Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 165:sta
  1. #1
    Te, ketkä olette kyseisestä mallia kutitelleet, niin voisitteko kertoa,
    miten on onnistunut? Millaisia ja minkä merkkisiä tuotteita olette käyttäneet ja millaisia kombinaatioita? Mitä operaatio on kaikkineen tullut kustantamaan ja teittekö itse, vai vaatiko "pajalla" käyntiä?

    Itselläni olisi sellainen perustavalaatuinen ajatus, että slip-onit ainakin on hankittava ja bensaa koneen on saatava lisää.
    Mutta kun ei heti välittäisi tehdä kaikkea päin niin
    siksi tämä uteliaisuus.

    Vakionakin pyörä on kyllä aika
  2. #2
    Lainaa (Red Noisy @ Elo. 15 2005,15:50) kirjoitti
    Te, ketkä olette kyseisestä mallia kutitelleet, niin voisitteko kertoa,
    miten on onnistunut? Millaisia ja minkä merkkisiä tuotteita olette käyttäneet ja millaisia kombinaatioita? Mitä operaatio on kaikkineen tullut kustantamaan ja teittekö itse, vai vaatiko "pajalla" käyntiä?

    Itselläni olisi sellainen perustavalaatuinen ajatus, että slip-onit ainakin on hankittava ja bensaa koneen on saatava lisää.
    Mutta kun ei heti välittäisi tehdä kaikkea päin * niin
    siksi tämä uteliaisuus.

    Vakionakin pyörä on kyllä aika *
    Slipareilla ja lastulla ei vielä ihmeitä tehdä. 750:ssä on ahtaammat alkukäyrät kuin muissa malleissa, joten muutaman hepan saa lisää laittamalla siihen vaikka 620:n alkuputket 620:n käyrät 750:ssä
  3. #3
    Juu, ei noilla putki-lastu-virityksillä paljoa lisäpotkua tuosta irrotella.. Äänet kyllä kasvavat toiseen potenssiin. On se vaan upea ääni tuo Ducatin ääni, kun vedpssa antaa sille happea.. iskee ytimiin.

    Lisä hepojen toivossa joutuu käsittääkseni nokkia vaihtamaan ja ties mitä edullista.
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  4. #4
    Ei toi mihinkään kulje ja jos sen on kulkupuolen perusteella valkannu niin valitettavasti on tehnyt väärän valinnan. Mulla on Termarin pöntöt ja dp lastu ja voisin vaikka veikata, ettei kulje yhtään enempää kuin vakionakaan. Äänet on tosin maukkaat. Itse oon suunnitellu et jos tehonälkä kasvaa järjettömäksi vaihdan tohon 900cc koneen... Tulee loppupeleissä taatusti halvemmaks kun myy vanhan motin poisja lykkää uuden tilalle. En nyt osaa sanoa paljonko 900vs750 malleissa on tehoeroa mutta ihan pikku vireillä sitä rakoa ei kiinni kurota. Etit vaan syherömpiä teitä niin se peli pääsee oikeuksiinsa
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  5. #5
    Sledgehammer on oikeessa. Kaverilla on M750:nen johon on tehty mm. ylikokoporaussetti korkeammilla puristuksilla, kannet isommilla venttiileillä ja tuplatulpilla. Nokat vaihdettu ja kevyttä vauhtipyörää. Keihinin suoravetoset kaasarit ja parempi putkisto. Penkissä säädetty.

    Jäi selkeeesti jälkeen mun 900SS (-96) kun se oli vielä vakio. Nyt vielä enemmän...

    Saksasta saa (Kaemna) 900 moottorin alle 2000€ ja takuuvarmasti enemmän potkua ja paljon halvemmalla kun em. 750:seen ikinä saa.
    Moto Guzzi California 1400
  6. #6
    Kiitoksia vaan jo vastanneille!

    Eipä tuota pyörää tosiaan tehojen takia tullut valinneeksi. Kyllä vaakakupissa oli ihan muut arvot. Mutkatiellä toi on aivan omaa luokkaansa!
    Kulku riittää mulle ihan täysin, äänipuolta vaan avarammaksi, niin eiköhän se ole siinä.
    Onko muuten ilmansuodattimen vaihtamisella suurtakaan merkitystä tässä vehkeessä? Entäpä, onko noi DP :n putket ainoa oikea vaihtoehto? Haukkaako savea, jos ottaa puhtaasti kisavaimentimet?
  7. #7
    Lainaa (Red Noisy @ Elo. 16 2005,08:56) kirjoitti
    Onko muuten ilmansuodattimen vaihtamisella suurtakaan merkitystä tässä vehkeessä?
    Vaihtamalla paperisuodattimen tilalle pestävän, säästät ainakin ajanmittaan rahaa. Vaivat tosin lisääntyvät. Paraneeko koneen hapensaanti, siitä on olemassa myös eriäviä käsityksiä. Öljyäminen pitää tehdä huolella ei liian vähän, mutta ei liikaakaan ettei mene tukkeeseen.
    Filtterin vaihdon jälkeen seuraava temppu, joka tehdään on "snorkkeleiden" poisto. Aukkojen pinta-ala kannessa kasvaa ja toivottavasti myös ilman saanti. Minulle on tosin esitetty myös päinvastaisia mielipiteitä, perustuen noiden "snorkkeleiden" kiihdytyskurkkumaiseen muotoiluun. Itse olen kyllä poistanut ne. Lambdalla ei ole vielä tarkistettu vaikuttaako seoksiin, mutta ainakin äänet kovenevat.

    Muista sitten säädättää seokset, koska vakionakin menee laihalla.



    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  8. #8
    Lainaa (Red Noisy @ Elo. 16 2005,08:56) kirjoitti
    Onko muuten ilmansuodattimen vaihtamisella suurtakaan merkitystä tässä vehkeessä? Entäpä, onko noi DP :n putket ainoa oikea vaihtoehto? Haukkaako savea, jos ottaa puhtaasti kisavaimentimet?
    Omassa pyörässäni on Pipercrossin suodatin kiinni.

    Penkittäjä suositteli sitä K&N:n sijaan. K&N kuulemani mukaan jättää ainakin kyseisessä pyörässä alipainetta ilmaboksiin, joka taas vaikuttaa koneen hapen saantiin. Ilmaboksin kumitötteröille annoin minäkin kyytiä ja ainakin minulla vaikutus oli + 2hv... ja tietty paljon mageammat imuäänet. Pitkillä matkoilla ja kaatosateessa kannattaa laitella takaisin paikoilleen.

    Minulla on DP:n ylähiilarivaimentimet ja täytyy sanoa, että niiden ääni on kyllä uskomattoman hieno. Tuohon S/SS:n saa aika hintsusti noita vaimentimia (käytettynäkin), kun on jo niin "vanha" malli..
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  9. #9
    K&N filtteri, DP:n sliparit ja DP:n lastu muokattuna (penkitettynä): 74hv/72nm. Eli noin 10hp alkuperäistä enemmän. DP:n oma lastu ei todellakaan ole mikään autuaaksi tekevä tekele. Se antoi n.69-70hv ja todella paljon laiskemmasti ja suppeammalla alueella kuin uudelleen ohjelmoinnin jälkeen. Ja kävi muuten todella laihalla...
    R1250 GSA
    Hva Te300i
    748
    999

    Ex
    Aprillia:Rsv Mille, Bmw 1200 GSA, Ducati:Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf Honda:F6B Husaberg:Fe450 Husqvarna:Te300 Kawasaki:Zx6r Ktm:Superduke r, Supermoto 950 Suzuki:Gsxr 750, Triumph:Rocket 3R, Yamaha:Fz1n, Yzf R1
  10. #10
    Palikoita etsiessäni, törmäsin netissä seuraaviin toimijoihin:
    Red Racing Parts
    Fast by Ferracci
    Desmoworld.de

    Ootteko saaneet kauppoja onnistumaan heidän kauttaan?
    Hinnat näyttäisi olevan kohdillaan.
    Kysäsin Termignonin putkien hintaa paikalliselta kauppiaalta ja hinta oli aika nimittäin 700 euroa per vaimennin!!
  11. #11
    Lainaa (duke @ Elo. 16 2005,08:23) kirjoitti
    Sledgehammer on oikeessa. Kaverilla on M750:nen johon on tehty mm. ylikokoporaussetti korkeammilla puristuksilla, kannet isommilla venttiileillä ja tuplatulpilla. Nokat vaihdettu ja kevyttä vauhtipyörää. Keihinin suoravetoset kaasarit ja parempi putkisto. Penkissä säädetty.

    Jäi selkeeesti jälkeen mun 900SS (-96) kun se oli vielä vakio. Nyt vielä enemmän...

    Saksasta saa (Kaemna) 900 moottorin alle 2000€ ja takuuvarmasti enemmän potkua ja paljon halvemmalla kun em. 750:seen ikinä saa.
    Juu..just noin, mut virittely on kivaa...ja 750:nen "pikkulohko" antaa hyvän perustan rakentamiselle...

    Itellä on (jo kauan) ollut työn alla "781 Raaseri", eli vanha 750 Sport (1988), johon on tehty / tehdään:

    Rungon peräosa "typistetty" ja emäputken ympäristöä vahvistettu
    Marsun M1R keula
    Marvicin 17" magnesium-vanteet ja Brembon 280 mm kelluvat jarrulevyt
    90mm mäntä/pyttysatsi
    Carillon veivit
    racing-nokat ja venat & avarretut kanavat
    40mm Dellortot
    Tuplasytky
    Kevennetty vauhtipyörä ja kytkimen keskiö
    Kaikki tieosat poistettu, eli vilkut, valot, starttimottori, johtosarja jne. jne.

    Painotavoite n. 140 kg, eli sama kuin kuskilla ... ääääheheheheh
    "Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
  12. #12
    Jum****a,

    täytyypä nostaa hattua * hienolle projektille!!!

    Itsekin olen jo muutaman vuoden rakennellut -92 750SS:ää tosin katukäyttöön (paino tällä hetkellä 160 kg) ja täytyisi saada lisää kiloja pois ensi talven aikana (sekä pyörästä että kuskista).

    Hienoja palaikoita olet saanut kasattua - minkähän verran noilla palikoita pitäisi saada tehoa?

    Kytkimen kevennyksestä - (sorvattu?)- paljonko siitä lähti?

    Hauskaa puuhaa SS 750 virittäminen vaikkakaan ei missään mielessä taloudellisesti järkevää (vs. ostaa esim. 900:n).

    Onnea projektisi kanssa, *

    Kimis
    Kimis
  13. #13
    Eilen tilasin ulkomailta uutena SIL Motor :n racing yläputkisarjan. Ei ollut minusta pahan hintainen, 300 euroa sarja + postikulut.
    Seuraavaksi pitäisi sitten löytää hyvä ja avara ilmansuodatin.

    DP :n lastun asentamisesta olen haudannut haaveet. Turhan kallis ostos hyötyynsä nähden.
  14. #14
    Lainaa (Red Noisy @ Syys. 10 2005,14:22) kirjoitti
    Eilen tilasin ulkomailta uutena SIL Motor :n racing yläputkisarjan. Ei ollut minusta pahan hintainen, 300 euroa sarja + postikulut.
    Seuraavaksi pitäisi sitten löytää hyvä ja avara ilmansuodatin.

    DP :n lastun asentamisesta olen haudannut haaveet. Turhan kallis ostos hyötyynsä nähden.
    Hmmm... talvella vois tietty jotain kivaa värkätä ajokautta odotellessa ja fiilistellessä...
    Eli mistä tilasit nuo silin putket, ja millanen setti se tarkemmin kuvailtuna on?
  15. #15
    Lainaa (Red Noisy @ Syys. 10 2005,14:22) kirjoitti
    DP :n lastun asentamisesta olen haudannut haaveet. Turhan kallis ostos hyötyynsä nähden.
    Oikea päätös.

    Parempaan lopputulokseen nimittäin pääsee, kun ajaa alkuperäiselle lastulle FIM:n kartat. Nuo DP:n lastut ovat vähän niin ja näin.. osa osuu kohdalleen ja osa taas ei.

    Ainakin omani kävi DP:n lastulla aivan liian laihalla, aivan kuten Midaksellakin. Nyt on 900:sen DP- lastu paikoillaan (seokset) ja ensi keväänä käydään sitten ajamassa FIM:n kartta tuolle alkuperäiselle.



    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  16. #16
    Pystyykö tota DP lastua säätämään ja jos pystyy niin kuka sellasia tekee suomessa? vois ton oman vessan keväällä säädättää ellei joku haluis vaihtaa sitä isompaan mörköön Sellanen kun on alkanu poltteleen.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  17. #17
    Lainaa (Sledgehammer @ Loka. 19 2005,15:41) kirjoitti
    Pystyykö tota DP lastua säätämään ja jos pystyy niin kuka sellasia tekee suomessa? vois ton oman vessan keväällä säädättää ellei joku haluis vaihtaa sitä isompaan mörköön Sellanen kun on alkanu poltteleen.
    Ei sitä pysty säätämään juuri ollenkaan, CO2- arvolla pystyy vähän kikkailemaan.. muistaakseni. Eli aika heikolle jää säätäminen..

    Eli se FIM:n ohjelma vaan alkuperäiselle lastulle, niin

    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  18. #18
    Mulla on nurkassa yksi ylimääräinen alkuperäinen lastu, jos joku tarvitsee.. siitä tulee kuulemma oikeasti parempi kuin DP:n.. Halavalla tuon saapi pois kuleksimasta. En tiedä sen arvoa , mutta tarjotkaa jotain järkevää.
  19. #19
    Lainaa (FuturaRST @ Loka. 19 2005,19:20) kirjoitti
    Yleistäen: virittäminen kannattaa (jos niin voi sanoa) aina aloittaa tehokkaimmasta mallista. Eli panee ylimääräiset rahat välirahaan.
    Näinhän se varmaan onkin, mutta tässä yhteydessä sitä virtttämistä voiskin kutsua sitten vaikka 'kustomoinniksi.
    Onhan siinä pienemmänkin rakentelussa oma viehätyksensä, jos vaikka haluaa jonkun tietyn mallin tallissaan pitää. Eikä siten antaa sitä vaihdossa johonkin isompaan ja tehokkaampaan. Noin esimerkkinä vaan.

    Harrastusta muuten vaan, ja ankean talven, valon puutteesta johtuvien todellisten oireiden ja yleisvitutuksen lievitykseen, sekä itsensä sivistämiseen noin teknisessä mielessä. Mielenkiintoisten projektien parissa värkätessä se oma tietämyskin lisääntyy.

    Esimerkkinä vois pitää vaikka tuota jossain aiemmin mainittua projektia, (en muista kuka noista orgin desmosauruksista se olikaan) jossa seiskapätkä kone ja koko mopo tullee läpikäymään aikamoisen modauksen, jolla ei varmaan ole enää mitään järkevää korrelaatiota rahallisen vastineen ja/tai isomman koneen/mopomallin hankintahinnan kanssa. Kyllä siinä varmaan tehotkin kasvaa aikalailla, mutta virityksen sijaan kyseessä on kuitenkin kustomointi tai jopa 'uudisrakennus.'

    Harvoinhan siitä virittelystä saa 'rahallista' hyötyä isompienkaan mopojen kohdalla, kun useimmiten kaupasta saisi valmiina paremmin varusteltuja ja räyhäkkäämpiäkin pelejä. Poislukien nuo kisaviritelmät, tietty.

    Eli edelleenkin olis utelias lukemaan lisää niistä Silin putkista juuri tohon seiskapätkään, ja mistä moiset tuli hommattua.
  20. #20
    Lastut, putket ja ilmansuodattimet on ihan peruskauraa. Jokainen Ducatisti ne kuitenkin joskus hommaan, mutta olis mielenkiintoista jos joku teksi kannet, männät, veivit tms.

    Olisi tosi mielenkiintoista nähdä mitä tuollasesta 750:sta saa irti!
  21. #21
    Lainaa (canepazzo @ Loka. 19 2005,22:52) kirjoitti
    Lainaa (FuturaRST @ Loka. 19 2005,19:20) kirjoitti
    Yleistäen: virittäminen kannattaa (jos niin voi sanoa) aina aloittaa tehokkaimmasta mallista. Eli panee ylimääräiset rahat välirahaan.
    Näinhän se varmaan onkin, mutta tässä yhteydessä sitä virtttämistä voiskin kutsua sitten vaikka 'kustomoinniksi. *
    Näinhän se homma on, siinä saa (onnistuessaan) nähdä, tai virittämisen kyseessä ollessa lähinnä tuntea, omien käsien työn tuloksen. Ja itse ainakin olin todella tyytyväinen, kun 900:n padasta löytyi miedolla virityksellä laajempi vääntöalue, lisää huippuja, parempi kaasuunvastaavuus ja normaaliajossa pari desiä/100 km pienempi kulutus. Siitä ne monille kiksit tulee.
    Btw, ihme Ducatopicci, kun ei vielä yhtään "v*ttuux sitä romuu viilaat, osta Sukandaha 1000 XGRZWDFiTupro"...
  22. #22
    Olen monesti mietiskellyt nimenomaan vaikka S750:sen modifiointia. Kunnon iskarit, kevennettyjä osia, hienosti rakennettu moottori... Sellainen olisi varsin hieno tallissa....

    Fabio joskus mainitsi, että siihen saa reippaasti kulkua lisää...
  23. #23
    Lainaa (Jyri @ Loka. 20 2005,13:38) kirjoitti
    Olen monesti mietiskellyt nimenomaan vaikka S750:sen modifiointia. Kunnon iskarit, kevennettyjä osia, hienosti rakennettu moottori... Sellainen olisi varsin hieno tallissa....

    Fabio joskus mainitsi, että siihen saa reippaasti kulkua lisää...
    Olisko tälläisessä ideaa?? Tuo on tosin 900:een tehty.. Mutta paino alkaa ainakin olla ihan kohdillaan *
  24. #24
    Lainaa kirjoitti
    Juurikin rakentelu omaksi iloksi on olennainen osa harrastusta,
    ja jotenkin mainitsemasi projektin ymmärrän erittäin hyvin,
    kun siinähän ei ole "mitään järkeä" vaan tarkoitus ilmeisesti
    katsoa mitä voidaan saada aikaan.
    Aevan, ei siitä tosiaan järjen häivää löydy, mutta kivaa se voi olla silti.

    Lainaa kirjoitti
    Ja mitä tulee räyhäkkäämpiin
    malleihin, niin lähinnä siis ehdottelin saman mallisarjan sisällä
    siirtymistä isompaan (esim. 750->900).
    Joo, niin arvelinkin, ja sen mukaan vastailinkin.
    Onhan tässä tullut kokeiltua kuluneen kauden aikana sekä 900:sta että 1000DS:ää, ja hinku tietty iski päälle, mutta toisaalta, tuo kustomointiprojekti voisi olla toinen vaihtoehto noista edellämainituista syistä, oli siinä sitten älliä tahi ei. No, raha, varastotila ja laiskuus tietty ratkaisee kuinka asian kanssa käy. Tuo edellämainittu Silmoton putkisatsi (jos se siis sellainen oli) vaikka FIMin lastutukseen yhdisteltynä olisi ihan mielenkiintoinen projekti, samoin kuin mahdolliset muut pienet fiilaukset. Sitä kustomointiahan se.
  25. #25
    Lainaa (kaasunalle @ Loka. 20 2005,12:13) kirjoitti
    Btw, ihme Ducatopicci, kun ei vielä yhtään "v*ttuux sitä romuu viilaat, osta Sukandaha 1000 XGRZWDFiTupro"...
    Täytyy ensin kirjoittaa vähän avainsanoja: Suikkari, Honu, Piano, Sikinsokin, japsit vastaan Ducati, Ducatissa enemmän vääntöä kuin monessa vastaavassa japanilaisessa R4:ssa, GSXGLIEFI-RR2 1350 K535000 vs. Ducati, teho, vääntö, upea konstruktio, vastaavuus kaasuun, Öhlins.. Noin, eiköhän se siitä kohta korjaannu.

    Tosiaan, ei tuosta ihan perusdingelidangeleilla mitään R1:stä saa.. Eikä toi snagari- mittapuun mukaan mihinkään kulje, mutta eipä haittaa minua. Itseäni kiehtookin lähinnä moottorin todellisen "luonteen" esille kaivaminen ja ne äääänet! Vähän kun kaivelee, niin sieltä löytyy se italialainen perusluonne.. mieletön meteli ja pauhu omista kyvyistä, mutta todellisuudessa kyse on vain 64hv:sta. Eli olen Canepazzon kanssa samaa mieltä, kyse on ehkä enemmän "kustomoinnista".

    Ensi keväänä tosiaan FIM:n ohjelmat tuolle alkuperäiselle lastulle..

    e: typå



    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  26. #26
    Lainaa (FuturaRST @ Loka. 20 2005,15:55) kirjoitti
    Lainaa (750S @ Loka. 20 2005,14:49) kirjoitti
    Olisko tälläisessä ideaa?? Tuo on tosin 900:een tehty.. Mutta paino alkaa ainakin olla ihan kohdillaan *
    Tuota on tullut kuolattua Kämnan sivuilta.

    Lisäksi perverssi visio esim. 748/9R:n padasta SS:n rungossa, on jostain syystä kummitellut viimeaikoina...
    Joo, selvä pervo olet.
    Tuo sininen SS oli kyllä kans siinä kinkyn rajamailla, just tommosena sinisenä ja alakatteita vailla se toi ekana mieleen jonkun Suzuki SV:n...

    BTW, siitä perversiosta vielä, mitenkäs se vesikone muuten mahtuis ja asettuis tuohon ilmakoneen runkoon? Mahtuiskohan boksi ja tankkizydeemi paikalleen? Paljonkos joutuis säveltään? Onhan se seiskanelikasi kuitenskin ihan eri vehje.
  27. #27
    Lainaa kirjoitti
    Ensi keväänä tosiaan FIM:n ohjelmat tuolle alkuperäiselle lastulle..
    Joo, sama ois täällä suunnitelma, jos en sitten sorru taas vaihtamaan...
    Niin ja kenties jotain muuta putkitavaraa myös.

    Tuosta superlightista vielä sen verran että jonninlaisena kustomointiprojektina vois ajatella myös jotain omatekoisen tjsp. alakatelärpäkkeen virittelyä/valmistusta, vaikka vaan vaihtoehdoksi alkuperäisille. Jotain sen perus-HF:n ja tuon alakatteettoman väliltä. Voisi mennä kinkyn puolelle, mutta mitäs siitä, aina voi suunnitella.
  28. #28
    Mä vaan... että... miksei tee niin, että antaa 748:in koneen olla 748:in rungossa niin saa erillisen takarungonkin... Siitä sitten vaikka 854 monsteri tms...

    Mutta jos ajattelee SS:ää missä on vesikone, niin sehän olisi hieno!



  29. #29
    Lainaa (Jyri @ Loka. 20 2005,18:14) kirjoitti
    Mutta jos ajattelee SS:ää missä on vesikone, niin sehän olisi hieno!
    907:n tai ST2:n kone.

    Neliventtiilisen kansien sovittelussa saattaa tulla ahdasta..
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Red Noisy @ Syys. 10 2005,14:22) kirjoitti
    Eilen tilasin ulkomailta uutena SIL Motor :n racing yläputkisarjan. Ei ollut minusta pahan hintainen, 300 euroa sarja + postikulut.
    Seuraavaksi pitäisi sitten löytää hyvä ja avara ilmansuodatin.

    DP :n lastun asentamisesta olen haudannut haaveet. Turhan kallis ostos hyötyynsä nähden.
    Mistä noin halvalla?
Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen