Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Jeps! En löytäny katsastukseen liittyviä prosentteja mistään, ainakaan selvästi listattuna että paljonko mistäkin osasta prosentteja menee esim. nyt takahaarukan vaihdossa!

    Jos joku joka tietää vois ne tähän listata selvästi! kiitos!

    Ja paljonko on suurin sallittu prosenttimäärä suomi ja tuontipyörissä? :
    Rock till you drop...
  2. #2
    http://www.bomber.fi/forum/viewtopic.php?t=10824
  3. #3
    ja tossa ne samat:

    24% Moottori apulaitteineen
    20% Runko
    5% Takahaarukka
    10% Etuhaarukka
    3% Polttoainesäiliö
    3% Roiskesuojat ja -läpät
    3% Valot, heijastimet ja sähköjärjestelmä
    3% Istuin
    4% Ohjaustanko
    10% Pyörät (rengas+vanne), jarrujärjestelmä
    2% Jalkatuet
    5% Pakoputkisto
    1% Ketju/remmi+ketjusuoja
    2% Mittarit
    1% Peilit
    4% Jouset, heilahduksen vaimentimet

    <10% muutoksia ei merkitä
    >25% tuontiajoneuvon kanta-ajoneuvotarkastus raja
    >35% suomimopon kanta-ajoneuvotarkastus raja
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  4. #4
    aiheeseen lyyttyvää joten nostin vanhan aiheen ylös.Tossa ei ole katteita ollenkaan?eli ne ei vaikuta prosentteihin mutta lokari vaikuttaa?? ja miten on jos vaihdan esim toisen puolen etuhaarukasta onko se silloin koko 10%?
  5. #5
    Lainaa (juaalton @ Helmi. 08 2006,17:09) kirjoitti
    Tossa ei ole katteita ollenkaan?eli ne ei vaikuta prosentteihin mutta lokari vaikuttaa?? ja miten on jos vaihdan esim toisen puolen etuhaarukasta onko se silloin koko 10%?
    Joo just näin. Lokarista menee prosentit, jos se katsastusmiestä kiinnostaa.
    Oletan että vaihtaisit toisen etupumpun samanlaiseen? Ei sitäkään kukaan kysele, jos et välttämättä halua siitä prosentteja otteeseen. Kuka sen edes huomaa? Ei varmaan edes maahantuoja tai merkkikorjaamo.

    J



  6.  
  7. #6
    jossain vaiheessa oli juttua, että turvallisuuteen vaikuttavat osat eivät veisi prosentteja. Tämä taas johtaa linjanvetoon siitä, että mikä on turvallisuuteen vaikuttavia osia. Jos pyörään on jo vaihdettu vanhuuttaan väsynyt moottori, jossain kolarissa taipunut keula ja etupyörä yms osaa jolloin ollaan prosenttien rajoilla. Nyt takapyörä rupeaa murtumaan? Tämän turvallisuusnäkökohdan kannalta takapyörä pitäisi saada vaihtaa ilman pelkoa uudelleenverotuksesta.

    taisi tulla tuo turvallisuusjuttu, kun jossain jenkkiautoissa väsynyt tekniikka vaihdettiin ja sitten ei riitä prosentit vaihtaa jarruja parempiin.

    Joo, katteet ei vaikuta mihinkään prosenttiin. Nehän on vain pakkausmuovia moottoripyörä luo nahkansa aina jossain vaiheessa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050