Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345
Tulokset 121:stä 135:een 135:sta
  1. #121
    Ihmetellä pitää ettei kukaan ole keksinyt aloittaa uutta aihetta malliin "Loobman, Talvi 2006-2007, kimppatilausko?"
  2. #122
    Lainaa (Simbad @ Syys. 08 2006,09:09) kirjoitti
    Ihmetellä pitää ettei kukaan ole keksinyt aloittaa uutta aihetta malliin "Loobman, Talvi 2006-2007, kimppatilausko?"
    FYI: Kirjoittelivat että ensi viikolla on hinnankorotus tiedossa. Tänään ehtii vielä tilata vanhalla hinnalla.
    Englannintorvi
  3. #123
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Taas on delivery headissa viiksi poikki ja eikun purkamaan.

    Sellainen teoria tuli mieleen, että öljyä takarattaalle ohjaavat viikset kannattaa pitää mahdollisimman lyhyinä, ehkäpä vain sen mittaisina, että viiksien päät koskettaa nipin napin toisiaan ennen delivery headin paikalleen asennusta. Mä mitoitin niihin nuukuuttani kulumisvaraa, joten suuremmissa nopeuksissa (esim. 200 km/h) viikseen kohdistuu ilmeisesti sen verran vääntöä, että viiksi taipuu ja pääsee osumaan takarattaan piikkeihin.

    Mun paremman puoliskon pyörässä viikset on myöskin reilusti mitoitettu, mutta kun vehkeen huippunopeus on 125 km/h, ei ongelmia ole ollut.
    1000
  4. #124
    Lainaa (Simbad @ Syys. 08 2006,09:09) kirjoitti
    Ihmetellä pitää ettei kukaan ole keksinyt aloittaa uutta aihetta malliin "Loobman, Talvi 2006-2007, kimppatilausko?"
    Aloita sä, mä oon messisä kun tilaat
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

    Gas Gas EC 300
    Kawa z750
  5. #125
    Lainaa (Hannula @ Syys. 11 2006,13:21) kirjoitti
    Taas on delivery headissa viiksi poikki ja eikun purkamaan.
    Mulla oli molemmat viikset poikki parin päivän käytön jälkeen. Ilmeisesti olin tehnyt vielä liian pienen reiän putkeen pullon sisäpuolelle estämään ylivuotoa. Nämä yhteenlaskettuna takasivat sen, että takarengas oli öljytty tehokkaasti ketjujen sijasta. Otin sivuleikkurit käteen ja poistin aparaatin käytöstä samantien.
  6. #126
    Lainaa (jarru @ Syys. 25 2006,08:19) kirjoitti
    Lainaa (Hannula @ Syys. 11 2006,13:21) kirjoitti
    Taas on delivery headissa viiksi poikki ja eikun purkamaan.
    Mulla oli molemmat viikset poikki parin päivän käytön jälkeen. Ilmeisesti olin tehnyt vielä liian pienen reiän putkeen pullon sisäpuolelle estämään ylivuotoa. Nämä yhteenlaskettuna takasivat sen, että takarengas oli öljytty tehokkaasti ketjujen sijasta. Otin sivuleikkurit käteen ja poistin aparaatin käytöstä samantien.
    Eikö tuo reiän tekeminen ollut optionaalista niille jotka ajavat vuoristoisissa olosuhteissa?

    Oma Loobmanini on ollut paikallaan nyt hieman alle 1Mm ajan. Ketjut ovat pysynyneet hyvin rasvassa, samoin kyllä takarenkaan sivu ja lokasuojakin. Taisin puristella pulloa hieman liian innokkaasti alussa.

    Öljymäärää pystyy säätämään sillä kuinka syvälle pullosta tulevan letkun työntää siihen 'delivery pipe':n holkkiin. Kannattaisiko yrittää pienemmällä annoksella?

    Ketjuni ovat muuten jotekin kummallisesti puhdistuneet Loobmanin käyttöönoton jälkeen. Ilmeisesti 0W-50 liuottaa kiinni jäänyttä ***skaa pois jotenkin.
    Englannintorvi
  7. #127
    Lainaa (bumppa @ Syys. 25 2006,12:25) kirjoitti
    Oma Loobmanini on ollut paikallaan nyt hieman alle 1Mm ajan. Ketjut ovat pysynyneet hyvin rasvassa, samoin kyllä takarenkaan sivu ja lokasuojakin. Taisin puristella pulloa hieman liian innokkaasti alussa.

    Öljymäärää pystyy säätämään sillä kuinka syvälle pullosta tulevan letkun työntää siihen 'delivery pipe':n holkkiin. Kannattaisiko yrittää pienemmällä annoksella?

    Ketjuni ovat muuten jotekin kummallisesti puhdistuneet Loobmanin käyttöönoton jälkeen. Ilmeisesti 0W-50 liuottaa kiinni jäänyttä ***skaa pois jotenkin.
    Sama vika rahikaisella, että tuli pulloa puristeltua liikaa ja liian usein. Ei ole oikein vielä oppinut laitteen käyttöön. Käytin ensin 0W-40 öljyä ja sitä tuppas roiskua renkaalle, pakoputkelle ja joka puolelle. Vaihdoin paksumpaan vaihteistoöljyyn ja tungin tuota letkua n. 1,5 cm syvemmälle deliverypipen sisään. Nyt öljy pysyy ketjussa eikä leviä renkaalle/pakoputkelle. Puristelen pulloa nyt noin 100-200 km välein.
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  8. #128
    Lainaa (bumppa @ Syys. 25 2006,12:25) kirjoitti
    Eikö tuo reiän tekeminen ollut optionaalista niille jotka ajavat vuoristoisissa olosuhteissa?
    No joka tapauksessa minulla puski tuota öljyä oli sitä reikää letkussa tai ei. Tuon huomasi hyvin kun ajoin työpaikan parkkihalliin ja odotin pikkuhetken pyörän vieressä niin johan sinne putkeen alkoi kivuta öljyä ja kohta se oli siellä hallin lattialla, ei hyvä. Kaverilla teki ihan samaa ja rasvattiin halliin lattiaa oikein kahden pyörän voimin .

    Tiedä sitten miten paljon öljyn laatu vaikuttaa asiaan. Pullossa oli Mobilin 80W-90 vaihteistoöljyä.
  9. #129
    Se vuoto johtuu lappoilmiöstä joka taas taitaapi alkaa siitä kun letku ei vuoda ilmaa siitä saumasta jossa ohut letku menee paksumman sisälle. Mulla alkoi vuotamaan jokin aika sitten ja päädyin tällaiseen tulokseen, kokeilkaa laittaa jokin objekti siihen letkujen väliin niin että ilma pääsee kulkemaan paremmin.

    Öljyn paksuuskin voi vaikuttaa asiaa?

    Mulla Castrolin 10W40 synteettistä kun sitä nyt sattui olemaan.
  10. #130
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (jens @ Syys. 25 2006,12:42) kirjoitti
    Sama vika rahikaisella, että tuli pulloa puristeltua liikaa ja liian usein. Ei ole oikein vielä oppinut laitteen käyttöön. Käytin ensin 0W-40 öljyä ja sitä tuppas roiskua renkaalle, pakoputkelle ja joka puolelle. Vaihdoin paksumpaan vaihteistoöljyyn ja tungin tuota letkua n. 1,5 cm syvemmälle deliverypipen sisään. Nyt öljy pysyy ketjussa eikä leviä renkaalle/pakoputkelle. Puristelen pulloa nyt noin 100-200 km välein.
    jens, sulla siis busassa toi ? Laita ihmeessä vinkkejä miten ton siihen sais asennettua, erityisesti se pullon paikka kiinnostaa.

    Mulla tallissa ollu toi viime talvesta lähtien, mutta en oo keksiny miten ton sais tohon lehmään kiinni.

    nimim. myös foto ois kiva
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  11. #131
    Lainaa (Jassu @ Syys. 25 2006,21:46) kirjoitti
    jens, sulla siis busassa toi ? Laita ihmeessä vinkkejä miten ton siihen sais asennettua, erityisesti se pullon paikka kiinnostaa.

    Mulla tallissa ollu toi viime talvesta lähtien, mutta en oo keksiny miten ton sais tohon lehmään kiinni.

    nimim. myös foto ois kiva
    Tämä on tosi helppo selittää sanallisesti
    Mulla on pullo vasemmalla puolella takakontissa. Pullon teline on vaan rautalagasta väsätyllä lenkillä kiinni rungossa/tavaratilan muovirungossa, jotta pysyy paikallaan.
    Deliverypipe-annostinhässäkän irroitin pullotelineen kyljestä ja se meenee alas takakatteen ja sisäloksun välisä siitä kohden suurin piirtein missä on "vikakodien lukukemiseen tarkoitettu liitin. Sieltä se letku vaan luikertelee sitten alaspäin deliveryheadille. Saat ylihuomenna kuvan kun se taitaa kertoa vähän enemmän kuin nämä muutama kymmenen sanaa

    Plussat ja miinukset asennuksesta
    [+] Loobmanin huipputyylikäs pullohässäkkä on piilossa
    [+] Toimii hyvin, öljy valuu alaspäin ja letkua on kohtuu lyhyesti niin ei valumistakaan tarvi montaa hetkeä odotella. Squeeze & go!!
    [-] pitää avata takapenkki kun haluaa öljyä ketjulle
    [-] Deliverypipen pätkä on siellä katteen/sisäloksun välissä joten sen täyttymistä on vaikea nähdä. Varsinkin hämärällä pitää vaan kokeilun ja erehdyksen kautta oppia kuinka kauan puristaa pulloa.
    [-] Puteli vie tavaratilaa
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  12. #132
    Tuolta löytyy muutama kuva asennuksesta
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  13. #133
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Näyttää sille, että viiksien lyhyenä pitäminen auttaa niiden suorana ja ehjänä pysymiseen. Nyt on vähän reilu viikko ajettu ja sen sekä yhden 200+ km/h -spurtin ne ovat kestäneet. Kaipa ne olisivat kertayrittämällä taipuneet takarattaan piikkeihin asti ja katkenneet entiseen malliin jos ongelma ei olisi korjaantunut.
    1000
  14. #134
    Lainaa (Hannula @ Syys. 27 2006,13:24) kirjoitti
    Näyttää sille, että viiksien lyhyenä pitäminen auttaa niiden suorana ja ehjänä pysymiseen. Nyt on vähän reilu viikko ajettu ja sen sekä yhden 200+ km/h -spurtin ne ovat kestäneet. Kaipa ne olisivat kertayrittämällä taipuneet takarattaan piikkeihin asti ja katkenneet entiseen malliin jos ongelma ei olisi korjaantunut.
    Voisiko olla niin, että delivery headin asennuskulma suhteessa takarattaaseen vaikuttaa noiden viiksien kestävyyteen? Mulla on alkuperäispituiset viikset kestäneet ainakin viimeiset 1200km ja niilläkin on tehty muutama reipas "ohitus"
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  15.  
  16. #135
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä tuonkin voi kuvitella vaikuttavan. Taitaa olla pitkälti pyöräkohtainen juttu, kulman säätövaraa kun on loppupeleissä aika vähän. Mun pyörässä tuo kulma on ollut pikemminkin pieni kuin suuri, sillä olen tuota ongelmaa pikkaisen ihmetellytkin. Mutta testi jatkuu...
    1000
Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345