Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 87:een 87:sta
  1. #61
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    onko umpipäille ylipäänsä olemassa puristustyökalua?
    Ainakin tuon PBR:n mukana tulee puristuspää myös umpinaiselle.

    https://www.storm-motor.fi/en/tyokal...br-chain-tool/
    Jokkis #11 | Ural S1000RR
  2. #62
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Tuossa DID-ketjujen pään niittausohje ja oikea pään halkaisija niittauksen jälkeen. Liian pieni= löysällä ja liian suuri = tapin pää murtuu. Googlella löytyy paljon kuvia haljenneista niitin päistä.
    Eli tarkkana pitää olla! Meikäläinen on toiminut niin, että kevyesti pieni määrä naputuksia ja sen jälkeen olen mitannut, että on niittien kohdalta saman paksuiset kuin muuallakin ketjuissa. Varmaan saa käyttää voimaa jonkin verran, että saa nuo liikaa leviämään ja sen takia halkeamaan...? Ensimmäiset, mitä itse niittailin, olivat umpipäisiä eikä niitäkään tarvinnut kuin aivan hellästi naputella. Naputtelussa on sellainen kumma piirre, että aina tekisi mieli napauttaa vielä kerran, että varmaan kestäisi... Muttei ehkä kannata.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  3. #63
    Lainaa t33muki kirjoitti Katso viesti
    Ainakin tuon PBR:n mukana tulee puristuspää myös umpinaiselle.
    Silloin aikanaan etsin tuommoista, mutta hinta hirvitti. Tuohan ei loppujen lopuksi ole edes niin kallis, kun on alle satasen. Itse en uskaltanut tilata mitään, kun käyttäjien kokemusten mukaan silloin tarjolla olleella härpäkkeellä ei kuitenkaan umpipäisiä niittejä pystynyt puristamaan. Tällä varmaan pystyy, jos niin mainitsevat.

    Nämä välineet ovat aivan toistensa näköisiä eli tuokin on samannäköinen kuin minkä itse hommasin - olisko ollut kolmasosahinnalla. Sillä puristelen sivulevyn paikalleen ja on tietysti siitä mukava, että ei mene liian kireälle.

    Noin 4 eurolla saa sitten lyhyen kuulapäävasaran itse niittaamiseen...

    Edit: Tuolla tuotesivulla puhutaan ontto- tai pehmeäpäisistä niiteistä. Vähän epäilyttää, että ei tuolla niitä umpiniittejä kuitenkaan saa leviämään elleivät sitten kaikki umpipäiset niitit ole "pehmeäpäisiä".
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  4. #64
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Näyttää DID ketjutyökalun kopiolta.
    Tänään ilmestyi noudettavaksi pakettiautomaattiin ja aika pitkälti tuo on samaan kaavaan tuon DID-työkalun kanssa päkerretty.
    Siinä missä DID mainostaa omaa vehjettään 'professional forged steel' tämä jää siitä vähän vajaaksi mutta eiköhän tuo runko kestä niittaamista, ainakin hintaisekseen.
    Plussana miellyttävä leikkuunesteen aromi ja käsiin tarttuva hento rasvakerros kun laitetta käpistelee.
    Laatikko on sininen kuten sivuston promokuvissa annettiin ymmärtää, kaikkiaan toistaiseksi ihan 7/10 kokemus.

    Niittien päät kyllä kannattaa varmaan näillä tapeilla vetää sileäksi ennen irroitusta ja jos sattuu olemaan leikkaava vehje lähellä ja ketju menee roskiin niin poikki samalla vaivalla.
    Ei taida myöskään soveltua umpiniitteihin tämä.

    Toimintaa kone ei ole vielä nähnyt mutta ennen kevättä. Ellei mene hukkaan ennen sitä.





    GSF1250S

    SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
  5. #65
    Ei tarvitse niittauksia hioa, pitää vaan huolen ettei tappi pääse lipsahtamaan vinoon, menee mutkalle tai katkee...
    Pikku kuopan kun hio tuon tapin päähän niin lipsahduksen vaara poistuu...
  6. #66
    Jos siihen hioo kuopan niin miksei samalla pyyhkäise päätä tasaiseksi?
    Kylätason kurapyöräilijä.
  7. #67
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Jos siihen hioo kuopan niin miksei samalla pyyhkäise päätä tasaiseksi?
    Ja jos pään hioo tasaiseksi, niin n. 100x nopeampi on napauttaa tappi sivulevystä irti tuurnalla ja vasaralla. Lyö molemmat, niin sivulevy irtoaa ja ketju katkeaa. Katkaisussa ketjutyökalu on hidas ja täysin turha, mutta niittauksessa toimii.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  8. #68
    Juuri tätä tarkoitin, asioista ei kannata tehdä liian vaikeita vaikka käytössä olisi siihen tehdyt työkalut.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  9. #69
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Ei tarvitse niittauksia hioa, pitää vaan huolen ettei tappi pääse lipsahtamaan vinoon, menee mutkalle tai katkee...
    Pikku kuopan kun hio tuon tapin päähän niin lipsahduksen vaara poistuu...
    Ei kovin montaa käyttökertaa noi tapit kestä, jos ei pyyhkäse niitin päätä sileeks. DID:n alkuperäset ei oo niin hauraita ja kestää käyttöä paremmin.
    Superbike #7
  10. #70
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Jos siihen hioo kuopan niin miksei samalla pyyhkäise päätä tasaiseksi?
    Siis sen työkalun tappiin vähän kuoppaa, ei ketjun.
  11. #71
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ei kovin montaa käyttökertaa noi tapit kestä, jos ei pyyhkäse niitin päätä sileeks. DID:n alkuperäset ei oo niin hauraita ja kestää käyttöä paremmin.
    Ainakin 2008 asti kestänyt alkuperäinen tappi, ilmeisesti varatappi estää tehokkaasti katkeamisen.
    Ilman niittausten hiomista.
  12. #72
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Siis sen työkalun tappiin vähän kuoppaa, ei ketjun.
    Hitaasti syttyvä lamppu tarvitsee joskus herätettä, nyt meni perille mitä pitää hioa ja miksi
    Kylätason kurapyöräilijä.
  13. #73
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Ainakin 2008 asti kestänyt alkuperäinen tappi, ilmeisesti varatappi estää tehokkaasti katkeamisen.
    Ilman niittausten hiomista.
    Myönnettäköön, että mun kokemus on 40+ ihmisen kimppatallilta.
    Superbike #7
  14. #74
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Myönnettäköön, että mun kokemus on 40+ ihmisen kimppatallilta.
    Kestääkö tommosessa edes seinään pultattu puolen metrin ratakisko?
  15. #75
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Kestääkö tommosessa edes seinään pultattu puolen metrin ratakisko?
    Yllättävän hyvin on työkalut kestäny porukan määrään nähden.
    Superbike #7
  16. #76
    Olen liian köyhä ostaakseni mitään halvalla (enää, oppinut toivottavasti läksyni), yritän ostaa kamaa joka kestää jälkipolville. Kaverin D.I.D KM500R:llä viimeksi vaihdoin ketjut ja oma samanlainen ostoslistalla. Ja vasaralla takomisen ja arvailun sijaan mr OCD pakottaa tekemään hommat speksien mukaisesti, esim.:



    Ymmärrettävästi kukin tyylillään, varmasti homma toimii monesti yhtä hyvin sinnepäin takoen
    Stoopid is strong in this one.

    Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
    ex: Kawasaki Z900 '18
    ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
  17. #77
    Lainaa artoodetoo kirjoitti Katso viesti
    Ymmärrettävästi kukin tyylillään, varmasti homma toimii monesti yhtä hyvin sinnepäin takoen
    Jos ei osaa vasaralla naputtaa niitinpäätä oikeaan mittaan, ettei tule murtumaa, eikä linkki ala jumittamaan, niin ei kannata olettaa etteikö joku muu osaisi sitä tehdä. Tämän tyyliset oletukset eivät edes jaksa naurattaa vaikka miten monta hymiötä laitetaan lauseen perään.

    Joku voisi tuohon vastata että monet erikoistyökalut on tehty niille jotka eivät suoriudu tehtävästä vaihtoehtoisilla menetelmillä. En toki viitsi alentua sille tasolle joten jätän sen kirjoittamatta.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  18. #78
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Jos ei osaa vasaralla naputtaa niitinpäätä oikeaan mittaan, ettei tule murtumaa, eikä linkki ala jumittamaan, niin ei kannata olettaa etteikö joku muu osaisi sitä tehdä. Tämän tyyliset oletukset eivät edes jaksa naurattaa vaikka miten monta hymiötä laitetaan lauseen perään.

    Joku voisi tuohon vastata että monet erikoistyökalut on tehty niille jotka eivät suoriudu tehtävästä vaihtoehtoisilla menetelmillä. En toki viitsi alentua sille tasolle joten jätän sen kirjoittamatta.
    Ihan varmasti moni osuu speksiin mittailematta, itte olen niin meisseli että pitää mittailla ja jännittää.
    Stoopid is strong in this one.

    Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
    ex: Kawasaki Z900 '18
    ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
  19. #79
    Mulla oli tai on vieläkin tuommoinen DID kopio niittari. Niittaus päät kulahti nopeasti, mutta siihen sopii se DID:n alkuperäinen niittauspää suoraan. Mut lopulta siitä antautui runko, eli venähti sen verran väljäksi se C-runko, että D-pala pääseee irtoamaan aina jommasta kummasta reunasta ja sitten on koko vehjes jumissa ketjun ympärillä.

    Mutta kyllä sekin aikansa asiansa ajoi, ostin sen jälkeen sen kalliin DID:n niittarin.
  20. #80
    Ainakin Kellermanin työkaluun saa umpitapille pään.

    130-250_1280x1280.jpg

    Itsellä ollut DID KM:n kopio ehkä toissa vuosikymmeneltä, vielä levittää
    ihan spekseihin. Katkaisulla en ole työkalua rasittanut.
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  21. #81
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  22. #82
  23. #83
    Lainaa antti kirjoitti Katso viesti
    Katkaisulla en ole työkalua rasittanut.
    Järkipäätös sanoisin. Ketjun saa poikki helpommalla ja ei särje työkalua suotta.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  24. #84
    Lainaa Rekkakalevi kirjoitti Katso viesti
    Tänään ilmestyi
    Sen verran hyvä oli että rällällä katkesi vanha ketju ja paineilmavasaralla lekaa vasten niittaantui uusi.

    Yritin mä lyhentää tolla ketjua ruuvipenkissä kun oli vähän liian pitkä, ensin laikalla surautti sen tasaiseksi mutta tässäkin päädyttiin lopulta vasaraan ja sopivaan tuurnaan kun tuo työkalun mukana tullut niitin työntelypää osoitti joka suuntaan paitsi siihen niittiin kun sitä koitti kiristää.

    Niittiä kun yritti niitata niin tuntui että joku antaa periksi kiristäessä mutta niitti se ei ollut. DID ontot niitit kyseessä
    GSF1250S

    SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
  25. #85
    Lainaa Rekkakalevi kirjoitti Katso viesti
    Sen verran hyvä oli että rällällä katkesi vanha ketju ja paineilmavasaralla lekaa vasten niittaantui uusi.

    Yritin mä lyhentää tolla ketjua ruuvipenkissä kun oli vähän liian pitkä, ensin laikalla surautti sen tasaiseksi mutta tässäkin päädyttiin lopulta vasaraan ja sopivaan tuurnaan kun tuo työkalun mukana tullut niitin työntelypää osoitti joka suuntaan paitsi siihen niittiin kun sitä koitti kiristää.

    Niittiä kun yritti niitata niin tuntui että joku antaa periksi kiristäessä mutta niitti se ei ollut. DID ontot niitit kyseessä
    Kuvista päätellen samanlainen tekele, mitä oli oma DID kopio. Siinä kanssa tuntuma oli, että jokin myötää. Mutta lopulta myötäsi niin paljon, että piti rakennella ulosvetäjä siihen kiinni, jotta sen sai pois ketjun ympäriltä ja ketjun lukkopala luonnollisesti kaput.
  26. #86
    Lainaa Hanskabel kirjoitti Katso viesti
    Kuvista päätellen samanlainen tekele, mitä oli oma DID kopio.
    Omasta mielestä tuo DID-mallinen on huono ja hankala. Aito ja alkuperäinen vieläpä hiton kalliskin. Takarattaan päällä on helppo operoida ketjun kanssa ja kaikki on hyvin hollilla kaikissa pyörissä. Tuossa DID-mallissa pitää ropata ketjun vapaan pituuden kohdalla hankalasti takahaarukan alla. Etenkin jos ei ole ammattimallin nostinta ja lattialla pusaa.

    Sellainen C-mallinen toimii rattaan päällä. Kuten jo tullut ilmikin, itse en tykkää ollenkaan mistään ketjutyökalusta ainakaan katkaisussa. Ilman saa ketjun poikki paljon nopeammin ja helpommin.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  27.  
  28. #87
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Juu, täällä pariin kertaan linkatulla edullisella C-mallin kalulla olen minä ja naapurini katkaisseet ja niitanneet useamman ketjun.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123