Sivu: 1 / 15:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 440:sta
  1. #1
    Olisin kiinnostunut GPS-laitteiden käyttäjien kokemuksista ja mahdollisista suosituksista laitteeksi. Itse olen ajatellut Garmin GPSMAP 60 mallia? Käyttö on lähinnä maantie- ja kaupunkiajelua euroopassa.
    Raider
    CBX1000 -82 & ZX12R -04
    Kotisivu
  2. #2
    garmin 2610 oli saksan reissulla erinomainen
  3. #3
    Lueskelin noita vanhoja ketjuja, mutta kaipaisin vähän tuoreita kokemuksia, koska mm. kartat ovat parantuneet. Söhmiäkin selasin, mutta en ole vielä päätöstä saanut tehtyä...

    Paljon on myös kehuttu tuota Garminin Quest mallia. Yksi vaihtoehto voisi olla myös tuo Magellan Meridian Gold. Tämä tarjonnan paljous aiheuttaa ongelmaa. Onneksi on joitain rajoittavia tekijöitä, kuten hinta, joka saisi olla enintään 500 euron luokkaa. Sitten on tietysti näitä muita vaatimuksia; vedenpitävä, reilulla muistilla tai kunnollisella peruskartalla ja pienemmällä muistilla, automaattinen reititys + uudelleen reititys. Muistikortti paikka on plussaa, mutta ei välttämätön.
    Raider
    CBX1000 -82 & ZX12R -04
    Kotisivu
  4. #4
    Suosittelen tota garmin guest.ii 554e englannista tilattuna
  5. #5
    Itselläni on käytössä (talvella kelkassa ja kesällä veneessä) magellan meridian color. Yleensä siinä tulee mukana map send street finland kartta. Siis koko suomen kohtuu tarkka kartta.
    Noita kannattaa kysellä lähimmästä koo-muatallooskaapasta.
    Saattaa saada edullisesti sattuneista syistä. Älkää ainakaan paljon yli viittä sataa maksako; mieluummin vaikka alle.
    No, se on sitten vaan VOE VOE
  6. #6
    Mulla oli aikasemmin Magellan Meridian Color ja olin tod tyytyväinen vekottimeen, mutta pikkasen isokokoinen se oli lykätä viimesen päälle mattamustaan customiin, eihän sitä nyt semmosissa mitään haitekkia

    Nyt putkahti taannoin eXplorist-sarja Magellanilta ja ostin semmosen 600 mallin. Isompi resoluutio kuin Meridianissa ja hemmetin pienikokoinen muuten ja mikä parasta, se on musta *
    Molemmat pitää vettä mainiosti (IP X7 + kelluu...) ja se on mopokäytössä ihan tervetullutta.
    Tilasin ton uuden(kin) jenkeistä veroineen päivineen ja kaikkine heebeleineen; kolme erilaista telinettä, tupsyt-laturi, 470 euroa.
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

    Bitit on pc:stä...
  7. #7
    Jos haluat tuohon gepsiin kunnon kartan, niin unohda tuo GPSMAP 60 heti, jos siinä ei ole kuin tuo 24MB sisäistä muistia. Mulla on Quest, jossa 256MB muistia ja silti se tuppaa olemaan vähän jos meinaa isompia osia CitySelectistä valita.
  8. #8
    Eilen kokeilin kännykkää ja bluetooth gps-palikkaa... Autossa toimi ihan ok, mutta pyörässä kun ei ole erillistä telinettä vaan tankkilaukun päälitaskussa niin näyttö liian pieni ja auringonpaisteessa ei näy... Tänään sitten testaan pda:n ja tuon gps-palikan yhdistelmän. Näyttö vähän isompi, mutta veikkaampa, että siinäkään ei tuo kirkkaus riitä auringonpaisteessa... No otan varmaan tuon pda:n mukaan reissuun, voihan sitä sitten pysähtyä ihmettelemään jos oikeesti eksyy, löytää ainakin itsensä kartalta...
  9. #9
    Lainaa (mammoth @ Heinä. 05 2005,14:58) kirjoitti
    Mulla on Quest, jossa 256MB muistia ja silti se tuppaa olemaan vähän jos meinaa isompia osia CitySelectistä valita.
    Magellanin Meridian Coloriin ja noihin eXploristeihin alkaen mallista 400 lykätään kartat SD-muistikortille, jotka ei kauheesti noihin hintaa tee lisää.
    Tosin kyllä tohon 256 megaan on itellä aika hyvin noita karttoja mahtunu..
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

    Bitit on pc:stä...
  10. #10
    Oma ääni menee Garminin Questille, joka on ollut käytössä kotilossa ja mopottimessa keväästä lähtien. Johdattaa säännöllisesti perille ja muutenkin toimiva paketti. Näyttö saisi olla suurempi mutta kotelo ei (miksei kaikkee voi saada? *). V. 7 City Selectistä on aika kattava, esim. oma mökkitie keskisuomesta löytyy laitteesta vaikka ei ole edes yleinen tie. Toisaalta Fiskarsista löytyi tie, jonka nimeä laite ei tunnistanut.
    Del dicho al hecho hay un buen trecho
  11. #11
    Garmin GPSmap 60 (C tai CS) molemmissa on 56 lisämuistia. Muuten hyvä kampe, mutta tuo peruskartta eurooppa mallissa on aika huono(vain isot tie). Syynä on kartan reititys ominaisuus joka vie muistia. Kyllä tuohon 56 muistiin aika paljon saa tavaraa mahtuun, mutta ei koko eurooppaa. Tietenkin tuo peruskartta pelastaa, kun ei tarvitse välttämättä kaikkea laittaa, jos pääteitä ajaa. Itse laitoin tuon 60 CS mallin koska käytän sitä myös kelkkaillessä ja metsässä kulkemiseen. Pelkkään moottoripyörä käyttöön vois tuo Garminin Questi olla hyvä.
  12. #12
    Garmin C320 vs Tom Tom 500 ?

    Garmin ei anna laittaa paljon reittipisteitä jos oikein ymmärsin? Taidan kallistua Tom Tomin puoleen, vaikka se mopottimiin suunniteltu malli saattaa yllättää korkealla hinnallaan. Questi varmaan hyvä, mutta eikö tuo näyttö ole jo liian pieni

    Entäpä Navman ?



  13. #13
    Joo eipä noi pda:t mihinkään näy kun aurinko paistaa...

    Muistakaahan, että kaikki gps-navigaattorit ei ole tarkoitettu moottoripyörään, eli tärisee liikää -> laite menee rikki... Tuo kannattaa varmistaa ennen ostosta...
  14. #14
    Lainaa (-ShadowMan- @ Heinä. 05 2005,15:47) kirjoitti
    Lainaa (mammoth @ Heinä. 05 2005,14:58) kirjoitti
    Mulla on Quest, jossa 256MB muistia ja silti se tuppaa olemaan vähän jos meinaa isompia osia CitySelectistä valita.
    Magellanin Meridian Coloriin ja noihin eXploristeihin alkaen mallista 400 lykätään kartat SD-muistikortille, jotka ei kauheesti noihin hintaa tee lisää.
    Tosin kyllä tohon 256 megaan on itellä aika hyvin noita karttoja mahtunu..
    Itsekin olen vasta kannettavaa GPS:ää hankkimassa ja olen noita ominaisuuksia tutkiskellut. Meridianiin voi select-kartat ladata SD-korteille, mutta explorist-sarjaan kartat ladataan laitteen sisäiseen muistiin. Olen hieman kallistumassa tuohon meridian coloriin.
  15. #15
    Lainaa (888 @ Heinä. 06 2005,10:25) kirjoitti
    Itsekin olen vasta kannettavaa GPS:ää hankkimassa ja olen noita ominaisuuksia tutkiskellut. Meridianiin voi select-kartat ladata SD-korteille, mutta explorist-sarjaan kartat ladataan laitteen sisäiseen muistiin. Olen hieman kallistumassa tuohon meridian coloriin.
    Ei ymmärrä * Niin siis Magellanin eXplorist malliin 300 ladataan kartat sisäiseen muistiin, 100 ja 200 malleihin ei ladata mitään karttoja, koska ne eivät ole karttapohjavehkeitä ja 400, 500 ja 600 malleihin ladataan kartat SD-muistikortille.
    Viissatasessa on värinäyttö, kuussatasessa myös + elektroninen kompassi ja ilmanpainemittari.
    Tuota kokoeroa kannattaa käydä vertaamassa ihan livenä Meridianiin jossain, jos tulee mopokäyttöön
    Ja hyvin näkyy auringonpaisteellakin
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

    Bitit on pc:stä...
  16. #16
    mulla käytössä kolmatta kesää ipaq pda+tomtom navigator+bt gps kikkula. ipaq telineessä sarvessa, vedenpitävä boxi, Hyvin näkyy ja toimii. *
    Ainoa probleema on akun kesto, sitä ei ole, joten pitää olla letkuissa kokoajan. Niitä letkuja joutuu hiukka nykimään piiloon parkkeihin vedettäessä. edellisessä mopossa toi yhdistelmä oli aina tankkilaukussa karttataskussa, toimi siinäkin, mutta näkyvyys oli välillä pikkuisen percstä.
    Nyt uusin versio tomtomista on nopea ja suht vakaa, niin vakaa kuin vaan microsoftin käyttikselle voi olla *
    Jos sattuu omistamaan pdan, niin minä ainakin suosittelen hankkimaan siihen sopivan navigointisoftan, vaikka nyt sitten tomtom navigatorin. Voipi sitte siirtää tuon koko paletin mihin härveliin tahansa, vaikka kotiloon tai veneeseen, niin ja moporeissulla terassilla iltakaljaa nauttiessa on mukava pdasta ruuvvailla seuraavan päivän etappeja *
  17. #17
    garminin questi ollut itsellä aina välillä käytössä ja ihan hyvin näkyy pienestäkin näytöstä kun on ohjaustangossa kiinni
  18. #18
    Valaiskaapa kokeneemmat noita käyttöliittymiä. Vähäisellä kokemuksella käytettiin Norjan reissulla tuollaista puhelimeen liittettävää bluetooth-gps:ää. Reitin asettaminen oli työlästä.
    Ohjelma esimerkiksi jankuttaa kadunnimiä vaikka kuvittelisi että sille riittää, että lähdetään Osloon.

    Garmin Quest on kiinnostavan näköinen laite, joten
    * * * * * * * mahtuuko muistiin kerralla esim Ruotsi & Norja ?
    * * * * * * * voiko määränpään syöttää
    * * * * * * * * * * * * * * * * * kadunnimellä/koordinaateilla ?
    * * * * * * * eikö tekstin näpyttely ole työlästä kun käytössä
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *on vain muutama näppäin ?
  19. #19
    No, päätös on tehty! Meni suteen tai saveen niin laitteeksi on valittu Acer n35 PocketPC integroidulla-GPS vastaanottimella hinta 263 eur kotiin toimitettuna. Navigointi softaksi tulee ViaMichelin tai Destinator koko euroopan kattavalla kartastolla. Hintaa tuolle kokonaisuudelle tulee muistikortteineen yhteensä noin 320 - 400 euroa riippuen paljonko joudun softista pulittamaan. Virran syöttö tullaan rakentamaan laitteelle hetimmiten.
    Raider
    CBX1000 -82 & ZX12R -04
    Kotisivu
  20. #20
    Laittaisit linkkejä noiden vermeiden sivuille ja sit tietty kokemuksia kans, jooko?
  21. #21
    Garmin Quest - ollut nyt viikon (1000 km) ja aivan loistava peli - nyt on pystyny suunnitelemaan semmosia reittejä mitä ei aikaisemmin olis kuvitellutkaan!!

    Kannattaa hankkia joko oma tai muu kunnollinen ja tukeva teline jotta saa sähkön mopottimesta ja kiinteän telineen mihin aina lykkää, helpottaa käyttöä kovasti varsinkin jos käyttää myäs autossa.

    Miten sitä oikeasti pärjäsi aikasemmin ilman
    Nyt jos haluaa naisseuraa matkalle mukaan niin kuulokkeet vaan korville niin Questi höpöttelee pitkin matkaa kivoja vinkkejä tyyliin "200 metrin päästä oikealle ja sitten vasemmalle", "100 metrin päästä oikealle ja sitten vasemmalle" tai kun tekee mieli kapinoida ja ajaa vastoin ohjetta kuuluu hetken päästä "pois reitiltä, lasken uudelleen..." - ei se eukko koskaan tuommosia huomannut ja jotenkin ne komennotkin tuli paljon terävämmin kuin tältä
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  22. #22
    Lainaa (Batman @ Heinä. 07 2005,12:04) kirjoitti
    Garmin Quest on kiinnostavan näköinen laite, joten
    * * * * * * * mahtuuko muistiin kerralla esim Ruotsi & Norja ?
    * * * * * * * voiko määränpään syöttää
    * * * * * * * * * * * * * * * * * kadunnimellä/koordinaateilla ?
    * * * * * * * eikö tekstin näpyttely ole työlästä kun käytössä
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *on vain muutama näppäin ?
    Muistiin sopii paljon mutta tarviitko oikeasti koko ruotsin ja norjan joka kylän kerralla mukaan? Itselläni on tällä hetkellä koko suomi, pohjois-norja sekä reitti lähes Nizzaan täydellisenä ja tilaa vielä on.

    Määränpään voi syöttää ainakin kadunnimellä, koordinaatilla en ole kokeillut. Ensin valitaan maa, sitten kaupunki, sitten katu ja kadunnumero. Tuo syöttö on aika helppoa koska parin kolmen kirjaimen jälkeen yleensä oikea katu on jo valittavana (kannattaa käydä kokeilemassa jossain) ja itse pidän hyvänä.

    Näyttö on riittävän iso, niin autossa kuin mopossakin kunhan sen vain sijoittaa oikein. Mopossa minulla se on mittarin yläpuolella katteen alla jolloin sitä on todella helppo lukea ajossa ja asiat ei jää epäselviksi. Aluksi yritin pitää tankkilaukussa mutta siitä ei tullut yhtään mitään kun pää oli väärään suuntaan koko ajan...
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  23. #23
    Tässä näitä linkkejä:

    Acer n35

    Destinator. Noita softia löytyy ympäri eurooppaa, joten ostaa sieltä mistä halvimmalla saa. UK:ssa näytti olevan edullisimmat.

    1Gt SD muistikortin 65 eur ostin täältä.
    Raider
    CBX1000 -82 & ZX12R -04
    Kotisivu
  24. #24
    Suosittelen kuitenkin ostamaan tämän, koska se sisältää jo muistikortin ja Destinator 3 ohjelmiston Euroopan kartastolla! Eli koko paketti toimituskuluineen 340 eur ja Navigoinnin voi aloittaa samantien vaikka koko Läntiseen Eurooppaan (jos muistikortin tila riittää ).

    Edit: Ei näytä tuo linkittäminen onnistuvan eli tuo 324 eur maksava Acer n35:n.



    Raider
    CBX1000 -82 & ZX12R -04
    Kotisivu
  25. #25
    garminin questista sen verta vielä että itse olen tehnyt reitti suunnitelmat tietokoneella ja siirtänyt sitten usb narulla itse garminiin. moottoripyöräillessä on kyllä vielä hienompi kuin autossa, voi ajella ihan tuntemattomia pikkuteitä vailla ainaista eksymisen huolta ja risteysten vahtaamista
  26. #26
    Navicore on ihan toimiva paketti ! tee-se-itse miehen taidoilla tein puhelimelle ohjaustankoon kiinnitetyn telineen toimii hyvin eikä ole haitolla! ja oli helppo tehä!

    puhelimella pystyy samasta tellinkistä ottamaan vielä video kuvaa etu maastosta! siis huippu!
    VOITIN ALKOHOLISMIN JA HUUMEONGELMAN!!!
    -AIKA HUONOT PALKINNOT-
    KAWASAKI Z1000
  27. #27
    Lainaa (CBX_Raider @ Heinä. 08 2005,12:41) kirjoitti
    Suosittelen kuitenkin ostamaan tämän
    Vaikuttaa aivan liian hienolta ollakseen totta! Mulle kans tollanen heti nyt. Pitää ottaa selevää miten tuolta voi ostaa iliman luottokorttiva *kele. Kerrothan kokemuksia jahka saat testattua tuon?


    Äääh, liian helppoa tuo ostaminen. Tulossa on



  28. #28
    Mitenkähän tuon vedenkeston kanssa on tuon Acerin kanssa? Toisaalta kai siihen jonkun pussin voi sateella vetää päälle, jos sateeseen joskus joutuu - tai tunkee taskuun.

    Onko kellään City Select Europe v7 Questiin? Tuntuu olevan elämää vaikeampaa saada sitä päivityslevyä. Maahantuoja valittaa ettei saa tarpeeksi levyjä ja Garmin Europe ei vastaa mitään. Onko siinä Suomen osalta paljoa eroa?
    Dixi et animam levavi
  29. #29
    Lainaa (ek@ @ Heinä. 09 2005,12:30) kirjoitti
    Mitenkähän tuon vedenkeston kanssa on tuon Acerin kanssa? Toisaalta kai siihen jonkun pussin voi sateella vetää päälle, jos sateeseen joskus joutuu - tai tunkee taskuun.

    Onko kellään City Select Europe v7 Questiin? Tuntuu olevan elämää vaikeampaa saada sitä päivityslevyä. Maahantuoja valittaa ettei saa tarpeeksi levyjä ja Garmin Europe ei vastaa mitään. Onko siinä Suomen osalta paljoa eroa?
    minulla löytyy kyseinen kiekko antoivat sen laitteen mukana paikkallisesta gps liikkeestä. parannus on huomattava verratuna 6 versioon mitä käytin pari päivää tiet ovat paikoillaan ja teos kattaa koko suomen.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (ek@ @ Heinä. 09 2005,12:30) kirjoitti
    Onko kellään City Select Europe v7 Questiin? Tuntuu olevan elämää vaikeampaa saada sitä päivityslevyä. Maahantuoja valittaa ettei saa tarpeeksi levyjä ja Garmin Europe ei vastaa mitään. Onko siinä Suomen osalta paljoa eroa?
    Minullakin tuo V7 päivitys tuli laitteen mukana ja se piti rekisteröidä garminin sivuilla. Ja seiska on tarkka...ja hyvä.

    Mutta kiinnostaa myös tuo Acerin laitteen toiminta, tekeekö sillä oikeasti mitään kun siinä on tuo mikkisoftan käyttis - justiin kun tuut vaikeaan paikkaan tulee sininen ruutu näytölle...heh...

    Opastaako se suomen kielellä?
    Löytyykö miten hyvin suomen tiet tampereen yläpuolelta?
    Mitä se kokonaisuudessaan tuli maksamaan??
    Mitä muita softia ootta kokeillut samanaikaisesti käyttää?

    Tuo videon kuvaushan ois kiva, pitäsköhän tuo sonyn videokamera viritellä tuohon tankkilaukun päälle seuraavaksi niin sais kuvaa miten tuo Garmin toimii käytännössä *
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
Sivu: 1 / 15:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen