Aprilian ohjeaika 30.000 huollolle on 3,5 tuntia, eli n 175 e.
Osia Aprilian ohjeen mukaan n. 150 e.
Hieman lisää voi tulla jarrunesteen vaihdosta (24kk välein).
500 e edellyttää jo aika paljon lisätöitä....
Kuvailemasi RS 250 remppa vie aikaa 5-6 tuntia. Talvella tehtynä 250, sesongin aikana n 100 enemmän.
omat lehmät ojassa
Siinä uskossa olen minäkin.kirjoitti
![]()
No onneksi alan olemaan jo aika omavarainen, vain vanteen tasapainotus täytyy vielä ottaa haltuun... Nopeus noissa hommissa ei tosin ole vielä tuota ammattilaisen luokkaa, mutta ainakin toimii. (vielä)
Toisaalta jos askartelee omaksi ilokseen, ei sillä nopeudella ole merkitystä. Hyvä lopputulos on pääasia.
Jos tekee laskutustyötä, silloin pitää olla nopeakin, toki silloinkin huolellisuus on nopeutta tärkeämpää.![]()
omat lehmät ojassa
Onhan se jotain ihan muuta, totta turiset. Tohdin tuossa ottaa pienet tyypit (köh, tietysti suljetulla alueella) tuosta RS:stä kun sain viimein aikaiseksi kasata paketin taas kokoon ja ai että se 2T-fiilis on taas hauskaa(SuzukiV2 @ Huhti. 05 2006,00:05) kirjoitti
Tänään sitten ajelin vaimokkeen SV650 matkaa ja ei herätä kyllä suuria tunteita noin vakiona...pienellä viilauksella siinä kyllä olisi potentiaalia.
Semmoinen ongelma tuossa Apriliassa nyt ilmeni, että vaikka nesteet lämpeni tonne 80 asteeseen niin tyhjäkäynti vaeltaa 1500-3500 RPM:n välillä, lisäksi kaasun antamisen jälkeen saattaa kestää jonkinaikaa ennenkun kierrokset putoaa. Kyllä ne luistit näytti toimivan ennenkun pistin air-boksin kiinni. Pakoaukonsäätimet toimii ok. Kaasarit on putsattu ja neulat ja uimurit toimii, pyttyjen alapään tiivisteet uusittu, imupuolen "reed-valvet" näyttää ihan ehjiltä. Mitähän nyt pitäisi katsoa? Tosiaan kun antaa koneella kunnolla happea niin mielestäni se toimii juuri kuten pitääkin, mutta toi tyhjäkäynti kummastuttaa.
jjm: Jos satut olemaan kuulolla niin osaatko keksiä mitään kikkaa?
--
jiji
Kun te noitte puolikkaita rs ja rgv ostatte,niin muistakaa ostaa tarvikesäätimet.Rikkoutunut säädin maksaa helposti yli 1000e korjauttaa uusilla osilla.
http://www.thetuningworks.com/
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Katsoppa tätä keskustelua kommenttisi yläpuolelta. Ei maksa ihan noin paljon. Listahinta pakoaukonsäätimen luistille oli talvella Aprilialta 185EUR ja Suzukilta varmaan hieman vähemmän.kirjoitti
Mahdatko myydä kyseisiä palikoita?![]()
Minun pyörässä sama juttu. Kierrokset jäävät roikkumaan hetkeksi vähän alle 3000r/min ennen kuin putoavat tyhjäkäynnille. En ole keksinyt ratkaisua, mutta jos täällä joku tietää niin vinkkiä tännekin päin...kirjoitti
Noista lämmöistä taas sen verran että omassani lämmöt ei nouse tarpeeksi. Pysyi alle viidenkympin viikonloppuna Virtasalmella kokoajan. Mietin teippaavani osan syyläriä, jotta saisi koneen käymään 50-60 asteisena. Oletko itse tehnyt jotain vastaavaa että saat lämmöt noin ylös?
Joo, osan syyläristä voi teippailla umpeen. Mikä lie sitten optimilämpötila...(SuzukiV2 @ Touko. 02 2006,21:24) kirjoitti
Ei ne lämmöt ajossa nousseet noin ylös vaan käytin paikallaan, kun ajattelin että toi tyhjäkäynti asettuisi, kuumemmaksi en enää uskaltanut päästää ettei kilahda ihan uusi mäntä
Update: näkyy lämpöoptimi olevan 55 astetta rgv250-foorumi
--
jiji
Noniin, tyhjäkäynti tosiaan vissiin ominaisuutena antaa hieman ootella itseään ennen kierrosten asettumista.
Kierrosten vaeltelun ja kaasun tarttumisen syynä oli kaasuvaijerien jakopalikka, joka jakaa (minun versiossa, ei liene vakio) kaasukahvasta tulevan yhden vaijerin molemmille kaasareille - vaijerit pääsi tärinässä pomppimaan jakajassa miten sattuu - eli luistit pelasi hienosti kun kokeili paikallaan mutta käyvän koneen tärinät aiheutti ongelmia...nyt toimii hienosti, kun kikkailin sen jakopalikan kanssa!
Ihan tuli naapuri vahtaamaan tontin rajalle, että mikäs siellä noin hienosti ottaa kierroksia ja savuttaa sinistä sauhua
edit: yrmeää ilmettä Botniaringin varikolla lisätty
--
jiji