Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 112:sta
  1. #1
    Mitä öljyä olette käyttäneet pyörissänne ?
    Itselläni on aina ollut Castrollin GPS koneessa mutta toiminta ei ole aina ollut hyvää.
    Olisiko Castrollin R4 hintansa arvoinen kokeilu ?

    Motulia tuntuvat käyttävän Suzukin leirissä laajasti, millä merkillä pyöränne on tuntunut toimineen parhaiten ?
    Kaksi asiaa mistä en luovu, ensimmäinen on shoei ja toinen moottoripyöräily.
  2. #2
    Belrayn motorcycle motor oil 10W-40 on kyllä ollu mun Yammuuni parasta tähän mennessä. Vaihteisto ainaki on pehmeemmän ja napakamman tuntunen näillä litkuilla.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  3. #3
    mulla on ollu Shell Advance ultra 10w40 ja hyvin on toiminut,eikä oo tarvinnu lisäillä..
    Huollossa laitettiin kerran castrolin gps öljyt ja heti tuli semmonen tunne että laatikko ei toiminu yhtä pehmeesti,kuin shellin öljyillä.Kävin radalla ajamassa,noilla castroleilla ja "söi" öljyä,joten rata viikonlopun jälkeen vaihdoin shellin öljyt ja ei hävinny öljyä vaikka kävin radallakin ajamassa.
    Pyörä on R1-01.

    Muita vaihtoehtoja en ole kokeilllut tässä pyörässä,kun shellinöljyyn olen ollut tyytyväinen...
    Hintakin on kohillaan tokimotosta muistaakseni 38€? 4litran kannu,ei paha mielestäni täyssynteettisestä öljystä.
  4. #4
    Toi on vähän niitä maku asiaoita. Itse käytin vanhassa XJ900:ssa Castroilin GPS:ää ja Motulia ja molemmat toimi. Nyt tässä uudessa 900 Diversionissa olen käyttänyt Motulia ja toimii siinäkin. Vanhassa XS2 jytärissä ei nää uudet öljyt oikein toimi ja siinä tuntuu Shellin X100 olevan parasta.
  5. #5
    4 litraa GPS:ää odottaa tallissa, pitäisikö sittenkin hankkia jotain muuta?
  6. #6
    Kysy vaik Kavanakilta niin jäteöljy sopii vallan mainiosti
    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

    Siis mää vai
  7. #7
    Lainaa (Ninja9r @ Joulu. 26 2005,22:51) kirjoitti
    Kysy vaik Kavanakilta niin jäteöljy sopii vallan mainiosti
    Kawan sepelimyllyihinhän voi laittaa esim. banaaneja voiteluaineeksi, mutta Jammun alle senttimetrin käyntivälyksillä varustetut koneet vaativat hiukan jalostetumpia aineita.
    Itse totesin aikoinaan ilmajäähyjammuissani mineraaliöljync 20W/50 viskositeetilla toimivan parhaiten, kunhan koleina aamuina malttoi hetken käytellä ennen liikkeellelähtöä. Teboilia käyttelin ja hyvin pelitti niin kytkimet kuin vaihteistotkin.
  8. #8
    Riippuu siitä aiotko myydä pyörän kohtapuolin vai pitää itselläsi jonkin aikaa. Ensimmäisen vaihtoehdon kohdalla mene ja osta halvinta mitä marketista/halpahallista saa.
    *
    Jälkimmäisessä tapauksessa osta oikeeta kamaa, esim Shell Advance Ultra. Niin minä teen aina!'
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  9. #9
    Lainaa (Ninja9r @ Joulu. 26 2005,23:51) kirjoitti
    Kysy vaik Kavanakilta niin jäteöljy sopii vallan mainiosti
    Ei ku valvolinen mineraali oili käytössä kawassakin toimi vaihteet hiton hyvin sillä
    Suzuki rg125R
    Kawasaki gpx600R Ninja
    Kawasaki ZX9R Ninja
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Suzuki 1300R hayabusa
    Ehkä seuraavaksi kawasaki *
  10. #10
    Lisätään listaan nyt myös Teboilin Superbike Oil. 0W-40 tietty... Joskus olen kokeillu myös Gastrolin jotain RS.ää ja 0W-50, oli ihan hanurista. Liian litkua kait? Mutta nopeesti joutu pois vaihtaan... *



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  11. #11
    Tähän mennessä en ole juurikaan huomannu koneen tai askin toiminnassa mitään eroa, aina on ollut luokitukset täyttävä öljy.

    Mineraalista synteettiseen oon koittanu ja monia eri merkkejä, esim Pennzoil, Valvoline, Castrol, Gulf joitain mainitakseni.

    Castrol GPS on toiminu ihan hyvin ainakin R1:ssä ja Gixxerissä, kuten myös muut merkit. Eiköhän ne toimi jos on kerran luokitukset saanu.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  12. #12
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Teboilin superbikea käytin yamahassa ja nyt myös busaan ajattelin tuota puskea...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  13. #13
    Shell Advance Ultra 10W40 tai Mobil super bike 20W50, tuo Mobilin tuote on vain niin saakelin kallista ettei tiheämmillä vaihtoväleillä ole varaa...
  14. #14
    Sama se mitä öljyä laittaa kun vaan katsoo että viskositeetti natsaa suosituksen kanssa.

    Itsa olen käyttänyt "kaiken"näkösiä oljyjä ja hyvin on aina pelannut.

    Nyt käytän Delvac 15W50 eikä moitteen sijaa.

    Koskaan en ole kuullut että kone olisi lauennut jollain määrätyllä öljyllä. vaihtovälit ja suodattimien vaihto määrävälein on tietenkin tärkeät.

    Kuka tietää että pata olisi hajonnut jonkun väärän merkkisen öljyn takia, siis että vain ja ainoastaan öljy olisi ollut "väärää" merkkiä niin sanokoon hep.
  15. #15
    Lainaa (hemmo75 @ Joulu. 25 2005,14:40) kirjoitti
    Mitä öljyä olette käyttäneet pyörissänne ?
    Itselläni on aina ollut Castrollin GPS koneessa mutta toiminta ei ole aina ollut hyvää.
    Olisiko Castrollin R4 hintansa arvoinen kokeilu ?

    Motulia tuntuvat käyttävän Suzukin leirissä laajasti, millä merkillä pyöränne on tuntunut toimineen parhaiten ?
    No tässä kohtaa on taas yksi aihe missä ei oikeasti kannata pihistellä. Osta hyvää öljyä koneeseesi, sillä se on kuitenkin se halvin henkivakuutus koneellesi.

    Itse käytän jo neljättä kautta Castrolin R4:sta (aikaisemmin nimellä Superbike) ja ei ole mitään pahaa sanottavaa öljystä. Ja käyttö on ollut suht kovaa.

    Ducatin ilmajäähyssä (SS900) käytin Castrolin TWX:ää (muistaakseni), sillä siinä on leimahduspiste korkeamalla kuin muilla öljyillä ja samoin lämmönjohtokyky oli parempi, ts. siis aika oleellisia juttuja ilma- ja öljyjäähylliseen koneeseen.

    Itse suosittelen R4:sta.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  16. #16
    Teboilin superbikea laitoin syksyllä ja pikku koelenkillä tuntui vaihteet toimivan paljon pehmeemmin ku edellisillä öljyillä. Edelliset oli vaihdettu huollossa enkä tullut kysyneeksi mitä paskaa sisään tunkivat, mut varsinkin neloselle vaihto oli aika kankeeta.
  17. #17
    Itse olen harrastanut Yamahoissani (XJ900, FJ1200, XV1600) Silkolenen öljyjä... Yamaha UK ainakin suosittelee niitä uusissa Yamahoissa...
    <br />
  18. #18
    Lainaa (wantti @ Joulu. 26 2005,15:43) kirjoitti
    4 litraa GPS:ää odottaa tallissa, pitäisikö sittenkin hankkia jotain muuta?
    öh, ei?

    GPS on mulla pelittänyt oikein hyvin, enkä ole vaihtamassa.
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  19. #19
    Castrol GPS saa ainakin Thundercatin laatikon huutamaan. Vaihto Valvolineen ja homma toimii.
  20. #20
    Lainaa (Avokid @ Tammi. 07 2006,18:57) kirjoitti
    Lainaa (wantti @ Joulu. 26 2005,15:43) kirjoitti
    4 litraa GPS:ää odottaa tallissa, pitäisikö sittenkin hankkia jotain muuta?
    öh, ei?

    GPS on mulla pelittänyt oikein hyvin, enkä ole vaihtamassa.
    Sama kura toimi erinomaisesti myös R1:ssä, Thuderacessa ja Gixxerissä, joista itselläni on kokemusta.

    Aika moni näistä kertomuksista (että joku öljy ei sovi ollenkaan juuri tiettyyn pyörään) perustuu kuitenkin lopulta "mutuun". Osa tietysti tottakin, mutta harvemmin.

    Ensinnäkin on paha verrata vanhoja öljyjä siihen, kun vaihtaa ihan uudet.. Menee vähän samaan tapaan kuin bensahommat, osa väittää että 98:lla toimii paremmin jne, vaikka kone ei vaadi kuin 95:ttä ja toimii sillä ihan yhtä hyvin...

    Tai vaikka renkaan vaihto; joku vaihtaa uudet pallot alle, ja julistaa ne uskomattoman hyviksi! Kääntyy kuulemma ihan eri tavalla kuin entiset jne.. Ihme juttu, kun vaihtaa vanhat loppuunajetut ja kantikkaat renkaat uusiin ja pyöreisiin
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  21. #21
    Motorex on toiminu hienosti.
  22. #22
    castrol r4 10w50 tuntuis toimivan fasussain
    04 Buell xb12s

  23. #23
    Sain vihdoin ja viimein tehtyä syysöljynvaihdon, hävettää. Taas meni puoli tuntia kiroillessa suodattimen kanssa. En musita olenko kysynyt tätä jo aiemmin, mutta onko kukaan nähnyt missään myynnissä niitä suodatinavaimia, jotka tulevat suodattimen päähän kiinni? R6:ssa suodatin on sen verran v-mäisessä paikassa, että jouduin vääntämään sen papukaijapihdeillä ulos, kun ei muut käytettävissä olleet työkalut mahtuneet pelipaikoille.
  24. #24
    Motul
    BMW S1000 rr
    BMW 800 GS
    Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
    BMW F 650
    Kawasaki ZX 12R
    Honda VFR 800
    Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
  25. #25
    Valinnanvaikeus kuin vanhalla piialla joka mietti otakkoo joka rikas vai rakas
    All rightin avajaisiin olisi tarkoitus sukeltaa lauantaina. Täyssyntteettinen Elffi (Moto 4 Xt Tech) voisi olla kokeilemisen arvoinen 38 euroa/4l (vrt. R4 66euroa/4l), paikanpäällä nähdään tarttuuko mukaan tuttu ja turvallinen Castrol vai tuntematon Elffi ??
    Kaksi asiaa mistä en luovu, ensimmäinen on shoei ja toinen moottoripyöräily.
  26. #26
    MOTUL!!!!!



    Jos Tädillä on pallit, niin se on setä...
  27. #27
    Aikoinaaan joku "viisas" käski laittaa talveks jotain halpaa öljyy ja keväällä kunnon öljyt sisään. Esim castrol gps ?
    Pojat ajaa mopoilla
  28. #28
    Kysytään nyt tääläkin, eli onko kenelläkään huonoja kokemuksia tosta bilteman täyssynteettisestä moottoripyöräöljystä? Näyttäs täyttävän samat speksit kun castrol yms. joten kai sitä uskaltaa kokeilla

    "Kaikkea pitää kokeilla ainakin kerran"



    FZS 600 -99 ->
    R1 -05
  29. #29
    Vanhassa pyörssä toimi motulin öljyt paremmin kuin valvoline...pyörä oli silloin SV 650 -03...
    Mitä?
  30.  
  31. #30
    Ite pistin just Nesteen Turbo LXE 15W-40 sisää thundercattii ja toimii erittäin hyvin. Makso jopa 16.50€ 4litraa motonetis.
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen