Sivu: 13 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3111213
Tulokset 361:stä 385:een 385:sta
  1. #361
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kreivi kirjoitti Katso viesti
    Tuonossa on hyvä olla akku jossa on riittävästi kylmäkäynnistysvirtaa (CCA), mielellään yli 200. Omassa Tuonossa on Varta TTZ14BS, 12V 11Ah 230CCA ollut jo 2014 lähtien, ja hyvin pelaa edelleen.
    Kohta A on latauksen selvittäminen, ettei latausvirta huku liittimiin.

    Kohta B on akku. Valitsemasi akku on hyvä, ja noita isompia sinne koteloon saa, kun ihan pikkuriikkisen modaa sitä akun kiinnikkeen pulttia pidemmäksi ja pientä holkkia siihen.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #362
    A: 14.3v

    "Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding"

    Aprilia Tuono 1000R '07

    Exät:
    - Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
    - Yamaha FZ1-S '07
    - Yamaha YZF600R Thundercat
    - KTM 640 LC4 (palveluksessa)
    - Yamaha DT 125
    - Tunturi Start

  3. #363
    Nyt ois hyvällä pidolla ollut Tuono huudettavissa mahdollisesti erittäin halvalla: https://www.avk.fi/ajoneuvot/aprilia...a-tuono-1000-r

    Pyörä joutui ilkivallan kohteeksi 1.6 ja kipattiin naapurin autoa vasten. Pitkän pohtimisen jälkeen päädyin lunastukseen, vaikka täysin ajokuntoinen peli onkin. Pelkästään kosmeettisia vaurioita oikealla puolella, mutta korjausarvio oli siitä huolimatta yli 7000e. Tämä tosin johtuu siitä, että arvion tehnyt firma katseli tietysti alkuperäisiä osia suoraan tehtaalta tilattuna (mm. takaswingi, alkuperäinen putkisto, jäähdytin, kytkinkoppa etc)

    Ilmoituksen tiedoista poiketen pyörään oli juuri tehty 40 tkm huolto ja pistetty uusi takarengaskin alle. Lisäksi kosmeettinen vaurio löytyy myös takaswingistä oikean putken takaa (pieni lommo). Pyörässä myös uudehkot ketjut ja rattaat (10 tkm ajettu). Etupään huolto jäi tekemättä ilkivallan vuoksi, joten se on seuraavalla ostajalla edessä.

    Ei muuta kun huutamaan jos Tuono kiinnostaa. Omistin pyörän 2012 juhannuksesta lähtien ja ollut naurettavan tarkalla pidolla. Omistukseni aikana en ajanut metriäkään sateella ja pyörä on ollut aina katseilta, uv-säteiltä ja maailman pahuudelta piilossa pressun alla kun sillä ei ole ajettu
    Viimeksi muokannut: kreivi; 22.06.2017 klo 13:39.
  4. #364
    Latausasiaan liittyen... Huomasin että tyhjäkäynnillä jännitteensäätimen liittimeltä yleismittari näyttää ~14,3V, mutta akun navoista mitattuna vain ~13,7V. Onkohan tuo pudotus normaalia luokkaa vai kenties seuraava tutkimuskohde? Mittariston näytölle pudotusta on vielä toinen mokoma.
    YZF600R -> RSV1000R
  5. #365
    Akulta mitattuna pitäisi olla reippaasti yli 13 V, mielummin rahtusen päälle 14V. Omassa Tuonossa oireita alkoi ilmestyä kun ajotietokoneen lataus näytti vähän päälle 12V ja silloin huomasi kyllä ajovaloistakin sellaista pulssimaista kirkastumista tyhjäkäynnillä. Myös moottorijarrutuksen aikainen runsas pauke ja röpinä olivat alustavia oireita ennen staattorin kärähtämistä. Nämä oireet tosin tulivat hiljalleen ja oli mahdollista huomata vasta jälkikäteen, kun staattorin oli vaihtanut.

    Lainaa mikkom kirjoitti Katso viesti
    Latausasiaan liittyen... Huomasin että tyhjäkäynnillä jännitteensäätimen liittimeltä yleismittari näyttää ~14,3V, mutta akun navoista mitattuna vain ~13,7V. Onkohan tuo pudotus normaalia luokkaa vai kenties seuraava tutkimuskohde? Mittariston näytölle pudotusta on vielä toinen mokoma.
  6. #366
    Lainaa mikkom kirjoitti Katso viesti
    Latausasiaan liittyen... Huomasin että tyhjäkäynnillä jännitteensäätimen liittimeltä yleismittari näyttää ~14,3V, mutta akun navoista mitattuna vain ~13,7V. Onkohan tuo pudotus normaalia luokkaa vai kenties seuraava tutkimuskohde? Mittariston näytölle pudotusta on vielä toinen mokoma.
    Lähtökohtaisesti lähtisin mittailemaan volttimittarilla järjestelmällisesti. Eli, ekana koneen rungon ja akun miinusnavan jännite-ero. Saisi olla jotain reilusti alle 0.1V. Sama plus puolelta, eli jännitteensäätäjän ja akun plusnavan väliltä sama ero. Jos on isompaa eroa, sitten viallisella puolella lähtien akusta. Eli akun navan ja akun kengän välillä pitäis olla jotakuinkin 0V, seuraava steppi akun kengän ja kaapelin välillä, sama juttu. Ja niin edelleen kunnes löytyy jostain tuo hukassa oleva jännite-ero. Tälleen löysin eräästä autosta akun kengän ja siihen liittyvän kaapelin välistä juurikin tuon yli puolivolttia. Probleemat loppuivat tasan siihen.
    Antti
    ex-BMW100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  7. #367
    Lainaa ajvaara kirjoitti Katso viesti
    Lähtökohtaisesti lähtisin mittailemaan volttimittarilla järjestelmällisesti. Eli, ekana koneen rungon ja akun miinusnavan jännite-ero. Saisi olla jotain reilusti alle 0.1V. Sama plus puolelta, eli jännitteensäätäjän ja akun plusnavan väliltä sama ero. Jos on isompaa eroa, sitten viallisella puolella lähtien akusta. Eli akun navan ja akun kengän välillä pitäis olla jotakuinkin 0V, seuraava steppi akun kengän ja kaapelin välillä, sama juttu. Ja niin edelleen kunnes löytyy jostain tuo hukassa oleva jännite-ero. Tälleen löysin eräästä autosta akun kengän ja siihen liittyvän kaapelin välistä juurikin tuon yli puolivolttia. Probleemat loppuivat tasan siihen.
    Njoo, toissapäivänä tuli mittailtua akun ja säätimen väliltä ja jännitehäviöstä 0,13V oli miinuspuolella ja plussassa 0,46V. Pitänee vielä koittaa mittailla plus-puolta tarkemmin sikäli kun liittimiin jotenkin pääsee käsiksi, tai haarukoida napsimalla valoja yms ei-kriittistä kuormaa irti.

    Staattorihan tuohon on vasta vaihdettu ja säädinkin uuden staattorin säästämiseksi, mutta nuo jännitehäviöt tulee ropailemattomassa osassa johtosarjaa.
    YZF600R -> RSV1000R
  8. #368
    Mitähän vittua nyt

    -07 Tuono starttaa, muttei käynnisty
    Lähti aamulla nihkeästi käyntiin. Sammui valoihin, josta vielä suostui lähtemään. Service teksti ja triangeli syttyi tauluun. Tuota sammahtelua tapahtui jo eilen pariin otteeseen

    Latausjännite on heitellyt tämän lyhyen omistukseni aikana, aina yli 14v jääden jopa alle 13v.

    Pyörässä on tänään vaihdettu bränäri akku
    Ruskea liitin kärvähti jokunen päivä sitten. Korvattu abikoilla
    Jännitteensäädintä mittailtu netin ohjeitten mukaan, ja tuntuisi olevan toimiva
    Sulakkeet ok
    Tulpanhatut olivat paikoillaan, ja tankin alla muutenkin letkut tuntuivat olevan ok
    Pyörässä powercommander 3, jonka toimivuudesta ei varmuutta. Ei ainakaan välkytä valoja boksissa, kun kääntää virrat pyörään

    Olisiko se kuitennin se staattori?
  9. #369
    Kuuluuko tankista bensapumpun naukaisu, kun kääntää virrat päälle?
  10. #370
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Kuuluuko tankista bensapumpun naukaisu, kun kääntää virrat päälle?
    Joo.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #371
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Kuuluuko tankista bensapumpun naukaisu, kun kääntää virrat päälle?
    Varmistan tuon vielä huomenissa
  12. #372
    Lainaa Hipsterinviiksi kirjoitti Katso viesti
    Varmistan tuon vielä huomenissa

    Bensapumppu inahtaa virrat kytkiessä. Jalan anturi sekä bank angle sensor myöskin tuntuvat rokkaavan. Jos käyttäisi tankin ja pumpun irti, niin näkisi onko sieltä letku vielä ehjänä. Jos ovat niin itseltä alkaa olla takki aika tyhjä
  13. #373
    Starttisprayllä voisi varmistaa, että kipinää tulee.
  14. #374
    Helpointa on aloittaa vikakoodin lukemisella, jos kerran valo palaa.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  15. #375
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Helpointa on aloittaa vikakoodin lukemisella, jos kerran valo palaa.
    Valo ei tosiaan pala enää. Täytyy haalia jostain starttispray
  16. #376
    Lainaa Hipsterinviiksi kirjoitti Katso viesti
    Bensapumppu inahtaa virrat kytkiessä. Jalan anturi sekä bank angle sensor myöskin tuntuvat rokkaavan. Jos käyttäisi tankin ja pumpun irti, niin näkisi onko sieltä letku vielä ehjänä. Jos ovat niin itseltä alkaa olla takki aika tyhjä
    Kun nostat tankin ylös niin tsekkaa tankin alapuoliset liittimet (vasemmalla puolella runkopalkin vieressä). Hatarasti muistan mulla kertaalleen olleen käyntiongelmia koska yksi liitin oli päässyt aukeamaan...
    Tosin, jos ruskea liitin kärvähtäny, sattaa stattori olla entinen: mittaa käämien vastus sekä mahdollinen maasulku/oikosulku.
    MAD (mean absolute deviation)
  17. #377
    Starttisprayn avustuksella jo hieman inahtaa. Eli eipä taida saada bensulia
  18. #378
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Kun nostat tankin ylös niin tsekkaa tankin alapuoliset liittimet (vasemmalla puolella runkopalkin vieressä). Hatarasti muistan mulla kertaalleen olleen käyntiongelmia koska yksi liitin oli päässyt aukeamaan...
    Tosin, jos ruskea liitin kärvähtäny, sattaa stattori olla entinen: mittaa käämien vastus sekä mahdollinen maasulku/oikosulku.
    Mulkataan myös nämä
  19. #379
    Tankinkorkin tiiviste väljä ja viemäri tukossa -> vettä tankin pohjalla.

    nimim. been there done that
    YZF600R -> RSV1000R
  20. #380
    Tiivistettä parantelinkin jo o-renkaalla aikaisemmin. Tyhjensin eilen tankin ja ihmettelin pumppua. Suodatin nyt oli ainakin musta, muutapa tuosta ei ulkoisesti osaa sanoa. Toki lurautin wanhat bensat tankkiin takaisin...
    Kiikuttelen varmaan huomenissa mopon pht-speedin kakelle analysoitavaksi. Ei oikein nappaa kerrostalon parkkipaikalla ropaaminen
  21. #381
    Pumppasin tankin tyhjäksi ja kokeilin uusilla bensoilla. Eipä auttanut
  22. #382
    Lainaa Hipsterinviiksi kirjoitti Katso viesti
    Pumppasin tankin tyhjäksi ja kokeilin uusilla bensoilla. Eipä auttanut
    No piru. Ootko tsekannu missä kunnossa on ne ruiskun kumikurkut? En kyllä tiedä oireilisko ne äkkiseltään noin rajusti, mutta enpä oikein muutakaan enää omasta kokemuskirjastosta keksi.
    YZF600R -> RSV1000R
  23. #383
    Noniin pyörä käynnistyy. Powercommanderin piuha väärässä akunnavassa. Oppirahoja Tosin juurisyynä on paska lataus, joten staattori tai säädin ilmeisemmin sökö
  24. #384
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hipsterinviiksi kirjoitti Katso viesti
    Noniin pyörä käynnistyy. Powercommanderin piuha väärässä akunnavassa. Oppirahoja Tosin juurisyynä on paska lataus, joten staattori tai säädin ilmeisemmin sökö
    Legendaarista

    Vielä on tappokatkaisin ja sivujalan asentoanturi tutkimatta.

    Oli muuten rohkea kaapista ulostulo.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  25.  
  26. #385
    1000 R Tuono kaipaisi sivulaukkuja. Onko heittää suosituksia laukuista, jotka sopivat nätisti Tuonoon ja jotka saa inhimillisesti kiinni ja irti? Vaihtoehtoisesti muhkeampaa tail bagia, joka istuisi nätisti mahdollisesti sivulaukkujenkin kanssa.
Sivu: 13 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3111213