Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 107:sta
  1. #31
    Kiitos tähän asti tulleista.....

    hondamanialle:-talossa on jo nelipyöräinen.

    eli melkeinpä voi sanoa laitteen olevan ihan tyypillinen baijerilainen, tarkasti tehty ja pykälää parempi kuin muut.

    Yhden koeajon tehneenä voisi todeta, että enpä löytänyt oikein mitään moitittavaa
  2. #32
    Jäi vielä maintsematta, että jos yhtään Lontoon kielellä pärjäät niin tuolla on puoleksi vuodeksi luettavaa LT:stä (etkä sittenkään ole päässyt kuin vähän alkuun... ):

    http://www.bmwlt.com/

    Ja jos jokin asia jää askarruttamaan niin kysy! Porukka on tosi auttavaista eikä siellä kannata ujostella vajavaista englannin taitoa. Se on paikallisilla yhtä kehno *.
    Sivuille kannattaa rekisteröityä ja jos vielä muutamalla rivillä vähän kerrot itsestäsi niin saat vastaukset vielä varmemmin. Sikäläiset tykkää keskustella ihan oikeiden ihmisten kanssa.

    Terv.

    pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  3. #33
    Itelläkin oli aikoinaan moinen virus . hylkäsin sen sitten. eio niinkään hguonon laadun takia vaan sen et tulee ajeltua yksistään nykysin

    huonojapuolia sanoisin..tuo bemarin tuttu epätarkka vaihteisto, paljon helposti rikkoontuvia kikkailuosia.( takalaukun meikkipeilisysteemi,tankinkorkin kansi yms.
    kulutus tossa aiemmin oli pantu hieman alakanttiin...vaikka kyllähän se pikkuruokanen on..mihkäs se sitä pensaa tarvittis
    kahdenhengen matkapyöränä mainio jos malttaa pysyä isoillateillä, eikä lähde kikkailemaan vuoristoteille..tai kyllähän sielläkin pärjää mut saa tarkkana olla.Kuski sais olla kyllä liki 180 jiotta käsittely sujuisi, jos kalliit ja hankalat huollot unohtaa ja kylän kiertelyt iltaisin niin siinä mainio menopeli.
    Halvempi vaihtoehto on kyl toijota hiase...kivittää vain sivulasit säpäleix..mahtuu sinnekkin tavaraa kummasti.
    (nm..joillakin on sitte taito hankkia kavereita täältä )
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  4. #34
    Lainaa (Tuppervaari @ Elo. 11 2007,19:39) kirjoitti
    Itelläkin oli aikoinaan moinen virus . hylkäsin sen sitten. eio niinkään hguonon laadun takia vaan sen et tulee ajeltua yksistään nykysin

    huonojapuolia sanoisin..tuo bemarin tuttu epätarkka vaihteisto, paljon helposti rikkoontuvia kikkailuosia.( takalaukun meikkipeilisysteemi,tankinkorkin kansi yms.
    kulutus tossa aiemmin oli pantu hieman alakanttiin...vaikka kyllähän se pikkuruokanen on..mihkäs se sitä pensaa tarvittis
    kahdenhengen matkapyöränä mainio jos malttaa pysyä isoillateillä, eikä lähde kikkailemaan vuoristoteille..tai kyllähän sielläkin pärjää mut saa tarkkana olla.Kuski sais olla kyllä liki 180 jiotta käsittely sujuisi, jos kalliit ja hankalat huollot unohtaa ja kylän kiertelyt iltaisin niin siinä mainio menopeli.
    Halvempi vaihtoehto on kyl toijota hiase...kivittää vain sivulasit säpäleix..mahtuu sinnekkin tavaraa kummasti.
    (nm..joillakin on sitte taito hankkia kavereita täältä )
    No vaikka tää meni jo provon puolelle, niin on kyllä ihan pakko vastata. Tätä saattaa kuitenkin lukea jokunen muukin Light Truckin ostoa miettivä. En tiedä onko sinulla tuota pyörää ollut, mutta esität kärsineesi samasta viruksesta - ergo: tulkitsen, että et moista ole omistanut. Käsityksesi ominaisuuksista - hyvistä ja huonoista on varmaan pakosta hieman rajoittunut?

    Bemarin loota - Joo, on omanlaisensa. Sen kanssa vaan oppii elämään. Ei välttämättä minkään bemarin kehutuin tekninen yksityiskohta. Ajettuani monilla Bemareilla pauttiarallaa kymmenen vuoden ajan - ei se tuossa LT:ssä kovin huono ole. Yhtä ainoaa kertaa en ole välivapaata löytänyt tai vaihde pudonnut päältä. Samaa ei voi sanoa yhdestäkään Jaappanilaisesta, jonka olen omistanut.

    Runsaat, rikkoutuvat kikkailuosat - jos tuohon referenssiryhmään mielestäsi kuuluvat etunenässä mainitsemasi osat (takalaukun meikkipeili ja bensatankin kansi), niin huh, huh... Jos se meikkipeili niin kovin ärsyttää, ruuvaa irti (vaimo ei kyllä tykkää). Rikkoutuvasta bensatankin korkin peittävästä kannesta taas en ole kuullut/lukenut vielä puolen vuoden ahkeran merkkifoorumeiden seurannan jälkeenkään. Jos moinen siis on sattunut, en todellakaan usko tuon olevan tyyppivika. Jos oikeasti tietäisit noista tyyppivioista / kikkailuosista, olisit ehkä esittänyt kiusallisia vikoja kuin:
    - Toisissa pyörissä esiintyvät peruutusavustinongelmat (toimii ainoastaan lyhyen hetken kerrallaan),
    - Sateella sammuva/sekoileva radio,
    - Runsaine virtalaitteineen vaatii hyväkuntoisen akun, jonka puutteessa pahimmillaan rikkoo vanhemmissa pyörissä starttireleen - jopa kärväyttää johtoja.

    Muita ominaisuuksia:

    - Vanhemmissa pyörissä on aika onnettomat valot, joista jopa puuttuu sulake ja rele
    - Kaasukahva saattaa olla suorastaan pirullisen jäykkä ja vaatii korjauksekseen uudet vaijerit ja korjaussarjan joiden asennus ei ole homma pienimmästä päästä
    - Aiemminkin mainitut, kytkin, perälaakeri jne... Onhan tuossa pyörässä omat heikkoutensa - kuten kaikissa.

    LT:n omistaminen on varmaan myös kohtuullisen arvokas harrastus, jos on kieli niin keskellä kämmentä että ei pysty - tai halua mitään huoltoa tehdä itse - edes katteiden purkua. Rakenteeltaan kun tuo on runsaasti purkamista vaativa - ihan rutiinihuoltojakin ajatellen (tulpat, filtterit etc...). En ole pyörää huollattanut liikkeessä, eikä aikomustakaan oikeastaan ole. Korkeintaan venttiilit tuolla säädätän ja silloinkin meinaan purkaa tuon itse huoltoon viedessäni.

    Bensankulutus - On vanhemmissa malleissa juuri tuo. Uudemmissa, kiristetyissä ja lyhyemmällä laatikoissa varustetuissa malleissa olennaisesti suurempi.

    Ajo-ominaisuudet pikkuteillä? Tuo heitto nyt oli täyttä potaskaa. Ainoa tilanne, jossa LT:n paino ja koko tuntuu, on paikallaan. Kun sen saa liikkeelle, tuota taittaa kuten muitakin. Jo akselivälinsä vuoksi tuo ei tietenkään taitu kuin joku kyykky, mutta erilaiset museotiet kolunneena voin kyllä sanoa, että se kyllä menee minne käsketään. Hieman enemmän käskemistä vaatien.

    Niin - ja tohon viimeiseen heittoon ystävistä: BMW-hemmoilla on suuri sydän! Me jaksamme jakaa valoa tietämättömyyden ja ennakkoluulojen riivaamille "riisinpolttajilla" ajeleville.
    <p>2002-2014</p>
  5. #35
    Laitampa lusikan soppaan minäkin. Ko. pyörää olen myös katsellut/kuolannut. Nyt kaksi kertaa koeajolla olleena en enää. No miksi en enää. Se ON todella RASKAS. Kehottaisin, jos et ole vielä päättänyt. Menemään koeajolle mamman kanssa lauantaina päivällä, ajamaan paikalliseen kaupunkiin ja siellä vähän aikaa pyörittyäsi, ajamaan pysäköintitalon toiseen tai kolmanteen kerrokseen ja parkkeeraamaan pyörä ruutuun. Jos ei tullut tuskan hiki, etkä joutunut vääntämään tosissasi tai kaatanut pyörää, joutuessäsi pysähtymään yllättäen, olet löytänyt pyöräsi. Saattaa tuntua toisarvoiselta asialta mutta, jos harrastat matkailua tulee noita kaupunkeja väkisin ajettua ja mm. hotellien hallipaikat on yleensä tavallisissa parkkihalleissa. Saattaa olla Pannarin jälkeen melkoinen yllätys.
  6. #36
    Lainaa (wanha @ Elo. 12 2007,11:41) kirjoitti
    Laitampa lusikan soppaan minäkin. Ko. pyörää olen myös katsellut/kuolannut. Nyt kaksi kertaa koeajolla olleena en enää. No miksi en enää. Se ON todella RASKAS. Kehottaisin, jos et ole vielä päättänyt. Menemään koeajolle mamman kanssa lauantaina päivällä, ajamaan paikalliseen kaupunkiin ja siellä vähän aikaa pyörittyäsi, ajamaan pysäköintitalon toiseen tai kolmanteen kerrokseen ja parkkeeraamaan pyörä ruutuun. Jos ei tullut tuskan hiki, etkä joutunut vääntämään tosissasi tai kaatanut pyörää, joutuessäsi pysähtymään yllättäen, olet löytänyt pyöräsi. Saattaa tuntua toisarvoiselta asialta mutta, jos harrastat matkailua tulee noita kaupunkeja väkisin ajettua ja mm. hotellien hallipaikat on yleensä tavallisissa parkkihalleissa. Saattaa olla Pannarin jälkeen melkoinen yllätys.
    On totta että LT on painava ja ISO pyörä melkein minkä tahansa muun pyörän jälkeen, mutta se paino tuntuu VAIN paikallaan ollessa, ja hitaissa parkkipaikkanopeuksissa. Tämä LT on tämmöinen aikuisten pyörä, ja vaatii hieman totuttelua. Lyhyt koeajo suoraan kaksi päällä antaa kyllä kovin väärän kuvan koko pyörästä. Suosittelen kyllä hieman pidempää koeajoa ( jos mahdollista ) ja aluksi yksin, jotta oppii pyörän ominaisuuksia. Kannatta muistaa LT:llä ajellessa että hitaissa nopeuksissa käyttää VAIN jalkajarrua ja pysäyttää AINA etupyörä suorassa. Katse eteen, ei alas. Ole rentona. SUURIN syy LT:n kaatamisiin hitaissa nopeuksissa, ajo sorateillä yms, on kuskin jännittäminen ko. asiaa, jolloin koko homma menee persiilleen. Kaikessa mopoilussa rentous on tärkeää, mutta LT:n kokoisessa pyörässä tämä rentous vielä korostuu, ja tätä kokoa tulee helposti jännitettyä liikaa. LT EI ole kaikkien pyörä ( luojan kiitos ), ja vaatii hieman totuttelua, mutta se totuttelu kyllä sitten KANNATTAA. nimim. 2 kertaa kaatanut ( tosin jäällä )
    Same shit, different day.
  7. #37
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 12 2007,08:53) kirjoitti
    .

    Niin - ja tohon viimeiseen heittoon ystävistä: BMW-hemmoilla on suuri sydän! Me jaksamme jakaa valoa tietämättömyyden ja ennakkoluulojen riivaamille "riisinpolttajilla" ajeleville.
    Tarkoitin kyllä tuolla ystävillä lähinnä itseäni. Tiesin kyllä, että tätä merkkiä arvostellessani saan provosyytteen välittömästi.
    Ajatusena oli että joitakin asioita kannattaa itse tutkia ja miettiä, vaikkakin joutuisi riisinpolttajilla ajeleen.

    Joo omistanut en ole, vaikkakin kokemusta asiasta on jonkinverran.
    En todellakaan halunnut esittää mitään kaikenkattavaa listaa vioista mitä vastaan tulee, mutta jokusia tuhansia matkatessani lt:n kanssa halusin vain hieman puhaltaa höyryjä poies.Ja ohan tossa vikoja mitkä ei suinkaan mallista johdu. Palaa se joka pyörässä starttireleen kärjet kii ku yrittää tyhjällä akulla käynistellä....

    Aika usein annetaan mielikuva et tässä pyörä joka on se mistä ei enää mikään parane.
    Wingulaa ja lavettia ajettuani en tosiaankaa osaa sanoa kumpi olisi itselle parempi. Käyttöä ajatellen tot näkösesti päätyisin bemariin, vaikkakin teknisesti ja omasta mielestäni myös laadullisestikkin wingi säväytti enempi. No tokko kumpaakaan tulen koskaan hankkimaan.

    Mutta edelleenkin väitän, että aika moni joka pyöräilyn on aloittanut ja siirtyy suht nopeasti isoon matkapyörään niin huomaa et siinä sivussa tulee kyllä hieman huonojakin ominaisuuksia.
    Mutta näinhän on kaikessa, mutta jos itse tykkää niin ei sitä silloin tarvi muille vakuutella. Tämänpäivän pyörät on kaikki sellaisia et ei juurikaan huonoja seassa ole. On vain eri ominaisuuksia.

    Vielä kerran. Ei lt huono ole, mut ei suinkaan paraskaan. Se mikä on sopivin täytyy itse testata...



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  8. #38
    Kyllä Pomppe1 tuossa edellä kokolailla kiteytti asian. Itsellä myös ensimmäisellä kerralla jännitys suorastaan kramppasi, U- käännös alle kävelyvauhdin, vain 3-4km ajon jälkeen, LT tuntui aivan järkyttävän painavalta ja kankealta. Juuri ja juuri selvisin. Koeajoa/totuttelua ensin yksin vähintään muutama tunti , vasta sen jälkeen kyytiläisen kanssa. Sitä lyhyemmällä kokeilulla ei minun käsityksen mukaan saa oikeaa tuntumaa wekottimeen. Siitä se opettelu sitten alkaa, pysäköinti ym. muissa hitaissa nopeuksissa täytyy olla paljon tarkempi kuin kevyemmillä vehkeillä. Tuo paino kun ei juurikaan anna virhettä anteeksi, jos menetät tasapainon, niin sangen todennäköisesti päädyt syrjälleen, ainakin jos on kyytiläinen lisäpainona. Joten ei voimalla vaan taidolla ja huolellisuudella.
    Muutama viikko sitten Saksassa kolmisen tuntia staussa +37 asteen lämmössä, vaimo kyydissä ja muutenkin täysi kuorma päällä oli ilmeisesti jonniinmoinen välitutkinto, jonka kunnialla selvitimme.
    Kaikki pyöräthän ovat erilaisten ominaisuuksien ja käyttötarkoitusten kompromisseja, joku sopii lähiseutujen kruisailuun tai kaupunkiajoon paremmin, toki niillä pitempiäkin reissuja tekee, mutta niihin vaadittavista ominaisuuksista on tingitty päätarkoituksen kustannuksella. Tai radoillekin tarkoitetut sporttipyörät, niissä on suunnittelun painopiste kokonaan muissa ominaisuuksissa. Aivan samoin LT: Siinä on kaiketikin suunnittelun painopiste ollut pitkän matkan ominaisuuksien kehittämisessä, jopa parkkitaloissa pyörimiseen, metsäautoteillä ajeluun tai rata-ajoon tarvittavien kustannuksella.
    Jokaisenhan pitää pyörää hankkiessaan itse tarkoin miettiä, mihin nimenomaan itse haluaa pyörän parhaat ominaisuudet painottuvan, ja valita pyörä niillä perusteilla, ja siltikin, esim. matkapyörissä, jää jokaiselle varmasti erilaisia vaihtoehtoja puntaroitavaksi.
    Sanoisin että jos ajaa valtaosin matka-ajoa joko kaksin tai yksin, on LT varmasti varteenotettava vaihtoehto. Sellaiseen käyttöön se on rakennettu ja siellä se on myös omimmillaan. Kortteleiden kiertoonhan sitä ei ole tarkoitettukaan, vaikka helposti se sinnekin kokemuksen myötä taittuu, mutta onhan sinne paljon parempiakin vaihtoehtoja olemassa, ja edullisempia.
    nimimerkki kertaalleen metsäautotiellä syrjällään käynyt.
  9. #39
    Lainaa (Tuppervaari @ Elo. 12 2007,13:20) kirjoitti
    Vielä kerran. Ei lt huono ole, mut ei suinkaan paraskaan. Se mikä on sopivin täytyy itse testata...
    Hyvin sanottu! Peace & Respect
    <p>2002-2014</p>
  10. #40
    Lainaa (wanha @ Elo. 12 2007,11:41) kirjoitti
    Laitampa lusikan soppaan minäkin. Ko. pyörää olen myös katsellut/kuolannut. Nyt kaksi kertaa koeajolla olleena en enää. No miksi en enää. Se ON todella RASKAS. Kehottaisin, jos et ole vielä päättänyt. *Menemään koeajolle mamman kanssa lauantaina päivällä, ajamaan paikalliseen kaupunkiin ja siellä vähän aikaa pyörittyäsi, ajamaan pysäköintitalon toiseen tai kolmanteen kerrokseen ja parkkeeraamaan pyörä ruutuun. Jos ei tullut tuskan hiki, etkä joutunut vääntämään tosissasi tai kaatanut pyörää, joutuessäsi pysähtymään yllättäen, olet löytänyt pyöräsi. Saattaa tuntua toisarvoiselta asialta mutta, *jos harrastat matkailua tulee noita kaupunkeja väkisin ajettua ja mm. hotellien hallipaikat on yleensä tavallisissa parkkihalleissa. Saattaa olla Pannarin jälkeen melkoinen yllätys.
    Höh, otapas wanha lusikkas samantien pois, palaa keitokset pohjaan...Ei tuommoisilla neuvoilla LT-ostoksille mennä. Mamma saa kyllä olla mielellään mukana ja koeistua ja sanoa painavan sanansa mutta siitä samantien 2-päällä koeajolle nurkkiin pyörimään...ei tietenkään!! Tässä on jo muutkin kauniisti sanoneet, että parasta treenata ilman kyytiläistä ensin ja saman sanon minäkin ja ihan suoraan ja rumasti: Jollet ole entinen / nykyinen Wingimies niin älä lähde kylmiltään repsikan kanssa mihinkään.
    En itse ole mikään vuosikymmenien motoristi; LT on ihan eka oma pyörä, mutta kyllä siihen ja sen painoon olen hyvin tottunut. Ja pyöritty on monenlaisissa maisemissa niin yksin kuin kaksinkin. Kumollaan se on ollut neljästi 66.000 km aikana, joista oikeastaan vain kaksi on semmoista "oikeata" hitaan nopeuden kämmäyskaatoa. Eka heti neitsytmatkalla 50 kilsaa kaupasta..
    Jowin ja Pomppe1 ynnä muut jo sen sanoivatkin: Ei LT ole kaikkien pyörä. Aamen.

    t. pozo



    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  11. #41
    Itselläni on alla kolmas BMW, LT -04. Tässä historiakertomus (koe)ajokokemuksistani siitä miten tähän on tultu:

    Jo ensimmäisen bemun aikoihin (R65 vuosina *-97 ... -02) kävin koeajamassa R1100RT:n ja K1200LT:n ja muistikuva niiltä ajoilta on että vaimon kanssa (koe)ajaessa LT olisi muuten parempi & mukavampi, mutta nollavauhdissa hankalampi käsitellä ja todennäköisesti joskus tulisin olemaan RT:n omistaja. Muitakin pyöriä olin kyllä koeajanut, mutta RT kuitenkin puhutteli.
    Seuraava pyörä ei sitten ollut RT vaan K1100LT (vuosina -02 ... -07), vaikka samalla rahalla olisi saanut joitakin vuosia uudemman RT:n. Myös tämän pyörän aikana kävin koeajamassa eri vaihtoehtoja seuraavaksi pyöräksi, en tosin K1200LT:tä. Tässä vaiheessa täytyy kertoa, että tämä vanha LT oli itselleni niin hyvän tuntuinen, että joka koeajon jälkeen oli mukava jatkaa omalla pyörällä ajoa, toisin kuin R65:n aikana.
    Tänä keväänä sitten tuli kuitenkin pyörän vaihdon aika ja seuraajan löytäminen oli vaikeaa, kun tunnistan olevani matkapyöräilijä ja halusin tulevalta pyörältä kolme mukavuusvarustetta: vakionopeussäätimen, radion sekä hyvin istuvan alaselkää tukevan satulan. Koeajoin tai -istuin Moto Guzzin Norgen, Hondan Pan Europeanin, BMW:n R1200GS:n, R1200RT:n sekä K1200GT:n. Näistä missään ei ollut mieleistäni satulaa eikä radiokaan olisi kaikkin istunut, ainakaan navikaattorin lisäksi, saati sitten vakionopeussäädin. GT-malli oli kaikkein lähinnä omaa mieltäni, MUTTA sen satulatuntuma ei mitenkään miellyttänyt edes useamman koeajon jälkeen, enkä silloin tiennyt mistä voisi etsiä sopivaa vaihtosatulaa. Vaihtoehdot siis alkoivat kuihtua olemattomiin. Helmikuussa MP-näyttelyssä vaimo oli istunut Gold Wingin takapenkille ja todennut haluavansa sellaisen, mutta itse olin/olen sitä mieltä, että en halua Goldin etupenkkiä, mutta LT:n etupenkillä kuitenkin kävin istumassa ja niinpä vanhojen koeajokokemustenkin siivittämänä keväällä sitten tuli hankittua tuo -04 LT. Tähän mennessä on sillä tullut ajeltua reilu 11tkm yksin sekä kaksin ja niinkuin kaikkien muidenkin kokemana on sanottava, että pyörä täyteen lastattuna on nollavauhdit ajettava aika huolella ja huonojen näkymien risteyksissä on joutunut pysähtymään herkemmin kuin ennen. Muuten ajokokemukset ovat positiivisia niin pyörän käyttäytymisen kuin mukavuusvarustelun puolesta. Itselleni pyörä on ollut oikea valinta, mutta kuten Pozo tuossa aiemmin kertoi, ei LT ole kaikkien pyörä.

    t.Jouko
  12. #42
    Itse hankin LT:n keväällä ja olen sillä ajanut reilut 11 000 km. Kaksi ärsyttävää piirrettä on yli muiden.

    Vilkut, ja varsinkin oikealla oleva palautus, ovat hankalat. Toinen asia, jolla mielestäni on jopa merkitystä, on kuljettajan jalkatappien sijainti mielestäni liian takana. Tosin siirtosarjoja on saatavilla, ja penkin nosto myös etuosastaan auttavat, joten tätä henkikökohtaista haittaa voi hiukan lieventää.

    Itse en koe hitaan ajon jäykkyyttä niinkään ongelmaksi, siihen tottuu kyllä eikä normaalikokoiselle ole mikään iso kysymys. On hyvä muistaa, että se on vain hyvien ajo-ominaisuuksien kääntöpuoli.

    Itse pidän LT:llä ajamisesta mutkateillä aivan älyttömästi. Ajoasento on kunnollinen, kädet helppo pitää rentoina ja saat oikeasti ajaa pyörän kaarteisiin ja ulos. Jos on mahdollista niin käy ajan kanssa kokeilemassa sopivilla teillä. Itse kävin radallakin kokeilemassa, eikä lavetin vauhti herättänyt pelkästään huvitusta, keskituen kipinäsuihkut kylläkin. Muistettakoon kuitenkin, että kyseessä on matkapyörä.

    Muita hyviä puolia on sitten runsaasti, mutta niista suuri osa on jo lueteltu ja niissä olen muiden kirjoittajien kanssa samaa mieltä.



    Iku
    Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
  13. #43
    Lainaa (iku1 @ Elo. 13 2007,07:38) kirjoitti
    Itse hankin LT:n keväällä ja olen sillä ajanut reilut 11 000 km. Kaksi ärsyttävää piirrettä on yli muiden.

    Vilkut, ja varsinkin oikealla oleva palautus, ovat hankalat. Toinen asia, jolla mielestäni on jopa merkitystä, on kuljettajan jalkatappien sijainti mielestäni liian takana. Tosin siirtosarjoja on saatavilla, ja penkin nosto myös etuosastaan auttavat, joten tätä henkikökohtaista haittaa voi hiukan lieventää.

    Itse en koe hitaan ajon jäykkyyttä niinkään ongelmaksi, siihen tottuu kyllä eikä normaalikokoiselle ole mikään iso kysymys. On hyvä muistaa, että se on vain hyvien ajo-ominaisuuksien kääntöpuoli.

    Itse pidän LT:llä ajamisesta mutkateillä aivan älyttömästi. Ajoasento on kunnollinen, kädet helppo pitää rentoina ja saat oikeasti ajaa pyörän kaarteisiin ja ulos. Jos on mahdollista niin käy ajan kanssa kokeilemassa sopivilla teillä. Itse kävin radallakin kokeilemassa, eikä lavetin vauhti herättänyt pelkästään huvitusta, keskituen kipinäsuihkut kylläkin. Muistettakoon kuitenkin, että kyseessä on matkapyörä.

    Muita hyviä puolia on sitten runsaasti, mutta niista suuri osa on jo lueteltu ja niissä olen muiden kirjoittajien kanssa samaa mieltä.



    Iku
    Toi vilkku-viritelmähän ei ole mitenkään LT-spesifinen. Se on Bemarismi. Järkevyydestä voidaan tosiaan olla montaa mieltä. Itse jaan näkökantasi. LT:ssä riittää nipeleitä ihan tarpeeksi jo muutenkin ilman noita kahta ylimääräistä vilkku-katkaisinta.

    Jalkatappeja taitaa olla mahdoton siirtää eteenpäin. Mielestäni ainakin minun mononi on jo alakatteen kolossa. Tuo jalkatappien sijoittelu sinänsä on kyllä aika hauska/kokemusperäinen kokemus. R1200ST:n jälkeen minusta LT:n jalkatapit olivat omituisen edessä. *



    <p>2002-2014</p>
  14. #44
    Ne pozon tilaamat kalikat siirtävät tappia eteen-alas n. 45 asteen kulmassa viitisen senttiä. Vastaa kutakuinkin sitä jos pitää kantapäätä tapilla. Mun 47 (paitsi ajokenkä on 49 kun ovat niin älyttömän kapeita malliltaan) mahtuu vielä eikä polkimia tarvitse muutella.

    Satulan etuosan nostoon mulla on innovaatio, katsotaan koska ehdin proton kimppuun, vallitseva keli ei tue ajatusta siirtyä tallin puolelle.

    Iku
    Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
  15. #45
    Aiai siinähän menee kallistusvarat, kun niitä tappeja laskee alaspäin... eli ratapäivillä ei saa kurvailtua sydämensä kyllyydestä.

    Sen vilkun palautuksen oppii kyllä, kunhan pari kertaa pelottaa muut lähistöllä olevat tööttäämällä vilkun palautuksen merkiksi.
    K1200RS
  16. #46
    Lainaa (pozo izquierdo @ Elo. 12 2007,22:16) kirjoitti
    Lainaa (wanha @ Elo. 12 2007,11:41) kirjoitti
    Laitampa lusikan soppaan minäkin. Ko. pyörää olen myös katsellut/kuolannut. Nyt kaksi kertaa koeajolla olleena en enää. No miksi en enää. Se ON todella RASKAS. Kehottaisin, jos et ole vielä päättänyt. *Menemään koeajolle mamman kanssa lauantaina päivällä, ajamaan paikalliseen kaupunkiin ja siellä vähän aikaa pyörittyäsi, ajamaan pysäköintitalon toiseen tai kolmanteen kerrokseen ja parkkeeraamaan pyörä ruutuun. Jos ei tullut tuskan hiki, etkä joutunut vääntämään tosissasi tai kaatanut pyörää, joutuessäsi pysähtymään yllättäen, olet löytänyt pyöräsi. Saattaa tuntua toisarvoiselta asialta mutta, *jos harrastat matkailua tulee noita kaupunkeja väkisin ajettua ja mm. hotellien hallipaikat on yleensä tavallisissa parkkihalleissa. Saattaa olla Pannarin jälkeen melkoinen yllätys.
    Höh, otapas wanha lusikkas samantien pois, palaa keitokset pohjaan...Ei tuommoisilla neuvoilla LT-ostoksille mennä. Mamma saa kyllä olla mielellään mukana ja koeistua ja sanoa painavan sanansa mutta siitä samantien 2-päällä koeajolle nurkkiin pyörimään...ei tietenkään!! Tässä on jo muutkin kauniisti sanoneet, että parasta treenata ilman kyytiläistä ensin ja saman sanon minäkin ja ihan suoraan ja rumasti: Jollet ole entinen / nykyinen Wingimies niin älä lähde kylmiltään repsikan kanssa mihinkään.
    En itse ole mikään vuosikymmenien motoristi; LT on ihan eka oma pyörä, mutta kyllä siihen ja sen painoon olen hyvin tottunut. Ja pyöritty on monenlaisissa maisemissa niin yksin kuin kaksinkin. Kumollaan se on ollut neljästi 66.000 km aikana, joista oikeastaan vain kaksi on semmoista "oikeata" hitaan nopeuden kämmäyskaatoa. Eka heti neitsytmatkalla 50 kilsaa kaupasta..
    Jowin ja Pomppe1 ynnä muut jo sen sanoivatkin: Ei LT ole kaikkien pyörä. Aamen.

    t. pozo



    OHO !!! Menipäs se herne todella syvälle neesuun. Pahoittelen, sinulle aiheuttamaani mielipahaa. En ymmärtänyt, että vielä kahden kerran koeajolla ei voi ottaa osaa keskusteluun, eikä varsinkaan antaa neuvoja muille. Joten otan lusikkani pois keitoksesta, koska soppa paloi pohjaan todella nopeasti....
  17. #47
    Lainaa (wanha @ Elo. 13 2007,15:07) kirjoitti
    OHO !!! Menipäs se herne todella syvälle neesuun. Pahoittelen, sinulle aiheuttamaani mielipahaa. En ymmärtänyt, että vielä kahden kerran koeajolla ei voi ottaa osaa keskusteluun, eikä varsinkaan antaa neuvoja muille. Joten otan lusikkani pois keitoksesta, koska soppa paloi pohjaan todella nopeasti....
    Kaikella ystävyydellä: Eihän kaksi koejaoa kovin kummoinen kokemuspohja (mistään) pyörästä ole. Edes LT:stä. Jos ajattelen asiaa nurinperin, en henkilökohtaisesti lähtisi HonKaSuki-merkkifoorumille kertomaan mielipiteitäni kerran, pari koeajamani pyörän sopivuudesta jollekulle sitä siellä kyselevälle - ilman valmiutta ja tietoa siitä että silmille saattaa tulla.
    <p>2002-2014</p>
  18. #48
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 13 2007,15:51) kirjoitti
    Lainaa (wanha @ Elo. 13 2007,15:07) kirjoitti
    OHO !!! Menipäs se herne todella syvälle neesuun. Pahoittelen, sinulle aiheuttamaani mielipahaa. En ymmärtänyt, että vielä kahden kerran koeajolla ei voi ottaa osaa keskusteluun, eikä varsinkaan antaa neuvoja muille. Joten otan lusikkani pois keitoksesta, koska soppa paloi pohjaan todella nopeasti....
    Kaikella ystävyydellä: Eihän kaksi koejaoa kovin kummoinen kokemuspohja (mistään) pyörästä ole. Edes LT:stä. Jos ajattelen asiaa nurinperin, en henkilökohtaisesti lähtisi HonKaSuki-merkkifoorumille kertomaan mielipiteitäni kerran, pari koeajamani pyörän sopivuudesta jollekulle sitä siellä kyselevälle - ilman valmiutta ja tietoa siitä että silmille saattaa tulla.
    Täähän menee nytten kinaamiseksi
    homma vaikuttaa entiseltä neuvostoliitolta.yksikin kritiikki niin jo uhkaa siperiaan karkotus. tai



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  19. #49
    Lainaa (Tuppervaari @ Elo. 13 2007,17:32) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 13 2007,15:51) kirjoitti
    Lainaa (wanha @ Elo. 13 2007,15:07) kirjoitti
    OHO !!! Menipäs se herne todella syvälle neesuun. Pahoittelen, sinulle aiheuttamaani mielipahaa. En ymmärtänyt, että vielä kahden kerran koeajolla ei voi ottaa osaa keskusteluun, eikä varsinkaan antaa neuvoja muille. Joten otan lusikkani pois keitoksesta, koska soppa paloi pohjaan todella nopeasti....
    Kaikella ystävyydellä: Eihän kaksi koejaoa kovin kummoinen kokemuspohja (mistään) pyörästä ole. Edes LT:stä. Jos ajattelen asiaa nurinperin, en henkilökohtaisesti lähtisi HonKaSuki-merkkifoorumille kertomaan mielipiteitäni kerran, pari koeajamani pyörän sopivuudesta jollekulle sitä siellä kyselevälle - ilman valmiutta ja tietoa siitä että silmille saattaa tulla.
    Täähän menee nytten kinaamiseksi
    homma vaikuttaa entiseltä neuvostoliitolta.yksikin kritiikki niin jo uhkaa siperiaan karkotus. tai *
    HöpöHöpö... Kritiikkiähän tässä on jaettu myös pyörän oikeasti tuntevien tasolta kai ihan kohtuullisesti.
    <p>2002-2014</p>
  20. #50
    Lainaa (iku1 @ Elo. 13 2007,07:38) kirjoitti
    Itse pidän LT:llä ajamisesta mutkateillä aivan älyttömästi. Ajoasento on kunnollinen, kädet helppo pitää rentoina ja saat oikeasti ajaa pyörän kaarteisiin ja ulos. ...
    Iku
    Samoja positiivisia kokemuksia LT:llä mutkateistä. Kerran mm kokeilin ajaa vakionopeussäädin päällä mutkatien Turengista Lammille. Nopeutena oli sallittu 80+. Vain muutaman mutkan kohdalla oli säädin laskettava pois päältä. Kun käyttää "vastaohjausta", niin ei sitä edes huomaa että pyörä on sitä raskasta matkajuhta luokkaa.
  21. #51
    Lainaa (wanha @ Elo. 13 2007,15:07) kirjoitti
    OHO !!! Menipäs se herne todella syvälle neesuun. Pahoittelen, sinulle aiheuttamaani mielipahaa. En ymmärtänyt, että vielä kahden kerran koeajolla ei voi ottaa osaa keskusteluun, eikä varsinkaan antaa neuvoja muille. Joten otan lusikkani pois keitoksesta, koska soppa paloi pohjaan todella nopeasti....
    Ei, ei hyvä wanha. Ei tässä mikään herne nessuun mennyt enkä edes mitään mielipahaa kirjoituksestasi saanut.

    Tuo "neuvosi" vaan huolestutti. Se oli suorastaan - jos ei nyt hengelle- niin ainakin kukkarolle vaarallinen. Kuten varmaan itsekin olet todennut, LT on vähän eri maata kuin muut mopot. Etkä itsekään parin kokeilun jälkeen ole päässyt sen kanssa sinuiksi. En kuitenkaan epäile ettetkö pääsisi, jos pyörä ja sen käyttötarkoitus muuten sinua miellyttäisivät. Ei se mitään teräsmiesominaisuuksia kuskiltaan vaadi.

    Mutta se vaatii treenausta ja treenaamatta ei kannata lähteä repsikan kanssa lauantairuuhkiin seikkailemaan. Tästä vain on kysymys. *

    Ystävällisin terveisin

    pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  22. #52
    Tuli tehtyä kaupat 2001 mallisesta 43000 ajetusta yksilöstä.

    Kolmen koeajon jälkeen tulin siihen lopputulokseen, ettei tuo nyt pan euron jälkeen mikään hankala käsiteltävä ollut edes kaupungissa.
    Kokemuksia ajelusta tulee lisää kunhan kesäloma alkaa syykuun alussa.
  23. #53


    Iku
    Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
  24. #54
    Lainaa (enkelinsieppaaja @ Elo. 14 2007,21:34) kirjoitti
    Tuli tehtyä kaupat 2001 mallisesta 43000 ajetusta yksilöstä.

    Kolmen koeajon jälkeen tulin siihen lopputulokseen, ettei tuo nyt pan euron jälkeen mikään hankala käsiteltävä ollut edes kaupungissa.
    Kokemuksia ajelusta tulee lisää kunhan kesäloma alkaa syykuun alussa.


    TERVETULOA porukkaan, vaikka jo ensi viikonloppuna!
    Same shit, different day.
  25. #55
    Lainaa (enkelinsieppaaja @ Elo. 14 2007,21:34) kirjoitti
    Kolmen koeajon jälkeen tulin siihen lopputulokseen, ettei tuo nyt pan euron jälkeen mikään hankala käsiteltävä ollut edes kaupungissa.
    Siitä se lähtee!

    Itse tulin vastaavaan lopputulemaan kun vaihdoin Yamaha R1:sen LT:hen... eihän tuo LT nyt paljon raskaampi ole kuin R1... eihän...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  26. #56
    Onneksi olkoon ja eiku
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  27. #57
    Lainaa (enkelinsieppaaja @ Elo. 14 2007,21:34) kirjoitti
    Tuli tehtyä kaupat 2001 mallisesta 43000 ajetusta yksilöstä. *

    Kolmen koeajon jälkeen tulin siihen lopputulokseen, ettei tuo nyt pan euron jälkeen mikään hankala käsiteltävä ollut edes kaupungissa.
    Kokemuksia ajelusta tulee lisää kunhan kesäloma alkaa syykuun alussa.
    No uskalsit sitten kumminkin kaikista pelotteluista huolimatta...

    Onnea vaan ja pidä varasi, ettei pääse tuo virittely- ja parantelukärpänen puraisemaan. Se se on paha tauti, johon ei hoitoa tahdo löytyä kuin mamman talousrahoista.

    Tiiäthän tuon...gepsiä, intercomia, iPodia, penkin selkänojaa, parempaa tuulilasia, jalkatappien pudotusta, xenoneita, lämpöpukua jne....

    Ja Ränssiin sitten vaan viikonlopuksi kipin kapin!

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  28. #58
    Lainaa (Tuppervaari @ Elo. 11 2007,19:39) kirjoitti
    Halvempi vaihtoehto on kyl toijota hiase...kivittää vain sivulasit säpäleix..mahtuu sinnekkin tavaraa kummasti.
    (nm..joillakin on sitte taito hankkia kavereita täältä )
    Tää hiase vertaus oli hauskimpia mitä olen lukenut pitkään aikaan! 1+ sille. Siinä hiases ois kyllä enemmän vapauden tunnetta ku sitä ei tarvii ajaa kypärä päässä. Me ulkosuomalaiste kutsiumme näitä serpentiiniteiden tukkeita ystävällisellä nimellä "alppien karavaanari". Nää isot matkapyörät tukkivat vuoristoserpentiinejä yhtä tehokkaasti kuin hollantilaiet asuntoautoineen autobahnat heinäkuussa. En tiedä paljonko älteellä pitää ajaa, ennen kuin sitä saa arvostella. Mutta minun piti ottaa sellainen viikoks lainaan mutkateille ihan vaan siks että saa ottaa osaa tällaisiin kehityskeskusteluihin. Se enkelinsieppaaja löysi onnensa, mut toivottavasti joku muu pelastuu. Voin omakohtaisiin kokemuksiin perustuen varoittaa kaikkia alle neljäkymppisiä aidosti moottoripyöräilystä kiinnostuneita pitämään sormensa mahdollisimman pitkään erossa tästä pyörille nostetusta TV-tuolista.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  29. #59
    Kiva provo! Minua kyllä hieman huolestuttaa mitä äitisi tuumaa kun olet tuohon aikaan vielä hereillä vaikka huomenna on koulupäivä!
    Same shit, different day.
  30.  
  31. #60
    Lainaa (wanico @ Elo. 21 2007,00:37) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Elo. 11 2007,19:39) kirjoitti
    Halvempi vaihtoehto on kyl toijota hiase...kivittää vain sivulasit säpäleix..mahtuu sinnekkin tavaraa kummasti.
    (nm..joillakin on sitte taito hankkia kavereita täältä )
    Tää hiase vertaus oli hauskimpia mitä olen lukenut pitkään aikaan! 1+ sille. Siinä hiases ois kyllä enemmän vapauden tunnetta ku sitä ei tarvii ajaa kypärä päässä. Me ulkosuomalaiste kutsiumme näitä serpentiiniteiden tukkeita ystävällisellä nimellä "alppien karavaanari". Nää isot matkapyörät tukkivat vuoristoserpentiinejä yhtä tehokkaasti kuin hollantilaiet asuntoautoineen autobahnat heinäkuussa. En tiedä paljonko älteellä pitää ajaa, ennen kuin sitä saa arvostella. Mutta minun piti ottaa sellainen viikoks lainaan mutkateille ihan vaan siks että saa ottaa osaa tällaisiin kehityskeskusteluihin. Se enkelinsieppaaja löysi onnensa, mut toivottavasti joku muu pelastuu. Voin omakohtaisiin kokemuksiin perustuen varoittaa kaikkia alle neljäkymppisiä aidosti moottoripyöräilystä kiinnostuneita pitämään sormensa mahdollisimman pitkään erossa tästä pyörille nostetusta TV-tuolista.
    Onko Suomi24 kiinni vai mistä syystä päätit tänne avautua?
    <p>2002-2014</p>
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen