Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
  1. #1
    Tuossa lueskelin tuon SM610 koskevan viestiketjun ja ajattelin tässä aloitella uuden vähän saman aiheen tiimoilta.

    Eli jompsi kumpsi otsikon mukaisista supermotoista on pihassa
    viimeistään lumien lähtiessä, kun vaan ossais päättää että kumpi...

    Husse puoltais se että sillä ilmeisesti taittuis pienet matkat
    tien päällä vähän mukavammin, KTM taas olisi ehkä helpompi myydä eteenpäin ja luotettavampi..?? Onhan tuo Husse aika mellevän näköinen ja ilmeisesti myös kuuloinen, vaikka eihän sillä oikeesti saisi olla kait merkitystä

    Jos joku painiskelee saman asia kanssa ois mukava kuulla mielipiteitä!
  2. #2
    Tavallaan painiskellaa, joo, mutta olen jo päätynyt Husseen, ehkä. Yksi iso syy on tärinä, josta tosin tietoa vaan, aina niin luotettavasta netistä. Niin, ja rahat pitäs jostain keksiä ja DRZ hävittää, jossa ei ole tarpeeksi potkua...
  3. #3
    (Vaihdoin nimimerkin ITa-->Ippe100)

    Joo, se tärinä muakin siinä KTM:ssä huolettaa. Tää on tosiaan vähän fiilispohjalta menoa kun en oo kumpaakaa metriäkään ajanu, mitä oon netistä lukenu juttua. Muutan aika vähän tuosta Hussesta löytyy ainakaan suomenkielisiltä sivuilta. Itelläni o ny TE450 ja hyvin o pelannu, en o kyl sil hirveesti ajanukkaan...

    Ootko muuten kysyny tarjouksia Hussesta mistä lähtis evukkaimmin?
  4. #4
    Mullakin viime syksyllä tuo 640 kummitteli mielessä.
    Tarkemmin kuitenkin käyttötarpeita ajatellen niin tämä*on paljon lähempänä tarpeita.

    Kyseessä KTM 950 SM

    Katsotaan jos vaikka kaudeksi 07 tuollaisen hommaisi



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  5. #5
    Joo, kyllähän tuosta ei ainakaan paukku lopu, tuossa lienee +100hv...Käykää kattoo muuten KTM:n sivuilta aikas raflaava esittely ko. menopelistä, jos se tulis tv:stä niin kukkahattutädit ponkasis takajaloilleen samantien...www.950supermoto.com
  6. #6
    Jostain syystä tuo www.husqvarna.it -sivuilla olevat tekniset tiedot -pdf ei aukea mun koneella. Löytyisikö jostain muualta tietoja? Jotain tuommoista voisi harkita, kun tuo suloisten päiväunien kohde BMW HP2 tulisi yli tuplasti kalliimmaksi motovanteilla.
    Dixi et animam levavi
  7. #7
  8. #8
    Kiitti. Aika vastaavat arvot ja ulkonäkökin molemmissa on kunnossa. Jotain tuommoista kevyttä peliä tekisi mieli, kun tuo matkalehmä on jo. Tuo tosi pieni tankin koko vähän arveluttaa.
    Dixi et animam levavi
  9. #9
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 10 2006,22:29) kirjoitti
    Kiitti. Aika vastaavat arvot ja ulkonäkökin molemmissa on kunnossa. Jotain tuommoista kevyttä peliä tekisi mieli, kun tuo matkalehmä on jo. Tuo tosi pieni tankin koko vähän arveluttaa.
    Tossa Hussessahan on iso tankki motoksi. Pitää vaan ottaa Soininvaaraa asenne ja käydä tankaamassa useammin. Aprilian tulevassa motossa tankki on jotain 9 litran luokkaa...
  10. #10
    Ja Hussessa mahtavat 9,1 litraa. No kai noilla pari sataa kilsaa pääsee.
    Dixi et animam levavi
  11. #11
  12. #12
    Aukeshan se, kun asensin akrobaatin uudestaan. Toi nyt varmaan sitten on se oikea, mutta tuolla http://www.husky.com.au/2005bikes/sm610/sm610.htm oli, että tankki on 9,1 litraa - ottaa näistä nyt selvää.

    Kotarista sanotaan tankista: approx. 9.2 liters / 2.5 liters reserve
    Sisältyyköhän tuo varatankki tuohon 9,2 litraan vai tuleeko se siihen päälle?



    Dixi et animam levavi
  13. #13
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 11 2006,01:44) kirjoitti
    Aukeshan se, kun asensin akrobaatin uudestaan. Toi nyt varmaan sitten on se oikea, mutta tuolla http://www.husky.com.au/2005bikes/sm610/sm610.htm oli, että tankki on 9,1 litraa - ottaa näistä nyt selvää.

    Kotarista sanotaan tankista: approx. 9.2 liters / 2.5 liters reserve
    Sisältyyköhän tuo varatankki tuohon 9,2 litraan vai tuleeko se siihen päälle?
    Kyllä se on tossa 9,2 litrassa kaikki. Mulla on SXC ja siinä menee varatankille jossain 85 km kohdalla vähän reippaamassa ajossa, käytännössä toimintasäde 130km. Tuli hankittua 18l tankki tuohon niin pääsee vähän pidemmälle.
  14. #14
    Olisiko siitä 18 litran tankista missään kuvaa asennettuna?
    Dixi et animam levavi
  15. #15
    Ei ole sattunut silmään yhtään kuvaa ja omakin tankki on vielä pahvilaatikossa. 18l tankkia saa tietääkseni vain mustana, joten vaatii joko mustat muovit tai vähän tarroja niin ei ota silmään niin paljon.Tuli käytyä tänään vetämässä 120km lenkki tuolla lähiseudun metsäauto/hiekkateillä ja just toi normaali tankki riitti tuohon lenkkiin. Jumankauta on se hienoa sladitella tuolla pikkuteillä kun on alla kunnon nastat.
  16. #16
    Tuossahan näkyy pekien mukaan kesärattaat olevan 120/70-17 ja 160/60-17. Öö saiskohan tuon kokosia nastarenkaita vai onkohan edessä enskavanteiden hankinta jos päätyy ostamaan Kotarin, tai tietty samahan se ois Hussessakin...

    Minkäköhän hintain semmonen rengas/vanne paketti mahtaa ollaa,
    1te?
  17. #17
    No itellä on toi SXC eli enskamalli, jossa 18/21" vanteet vakiona. Ostin lisäksi käytetyt SM-vanteet, joilla pääsee kesällä vetään. Vanteita tuntuu löytyvän 700..1000 eken hintahaarukassa vaihtelevilla kumeksilla ja jossain paketissa saattaa olla levyt ja rataskin paikalla, kuten mulla sattui olemaan. Kannattaa sitten huomata, että LC4 ja 625 välillä on erona parempi kaasari ja vaimennin, jälkeenpäin hommattuna noi maksaa tonnin.
    Tärinä ei tunnu haittaavan ainakaan näin talvella, mutta voi olla, että SM-kumeksilla sen huomaa kesällä asfaltilla paremmin.
  18. #18
    Nii just...pitäähän siinä huomioida noi jarrulevyt sekä rataskin...
    Mulla on nyt TE450 husse ja oon arponu josko sen laittas
    supermoto kuosiin, mut ei oikeen vanteita tahdo löytyä, ainakaan käytettynä. Ajattelin sit vaihtaa juur sen takia uuden SM610/LC4...
  19. #19
    Lainaa (petebandit @ Helmi. 11 2006,18:25) kirjoitti
    No itellä on toi SXC eli enskamalli, jossa 18/21" vanteet vakiona. Ostin lisäksi käytetyt SM-vanteet, joilla pääsee kesällä vetään. Vanteita tuntuu löytyvän 700..1000 eken hintahaarukassa vaihtelevilla kumeksilla ja jossain paketissa saattaa olla levyt ja rataskin paikalla, kuten mulla sattui olemaan. Kannattaa sitten huomata, että LC4 ja 625 välillä on erona parempi kaasari ja vaimennin, jälkeenpäin hommattuna noi maksaa tonnin.
    Tärinä ei tunnu haittaavan ainakaan näin talvella, mutta voi olla, että SM-kumeksilla sen huomaa kesällä asfaltilla paremmin.
    kyllä toi smc on parempi hankinta kuin lc4. maksaa abaut saman verran, painaa 15kg vähemmän ja ton paremman kaasarin ja pöntön lisäksi tossa on mun muistaakseni joku high flow(?) kansi (en mene ihan takuuseen). ja mitä nyt olen netistä lukenut niin parempi ajettava kuin lc4. narukäsille 625 smc voi olla parempi kuin 660 koska siitä löytyy sähköstartti. teknisten tietojen mukaan toi 625 painaa kyllä saman verran kuin lc4 (bike). siis jokatapauksessa tossa smc:ssä on parempaa palikkaa ja maksaa saman verran. saatavuus taitaa vaan olla aika heikko. esim ensimmäinen erä on jo loppuunmyyty koko maailmasta, keväällä/kesällä tulee lisää.
  20. #20
    Mulla on Husse SM610S -99. Tankki on noin 9 litraa ja ainakin ulkonäön perusteella se aika samankokoinen uuden mallin tankin kanssa.
    Tankillisella ajaa vajaat 200 km eli kulutus huitelee siinä viidessä litrassa.
    Tärinää pelkäävän ei kannata ostaa noista kumpaakaan. Ei se käytännössä häiritse, mutta jos vertaa vaikka zx-6r:ään ni tärisee ku horkassa.
    625 kotaris on tosiaan hyvä kaasari ja putki vakiona, mutta niin on hussessaki kun säätää kohalleen. Husse on myöski kapeempi ja siin on 6 vaihdetta(hyvä maantiellä).
    Mahtavia pelejä varmasti molemmat - ei oo helppo päätös edessä...
  21. #21
    Lainaa (Ippe100 @ Helmi. 11 2006,21:03) kirjoitti
    Nii just...pitäähän siinä huomioida noi jarrulevyt sekä rataskin...
    Mulla on nyt TE450 husse ja oon arponu josko sen laittas
    supermoto kuosiin, mut ei oikeen vanteita tahdo löytyä, ainakaan käytettynä. Ajattelin sit vaihtaa juur sen takia uuden SM610/LC4...
    Luulis saavan melkein mitkä tahansa motovanteet pienellä modauksella.


    Näitten pitäisi mennä suoraanhttp://www.enduroshop.de/IMG_1160-n.JPG 820€ +pk:t



  22. #22
    Tuo paketti taitaa olla semmonen, että ne väkertää vanhoista navoista motovanteet pinnottamalla....
    Taisin juuri tuolta tänään kysellä noita,
    valmiit vanteet oli 980 ja jonkin värisenä 1030e.
  23. #23
    Motopalstalla on yksi Husqvarna TE 610 SM. Ajettu 5000km ja vaihdettu laakerit, mäntä , k.kanki yms.
    Onkos tuo ihan normaali koneremppaväli?
    Dixi et animam levavi
  24. #24
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 14 2006,20:33) kirjoitti
    Motopalstalla on yksi Husqvarna TE 610 SM. Ajettu 5000km ja vaihdettu laakerit, mäntä , k.kanki yms.
    Onkos tuo ihan normaali koneremppaväli?
    Takapyörältä 64hv.. yli 70heppaa koneesta! Onhan noi jo 570cc 1-mukisesta aika hyvät tehot.

    No mut kyllähän sen silti pitäis kestää pal enemmän kuin 5000km, käyttäjävika!



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  25. #25
    Lainaa (kwak750 @ Helmi. 15 2006,13:42) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 14 2006,20:33) kirjoitti
    Motopalstalla on yksi Husqvarna TE 610 SM. Ajettu 5000km ja vaihdettu laakerit, mäntä , k.kanki yms.
    Onkos tuo ihan normaali koneremppaväli? *
    Takapyörältä 64hv.. yli 70heppaa koneesta! Onhan noi jo 570cc 1-mukisesta aika hyvät tehot.

    No mut kyllähän sen silti pitäis kestää pal enemmän kuin 5000km, käyttäjävika!
    Yksimukisen saa aika äkkiä palasiksi, kun jurnutivedättää liian pienillä kierroksilla. Eli juu'u, käyttäjävikaa epäillään.
  26. #26
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 11 2006,10:54) kirjoitti
    Olisiko siitä 18 litran tankista missään kuvaa asennettuna?
    Iso tankki näyttää likimain samalta kuin pikkutankki ja ilmanohjaimet. Eli 18-litran tankin kanssa ei laiteta sivuilmanohjaimia.
  27. #27
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 14 2006,20:33) kirjoitti
    Motopalstalla on yksi Husqvarna TE 610 SM. Ajettu 5000km ja vaihdettu laakerit, mäntä , k.kanki yms.
    Onkos tuo ihan normaali koneremppaväli?
    Kone on poikinut... Mp-racingillä korjattu.
    What´s the definition of a cocaine party??
    -Lines inside means lines outside.
  28. #28
    SM 610, 10000km kanki vaihtoon, sanoo manuaali... 250 euroo kanki + työ.
  29. #29
    Arpominen loppu, kun mulle "pakkomyytiin" Hussen SM 510. Todella hyvä ja käytänöllinen käyttöpyörä työmatka-ajoon. ;)

    Nyt sitten spekuloidaan laittaako kilpiin vai ei, taidan laittaa. Öljyä tilasin jo tynnyrillisen ja asennoiduin muutenkin uuden mopon vaatimalla tavalla. Eli ensi kesänä ajetaan vähemmän, mutta hauskuuskerrointa pitäisi olla enempi, huoltohommista kun pidän.

    Nyt pitäs vielä hukata oma DRZ johonkin...
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Pyöräkaista @ Maalis. 27 2006,12:31) kirjoitti
    Arpominen loppu, kun mulle "pakkomyytiin" Hussen SM 510. Todella hyvä ja käytänöllinen käyttöpyörä työmatka-ajoon. ;)

    Nyt sitten spekuloidaan laittaako kilpiin vai ei, taidan laittaa. Öljyä tilasin jo tynnyrillisen ja asennoiduin muutenkin uuden mopon vaatimalla tavalla. Eli ensi kesänä ajetaan vähemmän, mutta hauskuuskerrointa pitäisi olla enempi, huoltohommista kun pidän.

    Nyt pitäs vielä hukata oma DRZ johonkin...
    Onneksi olkoon uudesta pyörästä!

    Ilman muuta kilpiin vaan niin käyttäminen sitten
    helpottuu huomattavasti...jos se on uus niin siinähän ei pitäis olla onkelmia.

    Dodiin, ei muuta kun käyttökokemuksia sitten kehiin...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen