Sivu: 2 / 20:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 582:sta
  1. #31
    Ei se asennus tosiaan ollut mikään hauska & helppo homma. Mutta sehän nyt on vain kertaluontoinen operaatio ostettaessa eikä mielestäni mikään oikea syy GPS laitteen valintaan. Enkä usko, että tarvii joka vuosi karttoja päivittää; en minä osta GT-karttojakaan joka vuosi. Ja mitäs tässä talvella muuta on kuin aikaa, aika monet ehtii purkaa ja koota koko prätkän.
  2. #32
    Vesisateesa gps olisi varmaankin ehdoton. Silloinkun vettä sataa ja vähän myrskyääkin ei kartankatsominen oikein onnistu varsinkaan jos karttaa joutuu levittelemään ja hakemaan uutta sivua. Tuo Garmin Guest 2 tuntuisi aika mielenkiintoiselta.
  3. #33
    Lainaa (BeeMWee @ Joulu. 25 2005,20:42) kirjoitti
    Vesisateesa gps olisi varmaankin ehdoton. Silloinkun vettä sataa ja vähän myrskyääkin ei kartankatsominen oikein onnistu varsinkaan jos karttaa joutuu levittelemään ja hakemaan uutta sivua. *Tuo Garmin Guest 2 tuntuisi aika mielenkiintoiselta.
    Mikä hyvänsä paperikartan vaihtoehto vesisateessa, pitkän ajopäivän jälkeen on houkutteleva...
    <p>2002-2014</p>
  4. #34
    Quest 2 ja Tomtom rider nyt loppuviivalla itselläkin mietinnässä. Tomtomin hassuin ominaisuus mistä harva puhuu on latauksen esto ajonaikana kun gepsi on käytössä. Vähintäänkin ihmeellinen asia ja pidemmällä reissulla voi jopa aiheuttaa ongelmia kun akkukin kestää vain 5h.
  5. #35
    Lainaa (ss454 @ Tammi. 12 2006,10:43) kirjoitti
    *** Tomtomin hassuin ominaisuus mistä harva puhuu on latauksen esto ajonaikana kun gepsi on käytössä. Vähintäänkin ihmeellinen asia ***
    Tarkennatko vähän, missä tilanteessa se ei muka lataa?
    Silloinko, kun se on sille tarkoitetussa telineessä vai mitä tarkoitat?

    Latausta ei tullut testattua kunnei ehtinyt tellinkiä asentaa vielä pysyvästi pyörään...

    edit: typot



    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  6. #36
    Viitaten tuohon linkkkiin missä muitakin puutteita laitteeseen kohdistetaan. Linkki
    Ja myös eräästä suomalaisesta liikkeestä tuli tuohon vahvistus.
    Pistin jo tomtomille postia aiheesta, että onko tulossa softapäivitystä. Nähtävästi unohdan koko laitteen jos ei tule.
  7. #37
    "Due to the complexity of their "Drive Mode", you can't charge the GPS Rider on a motorcycle without it moving into Drive Mode."

    Suomeksi: kyllä lataa, mutta vain drive-moodissa...

    Sinihammasta ei pysty lataamaan käytön aikana

    Edit: lisäys



    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  8. #38
    Okei. Sulla kun on tuo laite, niin mitä eri moodit sitten tarkoittaa? Eli mikä tuo moodi on ja mitä muita vaihtoehtoja siinä löytyy?
  9. #39
    Elikkäs siinä on semmonen hiano tunnistus, että kun olet liikkeellä niin laitteen ohjelmointi disabloidaan --> drive mode...

    Eli et pysty tekemään (ohjelmoimaan, soittamaan) tompalle juuri mitään ollessasi liikkeellä.

    Nimenomaan liikkeellä, koska antamastasi linkistä luin virheellistä tietoa, ettei sitä voisi ohjelmoida kun se on telineessä.
    Sitä voi ohjelmoida koneen ollessa telineessä, mutta jos lataus pakottaa tompan drive moodiin niin silloin ei
    Itsellähän ei ollut latauspiuha kiinni kun tomppa oli mopotelineessä, niin en voi sanoa varmasti.
    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  10. #40
    Tompassahan on tuo tunnistus, jos laite on mp-telineessä kiinni ja lähdetään liikkeelle niin siinä menee ns. "safe mode" päälle, eli kun näyttöä koskettaa niin siinä näkyy vain neljä kuvaketta.

    Jos tomppa on vaikka auton penkillä niin kaikki kuvakkeet näkyy ajaessa.

    Tuon mp-telineen kanssa toimivan tunnistuksen voi disabloida laittamalla vaikka teippiä takaa katsottuna toisen virtanastan päälle vasemmalta.
  11. #41
    Lainaa (Kawamaki @ Tammi. 12 2006,12:09) kirjoitti
    Tuon mp-telineen kanssa toimivan tunnistuksen voi disabloida laittamalla vaikka teippiä takaa katsottuna toisen virtanastan päälle vasemmalta.
    Lataako se silti vielä?
    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  12. #42
    Latauksen pitäisi toimia mutta automaattinen on/off -toiminto jää pois.

    Automaattinen on/off toimii jos virtapiuha on kytketty pyörän virtalukon takaa.
  13. #43
    Tuo latauksen toimivuus / safe-moodiin menon estohan on helppo empiirisesti testata. Mitään "sisäistä" liikkeeseen perustuvaa älyä tuossa ei ole, koska auton penkillä, tupakansytytinlaturiin kytkettynä tuo lataa jatkuvasti ja kaikki ohjelmointimahdollisuudet ovat käytössä.

    Koska Tuo Rider kytkeytyy sähköisesti noiden neljän, laitteen takana olevan nastan kautta telineeseensä, on helppo uskoa, että peittämällä noista joku (vaikka tuo Kawamakin esittämä kakkosnasta), katoaa tuo ymmärrys. Täytyypä testata. Mihin tuo tieto kakkosnastasta perustuu?
    <p>2002-2014</p>
  14. #44
    Lainaa (Ctrl+Alt+Del @ Tammi. 13 2006,07:13) kirjoitti
    .... Mihin tuo tieto kakkosnastasta perustuu?
    Tieto on löytynyt Mytomtomgo foorumilta. Mulla kakkosnasta on ollut peitettynä ja kaikki valikot on käytettävissä ajaessa.

    Tilasin Tomtomilta uuden koko Länsi-Euroopan kattavan kartaston ennen joulua ja se on nyt ollut pari viikkoa käytössä. Tässä uudessa kartassa on Teleatlaksen karttapohja niinkuin muissakin Tomtomin laitteissa eikä se tarvinnut minkäänlaista aktivointia. Kortti vaan Rideriin ja laite oli heti valmiina käyttöön.
  15. #45
    Miten Tomppa pelittää autokäytössä?
    Lataus? Kiinnitys? Puheohjaus?
  16. #46
    Lainaa (Köpi @ Tammi. 13 2006,09:32) kirjoitti
    Miten Tomppa pelittää autokäytössä?
    Lataus? Kiinnitys? Puheohjaus?
    Mulla on Tomppa ollut nyt käytössä pelkastään akulla kun ei ole pitempiä reissuja ollut. Tup.sytkärin virtapiuha on kyllä tehty valmiiksi.

    Telineenä on Tompan oma mp-teline, jonka ohjaustankokiinnikkeeseen laitoin imukupin ja se on tuulilasissa kiinni.



    Puheohjauksessa Tompan oma BT mokkula ja nappi korvassa.
  17. #47
    Itse tuli tässä viikko takaperin ostettua tällainen paketti:
    http://www.marinea.fi/shop/product_details.php?p=1452

    Olen tässä mietiskellyt miten sen saisi järkevästi kiinnitettyä VFR:ään muutenkin kuin tankkilaukun läpinäkyvän päälymuovin alle.

    Onko kellään ideoita mounttaukseen ja/tai kokemuksia PDA -laite / MP yhdistelmästä?



    ex. Aprilia RSV 1000R - 2004
    ex. Kawasaki KLE650 (Versys) -2007
    ex. Kawasaki ZZR1400 -2009
    ex. BMW K1200R -2007
    ex. Honda CBR 1100XX -1998
    ex. Honda VFR 750F -1994
  18. #48
    Lainaa (anothergeek @ Tammi. 13 2006,15:25) kirjoitti
    Olen tässä mietiskellyt miten sen saisi järkevästi kiinnitettyä VFR:ään muutenkin kuin tankkilaukun läpinäkyvän päälymuovin alle.

    Onko kellään ideoita mounttaukseen ja/tai kokemuksia PDA -laite / MP yhdistelmästä?
    Tuolta vedenpitävä boxi ja muut kilkkeet, esim tankokiinneke tai kiinnitys kytkin/jarru kahvan pultteihin tms.
    http://www.gpsw.co.uk/details/prod2829.html

    ite tilasin tuosta pienemmän version, ajattelin laittaa GSM'n ja navicore / tomtom.
    - I love the smell of napalm in the morning.
  19. #49
    Lainaa (Sjuggen @ Joulu. 18 2005,17:17) kirjoitti
    Itse olen Questiä käyttänyt pärrässä kesän verran. Tankoon virittelin mp:n oman kiinnikesatsin. Taisi tulla liian jäykkä kiinnitys, koska virran saanniissa on ollut ongelmia tärinän takia. Ensi kerralla täytyy laittaa lisää kumia väliin. Omat ajelut on olleet enimmäkseen iltareissuja (200-300km). Olen kotosalla koneella suunnitellut reitin mahdollisimman pieniä teitä pitkin, ja siirtänyt valmiin reitin kapulaan. Helpottaa elämää, kun saa keskittyä ajamiseen ja maisemiin, eikä kartalla pysymiseen.

    Sopivasti skaalattaessa näytöstä pystyy helposti katsomaan seuraavan kaarteen muodon ja pituuden.

    Autoillessa enimmäkseen käytän etsittäessä outoa osoitetta.

    Questilla tuollaisen pikkutietä kiertelevän reitin suunnittelu on suht mahdotonta, tai ainakin aikaavievää. Sitten vaan mennään pisteestä A pisteeseen B.

    Samoin itse kaipaisin POI muutos mahdollisuutta.
    Itse olen käyttänyt Questiä juuri samalla tavalla eli suunnitellut tietokoneella etukäteen jonkin uuden reitin joka menee noita hiukka pienempiä ja mutkaisempia pätkiä kuin päätiet - eipä noille olisi ilman tuota tietokonepohjaista karttaa koskaan tullut oikein mentyäkään.

    Toiseksi tuo on aina siinä mukana autossa ja mopossa, ajellessa mukava katsella sitä karttakin aina välillä ja tulevia risteyksiä yms. Myös autossa tulee vaistomaisesti sitä nopeutta katseltua tuosta Questin näytöltä...

    Questillä olen reitin tienpäällä suunnitellut parikin kertaa ja onnistuu sekin mutta eihän se helppous asteikolla tietokoneelle mitenkään pärjää ja ei sovi hätäselle kaverille ollenkaan.
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  20. #50
    Lainaa (anothergeek @ Tammi. 13 2006,15:25) kirjoitti
    Itse tuli tässä viikko takaperin ostettua tällainen paketti:
    http://www.marinea.fi/shop/product_details.php?p=1452

    Olen tässä mietiskellyt miten sen saisi järkevästi kiinnitettyä VFR:ään muutenkin kuin tankkilaukun läpinäkyvän päälymuovin alle.

    Onko kellään ideoita mounttaukseen ja/tai kokemuksia PDA -laite / MP yhdistelmästä?
    Voiko tuota iPaqia ladata pyörästä. Speksien mukaan vaaditaan 120/230V AC? Pakettiin kuitenkin kuuluu autolaturi?
    Tuo olis kiva, kun sen voisi ostaa yritykselle puhelimeksi!



  21. #51
    Lainaa (arikorho @ Tammi. 13 2006,22:27) kirjoitti
    Lainaa (anothergeek @ Tammi. 13 2006,15:25) kirjoitti
    Itse tuli tässä viikko takaperin ostettua tällainen paketti:
    http://www.marinea.fi/shop/product_details.php?p=1452

    Olen tässä mietiskellyt miten sen saisi järkevästi kiinnitettyä VFR:ään muutenkin kuin tankkilaukun läpinäkyvän päälymuovin alle.

    Onko kellään ideoita mounttaukseen ja/tai kokemuksia PDA -laite / MP yhdistelmästä?
    Voiko tuota iPaqia ladata pyörästä. Speksien mukaan vaaditaan 120/230V AC? Pakettiin kuitenkin kuuluu autolaturi?
    Tuo olis kiva, kun sen voisi ostaa yritykselle puhelimeksi!
    Itselläni on ipaqissa autosarja mukana eli lataa tupakkapistokkeesta, itse paikannin pyörii noin 12h ilman latailua.



    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> 9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969.
  22. #52
    Sama homma. Mukana tuli 12v tupakansytytinlaturi ja imukupilla kiinnitettävä autoteline.
    ex. Aprilia RSV 1000R - 2004
    ex. Kawasaki KLE650 (Versys) -2007
    ex. Kawasaki ZZR1400 -2009
    ex. BMW K1200R -2007
    ex. Honda CBR 1100XX -1998
    ex. Honda VFR 750F -1994
  23. #53
    Lainaa (X-ray @ Tammi. 13 2006,19:41) kirjoitti
    Lainaa (anothergeek @ Tammi. 13 2006,15:25) kirjoitti
    Olen tässä mietiskellyt miten sen saisi järkevästi kiinnitettyä VFR:ään muutenkin kuin tankkilaukun läpinäkyvän päälymuovin alle.

    Onko kellään ideoita mounttaukseen ja/tai kokemuksia PDA -laite / MP yhdistelmästä?
    Tuolta vedenpitävä boxi ja muut kilkkeet, esim tankokiinneke tai kiinnitys kytkin/jarru kahvan pultteihin tms.
    http://www.gpsw.co.uk/details/prod2829.html

    ite tilasin tuosta pienemmän version, ajattelin laittaa GSM'n ja navicore / tomtom.
    Kiitokset erittäin hyvästä vinkistä. Täytyypä tutkia mitä kaikkea toi verkkokauppa tarjoaa...
    ex. Aprilia RSV 1000R - 2004
    ex. Kawasaki KLE650 (Versys) -2007
    ex. Kawasaki ZZR1400 -2009
    ex. BMW K1200R -2007
    ex. Honda CBR 1100XX -1998
    ex. Honda VFR 750F -1994
  24. #54
    Lainaa (Kawamaki @ Tammi. 13 2006,09:05) kirjoitti
    Tilasin Tomtomilta uuden koko Länsi-Euroopan kattavan kartaston ennen joulua ja se on nyt ollut pari viikkoa käytössä. Tässä uudessa kartassa on Teleatlaksen karttapohja niinkuin muissakin Tomtomin laitteissa eikä se tarvinnut minkäänlaista aktivointia. Kortti vaan Rideriin ja laite oli heti valmiina käyttöön.
    Kuinka ison muistikortin tuo koko länsi-euroopan kartasto vaatii?
    Moto Guzzi Nevada Classic, Moto Guzzi California EV, Moto Guzzi Norge
  25. #55
    Lainaa (klain @ Tammi. 14 2006,19:36) kirjoitti
    Kuinka ison muistikortin tuo koko länsi-euroopan kartasto vaatii?
    Jos tilaat seamless eurooppa-kartan suoraan muistikortilla se toimitetaan tietääkseni 1,5 Gb:n kortilla.
    Mutta jos tilaat seitsemän kartan CDt koko eurooppa vaatii 1.9 Gb tilaa...

    Korjakkaa viksummat jos oon väärässä, mulla ei kyseisiä karttoja vielä ole.
    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  26. #56
    Region Region map Cross border Navigation Map
    GB 128 MB 256 MB
    B/NL/L 128 MB 256 MB
    FR 512 MB 512 MB
    DE 256 MB n/a
    AT/CH 128 MB n/a
    DE/AT/CH/PL/CZ n/a 512 MB
    I 128 MB 512 MB
    ES/PT/AD 128 MB 256 MB
    DK/SE/NO/FI 128 MB 512 MB

    Note:
    • Memory card and memory card reader/writer not included in the package.
    • An Internet connection is required to activate this product

    TOMTOM5

    muistien ostoon



    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> 9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969.
  27. #57
    Lainaa (PMN @ Joulu. 16 2005,13:50) kirjoitti
    Mulla on GPS, mutta ei mp-käytössä. Mallia perus Garmin, niillä ekoilla maastokartoilla. En ole sitä tarvinut kuin nopeuksien testaamiseen. Eli lähinnä mittarivirheiden toteamiseen. Sigma ajaa saman asian, paljon halvemmalla...

    Mä en osaa kuvitellakaan, että mä ajelisin mp:llä GPS tangossa kiinni. Sen ymmärrän jotenkin jos ajelee yli puolet ajeluista ulkomailla. Mut suomen ajeluihin mun mielestä täysin turha kapistus. Onko näillä GPS käyttäjillä normaalia paperikarttaa mukana? Jos ei niin mitäs sen jälkeen tapahtuu kun kepsu tekee tenän? Sormi suuhun ja odotellaan uutta päivitystä vai? Näille vannoutuneille kepsun käyttäjille kun lätkäsee normaalin kartan eteen, niin onkin hylsyt sylissä. Kartta kun ei puhu ja huutele, että käänny seuraavasta oikealle ym.
    Suunnistustaidot kunniaan ja kartanluku silmää pitää sen verran jokaisella olla, että sen GPS:n voi kyllä jättää kaupan hyllylle. Niin, voihan sitä kepsun näytöltä seurata nuolta kuin hai laivaa. On se varmaan hienoa ajamista se. Itseä sapetta vieläkin, että se Garmin tuli ostettua muutama vuosi sitten...

    On se varmaan hienoa, että on TomTom&Jerryt hommattuna, mutta meikäläistä ne ei vakuuta yhtään.
    En minäkään kaipaa GPS:ää ajaessani kestopäällysteisiä teitä. Katuenskalla sorateitä rässiessä nopeuden vaihdellessa 20-120 km/h ei aina ennätä seurata karttaa jokaisen metsätien risteyksen kohdalla. Kun näitä risteyksiä saattaa olla useita alle sadan metrin etäisyydellä toisistaan, niin siinä saa olla todella hyvä suunnistaja ja kartanlukija, jotta pysyy perillä missä milloinkin on menossa. Karttasoftalla PC:n äärellä GPS:ään siirretty etukäteen tehty reitti vähentää paperikartan lukemista maastossa. GPS:n lisäksi minulla on yleensä paperikarttakin mukana. Teknisistä apuvälineistä huolimatta osaan eksyä, joten ainakin minulle tuo GPS on hyvä lisä paperikarttojen oheen.

    -Veijo-
  28. #58
    Autossa mulla ollut käytössä TomTom Go 500

    Tutuilla reiteillä lisäarvo 0. Sisältää bluetooth hands freen, mutta sellanenkin on Nuukia.

    Hieman oudommilla reiteillä mainio varsinkin jos hakee jotain tiettyä osoitetta ja ajaa harhaan.
    Valmiita tarpeellisia paikkoja löytyy:
    http://konttinen.1g.fi/tomtompoi.html
    http://www.gps-waypoints.net/gps/
    Poi edit on kiva lisä - tosin jos reitin vois helposti PC:llä etukäteen tehdä se olis plussaa.

    Näytöt on sen verran snadeja, että niitä ei liikenteessä paljoo kannata jäädä zoomailemaan tai menee lepikkoon - toisaalta ohi ajosta toipuu nopeasti ;)

    Go malleihin ei saa kuuloketta ellei hieman modaile (harkinnassa) sisällä on kaiutin joka on heti kuoren alla.
    Akku kestää n. 5h + joten lataustarve ei ihan kauhee ole.
    Kartat on yes. Jus ostin Itävallasta koko euroopan 6 CD:tä 25€ Saturnin tarjouksesta. Ovat suojanneet CD kartat aktivoinnilla.
    Laitteenkoodi + karttojen koodi TomTomin serverille niin se antaa karttojen lukituksen koodin.
    Muistikortilla ei tietääkseni tarvi aktivoida - eli kaverien kesken voi karttoja lainailla, mutta vain orkkis korteilla.
    Kartan vaihtaminen oem kortille CD:ltä ei ole iso homma.

    Kaveri hommas ton Riderin ja ominaisuuksiltaan melko sama. Tosin gsp siru on se Sirf III se on huomattavasti herkempi ja löytää sateliitit nopeemmin. Ei Go kaan katveessa ole. Mopo heebelit on kaikki mukana ja rakenne on laitteessa huomattavasti tukevampi ja tietty kestää vettä mitä Go ei kestä.


    Kalliita ja kivoja leluja, mutta hieman oudommassa maastossa pirun hyvä ja joo Joanna Lumley sanoo niin kivasti "Darling you have reached your destination"
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  29. #59
    Lainaa (Jussi M @ Helmi. 13 2006,21:22) kirjoitti
    Muistikortilla ei tietääkseni tarvi aktivoida - eli kaverien kesken voi karttoja lainailla, mutta vain orkkis korteilla.
    Minä otin backupin omasta kortista ja siirsin sen suoraan toiselle kortille --> ei Tomppa kyselly mitään koodeja vaan pelitti samantien.

    Eli se siitä orkkis korteista...

    Elikkä jos jollain on euroopan seamless kartat, niin olisin kiinnistunut kokeilemaan toimiiko BU suoraan minun Tompassa...
    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  30.  
  31. #60
    Ei kyselly kun otit back upin omasta kortista ;)

    Jotenkin se aktivointi "muistaa" laitteen tunnisteen.

    Kaverin kanssa vaihdettiin orkkis kortteja niin ei kyselly mitään, mutta kun kopsasin CD:ltä kortille niin jo kyseli rekisteröintiä, mutta sillonkin vain sen ekan kerran.

    Kovin emppiiristä tutkimusta en tosin ole tehnyt, mutta vaikuttava kativointi noissa kuitenkin on.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Sivu: 2 / 20:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen