Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Olen ihaillut toisten reittipiirroksien tarkkuutta karttapohjilla; tie tieltä. Millä ne on tehty?

    Itse olen ottanut, jollain viaMichelin'illä, tai vastaavalla, bitmap'eja, mutta kun sinne saa jonkun välietapin vaan päivämatkasta, niin se ei vastaa todellista reittiä.

    Eli onko noi jotain erikoissoftia? Maksullisia?
    ... jotain piti muistaa
  2. #2
    Minulla ainakin tuli tuon Garmin Questin mukana kelpo ohjelmisto MapSource...siitä vain sitten näyttökuva tarvittaessa ja ilmaisella ohjelmalla (IrfanView.com) rajaus ja JPG-kuvaksi nettiin. Tietenkin tuosta ohjelmasta saa tulostettuakin mainioita karttoja.
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  3. #3
    Ja Google Earth Plus (maksaa $20) käy kans. Siitä näemmä saa exportattua reitit ja kauttapisteet Garminiin.
  4. #4
    Uusimmasta MapSourcen versiosta saa tiedot myös Google Earthiin päin. Mutta tuon MapSourcen käyttö vaatii siis maksullisia karttoja, jotka eivät aivan halpoja ole. Mutta kun itsellä sellainen on (Europe City Select), niin sillähän piirtää vaikka millaista käppyrää, siirtää sen sitten Google Earthiin ja avot kun on hienon näköinen

    Vaan saahan noita karttoja piirreltyä halvemmallakin.
    Skannataan paperikartta ja piirretään piirto-ohjelmalla siihen reitti.
    Ei tarvitse edes paperikarttaa tuhria.
  5. #5
    Lainaa (mpuputti @ Loka. 27 2005,16:05) kirjoitti
    Uusimmasta MapSourcen versiosta saa tiedot myös Google Earthiin päin. Mutta tuon MapSourcen käyttö vaatii siis maksullisia karttoja, jotka eivät aivan halpoja ole. Mutta kun itsellä sellainen on (Europe City Select), niin sillähän piirtää vaikka millaista käppyrää, siirtää sen sitten Google Earthiin ja avot kun on hienon näköinen

    Vaan saahan noita karttoja piirreltyä halvemmallakin.
    Skannataan paperikartta ja piirretään piirto-ohjelmalla siihen reitti.
    Ei tarvitse edes paperikarttaa tuhria.
    Saako näin muuten tehdä, jos asettaa kartat julkisesti näkyville? Noin niinku tekijänoikeustieteellisesti ajatellen.
    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
  6. #6
    Lainaa (AndersReisen @ Loka. 30 2005,14:54) kirjoitti
    Lainaa (mpuputti @ Loka. 27 2005,16:05) kirjoitti
    Uusimmasta MapSourcen versiosta saa tiedot myös Google Earthiin päin. Mutta tuon MapSourcen käyttö vaatii siis maksullisia karttoja, jotka eivät aivan halpoja ole. Mutta kun itsellä sellainen on (Europe City Select), niin sillähän piirtää vaikka millaista käppyrää, siirtää sen sitten Google Earthiin ja avot kun on hienon näköinen

    Vaan saahan noita karttoja piirreltyä halvemmallakin.
    Skannataan paperikartta ja piirretään piirto-ohjelmalla siihen reitti.
    Ei tarvitse edes paperikarttaa tuhria.
    Saako näin muuten tehdä, jos asettaa kartat julkisesti näkyville? Noin niinku tekijänoikeustieteellisesti ajatellen.
    Hyvä kysymys! Monimielinenkin! Alla kommenttini kahteen ilmeisimpään merkitykseen:

    Paperikarttojen sähköistenkin kopioiden jakaminen Internetin kautta voi olla tekijänoikeuksien rikkomista.

    Google Earthin (sen free -version) kanssa voi tilanne olla toinen? Tai sitten ei? Joku tietää?



  7.  
  8. #7
    Ite oon tehny noi reitit aina tolla "reittikartta suomi" ohjelmalla.
    Yamaha FZ6S -06

    Mistä tätä ajetaan!?