Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 83:sta
  1. #1
    Täällä on paljon kyselyjä nahkoista, 1 ja 2 osaisista jne...

    Pistänpä oman kyselyn koko asiasta. Eli, minkä kokoinen olet ja minkäkokoinen asu sinulla on?

    Paino,pituus ja asun koko ja merkki piisaisi tähän vastaukseksi.

    Itse tuossa messuilla sovitin Dainesen 52 kokoista takkia ja se vaikutti suht sopivalta, hieman kireältä. Jälkikäteen ajateltuna, en voi ymmärtää, miksen sovittanut muitakin kokoja!! Hiton ääliö kun ilmeisesti olen.

    Omat mittani ovat 183cm ja 80 kiloa. Näiden perusteella dainesen taulukot sanovat sopivaksi kooksi 54...

    Ilmeisesti ainut ratkaisu olisi uusi sovituskierros, prkl...



    Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, CBR1000RR -08, Super Magna -87, GL1500 -88. Virago 535 -91.
    Minusta menee ohi vain nopeammat.
    http://www.veepee.fi/
  2. #2
    Äijänmitat: 181/81
    Nahkapuvunkoko: 54
    Ja juuri sopivan tiukka...sekä äijä, että puku

    Edit: niin ja mallia treenattu atleetti (viitaten kava10 viestiin)



    Suzuki GSXR 600 L1
  3. #3
    178/90, puku on kokoa 54 ja merkiltään Sweep.
    1835
  4. #4

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Pituus/paino ei kerro mitään puvun sopivuudesta.

    Kropan malli vaatii aina yksilöllisen sovittamisen. Ihramahainen gotletti saattaa painaa yhtä paljon kuin treenattu atleetti, vaikka kummankin paino voi olla sama. *
  5. #5
    Lainaa (kava10 @ Helmi. 06 2006,16:19) kirjoitti
    Pituus/paino ei kerro mitään puvun sopivuudesta.

    Kropan malli vaatii aina yksilöllisen sovittamisen. Ihramahainen gotletti saattaa painaa yhtä paljon kuin treenattu atleetti, vaikka kummankin paino voi olla sama.
    Tämähän on aivan totta, mutta jos muutama vastaus tähän löytyisi, niin kyllä niistä voi jotain päätellä. tuskin kaikki vastaajat ovat täsmälleen saman mallisia, vaikka saman kokoinen puku kävisikin päälle. Taidan kuitenkin sen enempiä sovittamatta pistää tuon viisnelosen tulemaan. Saa luvan sopia, jos ei sovi niin sitten lihotetaan/laihdutetaan sopivasti
    Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, CBR1000RR -08, Super Magna -87, GL1500 -88. Virago 535 -91.
    Minusta menee ohi vain nopeammat.
    http://www.veepee.fi/
  6. #6
    Lainaa (kava10 @ Helmi. 06 2006,16:19) kirjoitti
    Ihramahainen gotletti saattaa painaa yhtä paljon kuin treenattu atleetti, vaikka kummankin paino voi olla sama. *
    Tässä se elämän suuri totuus tuli. Kaksi ihmistä joiden paino on sama, saattaa painaa yhtä paljon

    Sorry, oli pakko
  7. #7
    No itse olen enemmän atleetti kuin gotletti , ja mitat 184/79, takkina Dainese kokoa 52, juuri sopivan tiukka lämpövuoren kanssa.
    Messuilla testasin uusia Dainesen Delta-housuja, 48 oli sopivan tiukka(just ja just sain yksin housut kiskottua jalkaan )
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  8. #8
    183cm / 77kg ja keskimäärin 52:nen on sopiva koko.

    Puku Alpinestars SX-1 1-osainen nahka koko 52

    Dainesella ei tahdo 52:ssa riittää housujen reisiosan pituus vaikka muuten sopiva ja 54 jää löysäksi muualta. Alpinestarsilla tuntuu olevan pitemmät lahkeet.
    Kolmenkympin kriisi tuli vähän etumerkissä...
  9. #9
    182/90 ja ostin 56 koon alpinestarsin rotsin kun sen hihat oli gorillakäsille sopivan pitkät ja vyötärönkin pituus hyvä. Vien torson kohdalta kavennettavaksi huomenna.

    Näin se on kai pakko tehdä jos ei ruumiinrakenne osu takin suunnittelijan käsitykseen ihmisestä
    MC Mankkaan Peruuttajat
  10. #10
    172/75 Dainese 2.-os. T.age koko 48
    The Black line
  11. #11
    mun koko n,186/n82kg.puku alpinestars venom koko,54 1-osanen.ihan passeli on..sopivan kiree vielä.mua pitemmälle en kyllä suosittele.haarojen ja hartioiden välimatka oli aivan maksimi. ..jos pitemmälle koittais,ni ei taitais hartioista saada ylle ja ääni ainakin olisi luultavasti sen jälkeen sopraano. 2-osanen arlen ness takki 1792,housut 1261 myös mulla,joka kokoa54..huomattavasti väljempää mallia sekä takki,että housut...tää setti olis muuten myynnis!!!! hyviä tarjouksia otetaan vastaan.. * * jari.ojaluoma@netikka.fi



    2008 Yamaha R1
    Suzuki GSXR 1000 K5
    Yamaha Thunderace
    Suzuki GSXR 750
    Honda NSR 125
    Suzuki TS125
  12. #12
    tämä kinkkurulla on 182/102 josta mainittakoon että ensimmäinen luku on pituus...senttimetreinä. ylleni aion ahdistaa Vanuccin 1 osaisen puvun kokoa 58.. vastaa noin 56 normaali kokoa(valmistaja/myyjä kertoi että Vanucci teki ko.mallin hieman ahtaalla mitoituksella).

    Kireä on kaunista..
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  13. #13
    Ulkomittoja löytyy 180/97 edestä ja Arlen Ness (2494)-rotsin koko 58 Ei oo kyllä ihmisten kokoisille noi rotsit suunniteltu...
    Yamaha YZF-R1 vm. 2005
  14. #14
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Sovittelin messuilla vähän.

    Dainesen Jack.F -yksiosainen nahkis kokoa 54 oli selkäsuojan kanssa todella passeli meikämandoliinolle (eli kiristi kyllä mut veikkaan että venyy sopivaksi). Omat mitat 186/90.
  15. #15
    170/75 -kokoisena mulla on alpinestarsin puku kokoa 50. Dainesea kun kokeilin, niin 48 oli hyvä.
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  16. #16
    Täältä löytyy äijä kokoa 180/80. Takki on Dainese mallia Fluid ja koko 54. Housut saman valmistajan Firefly ja koko 48(?!). Takki on pikkasen iso ilman irroitettavaa lämpövuorta. Housujen kanssa kävimme asiantuntevan Stormin(Piispanristi) myyjän kanssa keskustelua housujen koosta. Omasta mielestäni 50 ois ollu sopiva, mutta myyjän mielestä olivat ison näköiset ja ajan myötä liian isoihin housuihin ilmestyvät pussit polviin ja persiiseen.

    Pykälää pienempi koko puristi joka puolelta aivan perkeleesti aluksi, mutta aivan kuten myyjä sanoi, venyi käytön myötä mukavaksi ja sopivaksi. Ainoo haittapuoli housuissa, että lahkeet ovat hiukan lyhkäiset, mutta sekään ei haittaa kun saappaat ovat lahkeitten päällä.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  17. #17
    Tähän voisin tiedustella myös housuista... Ostin Richan Roadster Sliderit kokoa 56. Vyötärön kohdalta kiinnitys on melko löysä muuten housut tuntuu suht ok kokoisilta. Mietin vain että jos nahka venyy niin miten housujen koko sen jälkeen. Onko kullaan kokemusta näistä housuista koon puolesta ym sopivuudesta? Kysyn siksi, että minulla on mahdollisuus vielä vaihtaa pökät numeroa pienemmiksi.

    Omat mittani vaatimattomat 188/90
    BMW K1300R
    exät: GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
  18. #18
    Kiitoksia runsaista vastauksista... aina vaan enempi rupeaa pelottamaan että mitä tuli tilattua kun näitä lukee Mutta Dainesen M4 on tulossa ja kokoa 52.

    Omat goret on Rukan ja takki on 54 ja housut 50 kokoa, joista housut ovat liian pienet. Joten ehkä tuo 52 sitten osuu kohdilleen.. Tosin valmistajillahan taitaa olla aika erilaiset käsityksen noista koko systeemeistä.
    Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, CBR1000RR -08, Super Magna -87, GL1500 -88. Virago 535 -91.
    Minusta menee ohi vain nopeammat.
    http://www.veepee.fi/
  19. #19
    Lainaa (samu69 @ Helmi. 10 2006,12:45) kirjoitti
    tämä kinkkurulla on 182/102 josta mainittakoon että *ensimmäinen luku on pituus...senttimetreinä. ylleni *aion *ahdistaa Vanuccin 1 osaisen puvun kokoa 58.. vastaa noin 56 normaali kokoa(valmistaja/myyjä kertoi että Vanucci teki ko.mallin hieman *ahtaalla mitoituksella).

    Kireä on kaunista..
    Täällä 184/100, kaksiosainen Halvarssonsin asu kokoa 56. Asu istuu oikein nätisti ja naftisti. Ainoastaan olkavarsista meinaa ahdistaa, mikä lie narukäsi ollut kaavoituksen lähtökohtana...
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
  20. #20
    Lainaa (Tepe1 @ Helmi. 10 2006,14:10) kirjoitti
    ... Ostin Richan Roadster Sliderit kokoa 56.

    Onko kullaan kokemusta näistä housuista koon puolesta ym sopivuudesta? Kysyn siksi, että minulla on mahdollisuus vielä vaihtaa pökät numeroa pienemmiksi.

    Omat mittani vaatimattomat 188/90 *
    Kannattaisi ehkä vaihtaa. Itse 190 cm / n. 88 kg itselläni 54 oli aluperin aika sopiva, mutta nopeasti vyötärölle venähti muutama sentti väljää. Itse selviän kyllä tuon nahka/velcro-kiristyslenkin kiinnityskohtaa siirtämällä tai vastaavalla pienellä askartelulla.
    Se, mikä ei vahvista, tappaa...

    "soivat pelit": viulu -> trumpetti -> poskisolisti -> toinen ja kolmas trumpetti
  21. #21
    Nyt kun tämä kokoasia vielä mietityttää ja kun en ole nahkahousuja ennen käyttänyt niin pitääkö sovittaessa ottaa huomioon mahdollisten alusasukerrastojen mahtuminen? Eli pitääkö porukka nahkahousujen alla ns pitkiä alushousuja ym..
    BMW K1300R
    exät: GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
  22. #22
    Lainaa (Tepe1 @ Helmi. 13 2006,14:10) kirjoitti
    Nyt kun tämä kokoasia vielä mietityttää ja kun en ole nahkahousuja ennen käyttänyt niin pitääkö sovittaessa ottaa huomioon mahdollisten alusasukerrastojen mahtuminen? Eli pitääkö porukka nahkahousujen alla ns pitkiä alushousuja ym..
    aiheesta lisää!

    Jennican vastaus (5.alhaalta) lienee valaisee



    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  23. #23
    190/83, Dainese takki ja Vanucci housut 54.
  24. #24
    Lainaa (samu69 @ Helmi. 13 2006,14:13) kirjoitti
    Lainaa (Tepe1 @ Helmi. 13 2006,14:10) kirjoitti
    Nyt kun tämä kokoasia vielä mietityttää ja kun en ole nahkahousuja ennen käyttänyt niin pitääkö sovittaessa ottaa huomioon mahdollisten alusasukerrastojen mahtuminen? Eli pitääkö porukka nahkahousujen alla ns pitkiä alushousuja ym..
    aiheesta *lisää! *

    Jennican *vastaus *(5.alhaalta) lienee *valaisee *
    Toivottavasti. *

    Jotta nahkapuvun ostaminen ei mene liian helpoksi, niin siitä vielä sen verran, että sekään ei riitä, että koko ei ole yksiselitteinen, vaan siinä on vielä sekin, että eri merkit ovat erin mallisia ja kaikki merkit eivät vain passaa joka kropalle. Mutta lohdutukseksi voin kertoa, että onneksi teillä miehillä nahkapuvun ostaminen on paljon helpompaa kuin naisilla - varsinkin jos sattuu asumaan vielä etelässä.

    Nimim,
    "Melkein Keski-Eurooppaan nahkapuku ostoksille lentänyt pohjoisen tytsi"
    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
  25. #25
    No eikai tästä nyt liian suurta tiedettä pidä ainakaan harrastemielessä tehdä... Onhan se istuvuus toki tärkeää, mutta silti.
    Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, CBR1000RR -08, Super Magna -87, GL1500 -88. Virago 535 -91.
    Minusta menee ohi vain nopeammat.
    http://www.veepee.fi/
  26. #26
    Lainaa (Tepe1 @ Helmi. 10 2006,14:10) kirjoitti
    Tähän voisin tiedustella myös housuista... Ostin Richan Roadster Sliderit kokoa 56. Vyötärön kohdalta kiinnitys on melko löysä muuten housut tuntuu suht ok kokoisilta. Mietin vain että jos nahka venyy niin miten housujen koko sen jälkeen. Onko kullaan kokemusta näistä housuista koon puolesta ym sopivuudesta? Kysyn siksi, että minulla on mahdollisuus vielä vaihtaa pökät numeroa pienemmiksi.

    Omat mittani vaatimattomat 188/90
    Moro......


    Ostin samat pöksyt koko 54.Takki on Monza kokoa 56.Olen sinua lyhyempi paino samoissa lukemissa.Kuulun niihin joilla tarvittaessa pysyy henkselitkin olkapäillä(eli ei kaljapullo hartiat).Takissa hihat OK.
    Luulen, että valintasi on lähellä totuutta.Ellet todella pituuteesi nähden ole "persejalkainen".Huomio se, että pöksyjen alle pitää sopia muutakin kuin pikkupöksyt.
    Nää kuuluu eri heimoon ne.Joille pitää olla puolisukua apuna, ETTÄ SAA NAHAT PÄÄLLE.
    Tietenkin valinnan teet itse.Kyllä mp-harrastuksessa pitää turhat paineet jättää pois esim.(liian pieni puku)
    Tulevaisuus edessä-tukka takana................
  27. #27
    Dainesen Kirishima 1-osainen kokoa 50. Pituutta 178 cm ja painoa 80 kg. Isommin ei ole fläsää kroppaan kertynyt. Puku on kauttaaltaan tiukka muttei purista häiritsevästi. Käytännön kokemusta puvusta alkaa kertyä vasta keväällä.

    jake
    ex. YZF-R6R -06 kilpuri
    ex. GSX-R600 -05
    ex. ZX-9R -96
    ex. GSX600F -00
    ex. RD125LC -83
  28. #28
    Lainaa (veepee78 @ Helmi. 13 2006,22:01) kirjoitti
    No eikai tästä nyt liian suurta tiedettä pidä ainakaan harrastemielessä tehdä... Onhan se istuvuus toki tärkeää, mutta silti.
    Ei se mitään tiedettä olekkaan vaan ihan kokemuksen kautta opittua. Se on ihan jokaisen oma asia miten paljon kiinnostaa satsata varusteisiin ja niiden mukavuuteen. Jos mä maksan 1000e nahkapuvusta, niin sen on oltava hyvä ja just passeli mulle, eikä niin että housut roikkuu ja takki kiristää niin ettei voi hengittää. Eihän esim. kaikille passaa kaiken malliset kypärätkään. On se vaan mukavampi ja turvallisempi harrastaa, kun on oikeanlaiset ja oikean kokoiset varusteet.



    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
  29. #29
    Lainaa (jennica @ Helmi. 13 2006,21:50) kirjoitti
    Mutta lohdutukseksi voin kertoa, että onneksi teillä miehillä nahkapuvun ostaminen on paljon helpompaa kuin naisilla - varsinkin jos sattuu asumaan vielä etelässä.
    Jep. Valinnanvaraa on todella vähän ja pituuden ja painon lisäksi vaikuttaa vielä rintavarustuskin. Tanakka nahkapuku ei muotoudu puskureihin - ei edes siellä saunassa... *

    Mitat: 166 cm / 55 kg / D
    Valinta: Dainesen Tribal, koko 44

    Dainesen Eiffel olisi todennäköisesti ollut myös hyvä, mutta tarjolla oli vain koko 46 eikä Suomesta löytynyt pienempää. Eikä sivumennen sanoen löytynyt maailmaltakaan kevyen nettiseikkailun aikana.

    Tässä vaiheessa vajaan viikon ajan omistettu puku istuu napakasti ja suojat ovat hyvin paikoillaan. Ainoa miinus on se, ettei jalka meinaa nousta riittävän korkealle notta pääsis turvallisin mielin kampeutumaan pyörän päälle... Siispä puku päälle ja venyttelemään. Kesään mennessä minä ja puku suoriudumme kevyesti splitistä *



  30.  
  31. #30
    Lainaa (taruolento @ Helmi. 14 2006,18:34) kirjoitti
    Lainaa (jennica @ Helmi. 13 2006,21:50) kirjoitti
    Mutta lohdutukseksi voin kertoa, että onneksi teillä miehillä nahkapuvun ostaminen on paljon helpompaa kuin naisilla - varsinkin jos sattuu asumaan vielä etelässä.
    Jep. Valinnanvaraa on todella vähän ja pituuden ja painon lisäksi vaikuttaa vielä rintavarustuskin. Tanakka nahkapuku ei muotoudu puskureihin - ei edes siellä saunassa... *

    Mitat: 166 cm / 55 kg / D
    Valinta: Dainesen Tribal, koko 44

    Dainesen Eiffel olisi todennäköisesti ollut myös hyvä, mutta tarjolla oli vain koko 46 eikä Suomesta löytynyt pienempää. Eikä sivumennen sanoen löytynyt maailmaltakaan kevyen nettiseikkailun aikana.

    Tässä vaiheessa vajaan viikon ajan omistettu puku istuu napakasti ja suojat ovat hyvin paikoillaan. Ainoa miinus on se, ettei jalka meinaa nousta riittävän korkealle notta pääsis turvallisin mielin kampeutumaan pyörän päälle... Siispä puku päälle ja venyttelemään. Kesään mennessä minä ja puku suoriudumme kevyesti splitistä *
    ..et o ajatellu sellasta ihoon maalattavia nahkoja. vois olla sun päällä aika villin näköset.. ...hmmm..tosin nuo suojat taitais olla niissä malleissa aika puutteelliset. *
    2008 Yamaha R1
    Suzuki GSXR 1000 K5
    Yamaha Thunderace
    Suzuki GSXR 750
    Honda NSR 125
    Suzuki TS125
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen