Tulokset 1:stä 9:een 9:sta

GPS

  1. #1
    Onko kokemuksia GPS-paikantimista mopokäytössä ja noin niin ku yleensäkin? Magellan vs. Garmin...
    Toiset on luotuja kulkemaan!
  2. #2
    Kokemuksia on monistakin GPS laitteista. Mutta tiekäytössä vain Garmin Vistasta jossa on karttanäyttö.
    Laiteesta on ollut suurta iloa ja jonkin verran hyötyäkin.

    Vinkkinä valintaan voisin sanoa, että laitteessa on oltava:
    - taustavalo
    - ilotikku, josta ohjata yhdellä sormella hanska kädessä kaikkia tarvitavia toimintoa
    - mahdollisimman suuri näyttö
    - ulkoinen virransyöttä (patterit/akut kuolee kylmässä ajoviimassa yllättävän nopeasti)

    Olemme tarjonneet sellaista myös vuokrapyöriin vuokrattavaksi. Siinä se ei ole kuitenkaan saavuttanut mitään suurta sukseeta. Jos kiinnostaa, voit tulla räpläämään, ja vaikka kokeilemaankin tänne meille, täällä se on pöydällä (en kauppaa tai yritä vuokrata sitä sinulle!)

    Moporentin kotisivu
  3. #3
    Garminin Etrek on mukavan kokoinen ja sen saa tankoon kiinni lisäsarjalla.Patterin kontaktiliuskoja saattaa joutua tukemaan, jotta tärinä ei aiheutaisi virtakatkoksia.
    Mitäköhän Freud tästä sanoisi?
  4. #4
    Garmin Geko 201:llä olen vauhtia ja välimatkoja silmäillyt, tarranauhalla kiinni vaan, on tosi kevyt. Karttaplotteria en viitsi mopottimeen värkätä.
    ...while I'm working, 'am working on the road...
  5. #5
    Olen käyttänyt Magellania aika paljon, kyseessä on 1996 ostettu halvin malli. Siihen aikaan ei tietenkään ollut mitään
    graafisia näyttöjä. Tosin miten on tilanne nykyään, jos menee Suomen rajojen ulkopuolelle? Miten karttoja voi ladata ja paljonko ne maksavat?

    Mulla on sähkönsyöttö prätkän akusta (tupakinsytyttimen töpseli), koska patterit kestää 16h, ja taustavalon päällä ollessa vain 8h! Eli pattereita pitäisi olla repullinen mukana.

    Kuvassa eka viritys tankin päällä *
    Kartat, mistä viivoittimella ja laskimella määritin kohdepaikkakunnan koordinaatit oli mittakaavassa 1:4000 000... (Afrikassa)

    Huonoa laitteessa oli onneton virtalähde (maksoi vielä 500 mk). Kaapelit tosi heiveröiset ja nastat ruostuvaa metallia!
    Muuten olen GPS:ään ollut tosi tytyväinen.

    Hauskaa siinä on, että kun se on lukkiutunut vähintään 5:een satelliittiin, voi vuoristossa ajellessa nähdä, millä korkeudella on!
    Nähdäkseni uusimmissa malleissa on parantunut
    graafinen liittymä ja reitin suunnittelu on paljon helpompaa uusissa. Silti samat perusominaisuudet löytyy yhtä lailla vaikka vanhasta perusmallista.
    - hetkellinen nopeus
    - hetkellinen suunta asteina
    - kohdepaikkakunnan suunta
    - ennustettu kulkuaika kohteeseen (nopeuskomponentti)
    - korkeus m.p.y.
    - etäisyys valittuun kohteeseen
    - reitin plotteritoiminto
    - jne
    Nopeusmittarin tarkistus onnistuu hyvin myös ja tarkka kellonaika löytyy



  6. #6
    Pistämpä tästä linkkiä kuvaan jossa tuo moporent:n laite on Ducessa kiinni, ja näytössä Trip Computer.Kätevä ja hyvä laite.

    http://www.mp-foorumi.com/gallery....fb1.jpg

    Miten ton linkin saa lyhennettyä?

    Tai, ei mitään...
  7. #7
    Itse olen käyttänyt Compaq käsitietokonetta ja CF-korttipaikkaan tulevaa GPS korttia. Hyvänä puolena voisi mainita edulliset kartat esim. TomTom routeplanner europe muistaakseni noin 130 euroa. Sisältää tosi hyvälaatuiset tiekartat koko länsieuroopasta jasitten vielä Compaqin isokokoinen värinäyttö. Samaan syssyyn saa vielä MP-3 soittimen.

    Mcmuppe
  8. #8
    Lainaa (moporent @ Touko. 29 2003,14:31) kirjoitti
    Olemme tarjonneet sellaista myös vuokrapyöriin vuokrattavaksi. Siinä se ei ole kuitenkaan saavuttanut mitään suurta sukseeta. Jos kiinnostaa, voit tulla räpläämään, ja vaikka kokeilemaankin tänne meille, täällä se on pöydällä (en kauppaa tai yritä vuokrata sitä sinulle!)
    No mutta, mutta....Olisko tuo pelkkä GPS vuokrattavissa? Tuo GPS on ollut aina aika ajoin mielessä, mutta en ole ihan vakuuttunut sen tarpeellisuudesta. Sillä olisikin ihan kiva päästä testaamaan laitetta käytännössä ennen ostopäätöstä. Jollain viikonloppuretkellä tai sitten Euroopan turneellahan tuohon pääsis varmaankin vähän sisälle (hyväällä alku oastuksella)
    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  9.  
  10. #9
    Olen käyttänyt nyt jonkin aikaa yhdistelmää Nokia Communicator + LAM1 GPS palikka ja commarissa on RoutePlanner karttapohjat, toimii yllättävän hyvin, paketti mahtuu hyvin tankkilaukun karttataskuun, paperisia karttoja en oo enää mukana raijannutkaan. Routeplannerissa voi tehdä reittisuunnitelman ja sen GPS palikan avulla sijainti näkyy koko ajan reaaliaikaisena commarin näytöllä kartalla.