Sivu: 30 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20282930
Tulokset 871:stä 885:een 885:sta
  1. #871
    Lainaa wilipedia kirjoitti Katso viesti
    Nyt en tiedä ko pyörätyypin linkuston laakerointiperiaatteesta, mutta kirjoittajan tekstin perusteella oletan kyseessä olevan avokartiolaakerointi, harvemmin noita suojattuja laakereita erikseen tiivistellään, voin toki olla väärässä. Oletko nähnyt mitä paketista otetulle laakerille tapahtuu pakastuksen jälkeen noin 1-2vrkn kuluessa huoneenlämmössä?
    En ole kokeillut, mutta ihan mielelläni näkisin. Onko kuvia? Muuttuuko tilanne jotenkin jos laakeri on kunnolla rasvattu?
  2. #872
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Linkun laakerit vaihdettu viime talvena, joten nyt on menossa putsaus ja rasvaus vain. Tänään jaksoi putkiston, iskarin ja linkun irroittaa.
    Otatko ihan neulat pois ja pesuun vai täytätkö vain välit uudella rasvalla?
  3. #873
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Otatko ihan neulat pois ja pesuun vai täytätkö vain välit uudella rasvalla?
    Koiranluun otin näppeihin ja putsasin tietty päältä. Sitten akselia vähän työntämällä neulat esiin ja ensiksi rätillä pahimmat pois. Sen jälkeen bräkleeniä paljon ja varo varovasti paineilmaa ja rättiä, ettei neulat lentele. Uudet rasvat päälle.

    Swingin neulalaakerit putsailin bräkleenillä kostutetulla rätillä ja sitten uutta rasvaa. Huomenna varmaan kasailen, ja jään odottelemaan jarrusatuloiden tiivisteitä.

    Vaan sitten alkaa se projektin haasteellisin vaihe. Pitää suunnitella ton linkun ympärille humidori.

    Siihen nähden talven moottoriprojekti on kevyttä kauraa. Luistokytkin on jo kuitenkin postissa .
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #874
    Olisko kellään myydä 98-03 gen1 mille r? Pitää olla r malli koska öhlins oz ym. Kilpuriaihioksi tulisi joten pienet ulkoiset virheet ei haittaa. Tekniikka olisi oltava kunnossa. Jos on niin laita email mikkoharsunen@rocketmail.com
  5. #875
    Lainaa wilipedia kirjoitti Katso viesti
    Oletko nähnyt mitä paketista otetulle laakerille tapahtuu pakastuksen jälkeen noin 1-2vrkn kuluessa huoneenlämmössä? Jos et niin voit kokeilla ihan kotona ja palata asiaan.
    Challenge accepted!

    Otin kuvat pyörästä irrotetuista laakereista liuotinpesun jälkeen, pari minuuttia pakastimesta oton jälkeen sekä vuorokausi huoneenlämmössä muhimisen jälkeen. Linkistä näkyy:

    https://www.dropbox.com/sh/qxkvl2bab...Fjy01rKZa?dl=0

    Paljaalla silmällä tai luupilla katsoen en näe mitään eroa ennen ja jälkeen käsittelyiden. Vaan minä mikään asiantuntija tietysti olekaan.
  6. #876
    Lainaa m1kk0 kirjoitti Katso viesti
    Olisko kellään myydä 98-03 gen1 mille r? Pitää olla r malli koska öhlins oz ym. Kilpuriaihioksi tulisi joten pienet ulkoiset virheet ei haittaa. Tekniikka olisi oltava kunnossa. Jos on niin laita email mikkoharsunen@rocketmail.com
    en tunne noita Millejä millään tavalla, mutta kannattaa katsoa ettei keula ole radiaali puristimilla. Noissa säännöissä vissiin joku ristiriita sen suhteen...

    keke
  7. #877
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa keke409 kirjoitti Katso viesti
    en tunne noita Millejä millään tavalla, mutta kannattaa katsoa ettei keula ole radiaali puristimilla. Noissa säännöissä vissiin joku ristiriita sen suhteen...

    keke
    Mikk0 tietää nää. No worries 😀.

    Ei sillä, se 03 gen1/ 03 edwards ovat makeita. Jos hommaa edwardsin, niin saa multa kyllä vaihdossa aksiaalikeulan. 😂
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #878
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mikk0 tietää nää. No worries .

    Ei sillä, se 03 gen1/ 03 edwards ovat makeita. Jos hommaa edwardsin, niin saa multa kyllä vaihdossa aksiaalikeulan. 
    Sulla kun ilmeisesti ihan fakta tietoa noista härveleistä, niin voitko hivenen selventää mulle noita malleja joita välille 98-03 sattuu. Lähinnä jos multa kysellään noihin Classic Superbike sääntöihin liittyen...

    thanks, keke
  9. #879
    Yksinkertaistan kysymystä hieman. Onko 2003 valmistettu jotakin Mille mallia aksiaali-jarruilla? Siis nimen omaan valmistettu, ei mitään ylivuotisia. Saa vastata ken tietää.

    Kitoos, keke
  10. #880
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa keke409 kirjoitti Katso viesti
    Yksinkertaistan kysymystä hieman. Onko 2003 valmistettu jotakin Mille mallia aksiaali-jarruilla? Siis nimen omaan valmistettu, ei mitään ylivuotisia. Saa vastata ken tietää.

    Kitoos, keke
    En oo ehtinyt pitkää vastausta laatimaan. 2003 perusmalli on tuollainen.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #881
    Gen 1 ollu ainakin kolmella erillaisella jarrusatulalla. Ensin oli isolla jarrupalalla sitten oli 4 pad satula ja sitten vielä radiaali
  12. #882
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa m1kk0 kirjoitti Katso viesti
    Gen 1 ollu ainakin kolmella erillaisella jarrusatulalla. Ensin oli isolla jarrupalalla sitten oli 4 pad satula ja sitten vielä radiaali
    Juu:
    98-00: iso pala
    01-02 sekä 03 perusmalli 4 pad
    03 ärrä ja 03 Colin Edwards radiaalipuristimilla.

    SP on aksiaalisatuloilla, vaan enpä tiedä oliko 4 pad vai iso pala. Malli pohjautuu muuten 98-00 malleihin, vaikka kaikkea erikoista omaakin. Mm. Cosworthin moottorin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  13. #883
    Thanks,

    Olis norskit voinnu selkokielellä ton laittaa sääntöihin. Perusmalli 98-2003, R ->2002 , SP siis ei kelpaa ollenkaa.

    "Aprilia
    Aprilia RSV Mille and RSV Mille R 1998 - 2003 is allowed, but the look of the bike must be as a
    1998 model (ref §11)
    RSV Mille SP is not allowed."

    keke
  14. #884
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa keke409 kirjoitti Katso viesti
    Thanks,

    Olis norskit voinnu selkokielellä ton laittaa sääntöihin. Perusmalli 98-2003, R ->2002 , SP siis ei kelpaa ollenkaa.

    "Aprilia
    Aprilia RSV Mille and RSV Mille R 1998 - 2003 is allowed, but the look of the bike must be as a
    1998 model (ref §11)
    RSV Mille SP is not allowed."

    keke
    Miksköhän SP ei kelpaa? Homologisointipyörä. Tuskin niitä vaivaks asti viivalla olis.

    Mites muiden homologisointimopot?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15.  
  16. #885
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Miksköhän SP ei kelpaa? Homologisointipyörä. Tuskin niitä vaivaks asti viivalla olis.

    Mites muiden homologisointimopot?
    D#catin homomoottori ei ole sallittu, tosin tuohan on jo peräti vuodelta '01.

    996 is allowed
    Testa stretta motor is not allowed (996R)
    Tuolla varsinaisessa threadissa mä noita sääntöjä jo ihmettelin Milleihin liittyen. Ihan piruuttani pistin mailin Norjan pojille että mites tää teidän Millesääntö meni, kun kerran siihen yllytettiin. Saman tien noista Edwards-koon läppärungoista piti kysyä kun ne säännöt ovat ilmeisesti tehty sillä ajatuksella, että 98-03 RSV:t olisivat olleet samanlaisia. Toinen hyvä esimerkki tästä harhaluulosta myös tuo etujarrujen kehitys.

    Classic Superbikethreadi http://www.moottoripyora.org/keskust...Superbike-2018 josta löytyy myös linkki sääntöihin. Kyllä minäkin '03 RSVR:n laittaisin jos tuohon meinaisi tosissaan lähteä ja sillä sääntöihin mahtuu. Taitoja varmaankin tarttisi kyllä hioa.

    Vekkulina yksityiskohtana: Kansien pitää olla alkuperäiset, mutta saavat olla avarretut. Siinäs sitten investoit kansityöhön, kun '04+ single plug kansia luulisi löytyvän jo melko pikkurahalla.
    Kawasaki Gpz900R '88, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1400 '09
    H#nda CR 250R '96
    ex: Aprilia RSV Mille '03 (tuplanyyh), Kawasaki Z750 LTD Twin '83 (nyyh), Aprilia Tuareg 125 '88 (enää 2 jäljellä?)
Sivu: 30 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20282930