Tulokset 1:st 30:een 30:sta
    Haaveilen Gold Wing GL1800 pyrst parin vuoden sisll.

Onko jollain kyseist pyr?

Kun on hankkimassa kyseist pyr, niin mit asioita pitisi huomioida?

Onko jotain muutoksia tullut uudemmissa versioissa?

Mitk lisoptiot ois hyv olla kytettyn hankituissa pyriss?

Onko mitn tyyppivikaa, joka kannattaisi tarkistaa?

Milt nettisivuilta lytyy tietoa kyseisest pyrst?
    (Erityisesti suomalaiset sivut kiinnostaa)
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
    Olisko GW-kerho oikea paikka kysell?
    Kun kaverini oli suunnitellut BMW 1200 LT:n vaihtamista HD:hen, oli toinen todennut, ett "onko sinulla jnyt aamulkitys ottamatta?"
    Ottaen huomioon alkuperisen viestin ajankohta, en voi esitt samaa sinulle;-). Lisksi GL ei ole HD, joten onnea etsinnlle.
    Itsekin "BMW-merkkiuskollisena" olen aloitellut kautta vaimon XL125Varaderolla.
    olen ajellut LT:ll ja vingill niin vingi vie LT:t kuin mrk rtti..
    hieno pyr eip voi muuta sanoo kuntllinen tappikin pystyy rennosti ajelemaan.. 168.. *

ainut huono puoli on ehk se ni ei se kuulosta oikein moottoripyrlt.. mutta ehkei sen kuulukkaan *
    jos se ei tapa niin se vahvistaa

sill on hauskinta kell on vavin lkitys!!
    Ite kokeilin viime kesn pari reissua kaverin -88 1500 GL' ja kutina ji... Jos saan kevll vanhan pienen kesmkkini myyty, ostan jonkun viimeisen vuosimallin 1500'sista, mutta en 1800'sta. Se on jotenkin persoonattoman nkinen, en tied... Ulkonk on aina tietysti makuasia, ajo-ominaisuus eroista en tied...
    Mutta eikun
    Ninja Wikakasa
    Lainaa (Prtkis @ Maalis. 20 2006,22:26) kirjoitti
    Haaveilen Gold Wing GL1800 pyrst parin vuoden sisll....
    JOVAIN T !

....SIIS MIT ? No miksi ? Oletko ees ajanu....

Siis ITE oon ajanut tuota 1800:sta ja vain 2 asiaa on parempaa siin:
    -jarrut EHDOTTOMASTI paremmat ja kevyemmt kytt kuin omassani (tai 2005 mallin LT:ss)
    -paino eli paljon kevyempi kuin LT

Namiskuukkeleiden viidakko ei minua miellyttnyt, eik tosin ole tuota rahantynkkn liiemmin (todellinen syy ?!!)
    Mutta ajoasennosta ja ergonomista lhtien, meiklisen vartaloon LT on kuitenkin se "oikia" (182cm/72kg)

Eik reteot olleet niiin hyvt kuin LT:ss !

Mieti nyt viel kuitenki....
    En oo viel ajanu Gold Wingi, eik ehk kannatekkaan. Jos se ei tunnukkaan paremmalta kuin K1200LT.

Mit min sitten unelmoin?

Oisko se HD Touring FLHTCUI Ultra Classic Electra Glide???

Vai pitk vaihtaa harrastusta.

Bemariinkaan en keksinyt mitn liskilkett. Niin piti vied kypr
    maalattavaksi svy svyyn shampanjan vrisen Bemarin kanssa.

SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
    Jo on asiat huonosti jos nykyinen on niin tyls ett pit haaveilla muusta...

Vaihda tyyli kokonaan...
    Ei ole tylsyydest kysymys pinvastoin. Nykyinen pyr luultavsti paras mahdollinen vaihtoehto minulle. Joten harmittaa kun maailmasta ei vlttmtt lydy parempaa vaihtoehtoa.
    Koska oishan se mukavaa, kun vois unelmoida jostain paremmasta.

Unelmien pyr voisi olla esim. FJR1300 teho, paino ja ajo-ominaisuudet ja K1200LT pyrn ajoasento, katteiden suojaavuus, laukkutilat, takapenkkitilat.

Mutta kun sellaista pyr ei oo viel tehty, niin tytyy tyyty Bemariin ja toivoa, ett Gold Wing ois vhn parempi kuin nykyinen pyr.
    Nyt viimeistn alan uskoa sen mit olen kuullutkin. Bemari-motoristit ovat kuin kotilokuskeissa mersukuskit.

Kehua retostelevat..... voi teit mussuttajia.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
    Lainaa (xxmiksa @ Maalis. 22 2006,23:46) kirjoitti
    olen ajellut LT:ll ja vingill niin vingi vie LT:t kuin mrk rtti..
    hieno pyr eip voi muuta sanoo kuntllinen tappikin pystyy rennosti ajelemaan.. 168..

ainut huono puoli on ehk se ni ei se kuulosta oikein moottoripyrlt.. mutta ehkei sen kuulukkaan
    Eihn homosohva edes ole prtk.
    Mitn ei ole jaettu yht oikeudenmukaisesti kuin tervett jrke - kukaan ei tunne tarvitsevansa sit lis.
    Niille, jotka kuittailevat Bemaristi kuskeista, huomauttaisin, ett nyt ollaan Honda Talk sivuilla ja olen mahdollisesti ostamassa Honda merkkist moottoripyr.
    Lainaa (Prtkis @ Maalis. 29 2006,07:25) kirjoitti
    Joten harmittaa kun maailmasta ei vlttmtt lydy parempaa vaihtoehtoa.
    Koska oishan se mukavaa, kun vois unelmoida jostain paremmasta.
    Joo niin olet Hondan osastolla mutta eip tuosta LT:n kehumisesta muuta voi ajatella. Ei sen puoleen, mersu on mersu,niinhn ne hevosmiehet sanovat.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
    Nyt psin vihdoin ja viimein kokeilemaan 1800 Wingi. Kvin ajamassa vain puolisen tuntia, joten en voi kyll sanoa viel kaikenkattavaa ksitystni pyrst.

Usein kun olen unelmoinut, jostain pyrst, niin olen joutunut pettymn, kun olen pssyt testaamaan unelmoimaani pyr.
    Mutta onnekseni 1800 Wingi vaikutti sen verran hyvlt, ett on viel jotain mit unelmoida.

Itsellni on K1200LT, joten vkisinkin tulee verrattua ominaisuuksia kyseiseen pyrn.

Wingin painopiste tuntuu matalammalta, joten sit on helpompi ksitell pieniss nopeuksissa ja pyshdykiss.

1800 moottori tuntuu tehokkaalta ja siin on paremmat net kuin LT:ss.

Vauhdikkaamma ajossa en huomannut paljoakaan eroa Wingin ja LT:n vlill. Mutkatiet en myskn psyt kokeilemaan Wingill, joten siit en voi sanoa mitn kommenttia.

Istuma-asennot ovat hieman erilaiset pyrien vlill, mutta siinkn en huomannut mitn merkittv eroa.

Wingiss sattui olemaan matala plexi, joka aiheutti rsyttvsti melua. Mutta plexinhn voi vaihtaa korkeampaan.

Onko Wingiin saatavilla shkist plexi, jota voi st ajon aikana?

Wingin hinta kyll ahdistaa, kun samaa vuosimallia olevan LT:n hinta on n.10000 Euroa vhemmn. Toisaalta, jos wingi ois paljon halvempi, niin niithn ois sitten joka nurkassa pyrimss.

PS. kun mainitsin, ettei maailmasta vlttmtt lydy parempaa vaihtoehtoa. Tarkoitin sit, ett isojen matkapyrien valikoima kaikki pyrmerkit huomioon ottaen todella vhinen. Eli olen kateellinen niille, jotka ajelevat esim. kyykkypyrill. Kun omasta nkkulmasta katsoa heill on paljon enemmn vaihtoehtoja.
    Niin no.
    En voi olla tietystikn lismtt lusikkaani soppaan...
    Mutta oletkos kynyt ajamassa uutta Pannaria?
    Siit muuten lytyy se kaipaamasi shkpleksi.
    Itte siihen Vfr:n vaihdoin enk ole viel katunut.
    Yllttvn ketter ja "sporttinen" tommoseksi matkalahnaksi...
    Life is hard, then you die...
    Kvin kokeilemassa Pannaria. Pannari on ihan OK. Jos pitisi valita
    5 itselleni sopivinta pyr, niin Pannari kuuluisi ehdottomasti siihen joukkoon.
    Oon ajanu FJR:lla 2000km, mutta Pannari tuntui heti paremmalta,
    vaikka en ehtinyt testata kuin 20km.
    European on keveyden vuoksi helpompi kstiell hitaissa
    vauhdeissa ja paikallaan, kun LT.
    Pystympi ajoasento LT:ss on itselleni mieluisempi ajoasento,
    kuin Pannarin ajoasento.
    Kate oli Pannarissa huonompi kuin LT:ss.
    Joten kyll se alkaa vaikuttamaan tuo Wingi parhaimmalta
    vaihtoehdolta, jos pitis pyr vaihtaa.

Noin se nkyy olevan yleinen jatkumo ett LoTja miehet vaihtavat lopulta Wingiin. Mites nyt kun ameriikan wingi ei en taida saada uutena?
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
    hlpvu8:n avatar
    Liittyi Jan 2003
    Hartolan rantaresidenssi
    Lainaa (Prtkis @ Elo. 25 2009,16:26) kirjoitti
    Oon ajanu FJR:lla 2000km, mutta Pannari tuntui heti paremmalta,
    vaikka en ehtinyt testata kuin 20km.
    European on keveyden vuoksi helpompi kstiell hitaissa
    vauhdeissa ja paikallaan, kun LT.
    kuin Pannarin ajoasento.
    Kate oli Pannarissa huonompi kuin LT:ss.
    Joten kyll se alkaa vaikuttamaan tuo Wingi parhaimmalta
    vaihtoehdolta, jos pitis pyr vaihtaa.
    No niin. Kolme ja puoli vuotta on kulunut ensimmisest viestist, jossa vaihdon aloituksen suunnittelua alettiin miettimn. Minklainen hmlinen oikein on kyseess, kun nin kauan ottaa valita ja vaihtaa? Tss ajassa allekirjoittanut on jo vaihtanut kahdesti

Odotellaan nyt se 1300 LT ja ptetn vasta sitten...
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

Ei tss vielkn oo pyr vaihdettu.

Kun tm K1200LT tuntuu vielkin hyvlt.

Ja taloprojektin takia ei tuota rahaakaan liiaksi asti ole.

1800 Wingit on kyll yllttvn kalliita. Halvimmatkin on 17teur. 6-7 teur kalliimpi kuin LT.

Ja oishan tuo K1300GT, mutta siinkin on vhn liian etukeno
    ajoasento minun makuuni.

Aika vhn nit tosi "isoja" matkapyri on.
    Wing ja K1200LT ja muutama HD.

Ja oishan tuota HD:ll muutama hyv matkamalli.
    (en ole kyll testannu), mutta niisskin tuo hinta on
    suurin rajoittava tekij.

Jos tss vhn rikastuis, niin vois hankkia tuon Wingin,
    ja sitten vois palata bemariin, kun tulevaisuuden LT:t
    alkaa saamaan kytettyn.

Lainaa (Prtkis @ Elo. 25 2009,22:46) kirjoitti
    Ja oishan tuota HD:ll muutama hyv matkamalli.
    (en ole kyll testannu), mutta niisskin tuo hinta on
    suurin rajoittava tekij.
    Olen kokeillut muutamia HD:n matkamalleja... Elektra Glide ja Street Glide. Hyvi ajaa kunhan pit nopeuden 80-100 vliss, eip sentn 120 jlkeen voi varautua siihen, ett kaikki "voima" (uusissa 130 Nm) koneessa kytetn nen kehittmiseen, kiihtyvyydess se ei ny . HD:n kyttm katemalli on se, ett se on ohjauslaitteissa kiinnni, eik rungossa niin kuin muilla (pannari, wing ym.). Katteen asennusmallista aiheutuu se, ett sivutuulessa tai sivuvastaisessa pyr on todella levoton. HD:ss maksaa nimest, ulkonst ja kanssaihmisten (ei motoristien) ihailusta.
    Elm on vaarallista, siihen kuolee
    Lainaa (Prtkis @ Elo. 25 2009,16:26) kirjoitti
    ...
    kuin Pannarin ajoasento.
    Tuo pannarin ajoasennos muutos on helppo toteuttaa: tangon raiserit -> siirtvt tangoa taakse ja ylspin. Pannarimeetingiss oli helppo kokeilla pyri korotuspaloilla ja ilman, ero on iso. Kustannukset reilun satasen luokkaa + tunti tit.
    Ajelen 1800 Wingill tt nyky (on tosin jo 3 vingutin 21 vuoden aikana) Muillakin olen ajellut mutta kytttarkoitukseeni tuntuu vain sopivammalta. Kaikkiaan wingeill on tullut ajeltua noin 200 000 km. Sitten asiaan. LT 1200 olen mys ajellut, ystvllni oli sellainen, oli muuten 1 vaihtoehto kun mietin LT vai GL1800. Sanoisin ett LT on sporttisempi tehty selvsti saksan autobaanoille wingiin verrattuna, joka jenkeiss tehtyn ilmeisesti 55 mailin nopeuksiin tehty. Kulkee kyll kuulema himpun yli 200 km/h maksimissaan. LT:n shkstinen kate paremmin suojaava kuin 1800 kate, jonka korkeus on sdettviss paikallaan, vanhan 1500 tuulisuojaus oli parempi mutta pyrn paljon raskaamman oloinen, Mys ksille tuulee vhn enemmn 1800:ssa. Yksi mit min Wingiass arvostan on arvon silyminen, 1200 wingini pidin 12 vuotta ja sain myydess saman kuin olin maksanut ostaessani. 1500 pidin 8 vuotta sen arvo tippui 15tmk tosin tuohon vliin sattui veron alennukset. Vertasin jlleenmyyntiarvoja LT/Wingja LT:n vaihtoarvo on valitettavasti heikko. Mutta ei pyr sen perusteella valita. kokeile molempia ja valitse sen perusteella mik sinun kytttarkoitukseesi tuntuu sopivammalta. www.gwcf.fi sivulla lytyy tietoa ja www.goldwingfacts.com/
    Entiset:
    Helkama Mini->Hopeasiipi de Luxe->Tunturi Start-> Suzuki TS 125->
    Suzuki GSX 750->Honda GL 1200 D->HD XL883C Sportster->
    Honda GL 1500->Honda GL 1800
    Nykyiset:
    BMW K1600 GTL -16
    BMW R1100GS -99
    Kiitoksia NykanVe asiallisesta palautteesta!

Onko 1800 Wingissa jotain erityist, mit pit katella kun hankkii pyr?

Paljonko 1800 Wingeill pystyy huolettomasti ajelemaan,
    eli mik olisi sopiva km lukema, kun hankkii Wingia (mahd. edullista)

Mit varusteita kannattaa huomioida Wingia hankittaessa? (esim. ABS?)

Yleenskkin mit osia on optiona saatavilla pyrn?
    Lainaa (Prtkis @ Elo. 27 2009,21:18) kirjoitti

Alkuvuosien pyriss rungon hitsaussauman repemisi, katso ett korjattu tehtaan takaisinkutsu kampanjan aikana http://www.ake.fi/ake/akerecall/haku.aspx hae tuolta mp ja honda katso kuuluuko pyr korjattaviin runkonumeron perusteella. Muistelen ett 2004 ja uudemmissa ei tuota ongelmaa ole ollut. *Mys jarruissa takaisinkutsukampanja, tarkista sekin.
    Ei nyt tule muuta malli kohtaista mieleen, muuten tietysti tarkasta kuten mik tahansa muukin pyr ennen ostoa

Olen nhnyt ruotsissa 1000cc wingin jolla oli silloin (-95) jo ajettu vhn vaille 400 000 km ilman remonttia, omalla vanhalla 1200 pyrllni taitaa olla jo 200 000 rikki ja viel nykyinen omistaja sill ajelee eik kuulema ole murheita ollut eik harkitse vaihtoa. Kun pit laitteesta huolta kyll ne kilometrej kest, tietysti kuluvat kytss kuten kaikki laitteet. Ja jos otetaan tarpeeksi suuri otanta niin voihan joku vika tulla vaikka alle 10 000 ajettuun. Vaikea sanoa mik on sopiva km lukema, tietysti mit vhemmn ajettu ajettu sit parempi. Mutta jos useita vuosia seisonut kyttmtt voi olla odotettavissa seisomisesta johtuvia ongelmia.

ABSit on hyvt, muistelen kuulleeni jostain ett vakuutusyhtin lunastamat kaadetut pyrt ovat olleet kaikki ilman ABSeja, mutta on kuulopuhetta. Uudemmissa malleissa lytyy navigaattori integroituna, lmpkahvat ja lmmitettv etu- ja takaistuin sek airbag. Osan nist voi hommata lisvarusteina vanhempiinkin pyriin jos ei vakiona ole ja niit kaipailee. Muut lisukkeet voi sitten hankkia myhemmin jos niit haluaa. mm pyrn radiossa on liitnt 6 levyn vaihtajalla olevalle CD soittimelle joka tulee takalaukun pohjassa olevaan koteloon, erikseen ostettaessa kallis, soitin + teline taisi olla *yli *1400 . Jos se on valmiina, hyv. Itse en sit ole kaivannut. Jos koet tarvitsevasi LA puhelinta joissakin se on mys valmiina, voi mys hankkia jlkeenpin.

Hondalla lytyy omat lisukkeet (Ready To Go Pack) joiden sislt lytyy Brandtin sivuilta, mys useat eri valmistajat tekevt kaikkea mahdollista ja melkein mahdotontakin jos haluat tehd pyrst nyttelykapineen. Itse pidn pyr kyttvehkeen ja en kaipaa oikeastaan mitn kummallisia lisukkeita, vaikeuttavat vain pyrn puhtaana pitoa ja huoltoa. Trkeimpn pidn itse selknojaa, pysty ajoasento aiheuttaa muuten helposti sen ett penkiss lysht kasaan ja 500 km jlkeen huomaa ett selkranka on valunut housuun. Ennenkuin laitoin selknojan kytin tukivyt joka esti huonossa asennossa istumisen. Toiseksi asettaisin mikki kuuloke setin kypriin jotta voi kytt pyrn omaa kyprpuhelin jrjestelm, kuunnella radiota ja keskustella kyytilisen kanssa jos on viel puhevleiss kun laittoi emnnn kanssa sstetyt elkesstt moottoripyrn. Voihan radiota tietysti kuunnella pyrn omista kaiuttimista mutta se saattaa hirit muita ihmisi ja luonnon rauhaa. Lytyyhn tuohon sitten takamatkustajalle oma nenvoimakkuuden sdin jos ei pid kuljettajan valitsemasta voimakkuudesta, ja paljon muuta. Katso esim. www.areka.fi ja www motari.com tai ky Wingi meetingeiss katsomassa, siell on tavaran myyjt paikalla. Tarvikevalmistajia mm. Kuryakyn, AddOn, DragSpecialties, ShowCrome, Corbin (satulat). Lisukkeina lytyy vaikka muutos sarja Trikeksi, jos silt tuntuu. Kytnnss omien mieltymysten ja lompakon paksuuden mukaan. Mutta veikkaan ett olet kuitenkin hankkimassa kyttpyr etk nyttely kapinetta. Jos on kysymyksi laita yksityisviesti niin vaihdetaan puhelinnumeroita ja soitellaan. Ei oikein jaksa romaania kirjoittaa, vaikka johan tst melkoinen novelli tuli.

Tulin muuten juuri illalla vhn yli 1000 km viikonloppulenkilt ja vanhan kroppaa ei kolota, hyv nin. Poika kyll oli piikill mukana ja sill siskonsa kyydissn, eik hekn valitelleet, himment aika paljon "suoritukseni" arvoa, mutta niin ne vaan nuoret jaksaa *

Toisaalta pisin pivmatka tuli viimeksi Italiaan menness noin 1400 km ja silloin oli sivuvaunu pyrss kiinni ja olin "melkein" pirte tuonkin jlkeen. Kyll se ihan ajettava laite on

Entiset:
    Helkama Mini->Hopeasiipi de Luxe->Tunturi Start-> Suzuki TS 125->
    Suzuki GSX 750->Honda GL 1200 D->HD XL883C Sportster->
    Honda GL 1500->Honda GL 1800
    Nykyiset:
    BMW K1600 GTL -16
    BMW R1100GS -99
    Lainaa (Prtkis @ Elo. 27 2009,21:18) kirjoitti
    Kiitoksia NykanVe asiallisesta palautteesta!

Miten Prtkis Wing "projektisi" etenee. Itse olin samassa "projektissa" muutaman vuoden ja nyt se LT sitten vaihtui ko. laitteeseen. Ajokelej odotellessa

AH

Mik on pitkn harkinnan/...hankinnan tulos...sitke kaveri jos viel funderaa....
    <br />
    K1200 LT:ll viel ajellaan. Kilometrej tulee Suomessa niin vhn,
    ettei nill kilometrimrill kannata sijoittaa kalliimpaan pyrn.

Nyt on enemmn harkinnassa on ett luopuisiko Bemaristakin
    ja ajelisi ulkomaan reissut vuokrapyrll.

Mutta, jos tss viel innostuu joku vuosi enemmn ajelemaan, niin sitten
    vois taas harkita tuota Wingi (tai sais jostain vhn ylimrist rahaa)

Vihdoin ja viimein unelma toteutui. Eihn tss mennyt kuin 15 vuotta unelmoidessa. Eilen tuli hankittua Honda Goldwing GL 1800 vm 2001.
    Onnittelut uudelle Wingistille
  30.  
    Lainaa Prtkis kirjoitti Katso viesti
    Vihdoin ja viimein unelma toteutui. Eihn tss mennyt kuin 15 vuotta unelmoidessa. Eilen tuli hankittua Honda Goldwing GL 1800 vm 2001.
    Jos 15v haaveilun jlkeen ptyy alkuperisen haaveen pyrmalliin, on kyll harvinaisen mrtietoinen tyyppi.
    Jollakin toisella ois kohde kerennyt muuttua kerran jos toisenkin.

Mahtaa seuraavat 15v sujua hymy huulessa

Suzuki SV 1000 N K4
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")