Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 83:sta
  1. #31
    Tää löysi ainoan sopivan Richalta. Mallina Samourahi. Kokoa en tähän hätään muista... *Muista tarkistaa kotona*

    Anyways... Ongelmaa oli jos jonkinmoista... Eka ei kokoja ole missään... Sitten löydät sopivan takin, niin housuja et saa jalkaan... Toisen merkkisissä ongelma tietenkin toisin päin... No, tissien kanssa mulla ei ongelmaa ollut... Ei silloin, eikä nyt

    Richalta sitten löytyi tuo sopiva koko. Puku ei ollut kyllä lähelläkään sopivaa ostettaessa (nimim. en hengittänyt ekaan puoleen tuntiin, minkä matka kaupasta kotiin vei ) Ekassa vesisateessa venyi sopivaksi...
    Kuitenkin kropaltani olen suht normaali... 173cm/60kg. Ja perse ei ole hartioita leveämpi..
    *Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
  2. #32
    Paljonkohan tuolla messuilla olleisiin myyjiin uskaltaa luottaa kokojen suhteen? Meinaan sitä kun piti allrightilta koitella alpinestarssin stunt takkii mut ei heillä ollutkaan sitä. Joten kokeilin myyjän mielestä vastaavaa ja sopiva koko oli 58. Kysyin vielä että voiko luottaa että stuntti olisi myös 58:sina hyvän kokonen, vastaus oli että voi. (Kokeilemani "vastaava" takki oli joku uusi malli)

    Mitä muut on mietä?

    Porissa en pääse takkia kokeilemaan, lähin olis varmaa turussa joten en viittis ihan heti lähtee pelkkää takkii koitteleemaan muutaman sadan kilsan päähän.
    Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
  3. #33
    Lainaa (Ressa @ Helmi. 15 2006,21:10) kirjoitti
    Paljonkohan tuolla messuilla olleisiin myyjiin uskaltaa luottaa kokojen suhteen? Meinaan sitä kun piti allrightilta koitella alpinestarssin stunt takkii mut ei heillä ollutkaan sitä. Joten kokeilin myyjän mielestä vastaavaa ja sopiva koko oli 58. Kysyin vielä että voiko luottaa että stuntti olisi myös 58:sina hyvän kokonen, vastaus oli että voi. (Kokeilemani "vastaava" takki oli joku uusi malli)
    Saman valmistajan varusteiden sisällä koot on omien kokemusten mukaan mallista riippumatta pysyneet samana, mutta toki mallin vaihtuessa tiettyjä istuvuusongelmia ja mukavuusongelmia on oman vartalon ja varusteen välillä esiintynyt.

    Eli kokoon voi mielestäni luottaa mutta mikään ei tietenkään takaa että takki tuntuu siltikään hyvältä jos sitä ei oo sovittanu...
    Kolmenkympin kriisi tuli vähän etumerkissä...
  4. #34
    Täällä löytyy suuntaa antava taulukko kuskin koon ja Alpinestars-kamppeiden suhteesta. Vähän saa räknätä tuumien, jalkojen ja paunojen kanssa, mutta siihen taas apua täältä.
    MC Mankkaan Peruuttajat
  5. #35
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Lainaa (Karban @ Helmi. 10 2006,13:20) kirjoitti
    Sovittelin messuilla vähän.

    Dainesen Jack.F -yksiosainen nahkis kokoa 54 oli selkäsuojan kanssa todella passeli meikämandoliinolle (eli kiristi kyllä mut veikkaan että venyy sopivaksi). Omat mitat 186/90.
    Stormilla oli vielä messutarjoukset voimassa. Hain just Dainese Tank yksiosaisen puvun. Oikee koko oli mulle 52(!), just sopiva selkäpanssarin kanssa. Hopi hopi, sinne jäi vielä parit - hinta 459e sillä puvulla. Kympin kalliimpi ku mlol:ssa (eli postien kanssa halvempi jopa)

    Edit: niin noista kokotaulukoista vielä, oma koko olis dainesen taulukon mukaan 56. Ja minä kun oon aina luullu dainesen pukujen olevan normaalia pienempiä.



  6. #36
    Samat. Hain kanssa eilen Tampereen Stormilta pois 54 kokoisen Dainesen Tankin. Minun mitat 181cm (kun oikein ojentaa) ja noin 95kg (vaikka näyttäis enemmältä). Puku tuntui suht mukavalta heti ensi kokeilulla.
    Kaveri osti myös saman puvun. Mies vähän mua lyhempi ja paljon lihaksekkaampi, puvun koko 56.
    Hinta tosiaan sellainen, ettei sen osalta kannattanut kauaa miettiä!

    Tank viime vuoden mallia, mutta kun netistä kattelin, niin esim monilla Jenkkilän sivuilla vielä hintaa yli 1000$! Puvun leikkaus vähän pystympi, kuin kisamalleissa. Sopi tämmöiselle jäykälle möhkäleelle hyvin.
  7. #37
    Itse itselleni vastaten:

    Eli kuten ensimmäisessä viestissä, pituus ja paino ei ole muuttuneet, 183cm, 80kg.

    Tänään tuli Mlollista Dainesen M4 kokoa 52 ja varsin sopivalta setti vaikuttaa ensimmäisen sovituksen jälkeen. Eli hommahan voidaan laskea onnistuneiden kauppojen piiriin. Tulisi nyt ne ajokelit
    Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, CBR1000RR -08, Super Magna -87, GL1500 -88. Virago 535 -91.
    Minusta menee ohi vain nopeammat.
    http://www.veepee.fi/
  8. #38
    Minä osti juuri hanxsin nahkapuvun, olen 174cm pitkä ja painan 90kg. Takki tuli 54 ja housut 52 ja housut meni vyötäröstä pienennetäviksi. Yritin vielä otta niin tiukat kun vain päälle saan, mutta silti housujen kanssa oli ongelma. *
  9. #39
    Mulla Dainesen kirishima 1-osainen kokoa 50. 178,5 cm ja jotain alle 75 kg? Sopii kuin nenä päähän! Täydellinen istuvuus. Myyjä oikein kehuikin että harvalla noin hyvin istuu *
    Naismyyjä kehui. Mut silti ostin sen sen takia että se oli kuin tehty mulle. Ja runsaat kangas/joustoresorit tekevät puvusta ilmavan ja notkean noin nahkapuvuksi. Suosittelen!
    Vauhdikkaaseen normiajoon ja tehtyhän se on rata-ajoon.
    Mut ei liian halpa vaan *
    xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
  10. #40
  11. #41
    174/85 tyyppi atleettinen (?). Puku Dainese Kirishima (2 osanen) ja koko 50. Päällä tiukka kuten pitääkin.
    kiloGixxerillä alinopeutta!
  12. #42
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    jaahas... seuraavanlainen koe suoritettu

    Alpinestars TX-1 / 54 : luulin että sopiva, oikeesti iso (eka sovitus)
    Spyke (joku 2-os.) / 54 : ISO
    Arlen Ness 3209 (2-os) / 54 : napakka

    ... voiko olla eli vaikuttaako järkevältä ? mitat 181 cm / 72 kg
    vaimo sanoi että toi hoikentaa (Arlen)
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
  13. #43
    185cm ja 85kg ja sopusuhtainen ja dainesen/alpinestarsin varusteet kokoa 54.
  14. #44
    182/91 kg ja Dainese 54 2-osainen.Aiemmin oli Dainese 52 oli snadisti lyhyet housut...Takki tuntu vielä jotenki sopivalta.
    Japanilaisten amerikankustomien jaosto kiittää ja kumartaa
  15. #45
    Messuilta ostin Arlen Nessin 1-osaiset nahat (oliskohan se tuo malli 3339). Kokoa 52 ja itse olen 182/91 semi-atleetti. ;) Pikkasen pinkeähän tuo on, mutta pari kolme kiloa jos sais kiristeltyä itseään, niin tuo on varmasti asiallinen. Eka nahka-asu tosin, joten toivon hartaasti ettei tullu vikatikkiä tässä...
    Z1000 -07 Pearl Wildfire Orange
  16. #46
    Dainesen puvuista menee parhaiten koko 52. 182/85 on mittaa...
  17. #47
    Ostin Arlen Nessin nahkarotsin messuilta. Takki kokoa 54. Itsellä mittaa 190/90.
    K7 750 kisseri
  18. #48
    Mikähän ois tälläselle 183/70 persjalkaselle ja ruipelolle "sopiva merkki" kun tuntuu moni takki jäävän alaselästä vähän vajaaksi?

    Messuilla tuli soviteltua ainakin IXS, Berik ja Arlen Ness, kaikkissa koko 50

    IXS oli näistä kaikista istuvin, jopa käsivarsista mutta selästä tuntu vajaalta..
    K750 -61
  19. #49
    Lainaa (wille- @ Helmi. 05 2007,16:34) kirjoitti
    Mikähän ois tälläselle 183/70 persjalkaselle ja ruipelolle "sopiva merkki" kun tuntuu moni takki jäävän alaselästä vähän vajaaksi?

    Messuilla tuli soviteltua ainakin IXS, Berik ja Arlen Ness, kaikkissa koko 50

    IXS oli näistä kaikista istuvin, jopa käsivarsista mutta selästä tuntu vajaalta..
    Samoin on 190/88 hemmon vaikea löytää tarpeeksi pitkää nahkatakkia. 2-os. puku mulla jo onkin, mutta jos nostaa kädet ylös, niin pallit menee ruttuun!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  20. #50
    Mies 190/85. Richa Daytona -takki, juuri sopivan kokoinen, kokolapussa lukee 52. Mutta minä ja myyjä oltiin sitä mieltä ettei voi pitää paikkaansa, ei viiskakkokosessa voi olla niin pitkät hihat. Housut on Halvarsson BC Sword kokoa 52, ainoat hyvin istuvat nahkahousut jotka olen löytänyt joissa tarpeeks pitkät lahkeet. Pääsispä jo

    Ai katos mä olinki jo vastannu tähän noiden vanhojen nahkojen osalta. Uudet on todella paljon paremmat ku ne aikasemmat...



  21. #51
    Ostin Richa Fazer-takin koko 52.Mun mitat 178/78.Taitaa olla saman valmistajan eri malleissa koko eroja?
    Koskaan en ...vannomati paras
  22. #52
    52 koon kaksosaset Alpinestarsit tuli messuilta tilattua... Ainakin mulle (184cm/70kg) sopi tosi hyvin. Ehkä vähän kireet, mutta niin kai tuon pitikin olla.
    "Kuulkaas nuori neiti! Nuoruudessani ympärilläni oli lihaksia ja luoteja!"
    -Jukka Emil Vanaja
    - CBR 1000 RR Fireblade -
  23. #53
    Itse ostin Alpinestarsin 7-2 takin kokoa 52. Olen 178/76. Kokoa 50 kokeilin kanssa, mutta myyjä vakuutti että kyllä se 52 on sopiva. Nyt tuntuu että se olisi ehkä hitusen liian iso, jos se venyy tuosta kuinka. Selkäsuoja sinne tosin tulee vielä alle. Eli nyt vaan salille ja etsimään mahd. paksua suojaa? Hihat siinä 50 oli liian lyhyet. Edes hanskoilla ei saanut hyvin korjattua tilannetta. Mutta katsellaan...
  24. #54
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Itselleni (185/90) on koko 50 tai 52 sopiva kaikissa kokeilemissani puvuissa, kunhan reiden pituus vaan riittää. Oma puku on kokoa 50. Takiksi ehdottomasti 52 ja housut 50.

    EDIT: Sanottakoon vielä että puku oli ostettaessa niin pieni että just sai päälle ja itsekseen oli melko jumppaaminen että sen sai pois, mutta se kun venyi niin jumakaut se on just eikä melkein!



    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  25. #55
    Äijä 190/100. Sinisalon 2-osainen vuodelta -88. Oli uutena vähän löysä. Päässyt sateessa kutistumaan. Haussa 3-osainen, jossa keskipala vaihdettavissa.
  26. #56
    Olen kiinnostunut hankkimaan nahkatakin, mutta ongelmaksi on muodostunut allekirjoittaneen ruumiinrakenne. Vaatimattomat strategiset mitat on 175cm/100kg. Ongelma ei niinkään ole vyötärön kohdalla(88cm) vaan enemmänlin rintakehän ympärysmitta(132cm).
    Yleensä kaikkien valmistajien takkien koot päättyvät kokoihin joissa rintakehän ympärys on 50-52 tuumaa, eikä oo kauhean mukavaa jos takin alle ei mahdu t-paitaa ja vetoketjun saa kiinni vain vyötärön kohdalta. Lisäksi vyötärön kohdalla jää tuön kokoluokan takeissa aivan turhaa tilaa.

    Onko muilla tämäntyyppiiä ongelmia ja miten olette ongelmanne ratkaisseet?
  27. #57
    203cm/133kg. Rotsina ihan suht hyvälaatuinen "perusprätkärotsi" koko 64. Ongelmana vähän on että liian löysä päällä, vyölle laitettiin jo pikasuutarissa lisää reikiä. Hihat tietty lyhyet, mutta pelittää pitkävartisten hanskojen kanssa. Tuppaa lepattamaan lähestyttäessä 2 markkaa, paksumpaa paitaa alle tai kovempaa treeniä niin yleensä helpottaa... Kesällä tulee vaan lämmin...

    Housuina Jofaman perusnahkafarkut, mallia en muista, isoimmat mitkä löytyi. vyötärö voisi olla vähän korkeampi, mutta hoitui "munuaisvyöllä". Lahkeita ei tarvinnut lyhentää...
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  28. #58
    Mulla Arlen Ness 2494 kokoa 52. Omat mitat 188/80. Messuilla sovitin takkia myyjän kanssa ja tuntu aika tiukalle kun ei oo nahkoja tottunut pitämään päällä, mut eiköhän se siitä veny..
    Kawasaki ER-5 '99 --> Kawasaki Z 750 '05 --> Yamaha YZF R1 '05 --> polkupyörä (Mitä kivaa ensi kesälle radalle?)
  29. #59
    Alpinestarsin sx-1 koko 52 ja 2-osainen. 185/72. Aika passeli on, mutta **tuttaa kun otin 2-osaisen. Melkein tekisi mieli hankkia one piece, esimerkiksi Arlen Nessin "Nakano" vaikuttaa päällisin puolin ok puvulta. Toki tästä nykyisestä pitäisi päästä ensin eroon, eikä tuo käytetyn tavaran kaupittelu hirveästi nappaa.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  30.  
  31. #60
    Mitenkäs on, minulla mittaa 198cm ja painoa 103kg. Vartalon muoto melko sopusuhtainen, mitä nyt ehkä pieni olut vatsa...

    Olen etsimässä 2-osaista nahkapukua, merkeiltä jofama/alpinestars/dainese. Onko käytännössä edes mahdollista löytää itselleen sopivaa pukua, kun tuppaa etenkin jalat, kädet ja selkä olemaan aika pitkät. En ole vielä käynyt kokeilemassa mitään.

    Erityisesti Dainesen M4 puku kiinnostaa. Onko jollain kokemuksia?

    Kiitos vastauksista!
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen