Katso äänestykset tulokset: Eletäänkö reissussa leveästi vai köyhäillen -

Äänestäjät
145. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Reissutaan köyhäillen, keskitytään ajamiseen: ajetaan pitkälle iltaan ja mennään yöksi leirintäalueelle kun sen aika tulee.

    37 25,52%
  • Nukutaan majataloissa ja yksityisissä majoituksissa - aistitaan paikallista tunnelmaa.

    35 24,14%
  • Etsitään hyvä ja edullinen hotelli jo etukäteen.

    27 18,62%
  • Reissussa mitään köyhäillä, visa vinkumaan ja pahaisiin hotelleihin.

    32 22,07%
  • Joku muu tapa, viestissä kerron lisää.

    14 9,66%
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 40:sta
  1. #1
    Niin, mikäs on itse kunkin reissutyyli? Kukin taaplaa tavallaan, katsotaan, kuinka monen tyyli löytyy yllä olevista.
    Joka vanhoja kaivelee - sitä tikulla silmään!
  2. #2
    Hotelli ehdottomasti, mielellään useampi tähti. Mopolle lukittava tallipaikka, kiitos.
  3. #3
    Köpille pisteet. Miksi lähteä matkoille nuukailemaan, kun ei sitä teltassa muutenkaan asuta...
    - Rajatonta Voimaa! -
  4. #4
    Lainaa (Köpi @ Loka. 05 2005,08:34) kirjoitti
    Hotelli ehdottomasti, mielellään useampi tähti. Mopolle lukittava tallipaikka, kiitos.
    juuri näin!
    "Ei sovi, ei mahdu...herra saa rahansa takaisin"

    www.menokoneracing.fi
  5. #5
    "Reissussa ei olla köyhiä eikä kipeitä" on aina ollut periaatteena.
    nahkurin orsilla tavataan....
  6. #6
    Köyhiä ja kipeitä niin kotona kuin reissussakin!
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  7. #7
    Jep, köyhiä ja kipeitä täälläkin... teltalla tai edukkaissa majoituksissa ja pääosin omia pöperöitä syöden on reissut tähän asti heitetty.
  8. #8
    Leirintäalueen mökissä on tunnelmaa!!*Jotenkin vaan enempi mun tyylinen paikka mitä hotelli. Joskus toki myös telttamajoituksessa. * Muuten ei sitten reissussa isommin nuukaillakkaan, mutta eipä peruspihi luonne osaa rahaa ihan holtittomastikkaan kylvää



    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  9. #9
    Kamamäärän minimointi johtaa majoituspalvelujen käyttöön. Niiden taso on sen hetkisen tarpeen sanelema (vaikka sateen, ajan tai väsymyksen). Etukäteisvaraukset on kuukauden reissulla vielä muutamiin paikkoihin OK, mutta että joka päivä pitäisi etukäteen tietää, missä seuraavan yön nukkuu. Se ei oo mun juttu…
    ... jotain piti muistaa
  10. #10
    Jos vaan mahdollista, majoitus katsotaan etukäteen. Jottei tule yllätyksiä.

    Jos joutuu extempore -linjalle, taitaa mennä lähimmän hotellin puolelle.
    Miten ihmiset voivat olla niin tyhmiä ...
  11. #11
    Ekaan kohtaan tuli minun ääneni. Jotenki vain mopoilu ja telttailu sopii yhteen.
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  12. #12
    Fiiliksen mukaan. Vähimmäisvaatimus: hotelli pitää olla ja kunnon illalliset viineineen ja konuineen.
    ©
  13. #13
    Teltta tai parempi nukkumasija. Ihan sama, kunhan reissuun pääsee. Rahat menee kuitenkin kaikki.
    ****************
    VT750C2 -2000
  14. #14
    Minustakin mopo on yksi hyvä tapa telttailla. Muita käytössäni olevia tapoja ovat melonta, hiihtäminen ja patikointi. Niin ja lasten kanssa myös autolla. Vuodessa noin 25-30 yötä teltassa, osa jopa kaminateltassa. Ja itse laitetaan välillä ruokaa myös mopoillessa.
    Viime kesän moporeissuilla löysin yhden uuden tavan yöpyä. Näyttävät kutsuvan sitä Iron Butt -motelliksikin...

    ps. eilen loppui tämän kesä mopoilu. Vain 189 yötä seisokkia jäljellä.
  15. #15
    Vaihtoehdoista puuttuu kokonaan ultra-köyhäily l. ei mennä edes sinne leirintäalueelle, vaan teltta pystyyn ihan vaan jonnekin metsään tai sorakuopan reunalle, ruuat trangiaan Sparista, peseytyminen hoituu vuoristopurossa jne.

    No okei, kyllä välillä on hyvä käydä ihan sängyssäkin nukkumassa, mutta se hoituu sitten esim. hostelissa tai lauttamatkan aikana.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  16. #16
    köyhäilen, tottakai
    ERRARE HUMANUM EST
  17. #17
    Köyhä, mutta onnellinen * *
    Teltassa on totuttu yöpymään pienestä pitäen, myös sukulaisia ym tuttuja hyödynnän, jos matkan varrelle sattuu..
    Honda Rebel125 -95 ~ CBF600s -05 ~ Suzuki GSX-R600 -06

    Mitä useampi mutka sitä mukavampi matka
  18. #18
    Hotelli mut ei koskaan etukäteen tilattuna, kun ei ikinä tiä minkä tien valittee!
  19. #19

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Lainaa (tumeetti @ Loka. 05 2005,09:49) kirjoitti
    Köyhiä ja kipeitä niin kotona kuin reissussakin!
    Tumeetti. Vaikka mulla on lukulasit päässä, en saa selvää sun nikin kuvasta. Onks sun sylissä joku pikku porsas? Vai mikä siinä istuukaan. Kerro mulle, oon utelias!
  20. #20
    Lainaa (kava10 @ Loka. 05 2005,18:27) kirjoitti
    Lainaa (tumeetti @ Loka. 05 2005,09:49) kirjoitti
    Köyhiä ja kipeitä niin kotona kuin reissussakin!
    Tumeetti. Vaikka mulla on lukulasit päässä, en saa selvää sun nikin kuvasta. Onks sun sylissä joku pikku porsas? Vai mikä siinä istuukaan. Kerro mulle, oon utelias!
    Se musta osa on ikään kuin pipo, se mitä varmaan possuks luulet on sen pipopään kasvot



  21. #21
    Kyllä noista hostelleista on saanu aina jotenkin sitä fiilistä irti enemmän kuin 5:n tähden hotelleista.
    Mites ois kakspäällä??
  22. #22

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Lainaa (Köpi @ Loka. 05 2005,18:31) kirjoitti
    Lainaa (kava10 @ Loka. 05 2005,18:27) kirjoitti
    Lainaa (tumeetti @ Loka. 05 2005,09:49) kirjoitti
    Köyhiä ja kipeitä niin kotona kuin reissussakin!
    Tumeetti. Vaikka mulla on lukulasit päässä, en saa selvää sun nikin kuvasta. Onks sun sylissä joku pikku porsas? Vai mikä siinä istuukaan. Kerro mulle, oon utelias!
    Se musta osa on ikään kuin pipo, se mitä varmaan possuks luulet on sen pipopään kasvot
    Jessus. Nyt hahmotin. Mutta kyllä oli vaikee keisi kava10:lle. Tämmösii kysytään poliisikoulun pääsykokeissa! Enkä kyllä poliiseja nyt pilkkaa!
  23. #23
    Mä jätän reissun väliin,jos ei oo varaa kunnon majoitukseen.
  24. #24
    Keskitytään olennaiseen, eli ajamiseen. Edullisesti. Majoitus sään mukaan, sateella mieluummin katon alla, kuivalla ja lämpimällä ilmalla telttakin käy. Katon alla majoittautuessa leirintäalueen mökit, pensionaatit, b&b:t, hostellit, halpahotellit yms. ovat suosiossa.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  25. #25
    Fiiliksen mukaan, jos tuntuu siltä että nyt voisi hyvä hotelli tehdä terää niin sitten sellaiseen. Yleensä ei kyllä tunnu, halpa valmis katto ja seinät riittää pitkälle ja on se suosituin vaihtoehto. Telttaa ei kyllä jaksa yleensä raahata mukanaan.
  26. #26
    Riippuu ilmansuunnasta ja sijainnista, säästä, marsin asennosta sekä siitä muistiko käydä vai ei. Olen nukkunut myös mopon päällä kun en jaksanut edes selästä pois kammeta, se oli väsymystä se. Teltta on aina mukana ja mielelläni sitä myös käytän, mutta välillä sänky ja suihku sekä paikka missä kuivata kamat kyllä tietävät paikkansa. Viiden tähden kroisostelu ei ole minun eikä mun lompakon juttu
  27. #27
    Ei kait sitä kummemin tarvi köyhäillä tai leveillä,
    elelee omien varojen puitteissa ja kaikki on OK
    oli..CBR 600 RR...
    oli..KTM 620SC...
    oli..RM-Z 250...
    M1800
  28. #28
    Eletään kuin Ellun kanat. Jokseenkin kaikki vaihtoehdot tulee pitemmillä reissuilla läpikäytyä, vaihtelu virkistää.
  29. #29
    Mieluiten jossain leirinnässä. Siel tapaa muitakin ihmisen kaltaisia olentoja ku jotain vtn pikkutakkisia myyntimiehiä ja muita jumppatukka-jutiloita.
    Heinäpään Härkä, zx-10r
  30.  
  31. #30
    Mielellään joku kunnon majotus. Esim mökki ja vielä saunalla ja järven rannalta!!

    Esim menneenä kesänä Kuopio - Savonlinna reissulla kaks yötä, molempina hyvä mökki, kaikilla herkuilla. On niin mukava ajopäivän jälkeen löylytellä ja uiskennella!!

    Eli siis ei missään nimessä minnekään telttaan. Armeijassa tuli toi rätin alla asumiskiintiö täyteen!!
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen