Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 48:sta
  1. #1
    Nyt kun kilpikin saapui uuteen pärrään niin kiinnostaisi tietää onko tuo taustalevy kilvessä pakollinen vai b? Jos/kun on, niin mistä olette levyn hommanneet? Sen tiedän edellisen pyöräni perusteella, että ainakin BW niitä omiin pärriinsä laittaa mutta tokkopa niitäkään ihan yleisessä jaossa on. Ja tietty voi tehdä itse mutta mistäs matskusta olette tehneet?



    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  2. #2
    Mulla ei ainakaan missään pyörässä ole ollut taustalevyä. Tuskin on pakollinen.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  3. #3
    Lain mukaan sellainen pitää olla...
    Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
  4. #4
    en tiedä nykylainsäädännöstä mutta aikoinaan piikkisellä ajaessani pyöräpoliisi pysäytti ja alkoi etsimään valittamisen aihetta. lokarin kouru peitti kilven taustan yläosan ja koko kilven taustalla oli kilven kokoinen pleksi mutta ei kelvannut vaan kirjoitti otteeseen että pitää asentaa lokasuoja koska kilpi ei kelpaa siihen tarkoitukseen. sitten se sanoi että taka-akselin vaakalinjasta 15 cm pystysuoraan mitattuna pitää lokarin alareunan ulottua. ei näy nykyään enää missään joten se siitä pykälästä. ...kai
  5. #5
    Varsinaisesta levystä en tiedä, mutta kahdesta pyörästä on rekkari revennyt tärinän takia, ollessaan vain yläreijistä kiinni. Joten olen laittanut rekkarin taakse pystytuet ohuesta lattaraudasta tai -listasta.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  6. #6
    Muistaakseni kilven pitää olla kiinni sekä ylhäältä että alhaalta, eli käytännössä vaatii levyn. Mulla ei kylläkään ole, mutta kovasti on ollut tarkoitus joskus hommata...
  7. #7
  8. #8
    Lainaa (mipeka @ Maalis. 17 2006,15:47) kirjoitti
    Nyt kun kilpikin saapui uuteen pärrään niin kiinnostaisi tietää onko tuo taustalevy kilvessä pakollinen vai b? Jos/kun on, niin mistä olette levyn hommanneet? Sen tiedän edellisen pyöräni perusteella, että ainakin BW niitä omiin pärriinsä laittaa mutta tokkopa niitäkään ihan yleisessä jaossa on. Ja tietty voi tehdä itse mutta mistäs matskusta olette tehneet?
    Ei kannata alkaa askartelemaan. Mopoliikkeistä saa valmiin mustan muovisen taustan muutamalla eurolla.

    Ainakin HD Centeristä sai viime kesänä muoveja joissa ei ole mitään mainostekstejä tai muuta turhaa liparetta.
  9. #9
    Lainaa (YRT @ Maalis. 18 2006,16:31) kirjoitti
    3mm alumiinipellistä oon tehny koko telineen
    Itse ajattelin väsätä myös, onko toi 3mm hyväksi havaittu
    vai kestääkö parimillinenkin tuulta ja tuiverrusta ?
    - ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
  10. #10
    Jostain 2mm muovilevy on hyvä laittaa siihen taakse. Ei värise poikki mikä on tapana sillä alumiinilla. nim. 3kilpeä puoliksi katkennutta hävinnyt. Se muovi on jees.
  11. #11
    Itse asiassa ensimmäinen versio meni poikki taitos kohdasta

    Mutta laitoin ristituen, niin hyvin on kestänyt äSVeen tärinät

    Ja ei tuo 3mm paljon painavampaa ole kuin 2mm pelti...
  12. #12
    Kukko -voisitko laittaa lisätietoa (=faktaa) mikä laki määrää, että se pitää olla...

    En itse löytänyt
    Honda CBR 1000RR Fireblade `14
  13. #13
    Finlexistä kopioitua:

    " Rekisterikilpi tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu. Rekisterikilpeä ei saa taittaa, leikata tai peittää, eikä siihen saa kiinnittää tarraa, merkkiä tai kilpeä."

    Ja poliisit osaa soveltaa ko. lain kohtaa aika mielivaltaisesti...
    Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
  14. #14
    Lainaa (Kukko @ Maalis. 20 2006,09:11) kirjoitti
    Finlexistä kopioitua:
    ...en tehny Finlexistä vaan Finflexistä taustan

    30x30 lattiavinyylilaatasta leikkasin sopivan lätkän,on riittävän jäykkä, mut ei murru tärinästä.Värejä löytyy, hinta sopiva.,



  15. #15
    Kiitos linkistä aironia. Halusin faktoja koska itsellä on kilven asennus edessä.

    Asetus ajoneuvojen rekisteröinnistä 18.12.1995/1598
    34 § (24.8.2000/764)
    Rekisterikilpien kiinnitys ja käyttö: Rekisterikilpi tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu.

    -eli niin kauan kun kilpi pysyy ehjänä ei mitään hätää, mutta jos miliisit löytää huomauttamista kilven kunnosta ja taustalevy puuttuu, niin sitten on hyvät selitykset paikallaan...
    Honda CBR 1000RR Fireblade `14
  16. #16
    Itse vääntelin pyörääni alumiini levystä ton kilpihässäkän.Ja hyvä tuli.
    Suzuki Gsx-R 1000 L5
  17. #17
    Mulla irtosi viime kesänä kilpi jonnekkin kotka-tampere välille. Uuden alumiini taustan SAIN kx-centeristä. Ei huolinut myyjä rahaa, sanoi et ne on niin halpoja et ku paljon teettävät kerralla niin eihän siittä mitään kehtaa pyytää. Kantsii kysellä paikalliselta pyöräkauppiaalta.
  18. #18
    Ja itse hain ja sain taustalevyn BW:stä kun sillä suunnalla satuin liikkumaan. Kyseisen firman mainosmieheksi en kuitenkaan rupea eli hioin mainostekstin läpykästä pois ja pyöristelin muutenkin vähän kulmia. Katsotaan sitten miten kilpi kera taustalevyn sattuu Tuonon peräpiliin istumaan. Siinä kun ei ole ihan suomikilpeen suunniteltu peräpeili (ihme ja kumma?!?) eli kilpeä joutuupi porailemaan...

    Noh, näillä keleillä ei kiirettä ajokauden aloitukseen ole... Ei auta ku hiihdellä prrrrkeles...



    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  19. #19
    Kilven taustalevy ei ole pakollinen lain mukaan.

    Tässä vastaus Oulun poliisilta kun kyselin ja varmistelin tiettyjä asioita.

    OULUN POLIISILAITOS):
    Moi!

    Kysymyksessäsi ei ollut moottoripyöräsi vuosimallia, joten annan vastauksen
    nykyisten vaatimusten mukaan.

    "käykö rekisterikilvenvalona nyt alkuperäinen
    järjestelmä, jossa takavalon alaosa on kirkas ja heijastaa valon kilvelle
    vai täytyykö pyörässä olla erillinen juuri kilvelle oleva valo?"
    - Voi olla takavalon ja rekisterikilven valon em. yhdistelmä.

    "onko takana oltava punainen heijastin ja jos niin mikä on sen oikea asennus
    paikka?"
    - Punainen takaheijastin on pakollinen, se pitää olla siis takana ja vähintään
    250 mm ja enintään 900 mm maasta. Heijastin ei saa olla kolmion mallinen.

    "saako kilpi olla asennettuna ilman erillistä kilpitelinettä vai
    täytyykö kilvellä olla teline, joka on kilpeä suurempi?"
    - Rekisterikilpi tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se
    ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu.

    "saako kilven asentaan viistoon eli sivusta katsottuna esim. 50 asteen kulmaan
    pystyakseliin nähden?"
    - Kilpi tulee asentaa pystyasentoon tai enintään 30° alareunasta ulospäin
    kallistettuna ja siten, ettei mikään ajoneuvon osa tai varuste osittainkaan
    peitä sitä.

    "mikä on vilkkujen minimietäsyys toisistaan?"
    - Valaisevien pintojen etäisyys toisistaan edessä 240 mm ja takana 180 mm.
    Edessä suuntavalojen pitää olla ulompana, kuin ajovalon uloimman reunan
    pystyakseli. Lisäksi suuntavalon minimietäisyyttä lähivaloon määrää suuntavalon
    teho. Minimietäisyys lähivaloon vaihtelee 20mm- 75mm välillä suuntavalon
    tehosta riippuen.

    "mikä on vilkkujen minimi/maksimi asennuskorkeus?"
    - Suuntavalojen tulee olla vähintään 350 mm maanpinnan yläpuolella ja
    enintään 1200 mm.

    Muistutan vielä, että valaisimien ja heijastimien tulee olla E- hyväksyttyä
    mallia.


    Alkuperäinen viesti
    Hei,
    Kysyisin neuvoa moottoripyörän rekisterikilven asentamiseen liittyvään
    ongelmaani.
    Pyörästäni on poistettu alkuperäinen kilpiteline ja vilkut on vaihdettu
    pienempiin E-hyväksyttyihin malleihin ja tarkoitus olisi asentaa kilpi
    takaisin pyörään.
    Kysyisin tähän liittyen:- käykö rekisterikilvenvalona nyt alkuperäinen
    järjestelmä, jossa takavalon alaosa on kirkas ja heijastaa valon kilvelle
    vai täytyykö pyörässä olla erillinen juuri kilvelle oleva valo?- onko
    takana oltava punainen heijastin ja jos niin mikä on sen oikea asennus
    paikka?- saako kilpi olla asennettuna ilman erillistä kilpitelinettä vai
    täytyykö kilvellä olla teline, joka on kilpeä suurempi?- saako kilven
    asentaan viistoon eli sivusta katsottuna esim. 50 asteen kulmaan
    pystyakseliin nähden?- mikä on vilkkujen minimietäsyys toisistaan? - mikä
    on vilkkujen minimi/maksimi asennuskorkeus?

    Näihin kysymyksiini jos saisin vastauksen voisin huoletta jatkaa pyöräni
    kesäkuntoon korjaamista ilman tulevia ongelmia virkavallan kanssa.


    Tätä sähköpostia voin säilyttää yhteystietoineen penkin alla ja jos ongelmia poliisin kanssa ilmenee voin helposti näyttää viestin ja antaa komisaarioiden soittaa "hallintoon" ja kysyä neuvoa tarvittaessa



  20. #20
    Lainaa (MadMike @ Huhti. 05 2006,11:03) kirjoitti
    Kilven taustalevy ei ole pakollinen lain mukaan.


    - Rekisterikilpi tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu.
    Mä kyllä tulkitsen ton niin, että käytännössä on pakollinen, yleensähän kilvet on vain ylhäältä kiinni, jos taustaa ei ole (ainkin mulla on näin).



  21. #21
    Löytyykö kilven muovista taustalevyä jostain pk-seudun liikkeestä / netistä ilman alareunan mainostekstiä ?

    Pitäisi päästä tuosta alareunan mainoksesta eroon.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Hypermotard
  22. #22
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Turbo kirjoitti Katso viesti
    Löytyykö kilven muovista taustalevyä jostain pk-seudun liikkeestä / netistä ilman alareunan mainostekstiä ?

    Pitäisi päästä tuosta alareunan mainoksesta eroon.
    Ota ja käännä toi levy. Jää teksti taakse ja näkyville vain vanhat yläreiät. Halpaa ja helppoa. Tarviit vain kaksi kättä ja 4mm Black&Decker reiäntekokoneen. Näin tein ainakin itse....
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  23. #23
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Ota ja käännä toi levy. Jää teksti taakse ja näkyville vain vanhat yläreiät. Halpaa ja helppoa. Tarviit vain kaksi kättä ja 4mm Black&Decker reiäntekokoneen. Näin tein ainakin itse....
    Se oliskin ollu liian helppoo. Katsoin, niin muovilevy on valettu niin, että takapuolella keskellä menee vahvike valu ja jos sen kääntää ympäri, niin kilpi jää 0,5cm ilmaan levystä keskiosan korotuksen takia.

    Toinen vaihtoehto olis varmaan sahalla vetää siivu alareunasta pois, mutta voishan sitä uhrata muutaman euron jos sais valmiiksi siistinä jostain....
    Hypermotard
  24. #24
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Turbo kirjoitti Katso viesti
    Se oliskin ollu liian helppoo. Katsoin, niin muovilevy on valettu niin, että takapuolella keskellä menee vahvike valu ja jos sen kääntää ympäri, niin kilpi jää 0,5cm ilmaan levystä keskiosan korotuksen takia.

    Toinen vaihtoehto olis varmaan sahalla vetää siivu alareunasta pois, mutta voishan sitä uhrata muutaman euron jos sais valmiiksi siistinä jostain....
    Mä meinasin, että käännät siten, että teksti tulee kilven taustaa vasten. Eli 180 astetta vaakasuuntaan. Ei tule se vahvike kilven alle ja mahdolliset kumin palaset, jotka sudittelusta on kiinnittynyt levyyn, jää renkaan puolelle.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  25. #25
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Mä meinasin, että käännät siten, että teksti tulee kilven taustaa vasten. Eli 180 astetta vaakasuuntaan. Ei tule se vahvike kilven alle ja mahdolliset kumin palaset, jotka sudittelusta on kiinnittynyt levyyn, jää renkaan puolelle.
    No nyt selkis. Mutta näyttäiskin tuo kilven taustalevy olevan valettu niin, että kilpi lepää kilvenkokoisessa kolossaan. Eli jos olis ollut tasainen pinta, niin tuohan olis toiminut loistavasti.

    Tarttee varmaan mp-liikkeistä kysellä valmiita taustalevyjä tai sitten sahata vaan kylmästi siivu alareunasta pois ja pyöristää kulmat.
    Hypermotard
  26. #26
    Lainaa Turbo kirjoitti Katso viesti
    Löytyykö kilven muovista taustalevyä jostain pk-seudun liikkeestä / netistä ilman alareunan mainostekstiä ?

    Pitäisi päästä tuosta alareunan mainoksesta eroon.
    Turhaan tuommoisen vuoksi uutta taustalevyä ostelemaan. Joko sahalla tai jykevillä katkopihdeillä palaa pois.

    Ite siistin tuon siten, että hioin reunat ja kulmat pyöreiksi ja lopuksi mattamustalla mastonilla vähän maalia pintaan niin siistiä tulee

    ent. Yamaha R1 -08, Honda CB1000RA -11, Honda CR 125R -00, Kawasaki KX 80 -99, Honda XR 80R -00, Honda Monkey eKr.

    Vamos MC Helsinki
  27. #27
    Lainaa Turbo kirjoitti Katso viesti
    Löytyykö kilven muovista taustalevyä jostain pk-seudun liikkeestä / netistä ilman alareunan mainostekstiä ?

    Pitäisi päästä tuosta alareunan mainoksesta eroon.
    Itse vedin dremelillä tekstiosan pois, kuumailmapuhaltimella lämmitin ja puupalalla "hion" takaisin pyöreeksi.
    Triumph T-bird 900 Sport -03
  28. #28
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Lainaa Turbo kirjoitti Katso viesti
    Löytyykö kilven muovista taustalevyä jostain pk-seudun liikkeestä / netistä ilman alareunan mainostekstiä ?

    Pitäisi päästä tuosta alareunan mainoksesta eroon.
    Mikä siinä tekee niin vaikeeta ottaa vaikka rautasaha käteen ja sahata se pois.?
    Eikkai se ny senttää mittää rakettitiäret oo.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  29. #29
    Mistähän löytäisi sopivan siron suorakulmaisen heijastimen jonka väsäisi hornetin kilven alle? Nyt on ns typistetty kilpiteline.
    Hornet 600 -99
    Myydään vieläkin NSR125 -03
  30.  
  31. #30
    http://kotisivu.dnainternet.net/ajk73/K100C_012b.JPG

    Mulla on tuollaisesta rautakaupasta ostetusta levystä leikattu. On vahvempaa kuin alumiini ja peltisaksilla leikattavissa silti. Muistaakseni maksaa n. 10e sellainen pala josta saa ainakin 2-3 tuollaista tehtyä. (Pyörä on muuttunut tuosta kuvasta aika paljon, kilpikin on nykyään sivulla.)
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen