saakohan näitä mistään suomesta? tai tuoko kukaan maahan?
http://www.marushin.de/helmets.html
tai onkohan laadukas kypärä marushin?
on vain niin hyvän näköinen että tekis mieli tilata..
onko kukaan tilannut täältä *http://www.jfmotorsport.de/shop2k5/catalog/index.php
eli miten homma käy jos tuolta tilaa![]()
Juuri taisin täällä eilen kysellä Marushinin kypärästi tietoa, ja vaikka en asiasta vielä mitään tiedäkkään, niin kuitenkin tiedän sen, että täältä saa ainakin edullisesti Suomeenkin tilattua ko. pottia (myös postiennakolla, "cash on delivery")! Ja nuo FC-moton sivut saa näkymään suurimmalta osin myös lontoon murteella, mikä helpottaa useimmiten asioimista!
Eli jos tuohon FC-motoon päädyt, niin etsit vain kypärän, lisäät ostoskoriin, täyttelet omat tiedot ja lähetät tilauksen! Itse olen tuolta varusteita tilannut, ja homma toimii!
Toivottavasti en selittänyt aivan liian tarkasti ja liian paljon, kyse ei ole todellakaan mistään saivartelusta, yritin vaan kerrankin olla selkeä...
Jos löydät aiheesta lisätietoa, tai innostut kypärän tilaamaan, niin älä pihtaa, vaan kerro toki meille muillekkin kokemuksesi! *
kiitos kiitos vastauksestanyt olen jo viisaampi
paljonko on lähetys kulut tai ynnä muut mitä pitää laskea kypärän hinnan lisäks?
Tarkan hinnan näet, kun vaikka koemielessä lisäät haluamasi tuotteen ostoskoriin, valitset toimitustavan, maan sekä maksutavan (eli käytännössä UPS, Finland) ja sitten recalculate! Perus toimituskulut oli 12,90e suomeen, ja jos varman päälle haluaa pelata (suosittelen), niin postiennakkomaksu jotain neljän euron paikkeilla, eli alle 20e toimituskulut yhteensä joka tapauksessa!
Ja kun tilaus on mennyt perille, tulee muistaakseni vahvistus sähköpostiin (ei aiheuta toimenpiteitä), ja kun paketti kiikutetaan liikkeestä UPS:lle, saat mailina seurantanumeron, jolla voi paketin kulkua seurata!
Itselleni kävi semmoinen tapaus, että paketti jäi odottelemaan UPS:n haltuun Suomen puolelle, että olisin maksanut sen ennakkoon. Nopealla puhelinsoitolla kuitenkin saatiin selvitettyä, että maksan paketin vasta kun lähetti sen kotiovelle kiikuttaa, ja näin paketin matka jatkui perille asti!
Eli kannattaa todella seurata paketin liikkeitä, jos tällaista sattuu enemmänkin!
Ja muista varata tasaraha (käteinen), jos maksat paketin lähetille! *
Niin ja toimitusaika oli jotain n. 1 ½ viikkoa...
Vaimoni siskolla on Marushin, sellainen tosi halpa. Sen pihi kundikaveri osti sen sille, mutta en muista mistä. Pitää kysäistä, kun muistaa.(camppa @ Helmi. 16 2006,06:56) kirjoitti
Edit: Ostettu kuitenkin Suomesta
Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
okei kysyppä ni tetäis vähän että tohtiiko tilata(Skeleton @ Helmi. 16 2006,20:19) kirjoitti
![]()
Tilasin tuolta putiikista Roofin potan viikko sitten enkä ole saanut vahvistusta sähköpostiini(Hippendale @ Helmi. 16 2006,10:46) kirjoitti
Visalla maksoin
saas nähdä tuleeko sieltä mitään jos vielä viikon vartois ja sitten katsois muualta.
Outoa ettet vahvistusta ole saanut! Tilasitko ihan "tavallisella" sähköpostilla, vai ostoskoriin kypärän lisäämällä?kirjoitti
Itse käytin ostoskoria, ja vahvistus tuli käytännössä saman tien sähköpostiini, kun tilauksen lähetin! Ilmeisesti joku tilausautomaatti käsittelee tilauksen ja lähettää vahvistuksen...joten siitä voisi päätellä ettei tilauksesi olisi mennyt perille!
Kyllä tilasin ko. putiikin omilta sivuilta ohjeen mukaan(Hippendale @ Helmi. 19 2006,14:34) kirjoitti
Mitenhän tässä nyt pitäisi toimia kun en ole sen vertaa kielitaitoinen että vois meilillä kysyä tilannetta
Jos laitan uuden tilauksen sisään niin hyvässälykyssä saan kaksi kypärää![]()
Jos et muuta keksi, niin laita sinne vaikka tämmönen viesti:kirjoitti
"I just wonder if you ever got my order? I placed it about a week ago, and I never got confirmation of order!
I tried to order the Roof helmet."
Eli siis kysymys, *onko n. viikko sitten "sijoitettu" tilaus mennyt perille, kun ei ole vahvistusta näkynyt?
Ja kenenkään kielitaitoisemman on turha kertoa, onko tuossa kielioppivirheitä vai ei! Ei ne saksalaisetkaan sitä lontoota niin hyvin osaa, etteikö tuo kelpaisi... *
Toivottavasti saat asian selvitettyä, ja kypärä löytää oikean omistajansa!
Niin ja tietenkään en ensin varmistanut, tarkoititko tuolla kielitaitoisuudella saksaa vai yleensä tuohon firmaan sopivia vaihtoehtoja, mutta onpahan taas kirjoitettu...![]()
Joo kiitti, laitanpa kyselyn sisään niin saan ehkä selvyyttä asiaan(Hippendale @ Helmi. 19 2006,21:02) kirjoitti
ja voin vaikka ilmoitella myöhemmin jos olentai en ole
saanut sieltä kypärää.
Ja vielä kysymys kun en ole ennen tilannut ulkomailta
mikä on ups ja miten tavaran kulkua voi seurata tilausnumeron perusteella![]()
UPS (United Parcel Service) on kansainvälinen "lähettipalvelu", joka toimittaa tavaroita aivan kuten posti! UPS toimittaa tavarat käytännössä aina perille asti, eli esim. kotiovelle.
Kun paketti siirtyy tuolla saksanmaalla FC-motosta UPS:n haltuun, saat upsilta sähköpostin, jossa on suora linkki paketin seurantasivulle! Sieltä näet koko ajan, missä paketti on menossa ja mikä sen tilanne on! Siinä vaiheessa kun siellä kerrottaan "out for delivery", on paketti upsin jakeluautossa matkalla kotioveasi, eli sillon voi alkaa jo varautumaan ovikellon soimiseen! *
Kerro heti kun jotain selviää tilauksen kohtalosta! Kiinnostaa tietää miten kävi!
Hyvä Hyvä Hyvä(Hippendale @ Helmi. 19 2006,21:02) kirjoitti
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
Tänään sitten tuli sähköpostiini vastaus FC-Motosta jossa olin kysynyt tilaamani Roof kypärän kohtaloa,(Hippendale @ Helmi. 20 2006,21:05) kirjoitti
Englanninkielinen lyhyt viesti
-we will get the Helmet in 04.2006
eli pystyvät toimittamaan vasta Huhtikuussa.
Nyt en tiedä onko tilaus edelleen voimassa
että voisin ostaa muualta.
Haluaisin peruuttaa koko tilauksen
mitenhän pitäisi toimia
kun ei ole tuo Lontoon murre edelleenkään hallussa![]()
Kirjotappa vaikka näin:
"I´m sorry, but I have to cancel my order if you can´t deliver the helmet not until april. I´d like to get a confirmation too that you got this mail and cancelled my order! And of course I want to get my money back because I have paid the helmet already by VISA. " *
ja jos et vielä oo maksanu tilausta, niin jätä viimenen lause pois!
Eli siis haluan peruuttaa tilauksen jos toimitatte kypärää vasta huhtikuussa. Ja haluaisin saada vahvistuksen että viesti on mennyt perille ja ymmärretty! Ja tietysti haluan rahani takaisin...
Rahojen palauttamisesta en tiedä miten se tapahtuu, olen ainakin itse kuvitellut, että maksu voidaan jotenkin vain perua, eikä silloin tarvitsisi mitään tilisiirtoja...
Jos tilauksen perut, niin toivottavasti tästä oli taas jotain apua!
Kiiti taas käännösavusta(Hippendale @ Helmi. 24 2006,01:52) kirjoitti
![]()
laitoin meiliä eteenpäin saas nähdä vastaavatko vielä![]()
Nostetaan aihetta vähän pinnalle...
Kaipaisin nyt käyttökokemuksia marushinin uusista malleista.
Entä onko Marushin kovinkin tunnettu saati turvallinen kypärä. Isoveljellä on ollut käytössä Marushinin n. 10v vanha kypärä ja oli siihen ihan tyytyväinen aikoinaan.
Mutta miten nykyään?
Marushinin kypärien maahantuoja Eurobiker Oy Helsinki Pitäjänmäki.
Osa kypäristä voittanut täydet 5 tähteä turvallisuus luokituksissa, laatu on todella hyvää ja merkkiä käytetään nykyään paljon myös roadracingissä.
Kypäriä myös meiltä, Motonummela Oy
Mä ja siippa ostettiin keväällä/kesällä Marushin kypärät, eri mallia, toinen 999 ja toinen se tosi kevyt. Molemmat olemme olleet melko tyytyväisiä.
Mulla meni tosin pari viikkoo, ennen kuin otsalohko sai painettua pehmusteet sopiviksi omaan kuulaan.
Mikään maailman hiljaisin ei kypärä ole.
Yks asia on meitä ihmetyttänyt; kuvitellaan, että sateella vesi pääsee visiin sisäpuolelle!!
Onkohan muilla tollasia kokemuksia?
Ensam ryttare.
Mulla ihan samat, eli RS 1 ja 999. Jälkimmäinen on hiljaisempi. Hil-
jaisia eivät ole kumpikaan. Helposti ovat huurtuvia, pientä sano-
mista on ollut visiirin kiinnityksessä ja tiiviydessä. Kun ei kukaan
ole kertonut oikeasti hiljaisen kypärän tyyppiä, noilla mennään. Hin-
ta/laatusuhde on kohtuullinen.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
eurobiker pitäjänmäki Helsinki , senkun hakee hyllystä
Musta kypärät on hyviä, tosin aika äänekkäitä , mutta tulpilla kun on oppinu ajamaan niin ei melu haittaa.
sateella huurtuu helposti..
Hinta ja laatu on todellakin kohdallaan
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Tilasin kesän alussa Englannista eräästä autoliikkeestä *Marushin Shivan kypärän alle satasen € hintaan ja postimaksun kanssa säästö oli muistaakseni yli 50 €. Siihen vielä ostin täältä orgin kautta fotokromisen visiirin, joka tummenee ja vaalenee jonkin verran valoisuuden mukaan ja koska kypärä ottaa *niskan puolelta tosi reippaasti ajoviimaa Shoein kypärän lailla, tilasin vielä Racevisorsin kautta Shoein whisper-kitin, josta myös sain vihjeen sopivuudesta tähän kypärään orgin kautta. Nyt olen saanut tosi nätin setin, jota voin vaihdella Shoein kypärän välillä mielen mukaan. Shoeissa on kolmekin eri visiiri-vaihtoehtoa, jotka ovat onneksi tosi nopeasti vaihdettavissa.
Aikuinen nainen nexusti
kiitos vinkistä, pitääkin kokeilla tuo kittiä myös itse.(Trinity @ Loka. 07 2009,16:16) kirjoitti
Ja samaa mieltä olen olen tämän merkin kypäristä kuin tr3 ja aj@, kolmen eri mallin kokemuksella.
Marushin-kypärät näyttivät nyt olevan puoleen hintaan Louisilla Saksan maalla. Jos on tarvetta hyvälle kypärälle, niin kannattaa nyt tehdä tilaus.
Louis - Marushin
Aikuinen nainen nexusti
Saa noita Eurobikeriltäkin ( ainakin 999 ) samaan rahaan. RS1:tä ei näkynyt tuolla sakuissa, vai enkö osannut katsoa?
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Löysin Marushin kypäriin sopivan merkkikohtaisen kaulurin, jonka avulla saa myös estettyä tuon kypärän takaosasta tunkevan jäätävän ajoviiman. Kauluri kiinnitetaan kypärään saumattomasti. Marushin-kauluri Hintakaan ei ollut paha, €9,90.
Samaan syssyyn tilasin tuollaisen kypärän säilytykseen tarkoitetun laukun Marushin-laukku.
Tuotteet tulivat tänään perille. Toimitusaika normaali viikko.
Näyttipä tuolla Motoin.de- verkkokaupassa olevan aina 70% alennuksella olevia tuotteita, tuolla alennuksella X-liten kypärä, jolloin kuulan täytyy tosin olla XL-kokoa.
Aikuinen nainen nexusti
Hyvä vinkki, kiitokset.
Hyvä vinkki, tuo kauluri pitääkin laittaa kokeiluun. Ja Motoin:llä näköjään myös Photochromatic-visiirin hinta tippunut 70 euroon. Pitääkin tilata nuo molemmat kerralla...
Multa sais kahella sadalla Marishin Shivan photokromaattisella visiirillä. Yhen kesän käyttäny, mutta ei vain tunnu passaavan minun nuppiin. Harmittaa vähän, kun muuten tykänny tuosta kypärästä, varsinkin tuosta visiiristä. Jos kiinnostaa niin pistä privaviestiä.
edit: kyseessä L koon potta
Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
Hankin 999NX kypärän eilen hintaan 135e, sisältäen tumman visiirin. Halpa oli mutta tuntuu myös hieman laaduttomammalta kuin nykyinen N84 kypärä.
Keväällä sitten näkee kummalla tulee ajettua...
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön