Katso äänestykset tulokset: Huoltogallup jatkuu - 18% huollattaa liikeessä miksi ?

Äänestäjät
57. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Rahahan on käyttöä varten !!!!

    3 5,26%
  • En viitsi itse

    9 15,79%
  • En osaisikaan itse huoltaa enkä välitä

    11 19,30%
  • Mielelläni huoltaisin itse  jos joku opastaisi ja auttaisi vaikeammissa jutuissa

    20 35,09%
  • Ostaisin itse osat ja öljyt , palat ja ketjut mitkä pitäs vaihtaa ja ajelisin jonkun luokse kuka opastaisi  kuinka tarkastukset tehdään ja auttaisi tekemään huollon huoltokirjan mukaan ja olisit itse mukana töissä opettelemassa ja katsomassa että kaikki huollon kohteet tehdään

    14 24,56%
Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    kauan on mieleni tehnyt kysyä tällaista juttua kun niin paljon on liikkeellä negatiivista palautetta pyörien määräaikaishuolloista
    pyöräthän ovat valtaosin niin laatutuotteita että jos muuten käyttäjä ei särje pyöräänsä niin huoltamalla niitä ei rikki saa jos noudattaa kuljettajankäsikirjan ja huoltokirjan ohjeita
    merkkikohtaisia takuuhuoltojahan näin ei voisi korvata mut sen jälkeen kyllä huollot voi tehdä itse kunhan ei särje paikkoja

    en tarkoitakkaan kyselyllä remontteja vaan vain määräaikaishuoltoja ja kulutusosien tai rikki menneiden osien uusimisia tai renkaiden vaihtoa ja tasapainotusta
    aika harvoin merkkihuollossa on sellaista listaa tehdyistä töistä jossa asentaja kuittaa tehneensä kyseisen kohteen ja voit olla varma että kaikki kohteet on huollettu ja nykyisillä huoltohinnoilla ei hirveemmin haluttaisi korjauttaakkaan pyörää liikkeessä
    kuinka kallista tuo viimeisen vaihtoehdon huolto-korjaus ja neuvonta-apu voisi olla kaikkine kuluineen
    tai sitten sä istut vieressä ja katot mitä tehdään ja tapahtuu että tiedät mistä maksat ja niin kuinka paljon se korvaus voisi olla meillä
    joo laittakaa vain kolmas vaihtoehto jos ei osaa tai halua , kumpi vaan



    Triumph Tiger 800 XRX

  2. #2
    Itse teen kyllä kaiken mitä vain voin.

    Koneremppaan ei onneksi ole vielä tarvinnut tehdä.

    Mutta piti mainitsemani, että yhdeksi vaihtoehdoksi voisi laittaa, että on liikaa vaivaa jos itse huoltaa pyörää, tai sitten, että olenm uusavuton


    * * * * * * * * * * *

    Tää on allekirjoitus!

    * * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
  3. #3
    Päällisin puolin havaitut viat korjaan itse sekä kulutusosavaihdot sujuu muut saa tehdä ammattilainen.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  4. #4
    Bensan tankkaan itse kun ei palveluhuoltamoita enää ole. Kukin tekee mitä osaa.
    GSX1300R ’10
    ex: CB125 '73, CB750 '72, GPZ500s '89, GSX-R750 '92, R6 '99, GSX1300R '99, ZZR1400 '06, S1000RR '12, H2 '15, K1600GT '14
  5. #5
    Yritän saada velipojat aina huoltamaan.
    Itsellä kun ei enää tahdo into riittää ketjujen rasvausta vaativampiin hommiin.
    ...
  6. #6
    Pyrin tekemään rempat itse, mutta koko moottorin purkaminen vaihteistoineen päivineen voisi olla kyllä sellainen kynnys jossa kääntyisin jonkun itseäni pätevämmän puoleen.
  7. #7
    Ei ole tiloja missä tehdä, eikä ole taitoa tehdä.

    Öljyt/jarrupalat jne viellä vaihtaa itse, mutta jos pitää isoihin hommiin niin pitäis olla tilatkin missä tehdä..

    Edit: Niin ja huoltokirjaan on kiva saada merkinnät :P
    Tosin oli kyllä karua luettavaa se TM:n juttu noista huolloista....



    Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport->BMW K1300S->BMW S1000XR
    https://kokkonen.zone
  8. #8
    Normaali huollot öljyt, jarrupalat ja ketjutkin vaihdan itse, mutta venttiilinsäätö on jo paras jättää ammattilaisille.

    Väitän, että tunnollisesti tehty oma huolto on parempi ja luotettavampi vaihtoehto kuin näitten TM:sssäkin mainittujen veijareinen tekemät "luotettavat" määräaikaishuollot.
    Määräaikaishuolloista löytyy hyviä taulukoita mitkä asiat pitää ko. huollossa tarkistaa.

    Suurempiin remontteihin olisi kyllä haluja, mutta ei ole oikein asianmukaisia tiloja missä hommia voisi tehdä.
    - PER ASPERA AD ASTRA -
  9. #9
    Kun itse tekee niin saa 90% varmuudella parempaa huoltoa.
    Siis jos osaa. Mielestäni pyöräilyyn kuuluu oleelisena osana itsedehdyt huollot/korjaukset.
    En laskuvarjollakaan hyppäisi jos en olisi itse sitä pakannut.
  10. #10
    Justiin pohdin tänään että saiskohan nuo ketjut ja rattaat vaihdettua itse keväällä. Kyse ei niinkään osaamisesta kuin viitsimisestä, mutta kyllähän siinä jokusen euron säästää. Huollot pyrin tekemään itse, mahdollisuuksien mukaan. Ainakin tietää mitä tehty ja mitä ei...
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  11. #11
    itse teen öljynvaihdot, renkaanvaihdot, tulppien vaihdot, ilmanputsarin pesen, säädän seokset ja kaasarista kaikki muukin säädettävä tulee tehtyä itse (dynopenkissä sit hienosäädetään), venttiilit säädän, ketjun kireyden säädän, ensiöketjun kireyden säädän, kytkimen säädän, vaihdan jarrupalat ja nesteet sekä ilmaan jarrut.noi on ihan rutiinihommia ja heti huomaa kun joku paikka ei toimi niinkuin pitäis jne.. jos olisi tarpeeksi rahaa, niin tekisin koko pyöräni itse valikoimistani osista.

    yksi nykyaikainen rakkine tuolta italian kamaralta mulla on ollu johon ajattelin pitää huoltokirjan ajantasalla.. paskat siitä mitään tullu kun ekan laskun sain kouraani.. 10000km:n huollolle kerty hintaa sen tuhannen euroa. ja toi summa sai mut hiiltymään ajatuksesta että valohoito on kallista (aikani sen kanssa riitelinkin). tulipa siinä sitten otettua ite asioista selvää, ja tehtyä ne öljynvaihdot, säädöt ja muut rutiinit ite ja säästin käteistä rahaa kokoontumisiin.

    nykyinen laite on enemmän harrastepeli, ja sen eteen tulee tehtyä "työtä" ja pidettyä hauskaa että sillä pääsee taas kesällä tienpäälle. ei oo huolloista riippuvainen se...
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  12. #12
    ei ole kuin 26 kpl vastanneista sitä mieltä et voisivat käyttää tuollaista palvelua jota esitin
    noo otantahan on vielä pieni
    tässähän halusin kuulla enempikin heidän mielipiteitä ketkä eivät vielä huolla ja korjaa pyöriään itse

    niin niitä markkinoita tutkiskelen



    Triumph Tiger 800 XRX

  13.  
  14. #13