Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Coreteksit on olleet nyt kaksi vuotta käytössä ja niillä on ajettu noin 16 000 km kelissä kuin kelissä.

    Kannattaisiko tuo ajoasu pestä tai pesettää?

    Jos pesetän niin kannattaako suihkia jotain coretex sateen pitävyytä palauttavaa ainetta?

    Entäs saumojen korjaaminen?
    * * * * * * * * * * *

    Tää on allekirjoitus!

    * * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
  2. #2
    JOVAIN ON...!


    ...sit parilla reissulla tullu oltua noi...Ite pesen kotona meijän Rukan vermeet ihan omas pesukonneessa, elikkäs ei mitään "humpuukeja" siihe tarvite ennen eikä jälkeen pesun. Mie ainakaan. Pesuainetta vain hiukkasen sekaan.

    Mutta nuo oikeat vuotamiset tulee siitä kun jos saumat repiää, elikkäs mullakin on havaintona että kun esim. käsivarret on täynnä villapaitaa ja hylkeenpyytäjän pelastusasua jne. jne niin ahtaaks tulee taipeet ja silloin VOI päästää ajoveden läpi. Se siis tuhkuaa siitä saumasta. Ei kankaasta ja oon pessyt het ainakin 16734 kertaa !

    Elikkäs Kyborgin sanoin: NO BROBLEMOU !
  3. #3
    Lainaa (suzuki_GS1100G @ Tammi. 28 2006,20:19) kirjoitti
    Coreteksit on olleet nyt kaksi vuotta käytössä ja niillä on ajettu noin 16 000 km kelissä kuin kelissä.

    Kannattaisiko tuo ajoasu pestä tai pesettää?
    Älä missään tapauksessa pese! Sähän näytät tossa puvussa jo varmaan tosi motoristilta
    Raaka voima voittaa monesti peukalon imemisen...
  4. #4
    Ajoin edellisellä mp-asun tekstiili puvulla joka ei ole oikea gore puku
    ja ajoin niillä kahdessa kesässä 48000km enkä pessyt kertaakaan.

    Kyllä niissä tosin oli pientä tummumaa vaaleissa kohdissa mutta varsinkin kovassa sateessa ötökät lahtee hyvin pois ja kyllä se pesu kuluttaa pukua jonkun verran sekä veden kesto hivenen heikkenee.

    Omani toki olisin pessyt tänä talvena, mutta tuli syksyllä otettua sellaiset lipat ettei ole enää pukua mitä pestä...

    Alla linkki rukan pukujen pesu ohjeeseen:
    http://www.rukka.com/lfashio....d=1.6.5
    Ahdettu 1216
  5. #5
    Muistelisin, että goret voi pestä koneessa ihan ok, mutta huuhteluainetta ei saisi käyttää?
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  6. #6
    Itse olen pessyt ihan kotikoneessa ongelmitta, pesuaineen kaveriksi olen lorauttanut gore-texille tarkoitettua hoitoainetta.

    Ja se huuhteluaine tosiaan pitää jättää pois.

    Pakkohan niitä on välillä pestä... varsinkin jos vielä talvella kelkkailee tixtexeillä hiki hatussa, niin voipi äkkiä tuoksua vähän soijalle

    Jostain takista mulla kerran irtosi ne goresaumojen teippaukset (pesussa tai muuten vain?), mutta Veijo Yoko toimitti mulle takuuna uuden rotsin.
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  7. #7
    Pesin fosfaatittomalla pesuaineella enkä käyttänyt huuhteluainetta. Saunan jälkilämpöihin kuivumaan. Hyvät tuli! Gorekalvo toimii itse asiassa paremmin puhtaana, jostain muistan lukeneeni.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  8. #8
    Goret suositellaan pestäväksi ainakin kerran kaudessa, kauden lopussa ennen talviseisontaa.
    Ihan normaali konepesu, ilman huuhteluainetta. Viidennen pesun jälkeen alkaa yleensa kalvon ominaisuudet heikentyä, mutta kalvon voi herätellä henkiin silittämällä puvun miedolla lämmöllä silitysraudalla. Puvun kuivatuksen tulisi tapahtua normaalihuoneenlämmössä, ei missään kuivauskaapeissa eikä saunanlämmössä, se pilaa kalvon ominaisuudet....
    moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä
  9. #9
    Lainaa (LS 650 @ Tammi. 29 2006,21:18) kirjoitti
    Goret suositellaan pestäväksi ainakin kerran kaudessa, kauden lopussa ennen talviseisontaa.
    Ihan normaali konepesu, ilman huuhteluainetta. Viidennen pesun jälkeen alkaa yleensa kalvon ominaisuudet heikentyä, mutta kalvon voi herätellä henkiin silittämällä puvun miedolla lämmöllä silitysraudalla. Puvun kuivatuksen tulisi tapahtua normaalihuoneenlämmössä, ei missään kuivauskaapeissa eikä saunanlämmössä, se pilaa kalvon ominaisuudet....
    Juuri näin. Suojat tietenkin pois vaikka rikki menemisen riski olisikin pieni. Ei mitään kyllästysaineita eikä huuhteluaineita. Niin luki myös puvun pesuohjeissa ja samat ohjeet tuli myyjältä. Pari kertaa kaudessa olisi hyvä pestä - paitsi jos ajaa trialia niin sitten useammin. *
    CBF600SA
    "There are too many people and too few human beings."
  10. #10
    Lainaa (Kikka6 @ Tammi. 30 2006,07:48) kirjoitti
    Juuri näin. Suojat tietenkin pois vaikka rikki menemisen riski olisikin pieni. Ei mitään kyllästysaineita eikä huuhteluaineita. Niin luki myös puvun pesuohjeissa ja samat ohjeet tuli myyjältä. Pari kertaa kaudessa olisi hyvä pestä - paitsi jos ajaa trialia niin sitten useammin. *
    Huuhteluaine on todellakin myrkkyä, mutta kieltääkö joku valmistaja todellakin pintakankaan kyllästeen käytön? Gore suosittelee spray-kyllästeitä.

    "Our recommendation is to wash in 40 degrees with a soft detergent (any at the market), use no softener. If it is possible rinse it twice. Dry the garments by tumble-drying or by ironing. Use low temperature when tumble drying. The heat actually helps activate the surface treatment. Do not bleach your garments. Generally do not dry clean, but if professionally dry-cleaned, request clear distilled solvent rinse and spray repellent."

    "In general, all water repellent "spray-on" products designed for garments will improve your garments water repellency, when used properly. Additionally, ironing and tumble drying will also improve the water repellency of your garment (please check carefully product manaufacturers' instructions and the care lablling of your garement for detailed instruction). Application of treatments to the outside of a garment is preferred rather than using a wash-in product."

    Itse pesen goret, niin mopogoret kuin muutkin, peruspesuaineella (saa toki maksaa onlyforgorehaiteksaippuastakin, jos haluaa) ja sitten uusi pesu sisäänpestävällä kyllästeellä. Myös spray-purkkeja on pari testattu, ovat toimivia mutta kuluvat nopeammin pois. On kohtuullisen epämiellyttävää, jos pintakangas imaisee itseensä pienimmänkin tihkusateen.

    Ja rumpuun kuivumaan miedolla lämmöllä.
  11. #11
    Lainaa (isojussi @ Tammi. 30 2006,09:00) kirjoitti
    Huuhteluaine on todellakin myrkkyä, mutta kieltääkö joku valmistaja todellakin pintakankaan kyllästeen käytön?
    Eikös tuo vähän tuhoa koko Goren idean? Eli kun Gore perustuu pieniin huokoisiin reikiin koko muovikankaan alueelta, niin kyllästysaine sitten tukkii nuo reiät -> tuloksena on tiivis muovipussi.
  12. #12
    Lainaa (Talttapää @ Tammi. 30 2006,10:45) kirjoitti
    Lainaa (isojussi @ Tammi. 30 2006,09:00) kirjoitti
    Huuhteluaine on todellakin myrkkyä, mutta kieltääkö joku valmistaja todellakin pintakankaan kyllästeen käytön?
    Eikös tuo vähän tuhoa koko Goren idean? Eli kun Gore perustuu pieniin huokoisiin reikiin koko muovikankaan alueelta, niin kyllästysaine sitten tukkii nuo reiät -> tuloksena on tiivis muovipussi.
    Mitä ilmeisimmin juuri siitä syystä gore suositteleekin tuotteilleen spray-kyllästämistä.

    Toisaalta taas näiden teknoaineiden valmistajat väittävät, että huokoset eivät heidän mömmöillään tukkoon mene. Samalla kun kylläste antaa kankaalle vettä hylkivän pinnan (ainakin sen pitäisi), niin se toimii myös lian hylkijänä. Uskoisin, että paska, pöly, ymsyms tukkii kalvon huomattavasti varmemmin kuin yksikään kylläste. Myös gorelta löytyi ainakin joskus niin pesuaine kuin pestävä kyllästekin ihan omista tuotevalikoimista.

    Omat kokemukset goretexista on kyllä muutenkin sellaisia, että tiivis muovipussi se on joka tapauksessa ja huonosti kyllästetty pintakangas nopeuttaa vuotoa erittäin tehokkaasti. Varmaan usein toistuva spreijjaaminen olisi paras vaihtoehto, mutta oma mielipide on, että pesukonekyllästys on helppo, edullinen, kohtuu kestävä ja ainakin parempi vaihtoehto kuin kyllästämättä jättäminen. Ja ajopuku käy koneessa noin kerran kaudessa, koska on nykyään niin vähällä käytöllä, mutta vaellus- ja skimbakamat menee koneeseen useammin, jotta hajusaaste ei kävisi ylivoimaiseksi.
  13. #13
    Lainaa (Talttapää @ Tammi. 30 2006,10:45) kirjoitti
    Lainaa (isojussi @ Tammi. 30 2006,09:00) kirjoitti
    Huuhteluaine on todellakin myrkkyä, mutta kieltääkö joku valmistaja todellakin pintakankaan kyllästeen käytön?
    Eikös tuo vähän tuhoa koko Goren idean? Eli kun Gore perustuu pieniin huokoisiin reikiin koko muovikankaan alueelta, niin kyllästysaine sitten tukkii nuo reiät -> tuloksena on tiivis muovipussi.
    Olen ymmärtänyt, että kyllästysaineen tarkoitus on tehdä _pintakankaasta_ likaa ja vettäkin hylkivä. Eli se ei itse gore-kalvoon asti mene oikein käytettynä.
  14. #14
    Hiki ym. skeida tukkii Gore-Texin huokoisuuden, joten ylipäätään kaikkia Gore-Tex asuja pitää pestä, jotta ne toimivat kuten on tarkoitettu. +40 astetta, normaalia pienempi määrä hajutonta pesuainetta, ei huuhteluaineita niin kyllä toimii!
    -¤- BMW F800 ST -¤-
    Kawasaki ER-6n
    Honda CB 500
  15. #15
    No sit täytyy pistää pesuun ja nopeesti ehtii juuri ja juuri ennen ajokautta varusteet kuivumaankin. :-)

    Olen muuten kuullut tuon saman jutun, että coretex menettää vedenpitävyytensä jos ei varusteita pese riittävän usein...

    Ei ole sitten mikään ihme, että sateella ajaessa kalsaritkin kastuvat.... ei en pissannut housuun, vaikka mutkia olikin....

    * * * * * * * * * * *

    Tää on allekirjoitus!

    * * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
  16. #16
    Lainaa (LS 650 @ Tammi. 29 2006,21:18) kirjoitti
    Goret suositellaan pestäväksi ainakin kerran kaudessa, kauden lopussa ennen talviseisontaa.
    Ihan normaali konepesu, ilman huuhteluainetta. Viidennen pesun jälkeen alkaa yleensa kalvon ominaisuudet heikentyä, mutta kalvon voi herätellä henkiin silittämällä puvun miedolla lämmöllä silitysraudalla. Puvun kuivatuksen tulisi tapahtua normaalihuoneenlämmössä, ei missään kuivauskaapeissa eikä saunanlämmössä, se pilaa kalvon ominaisuudet....
    Ei kalvon ominaisuudet viidennen pesun jälkeen mihinkään heikkene. Ne paranee. Gore-kalvo tykkää pesusta ja se pitääkin aika ajoin pestä. Sen sijaan vaatteen pintakankaan kyllästys saattaa heikentyä. Sitä parannetaan pesun jälkeen esim silittämällä, lämmittämällä (voi tehdä vaikka kuivauskaapissa mutta ei liian kuumassa) tai tekemällä vaikka spraylla uusi käsittely.

    Pesu yksi ajopuvun osa kerrallaan, nurinpäin käännettynä.



  17. #17
    Lainaa (Kake3 @ Tammi. 31 2006,00:35) kirjoitti
    Lainaa (LS 650 @ Tammi. 29 2006,21:18) kirjoitti
    Goret suositellaan pestäväksi ainakin kerran kaudessa, kauden lopussa ennen talviseisontaa.
    Ihan normaali konepesu, ilman huuhteluainetta. Viidennen pesun jälkeen alkaa yleensa kalvon ominaisuudet heikentyä, mutta kalvon voi herätellä henkiin silittämällä puvun miedolla lämmöllä silitysraudalla. Puvun kuivatuksen tulisi tapahtua normaalihuoneenlämmössä, ei missään kuivauskaapeissa eikä saunanlämmössä, se pilaa kalvon ominaisuudet....
    Ei kalvon ominaisuudet viidennen pesun jälkeen mihinkään heikkene. Ne paranee. Gore-kalvo tykkää pesusta ja se pitääkin aika ajoin pestä. Sen sijaan vaatteen pintakankaan kyllästys saattaa heikentyä. Sitä parannetaan pesun jälkeen esim silittämällä, lämmittämällä (voi tehdä vaikka kuivauskaapissa mutta ei liian kuumassa) tai tekemällä vaikka spraylla uusi käsittely.

    Pesu yksi ajopuvun osa kerrallaan, nurinpäin käännettynä.
    Muistaakseni Gore takaa kalvon kestävyydelle jotain 1000 pesukertaa tai vastaavaa. Saa siinä aika huoletta kledjujaan plutrata

    Tosin itse olen huomannut, että vaikka kalvo ei olisikaan moksiskaan, niin ainakin Rukan, Yokon, North Facen, Haglöfsin tuotteista alkaa risahdella saumaukset esim taskuista, tarranauhoista, vetoketjuista yms. Mutta tämähän ei tietenkään liity mitenkään gore-texiin.

    Pst, talvella on hyvää aikaa myös pestä ja hoitaa gore-kengät!
  18. #18
    No niin takki pyörii koneessa ja tässä kauppiaalta saamani ohjeet vielä mukana.

    Eli takki nurinpäin.
    kaikki suojat pois, vuori pois eli kaikki irtoavat tavarat pois.
    kaikki vetoketjut ja nepparit kiinni.

    Hienopesu 40 astetta. ei huuhtelua, ei linkousta, mieto pesuaine tai sit vähemmän kuin normaalisti.

    Saa rutistaa kuivemmaksi.

    Jos haluaa kuivana sprayjata niin sitten löytyy kuulemma sellainen tuote kuin core-tex hoitospray.

    Niin mitenkäs ne kengät sitten hoidetaan?
    * * * * * * * * * * *

    Tää on allekirjoitus!

    * * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
  19. #19
    Lainaa (suzuki_GS1100G @ Tammi. 31 2006,10:27) kirjoitti
    Niin mitenkäs ne kengät sitten hoidetaan?
    Tyylejä on varmasti lähes yhtä monta kuin käyttäjiäkin.

    Itse olen hoitanut ajosaappaita samaan tapaan kun olen tottunut nysväämään vaelluskenkiäkin. Eli pesen klopot puhtaaksi isommista paskoista ihan vedellä, sitten - jos intoa riittää - nahan puhdistusmömmöillä, tämän jälkeen kyllästys kuten vaatteillekin, nahalle löytyy omat kyllästeensä. Sitten kenkä kuivumaan ja kuivaan pintaan ja ommelsaumoihin(!) sopivasti mehiläisvahaa. On pysynyt sukat kuivina niin tiellä kuin metsässäkin. Hoitamaton vaelluskenkä ainakin imaisee vettä jo päivässä parissa, jos kelit ovat vähänkin vinossa. Hoidettuna saa puljailla paljon huolettomammin.

    Tosielämässä, laiska kun olen, se menee kyllä useimmin niin, että vedellä vaan kenkä puhtaaksi ja kuivumaan, ja sitten sitä mehiläisvahaa. On edullinen tapa hoitaa kenkää ja aikaa menee noin minuutti.

    Silikonia sisältäviä spray-suihkeita ei kuulemma kannata käyttää, koska ne kuulemma saattavat tehdä pahaa kenkien saumojen liimauksille, väittää Meindl.

    Vaikkapa täältä voi lukea erään mömmövalmistajan näkemyksiä niin vaatteiden kuin kenkienkin hoidosta.
  20. #20
    Tulipa sitten pestyä Rukan ja MP-Asun ajopuvut kotikoneessa. Noudatin ohjeita varsin tunnollisesti (suojat pois, vetskarit kiinni, vermeet nurinpäin, hienopesu - ei linkousta, ei huuhteluainetta).

    Muuten hyvä mutta paskat ei lähteny mihinkään.

    Oma Rukan takki oli semmosessa nahkeassa mustassa mähmässä Euroopan retken ilmansaasteiden jäljiltä. Emännän takissa (valkoinen selkäosa...) oli seljässä musta isohko tahra, ilmeisesti hieroutunut siltä kohtaa takaboksia vasten.

    Enpä oikein keksi mikä meni vikaan. Pesulämpötila nyt oli vain 30C, (villapesuohjelma, ainoa jossa ei ole linkousta) mutta senkään ei kai pitäisi olla syynä tähän. Pesutuvan koneita ei saa konfattua niin että normiohjelmasta (40C) jätettäisiin vain linkous pois.

    Ja joo, muistin laittaa pesuainetta
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  21. #21
    Lainaa (killa @ Joulu. 28 2007,13:17) kirjoitti
    Enpä oikein keksi mikä meni vikaan. Pesulämpötila nyt oli vain 30C, (villapesuohjelma, ainoa jossa ei ole linkousta) mutta senkään ei kai pitäisi olla syynä tähän. Pesutuvan koneita ei saa konfattua niin että normiohjelmasta (40C) jätettäisiin vain linkous pois.

    Ja joo, muistin laittaa pesuainetta
    Veikkaanpa, että syynä on mitätön villapesuohjelma. Laita 40 asteen hienopesulle ja pistä ohjelma poikki ennen linkousta, jos ei ole muuta mahdollisuutta.
    Ei linkous ainakaan pienillä kierroksilla kyllä mitään vaurioita..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  22. #22
    Kaveri kertoi pesseensä sillai, että riittävän isoon pesusaaviin lämmintä vettä ja pikkasen astianpesuainetta sekaan ja takki likoomaan. Sit jonkin ajan kuluttua (päivän kenties?) hinkkaa käsipelissä kauluksista, hihansuista ym. hiki-/paskakohdista pinttymät pois, ja kunnon huuhtelut pelkällä vedellä. Äkkiseltään vois ajatella että tää olis ainakin riittävän hellävarainen pesumenetelmä..?
    Ninja forever, man!
  23. #23
    En lukenut niin tarkkaan, että oliko joku maininnut taskuista kuivaamisen yhteydessä, mutta mulla unohtui eka pesun jälkeen kääntää taskut väärinpäin kuivamisen ajaksi ja ne olikin sit täynnä haisevaa vettä johon tietenkin tungin tupakat, sytkärin, kotiavaimet yms. tavaran. Kännykkkää en onneks laittanut vielä. Tuntuvat nuo vedenpitävät taskut ainakin toimivan noinpäin, että pysyy vedet tallella
  24. #24
    Jos ohjeissa kielletään linkouksen käyttö, niin pesukoneesta valittaessa toiminto "ei linkousta (tai vastaava)" jättää vain loppulinkouksen pois, linkoaa kuitenkin pesun aikana.
    Electrolux konsernin koneiden yö-ohjelma pesee täysin ilman linkousta. Siitä sitten tiedä onko vahinkoa vai ei, ylläolevien kirjoitusten mukaan ei.
    ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
  25. #25
    juuri vein pesulaan omat goret, sanoivat että pitää säännöllisesti pestä, katupöly ja muu skeida estää tuotteen toimivuutta. ja nyt kritiikki osuus, on se vaan hienoa kertoa että olen ajanut paskasissa vaatteissa jo vaikka 50.000 km ja hyvin pelaa, ja ei haise yhtään , haloo pesuun ne vaatteet. jos paskasista releistä tunnistaa motoristin niin ei hyvin mene
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

    Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Agusta
    Kawasaki ZZR
    Kawasaki 800
    Honda Goldwing 1800
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
  26. #26
    Stadium mm. myy Gore pesuaineita olisko ollu Nikwax nimeltään. On nimenomaan suunniteltu Gorelle. Sillä pesin vanhaa Yokon takkia ja perheen kaikki muut Gore kalvolliset.

    Voin suositella samalla valmistajalla on myös hoitoaine gore kalvoille ja muille teknisille kankaille.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  27. #27
    Mulla on/oli sweepin tekstiiliasuste jota pesin normaalisti muiden vaatteiden seassa pesukoneessa. Se kun ei hengittänyt edes uutena niin ei ole paljoa menetettävää.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  28. #28
    Ollut Rukan goret vuodesta -93, toinen puku menossa. Joka syksyn ajon päätyttyä pessyt tavallisessa koneessa +40, ilman linkousta. En ole mitään erikoista huomannut, puvut toimii normaalisti. Tämä on yksi goren hyvistä puolista: puku on pesun jälkeen kuin uusi !
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  29. #29
    Olette kyllä tosi nippelin nussijoita koko sakki noiden pesuohjeiden suhteen , kertokaa nyt ihmeessä miten pesette koiranne ja kissanne
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
  30.  
  31. #30
    Ei tosiaan taida olla paljon vaihtoehtoa kun yrittää peseskellä käsin ainakin vaimon takin näkyvä läiskä pois. Kuten aiemmin mainittiin, "normaali" hienopesuohjelmakin voi lingota kesken ohjelman, ja siinä kai sitten huonolla tuurilla voi käydä kalvolle köppäsesti jos on tarpeeksi napakka linkous.

    Sikäli kiintoisaa että takit pestiin eri pesukoneissa (pesutuvan teollisuuskaliiberin koneita), molemmissa siis "hellävaraisin" mahdollinen pesuohjelma, ja tulos oli lähinnä surkea molemmissa asusteissa. Pesuainetta (normi värillisten vaatteiden BioLuvil tms.) oli sellanen reippa puolikas pesupallollinen konetta kohti ja molemmissa koneissa siis vain yksi vaatekappale. Pesuainettakaan kun ei pitäisi joidenkin ohjeiden mukaan käyttää holtittomia määriä. Liekö sitten tuossa annostelussa vikaa (liian vähän ainetta, pesupallon käyttö lokeron sijaan), vai siinä, että lämpöä oli 30C neljänkympin sijaan.

    Oman takkini osalta kyseessä on lähinnä kuriositeettikysymys ("miten voisin pestä takkini"), koska kyseessä on tumma asu eikä vedenpitävyydessä vielä näkynyt heikkenemistä likaisenakaan. Tuskin käyn sitä nyt uudestaan lutraamaan. Valkoista pintaa sisältävä takki kuitenkin näyttää melko törkeältä jos siinä on näkyviä mustia tahroja...
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen