Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 52:een 52:sta
  1. #31
    Olin aika yllättynyt kun K5:n jarruissa mentiin takaisin 2 mäntää per pala konfiguraatioon. Pala per mäntä on erittäin tehokas ratkaisu. Ainakin Kawan jarrut ovat erinomaiset. Toki pääjarrusylinteri on myös erilainen kuin K3:ssa.
    - JAM Racing Team -
  2. #32
    Lainaa (johtaja @ Elo. 30 2005,19:55) kirjoitti
    Olin aika yllättynyt kun K5:n jarruissa mentiin takaisin 2 mäntää per pala konfiguraatioon. Pala per mäntä on erittäin tehokas ratkaisu. Ainakin Kawan jarrut ovat erinomaiset. Toki pääjarrusylinteri on myös erilainen kuin K3:ssa.
    Siltä se ainakin tuntuu, että 4 palaa per levy oli parempi ratkaisu kuin tämä 2 palaa per levy.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  3. #33
    Lainaa (Mizku75 @ Elo. 30 2005,17:25) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 30 2005,09:56) kirjoitti
    Mutta siinä ei onneks ole lähdetty hakemaan tehoa pelkästään kierroksilla (kuten 04-> R1 ja ZX10R), vaan vääntökäyrä on vielä parempi kuin vanhassa Gixxerissä. Lisäks ajoasento on yllättävän mukava.

    Pyörä on kokonaisuudessaan vielä helpompi ajaa kuin vanha ja toimii kaikenlaisessa ajossa jopa paremmin.. En uskonu ennen kuin testasin!

    Ajelin peräkkäin mun vanhalla K3:lla ja uudella K5:llä, on niissä eroa, ei pääse mihinkään.
    Mitenkäs se ny oli?!Eikös K5:ssa pitäny olla vielä jyrkempi polvikulma ku K4/K3:ssa?!?!
    Luulisi sen ikävöittävän ajoa pitemmällä matkalla?!
    Ite en o K5:lla ajanu, joten ei vertailukohtaa..
    Joo kiinnostais myös kuulla, että onko tossa K5 tiiviimpi ajoasento kuin K4?
    Ite ainakin yllätyin kun istahdin K4 päälle siitä, että ei se ollutkaan niin "kyykky" kuin mitä olin kuvitellut... *
    Tilaa riittää istua, mulla pituutta semmoset 185cm, ainoastaan se jyrkkä polvikulma vaati pikkusen tottumista... *
    Vielä niistä etujarruista, eli samaa mieltä kuin muutkin, eivät ole mitkään erikoiset ainakaan tuntumaltaan...
    Pitäisköhän talven aikana vaihtaa punosletkut siihen... *
    "Suddenly, everything else, looks like prey, Hayabusa"
  4. #34
    Lainaa (KenuXX @ Elo. 30 2005,22:51) kirjoitti
    Lainaa (Mizku75 @ Elo. 30 2005,17:25) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 30 2005,09:56) kirjoitti
    Mutta siinä ei onneks ole lähdetty hakemaan tehoa pelkästään kierroksilla (kuten 04-> R1 ja ZX10R), vaan vääntökäyrä on vielä parempi kuin vanhassa Gixxerissä. Lisäks ajoasento on yllättävän mukava.

    Pyörä on kokonaisuudessaan vielä helpompi ajaa kuin vanha ja toimii kaikenlaisessa ajossa jopa paremmin.. En uskonu ennen kuin testasin!

    Ajelin peräkkäin mun vanhalla K3:lla ja uudella K5:llä, on niissä eroa, ei pääse mihinkään.
    Mitenkäs se ny oli?!Eikös K5:ssa pitäny olla vielä jyrkempi polvikulma ku K4/K3:ssa?!?!
    Luulisi sen ikävöittävän ajoa pitemmällä matkalla?!
    Ite en o K5:lla ajanu, joten ei vertailukohtaa..
    Joo kiinnostais myös kuulla, että onko tossa K5 tiiviimpi ajoasento kuin K4?
    Ite ainakin yllätyin kun istahdin K4 päälle siitä, että ei se ollutkaan niin "kyykky" kuin mitä olin kuvitellut... *
    Tilaa riittää istua, mulla pituutta semmoset 185cm, ainoastaan se jyrkkä polvikulma vaati pikkusen tottumista... *
    Vielä niistä etujarruista, eli samaa mieltä kuin muutkin, eivät ole mitkään erikoiset ainakaan tuntumaltaan...
    Pitäisköhän talven aikana vaihtaa punosletkut siihen... *
    Sanotaan, että asento on jotenkin luonnollisempi ja rennompi. Paino ei ole käsillä kovinkaan paljon, penkki on matalampi. Stonga on aika lähellä, suhteessa ylempänä kuin K3/K4 malleissa. Polvikulma ei ole ainakaan pajon tiukempi, saattaa olla hitusen. Mua ei ainakaan se rassaa yhtään, pituuttaa pikkasen vajaa 180cm.

    Samaa mieltä oli frendini, jolla on mun vanha K3. Sekin hyppäsi suoraan K3:n päältä K5:n päälle. Eka kommentti koeajon jälkeen oli jotenkin; "hemmetin hyvä asento, tosi rento ja luonnollinen". Samaa mieltä olin itsekin kun sillä ekan kerran vetelin. Tää kaveri on jotain 185cm pitkä, eli kyllä siihen mahtuu muutkin kuin pygmit.

    Toinen yllätys K5:ssä on motti, täysin tasaista voimaa ihan alhaalta asti. Niinhän se on K3/K4:ssäkin, mutta tässä sitä on joka paikassa vielä enemmän ja vielä tasaisempi alhaalta. Eilen penkkipapereita vertaillessani se osoittautui todeksi, eli perstuntuma oli oikeassa! * On se kyllä paras motti mitä olen ikinä testannu!



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  5. #35
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 31 2005,08:31) kirjoitti
    Samaa mieltä oli frendini, jolla on mun vanha K3. Sekin hyppäsi suoraan K3:n päältä K5:n päälle. Eka kommentti koeajon jälkeen oli jotenkin; "hemmetin hyvä asento, tosi rento ja luonnollinen".
    Sama havainto, kun hyppäsin oman K3:n päältä K5:een!
    Asento rennompi ja vähemmän käsien varassa, kumma kyllä?
    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
    *Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
  6. #36
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 31 2005,08:31) kirjoitti
    Sanotaan, että asento on jotenkin luonnollisempi ja rennompi. Paino ei ole käsillä kovinkaan paljon, penkki on matalampi. Stonga on aika lähellä, suhteessa ylempänä kuin K3/K4 malleissa. Polvikulma ei ole ainakaan pajon tiukempi, saattaa olla hitusen. Mua ei ainakaan se rassaa yhtään, pituuttaa pikkasen vajaa 180cm.

    Samaa mieltä oli frendini, jolla on mun vanha K3. Sekin hyppäsi suoraan K3:n päältä K5:n päälle. Eka kommentti koeajon jälkeen oli jotenkin; "hemmetin hyvä asento, tosi rento ja luonnollinen". Samaa mieltä olin itsekin kun sillä ekan kerran vetelin. Tää kaveri on jotain 185cm pitkä, eli kyllä siihen mahtuu muutkin kuin pygmit.

    Toinen yllätys K5:ssä on motti, täysin tasaista voimaa ihan alhaalta asti. Niinhän se on K3/K4:ssäkin, mutta tässä sitä on joka paikassa vielä enemmän ja vielä tasaisempi alhaalta. Eilen penkkipapereita vertaillessani se osoittautui todeksi, eli perstuntuma oli oikeassa! * On se kyllä paras motti mitä olen ikinä testannu!
    Mjoo-o..kaippa sitä pitää sitte keväällä alkaa katteleen ylivuotisia K5:a jos lompakosta sattus löytyyn ylimäärästä...Tosin nykyinen K3:kin kyllä tuntuu vielä ihan hyvältä
  7. #37
    Lainaa (Mizku75 @ Elo. 31 2005,10:18) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 31 2005,08:31) kirjoitti
    Sanotaan, että asento on jotenkin luonnollisempi ja rennompi. Paino ei ole käsillä kovinkaan paljon, penkki on matalampi. Stonga on aika lähellä, suhteessa ylempänä kuin K3/K4 malleissa. Polvikulma ei ole ainakaan pajon tiukempi, saattaa olla hitusen. Mua ei ainakaan se rassaa yhtään, pituuttaa pikkasen vajaa 180cm.

    Samaa mieltä oli frendini, jolla on mun vanha K3. Sekin hyppäsi suoraan K3:n päältä K5:n päälle. Eka kommentti koeajon jälkeen oli jotenkin; "hemmetin hyvä asento, tosi rento ja luonnollinen". Samaa mieltä olin itsekin kun sillä ekan kerran vetelin. Tää kaveri on jotain 185cm pitkä, eli kyllä siihen mahtuu muutkin kuin pygmit.

    Toinen yllätys K5:ssä on motti, täysin tasaista voimaa ihan alhaalta asti. Niinhän se on K3/K4:ssäkin, mutta tässä sitä on joka paikassa vielä enemmän ja vielä tasaisempi alhaalta. Eilen penkkipapereita vertaillessani se osoittautui todeksi, eli perstuntuma oli oikeassa! * On se kyllä paras motti mitä olen ikinä testannu!
    Mjoo-o..kaippa sitä pitää sitte keväällä alkaa katteleen ylivuotisia K5:a jos lompakosta sattus löytyyn ylimäärästä...Tosin nykyinen K3:kin kyllä tuntuu vielä ihan hyvältä *
    Ei vaan tunnu, kyllähän se on pirun hyvä pyörä! Sen takia yllätyinkin, että K5 tuntui sitäkin paremmalta..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  8. #38
    K5:ssa on puristukset jo vakiona 12.5. Siitähän osa extratehosta tulee. Siinä ei ole enää paljoa varaa ruveta vaihtelemaan kannentiivisteitä. Kawassa +0.5 tiivisteellä sai 5 heppaa lisää.



    - JAM Racing Team -
  9. #39
    Lainaa (johtaja @ Elo. 31 2005,13:44) kirjoitti
    K5:ssa on puristukset jo vakiona 12.5. Siitähän osa extratehosta tulee. Siinä ei ole enää paljoa varaa ruveta vaihtelemaan kannentiivisteitä. Kawassa +0.5 tiivisteellä sai 5 heppaa lisää.
    Joo siinä on rajummat nokat, ja sitten lisätty puristuksia 0.5, että ala- ja keskikiekat on pysyny kuitenkin yhtä hyvinä tai jopa parempina kuin vanhassa.

    Todella perinteisiä viritysjuttuja noissa käytetään. Vielä on varaa vähän, eli taas puoli pykälää ruttua lisää ja vielä rajummat nokat. Taas tulee lisää tehoa ja alhaalta pysyy kuitenkin hyvänä..

    Uskon, että tämä homma loppuu 13.0:1 korvilla, kadulle ei viittitä enempää puristuksia lykätä. 10R:ssä on jo 12.7:1, ja rajut nokat, mutta jokin on mennyt pieleen kun vääntöä ei alhaalla kauheesti ole. Siinä mielessä toi Suzukin pannu on aika ylivoimainen.

    13.5:1 menis vielä juuri ja juuri 98:lla.. Usein Wisecon setit näihin nyky-kyykkyihin on juuri tuolla 13.5:1 puristuksilla. Siinä se järkevyyden raja taitaa mennä.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  10. #40
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 30 2005,20:05) kirjoitti
    Lainaa (johtaja @ Elo. 30 2005,19:55) kirjoitti
    Olin aika yllättynyt kun K5:n jarruissa mentiin takaisin 2 mäntää per pala konfiguraatioon. Pala per mäntä on erittäin tehokas ratkaisu. Ainakin Kawan jarrut ovat erinomaiset. Toki pääjarrusylinteri on myös erilainen kuin K3:ssa.
    Siltä se ainakin tuntuu, että 4 palaa per levy oli parempi ratkaisu kuin tämä 2 palaa per levy.
    Suitsan jarruista puheen ollen pikkasen niissä on hämännyt toi "yliheittopiuhan" käyttäminen tuolla etujarruissa eli kahvalta menee piuha oikealla puristimelle ja sieltä piuha vasemmalle. Maallikko kuvittelisi helposti että tuon "yliheittopiuhan" ylimpään kohtaan jäisi helposti pieniä määriä ilmaa, jonka ilmaaminen pois voi olla aika hankalaa. Jopa kilpureissa näkee jälkiasennus-punosletkujen yhteyedessä käytettävän tuollaista ratkaisua. Hontrassahan on orkkispiuhoissa haaroitin etulokarin yläpuolella (tämäkään ei optimaalista) ja itselläni ratavessassa menee kummallekin puristimelle oma piuha suoraan pääsylinteriltä.

    Tuli vaan tuo mieleen kun Hondaa (juu tiedän, muutenhan ne on alitehoisia ja ylipainoisia vessoja *) lukuunottamatta vielä aivan uusienkin mopojen ratatesteissä valitellaan että jarrut väsyy jne. ja eri yksilöjen välilllä on huomattavia eroja jarrutehossa ja tuntumassa.
    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  11. #41
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 30 2005,20:05) kirjoitti
    Lainaa (johtaja @ Elo. 30 2005,19:55) kirjoitti
    Olin aika yllättynyt kun K5:n jarruissa mentiin takaisin 2 mäntää per pala konfiguraatioon. Pala per mäntä on erittäin tehokas ratkaisu. Ainakin Kawan jarrut ovat erinomaiset. Toki pääjarrusylinteri on myös erilainen kuin K3:ssa.
    Siltä se ainakin tuntuu, että 4 palaa per levy oli parempi ratkaisu kuin tämä 2 palaa per levy.
    Onkos K4:ssa vielä 4 palaa/levy kuten K3:ssa vai 2 palaa kuten K5:ssa? Jokatapauksessa K4:n satulat ovat hieman erilaiset ainakin palojen kiinnityksen suhteen kuin K3:n, jossa on samanlaiset satulat kuin 10R:ssä.
  12. #42
    Lainaa (gikseri @ Elo. 31 2005,15:10) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 30 2005,20:05) kirjoitti
    Lainaa (johtaja @ Elo. 30 2005,19:55) kirjoitti
    Olin aika yllättynyt kun K5:n jarruissa mentiin takaisin 2 mäntää per pala konfiguraatioon. Pala per mäntä on erittäin tehokas ratkaisu. Ainakin Kawan jarrut ovat erinomaiset. Toki pääjarrusylinteri on myös erilainen kuin K3:ssa.
    Siltä se ainakin tuntuu, että 4 palaa per levy oli parempi ratkaisu kuin tämä 2 palaa per levy.
    Onkos K4:ssa vielä 4 palaa/levy kuten K3:ssa vai 2 palaa kuten K5:ssa? Jokatapauksessa K4:n satulat ovat hieman erilaiset ainakin palojen kiinnityksen suhteen kuin K3:n, jossa on samanlaiset satulat kuin 10R:ssä.
    Siinä on vissiin vaan 2 palaa/levy kuten K5:ssä. Näin olen kuullut.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  13. #43
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 31 2005,13:55) kirjoitti
    Lainaa (johtaja @ Elo. 31 2005,13:44) kirjoitti
    K5:ssa on puristukset jo vakiona 12.5. Siitähän osa extratehosta tulee. Siinä ei ole enää paljoa varaa ruveta vaihtelemaan kannentiivisteitä. Kawassa +0.5 tiivisteellä sai 5 heppaa lisää.
    Joo siinä on rajummat nokat, ja sitten lisätty puristuksia 0.5, että ala- ja keskikiekat on pysyny kuitenkin yhtä hyvinä tai jopa parempina kuin vanhassa.

    Todella perinteisiä viritysjuttuja noissa käytetään. Vielä on varaa vähän, eli taas puoli pykälää ruttua lisää ja vielä rajummat nokat. Taas tulee lisää tehoa ja alhaalta pysyy kuitenkin hyvänä..

    Uskon, että tämä homma loppuu 13.0:1 korvilla, kadulle ei viittitä enempää puristuksia lykätä. 10R:ssä on jo 12.7:1, ja rajut nokat, mutta jokin on mennyt pieleen kun vääntöä ei alhaalla kauheesti ole. Siinä mielessä toi Suzukin pannu on aika ylivoimainen.

    13.5:1 menis vielä juuri ja juuri 98:lla.. Usein Wisecon setit näihin nyky-kyykkyihin on juuri tuolla 13.5:1 puristuksilla. Siinä se järkevyyden raja taitaa mennä.
    Ite en ainakaan ottais noita 13,5:1 mihinkään pitkäaikaseen käyttöön... voi olla että kannen kanssa tulee ongelmia pitkällä syötöllä ja venoja saa olla kokoajan säätämässä.
  14. #44
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 31 2005,15:12) kirjoitti
    [Onkos K4:ssa vielä 4 palaa/levy kuten K3:ssa vai 2 palaa kuten K5:ssa? Jokatapauksessa K4:n satulat ovat hieman erilaiset ainakin palojen kiinnityksen suhteen kuin K3:n, jossa on samanlaiset satulat kuin 10R:ssä.
    Siinä on vissiin vaan 2 palaa/levy kuten K5:ssä. Näin olen kuullut.[/QUOTE]
    näin olen nähnyt.
    puristuksia tosiaan voi lisätä noihin vanhempiin, mullakin yoshin tiiviste toi n5hv, mutta vielä puristuksiakin isompi parannus tuossa K5sessa on mun mielestä pidempi kierrosalue! se ylimääräinen 1000rpm tekee aika paljon, varsinkin kun alavääntöä on yhtälailla kuin vanhemmissa malleissa. huomasin ihan selkeäsi kun K5sia on koittanut karkuun/pysyä perässä... vaihdot menee eri paikkoihin ja yksi vaihde riittää kauemmas. selvä nopeusero siis.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  15. #45
    Lainaa (Cterror1 @ Elo. 31 2005,15:38) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 31 2005,15:12) kirjoitti
    [Onkos K4:ssa vielä 4 palaa/levy kuten K3:ssa vai 2 palaa kuten K5:ssa? Jokatapauksessa K4:n satulat ovat hieman erilaiset ainakin palojen kiinnityksen suhteen kuin K3:n, jossa on samanlaiset satulat kuin 10R:ssä.
    Siinä on vissiin vaan 2 palaa/levy kuten K5:ssä. Näin olen kuullut.
    näin olen nähnyt.
    puristuksia tosiaan voi lisätä noihin vanhempiin, mullakin yoshin tiiviste toi n5hv, mutta vielä puristuksiakin isompi parannus tuossa K5sessa on mun mielestä pidempi kierrosalue! se ylimääräinen 1000rpm tekee aika paljon, varsinkin kun alavääntöä on yhtälailla kuin vanhemmissa malleissa. huomasin ihan selkeäsi kun K5sia on koittanut karkuun/pysyä perässä... vaihdot menee eri paikkoihin ja yksi vaihde riittää kauemmas. selvä nopeusero siis.[/QUOTE]
    Kyllä! Itekkin tykkään kun se ottaa jengaa oikeen kunnolla! Noi rajummat nokat ja titaaniventtiilit sen mahdollistaa..

    Titaaniventtiilien ansiosta venajouset ei tartte edes olla mitenkään sairaan jäykät (syö tehoa), että ne pysyis mukana noin korkeilla kierroksilla!
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  16. #46
    13.5 kuulostaa aika rajulta vielä harrastelijan kilpakäyttöönkin, vaikka Kesseli ajaakin yli 14:llä. Nokkia ei valitettavasti saa vaihtaa.

    Edit: Kawassa onkin tosiaan 12.7 vakiona. Muistin että puristukset olisivat olleet 12.3. Eli omassani täytyy jo olla yli 13!

    Lyhytiskuisemmasta Kawasta voisi saada aika rajun paremmilla nokilla ja nostamalla rajoitinta. Olen kyllä miettinyt, että kannattaisiko alkaa ropaamaan ajoituksia. Se lienee sallittua, kun nykykyykyissä on säädettävät nokat.

    Jarruista vielä. Onko K3-K4:ssa samanlainen häipymisongelma kuin K1-K2:ssa.



    - JAM Racing Team -
  17. #47
    Lainaa (johtaja @ Elo. 31 2005,20:27) kirjoitti
    13.5 kuulostaa aika rajulta vielä harrastelijan kilpakäyttöönkin, vaikka Kesseli ajaakin yli 14:llä. Nokkia ei valitettavasti saa vaihtaa.

    Edit: Kawassa onkin tosiaan 12.7 vakiona. Muistin että puristukset olisivat olleet 12.3. Eli omassani täytyy jo olla yli 13!

    Lyhytiskuisemmasta Kawasta voisi saada aika rajun paremmilla nokilla ja nostamalla rajoitinta. Olen kyllä miettinyt, että kannattaisiko alkaa ropaamaan ajoituksia. Se lienee sallittua, kun nykykyykyissä on säädettävät nokat.

    Jarruista vielä. Onko K3-K4:ssa samanlainen häipymisongelma kuin K1-K2:ssa.
    En ole ainakaan kuullut eikä itsellä ole häipynyt. Pikemminkin ne toimii paremmin ja tarkemmin kovassa käytössä.

    Reinikainen taisi ajella K3:lla jopa vakioletkuilla ainakin sen ekan kauden, ja sanoi että ihan hyvin pelas...
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  18. #48
    Lainaa (johtaja @ Elo. 31 2005,20:27) kirjoitti
    Jarruista vielä. Onko K3-K4:ssa samanlainen häipymisongelma kuin K1-K2:ssa.
    mä jotenkin luulisin että se häipyminen liittyy niihin jarrulevyihin joita suzuki on innolla vaihtanut jokaiseen päivitettyyn versioon (vrt. yamaha joka käyttää samoja jarruja kaikessa ilman ongelmia). mulla tuntuu jopa ISRrän 17,5mm puristajalla jarrujen normaali kuumeneminen paitsi viimeisillä puristajan asennoilla eli normipuristajalla varmasti huomaa jarrujen puutuvan. tai sitten on käytettävä niitä swidyn "carbon" paloja jotka kyllä toimii samalla tavalla kerran lämmettyään mutteivät ole koskaan oikein purevat eivätkä tunnokkaat. tavallinen sintteripala joka sopii rautalevylle on mun valinta itselleni. se kummallinen suzukin alkuperäis jarruletkuheitto on jopa laiton suomen ratasääntöjen mukaan mutta alkuperäisenä on mennyt katsastuksista läpi. säännön mukaanhan letkujen on erottava ennen alakolmiota. pelkistä punosletkuista on sekä hyvää että huonoa sanottavaa, eli jarruihin kyllä tulee tehoa mutta tunto menee. sopivilla paloilla varustettu kumiletku saattaa olla miellyttävämpi käteen. se orggis pääjarrusylinteri on kyllä aika paska, eikä edes radiaali. ennemmin se uusintaan kuin letkut jos budjetti tiukkaa.
    mut ennenkaikkea sopivat jarrupalat.



    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  19. #49
    Lainaa (johtaja @ Elo. 31 2005,20:27) kirjoitti
    Jarruista vielä. Onko K3-K4:ssa samanlainen häipymisongelma kuin K1-K2:ssa.
    K3:n vakiojarrut pehmenevät suht helposti ratakäytössä. Ajotyylillä tuohon pystyy vaikuttamaan melkoisesti. Itselläni on melkoisen repivä ajotyyli eli tulen myöhään jarruille, mutkanopeus menee täysin vituiks ja avaaminen tuppaa olemaan sutimista ja keulimista hitaasta mutkanopeudesta johtuen. Joskus, kun oikein yritän ajaa "rauhallisesti", jarrutkin tuntuvat säilyvän hieman paremmin ja vauhtikin tod.näk. on parempaa.

    Useampikin vetomies on kertonut, että ilmiö poistuu paremmalla radiaalikahvasetillä. Letkutkaan eivät pitkälle auta. Eräs B1000-kuski ajoi brembon kahvalla ja vakioletkuilla ja kehui jarrujen olevan täysin eri planeetalta kuin vakiot.

    Eli samoja havaintoja kuin cterrorilla.



  20. #50
    Suurimäntäisillä/vivutetulla radiaalipuristimilla päästään eroon suuresta osasta häipymää, mutta tuntuma häviää. Toisaalta kumiletkut parantavat hieman tuntumaa. Voi olla että mainitsemasi yhdistelmä on hyvä yhdistettyyn katu/rata-ajoon.
    - JAM Racing Team -
  21. #51
    Lainaa (gikseri @ Elo. 31 2005,21:34) kirjoitti
    Lainaa (johtaja @ Elo. 31 2005,20:27) kirjoitti
    Jarruista vielä. Onko K3-K4:ssa samanlainen häipymisongelma kuin K1-K2:ssa.
    K3:n vakiojarrut pehmenevät suht helposti ratakäytössä. Ajotyylillä tuohon pystyy vaikuttamaan melkoisesti. Itselläni on melkoisen repivä ajotyyli eli tulen myöhään jarruille, mutkanopeus menee täysin vituiks ja avaaminen tuppaa olemaan sutimista ja keulimista hitaasta mutkanopeudesta johtuen. Joskus, kun oikein yritän ajaa "rauhallisesti", jarrutkin tuntuvat säilyvän hieman paremmin ja vauhtikin tod.näk. on parempaa.

    Useampikin vetomies on kertonut, että ilmiö poistuu paremmalla radiaalikahvasetillä. Letkutkaan eivät pitkälle auta. Eräs B1000-kuski ajoi brembon kahvalla ja vakioletkuilla ja kehui jarrujen olevan täysin eri planeetalta kuin vakiot.

    Eli samoja havaintoja kuin cterrorilla.
    Toki meinasin, että orkkispalat kandee vaihtaa tietenkin ratakäytössä. Ne oli aika huonot, kesti pirun pitkään ennen kuin ne piti yhtään. En ole ikinä joutunut niin kauan ajamaan jarruja sisään.

    Tarvikepaloilla piti samantien paremmin. Ei juuri tarttenu ajella juurikaan sisään. Mäkin tykkäsin ihan Ferodon sintteripaloista.

    Reinikainen veteli tosiaan vakioletkuilla kisaa! Samaa valitteli, että kesti helvetin kauan ajaa jopa radalla, ennen kuin ne orkkipalat/levyt alkoi pelittämään yhtään.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  22.  
  23. #52
    Lainaa (Tylyttäjä @ Syys. 01 2005,08:31) kirjoitti
    Lainaa (gikseri @ Elo. 31 2005,21:34) kirjoitti
    Lainaa (johtaja @ Elo. 31 2005,20:27) kirjoitti
    Jarruista vielä. Onko K3-K4:ssa samanlainen häipymisongelma kuin K1-K2:ssa.
    K3:n vakiojarrut pehmenevät suht helposti ratakäytössä. Ajotyylillä tuohon pystyy vaikuttamaan melkoisesti. Itselläni on melkoisen repivä ajotyyli eli tulen myöhään jarruille, mutkanopeus menee täysin vituiks ja avaaminen tuppaa olemaan sutimista ja keulimista hitaasta mutkanopeudesta johtuen. Joskus, kun oikein yritän ajaa "rauhallisesti", jarrutkin tuntuvat säilyvän hieman paremmin ja vauhtikin tod.näk. on parempaa.

    Useampikin vetomies on kertonut, että ilmiö poistuu paremmalla radiaalikahvasetillä. Letkutkaan eivät pitkälle auta. Eräs B1000-kuski ajoi brembon kahvalla ja vakioletkuilla ja kehui jarrujen olevan täysin eri planeetalta kuin vakiot.

    Eli samoja havaintoja kuin cterrorilla.
    Toki meinasin, että orkkispalat kandee vaihtaa tietenkin ratakäytössä. Ne oli aika huonot, kesti pirun pitkään ennen kuin ne piti yhtään. En ole ikinä joutunut niin kauan ajamaan jarruja sisään.

    Tarvikepaloilla piti samantien paremmin. Ei juuri tarttenu ajella juurikaan sisään. Mäkin tykkäsin ihan Ferodon sintteripaloista.

    Reinikainen veteli tosiaan vakioletkuilla kisaa! Samaa valitteli, että kesti helvetin kauan ajaa jopa radalla, ennen kuin ne orkkipalat/levyt alkoi pelittämään yhtään.
    En huomannut merkittävää eroa jarrujen pysyvyydessä vakiopalojen ja Carbone Lorrainen SBK3:n välillä.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12