoittelee itsensä pihalle ja siitä tulee tee-se-itse yhteiskunta, jossa esim neurokirurgi tapetoi seinänsä itse. Ihmiset käyttävät aikansa yrittäessään toimia aloilla, joihin heillä ei ole mitään taitoja, mutta itse on tehtävä, kun on niin kallista.

    (tämä ei tarkoita, että olisin neurokirurgi, tai että itse olisi moottoripyörän kanssa työskennellessäni pois elementistäni).
    Mulle se on harrastus ja tiedän omista pyörämerkeistä enemmän kuin pyöräliikkeet.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #35
    Lainaa (Baltic @ Huhti. 13 2006,10:58) kirjoitti
    Neuvokaa Lahden seudulta paikka jossa työ onnistuu kohtuuhintaan.
    Ootko kysyny tuolta ->Jäppinen Luulisin, että sielä ei ketään ryöstetä (vaikka Orimattilan puolella onkin...)
    ZX6R -> VTR1000F -> VTR1000SP-1
  6. #36
    Kyllä se nyt vaan on tosi että suurin osa mp-liikkeistä on liikkeellä periaattella "yli 50% katetta pitää saada".
    Joten minä ainakin käytän Yleisiä Rengasliikkeitä koska hinnat ovat KILPAILUKYKYISEMPIÄ .
    PV 50
    KMX 125
    Z 750
    ZZR 1400
    ZX10RR
    S1000RR
  7. #37
    Lainaa kirjoitti
    Toisaalta onhan se ihan per*****, että Suomi hinnoittelee itsensä pihalle ja siitä tulee tee-se-itse yhteiskunta, jossa esim neurokirurgi tapetoi seinänsä itse. Ihmiset käyttävät aikansa yrittäessään toimia aloilla, joihin heillä ei ole mitään taitoja, mutta itse on tehtävä, kun on niin kallista.
    Tuo on aikalailla totta...tee-se-itse ja säästä miehiä ja naisia riittää, toisaalta varmaan homma vähän juontaa juurensa vanhanajan kulttuurista ja maaseudulta jossa kaikki mahdollinen tehtiin itse minkä vain suinkin pystyi, esimerkkinä traktori romutetun kuorma-auton jämäpaloista...homma on osittain periytynyt...
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
  8. #38
    Ja onhan se niin, että jos jossain otetaan irtovanteelle renkaanvaidosta ja tasapainotuksesta sen 39€ ja toinen liike ottaa 30€, niin luulenpa, että suurin osa menee halvemman perässä. Ja jos maksaa 20e, niin sitä suuremmalla syyllä mennää sinne 20€:n paikkaan. Eli jotkut paikat osaa todellakin hinnoitella itsensä ulos noista ja mahd. muistakin hommista!
    K6/K7/K8 1000 Gikseriä vailla...
  9. #39
    no joo, kyllä tuolla mp-vaihtotyöllä saa lähes neurogirurgin palkkaa.
    Tammisaaren Däckmarket ottaa vaihtotyöstä 20e ja tasapainotus 20e.Taitava kaveri tekee kevyesti 3 rengasvaihtoa tasapainotuksineen tunnissa eli 120e/tunti ja päivässa 960e.
    Ihan hyvä !!
    Kyllä lähtee!
  10. #40
    Lainaa kirjoitti
    Ainoa ero mp-huoltoihin verrattuna on ollut se, että homma on otettu heti työn alle, toisin kuin mopokorjaamoissa, joihin saa oikein tilata ajan 10 minuutin hommalle,ja päälle vielä maksaa itsensä kipeäksi!
    No ei joku RM Heino oikeine ja 'rakenteellisine' kiireineen ole yhtäkuin kaikki mp-korjaamot.
    Eli riippuu ihan ajasta ja paikasta. Itse olen vaihdattanut renkaan vanteelle odotellessa, ja toisella kertaa sopinut hakevani hetki ennen sulkemisaikaa samana päivänä, mopoliikkeessä, nou problem.

    Mutta onhan se minusta ihan jummarrettavaa ja turha äkinän kohde, jos ko. liikkeestä renkaansa ostava saa asennuksen (siis pakettituotteena rengas+asennus) priorisoituna eli nopeammin ja edullisemminkin kuin omaa uutta sekä vanhaa rengasta (maksulliseen kierrätykseen) mukanaan kanniskeleva, varsinkin joskus pahimman/parhaan sesongin aikana.

    Se on vähän niinkuin tuossa yhdessä kommentissa sanottiin, eli voihan sitä tehdä kaiken itsekin, mutta 'hiki' voi tulla, joten se vaihtohomma ja sen teettäminen kannattaa ottaa huomioon jo sitä renkaan ostopaikkaa ja -tapaa valitessa. Sarjassamme taas yksi turha ressin paikka.
  11. #41
    Onko se niin että esim. euroopasta kannattaa tilata rengas ja odottaa sitä, sitten noutaa se postista tai matkahuollosta, sitten suunnitella missä sen vaihdattas, jos paikka A ei kerkee paikka B on liian kallis paikka C on liian kaukana jne...
    Itse toimin niin että menen tuttuun puljuun irtovanne mukanani ostan renkaan ja saan asennuksen samaan hintaan, odottaessa juon vielä ilmaiset kaffeet, ja katselen satoja vaihtopyöriä siinä sivussa,
    enkä pidä kalliina kun saan hyvää palvelua.
    Asioita voi katsoa niin monelta eri kantilta.

    Ps. suosi Suomalaista työtä ja kauppaa älä anna rahojasi "kasvottomille" ulkomaalaisille.



  12. #42
    Lainaa (leijona59 @ Huhti. 14 2006,14:38) kirjoitti
    Onko se niin että esim. euroopasta kannattaa tilata rengas ja odottaa sitä, sitten noutaa se postista tai matkahuollosta, sitten suunnitella missä sen vaihdattas, jos paikka A ei kerkee paikka B on liian kallis paikka C on liian kaukana jne...
    Tulee kumminkin tuolta Reifenversandilta ja Rodamotolta renkaat DHL-kuljetuksella alle viikossa ihan sinne kotiovelle eli ei tarvitse mitään ylimääräisiä Posti-/Matkahuoltokierroksia tehdä. Riittää kun osaa avata oven kun ovikello soi.

    Ja tähän asti on oman kumin saanut kyllä odottaessa irtovanteelle ja tasapainotettua.

    Eli tuohon esimerkkitarinaasi jos vertaa, niin tilaamalla ulkomailta ainoa ero on 100+ eur halvempi hinta per setti ja se että rinkuloita joutuu sen 5 työpäivää odottamaan. Kotimaisilla kauppiaillakin tuppaa tuon 5 päivää vierähtämään, jos ei ole juuri haluttua kumia hyllyssä.

    Vaihtopyöriä voi automaattisumpin aiheuttamien vatsanväänteiden höystämänä kai katsella jokaisessa mp-liikkeessä ilmaiseksi aina eli en tiedä miten tuo liittyy rengashommiin mitenkään?
  13. #43
    Touringin sopimushinnassa on eroa listahintaan -5 e/pääty, ja lähtökohtaisesti:"Köyhille kaikki on kallista!"
  14. #44
    Kun kumi on loppu ajan mopoliikkeeseen valitsen uuden, se pannaan alle saman tien ja maksan luettelohinnan -20%, ei mitään erillisiä asennuskuluja. Se on niin helppoa.
  15. #45
    Kyllä nuo renkaiden hinnat ja renkaiden vaihtyö on melko kallista yleisesti ottaen. Itse hommasin sen takia renkaanvaihtotyökalut ja meinaan vaihtaa jatkossa itse uudet renkaat alle ja tasapainottaa myös.

    Renkaat tulee Rodamotolta oikein sopivaan hintaan ja ihan kohtuu ajassa.

    Rodalta kun ostaa kierroksen niin siinä tosiaan säästää sen ~100e. Itse maksoin viimeksi renkaanvaihdosta alta alle eteen ja taakse yhteensä ~70e. Minun mielestäni tuo oli kyllä turhan kallista. Kaipa sen työn jostain voisi hieman halvemmallakin saada jos lähtisi etsimään.

    Anyway, halvimmaksi tulee kun tekee itse työn. Jos nuo summat laskee yhteen, kun ulkomailta tilaa renkaat ja vaihtaa itse niin säästää ehkä ~150-170e per vaihto. Minun mielestäni tuo on sen verran iso summa, että olen valmis näkemään tunnin verran vaivaa kun uuden setin vetää alle.



    .
  16. #46
    tuli tämä ketju mieleen ku kattelin että mistä tilais renkaan pyörään.

    kattokaapa tätä.
    http://www.kotinet.com/teemu.pehkonen/renkaat1.htm

    irto vanteelle tasapainotettuna 8e/rengas
    alta alle tasapainotettuna 13e/rengas

    ei mielestäni ole paha hinta.

    JA satuin vielä hoksaan että on alle 40km kotoa. heh
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  17. #47
    Lainaa (Talttapää @ Huhti. 14 2006,15:15) kirjoitti
    Lainaa (leijona59 @ Huhti. 14 2006,14:38) kirjoitti
    Onko se niin että esim. euroopasta kannattaa tilata rengas ja odottaa sitä, sitten noutaa se postista tai matkahuollosta, sitten suunnitella missä sen vaihdattas, jos paikka A ei kerkee paikka B on liian kallis paikka C on liian kaukana jne...
    Tulee kumminkin tuolta Reifenversandilta ja Rodamotolta renkaat DHL-kuljetuksella alle viikossa ihan sinne kotiovelle eli ei tarvitse mitään ylimääräisiä Posti-/Matkahuoltokierroksia tehdä. Riittää kun osaa avata oven kun ovikello soi.

    Ja tähän asti on oman kumin saanut kyllä odottaessa irtovanteelle ja tasapainotettua.

    Eli tuohon esimerkkitarinaasi jos vertaa, niin tilaamalla ulkomailta ainoa ero on 100+ eur halvempi hinta per setti ja se että rinkuloita joutuu sen 5 työpäivää odottamaan. Kotimaisilla kauppiaillakin tuppaa tuon 5 päivää vierähtämään, jos ei ole juuri haluttua kumia hyllyssä.

    Vaihtopyöriä voi automaattisumpin aiheuttamien vatsanväänteiden höystämänä kai katsella jokaisessa mp-liikkeessä ilmaiseksi aina eli en tiedä miten tuo liittyy rengashommiin mitenkään?
    Älähän nyt vedä hernettä nenään, ja ala viisastelemaan, totesin vain että samalla voi katsella pyöriä ja juoda kaffetta (ei pakko)

    No tilaatko aina ulkomailta etu ja takarenkaan yhtäaikaa ja myöskin vaihdatat yhtäaikaa molemmat siis joka kerta, enpä usko, jos vaihdat vain takasen niin eikös sulla ole etusia vino pino . No oli miten oli niin maksoin takarenkaasta 162 € asennettuna ja rahat jäi Suomeen.
    Jokainen saa ostaa renkaansa mistä lystää, minä ostan Suomesta tutusta liikkeestä.
  18. #48
    Lainaa (leijona59 @ Huhti. 14 2006,17:14) kirjoitti
    Jokainen saa ostaa renkaansa mistä lystää, minä ostan Suomesta tutusta liikkeestä.
    Toki. Pointti edellisessä viestissäni oli lähinnä kumota väittämäsi kotimaisen kaupan suosimisen jotenkin ylivertaisesta kätevyydestä, kun petasit juttusi niin siihen tyyliin kuin ulkomaisista kumeista tulisi jotenkin ylimääräistä vaivaa.

    Minusta 2 min nettisurffaus ja 1 kpl kotioven avaamisia ovat aivan hyvin 100+ euron arvoinen vaivannäkö. Eli kotimaisen rengaskaupan suosimiseen ainoa järjellinen syy olisi vain tuo kotimaisuuden suosiminen ja tämän toki jokainen voi punnita tykönään, miten paljon haluaa toisten huonosti kannattavaa elinkeinoa tukea.

    Minä ostan renkaani Saksasta tai Espanjasta tutusta liikkeestä ja vien irtopyörän tutulle kotimaiselle mp-kauppiaalle joka oman renkaan kohtuuhintaan vaihtaa.
  19. #49
    (poistettu tili)
    Lainaa (Gari @ Huhti. 14 2006,15:46) kirjoitti
    Touringin sopimushinnassa on eroa listahintaan -5 e/pääty, ja lähtökohtaisesti:"Köyhille kaikki on kallista!"
    EI hajuakaan mihin tämä liittyy, mutta jos viittaat aiempaan viestiin Vanne-Centeristä, niin siellä maksaa alta-alle laitto 25e per pää (viime kesän tietoa). Jos Touring hinta sitte on 20e?

    Mikä on Touring, muuten?



  20. #50
    Lainaa (R2-D2 @ Huhti. 15 2006,00:08) kirjoitti
    Lainaa (Gari @ Huhti. 14 2006,15:46) kirjoitti
    Touringin sopimushinnassa on eroa listahintaan -5 e/pääty, ja lähtökohtaisesti:"Köyhille kaikki on kallista!"
    EI hajuakaan mihin tämä liittyy, mutta jos viittaat aiempaan viestiin Vanne-Centeristä, niin siellä maksaa alta-alle laitto 25e per pää (viime kesän tietoa). Jos Touring hinta sitte on 20e?

    Mikä on Touring, muuten?
    Touring lienee Helsinkiläinen matkapyöräilijöiden kerho.

    Ohessa lisätietoja

    http://www.tfmk.com/kerho.html





  21. #51
    Lainaa (R2-D2 @ Huhti. 15 2006,00:08) kirjoitti
    Lainaa (Gari @ Huhti. 14 2006,15:46) kirjoitti
    Touringin sopimushinnassa on eroa listahintaan -5 e/pääty, ja lähtökohtaisesti:"Köyhille kaikki on kallista!"
    EI hajuakaan mihin tämä liittyy, mutta jos viittaat aiempaan viestiin Vanne-Centeristä, niin siellä maksaa alta-alle laitto 25e per pää (viime kesän tietoa). Jos Touring hinta sitte on 20e?
    En ole satavarma tän vuoden hinnoista mutta viime kesänä maksoin eturenkaan vaihdosta (alta alle) 20 € ja pari viikkoa sitten takarenkaan vaihdosta (irtorenkaalle) ilmeisesti 15 €. Hinnasta en ole täysin varma, koska myyjä sanoi, että hinta lisätään päivää aiemmin ostettuun kotilon vanne-rengassetin kokonaishintaan. Ainakin 15 € se myyjä näytti raapustavan siihen paperiin. Ja molemmilla kerroilla rengas oli ostettu .ORGin Webshopista.

    Viime kesänä ei ainakaan Tapulikaupungin Euromasterilla tuntunut olevan kiinnostusta eturenkaan vaihtoon. Menin elokuisena lauantaina irtovanteen kanssa n. kello 11 kysymään, että olisiko aikaa renkaanvaihtoon. Liike oli ilmoituksen mukaan kello 14 asti mutta valitettavasti ei sopivaa aikaa ollut tiedossa ennen tiistaita, vaikka olin ainoa asiakas myyntitilasta ja asennushallista päätellen. Hieman ennen lähtöäni sisään pelmahti eräs rahtari, jolle löytyi samantien aika peräkärryn renkaan vaihtoon. Tämä kylläkin kuulotietoa.

    Alunperin menin Euromasterille, koska ko. lafkalla on jonkinlainen kokonaisvaltainen alennussoppari työnantajani kanssa. Nyt kun olen pari kertaa asioinut kyseisen putiikin toimipisteissä, voin todeta, että paremmat tarjoukset ja parempaa palvelua saan ihan normi yksityishenkilönä pienemmästä liikkeestä. Samaa tuntuu pätevän kaikkiin suurien rengasketjujen toimipisteisiin.

    Kolmen asiointikokemuksen perusteella voin lämpimästi suositella Vannecenteriä kaikille. Palvelu pelaa sekä kotiloissa ja mopoissa ja hinnat ovat kohtuulliset.
    Vanhat:
    Cagiva Freccia C12R -89
    Kawasaki GPZ 500S -87
    Honda CBR 900RR -93
    Aprilia RSV 1000 R Factory -06
    Suzuki GSXR 1000 -08
    Kawasaki ZRX 1100 -97
    Ducati 1098 -07

    Nykyinen:
    Kawasaki ZZR 1400 -12
  22. #52
    Lainaa (pena1 @ Huhti. 14 2006,10:41) kirjoitti
    Kyllä se nyt vaan on tosi että suurin osa mp-liikkeistä on liikkeellä periaattella "yli 50% katetta pitää saada".
    Monet eivät valitettavasti ymmärrä palvelun arvoa. Sehän on pelkkää ajankäyttämistä - ei siis mitään pois "myyjältä".

    Vain tavarasta ollaan valmiita maksamaan ja niistä on helppo laskea katteita.

    Mikä on muuten palvelun kate? Onko se maksetun hinnan ja käytetyn ajan suhde listatuntihintaan vai?

    Sama tehdä halvalla, kun muuta työtä ei ole vai? Mitäs toi AY-väki tykkäisi, jos kuukausipalkkalaisillekin maksettaisiin vain silloin, kun on "tärkeää" tekemistä Nykyään saa kahvitunniltakin palkkaa, niin ja joillakin taitaa olla vielä saunalisät - niin kauan kun tehtaat viedään kiinaan.

    Eikä nuo ylihinnat ole ongelma normaalisti kilpailluilla aloilla.

    Ps. Yrittäjän lomaraha tarkoittaa sitä, että tehdään töitä loman aikana.

    Ps2. Työntekijä odottaa eläkettä, pienyrittäjä velkajärjestelyä.
  23. #53
    (poistettu tili)
    Lainaa (straiter @ Huhti. 15 2006,01:13) kirjoitti
    Kolmen asiointikokemuksen perusteella voin lämpimästi suositella Vannecenteriä kaikille. Palvelu pelaa sekä kotiloissa ja mopoissa ja hinnat ovat kohtuulliset.
    Täältä ääni kans VanneCenterille. Ei mitään kettuilua renkaan ostopaikasta, ja ajankin sai sovitella melkein mun aikataulun mukaan.

    Juuromasteri ei osaa tasapainottaa mopon renkainta, ei ole sopivaa laitetta ainakaan Lehtisaaressa.

    Frank olisi ottanut huollon yhteydessä 50e per pää (kun ei ollut heiltä ostettu kumi), sehän on tupla verrattuna VanneCenteriin.



  24. #54
    Öhöm... Pakko mainita Riihimäen Vianorin hinta pelkästä renkaan+venttiilien pois otolle. Tuli ''vahingossa'' sinne vietyä kun oli matkan varrella...

    Hintaa pyysivät (ja ottivat) EUR 25,- kun kävin hakemassa kaksi kappaletta irtonaisia renkaita ja kaksi kappaletta likaisia pesemättömiä vanteita. Kuitissa luki "moottoripyörän 1/2 vannetyö".

    Jotenkin tuntuu huikealta, että renkaan irroitus vanteelta (ilman tasapainotuksia, ilman pesua, ilman mitään) maksaa 12,5 euroa kappaleelta.

    Huikealta kuulostaa varsinkin kun myöhemmin tutustuin paikkaan missä renkaan irroitus maksaa 5 euroa / kpl.

    Minun tapauksessani samat renkaat asennetaan takaisin vanteille, kunhan olen saanut ne maalautettua. Asennuspaikka ei kyllä ole Riksun Vianori vaan mahdollisesti eräs Järvenpääläinen liike. Tuohon hintaeroon nimittäin ajaa sen sata kilsaa autolla, ja samalla voi käydä kaverin luona kahvilla kun sinne suuntaan on menossa.
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  25. #55
    Tokimotossa maksoi vaihtotyö 12e/irtovanne ja homma hoitui odottaessa. Samalla kattelin sitten uudet minivilkut mopoon.
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  26. #56
    ..TTU! * Onkun kuuntelis sunnuntain kansalaisrariota. * Pelkkää persaukisten kommunistien kitinää ...tana. Jos ei perstasku kestä maksaa toisilla teetetystä työstä tolkkua korvausta, vois olla viisainta otttaa vaan se renkasrauta kauniiseen käteen ja alkaa kampeemaan ite.
    FJR
    "Dorkat eivät ikinä vanhene" - REMU
  27. #57
    Lainaa (Gamma @ Huhti. 14 2006,15:48) kirjoitti
    Kun kumi on loppu ajan mopoliikkeeseen valitsen uuden, se pannaan alle saman tien ja maksan luettelohinnan -20%, ei mitään erillisiä asennuskuluja. Se on niin helppoa.
    Sama täällä. Tarkistin just että takarengas maksaa liikkeessä 40€ enemmän kuin Reifenversandilla (postikulut pienentävät erotusta), saan sen heti alle ilman asennuskuluja ja mp-liikkeen porukat moikkailevat tuttavallisesti tulevaisuudessakin.

    Isojen kimppatilausten kanssa voi jotain säästöä tullakin.
  28. #58
    Lainaa (Säätömies @ Huhti. 17 2006,21:07) kirjoitti
    Öhöm... Pakko mainita Riihimäen Vianorin hinta pelkästä renkaan+venttiilien pois otolle. Tuli ''vahingossa'' sinne vietyä kun oli matkan varrella..
    Järvenpään Vianorille ei kannata ainakaan alta alle vaihtoon renkaita viedä...

    Viime kesänä tilasin Pirellin rengaskierroksen ko. putiikista (tutunkauppaa, edullinen kierros). Diiliin kuului alta alle asennus.
    Asentajan ja renkaan myyjän sanojen mukaan, kokemusta mopojen renkaiden vaihdoista oli runsaasti.

    Ensin. Asentaja oli laittamassa tubelessiin sisäkumia... Onneksi huomasin.

    Toiseksi, etujarrupalat onnistuttiin asentamaan molemmat samalle puolelle jarrulevyä, eli ei jarrulevyn molemmin puolin niinkuin kuuluu, vaan vierekkäin toiselle puolelle... Tätä en huomannut. Matka meinasi tyssätä ensimmäiseen risteykseen Poliisin maijan alle kun ei etujarrut pelannut...

    Onneksi ei jarrulevy hajonnut. Antoivat kyllä takuun, että maksavat uuden jos kieroutuminen/ tuhoutuminen kerkesi tapahtua.

    Ikinä en ehkä ole niin vihanen ollut...

    Joten tarkkana jos/ kun käytätte ns. EI MP-Liikkeiden palveluja... Halpa hinta ja hyvä työnlaatu ei todellakaan useinkaan tule samassa paketissa...
    *Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
  29. #59
    Etelän TB.llä oli hinta 22€ molemmat kumit irtovanteille
    Mielestäni oli jo edullista...
  30.  
  31. #60
    Lainaa (R2-D2 @ Huhti. 15 2006,11:30) kirjoitti
    Lainaa (straiter @ Huhti. 15 2006,01:13) kirjoitti
    Kolmen asiointikokemuksen perusteella voin lämpimästi suositella Vannecenteriä kaikille. Palvelu pelaa sekä kotiloissa ja mopoissa ja hinnat ovat kohtuulliset.
    Täältä ääni kans VanneCenterille. Ei mitään kettuilua renkaan ostopaikasta, ja ajankin sai sovitella melkein mun aikataulun mukaan.
    Tämän päivän kokemus Helsingin Vanne-centeristä: Soitin sinne eilen ja kysyin renkaan vaihtoa irtovanteelle. Sanoivat, että onnistuu ja hinta on 20€/vanne. Tänään kun marssin paikalle, niin herrasmies ilmoitti, että mp-asentaja on lomalla seuraavat kaksi viikkoa... Töissä ollut asentaja kieltäytyi koskemasta mp:n vanteeseen, mikä on sinänsä hyvä asia jos ei kerran homma ole hanskassa. Pois lähtiessä oli käyrä nousussa ja kehotin kertomaan valikoituja terveisiä heebolle, joka eilen vastaili puhelimeen *

    Hyrylän Vianorissa homma hoitui odottaessa, hinta ilman tasapainotusta 10€/vanne ja tasapainotuksen kanssa 15€. Siellä on myös varastossa ainakin Metzelerin renkaita.
    Palvelu oli hyvää, suosittelen.
    Helsingin Vanne-centerille: *
    StuG III Ausf. G
Sivu: 2 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen