Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
  1. #1
    Helloups.

    Kertokaapas kyseisen pyörän omistajat kokemuksia pyörästänne, olen tässä miettinyt saksasta uittavani kyseisen vehkeen vuosimallia 2002.

    Ytv: kupoc`
    pyörää vailla.
  2. #2
    Eipä ole omassani ollut mitään vikaa. Uutena hain liikkeestä kesällä 02 ja noin 17tkm on ajettu sekä ulkomaille matkaa
    2-päällä että radalla ja mutkapätkää. Ergonomia on hyvä
    kuskilla ja makustajalla. Swingillä on saatu tilaa laukuille ilman
    että tarvitsee "leveä kuljetus" -kylttejä ja ylösvedetyllä
    putkella kallistusvaraa sporttisempaankin ajoon.

    Selvästi ollut 2000-luvun suunnannäyttäjä näissä sporttisissa
    matkapyörissä, kun katsoo esim. uutta trumpan ST:tä
    tai Honda VFR:ää.

    Pari linkkiä:
    http://www.aprilia.com/ridezone/ing/...ura/futura.htm
    http://www.motorcycle.com/mo/mccompa...01st4rst.motml
    http://www.motopalsta.com/koeajo_futura.phtml



  3. #3
    heh... juu tollanen 2001 malli seisoo tossa pihassa... ei perkele starttaa... oliskohan wirrat lopussa wai mikä kun naksaa waan...eikä tietty laturia eik mitään.. eilen sain ajoon kun oma on korjattavana(siis Kawa).. saapeli juupeli.... että harmittaa.. ei juuri olis tehny mieli ajelulle.....
    tulkoot huomenna pumppaamaan liikkeen herrat sen käyntiin...

    anto se sentään yrittää 4 sek pyörittää..
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  4. #4
    Lainaa (FuturaRST @ Touko. 06 2005,22:17) kirjoitti
    Selvästi ollut 2000-luvun suunnannäyttäjä näissä sporttisissa
    matkapyörissä, kun katsoo esim. uutta trumpan ST:tä
    tai Honda VFR:ää.

    Pari linkkiä:
    http://www.motorcycle.com/mo/mccompa...01st4rst.motml
    Puhumattakaan Bemarin uudesta K 1200 RS:stä.
    En kyllä tajua, mitä tuolla testissä oikein valitetaan kulutuksesta. Oma pyöräni kyllä kuluttikin uutena paljon, mutta HPM:ssä tehdyn säädön jälkeen ajelee hyvin 300 km ennen bensavalon syttymistä. Luulis riittävän matkalle kuin matkalle.
  5. #5
    Edellisen kerran tankatessa muistin ensimmäistä kertaa nollata tripin ja bensavalo syttyi tänään 280 kohdalla ja tankille menin mittarin näyttäessä 312,2. Tankkiin upposi reilut 18 litraa ja kulutukseksi tuli melko tasan 5,8 litraa sadalla. Minun mielestä ihan OK kulutus ja toimintasäde.

    Rauhallisesti matkaa ajaen menisi varmaan paljonkin enemmän. Nyt sitä kuitenkin tulee pumpattua melko usein kaasua, kun rivikuussatasen jälkeen tuon vääntö tuntuu joka kerran kiihdyttäessä yhtä hauskalta.. *
  6. #6
    Ihmettelen kyllä SUURESTI "FUTURA RST":n kommenntia: "ollut suunnannäyttäjä 2000 luvun ST pyörissä" ?HAHAHAHAHA.... jne.... Kyllä se on ollut Ducatin ST-sarja jo hieman ennen vuotta 2000:kin *

  7. #7
    Kylläpäs sitä nyt ollaan tietäväisiä.

    Futura esiteltiin vuonna 2001, jolloin se oli selkeästi oman tiensä kulkija ST-luokassa sekä ulkonäöllisesti, että teknisesti.
    (elektr. ruisku autom. ryypyllä, yksipuolinen takaswingi, upside-down etuhaarukka, slipper-kytkin, penkin alle piilotettu pakoputki, integroidut laukut, etupeileihin upotetut vilkut, luokassaan tehokas moottori, tehokkaat valot, persoonallinen ulkonäkö, ...)
    Oli pyöriä, joissa oli näitä ominaisuuksia, mutta ei yhtään sellaista, jossa olisi ollut lähes nämä kaikki samassa pyörässä. VFR ehkä lähinpänä Ducati ST:n ja Triumph Sprint ST:n ohella.
    Kun katsoo tarjontaa tänä päivänä ja lisää listaan vielä esim. BMW K1200S:n, huomaa näiden olevan paljon lähempänä Futuraa, joka siis säilyi lähes muuttumattomana ensiesittelystään lähtien.

    Ducatia pidetään "matkasporttien" esi-isänä. Totta, ST2/4 '01 oli sporttipyörä, jossa oli selkeästi kahden istuttava penkki, integroidut laukut ja alhaaltakin hyvin vääntävä kone. Kaipa sitäkin voi siten eräänlaisena suunnannäyttäjänä pitää. Mutta jos verrataan nykyisten matkasporttien teknisiä ratkaisuja ja ulkonäköä, ovat ne kyllä lähempänä Futuraa, kuin vuoden '01 Ducati ST:tä. Ducati näytti erään suunnan '98, Futura toisen '01.



  8. #8
    Kertokaapa futuristit taipuuko Futura radalle ajoharjoitteluun? Pyörä kiinnostaisi kovasti, mutta toisaalta en haluaisi luopua ajoittaisista harjoittelukierroksista radalla.

    Onkos kellään parempaa tietoa miksi Futuran valmistus lopetettiin? Onko mahdollisesti tulossa tilalle vielä 'parempi'?
    elämä on liian vakavaa vakavasti otettavaksi.
  9. #9
    Lainaa (josephine @ Elo. 16 2005,12:31) kirjoitti
    Kertokaapa futuristit taipuuko Futura radalle ajoharjoitteluun? Pyörä kiinnostaisi kovasti, mutta toisaalta en haluaisi luopua ajoittaisista harjoittelukierroksista radalla.

    Onkos kellään parempaa tietoa miksi Futuran valmistus lopetettiin? Onko mahdollisesti tulossa tilalle vielä 'parempi'?
    Itse en ole radalla käynyt, mutta kaverini kertoi, että kerran radalla 12R:llä oltuaan joku hänen duunikaveri tms. oli omalla Futurallaan veivannut ihan hyviä aikoja.

    Huhuja on uudesta Futurasta, mutta ei ilmeisesti mitään varmaa tietoa..
  10. #10
    Ehkä Futura ei "erikoisuutensa" takia ollut mikään huippumyyntimenestys silloin -01. Sen jälkeen tuli päivitetyt versiot markkinajohtajista ja Futura jäi ehkä niiden varjoon. Kilpailu on kovaa VFR:ien sun muiden puristuksessa. Mutta meille futuristeille on tietenkin vain plussaa, että niitä ei tule vastaan ihan joka mutkassa.

    Itse olen käynyt radalla kerran ja aion käydä vastedeskin. Vähäisellä ratakokemuksellani en oikein osaa sanoa Futuran soveltuvuudesta muuta kuin sen, että hemmetin hauskaa oli. :-)

    Eihän se mikään R1 ole, mutta kyllä sillä radallakin ajetaan:
    http://mbigeard.free.fr/video/catherine_futura.mpg

    Että jos nainen vetää tuohon malliin, niin kai säkin sitten. :-)

    Sivulla http://mbigeard.free.fr/video on lisää edustavia Futura-pätkiä.



  11. #11
    Onko kellään tietoa/vihjeitä mikä mahtaa olla Aprilia RST 1000 Futuran kohtalo mallina tulevaisuudessa. Sitähän ei enää ole valmistettu tänä vuonna joten mahtaakohan tulla uusi malli ensi vuodeksi markkinoille esim.1200cc koneella tms?
    Olen itse erittäin mieltynyt koeajon jälkeen tähän malliin mutta kun sitä ei enää valmisteta eikä tulevaisuutta mahdollisesti ole enää luvassa niin taitaa olla tuo mopo todellinen riskiostos, koska eihän siitä pääse joskus tulevaisuudessa enää eroon muuten kuin "ilmaiseksi luovuttamalla".
    Muuten tuo pyörä oli mielestäni niin loistava ajettava, että en olisi halunnut luopua siitä ollenkaan koeajon jälkeen, mutta jälleenmyyntiä/vaihtoakin tulevaisuudessa on muistettava arvioida silloin kun ostaa itselleen kulkupeliä.
    R1200GS, G650X
  12. #12
    Huhuja on uudistetun Futuran tulosta, mutta vain huhuja.
    En usko, että ainakaan ensi vuonna tulee Aprilialta mitään matkamallia. Olisi siitä varmaan jo jotain varmempaa tietoa jossain.
  13. #13
  14. #14
    Saakos futuraan avoimenpia putkia? mitkään ihan rähinä putket nyt ei kai imagoon sovi mutta pitää se v2 saada "höpöttämään".
    - XT 660 R
  15. #15
    Lainaa (Xxx^ @ Tammi. 24 2006,11:00) kirjoitti
    Saakos futuraan avoimenpia putkia? mitkään ihan rähinä putket nyt ei kai imagoon sovi mutta pitää se v2 saada "höpöttämään".
    staintune, gpr ja mototecho ainakin ja muitakin löytyy.
    Lisäksi höpinään auttaa katalysaattorin poisto esim.
    http://www.af1racing.com/store/Scrip...idproduct=1094

    Lainaa (Finnpaso @ Elo. 03 2005,17:46) kirjoitti
    Ihmettelen kyllä SUURESTI "FUTURA RST":n kommenntia:
    jos olisit lukenut koko viestin ja ymmärtänyt lukemasi, olisi argumentitkin löytyneet. (ps. 2000 != 1900)
  16. #16
    Lainaa (FuturaRST @ Tammi. 24 2006,11:33) kirjoitti
    Lainaa (Xxx^ @ Tammi. 24 2006,11:00) kirjoitti
    Saakos futuraan avoimenpia putkia? mitkään ihan rähinä putket nyt ei kai imagoon sovi mutta pitää se v2 saada "höpöttämään".
    staintune, gpr ja mototecho ainakin ja muitakin löytyy.
    Lisäksi höpinään auttaa katalysaattorin poisto esim.
    http://www.af1racing.com/store/Scrip...idproduct=1094

    Lainaa (Finnpaso @ Elo. 03 2005,17:46) kirjoitti
    Ihmettelen kyllä SUURESTI "FUTURA RST":n kommenntia:
    jos olisit lukenut koko viestin ja ymmärtänyt lukemasi, olisi argumentitkin löytyneet. (ps. 2000 != 1900)
    Noi mototechnon putket on aika siistit

    Eikä yhtään pahan kuuloiset Mototehno
    - XT 660 R
  17. #17
    Lainaa (Xxx^ @ Tammi. 27 2006,00:14) kirjoitti
    Noi mototechnon putket on aika siistit
    Eikä yhtään pahan kuuloiset Mototehno
    Myös livenä kuunneltuna aika hiton kivat soundit noissa, suosittelen
  18. #18
    Futuraa tallissa kiillotellessa huomasin akun oik. puolella pari sokeripalaa paljaana. Koska roiskeita tiestä aina tulee ja kosteutta ajattelin ilmastoiniteipillä suojata liittimet. Onko muilla futuristeilla kokoemuksia moisista suojaustoimenpiteistä?
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  19. #19
    Jo reilu 2 tkm ajeltu Futuralla tänä keväänä. Alkaa tulla koe tutuksi pikkuhiljaa. Mainio laite tuulettaa työpäivän jälkeen stressi pois. Twini kone kehrää ja tuottaa voimaa koko kierrosalueen punaviivalle asti tasaisesti. Ruisku toimii pehmeästi ilman nykinöitä ja nyökkäilyä. Vaihteisto vertynyt kilometrien mukana ja lämpimien kelien myötä. Kytkin sopivan herkkätoiminen jaksaa kaupungissakin pyörittää ja välitys sopii sekä kaupunkiin että maantielle. Ajoasento maantielle erittäin sopiva, syheröillä pikkuteillä kaasukäden puutuminen hieman haittaa kun paino tulee liikaa ranteille. Soratielle Futuralla ei kannata eksyä. Kate suojaa hyvin vartalon ja nopea ajo on vaivatonta nakun jälkeen.
    Penkki on erinomainen. Jaloille hyvin tilaa. Takapenkkiläinen kehunut oloaan erittäin mukavaksi ja hiljaiseksi vaikka putki menee penkin alla. Kulutus lukeman vaihtelevassa ajossa 5.5 l/100km, ei paha. Ainuttakaan samanlaista ei ole tullut vastaan, mistä myös plussaa. Kovat laukut helppo asentaa paikalleen ja koht. tilavat. Tankkilaukunkin saa kivutta viriteltyä paikalleen. Kieltämättä pakoäänet orggis putkilla on lähellä ruohonleikkuria ja viritysputkien hankinta on käynyt mielessä. Kertaaleen olen kuullut uuden millen äänet tehoputkien kautta ja täytyy sanoa että äänet oli miehekkäät.
    Matka jatkuu suu virneessä siis ...
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  20. #20
    Lainaa (Motohtori @ Touko. 09 2006,10:17) kirjoitti
    Kertaaleen olen kuullut uuden millen äänet tehoputkien kautta ja täytyy sanoa että äänet oli miehekkäät. :WAZAAP:
    Matka jatkuu suu virneessä siis ...
    Viimeviikolla kuulin tallikaverin Futuran äänet ilman viimeistä pönttöä, niin olin kyllä positiivisesti yllättynyt - mukavan raaka, muttei mitenkään pahan kuulonen. Satintuneilla vähän ehkä sivistyneenpi.

    Lainaa kirjoitti
    Aprilia's new RST Futura is the best sport-touring bike money can buy. It has power, brakes, bags, comfortable ergos, excellent wind protection, the best seat in the business and styling that's pure art and makes the Ducati ST4 look older than it really is.
    tämän voi kyllä edelleen allekirjoitaa, vaikka ajelenkin ducatilla :)

    ps. Jos Futuristeja kiinnostaa, niin multa löytyis käyttämättömät Fren Tubon carbotech-jarruletkut etupäähän. 130e vapaasti Helsingissä
  21. #21
    Lainaa (FuturaRST @ Touko. 09 2006,19:39) kirjoitti
    Viimeviikolla kuulin tallikaverin Futuran äänet ilman viimeistä pönttöä, niin olin kyllä positiivisesti yllättynyt - mukavan raaka, muttei mitenkään pahan kuulonen. Satintuneilla vähän ehkä sivistyneenpi.
    Joo aika hienot äänet sais ihan vaan suorilla putkilla. Tässä nuo mun Staintunet ja Bef:n (Apriliaforum) tekemä rekisterikilpiteline:
    http://www.niksula.cs.hut.fi/~ansi/album/futura/
  22. #22
    Onkohan kukaan suomessa pistänyt Bef:n pönttöjä Futuraan. Ainakin hinta kohdallaan 500 e pintaan. Onko nuo Staintunet miten äänekkäät matka ajossa? Mitäs naapurit tykkää aamuisin?
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  23. #23
    Lainaa (Motohtori @ Touko. 12 2006,12:19) kirjoitti
    Onkohan kukaan suomessa pistänyt Bef:n pönttöjä Futuraan. Ainakin hinta kohdallaan 500 e pintaan. Onko nuo Staintunet miten äänekkäät matka ajossa? Mitäs naapurit tykkää aamuisin?
    En usko, että ne olisivat liian äänekkäät kenellekään sellaiselle, jonka mielestä alkuperäinen pönttö on liian hiljainen.
  24. #24
    Kuinka pitkälle pääsitte Futuralla orkkis takakumilla? Uhkaavasti kuluman merkkejä takana. Mitä suositte tilalle? Diabloa kehuvat apriliaforumilla. Mitka paineet on hyvät? Matka jatkuu hymy korvissa
    P.S Lordi rules
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  25. #25
    Lainaa (Motohtori @ Touko. 25 2006,20:42) kirjoitti
    Kuinka pitkälle pääsitte Futuralla orkkis takakumilla? Uhkaavasti kuluman merkkejä takana. Mitä suositte tilalle? Diabloa kehuvat apriliaforumilla. Mitka paineet on hyvät? Matka jatkuu hymy korvissa
    P.S Lordi rules
    Mulla on Diablo viihtynyt takasena Tuonossa hippasen yli 4 kilokilsaa ja alkaa olla tuhannen kilsan sisään vaihtokunnossa. Paineet on ilmeisesti ollut alakanttiin kun on noinkin nopeasti kulunut. Diablo Strada kiinnostaisi seuraavaksi ja voisin ajatella, että Futurassakin toiminevat mukavasti. Radalla tullut käytyä kokonaista kaksi kertaa eli rata-ajo-ominaisuudet ei ole etusijalla mulla...

    Suojasitkos muuten niitä liittimiä? Hyvinkin smanoloiset liittimet on nimittäin Tuonossakin tyrkyllä kaiken maailman kosteudelle & kuralle. Tähän asti olen ajatellut, että kaippa ne suunnittelijat ovat tietäneet mitä ovat tehneet mutta tietty skeptisyys kyllä kolkuttelee takaraivossa. Kyseessä on kuitenkin sähköasiat ja italian poijjaat...



    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  26. #26
    Takarengaskulumaan en osaa vastata, koska uudella kumilla on vasta pari tonnia takana. Noh, se on muutenkin rauhallisemmin kuluvaa touring-tyyppiä, eli Michelin Pilot Road. Edellisestä renkaasta en tiedä, koska ostin pyörän viime vuonna ja siellä oli loppuunajettu alla.

    Asiasta miljoonanteen.

    Onko kukaan huomannut Futurassa sellaista ominaisuutta, että kun ajat tovin rankkasateessa (koestettu tällä viikolla), pysähdyt tankkaamaan ja kun avaat tankinkorkin, niin tankkiin lorahtaa vettä? Eli johonkin korkin ympäristöön jää vettä talteen ja kun nostat korkin ylös niin vedet vilahtaa tankkin. Näin kävi minulle ainakin alkuviikosta. Määrä ei ollut suuri, mutta kuitenkin sen verran, että huomasin. *

    Tai ainakin oletin sen nesteen olevan vettä koska 1+1=2 eli ajoin hirveästä rankkasateesta katoksen alle ja nostin korkin heti ylös.

    Sama tilanne on sivulaukussa, eli jos laukun päällä on vettä ja avaat sen, niin laukun sisälle menee aina pieni loraus. Vesi jää vangiksi siihen lukitussalvan alle. *
  27. #27
    Sähkö hommia en ole vielä tehnyt mutta takaraivossa asia on. Kaveri on tosi pedantti sähkömies ja meinasin jossain vaiheessa kesää päräyttää kaverin tallille johtojen lisätinausta varten. Viimeistään ensí talvena. Seurailen latausta aika ajoin mittaamalla latausjännitettä.
    Tankin vedenkeräyksestä ei juuri kokemusta, ei ole tullut sateessa juuri ajettua. Pesun jälkeen kertaalleen korkin alla oli helmi vettä.
    Reilu 3000 km takana ja takakumi jossain määrin keskeltä kulunut. Tod näköisesti ainakin tuplat menee vielä mutta loppukesästä pitää hommata uusi kumi alle.
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  28. #28
    Olisiko joillain + / - kokemuksia otsikon pyörästä.
    Kyselee kiinnostunut ostaja...
    Kaikenlainen info olisi tarpeen koska pyörä on melko harvinainen näillä main ja siksi siitä ei ole juurikaan kokemuksia.
    BMW R1100RS
    Honda 1000 Varadero
    Triumph 955i Sprint
    Honda VT 750 Shadow
  29. #29
    Aprilia Clubin Anssilla on ainakin sellainen. Sillä on profiili täälläkin, vierailee vain melko harvakseltaan. Clubin kautta saat varmaan siihen yhteyden, Anssi on mukava jamppa.

    anssin profiili
    Aprilia Club Finland
  30.  
  31. #30
    Muutama oma mielipide Futurasta

    + hyvä ajettava pidemmälläkin matkalla mukava
    + potkua riittää, vahva kone.
    + ei tule samanlaista joka kulmassa vastaan(kuitenkin jäi hivenen luonteeton kuva pyörästä)
    + OEM laukut ihan OK


    -- ne äänet vakiona (ompelukone)
    - äänet staintunella hivenen paremmat,ei kuitenkaan superit
    katin poisto auttaa varmaan.
    - muutamat tyyppiviat mm. sähköissä(korjausohjeita on netissä)

    Siinä muutama mutu juttu, viisaammat laittakoot lisää.
    Jos kysyttävää on niin anna palaa.
    Pyörätön
    Ducati ST3 2007
    ex-Ducati S2R 1000
    ex-Aprilia RST 1000
    ex-Ducati 900 ss -02
    ex-Suzuki GSF 1200 S K1
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen