Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 204:sta
  1. #121
    Kawa GTR..se vanhempi malli
  2. #122
    Eipä näistä nykypyöristä juuri ole klassikoiksi, se on aika perinteikäs määritelmä.
    No jotain:
    Tietyt Daven mallit
    Jotain Moto Gutzeja
    Triumphit
    Japseista tulee mieleen Busa ja Bläkkäri, Africa Twin. Ehkä myös Tuo Goldwing ku se nyt vaan on.

    Aika näyttää, aika sieluttomia on nää nykypyörät. No eipä oikeesti kans tarvi olla kädet rasvas kanssa kokoajan. Plussaa siitä.
    T. nimimerkki: Kädet rasvassa vuodesta -77 (ja ihan oma valinta)
    tapsa
  3. #123
    Japsien aikaansaamat jonkinmoiset klassikot mun silmin:

    - Tuutti
    - Z1
    - Z1300
    - 1100Katana
    - VF1100C / C65Magna
    - GPZ900Ninja
    - V-Max

    V-Maxia ja Ninjaa lukuunottamatta jokaisen noist joskus omistanutkin, tuuttei useampiakin.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  4. #124
    boss hoss, ekat mallit. vitun rumia ja järjettömiä, mutta kuitenkin aika munakkaita. Ensimmäisiä jättikoneella olevia pyöriä.

    Triumph rocket 3

    Buelit, ehkä, varsinkin kun valmistus loppu


    Jos tehopyörille käy kuten muskeliautoille 70-luvulla, niin sitten suattaa noista muoviohjuksista tullakin aikanaan klassikoita.
    suzuki gsx 1216 -01
  5. #125
    Jokainen peli joka "ajallaan" herättää laajemmissa määrin intohimoja, on klassikkoainesta.
    Näin on aina käynyt ja tulee käymäänkin. Kriteeri on juuri tuo edellä mainittu. Mopo... auto.... ei eroa tuossa suhteessa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #126
    Kaikki merkit ja mallit jotka ovat voittaneet AMA, Superbike, TT, Suzuka, Man saaret yms ajoja aikanaan kovine kuskeineen.
    Pyörät nuo ovat ehdottomasti klassikkoja
    .
  7. #127
    Classic Motorcycle Mechanics-lehti muistaa jatkuvasti mainostaa jutuissaan XJR 1300:aa maininnalla "future classic". Pitäneekö paikkansa, aika näyttää.
    Jotakin se joutavilla teettää...
  8. #128
    Veikkaisin myös busaa, ellei sitten valmistus jatku ikuisesti. Eikös kuitenkin ollut ensimmäinen sarjatuotanto vehe joka rikkoi 300km/h.

    Muistan että aikoinaan kawa ZZR 1100 oli pitkän aikaa nopein, sitten tuli XX joka piti titteliä pari vuotta, jonka jälkeen tuli busa.
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  9. #129
    Vähän aiheen sivusta liipaten, mutta jotensakin kaikki 1990-2000- luvun pyörät, aivan kuten autotkin, muistuttavat liiaksi toisiaan. Tojotat, madzat, sitikat ja rellut yms... oudoilla kirjain/numero-yhdistelmillä.
    Mp:t Suzukit, Hondat, Kawat + tietenkin elävät hd-muumiot.

    Ja eipähän sitä äkkijannu edes erota 100 m. päästä toisistaan esim. cebaria tai gsxf:ää, tai tojota avensista mazdasta? Paatuneimmat fanit erottaa mokomat kauempaa ainoastaan värityksistä.

    Nykypyörien erot toisistaan lienevät jotakin yli hilseen menevää hiteciä ja vimpanpäälle viilattua aerodynaamista muotoilua?

    Että kyllä täältä äänet menee tuonne alle 80- luvun mopoille, ja mielummin alle sen vm:n, merkkiin ja malliin katsomatta. *

    Vanhemmissa brittipyörissä on jotain mystistä ja aitoa, mutta kumminkin omintakeista. Kenties seuraava mp-hankinta?



    Murjaanien kuningas!
  10. #130
    Varmaan nyt sanotaan ettei nykypyöristä ole klassikoiksi, kuten nykyklassikoista on sanottu kun ne ovat olleet uudempia?

    "Klassikko on arvostettu ja esimerkillinen teos miltä tahansa taiteen tai tieteen alueelta. "

    Tuolla määritelmällä klassikon ei tarvitsisi olla edes mikään joukosta erottuva tai harvinainen.. Joten sanon kaikkien kiusaksi Honda Fireblade. Taisi olla tullessaan arvostettu ja esimerkillinen laitos?
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  11. #131
    Mulla on muutama minun mielestä classikko ollut. Kawasakin Z 900, z1000 ja nyt tämä josta pidän ehkä eniten *Z 1100. http://kuvablogi.com/nayta/2855757/ Oli mulla Hondan VF 1100 Customkin *mutta en siitä oikein tykännyt kun tuhnu ääni vaikka mitä teki. V maksiinkaan et hyvää ääntä saa millään putkella. Meikä oli pikku jäbä kun täällä kylillä oli Z 900 ja pakko oli semmonenkin saada. Hondan tuutista en ole ikinä tykännyt kun ei mitenkään Z 900 veroinen. Ensi keväänä ajelen Z 1100 *pyörällä noin 22 vuoden tauon jälkeen. Mulla oli TUV hyväksytyt tuhnut vaimentimet ja avarsin ne pöntöt mutta tuli liian kova ääni ja täytyy kuristaa. No prikat panen. *



    Jensen.
  12. #132
    Lainaa (jensen @ Joulu. 29 2010,07:09) kirjoitti
    Mulla on muutama minun mielestä classikko ollut. Kawasakin Z 900, z1000 ja nyt tämä josta pidän ehkä eniten *Z 1100. http://kuvablogi.com/nayta/2855757/ Oli mulla Hondan VF 1100 Customkin *mutta en siitä oikein tykännyt kun tuhnu ääni vaikka mitä teki. V maksiinkaan et hyvää ääntä saa millään putkella. Meikä oli pikku jäbä kun täällä kylillä oli Z 900 ja pakko oli semmonenkin saada. Hondan tuutista en ole ikinä tykännyt kun ei mitenkään Z 900 veroinen. Ensi keväänä ajelen Z 1100 *pyörällä noin 22 vuoden tauon jälkeen. Mulla oli TUV hyväksytyt tuhnut vaimentimet ja avarsin ne pöntöt mutta tuli liian kova ääni ja täytyy kuristaa. No prikat panen. *
    Joo totta oli minunkin mielestä etten V-Maxiin saanut kunnon ääntä millään putkella. Silti se on minun mielestä klassikko. V-Rodiinkaan ei saa kunnon ääntä enkä kyllä pidäkään sitä tulevana klassikkona. Tänään minun klassikkolista näyttäisi tältä:

    H-D pannu
    Kawa H2 750
    Honda CB 750
    Honda Z50
    Kawa Z900
    Kawa 1300 möhkö
    Suzuki 1100 Katana
    Honda CX500 turbo
    Kawa Gpz900
    Yamaha V-Max
    Suzuki GSXR 750 ja 1100 oliko se 1986 ensimmäiset vai 1987
    Honda RC30
    Honda GoldWing 1500
    Ducati Monster
    Suzuki Hayabusa
    KTM Duke
    Ducati 916
    MV Agusta F4
    Ducati Desmosedici
    Ducati 1098R
    BMW 1150-1200 GS
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  13. #133
    Spensa loppu. http://www.youtube.com/watch?v=O8Bne4x31dw Näissä vanhoissa Z pyörissä on omanlaisensa ääni. Aivan liian tiukat putket oli ja laiskasti niillä kulkikin. No teen 2 kpl adaptereita kun on mukava säädellä ääntä että millä tuulella sattuu olemaan.
    Jensen.
  14. #134
    Lainaa (jensen @ Joulu. 29 2010,07:09) kirjoitti
    Hondan tuutista en ole ikinä tykännyt kun ei mitenkään Z 900 veroinen.
    Vai ei tuutti ole ysi-zetorin veroinen... ei olekkaan se on parempi. Tuutti kestää kilahtamatta ajaa takapyörällä ku on märkäsumppu ja öljypumppu ei haro ilmaa, lisäks tuutti on kivikylän kaduilla nopeampi vietävä ku ysi-zetori. Muutoinkin tuutti toimii ja kestää huonoa kohtelua ja kovaa raippaa peremmin kuin kwaka. Ovat molemmat kuitenkin ihan hienoi laitteita ja aikakautensa ikoneita. Ysi-Zetorikin mulla on ollut, tuutteja useampia.

    Oikeastaan vaan tuutti, ysi-kwaka, möhkö, cbx etc '70/'80-luvun ikonit on turhia enää nimetä tulevaisuuden klassikoiksi, kyllä ne kantaa sitä klassikkoviittaa jo nyt.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  15. #135
    Lainaa (jyk4 @ Joulu. 23 2010,19:29) kirjoitti
    "Klassikko on arvostettu ja esimerkillinen teos miltä tahansa taiteen tai tieteen alueelta. "
    Tohon määritelmään kun lisää vielä uutuuden eikä rajata arvostelua pelkän emootion puolelle vaan huomioidaan kylmät tekniset faktat niin S1000RR on ilmiselvää klassikkoainesta.
    "Pappamopotehdas" tuli ja näytti mallia miten tehdään menevä pyörä.
    "Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."
  16. #136
    Moto Guzzi Griso. Siinä ei ole mitään liikaa ja kaikki moottoripyörälle olennainen on näkyvillä.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  17. #137
    Omat klassikot:

    Honda CB 250 RS
    BMW K 75

    Hondia olen ostanut 10, joista 5 vieläkin tallessa. Bemareita olen ostanut 4, joista 1 tallissa edelleen. Hoindilla olen ajanut liki 60 tkm ja Bemareilla noin 170 tkm.

    Kaikilla on omat suosikkinsa mutta viime vuosikymmenien pyöristä ne ovat ainakin juuri Möhkö, Z 900 ja Tuutti. Ruisku Kawasta on kohkattu myös paljon.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  18. #138
    Honda XRV750 Africa Twin puhuttelee aina ja on haluttu pyörä edelleen, kesän sellaisella ajoin ja saatan vielä ostaa jos löytyy hieno yksilö.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  19. #139
    Minulle klassikko status tulee siitä että pyörä on ollut jollain tapaa uraauurtava tai valtaisan suosittu. Moderneja klassikoita KTM 990 SD, Busa, R1, Tuono, FJR, VFR. Tuossa ehkä ne mitä ensinmäiseksi tulee mieleen.
    Se maksaa kuka nauttii!
  20. #140
    Klassikko syntyy helpoiten lajinsa ensimäisestä tai viimeisestä. 1299 Panigale voisi olla yksi viimeisimmistä klassikoista.
    ...
  21. #141
    Honda CB 350 ja Yamahan XJ 650 ja Yamahan TX 750 on kyllä klassikko kelpoisia vanhoista peleistä. Aina vaan jauhetaan niistä vanhoista klassikoista. Mutta uudempaa sukupolvea niin Susukin GXR 1100 vm 85 on klassikko.
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
  22. #142
  23. #143
    Lainaa solifer kirjoitti Katso viesti
    Honda CB 350 ja Yamahan XJ 650 ja Yamahan TX 750 on kyllä klassikko kelpoisia vanhoista peleistä. Aina vaan jauhetaan niistä vanhoista klassikoista. Mutta uudempaa sukupolvea niin Susukin GXR 1100 vm 85 on klassikko.
    GSXR1100 tuli 86.
    GSXR750 tuli 85
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  24. #144
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    GSXR1100 tuli 86.
    GSXR750 tuli 85
    Juu. Niin se varmaan oli. En ollu ihan varama kumpi vuosi se oli, no jokatapauksessa Lahesta yx hemmosen osti silloin ja kaikki vähän kuolattiin sitä.Siis Pyörää, ei sälliä.
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
  25. #145
    Minulla oli 1987 gsxr 1100. Sitä muistelen tietyllä kaiholla ja se 86-87 (ml tietenkin 750 85-87) on todellinen klassikko. Se oli ensimmäinen nykyaikainen täyskatettu japanilainen kyykkypyörä, jota ajettiin polvet koukussa ja joka näytti oikealle kilpapyörälle. Se aloitti koko kyykkypyöräilyn.

    Ducati Streetfighter 1098 ehkä on tuleva klassikko. Suht harvinainen, viimeinen "kesyttämätön" kuivakytkimella ja isolla overlapilla kolisteleva outolintu. Ducatilla on monia hienoja malleja, joista voi puhua tulevaisuudessa klassikkoina. Niillä on tietty identiteetti toisin kuin japsikyykkyjen mallivuosilla, joita ei äkkinäinen erota toisistaan.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  26. #146
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Noita 80-luvun laitteita ei ehkä voi sanoa nykypyöriksi .

    1098 SF on varmaan tyrkyllä klassikoksi, mutta ketjussa jo varmasti aiemmin mainittu 98 R1 on sitä.

    Sitä seuraava kyykkypyörä onkin varmaan eka S1000RR bemari.

    Gen1 Tuonokin on ehkä tyrkyllä, kun aloitti kokonaan uuden supernaku genren, mutten siitäkään ole ihan varma.

    Ylhäällä mainittu 640 Adve vois olla jo lähempänä Dakar-mopoja raappahousuille lähestymisellään. Ainakin, jos afrikkalainen pääsee listalle, niin sitten advekin.

    Eiköhän bemarilta jokin GS joukkoon mahdu myös.

    Klassikon ei mielestäni tarvitse olla mitenkään harvinainen tai kallis, kuten ei autopuolellakaan Ford Mustang ollut.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  27. #147
    Olen näköjään omistanut vain klassikoita....
    Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
  28. #148
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Mun mielestä viimeisin oikein kunnon klassikkoainesta omaava pyörä on 990 Superduke. Esim. Streetfighter on liian marginaalilaite, kun taas Superduken halusi kaikki. Tai ainakin mun kavereista kaikki.

    Marginaalipyöristä klassikoksi nousee ehkä kuitenkin viimeinen Italian Husse, Nuda, erityisesti R-versiona. Paino sanalla ehkä. Sekin voi olla liian kuriositeetti, sekä merkkinä että mallina.

    Hayabusa on itsestäänselvä klassikko, sitä etevämpi ZZR1400 tuskin yltää samaan. Kawan H2 sen sijaan on ilmiselvää klassikkokamaa, erityisesti nämä ei-touring-versiot. Muita ihan hirveän päräyttäviä pyöriä ei tule äkkiä mieleen. Joku Gessukin, periaatteessa muuten kaikki ok, mutta ei herätä mitään intohimoja.

    Mikäköhän muuten siinä on, että kaikille saatanan Talboteille ja 90-luvun taitteen Corolloille löytyy harrastajia, mutta prätkät, jotka on alle museoikäisiä, mutta yli 15-vuotiaita, on ihan ongelmajätettä?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  29. #149
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Mikäköhän muuten siinä on, että kaikille saatanan Talboteille ja 90-luvun taitteen Corolloille löytyy harrastajia, mutta prätkät, jotka on alle museoikäisiä, mutta yli 15-vuotiaita, on ihan ongelmajätettä?
    Olen vahvasti erimieltä tuosta ongelmajäte asiasta... tai toisaalta olen tietenkin samaa mieltä, niin saan aina hyviä pyöriä itselleni taskurahoilla.

    .
    Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
  30.  
  31. #150
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Hahah, koitas nyt päättää
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen