Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 83:een 83:sta
  1. #61
    Takki 52, housut 50. Muuten olisi ollut takki 50 hyvä, mutta
    alkoi olkapäästä puristamaan niin pahasti ettei sopinut.
    On helvetin vaikeaa selvitä elämästä hengissä
  2. #62
    Osaatteko sanoa löytyisikö joltain valmistajalta racing henkisiä nahkahousuja ns. hoikalla mitoituksella valmiina?
    Ettei tarvitsisi erikseen tilata mittatilauksena.
    Olen tämmönen 180/70 ruipelo ja tuntuu housuissa aina olevan lantion ja polven väli liian lyhyt.
    Ainakin Dainesen housut oli kaikki joko ihan liian löysiä tai lyhyitä.
    Pitäis vissiin pumpata jotain täytettä pakaroihin ja reisiin
    "Joukkomme on väsyneet ja voitto kaukana"
  3. #63
    Lainaa (Mormegil @ Maalis. 12 2007,11:51) kirjoitti
    Osaatteko sanoa löytyisikö joltain valmistajalta racing henkisiä nahkahousuja ns. hoikalla mitoituksella valmiina?
    Ettei tarvitsisi erikseen tilata mittatilauksena.
    Olen tämmönen 180/70 ruipelo ja tuntuu housuissa aina olevan lantion ja polven väli liian lyhyt.
    Ainakin Dainesen housut oli kaikki joko ihan liian löysiä tai lyhyitä.
    Pitäis vissiin pumpata jotain täytettä pakaroihin ja reisiin
    No jos oikeen hankalaksi menee, niin käy eurobikerille, sieltä saa tilattua kaikkia kuteita omilla mitoilla. Olisko ollut +25% hintaan.
  4. #64
    Otetaanpas tämä vanha aihe kysymykselle.

    Nykyinen yksiosainen Sweepin puku (koko 50) tuntuu ahtaalta ja uusi pitää hommata. Eli olen sovittanut Berikin 1-osaista (50 ja 52), mutta niihin mulla oli eripari- ylä ja alakroppa (yläkroppa tuntui ahdistavammalta pienemmässä).

    Sitten sovitin Alpinestarsin 1-osaista Octainea ja siitä koko 52 tuntui sopivalta. Mutta kun hakusessa olisi 2-osainen Alpinestars ja niitä ei oikeen tunnu löytyvän sopivia sovitettavaksi, eli ajattelinkin tilata netistä. Dilemmaa lisää sovittamani Alpinestarsin Track Pant, koko 50 oli juuri hyvä ja 52 liian iso.

    Eli kannattaisikohan tilata tuo Octane 2-osainen kokoa 50 vai 52? Onko noi 2-osaiset yleensä selvästi löysemmällä leikkauksella kuin 1-osaiset?

    Ja miehen mitat on 177/70.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  5. #65
    Alpinestars SG-1 2PC koko 48. Itellä kokoo 175/70. Puku on just eikä melekein..
  6. #66
    Nexo N-force ja nexo street housut molemmat koko 48. itse 173/65. Mahtuu kylmemmälläkin collegetyyppinen paita alle, mutten usko että jää liian isoksi vaikka jättäisi pois.

    .p

    muuten, terve kaikki. eka postaus.
    Kawa zx-6r
  7. #67
    Kertokaapas myös naiset omia kokojanne. Itse olen 157/52 ja kokoa 36 (nahkatakki ja housut erikseen) suunnittelin ostavani. Millä valmistajalla olisi pienille naisihmisille hyviä asusteita?
  8. #68
    Lainaa (Nuna @ Huhti. 27 2008,13:12) kirjoitti
    Kertokaapas myös naiset omia kokojanne. Itse olen 157/52 ja kokoa 36 (nahkatakki ja housut erikseen) suunnittelin ostavani. Millä valmistajalla olisi pienille naisihmisille hyviä asusteita?
    Vaimo on sun pituinen, taitaa olla pari kolme senttiä lyhempikin ja tällä hetkellä käsittääkseni painoa vähän enemmän.

    Dainesen Italia mitoituksella 44 on melko sopiva kurvikkaalle ja harteikkaalle vartalolle vaikka onkin tarkoitettu yli 10cm pidemmälle. Saisi olla jaloista aavistuksen lyhempi, mutta sitten menee liian kaposeksi.
    Alpinestarsin 42 EUR koko lienee vastaava.
    Vaimo on italiasta itsekin kotoisin ja ruumiinrakenne ei ole ihan suomalainen. Pienemmällä lantiolla ja rinnanympäryksellä olisi varmaan otettava 1-2 kokoa pienempi ja jalkapituuskin olisi optiimaalinen. Dainese on noista kahdesta kuitenkin sopivampi lyhyelle kurvikkaalle naiselle. Alpinella on jalat yleensä pidempiä.

    Kannattaa olla tarkkana noiden kokoluokitusten kanssa, itse hölmönä tilattiin vahingossa EUR 44 vaikka luultiin saavamme ITA 44. Nämä koot siis 2-osaisten pukujen kokoja.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  9. #69
    eli oisin tilaamassa saksanmaalta alpinestarsin 2-osaista nahkapukuu...
    Mutta tuo koko arveluttaa. pituuden puolesta menis kokoon 56. Ruumiin rakenne on atleetti (bodari), ja mitat 188/95. Oisko 56 hyvä? Miten tuo puvun venyminen käytössä?
  10. #70
    Lainaa (Kaldu @ Huhti. 29 2008,19:54) kirjoitti
    eli oisin tilaamassa saksanmaalta alpinestarsin 2-osaista nahkapukuu...
    Mutta tuo koko arveluttaa. *pituuden puolesta menis kokoon 56. Ruumiin rakenne on atleetti (bodari), *ja mitat 188/95. Oisko 56 hyvä? Miten tuo puvun venyminen käytössä?
    jos on mahdollista niin käy sovittamassa jossain ensin..
  11. #71
    172/100. Eipä löytynyt kylla keneltäkään hyllystä sopivaa. Ongelmana A: reidet jotka ei mee mihinkään normikoon housuihin ja B: vyötärö. Lähinnä niinpäin että jos jostain löytyy hartioista sopiva yläosa niin vyötäröllä on takissa sellaset 30-40cm ylimääräistä. Kaikki kamat "joutuu" teettämään muttaompahan sopivat eikä tartte kompromisseja tehdä. Joten tilasin Eurobikerin kautta Sweepin moto nahkat jotka sitten muokattiin sopiviksi, kokona on 58. Olihan se himpun verran kalliimpi mutta sopii. Ja kävin kyllä kaikki mahdolliset merkit läpi. Ite olisin kallistunut Arlen Nessiin (ku ne on niin hienot) ja sieltäkin olisi saanut mittatilaustyönä mutta toimitusaika olis ollut vähän liian pitkä. Itseasiassa aika monelta valmistajalta saa mittatilauksena vaikka ja mitä jos ottaa yhteyttä suoraan tehtaalle. Tosin hintapolitiikkakin on yleensä sitten sen mukainen...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  12. #72
    Ei ole vielä takkia mutta on jo varattuna

    Valmistaja Triumph
    Takin koko 50
    ja omat koot on 182/74
  13. #73
    Sai tehdä oikein töitä että löyty sopiva nahkatakki. Alpinestarsit/Daineset/Mp-Asut on ilmeisesti mitotettu jonkun menneen talven latumerkin mukaan meinaan yksikään ei mahtunu hartioista kunnolla ja muutenki oli vähän niin ja näin. Sopiva takki löyty sit sweepin mallistosta. Mitat on 184/105. 4xl:n takin joutu ottamaan et mahtu hartioista.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  14. #74
    Lainaa (Kaldu @ Huhti. 29 2008,19:54) kirjoitti
    eli oisin tilaamassa saksanmaalta alpinestarsin 2-osaista nahkapukuu...
    Mutta tuo koko arveluttaa. *pituuden puolesta menis kokoon 56. Ruumiin rakenne on atleetti (bodari), *ja mitat 188/95. Oisko 56 hyvä? Miten tuo puvun venyminen käytössä?
    Hei!

    Olen suunnilleen kokoisesi, 182/90, ja olen harrastanut voimailua jonkin verran, joten reidet/takamus ja hartiat/olkavarret on paksuhkot.

    Itselläni on 56-koon Dainesen 2-osainen puku; istuu sopivan napakasti. Takin alle mahtuu t-paita ja selkäsuoja.

    Minun vartalollani en ostaisi mitään postimyynnistä, todennäköisyys on 50 % että sopii. Ostin kotimaisesta liikkeestä, jossa sai sovitella eri merkkejä ja kokoja. Lisäksi sain ammattitaitoiselta myyjältä opastusta ja vinkkejä.
  15. #75
    Onko kellään kokemusta noista Probiker nahkapuvuista? Onko koot verrattavissa a-stariin tai berikiin? Itsellä on ainakin Nexon nahkatakki ja se taitaa olla kokoa 50 ja on sopiva. Pituutta on 179 cm ja painoa 65-68 Kg vähän vaihtelee. Kroppa on mallia sporttinen.

    Tarkoitus olisi tilata 1-osainen puku. Koko on vielä vähän arvuuttelua 50 ja 52 välillä...
  16. #76
    Minulla oli Probikerin nahkabyysat, vastasivat minusta kutakuinkin suomalaista normaalia mitoitusta. Eli tilasin "normaalin kokoni" ja tuli juurikin sopivat.
    Mitä joskus olen A-Starsin rotsia sovittanut niin sen taas piti olla numeroa isompi kuin normaalin suomalaisen mitoituksen mukaan tehty takki.
    Eli jos jotain tuosta nyt yrittää päätellä, niin itse en ostaisi varmuuden vuoksi numeroa isompaa Probikeria.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  17. #77
    Onko noiden nahkojen kokoon mitään mahdollisuutta vaikuttaa jälkikäteen? Näin jälkeenpäin on alkanut tuntumaan siltä että nykyinen on olkapäistä ja kyynäristä liian iso. Pienempi koko ei taas mennyt keski/ylävartalosta kiinni. Salia ja ruokaa vaan lisää vai olisiko tuota mahdollista muuten muokata? Tämä siitä seuraa kun ensikertalainen päästetään kauppaan ja myyjää ei kiinnosta auttaa/tiedä asioista..
    SuperDuke 2011.
  18. #78
    Mennä kesänä tuli hankittua belgialaisesta nettikaupasta (Rad) Dainesen Haku 2-osainen puku. Kokoja kävin sovittelemassa erinäisissä paikoissa ja päädyin tilaamaan koon 48, vaikka pituutta minulla on 181 cm ja painoa n. 75 kg. Vähän hirvitti tuollaista kokoa tilata, kun tekstiilipukuni on kokoa 52...

    Housut ovat kuitenkin justiin eikä melkein sopivan kokoiset, takki vähän pieni. Alle mahtuu siitä huolimatta mukavasti Wave selkäsuoja (ja tarvittaessa myös lisäfleece). Lähinnä pienuus vaikuttaa ulkonäköön (joka on saanut jotkut hyvälle tuulelle, mutta hupinsa kullakin). Ajossa puku tuntuu istuvan täydellisesti, ei purista mistään eikä missään ole ylimääräistäkään tilaa.

    Puku tuntuu siis oikein sopivalta, vaikka takki voisi olla myös kokoa 50. Hihat jäävät lyhyehköiksi, mutta käsineet riittävät tarpeeksi pitkälle eikä ranteita ole päässyt palelemaan.

    Olen siis valintaani tyytyväinen.
  19. #79
    Vanuccin 2-os. nahat kaapissa ja äijä oli ostettaessa 185/88, nyt on sitten 185/94 ja onmpi hieman pinkeä...No käyttöä tullut noin 15 tunnin verran, eiköhän se tuosta muotoudu ja sovi kun tälläsestä atleettigotletista ollaan menossa atleetimpaan...
    Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
    RSV1000R Factory-04 Radalle
    Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
  20. #80
    Halvarssonilta *BC Major -takki, koko 50 ja
    BC Sword -pöksyt, koko 50.

    Itte 174/72.

    Sopii napakasti.

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  21. #81
    Löytyykö miltään valmistajalta racing-henkisiä nahkoja 192/87 mitoille? Aiemman keskustelun ja sovitusten pohjalta olen todennut, jotta peruskoko 54 lienee oikea. Pituus vaan ei riitä. Alpinestarsilla on pitkiä housuja, mutta eipä löydy vissiin Suomesta hyllytavarana sovitettavaksi.
    Blackbird 1998 (2004-2008)
    Fireblade 2006 (2008-2011)
    KX450F 2011 (2011-2012)
    RC8 2008 (2012-2013)
    Adventure R 2011 (2013-2015)
    R1 2012 (2016-2017)
    EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
    MG1000 Cafe racer
  22. #82
    Löytyy. Shoppailu on tietty naisten hommia enemmänkin, mutta tästä ei selviä kunnialla muuten kuin ylös, ulos ja sovittamaan.

    Noh, ei tänään. Tänään tehdään ihan jotain muuta.
  23.  
  24. #83
    Noni kävin koittamassa ittelle Dainesen kaksiosaista pukua, myyjänä asiansa tunteva nainen(ainakin hyvin vakuuttavan oloinen)

    Lopputulos oli se että mun 188/86 kukkakeppi näytti sopivan (ainakin myyjän mukaan) parhaiten 56 koon sisälle...

    Ruumiinrakenteeltani olen normaali/urheilullinen...
    alle jäi ohuet housut vyöllä ja tiukka ohut paita...

    Onko Dainese muita merkkejä pienempi vai miksi näin?
    Huomenna Lisää testejä jotta oikea rotannahka löytyy...
    Vaikka kuinka olis elämä pielessä, niin silti on p_llu mielessä
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123