Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
  1. #1
    Tässä - toivottavasti epätäydellisessä - listassa ei ole Helsinki - Tallinna -yhteyksiä eikä Liettuan tai eteläisimmän Ruotsin yhteyksiä.

    1.a Helsinki - Tukholma
    LINKKI_Silja_Line

    1.b Helsinki - Tukholma
    LINKKI_Viking_Line

    1.c Helsinki - Travemünde
    LINKKI_Finnlines

    1.d Helsinki - Rostock
    LINKKI_Finnlines

    1.f Helsinki - Pietari (moottoripyörä per suunta 31 euroa)
    LINKKI_St_Peter_Line


    5.c Turku - Tukholma
    LINKKI_Silja

    5.d Turku - Tukholma
    LINKKI_Viking


    8. Naantali - Kapellskär (Kapellskär on 50 km Tukholmasta koilliseen)
    LINKKI_Finnlines


    Ahvenanmaan kautta
    10.a. Manner-Suomi - Ahvenanmaa
    LINKKI_Vasemmasta_alakulmasta_löytyy_linkkejä

    10.b. Eckerö - Grisslehamm (Grisslehamm on 80 km Tukholmasta pohjoisen ja koillisen välissä)
    LINKKI_Eckerö_Linjen


    Myös Vaasasta on laivaliikennettä.
    11. Vaasa - Uumaja
    LINKKI_Wasaline

    ***************************************

    Ruotsi - Latvia
    Tukholma - Riika
    LINKKI_Tallink_Sverige

    Nynäshamn - Ventspils
    (Nynäshamn on 60 km Tukholmasta etelään)
    LINKKI_Scandlines
    TOINEN_LINKKI_Scandlines

    Ruotsi - Puola
    Nynäshamn - Gdansk *
    (Nynäshamn on 60 km Tukholmasta etelään)
    LINKKI_Polferries



    Latvia - Saksa
    Ventspils - Travemunde
    LINKKI_Scandlines

    *********************************************

    Erilaisiin prätkäkerhoihin kuuluvat voivat saada alennuksia laivayhtiöistä.

    SMOTO:n jäsenalennukset löytyvät täältä:
    LINKKI_SMOTO
    Valitse valikosta "Jäsenedut" > "Laiva-alennukset"

    Osa prätkäkerhoista kuuluu nykyisin SMOTO:n sijaan Autoliittoon. Autoliiton jäsenedut löytyvät täältä:
    LINKKI_Autoliiton_jäsenetulaivaliput

    *********************************************

    Jos tiedät muita laivareittejä, vinkkaa.

    Myös kokemukset noista vähemmän käytetyistä reiteistä olisivat mielenkiintoisia, laita tähän samaan ketjuun, jos seilaat.



    Nyt - huhtikuussa 2014 - päivitin osan linkeistä, päivitän loput joku päivä. Laita privaa tai kirjoita ketjuun, jos huomaat jotain fibaa tai kehittämisen aihetta.
    Viimeksi muokannut: Koris; 09.04.2014 klo 16:27.
  2. #2
    Ihan kattavanoloinen lista Jos Saksaan on tulossa (itse nyt Saksassa), kannattaa suorilla reiteillä huomioida, että Superfastferries on Rostockissa illalla...eli eteenpäin ajo on yöllä tms. Finnlines taas on aamulla Travemündessä, jolloin ajo päiväsaikaan.

    Ihan mieltymyksestä kiinni, haluaako ajaa pimeällä vai valoisalla. Toki Saksassa välillä takkuaa tuo liikenne päiväsaikaan aika pahasti...mutta ei se näytä mopoilijoita haittaavan; kapealla kulkuneuvolla pääsee niin helposti käyttämään kapeita reittejä
    Itellä kun vaan edelleen Kotilo...ja kotilo-kuorkkiskortti on.
    Tosin A1 Lübeckistä Hamburgin kautta etelään ei oo niitä takkuisimpia teitä Saksassa, huolimatta tällä hetkellä olevista työmaista. A2:sta sen sijaan kannattaa välttää...ainakin Hannoverista länteen.

    No meni vähän ohi ehkä alkuperäisestä, mut päämuistutus oli, että kattoo, mihin aikaan laiva tulee satamaan ja on päivä- vai yöajot.
    ...reikä päässä hyvä tulee...
  3. #3
    Lainaa (koris66 @ Tammi. 08 2006,22:16) kirjoitti
    Mitä laivareittejä puuttuu listasta?
    10.a. Suomi - Ahvenanmaa
    LINKKI_Merenkulkulaitos
    10.b. Eckerö - Grisslehamm
    LINKKI_Eckerö_Linjen

    Monet väittävät tuota reittiä käyttäneensä, jotkut väittävät hyväksikin. Mutta ei se ainakaan vähennä ruotsalaisten seassa ajettavaa matka-aikaa
  4. #4
    Lainaa (mpuputti @ Tammi. 10 2006,09:30) kirjoitti
    10.a. Suomi - Ahvenanmaa
    LINKKI_Merenkulkulaitos
    10.b. Eckerö - Grisslehamm
    LINKKI_Eckerö_Linjen

    Monet väittävät tuota reittiä käyttäneensä, jotkut väittävät hyväksikin. Mutta ei se ainakaan vähennä ruotsalaisten seassa ajettavaa matka-aikaa
    Tunnustan käyttäneeni! Tsekatkaa tarkkaan aikataulut!! Synkronointi saapuvan/lähtevän välillä on mielenkiintoinen. Kyykkykuskeille testistintti

    Toinen kiintoisa seikka on hinta, jos et ole yöpynyt saaristossa. Se on sesonkiaikana merkittävästi korkeampi. Sesonkiajan ulkopuolella reitti oli edullinen. Merenkulkulaitos tosin just jotenkin muutti hintoja, kun entinen käytäntö osoittautui laittomaksi EU-teknisesti.

    Turistilta on tarkoitus ottaa rahat pois. Jos noissa ei oo tarkkana, tulee taatusti kusetetuks. Lisäksi todella saa varoa öljyisiä kansia ja ramppeja.
    ... jotain piti muistaa
  5. #5
    Lepotuolipaikkaa en tuollaiselle matkalla halua. Enemmän lepoa on ajaa Via Balticaa pitkin. Jo Tallinnan laivamatka ilman hyttiä hitaalla laivalla on tuskaa. Nukkua ei kunnolla pysty lepotuolissa ja vieressä kirkuu ipanat.
    Lisäks ajokamat pitää vaihtaa autokannella siviileihin ja yrittää sitoa ne jotenkin pyörään kiinni matkan ajaksi ellei halua maksaa erikseen tavaroiden säilytyksestä. Toki lepotuoli on vaihtoehto mutta tuskainen sellainen.
  6. #6
    Arvoisa koris
    Vanhan vallan (Itä-Saksan) aikana käytin kymmenen talvea
    reittiä Trelleborg-Sazznits. Silloin oli tietysti raja hankalasti
    ylitettävä- tulli. Aatun tekemä betonilaattatie piti hyvin hereillä. Olen aikonut ajaa reittiä keväällä ja muistella men-
    neitä. Aikataulun mukaan olin aina puolen yön jälkeen transiit-
    totiellä, jolta ei saanut poiketa. Ainoa kaupunki jonka läpi reitti
    kulki oli Strasund ja ainoa nähtävyys kyläkapakka. Koska en ole
    enää siellä kulkenut en tiedä tuon laattatien kuntoa.Jos tie on
    kunnossa, reitti on nopea tapa päästä vanhalle rajalle.
    Katselin netistä laivalippujen hintoja, ei kallista. Hinnat ovat
    Ruotsin kruunuina. Itse ajan vain Tanskaan ja kotiin.
    Osa-aikainen maanviljelijä, mielipiteeni ovat omia ei välttä-
    mättä oikeita, kun kuulun kukkahattuihin
  7. #7
    7 reittiä = 7 laivaa sille välille.
  8. #8
    Lainaa (hondamania @ Tammi. 18 2007,21:59) kirjoitti
    Takaisin tullessa lähtö on Star-luokassa 03.00 ==> pääseeköhän laivaan yhtään aiemmin ? Muutoin aika ikävä lähtöaika.
    Ylensä alkavat lastaamaan heti 22.00 jälkeen.Eli jos rannassa olet hyvissä ajoin niin kyllä ennen puolta yötä olet laivassa.

    Kandee huomioida myös et ko. matkat ovat "täysihoidolla".
    Tallinkillä maksaa safkat erikseen ja muutenkin hintataso alkaa vaikuttaa "rahastukselta".
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  9. #9
    Ja prätkä menee ilmaiseksi Finnlinesin laivoilla kun olet SMOTOn jäsen.
  10. #10
    Lainaa (Koris @ Tammi. 08 2006,22:16) kirjoitti
    Valuuttakurssit löytyvät täältä:
    LINKKI_Suomen_Pankki
    VALUUTTAKURSSIT

    Löytyy mielestäni paljon paremmin laskurin kanssa tuolta.
    FZS1000-> CBR1100-> GSX-R1000-> S1000RR-> GSX1300R
  11. #11
    Lainaa (Anki @ Huhti. 03 2007,16:38) kirjoitti
    Itse olen ajatellut myös mennä piipahtamaan Saksassa, lähinnä pohjoispuolella. Jos ei raski maksaa laivaa suoraan suomesta, minkälaista reittiä Ruotsin halki jengi suosittelee?
    Viime kesänä tuli heitettyä reissu Ruåtsin läpi. Ensin Turkuun ja sieltä Seawindillä Tukholmaan. Itäinen rantatiekin löytyi pienten sekaannusten jälkeen. Suosittelen välttämään Ruåtsin leirintäalueita niiden kalleuden takia, ellei kyseessä ole telttareissu. Huonosti varustetut mökit leirintäalueilla maksavat yhtä paljon kuin hotellit. Ellei kyseessä ole "rautaperseajo", suosittelen ajamista Karlskronaan ja yöpymään siellä. Sieltä sitten jaksaa ajaa Saksaan asti Tanskan siltojen kautta päivässä.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  12. #12
    Tuossa on monta asiaa jotka vaikuttaa hinnoitteluun:
    - tilaa ajoissa ==> alennusta
    - Smoton alennukset -10%
    - ryhmä-alennus jos tarpeeksi porukkaa
    - 16.6 on rajapäivä eli siitä alkaa kalliimpi jakso
    jne.
    Heinäkuussa on kyllä kallista huvia jos ei mitään alennuksia saa.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  13. #13
    Kyselisin smoton alennuksista superfastilla:

    Smoton sivujen mukaan jäsenet saavat ajoneuvoista 50% alennuksen, mutta henkilölipuista ei saa mitään alennusta.

    Toisaalta smoton jäsen pääsee liittymään ilmaiseksi tallinkin clubiin ja pääsee suoraan clubin kakkostasolle, jolloin kaikista saksan reittimatkoista (eli ilmeisesti sekä mopo, että henkilölipuista) saa 20% alennuksen.

    Voiko kyseiset alennukset yhdistää siten, että ottaisi smoton alennuksen mopolle ja clubin alennuksen mopolle?

    Clubin jäsenkortti lienee perhekohtainen joten clubialennuksen saanee sekä kuski, että kyytiläinen.
  14. #14
    Onko kukaan suorittanut kevään 2010 tilanteen mukaista kustannusoptimointia reitille Suomi-Saksa ajoneuvon kanssa?

    Lentämällähän tuolla kävisi parilla sadalla, mutta työhommien ja kellarin täydennyksien vuoksi täytyy tehdä reissu pari kertaa myös kotilon/prätkän kanssa.
    Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä motoristeista.
  15. #15
    Melko tyyriiltä näyttää nuo laivareittien hinnat esim finnlines/superfast. Mut elämä on, aina ei tarvi miettiä rahaa, sitähän tulee jatkuvasti lisää
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  16. #16
    Lainaa (Tuppervaari @ Tammi. 18 2007,22:09) kirjoitti
    Lainaa (hondamania @ Tammi. 18 2007,21:59) kirjoitti
    Takaisin tullessa lähtö on Star-luokassa 03.00 ==> pääseeköhän laivaan yhtään aiemmin ? Muutoin aika ikävä lähtöaika.
    Ylensä alkavat lastaamaan heti 22.00 jälkeen.Eli jos rannassa olet hyvissä ajoin niin kyllä ennen puolta yötä olet laivassa.

    Kandee huomioida myös et ko. matkat ovat "täysihoidolla".
    Tallinkillä maksaa safkat erikseen ja muutenkin hintataso alkaa vaikuttaa "rahastukselta".
    Ei Finnlinesin listahintaa kuulu ruokailu jos sitä "täysihoidolla" tarkoitit.

    Ei ole FL-laivat pysyneet aikataluluissa, joulukuun puoliväissä kun oli tulossa suomeen pääsi laivaan klo. 01.40 ja lähes neljä tuntia myöhässä Helsingissä.
  17. #17
    Hintoihinsa nuo tulevat ja palvelu sen kun pahenee. Vielä kun sähläävät laivojensa kanssa kuten viime kesänä,( Hansalaivaliikenne loppui ) niin melko turhaa on suunnitella päivän tarkkuudella matkaa.
    Viime vuonna menivät kaikki Euroopan aikataulut vituiksi FL:n huhtikuisen sekoilun vuoksi. Pitäisi kai olla itselle tuttua nuo merenkulkijasuku Grimaldin touhut kun Ducatilla ajelee, eli jos tiukan loma-ajan puitteissa meinaat pyörähtää edenpänä, noita on käytettävä ?
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,Vic V LE, Vic BW
  18. #18
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (aj@ @ Tammi. 06 2010,21:32) kirjoitti
    Hintoihinsa nuo tulevat ja palvelu sen kun pahenee. Vielä kun sähläävät laivojensa kanssa kuten viime kesänä,( Hansalaivaliikenne loppui ) niin melko turhaa on suunnitella päivän tarkkuudella matkaa.
    Viime vuonna menivät kaikki Euroopan aikataulut vituiksi FL:n huhtikuisen sekoilun vuoksi. Pitäisi kai olla itselle tuttua nuo merenkulkijasuku Grimaldin touhut kun Ducatilla ajelee, eli jos tiukan loma-ajan puitteissa meinaat pyörähtää edenpänä, noita on käytettävä ?
    Jos loma-aika on tiukka, niin itse lähtisin vaihtoehdolla Ruåtsin läpiajorangaistus. yölautalla naantalista on n. Klo 6 aamulla tienpäällä ja siitä ilman suurempia ongelmia tuuppaa päivässä saksaan siltojen kautta. Matkaa tulee n. 1000km.

    Jos perä hellääntyy jo malmön kohdilla, niin kannattaa varata yölautta malmö-rostock välille jolloin hinta on jopa halvempi kuin sillat+bensat+yö saksassa.

    Noiden aikataulut on aika luotettavia, mutta ainahan reissussa voi sattua ja tapahtua, vaikkapa tekninen vika pyörään. Jos pomo ei ymmärrä kyseisenlaisia force majeure-syitä, niin aika nihilisti on.

    Ruotsin läpiajorangaistuksen voi suorittaa perhanan tylsää nelostietä tai "tavallisen tylsää" rantatietä. Ajoajassa ei niin merkittävää eroa ole, etteikö kummassakin päässä lauttaan ehtisi.

    Hinnaltaan tuo ruotsin läpi ajaminen on ollut n. 100-200e halvempaa kuin suora lautta, mutta esim. viime kesän tarjoukset olivat niin hyviä, että niihin kannatti tarttua. Normihinnoilla saa FL pitää tunkkinsa sillä pari päivää niisä uivissa ruumisarkuissa on pitkä aika.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    KAIKKI RATAPÄIVIÄ KOSKEVAT KYSYMYKSET OSOITTEESEEN: ratavastaavat@moottoripyora.org
  19. #19
    Olen lähdössä kesäkuun alussa Kroatiaan. Laskeskelin eri vaihtoehtojen kustannuksia Helsinki-Saksa välille ja päädyin leppoisaan laivamatkaan Helsingistä-Rostockiin ja paluu Trawemundestä-Helsinkiin. Menolipun hinta yhdeltä hengeltä näkyy Finnlinesin lakussa olevan 237e yhden hengen hytissä ja ruokailut 60e. Paluu kahdelle hengelle 234 e kahden hengen hytissä ja ruokailut tietysti 120e. Eipä tarvinnut kahdesti miettiä, mitä kautta menen. Saattaa olla, että varasin laivaliput oikeaan aikaan, koska ystävällinen naishenkilö oli laskenut hinnat jonkun tarjouksen mukaan. Nettihinta oli muistaakseni 320e suuntaansa kahdelta henkilöltä. Niin ja hintaan vaikuttaa SMOTO:n jäsenyys eli pyörä ilmaiseksi. Olisin valinnut tämän vaihtoehdon tuolla kalliimmallakin hinnalla. Ei se Ruotsin kautta ajo niin paljon halvempi ole. Ja päätökseen vaikutti tietysti se, että Ruotsin läpiajo on kärsitty niin monta kertaa.
  20. #20
    Linkki Hesarin uutiseen

    Tietääköhän kukaan mitä alennuksia noille Tallinkin laivoille on mahdollista saada kuljettaessa mopottimilla yli? SMOTOn kortilla ilmeisesti saa tänäkin kesänä jonkun alennuksen FinnLinesin laivoilla, oliko peräti jopa kikattimen ilmaiseksi yli? Eli onko jollain jo tietoa noista Tallinkin vastaavista tarjouksista. 75€ / pyörä on kuitenkin aika suolainen hinta maksaa kansituoli/hyttipaikan päälle..
    -To Ride, Shoot Straight And Speak The Truth-
  21. #21
    finnlinesilta sai vuodepaikan hki-travemünde 99 eurolla kun matkustaa ennen kesäkuuta.. Ja kerhokortilla mopo ilmaiseksi. Ei juuri kannata ruotsin läpi ajaa jos halvalla saksaan haluaa
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  22. #22
    Lainaa (jyk4 @ Huhti. 23 2010,00:16) kirjoitti
    finnlinesilta sai vuodepaikan hki-travemünde 99 eurolla kun matkustaa ennen kesäkuuta.. Ja kerhokortilla mopo ilmaiseksi. Ei juuri kannata ruotsin läpi ajaa jos halvalla saksaan haluaa
    99,-€ kun hytissä on kolme. Ei mitään luxusta niin pienessä hytissä. Edullista toki on.
  23. #23
    Lainaa (Uusee @ Huhti. 22 2010,23:48) kirjoitti
    "
    Liikenteestä vuodenvaihteesta asti poissaolleet Tallinkin kaksi Superfast-alusta palaavat nopeutetulla aikataululla takaisin Suomi-Saksa-reitille.

    Superfast VII aloittaa Helsinki-Rostock-reitillä jo ensi maanantaina 26.4. ja Superfast VIII ensi viikon perjantaina
    "

    Tämä on sinänsä positiivinen uutinen, koska kilpailu Saksan-reitillä on omiaan laskemaan hintoja.

    Toivottavasti siellä telakalla on saatu Tallinkin palveluakin hieman fiksailtua. Syytä ainakin olisi.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  24. #24
    Valitettavasti vaan on niin, että Tallinkilla on kova työmaa ennenkuin
    meikäläinen niitten kippoon astuu. Eipä ollut viime kesänä Finnlinesinkaan järjestelyt hyttiä lukuunottamatta ( pieni korvaus
    pilalle menneistä systeemeistä ) muusta kuin lähinnä perseestä. Se
    on italiaanoille tuo henkilökunnan palkkaus vaikeaa, kun filippiinot
    eivät osaa suomea ja kuitenkin pitäisi se 150 M€ tulouttaa konserniavustuksina Genovan Grimaldeille.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,Vic V LE, Vic BW
  25. #25
    Miten mukavia/epämukavia Superfastin lepotuolipaikat ovat? Yleensä nukun vaikka aidanseipäässä, mutta olisi kiva kuulla jotain kokemuksia.
    Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
  26. #26
    Lainaa (Teppoman @ Huhti. 23 2010,13:10) kirjoitti
    Miten mukavia/epämukavia Superfastin lepotuolipaikat ovat? Yleensä nukun vaikka aidanseipäässä, mutta olisi kiva kuulla jotain kokemuksia.
    Itse muutama vuosi sitten tulin Saksasta Suomeen vielä silloisella SuperFastFerriesillä, joka on nykyään vielä hetken Tallinkin liikennöintivälineenä Saksan ja Suomen välillä. Lepotuolipaikka oli aika heikko, sillä lattialla tuntui nukkuvan paremmin, kun ei tuolia saanut oikein kunnolla käännettyä. Se on vähän sama, jos tykkäät nukkua lentokoneessa turistiluokassa, niin sitten vain.. =)
    "I'm not driving fast, I'm just flying low"


    -Suzuki PV 5-v -87
    -Honda NSR 125 -91
    -Suzuki GSX-R 1000 -02
    -Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
    -Kawasaki ZX12-R -04
  27. #27
    Superfastin linja Saksaan loppuu elokuussa. Näin ainakin kertoivat, kun miehen kanssa sillä Saksaan reilu pari viikkoa sitten matkasimme. Paluumatka taittui Finnlinesillä. Suosittelen sitä ennemmin euroopanmatkalaisille. Mukavammat hytit, sauna+porealtaat vapaasti käytössä ja huomattavasti parempi ruoka ja palvelu .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  28. #28
    Onkohan tää pelkkää hevosmiesten tietotoimiston sanomaa vai onks kukaan muu kuullut. Viking Line alkaisi ajamaan Saksaan (Traveen) Turusta poiketen Långnäsissä. Aloitus vuonna 2014 keväällä. Näin Saksan maalla höpisi yks rekkakuski. Jos olen väärässä, olen pahoillani, tämä on siis toisen käden tietoa eli HUHU !
    Solifer Speed -67
    Kawasaki ER 5 -98
    Yamaha FZ 6 S -05
    Yamaha FJR 1300 - 07
  29. #29
    Lainaa river kymi kirjoitti Katso viesti
    Onkohan tää pelkkää hevosmiesten tietotoimiston sanomaa vai onks kukaan muu kuullut. Viking Line alkaisi ajamaan Saksaan (Traveen) Turusta poiketen Långnäsissä. Aloitus vuonna 2014 keväällä. Näin Saksan maalla höpisi yks rekkakuski. Jos olen väärässä, olen pahoillani, tämä on siis toisen käden tietoa eli HUHU !





    Olis kyllä hieno homma. Finnlinesiltä jäi viimeks vähän kakkanmaku joten en kesänä päällimmäisenä mielessä on Ruotsinläpi tai via baltica.
    990 adv, VF750F, ZX-12R
  30.  
  31. #30
    Samansuuntaisia puheita olen kuullut minäkin. Olis tosi hyvä jos kilpailua saataisiin niin ehkä hinnatkin pikkuisen kohtuullistuisivat.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen