Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Aloitin suunnittelemaan hyvissä ajoin ensi kesän ajeluja, ja mieli tekisi eurooppaan. Ihan etelään asti en mene mutta keskieurooppassa tai länsipuolta voisin harhailla.
    Tutkiskelin myös e-tie luetteloa, jotka varmasti ovat parhaiten merkatut tiet eri maiden kartoilla ja tie-opasteissa.
    Kertokaa kokeneemmat: kannattaako kyseisiä valtateitä vältellä (mahdollisuuksien mukaan) vai seurata? Olen ensi kertaa lähdössä eestiä pidemmälle pyörälläni ja suunnistustaito on vähän niin ja näin.. mutta pitkällä tylsällä suoralla nukahdusvaara on ilmeinen.
    Onneksi on aikaa suunnitella
    ****************
    VT750C2 -2000
  2. #2
    Lisää nettilinkkejä reittisuunnitteluun:
    map24.fi
    viamichelin.com
    maporama.com
    Noilla pääsee kiinni pikkuteistäkin.
    Sitten on tietty tämä earth.google.com, jolla voi katsastella paikkoja noin maisemallisestikin... *(siitä lisää TÄSSÄ). *Kyllä tää virtuaalimatkailu on *

    ... ja sitten itse kysymykseen: E-tiet ovat yleensä isoja valtateitä, ja siten a) enimmäkseen suoria tai loivakaarteisia, b) paljon liikennettä, c) hyvin viitoitettuja, soveltuvat nopeisiin siirtymiin, jos eivät ruuhkaudu. Maisemia ja mutkia etsivän kannattaa niitä välttää. (tämä ei päde muuten Norjassa! siellä E-tiet on ihan jotain muuta! )
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  3. #3
    Lainaa (kawajack @ Syys. 07 2005,22:40) kirjoitti
    ei päde muuten Norjassa! siellä E-tiet on ihan jotain muuta! *)
    Tarkennat varmaan?
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  4. #4
    Riippuu siitä mitä hakee ja miten haluaa matkustella. Itse tykkään ajaa etäisimpään pisteeseen mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti, eli valtaväyliä pitkin, ja tulla takaisin päin pikkuhiljaa valtaväyliä vältellen oman aikataulun ja huvituksen mukaan.

    Omasta kokemuksesta olen huomannut, että pitkät pätkät kannattaa ajaa aluksi. Ajohalut yleensä kohtuullistuu matkan edetessä. Johtuu mm. tästä >>
    Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. (Luutnantti Koskela)
    Myö ei olla tultu tänne kuolemaan, vaan tappamaan ( A. Rokka)
  5. #5
    Lainaa (MikaL @ Syys. 07 2005,22:51) kirjoitti
    Lainaa (kawajack @ Syys. 07 2005,22:40) kirjoitti
    ei päde muuten Norjassa! siellä E-tiet on ihan jotain muuta! *)
    Tarkennat varmaan?
    ..no ne *on ihan tavallisia valtateitä, paikoitellen kapeitakin, kun siellä ei ole tilaa isommille väylille. Kovin mutkaisia eivät ne kuitenkaan ole sielläkään, mutta maisemaa pukkaa kyllä ihan kivasti! *
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  6. #6
    Kun kerta meet, mee ny ihimeessä Alpeillekkin. Sitä et tule katumaan.Vuoret on.... .
  7.  
  8. #7
    Lainaa kirjoitti
    Kun kerta meet, mee ny ihimeessä Alpeillekkin. Sitä et tule katumaan.Vuoret on.... .
    Alpit on taatusti pyöräilemisen arvoinen kohde, mutta en taida sinne ekalla kertaa vielä mennä.. todennäköisesti olen kuitenkin yksinäni matkassa ilman kunnollisia varaosia tai taitoa korjata pyörää tien päällä niin ajattelin pysytellä seutuvilla jossa ymmärrän opasteiden kirjaimia ja löydän mp-korjaamoja.. tietenkin jos saan suostuteltua tuttavia mukaan reissuun niin sitten voisi alppiakin harkita.



    Kawajackille kiitokset linkeistä, noiden avulla on huomattavasti mukavampi suunnitella reittejä.
    ****************
    VT750C2 -2000