Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 39:een 39:sta
  1. #31
    Aprilian ohjeaika 30.000 huollolle on 3,5 tuntia, eli n 175 e.

    Osia Aprilian ohjeen mukaan n. 150 e.

    Hieman lisää voi tulla jarrunesteen vaihdosta (24kk välein).

    500 e edellyttää jo aika paljon lisätöitä....

    Kuvailemasi RS 250 remppa vie aikaa 5-6 tuntia. Talvella tehtynä 250, sesongin aikana n 100 enemmän.
    omat lehmät ojassa
  2. #32
    Lainaa kirjoitti
    500 e edellyttää jo aika paljon lisätöitä....
    Siinä uskossa olen minäkin.

    No onneksi alan olemaan jo aika omavarainen, vain vanteen tasapainotus täytyy vielä ottaa haltuun... Nopeus noissa hommissa ei tosin ole vielä tuota ammattilaisen luokkaa, mutta ainakin toimii. (vielä )
  3. #33
    Toisaalta jos askartelee omaksi ilokseen, ei sillä nopeudella ole merkitystä. Hyvä lopputulos on pääasia.

    Jos tekee laskutustyötä, silloin pitää olla nopeakin, toki silloinkin huolellisuus on nopeutta tärkeämpää.
    omat lehmät ojassa
  4. #34
    Lainaa (SuzukiV2 @ Huhti. 05 2006,00:05) kirjoitti
    Oikeassa olet. Ei RS250 ole järkevä hankinta, mutta on se vaan paljon hienompi kuin SV650S. Kyseinen Suzuki minulla olikin vuosina 1999-03 ja toimi kuin kello. Mutta kaipaan pyörältäni aina sitä ettei tarvitse rekisterinumerosta omaa tunnistaa parkkipaikalla.
    Onhan se jotain ihan muuta, totta turiset. Tohdin tuossa ottaa pienet tyypit (köh, tietysti suljetulla alueella) tuosta RS:stä kun sain viimein aikaiseksi kasata paketin taas kokoon ja ai että se 2T-fiilis on taas hauskaa

    Tänään sitten ajelin vaimokkeen SV650 matkaa ja ei herätä kyllä suuria tunteita noin vakiona...pienellä viilauksella siinä kyllä olisi potentiaalia.

    Semmoinen ongelma tuossa Apriliassa nyt ilmeni, että vaikka nesteet lämpeni tonne 80 asteeseen niin tyhjäkäynti vaeltaa 1500-3500 RPM:n välillä, lisäksi kaasun antamisen jälkeen saattaa kestää jonkinaikaa ennenkun kierrokset putoaa. Kyllä ne luistit näytti toimivan ennenkun pistin air-boksin kiinni. Pakoaukonsäätimet toimii ok. Kaasarit on putsattu ja neulat ja uimurit toimii, pyttyjen alapään tiivisteet uusittu, imupuolen "reed-valvet" näyttää ihan ehjiltä. Mitähän nyt pitäisi katsoa? Tosiaan kun antaa koneella kunnolla happea niin mielestäni se toimii juuri kuten pitääkin, mutta toi tyhjäkäynti kummastuttaa.

    jjm: Jos satut olemaan kuulolla niin osaatko keksiä mitään kikkaa?
    --
    jiji
  5. #35
    Kun te noitte puolikkaita rs ja rgv ostatte,niin muistakaa ostaa tarvikesäätimet.Rikkoutunut säädin maksaa helposti yli 1000e korjauttaa uusilla osilla.

    http://www.thetuningworks.com/
    They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
  6. #36
    Lainaa kirjoitti
    Rikkoutunut säädin maksaa helposti yli 1000e korjauttaa uusilla osilla.
    Katsoppa tätä keskustelua kommenttisi yläpuolelta. Ei maksa ihan noin paljon. Listahinta pakoaukonsäätimen luistille oli talvella Aprilialta 185EUR ja Suzukilta varmaan hieman vähemmän.

    Mahdatko myydä kyseisiä palikoita?
  7. #37
    Lainaa kirjoitti
    Semmoinen ongelma tuossa Apriliassa nyt ilmeni, että vaikka nesteet lämpeni tonne 80 asteeseen niin tyhjäkäynti vaeltaa 1500-3500 RPM:n välillä, lisäksi kaasun antamisen jälkeen saattaa kestää jonkinaikaa ennenkun kierrokset putoaa
    Minun pyörässä sama juttu. Kierrokset jäävät roikkumaan hetkeksi vähän alle 3000r/min ennen kuin putoavat tyhjäkäynnille. En ole keksinyt ratkaisua, mutta jos täällä joku tietää niin vinkkiä tännekin päin...

    Noista lämmöistä taas sen verran että omassani lämmöt ei nouse tarpeeksi. Pysyi alle viidenkympin viikonloppuna Virtasalmella kokoajan. Mietin teippaavani osan syyläriä, jotta saisi koneen käymään 50-60 asteisena. Oletko itse tehnyt jotain vastaavaa että saat lämmöt noin ylös?
  8. #38
    Lainaa (SuzukiV2 @ Touko. 02 2006,21:24) kirjoitti
    Noista lämmöistä taas sen verran että omassani lämmöt ei nouse tarpeeksi. Pysyi alle viidenkympin viikonloppuna Virtasalmella kokoajan. Mietin teippaavani osan syyläriä, jotta saisi koneen käymään 50-60 asteisena. Oletko itse tehnyt jotain vastaavaa että saat lämmöt noin ylös?
    Joo, osan syyläristä voi teippailla umpeen. Mikä lie sitten optimilämpötila...

    Ei ne lämmöt ajossa nousseet noin ylös vaan käytin paikallaan, kun ajattelin että toi tyhjäkäynti asettuisi, kuumemmaksi en enää uskaltanut päästää ettei kilahda ihan uusi mäntä

    Update: näkyy lämpöoptimi olevan 55 astetta rgv250-foorumi



    --
    jiji
  9.  
  10. #39
    Noniin, tyhjäkäynti tosiaan vissiin ominaisuutena antaa hieman ootella itseään ennen kierrosten asettumista.

    Kierrosten vaeltelun ja kaasun tarttumisen syynä oli kaasuvaijerien jakopalikka, joka jakaa (minun versiossa, ei liene vakio) kaasukahvasta tulevan yhden vaijerin molemmille kaasareille - vaijerit pääsi tärinässä pomppimaan jakajassa miten sattuu - eli luistit pelasi hienosti kun kokeili paikallaan mutta käyvän koneen tärinät aiheutti ongelmia...nyt toimii hienosti, kun kikkailin sen jakopalikan kanssa!

    Ihan tuli naapuri vahtaamaan tontin rajalle, että mikäs siellä noin hienosti ottaa kierroksia ja savuttaa sinistä sauhua



    edit: yrmeää ilmettä Botniaringin varikolla lisätty



    --
    jiji
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12