Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    siis kommentteja kyseisestä pyörästä. KIITOS
  2. #2
    Matkapyörien eliittiä.

    Joissain malleissa, varsinkin vanhemmissa saattaa esiintyä vaihteen pois hyppimistä. En muista vuosimallia missä esiintyi, mutta taisi olla 80-luvun pyörissä.
  3. #3
    Kone myös värisee ikävästi juuri 100km/h nopeudessa ja "soittaa" katteita ja varsinkin sillä korkeimmalla orggismallin plexillä korvat kipeytyy tosi helposti. Kahdella eri FJ:llä olen kokeillut, toisen matalampi plexi oli todellakin parempi, kuin se korkein versio... Korkean tilalle kannattaa ostaa tarvikeplexi. Nämä kokemukset siis 175cm kuskilta...
    Kitka miehen tiellä pitää!
  4. #4
    Oon kanssa kuullut noista vaihdeongelmista, mutta mulla on ollu noita kaksi(87 ja 90) ja vanhempaa on jopa ulkoilutettu varttimaililla, eikä mitään onkelmia ole ollut. Lienekkö siis urbaanilegendaa, vaiko oisko mulla hyvä tuuri?
    Öljyä/polttoainetta vie suht runsaasti, mutta tuskin kukaan on sen takia konkurssia tehnyt...
    Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.

    ...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
  5. #5
    Ja noi katteet myös tahtoo vanhemmiten murtua suht helposti.
    Mäkään en oikein tykännyt siitä korkeasta tuulilasista, toisaalta, viime kesänä mulla ei ollut siinä katteita ollenkaan ja meno maistui aina vaan paremmalta.
    Ja toinen
    Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.

    ...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
  6. #6
    Mulla oli aikoinaan 1100 fj ja siinä hyppi kakkonen aika reilusti. 1200:sta ei ole mulla ollu mutta siihen tehtiin muutos vaiheaskiin, oli kai aika onnistunu parannus. Kate murtu kiinnikkeistä joka paikasta. On aika hankala korjailla niitä katteiden korvallisia. Muutaman kerran säikäytti kunnolla kun alko mutkassa voplaamaan aivan sairaasti... mutta rauhalliseen ajoon hyvä matkaratsu.
  7. #7
    Lainaa (koivor @ Marras. 10 2005,18:15) kirjoitti
    siis kommentteja kyseisestä pyörästä. KIITOS
    Tere!!

    Itellä -90 fj ja ei voi kuin kehua mitään isompaa ei ole tullut vastaan .... jossain vaiheessa startin ketju rupee rapiseen mutta siitä ei ole vaaraa .... ääni voi häiritä ..
    Jos ko pyörä voplaa mutkissa niin runko voi olla väsynyt ... ite ajanut omallani jopa Ahveniston rataa ympäri eikä tuo pahemmin ole voplaillut .....

    Omallani ajettu jo 130 tkm ja vielä kukkuu ....

    de Jari
    Näillä mennään mitä on saatu !
  8. #8
    itellä on v-92 abs versio jos viitsit niin katso aloittamiani aiheita niistä voit löytää jotain vinkkejä .
    minä itse
  9. #9
    Lainaa (Pena @ Marras. 10 2005,20:39) kirjoitti
    Joissain malleissa, varsinkin vanhemmissa saattaa esiintyä vaihteen pois hyppimistä. En muista vuosimallia missä esiintyi, mutta taisi olla 80-luvun pyörissä.
    Vaihdeongelma oli kakkosen poishyppiminen johtuen rattaan kulumisesta ja se oli Fj1100:n ongelma. 1200:ssa on vahvempi kakkosen ratas ja ongelmaa ei esiinny. 1200:n rataspakka menee heittämällä myös 1100:aan ja valtaosissa Suomen 1100:ssa tämä vaihto on tehty.
  10. #10
    Voblaaminen taas johtuu 95 % varmuudella väsähtäneestä takaiskarista. Sehän siinä väsyy ekana koko pyörässä, muuten kestää maaliman tappiin.. 136 tkm, ei mainittavia ongelmia.Siis 1100 mallilla, 1200 varppina yhtä kestävä *
    FJerguson 1100 - monipuolinen maatalouskone
  11. #11
    itellä on fj -92 enkä voi valittaa on hyvä ajaa ja kestää.
    minä itse
  12. #12
    -92 ja 102000 ajettu, nokkaketju on vaihdettu, ei muuta. käy ja kukkuu eikä voplaile



    Näillä mennää!
  13. #13
    E:korpiaho totesi osuvasti FJ:n koneesta (ex bike) kun hierottiin kauppoja Hondasta.
    Kerroin ajaneeni Delvaceilla ja hyvin pyörineen ...
    "No joo, mutta FJ.n kone onkin sellanen että se kestää ajaa vaikka ilman öljyjä... " OK, voisin vaikka uskoakkin
    Just "nyt" ei bikeä...
  14. #14
    mullon 84 1100 FJ ja ei oo mitään vikoja tullu esiin, edes tuota vaihteen hyppimistä, ilmeisesti se rataspaketti on sinne vaihdettu
  15. #15
    Itselläni oli FJ 1100 (vm. 85). Kakkonen hyppi pois päältä nopeasti kiihdyttäessä, mutta kun teki rauhallisia lähtöjä ongelmaa ei ollut. Mutkissa todellakin alkoi voplaamaan, mutta vaihdoin takaiskarin / jousen uuteen niin tuo vaiva poistui. Muuta remonttia ei tehty, kun ei tarvinnut. Hyvä, vakaa matkapyörä.
    Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
  16.  
  17. #16
    Hyvä ja luotettava matkapyörä,ainoat ongelmat em.katteiden murenemiset ja moottorin öljytason anturin jumittumiset-ilmeni kovan kiihdytyksen jälkeen, öljytason merkkivalo jäi palamaan vaikka öljyn määrä koneessa aivan oikea. Fj.t nykyään suht edullisia.