Sivu: 3 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 624:sta
  1. #61
    Onko täällä joku jolla on uusikoppainen Tuono? Itse olen vaihtamassa ko. laitteeseen tai vaihtaisin heti jos sellaisen saisi. Väliraha on jo sovittu sopivan "pieneksi" mutta maahantuoja ei osaa sanoa milloin sellaisen saisi. Odottelen pari viikkoa tietoa ja sitten kai on valitettavasti vaihdettava merkkiä. Jos joku uuden -06 Tuonon omistaja vois kertoa kokemuksiaan niin kuuntelen mieluussti vaikka ostopäät6ös on jo tehtykin.
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  2. #62
    Kiinnostava pyörä. Kaipaisin kokemuksia!
  3. #63
    Suosittelen tutustumista kyseiseen pyörään osoitteessa www.apriliaforum.com
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  4. #64
    Koko kesä meni odotellessa, lopulta tuli vastaus että ei saa enään vuonna 2006. No 2007 malli on hiukan tehokkaampi mutta värit ehkä huonommat, ja saako sitäkään vielä vuonna 2007. Kuuluu menevän jenkkeihin niin paljon että ei riitä Suomeen. Täytyy olla toinen merkki valmiiksi valittuna ,kun ei viitsi toista kesää odotella.
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  5. #65
    Ensin odotat koko kesän eikä kuulu mitään ja yhden yön nukuttuasi tilanne on aivan toinen. Eli -07 Tuonoja olisi ensi kesälle saatavilla. Hinnasta ei vielä tietoa.2006 Tuono



    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  6. #66
    Ihanko Nakkilasta tämmöstä kuulit? Itsekkin viime kesänä kyselin Tuonon perään ja kovin niitä tuntui huonosti olevan. Mitä pyörää muuten olet Tuonoon vaihtamassa?
  7. #67
    Nakkilasta kuulin ja hinta neuvottelut on juuri menossa Milanossa. -04 Tuonoa olen päivittämässä.
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  8. #68
    Tuonon ylivoimaa nakutestissä. Tsekkaa http://www.motorcycle-usa.com/Article....&Page=1 täältä tarkemmat testikommentit, kuvat ja graafit...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  9. #69
    Testin viimenen lause kuittaa Tuonon hienosti. "One of the best motorcycles we're ever ridden".
    Itse asiassa ottaisin minkä tahansa testin pyörista talliini toiseksi pyöräksi.
    Streetfighter tyyli edelleen puree meikäläiseen. Todennäköisesti jossain vaiheessa pitää ottaa taas naku alle ja uusi Tuono on listalla ykkösenä. Kunpa saisi koeajoon. Voi olla että tulisi se koeajo kalliiksi.
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  10. #70
    Tuli käytyä istahtamassa uusi Tuono Factory HPM:ssa. Käheä peli, vaikka se rungon väritys ei kyllä sytytä. Kovempi penkki kuin omassa mutta sekin kuulunee vakiovarustukseen kun kyseessä on sentäs "Factory". Se onkin sitten kyseenalaista, että miten hyvin tuo virallisen maahantuojan hinta ja ominaisuudet kohtaa...



    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  11. #71
    Nyt se on sitten varmistunut. Messuilla ollut tavallinen Tuono tulee meidän talliin 16.2. Siitä se sitten kesän odotus vasta alkaa.
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  12. #72
    Lainaa (vepe @ Helmi. 07 2007,14:21) kirjoitti
    Nyt se on sitten varmistunut. Messuilla ollut tavallinen Tuono tulee meidän talliin 16.2. Siitä se sitten kesän odotus vasta alkaa.
    Onnittelut Kerrohan sitten aikanaan kokemuksista gen 1 vs., gen 2...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  13. #73
    Mikkokoo onkos se tuono mitään zeta kawaan verrattuna ?
    Ite ajelin zetalla noin 1000 km ja vaihtui tonniseen gixxeriin.

    T: kaveri joka osti sulta punasen paholaisen
  14. #74
    Onnittelut Vepelle. Kertakaikkiaan munakas pyörä. *Jos olis varaa pitää toistakin pyörää niin Tuono se olisi.
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  15. #75
    Lainaa (FaSS @ Helmi. 07 2007,16:03) kirjoitti
    Mikkokoo onkos se tuono mitään zeta kawaan verrattuna ?
    Ite ajelin zetalla noin 1000 km ja vaihtui tonniseen gixxeriin.

    T: kaveri joka osti sulta punasen paholaisen
    Toki on ja aika paljonkin. Vääntö, luonne, alusta & ajettavuus noin alkuun aika toisella tasolla. Etpä kauaa jaksanut Zetalla pöristellä...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  16. #76
    No tää menee nyt of topiciks mutta mutta...eiku tarjosivat niin hyvin siitä vaihdossa että ei voinut olla vaihtamatta
  17. #77
    Kiitos vaan onnitteluista, nyt se on Tuono tallissa ja näyttää vaan tosi hienolta. Ei auta kuin vaan odotella kevättä.
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  18. #78
    Morotus. Ei löytynyt kovinkaan paljoa käytännön tietoa mokomasta laitteesta kun koetin etsiä foorumeilta ja muualtakin. Elikkäs, kaikki tieto/kokemus/mutu mitä on kyseisestä pyörästä niin kehiin. Itse olen lukenut joitain arvosteluja niin se on saanut reilusti kehuja ajettavuuden puolesta. Ainut miinus on ollut kuulemma reilu tehokuoppa keskikierroksilla... Kiinnostaa pyörä sen verran että saattaisin jopa sellaisen hommata...
    KTM 690 SMC-R vm.-19, Dnepr MT-09 vm.-73 sivuvaunulla ja KTM380SX vm.-01
  19. #79
    Lainaa (Kamikaze @ Maalis. 12 2007,13:14) kirjoitti
    Morotus. Ei löytynyt kovinkaan paljoa käytännön tietoa mokomasta laitteesta kun koetin etsiä foorumeilta ja muualtakin. Elikkäs, kaikki tieto/kokemus/mutu mitä on kyseisestä pyörästä niin kehiin. Itse olen lukenut joitain arvosteluja niin se on saanut reilusti kehuja ajettavuuden puolesta. Ainut miinus on ollut kuulemma reilu tehokuoppa keskikierroksilla... Kiinnostaa pyörä sen verran että saattaisin jopa sellaisen hommata...
    Se on se saastekuoppa siinä 4-5k rpm kohdalla. Saa suht helposti tasoitettua lähes olemattomaksi, ja se kuopan 'reiluus' on tietty suhteellinen käsite sekin.
    Noita aiempia ketjuja selaamalla luulis kyllä löytyvän runsaasti asiaa mm. siitä saasterajoitusten poistosta sun muusta. Taitaakin olla suurin osa näistä Aprilia-ketjuista just eri ikäisistä Milleistä ja Tuonoista.
    Itte saattaisin harkita pikkaisen matalampaa stongaratkaisua (etukenompaa ajoasentoa á la Monster), mutta noin muuten tuohan ois oiva ajopeli.

    Lisää tietoa ulkomaankielellä löytyy netistä runsaasti, mm. rsvr.net, apriliaforum jne.
  20. #80
    Lainaa (Kamikaze @ Maalis. 12 2007,13:14) kirjoitti
    Morotus. Ei löytynyt kovinkaan paljoa käytännön tietoa mokomasta laitteesta kun koetin etsiä foorumeilta ja muualtakin. Elikkäs, kaikki tieto/kokemus/mutu mitä on kyseisestä pyörästä niin kehiin. Itse olen lukenut joitain arvosteluja niin se on saanut reilusti kehuja ajettavuuden puolesta. Ainut miinus on ollut kuulemma reilu tehokuoppa keskikierroksilla... Kiinnostaa pyörä sen verran että saattaisin jopa sellaisen hommata...
    Heti kärkeen onnittelut hyvästä aikomuksesta. Tuono ei nimittäin oo huono...

    Mutta asiaan...

    - Tuono 03-05 perustuu 01-03 Milleen eli tekniikka koeteltua ja toimivaa
    - Koneesta en ole lukenut/kuullut kuin kehuja luotettavuuden osalta (Rotax ilmeisesti osaa hommansa)
    - Muu laatu pyörässä myös kohdillaan. Sähköissä on jotain pientä ollut (esim. mittariston resetoinnit, starttirele tms.) mikä johtuu ainakin osaksi akun kapasiteetin puutteesta. Akkulaturi siis tarpeen ainakin pidempiaikaisessa säilytyksessä.
    - Alusta on erittäin vakaa ja kelpaa radallakin kurvailla (lisäksi vakiovarustukseen kuuluvat ohjausiskari, luistokytkin ja teräspunosletkut auttaa niin radalla kuin tiellä pysymisessä)
    - Takajarru aika lailla olematon. Kunnollinen ilmaus auttaa 99% tapauksissa asiaan...
    - Tuonon vääntö- ja tehotaantumaan löytyy lääkkeet esim. lastun vaihdolla/pc3:n laitolla, ilmaboksimodilla ja lopullisesti tuosta luonteenpiirteestä pääsee eroon 2-2 putkilla (kallista). Itse päädyin Ironbiten tarjoamaan ratkaisuun eli ilmaboksimodiin, lastun vaihtoon ja vakioputken rajoittamattomaksi tekemiseen (www.ironbite.de)
    - Jos sliparit kiinnostaa niin voin vakuuttaa, että kaikista lähtee riittävästi ääntä. Isohko veekone 2-1 putkella kun ei ole se hiljaisin mahdollinen vaihtoehto... *
    - Välitykset kannattaa vaihtaa ainakin -1 eteen (=16/42). Monet suosii myös 16/44 välityksiä (ja "ylikin"..). Mittari näyttää muuten oikein vaikka kuinka rattaita vaihtelet, mikä oli mukava huomata poikkeuksena moniin muihin mopomerkkeihin...
    - Keskimääräinen kulutus mulla ollut jotakuinkin 6,5 litran tuntumassa
    - Mulla 15 tkm takana ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Suosittelen!!!
    - Yksi huono puoli kuitenkin löytyy...kuskille kasvaa helposti ne sarvet päähän *

    Mikä tahansa askarruttaakin niin täältä www.apriliaforum.com löytyy vastaus (kuten cane tuossa jo totesikin)



    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  21. #81
    Tattis vastauksista. löytyyhän sitä tietoa kun vaan osaa kaivaa...
    KTM 690 SMC-R vm.-19, Dnepr MT-09 vm.-73 sivuvaunulla ja KTM380SX vm.-01
  22. #82
    Lainaa (Kamikaze @ Maalis. 13 2007,14:53) kirjoitti
    Tattis vastauksista. löytyyhän sitä tietoa kun vaan osaa kaivaa...
    Jokos on Tuono katottuna?
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  23. #83
    Kun tuo Millen korjaus meni niinkuin parhaaksi oli, niin nyt olis mielessä uudempi koppanen Tuono. Millanen laite on käyttää? Ajoa tulee muutama kerta/kesä radalla ja muuten sekalaista ajoa lähinnä mutkateillä... Eskolla rajamäessä olis -07 tarjolla, kannattaako sijoittaa?

    -T
  24. #84
    Lainaa (tomppa06 @ Joulu. 06 2007,15:26) kirjoitti
    Kun tuo Millen korjaus meni niinkuin parhaaksi oli, niin nyt olis mielessä uudempi koppanen Tuono. Millanen laite on käyttää? Ajoa tulee muutama kerta/kesä radalla ja muuten sekalaista ajoa lähinnä mutkateillä... Eskolla rajamäessä olis -07 tarjolla, kannattaako sijoittaa?

    -T
    Ei taatusti ole huono sijoitus, eikä varsinkaan Eskon hinnoilla. Go for it! Kahden koeajon perusteella laite on ketterämpi ja pienempi kuin 1. sukupolven vastaava..



    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  25. #85
    Jos Millellä oot tykänny ajaa niin tod. näköisesti Tuonokin käy käteen. Se on vähän kuin ajelis Millellä selkä suorana. Ja radalla varmaan kerkee riittävästi. Hauska laite mutkateille varsinkin ja kaupungissa erittäin toimiva. Se että saa etupyörän pysymään maassa kun kiihdyttelee 1-2 vaihteella vaatiikin jo lujaa luonnetta. Tuono on todellakin Streetfighter jolla voi myös ajaa matkaa. Niin ja ne jarrut ne toimii. (ainakin edessä takasia en oo vielä kokeillut.) Tuli ajettua n.10 000 km omalla -07:lla ja hauskaa oli kokoajan. Eskon hinta on kyllä kohdallaan joten hae pois. *
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  26. #86
    Lainaa (vepe @ Joulu. 09 2007,18:33) kirjoitti
    Tuli ajettua n.10 000 km omalla -07:lla ja hauskaa oli kokoajan.
    Oletko vaihtanu / hävittäny Tuonon vai mitä meinaat "tuli ajettua"?

    PS. Tammikuulla pitäis saapua mulle -07 Tuono R, enskesän ajoihin!

    -T
  27. #87
    Lainaa (tomppa06 @ Joulu. 18 2007,22:16) kirjoitti
    Lainaa (vepe @ Joulu. 09 2007,18:33) kirjoitti
    Tuli ajettua n.10 000 km omalla -07:lla ja hauskaa oli kokoajan.
    Oletko vaihtanu / hävittäny Tuonon vai mitä meinaat "tuli ajettua"?

    PS. Tammikuulla pitäis saapua mulle -07 Tuono R, enskesän ajoihin!

    -T
    No tuli ajettua viime kesänä ja sitten ajetaan ensi kesänä lisää, samalla laitteella. Onnea vaan oivasta valinnasta. Mikä väri sulle tulee?
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  28. #88
    Täytyy yhtyä kommenteihin. 10k tuli viime kesänä ajettua ja täytyy sanoa että kyllä on monipuolinen peli. Eteenkin radalla Tuono on kyllä mahtava. Ero edelliseen pyörään oli tosi iso alustan ja jarrujen osalta (SV1000).

    En ole vielä toistaiseksi keksinyt itselleni mitään tekosyytä vaihtaa pyörää.
  29. #89
    Värinä puna/valkonen, koska musta/harmaata en hallunnut ja sini/valkoisesta olis joutunu laittaa +300€... eikös vepelläkin ole puna/valkonen?
    mitäs se map 2 asentaminen käytännössä tarkoittaa? Vanhassa millessähän katkaistiin johdin pin16, mutta kuinka tässä uudemmassa? Sliparit joutuu kyllä laittamaan, mitkäs olis parhaat hinta / laatusuhteeltaan?
  30.  
  31. #90
    Lainaa (tomppa06 @ Joulu. 20 2007,12:54) kirjoitti
    Värinä puna/valkonen, koska musta/harmaata en hallunnut ja sini/valkoisesta olis joutunu laittaa +300€... eikös vepelläkin ole puna/valkonen?
    mitäs se map 2 asentaminen käytännössä tarkoittaa? Vanhassa millessähän katkaistiin johdin pin16, mutta kuinka tässä uudemmassa? Sliparit joutuu kyllä laittamaan, mitkäs olis parhaat hinta / laatusuhteeltaan?
    Map 2:een vaihtaminen onnistuu valtuutetussa huollossa mutta ei EE:ssä arvatenkaan. Itse laittaisin Akrat. Ebay pullollaan käytettyjä Akran hyväkuntoisia slipareita
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
Sivu: 3 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen