Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    MAKSU
    Tämä liike halusi maksun etukäteen. Minulle se sopi, koska tiesin pyörän hyvin ja kauppias oli luotettava. Koska normaaliin tilisiirtoon saattaa kulua viikko ja koska minun ostopäätökseni oli aika nopea, maksu piti tehdä pikamaksuna (Nordea 32€). Rahan siirtoon kului silti 48 tuntia. Selvitä siis maksuasiat etukäteen hyvissä ajoin.

    SIIRTOLUPA (15€)
    Pyörän siirto onnistuu Suomen katsastuskonttorilta saatavalla siirtoluvalla.
    Jotta siirtoluvan saa, pitää olla voimassaoleva vakuutus. Ja vakuutukseen tarvitset kaikki pyörän tekniset tiedot ja valmistenumeron (VIN). Katsastuskonttoriltakin saa ostettua vakuutuksen mutta siitä en osaa kertoa mitään, koska otin omani Pohjolasta.
    Siirtolupaan pitää kirjoittaa matkustuspäivät ja ajoreitit kaupungista toiseen.
    Siirtorekisteri on tarra. Jos tulet ajamaan sateessa pidemmän ajan, kannattaa tarra suojata. Itse vedin kirkasta pakkausteippiä tarran suojaksi. Ei ole hyvä juttu, jos tarra häviää kesken matkan.

    REKISTERÖINTIKATSASTUS
    Ennenkuin voit rekisteröidä pyörän, on se katsastettava. Kaikki katsastuskonttorit eivät tätä tee. (Helppokatsastus Malmi 120€).
    Katsastuskonttori otti ruotsalaiset rekisteriotteet ja tilalle sain Rekisteröintikatsastustodistuksen Teknisen osan ja Ilmoitusosan, jolla teen rekisteröinnin hoidettuani verot.
    Tein katsastuksen tässä vaiheessa samalla siirtoluvalla. Talven pyörä on tallissa ja ensi vuoden alussa hoidan verot ja rekisteröinnin.
  2. #2
    Menipä kauan tuossa maksussa. Muutama vuosi sitten hain auton Saksasta, niin maksu näkyi seuraavana päivänä. Tuolle autoliikkeelle ei tarvinnut maksaa ennakkomaksua tai mitään, vaikka varasin auton paria viikkoa ennen hakua. En tiedä lisäsikö työsähköpostista lähetetyt viestit uskottavuutta.
    Toistakymmentä vuotta sitten hain pyörän Saksasta, niin silloin maksoin ennakkomaksun, koska hain pyörän vasta usean viikon kuluttua. 7 tonnia povitaskussa matkasin sitten paikan päälle. 😁
  3. #3
    Lainaa TBB kirjoitti Katso viesti
    MAKSU
    Tämä liike halusi maksun etukäteen. Minulle se sopi, koska tiesin pyörän hyvin ja kauppias oli luotettava. Koska normaaliin tilisiirtoon saattaa kulua viikko ja koska minun ostopäätökseni oli aika nopea, maksu piti tehdä pikamaksuna (Nordea 32€). Rahan siirtoon kului silti 48 tuntia. Selvitä siis maksuasiat etukäteen hyvissä ajoin.
    Nordean sivuilta:
    "Tilisiirto välittyy eurooppalaisen pankkiin yhtä nopeasti kuin toiseen kotimaiseen pankkiin. Maksat tilisiirron samalla tavalla riippumatta siitä, onko se menossa kotimaahan tai muualle Eurooppaan. Edullinen kotimaan maksun hinnoittelu. Tilisiirron määrä siirretään täysimääräisenä saajan tilille."
    https://www.nordea.fi/henkiloasiakka...ilisiirto.html
    Maksoitkohan turhaan pikamaksusta?
    Viimeksi muokannut: ts18056; 17.10.2023 klo 21:45.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  4. #4
    Outo maksun kesto on ollut todellakin nyt. Silloin kun Suomessa meni vielä kaksi arkipäivää pankkien välillä niin Ruotsista ostin traktorin ja maksoin ihan normaalilla ulkomaan maksulla OP:sta ja rahat näkyi liikkeen tilillä suunnilleen 4 tunnin päästä maksusta. Eli maksoin aamulla ja puolen päivän maita liike jo kuittasi että kone maksettu ja vapaana lähtemään heidän pihastaan.
    Born to be middle aged.
  5. #5
    Menikö tuo maksu ollenkaan Ruotsiin?

    Kyseessä ilmeisesti ollut:

    Valuuttamaksu, eli ulkomaan tilisiirto. Ulkomaan tilisiirrolla tarkoitetaan valuuttamääräisiä tilisiirtoja tai tilisiirtoja SEPA-alueen ulkopuolelle. Näissä käytettävissäsi on kaksi maksutyyppiä; maksumääräys ja pikamaksu

    Ruotsi kuuluu SEPA-alueeseen, ja tilisiirrot menevät kuten edellisessä viestissä esitetty. Pikkupaikkakunnan pankki toiminut virheellisesti? Vai maksu tehty perjantaina 14:00 jälkeen, jolloin perillä seuraavana pankkipäivänä (maanantai).
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  6. #6
    Lainaa TBB kirjoitti Katso viesti
    MAKSU
    Katsastuskonttori otti ruotsalaiset rekisteriotteet ja tilalle sain Rekisteröintikatsastustodistuksen Teknisen osan ja Ilmoitusosan, jolla teen rekisteröinnin hoidettuani verot.
    Saitko siis myyjältä itsellesi ruotsalaisen rekisteriotteen molemmat osat?
    Yleensä se kakkososa jää ruotsiin koska myyjä saa tuollapaperilla + kilvillä poistettua ajoneuvon rekisteristä.
    Muuten ajoneuvo jää myyjän nimiin ruotsissa, siihen asti kunnes Traficom lähettää tiedot ruotsiin että ko ajoneuvo on rekisteröity suomessa.
    -
  7. #7
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Nordean sivuilta:
    "Tilisiirto välittyy eurooppalaisen pankkiin yhtä nopeasti kuin toiseen kotimaiseen pankkiin. Maksat tilisiirron samalla tavalla riippumatta siitä, onko se menossa kotimaahan tai muualle Eurooppaan. Edullinen kotimaan maksun hinnoittelu. Tilisiirron määrä siirretään täysimääräisenä saajan tilille."
    https://www.nordea.fi/henkiloasiakka...ilisiirto.html
    Maksoitkohan turhaan pikamaksusta?
    Jätit huomiotta sivun alkuosassa yhden oleellisen asian.

    Tämä koskee kaikkia Nordeasta toiseen rahalaitokseen välitettäviä euromääräisiä tilisiirtoja Suomessa ja Euroopassa.
    Oletan, että maksu on suoritettu kruunuissa -> normaali ulkomaan valuuttasiirto.
  8. #8
    Kiitokset aloittajalle kuvauksesta, josta muut voivat saada oppia.
  9. #9
    Tässä tuli esiin useampi asia joihin olisi kiva saada selvennystä avaajalta....
    Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
  10. #10
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Jätit huomiotta sivun alkuosassa yhden oleellisen asian.



    Oletan, että maksu on suoritettu kruunuissa -> normaali ulkomaan valuuttasiirto.
    OK, eli Ruotsi maksumuurin takana, vaikka rajat vuotaakin.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  11. #11
    Saako Suomalaisella siirtoluvalla (tarrakilvillä) ajaa Ruotsin puolella?
    .
  12. #12
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Saako Suomalaisella siirtoluvalla (tarrakilvillä) ajaa Ruotsin puolella?
    Ei saa. Suomalaiset "tarrakilvet" ovat voimasa vain suomessa.
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  13. #13
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Ostin auton moottorin (käytetyn), noin 6 vuotta sitten ruotsista. Ruotsalaisesta autopurkaamosta.

    Maksoin sen + rahdin, Nordean verkkopankissa, normaalina valuuttasiirtona. 2 päivää myöhemmin, myyjäliike ilmoitti et maksu on tullu heidän tilille ja he laittavat minulle moottorin...
    (pari päivää, ilmoituksen jälkeen, moottori tuli)
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  14. #14
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Ei saa. Suomalaiset "tarrakilvet" ovat voimasa vain suomessa.
    Näin itsekin muistelin. Miten siis ostetun mopon siirto Ruotsissa on suoritettu mopoliike- lauttaranta?
    .
  15. #15
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Ei saa. Suomalaiset "tarrakilvet" ovat voimasa vain suomessa.
    Oletko varma?
    Itse olen hakenut auton Ruotsista ja kävin konttorilta tarrakilvet valmiiksi. Käyttöalueeseen laitetaan suomi sekä muut pohjoismaat.
    Persaukisten mielestä
    muiden tekemät hankinnat
    ovat aina vääriä... Tai
    vähintäänkin tyhmiä
  16. #16
    Lainaa Jasso- kirjoitti Katso viesti
    Oletko varma?
    Itse olen hakenut auton Ruotsista ja kävin konttorilta tarrakilvet valmiiksi. Käyttöalueeseen laitetaan suomi sekä muut pohjoismaat.
    Katsos vaan. Niin onkin.

    https://www.traficom.fi/fi/liikenne/...6%20ulkomailla

    "Pohjoismaisen sopimuksen perusteella siirtomerkeillä varustetulla ajoneuvolla voi käydä Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa."
    .
  17. #17
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Ei saa. Suomalaiset "tarrakilvet" ovat voimasa vain suomessa.
    ai jaa
    kawa.jpg
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  18. #18
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    OK, eli Ruotsi maksumuurin takana, vaikka rajat vuotaakin.
    Puolassa tehty tilisiirto 11.10. aamulla ja rahat oli illalla mun tilillä suomessa.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  19. #19
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Puolassa tehty tilisiirto 11.10. aamulla ja rahat oli illalla mun tilillä suomessa.
    Euromääräinen vai zlotyjä?

    Kehityksestä päätellen ruotsalaiseen kansankotiin siirretään kohta dinaareita!
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  20. #20
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Euromääräinen vai zlotyjä?

    Kehityksestä päätellen ruotsalaiseen kansankotiin siirretään kohta dinaareita!
    En tiedä miten polski sen siirron teki, mutta mulle ne tuli euroina koska ei toi mun tili edes hyväksy sloteja
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  21. #21
    Lainaa Zmoke kirjoitti Katso viesti
    Saitko siis myyjältä itsellesi ruotsalaisen rekisteriotteen molemmat osat?
    Yleensä se kakkososa jää ruotsiin koska myyjä saa tuollapaperilla + kilvillä poistettua ajoneuvon rekisteristä.
    Muuten ajoneuvo jää myyjän nimiin ruotsissa, siihen asti kunnes Traficom lähettää tiedot ruotsiin että ko ajoneuvo on rekisteröity suomessa.
    Rekisteröintikatsastustodistuksen Teknisestä osasta kuva myyjälle riitti.
  22. #22
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Ei saa. Suomalaiset "tarrakilvet" ovat voimasa vain suomessa.
    On nää besserwisserit omituisia. Luitko infoni pyöränhakemisesta ja kohdan Siirtolupa?
  23. #23
    ^Tänne kun kirjoitat jotain toisia auttavaa, niin kommentoijat yrittävät ainoastaan löytää siitä jotain virhettä/vittuiltavaa.
  24. #24
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    ^Tänne kun kirjoitat jotain toisia auttavaa, niin kommentoijat yrittävät ainoastaan löytää siitä jotain virhettä/vittuiltavaa.
    Jep jep. Tein eilen kahden jälkeen euromääräisen tilisiirron Kanarialle, oli tänään iltapäivällä jo käsillä, ja tilaus postitettuna.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  25. #25
    ^Jep, jep. Espanja on euromaa - Ruotsi ei.
  26.  
  27. #26
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    ^Jep, jep. Espanja on euromaa - Ruotsi ei.
    Oma valinta, hakeeko humulandiasta vai jostain muualta.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?