Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    JOVAIN ON...


    ..semmone ajokohde et tästä tykkää rinsessat!
    Ja samallaha rinssit saa lähtee sillä aikaa ohjastelemaa mäkiajoi alppiloille ?

    My Album

    Eikö saakki ? Jookosta jookos...
  2. #2
    Upeita muistoja tulee mieleen. Käytiin samoissa maisemissa kesällä 2002. Tosin silloin autolla, kun ei ollut mopoa vielä. Aivan kuin omaa albumia katselisi. Vois aivan hyvin lähteä uudelleen.
    - PER ASPERA AD ASTRA -
  3. #3
    Minäkin karautin mopolla viime kesänä ko. linnalle rinsessani (vaimo) kanssa. Tosin käännyttivät takaisin parkkipaikalle ja jouduttiin kävelemään mäki ylös! Idean sain palapelistä (6000 palaa), joka vieläkin on tekemättä.
    Hieno ja käymisen arvoinen paikka.
  4. #4
    MITÄ!

    Mun rinssillä pitää olla tuollaanen ihan omana * !



    Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
  5. #5
    Lainaa (marza @ Tammi. 04 2006,12:38) kirjoitti
    MITÄ!

    Mun rinssillä pitää olla tuollaanen ihan omana * !
    Hyvähän se on rima laittaa riittävän korkealle, mutta ei saa sitten hirveästi pettyä jos ei oikein natsaa kohilleen *
    - PER ASPERA AD ASTRA -
  6. #6
    Ach, Baijerin kuninkaanlinna Schloss Neuschwanstein, münssenin likellä. Käyty on, toissakesänä. Öky mesta, etten jopa sanoisi. Siinä ei ole rakennuskustannuksissa liiemmin säästelty.
    ZZR 1200
  7. #7
    Kävin tuolla toissakesänä emännän kanssa. Olihan se hieno, mutta käteen jäi vähän rahastuksen maku. Toiminta oli liian ohjattua (ne portit siellä sisäpihalla jne). Valokuviakaan ei saanut sisältä ottaa, vaan jos halusi sisäkuvia, niin ne piti ostaa valmiina tietenkin sievoiseen summaan.

    edit: tuon "liian ohjatun" toiminnan tietenkin ymmärtää, koska paikassa käy (kymmeniä?) miljoonia ihmisiä vuosittain.. voisi olla aika kaaosta muuten sisällä. Mutta kuninkaallisuus tuosta oli kaukana.



    Päivän tärkein ateria on se, joka ensimmäisenä pysyy sisällä
  8. #8
    On opiskeltu hieman kameran käyttöä;-)) Todella makeita kuvia! Sut pitäis lähettää tonne Romanian vuoristoon ottamaan hieman kuvia... Ajappa vaikka "Trans Fagaras Highway" läpite ja laita sitte kuvia näytille * Ps. siel pitää pitää kamera kaiken aikaa valmiina, kun ei koskaan tiedä, milloin rupee tapahtumaan....
  9. #9
    Lainaa (Finnpaso @ Tammi. 05 2006,21:49) kirjoitti
    Ajappa vaikka "Trans Fagaras Highway" läpite ja laita sitte kuvia näytille Ps. siel pitää pitää kamera kaiken aikaa valmiina, kun ei koskaan tiedä, milloin rupee tapahtumaan....
    Oletkos itse ollut tuolla tiellä?
    Voitko laittaa hiukan lisää tietoa tiestä?
  10. #10
    Lainaa (Finnpaso @ Tammi. 05 2006,21:49) kirjoitti
    On opiskeltu hieman kameran käyttöä;-)) Todella makeita kuvia! Sut pitäis lähettää tonne Romanian vuoristoon ottamaan hieman kuvia... Ajappa vaikka "Trans Fagaras Highway" läpite ja laita sitte kuvia näytille * Ps. siel pitää pitää kamera kaiken aikaa valmiina, kun ei koskaan tiedä, milloin rupee tapahtumaan....
    JOVAIN OUN..


    ...ainaskin yrittäny painella näppäimiä oikias paikas.
    . Kiitosta vaan !

    Vielä pitäs saaha semmonen KUVANVAKAIN kun ei tuo ranne aina jousta, meinaan noissa vitejoissa tärisee jos kotisivujani (näppäin tuossa alla) tsiikaat..
  11. #11

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Tulipa käytyä linnaa katsomassa, ja upeita maisemia, näin netin välityksin. Kiitos huurre upeista kuvista. Tonne suunnistaa sitten ens kesänä kava10 rinsessansa kanssa, jos ei keväällä ne kava ZZR 1400:t ole loppuunmyydyt, kun silloin vois hankkia sellaisen matkantekkoon. Kunpa vaan täältäkin huurre ja lumi häviäisivät maanpinnasta mahdollisimman pian. Nuo kuvat antoivat taas uskoa parempiin ajokeleihin.
  12. #12
    Mpuputille: "Trans Fagaras Highway"....Olen onnistunut ajamaan sen tähän mennessä 3 kertaa matkoillani Romaniaan Ducatillani(joka ei ole se kaikkein paras pöyrä sinne). Ko. tie on Causeskun (vai mikeä sen nimi olikaan) osoitus muulle maailmalle, että osataan sitä Romaniassakin tehdä teitä luoksepääsemäättömiin paikkoihin! Tie on armeijan tekemä läpi korkeimman Romanian kohdan yli Trassylvanian vuoriston. Jos tullaan pohjoisesta, ni tie lähtee Sibiun ja Fagarasin noin puolesta välistä nousemaan ylöspäin pikkuhiljaa. Tie on normaalisti ajettavassa kunnossa muutaman kuukauden kesäaikaan. Itse olen ollut siinä juhannuksen maissa siellä. Tie on usein poikki maanvyörymien ja myrskyjen takia. Pinnoitettu se on kuitenkin koko matkan, mutta tarkkana pitää olla kaiken aikaa kivien ja elukoitten kanssa... ja tietty vastaan tulevien autojen kanssa, joitten kuskit eivät aina ole niin "selviä". Itelläni meinas henki lähteä kerran siellä sellasen tavattuani serpentiinimutkassa * Ylimmässä kohdassa on melkein kilometrin pituinen valaisematon tunneli, jonne on joskus ruiskutettu sementtiä seiniin. Nyt sen valuu tielle sieltä muodostaen sellasen monen sentin liukkaan liejun, joka lentää syyläriin tukkien sen totaalisesti. No seuraavalle purolle pesemään se pois ennenkun jämähtää! Mutta jos onkirkas ilma, ni sieltä saa sellasia valokuvia, ettei siinä Itävallan linnat tunnu miltään * Majoitusta ei ole, kun muutama kuppanen torppa, et ajoitus silleen, et aamulla vuoristoon ja illaksi sitten Curtea De Argesiin "moskova hotelliin" viettämään leppoista elämää. Huippujen jälkeen on iso tekojärvi voimalaitoksineen. Siiten on siinä voimalaitoksen lähellä Draculan, eli Vlad Tepesin linna Poienari(jonka hän teetti puolustaakseen Eurooppaa turkkilaisilta). Linnan raunioille johtaa todella pitkät rappuset läheltä voimalaitosta, mutta EHDOTTOMASTI visitoinnin paikka!!! * *Ai niin.teltta olis kova sana siellä, jos haluaisi viettää yön luonnon helmassa karhujen ja susien keskellä * Näin tekivät tsekkiläiset motoristit siellä kerran niitä jututtaessani, olivat varustautuneet aseilla ja suurella viinamäärällä! *Siis, jos sinnpäin menette, ni ajakaa ihmeessä ko. tiepätkä läpiten. Tietty joku matkaenska olis kova peli siellä, mut jos sen Ducatilla voi ajaa läpi, ni sitten aika monella muullakin, mutta jos on tarkoitus yöpyä 5 tähden, sori 2 tähden hotelleissa, ni sitte parempi mennä Itävältaan ja maksaa ittensä kipeeksi siellä. Ps. Romanialainen tumma Silva merkkinen olut on todella hyvää matkaevästä *

    Ps. Pakko vielä myötää, et toi kolkka Euroopasta(Romania, Bulgaria) viehättää huomattavasti eneämmän, kun kun toi länsipuoli, jossa sielläkin olen liikkunut mopoillani, sen takia, ettei "länsimainen hapatus" ole vielä kerinnyt pilaamaan sitä kolkkaa ihan kokonaan * * *

    Päiväkirjasta sitten vielä: Kirjottelin moisia silloin ensimmäisinä kertoina, kun tuolla Euroopassa reissasin, mutta huomasin et siinä meni aina tunti pari ihan hyvää peliaikaa hukkaan et luovuin siitä ja painuin kamerakauppaan ja ostin digikameran ja siihen pari isoa muistikorttia ja tietty olen poltattanu niitä sitten levylle matkan varrella nettikahviloissa, joka tuollapäin maailamaa on aika halpaa puuhaa, jos vaan sellasen sieltä sattuu löytämään, mutta kyllä niitäkin siellä jo on aikalailla. Vielä kun keksis sellasen hyvän telineen kameralle stongaan ja pitäis perehtyä noihin kuvan vakauttamis juttuihinkin....kun olis aikaa..... "too many twisty roads, too short time" !



  13. #13
    Oikein hyvä selostus, Finnpaso, kiitos!
    Tuo Romania kun sattuu matkalla Istanbuliin, jossa toivoisin joskus pyörälläni käyväni. En ole aiemmin ajanut ex-itäblokissa - Suomi ja nykysen Saksan itäisemmät maakunnat poislukien. Oletkos pitänyt ajopäiväkirjaa / tehnyt matkaselostusta? Miten tuonne ajetaan, paljonko tarvitaan aikaa, jne? Pitäisikö laitta viesti privaattina suoraan sulle?

    Ja sellainen täsmennys, että tuo ylempänä viitattu linna ei suinkaan ole Itävallassa, vaikka lähellä rajaa onkin. Sattuu sopivasti pohjoisesta tulevan reitin varteen, jos on menossa esim. Innsbruckiin tai Garmischiin. Itse olen käynyt kahdesti (vai kolmasti, en muista), ja joka kerta on tuntunut että olisi pitänyt pysähtyä yön yli tuolle paikkakunnalle.
  14. #14
    Laita privana pitkä lista kysymyksiä, joihin on helppo vastata! * Aikaa on valitettavasti rajoitetusti vastata, mut autan niitä, jotka sinne suuntaan ovatten menossa. Olen ollut Romaniassa neljänä viimeisenä kesänä, et olen kiertäny sen ristiin rastiin aika tarkasti. *Etsi täältä ORG:in sivuilta aihe Romaniaan. tms, jossa on käsitelty muistaakseni asiaa enempi, mut älä laita mua pölkylle, jos sitä ei löydy....
  15. #15
    Lainaa (Finnpaso @ Tammi. 06 2006,20:46) kirjoitti
    Etsi täältä ORG:in sivuilta aihe Romaniaan. tms, jossa on käsitelty muistaakseni asiaa enempi
    Ja sehän löytyi täältä.

    Tai no, Finnpaso löysi ja laittoi privaattina ohjeet...
  16.  
  17. #16
    Hieno oli kohde... Ainakin kuvissa. Me kun kyseiseen linnaan tutustuttiin, niin linnan muuri tuli näkyviin vasta 20 metrin päässä.. Oli hiukan sumua
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!