Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Mietiskelin tossa asiaa, jos polkasis Kawan laivaan ja Saksanmaalle? Onko kellään aavistustakaan siitä, mikä olis sopiva ajankohta toteuttaa ajatus, ettei tarvis laittaa nastoja alle eikä pilkkihaalareita päälle, tarvii nyt lomaa..ja toi ajatus jotenkin kiihoittais!
  2. #2
    Saksassa taitaa olla kelit vielä pakkasella visusti.
    Mutta täällä Hollannin puolella ja tästä alaspäin on kelit enimmäkseen plussan puolella.

    Itseä v***tti eilen kuin pientä oravaa jolla on ikenet kipeet ja kävyt jäässä,
    kun katoin mittaria +7 ja aurinko paistaa. Tietenkin pyörä on Suomessa talvisäilössä/huollossa/värjäämössä...
    Noh täytyy vissiin tuoda se tänne takaisin ens kuussa, niin pääsee taas
    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  3. #3
    Ilmeisesti sulle käy rahtilaiva-tyyppinen reissu? Siljan botskit nimittäin on ja pysyy maissa kevääseen asti. Jääkausi kun on päällä, you know...

    Itse kävin kesällä Saksassa pyöräilemässä Siljan kuskaamana, mut kesä on kesä, tiedetään. Hollannissa oon myös asustellut ja kokemukseni mukaan sielläkin päin ns. talvi kestää kuitenkin vielä ainakin kuukauden. Ja se mereltä puhaltava talviviima on kyllä aika infernaalinen. Odottelisin vielä kuun-kaksi...

    Nimim. 0 km ajettu odottelee tallissa kevättä
    -¤- BMW F800 ST -¤-
    Kawasaki ER-6n
    Honda CB 500
  4. #4
    Jotain tuollaista kyllä ounastelinkin..taitaa olla paras vain odotella kevätkelejä..muistan viime vuodelta kun soitin vakuutusmiehelle pääsiäislauantaina ja pyörä rekisteriin...lämpöä oli tuolloin 17 ast...ei muuta kuin kädet taskuun ja odotellaan kevätkelejä!!!



  5. #5
    ei muuta kun reissuun vaan,ota sakasan pojista mallia matkailu avartaa myös talvella

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  6. #6
    Ou Shit..siinä on kavereilla luontoa, ei me kai muuten olis pärjättykkään siinä talvisodassa, itse en taida kuitenkaan olla ihan noin kova luonne! Hattu nousi just metrin korkeudelle!
    Happy Day....
  7. #7
    Siirretään oikeampaan paikkaan.
    ©
  8. #8
    Lainaa (NNR @ Tammi. 23 2006,20:23) kirjoitti
    Ilmeisesti sulle käy rahtilaiva-tyyppinen reissu? Siljan botskit nimittäin on ja pysyy maissa kevääseen asti. Jääkausi kun on päällä, you know...

    Itse kävin kesällä Saksassa pyöräilemässä Siljan kuskaamana, mut kesä on kesä, tiedetään. Hollannissa oon myös asustellut ja kokemukseni mukaan sielläkin päin ns. talvi kestää kuitenkin vielä ainakin kuukauden. Ja se mereltä puhaltava talviviima on kyllä aika infernaalinen. Odottelisin vielä kuun-kaksi...

    Nimim. 0 km ajettu odottelee tallissa kevättä
    Rahtilaivaa kyselin viime keväänä. Olisi pitänyt laittaa kuljetusfirman kautta, ja hintaa oli aivan sikana. En suosittele.

    Superfast näyttäisi menevän läpi talven. Pohjois-Saksassa on lämpötilat samaa luokkaa kuin etelä-Suomen rannikolla. Päättele siitä.

    Viime keväällä menin lentäen Muncheniin ja sieltä vuokrasin pyörän (Huhtikuun ensimmäinen viikonvaihde). Lennoista maksoin <50€, R-1150-GS viikonvaihteeksi 300€.

    Huhtikuun ensimmäisellä viikolla Saksassa siivotaan teiltä hiekat. Joten paras aika alkaa vasta huhtikuun toisen viikon alusta. Vaikka ei ne hiekat minua haitanneet.

    Hollannissa asuin joskus, ja siellä kevät tulee hiukan aiemmin. Mutta se saatanan sadekausi, jonka aikana vettä tulee joka ainoa päivä ainakin jossakin välissä. Ja jos ei vettä, niin tulee lunta. -99 keväältä muistan, että helmikuussa oli rannikolla (!) parikymmnentä senttiä lunta ja kovaa pakkasta. Tuultahan siellä on aina. Ja maaliskuussa tuli kukat puihin. Niin, ja se sadekausi alkaa tuolta elokuun alusta ja jatkuu heinäkuun loppuun. siinä välissä on pari sateetonta päivää.
  9. #9
    Muutama vuosi takaperin, menin Finnlinesilla Saksaan 27 maaliskuuta. Lunta siellä ei ollut maassa asti, mutta 400km jouduin ajamaan pienoisessa lumisateessa. Reissupäivää edeltäneet päivät olivat tietysti olleet reilusti plussan puolella.
  10. #10
    Ainahan voi pakkautua lentokoneeseen, siirtyä riittävän etelään ja vuokrata mopon. Vuokrauspuuhista tälläkin foorumilla on kirjoiteltu moneen kertaan.
    // Honda Blackbird 1100 XX
  11. #11
    Vuodet ei oo veljeksiä, pääsiäisenä 2003 pohjois Saksassa oli mukavan lämmintä +22 - +23 c, pari päivää jälkeen Vapun oli jo 5 - 6 astetta viileämpää.

    Seuraile noita Saksan säitä http://www.wetteronline.de
    tai http://www.wetter.de
    Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
  12. #12
    Kaikki on suhteellista, yli 1200km olen tässä joulu- ja tammikuun aikana ajellut hannoverin seudulla. Kolme viikkoa olin jouluna himassa napapiirilläkin, muuten kai sitä olisi enemmänkin ehtinyt hurruuttaa.
    Pääosin kulkenut duunissa, pyörä on superduke, ei siis mikään ändyyrö.
    Tänään tuli lumet päivällä ja piti jo hiukan tähtäilläkin kun ajoin kotiin. Muuten on ollut ihan ajokeliä. Lämpömittari seilaa -11 ja +10 välillä, pääosin n. +5 ollut.
    Eihän se mikään unelmakeli ole, mutta huono tuohon säähän on näin ateistina vaikuttaa...
    Klikkaa ja liity: ANY10 RACEBOOK!

    OUTLAW BIKE # 99
  13. #13
    Taitaa olla nuo Välimeren rantaseudut ainoat mielekkäät mopoiluseudut tällä mantereella tähän aikaan vuodesta. Pohjoisempana sisämaassa saattaa olla lunta ja pakkasta ainakin öisin, ja Atlantin rannoilla (siis Portugalia selvästi ylempänä) kyllä usein tuulee aika kylmästi ja varsinkin tammi-helmikuun vaihteessa on usein ne kylmimmät kelit, eli öisin tienpinnat jäätyy ja sitten taas sataa vettä. Ainakin silloin kun itse siellä olin, tosin ilman mopoa. Harmi sinänsä, joku enska olis ollut ihan jees, paitsi helmikuussa, jolloin oli kaikista kylmimmät kelit, melkein kuin Suomessa marraskuussa. Sitten joskus patrikin päivän tienoilla eli maaliskuun puolenvälin jälkeen alkaa kelit olemaan jo kuin meillä vappuna, tai jopa alkukesästä paikoitellen.

    Lainaa kirjoitti
    Viime keväällä menin lentäen Muncheniin ja sieltä vuokrasin pyörän (Huhtikuun ensimmäinen viikonvaihde). Lennoista maksoin <50€, R-1150-GS viikonvaihteeksi 300€.
    Tuota tekis mieli kokeilla, kun nää meidän pakkaset meinaa hajottaa pään...
    elikkäs mitä ne siellä oli vailla mopotin vuokraamiseksi, siis euronipun lisäksi? Onnaako käteisellä, vai vaativatko luottokorttia tms? Ajokamat vois tietty ottaa omat, mutta oliko vuokraajalla kenties sellaisiakin, jos ei viitsis omia kuskata mukana? Oliko mopotille kilsarajoituksia? Entäs muut merkit ja mallit, oliko valinnanvaraa, jos bemari ei innosta?
  14. #14
    Lainaa (canepazzo @ Helmi. 03 2006,22:55) kirjoitti
    elikkäs mitä ne siellä oli vailla mopotin vuokraamiseksi, siis euronipun lisäksi? Onnaako käteisellä, vai vaativatko luottokorttia tms? Ajokamat vois tietty ottaa omat, mutta oliko vuokraajalla kenties sellaisiakin, jos ei viitsis omia kuskata mukana? Oliko mopotille kilsarajoituksia? Entäs muut merkit ja mallit, oliko valinnanvaraa, jos bemari ei innosta?
    Minä googletin noita vuokrapaikkoja, ja sitten laitoin sähköviestiä pariin. Yksi vastasi, ja sen kanssa homma sitten hoitui. Olisi saattanut onnistua etukäteen varaamattakin. Mutta huhtikuun alku on etelä-Saksassakin viellä hiukan huippukauden ulkopuolella, joten kaikki vuokrafirmat ei pidä toimistoa auki ilman että on etukäteen sovittu.

    Minä maksoin kortilla, mutta kai se olisi onnistunut käteiselläkin. Muistaakseni ei tarvinnut edes ilmoittaa luottokortin numeroa etukäteen.

    Mukaan tarvitaan ajokortti sekä passin (jälkimmäinen tarvitaan lentoa varten, mutta myös vuokrafirma haluaa kopion).
    Etukäteen ilmoittamalla varmistaa että löytyy sopivan kokoiset ajokamat. Minulle tarjosi ilmaiseksi, mutta vein omat tavarat - kypärä oli hiukan hankala lentokoneen käsitavaroissa
    Useimmissa vuokrissa on kilometrirajoitus. Se on osa hinnoittelua, jolla eri vuokraajafirmat kilpailevat, eli kannattaa vertailla.
    Toinen kilpailuvaltti on pyörävalikoima. Jotkut on oikein erikoistuneet noihin vähemmän ajettaviin merkkeihin. Minä halusin vain parasta*

    (PS: Matkakertomus löytyy osoitteesta http://www.iki.fi/matti.puputti/Moottoripyora/ -> "Calumin 30V päivä")
    Viimeksi muokannut: mpuputti; 02.10.2012 klo 23:47.
  15.  
  16. #15
    Tällä hetkellä täällä Dortmundin tasolla lämpötila on nollassa ja ne vähäiset lumet, mitä on tullu, ni alkaa sulaa pois...tosin varmaan tulee vielä ennen kesää pikkusen lunta. Münchenissä taas on 5-10 astetta pakkasta. Täällä Saksan puolessa lämpötilat ku menee niin, että pohjosessa on lämmintä ja etelässä kylmää, ainakin näin talvella

    Kyllä täällä porukka mopottimilla ajaa, vaik oiski muutama aste astetta pakkasta kostean ja lämpimän päivä jälkeen (hulluja?) ->Glatteis.

    Mut suosittelen kuitenkin, et jos pienintäkään aikomusta siirtyä pohjoista etelämmäksi , niin siirtää matkansa maalis-huhtikuulle. Ja vaikka lähtis vasta touko-kesäkuussa, ni ei kohtaa vielä kesälomaliikennettä...täällä kun on niin omituiset loma-ajat
    ...reikä päässä hyvä tulee...