Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456
Tulokset 151:stä 165:een 165:sta
  1. #151
    Lainaa (Kimis @ Loka. 29 2007,10:12) kirjoitti
    Mikä olisi sopiva akun koko 16Ah tilalle? Kuinka pieneksi voi mennä jotta vielä toimii "normaalikäytössä"?
    SS ie:ssä ei taida olla 16Ah vakiona, vaan pienempi (10Ah?). No joka tapauksessa nyt minulla on Bilteman geeliakku 6Ah, mikä on toiminut hyvin pätkittäisessä normaaliajossa täysin moitteetta. Kai noissa kokeilussa aina riskinsä on, mutta minä olen ollut tyytyväinen.

    Kävin katsomassa vanhempaa vietsiketjua: Akku

    Sieltä selvisi, että asensin omani 12.4.2007. Kun tuo vehje on mulla lähinnä työmatka-ajossa, niin tuolla akulla on arviolta 200-250 starttia takana.



    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  2. #152
    Otsikon mallisen pyörän omistajana vähän ihmettelen että mikä pointti tota pyörää on sen ihmeemmin viritellä?
    Jos luetaan pois ns. normi putkien- ja rattaiden vaihdot?

    Jos tekee mieli enempi tehoa niin pyörä vaihtoon vaan.
    Mopohan toi on vaikka voissa paistais, vaikka muuten oikein hieno pyörä onkin.

    Itselläkin on ratakärpäsen pureman jälkeen tullut mieleen että tarvittais tehoa lisää. Mutta ei mulla taito ja lompakon koko riitä tosta SS750FF:stä alkaa tekemään tehokasta.

    Eli pointtini on että helpommalla ja ensinnäkin halvemmalla selviätte pyöränvaihdolla.
    Tietysti jos ihan vaan rakentelun halusta haluaa viritellä, niin siitä vaan.
    Mutta tehoton pastakone teillä on kuitenkin lopputuloksena.

    P.S. Ei herneitä nenukkaan. Itsellänikin siis se tehoton pastakone ja hieno onkin. *
    "Joukkomme on väsyneet ja voitto kaukana"
  3. #153
    Lainaa (Mormegil @ Loka. 30 2007,12:50) kirjoitti
    Otsikon mallisen pyörän omistajana vähän ihmettelen että mikä pointti tota pyörää on sen ihmeemmin viritellä?
    Jos luetaan pois ns. normi putkien- ja rattaiden vaihdot?

    Jos tekee mieli enempi tehoa niin pyörä vaihtoon vaan.
    Mopohan toi on vaikka voissa paistais, vaikka muuten oikein hieno pyörä onkin.

    Itselläkin on ratakärpäsen pureman jälkeen tullut mieleen että tarvittais tehoa lisää. Mutta ei mulla taito ja lompakon koko riitä tosta SS750FF:stä alkaa tekemään tehokasta.

    Eli pointtini on että helpommalla ja ensinnäkin halvemmalla selviätte pyöränvaihdolla.
    Tietysti jos ihan vaan rakentelun halusta haluaa viritellä, niin siitä vaan.
    Mutta tehoton pastakone teillä on kuitenkin lopputuloksena.

    P.S. Ei herneitä nenukkaan. Itsellänikin siis se tehoton pastakone ja hieno onkin. *
    Ehkä virittely menee enemmänkin teknisen mielenkiinnon puolelle kuin järkevyyden puolelle. Jos koko moottoripyöräilyä ajatellaan puhtaasti rahankäytön järkevyyden kannalta niin koko moottoripyöräily on ihan katastrofi. Moottoripyörällä ajaminen ja sen rakentelu on kuitenkin harrastus, joka saa harrastajan hyvälle tuulelle. Oli kyseessä sitten pyörän rakentelu tai pelkkä ajaminen jollain kalustolla.

    Minä siis ymmärrän enemmän kuin hyvin sen onnistumisen ilon, minkä harrastaja saa kun on esimerkiksi ensimmäistä kertaa koonnut ylikokoon poratun 900SS:n moottorin tarkasti ja kone lähtee ensimmäistä kertaa käymään ja se toimii kuin kello! Saman fiiliksen voi saada myös vaikka M600:sen virittelystä, ei se aina tee autuaaksi se pyörän vaihto... *



  4. #154
    Joo, minäkin ymmärrän oikein hyvin esim. juuri koneen kasailun harrastuksen vuoksi.
    Mutta jos pitää repiä osia irti yms. painonpudotus hipostelua sellasesta kaunokaisesta kuin SS750FF on, niin meikäläinen ei ymmärrä.
    Pointtini kun oli että tehoton toi on joka tapauksessa.
    Eihän ko. pyörän idea olekkaan mikään loistava teho/paino suhde.

    Mutta eihän minun tarvitse onneksi kaikkea ymmärtääkkään.
    Eli jokainen saa tehdä pyörälleen just mitä tykkää, jos siitä tulee hyvä mieli *



    "Joukkomme on väsyneet ja voitto kaukana"
  5. #155
    Minä en kyllä ymmärrä tuota teho -keskustelua.
    Mitä sillä teholla tekee? 100 km/h on katto ja minäkin tavoitan sen omalla ss:llä varmasti alle 10 s, jos on myötätuuli ja alamäki. Koti-ikävä on suorastaan turbo.


    Nyt on työn alla pyörään hiilikuituosia ja tulevalle kaudelle on pohdittu värityksen muuttamista. Rakentelu on kivaa, ei sitä kaikki tee sen takia, että saa 10 hp lisää takapyörältä.

    Ducati oli siitä positiivinen kokemus, että vakiona sillä ajoi ihan mielellään, mutta pienen laiton jälkeen (putket yms) siitä tuli kuin uusi pyörä ja sitä rataa. Missään vaiheessa ei ole käynyt mielessä vaihtaa isompaan ss :n tehojen takia. Jos joskus vaihdan, niin sitten ihan eri pyörään, esim. Ducatin superbike tai monster. Merkkiä ei ole tarvis vaihtaa.
  6. #156
    Työn alla hiilikuituosia, meinaatko tehdä jotain uniikki osia?

    Itse suunnitelin ostavani hk. lokarin mutta taitaa olla viisaampaa ostaa joku valmiiksi kevyt ja tehokas jaappanilainen nelisyl...

    No alkuperäisen lokasuojan kiinnityskohdat olen jo kerran kolvilla hitsannut ja taas on halkeamia. Eli vois törsätä hyvällä omatunnolla vastaavaan hiilikuituiseen. Mistähän sellaisen löytäs halvalla ja hyväkin se sais olla.
    m583"s"

    Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!
  7. #157
    Lainaa (Red Noisy @ Loka. 30 2007,18:46) kirjoitti
    Minä en kyllä ymmärrä tuota teho -keskustelua.
    Mitä sillä teholla tekee?
    Tähän voisi ilkeämielisempi japsipyörän omistaja kommentoida että eihän tällasen pyörän omistaja voi tehosta mitään ymmärtääkkään.

    Mutta siis tätä samaa minä olen koko ajan yrittänyt sanoa.
    Että mitä pointtia on lisätä tehoa tai keventää ko. pyörää kun ei se siitä juuri tehokkaammaksi muutu kumminkaan.
    Eikä tarvitsekkaan.

    Otsikkohan oli SS750FF virittäminen.
    Siitä kommenttini alunperin. Virittämisen kun ymmärrän tarkoittavan kaikenlaista suorituskyvyn parantamista ja useimmiten juuri teho/paino suhteen parantamista.

    Kaikenlainen rakentelu harrastusmielessä oikeinkin ymmärrettävää. Ja eihän tosiaan harrastuksessa tarvitse mitään järkeä olla, kuten tuli jo todettua Jyrin toimesta.

    Ja on mullakin siis omassa pyörässä Termignonin yläputket ja piikkiä pienempi eturatas.
    "Joukkomme on väsyneet ja voitto kaukana"
  8. #158
    SS750:stä pystyy keventämään reilusti, mutta se vaatii radikaaleja ja ehkä myös varsin kalliita muutoksia. Sen jälkeen pyörä ei välttämättä ole enää tieliikennekelpoinen.

    Silloin kyseessä on pidemmälle viety kevennys kuin "mä vaihdoin lokarit hiilariin". Tarkoitan lähinnä runkomodifikaatioita, alumiiniakseleita, vanteita, ylimääräisten osien poistoa jne.



  9. #159
    Lainaa (Jyri @ Loka. 31 2007,11:20) kirjoitti
    SS750:stä pystyy keventämään reilusti, mutta se vaatii radikaaleja ja ehkä myös varsin kalliita muutoksia. Sen jälkeen pyörä ei välttämättä ole enää tieliikennekelpoinen.

    Silloin kyseessä on pidemmälle viety kevennys kuin "mä vaihdoin lokarit hiilariin". Tarkoitan lähinnä runkomodifikaatioita, alumiiniakseleita, vanteita, ylimääräisten osien poistoa jne.
    Eikä ratakelpoinen. Aika monissa säännöissä kielletään rungon muokkaaminen. SS:ssä ei ole erillistä takarunkoa, vaan se on samaa hässäkkää koko homma. Samoin kielletään alumiiniset (ja titaanisetkin, eikö?) akselit.

    Kuskista on usein helpointa vähentää painoa, mun tapauksessa siinäkään ei paljoa varaa ole...

    Kaikilla on omat hullutuksensa, itse en mihinkään painonpudotuslinjalle lähde tuon vehkeen kanssa. Akun vaihdoin kokeilumielessä, kun en ollut tyytyväinen siihen tavalliseen, siinäkään tavoitteena ei ollut painonsäästö. Sen sijaan laitan alustan kuntoon, siinäkään ei ole mitään järkeä. Mielenkiintoista (minulle) se sen sijaan on.

    Tein muuten tankin saranan runko-osan uusiksi. Painon säästö 50%! Eli 35 grammaa... Olen pettynyt, kun sitä ei huomaa ajossa.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  10. #160
    Lainaa (jjm @ Loka. 31 2007,15:04) kirjoitti
    Lainaa (Jyri @ Loka. 31 2007,11:20) kirjoitti
    SS750:stä pystyy keventämään reilusti, mutta se vaatii radikaaleja ja ehkä myös varsin kalliita muutoksia. Sen jälkeen pyörä ei välttämättä ole enää tieliikennekelpoinen.

    Silloin kyseessä on pidemmälle viety kevennys kuin "mä vaihdoin lokarit hiilariin". Tarkoitan lähinnä runkomodifikaatioita, alumiiniakseleita, vanteita, ylimääräisten osien poistoa jne.
    Eikä ratakelpoinen. Aika monissa säännöissä kielletään rungon muokkaaminen. SS:ssä ei ole erillistä takarunkoa, vaan se on samaa hässäkkää koko homma. Samoin kielletään alumiiniset (ja titaanisetkin, eikö?) akselit.

    Kuskista on usein helpointa vähentää painoa, mun tapauksessa siinäkään ei paljoa varaa ole...

    Kaikilla on omat hullutuksensa, itse en mihinkään painonpudotuslinjalle lähde tuon vehkeen kanssa. Akun vaihdoin kokeilumielessä, kun en ollut tyytyväinen siihen tavalliseen, siinäkään tavoitteena ei ollut painonsäästö. Sen sijaan laitan alustan kuntoon, siinäkään ei ole mitään järkeä. Mielenkiintoista (minulle) se sen sijaan on.

    Tein muuten tankin saranan runko-osan uusiksi. Painon säästö 50%! Eli 35 grammaa... Olen pettynyt, kun sitä ei huomaa ajossa.
    Puhut kilpailukelpoisuudesta. Rata-ajoon keventäminen onnistuu kyllä, jos laitteella kurvaillaan vain harrastemielessä.

    Euroopan suunnalla ajellaan aika mielikuvituksellisilla vehkeillä, myös kilpaa. Mitäs sanotte vaikkapa Kaemnan 2V Demonista:





    2-venttiilimoottori modifioidulla ja kevennetyllä 999:in rungolla. Mielenkiintoista... *



  11. #161
    Työn alla hiilikuituosia, meinaatko tehdä jotain uniikki osia?

    Käsin tehtyhän on aina vähän uniikkia

    Ei mitään ihmeellistä. Taka- ja etulokari, sekä peilit.
  12. #162
    Lainaa (Mormegil @ Loka. 30 2007,19:52) kirjoitti
    Lainaa (Red Noisy @ Loka. 30 2007,18:46) kirjoitti
    Minä en kyllä ymmärrä tuota teho -keskustelua.
    Mitä sillä teholla tekee?
    Tähän voisi ilkeämielisempi japsipyörän omistaja kommentoida että eihän tällasen pyörän omistaja voi tehosta mitään ymmärtääkkään.

    Mutta siis tätä samaa minä olen koko ajan yrittänyt sanoa.
    Että mitä pointtia on lisätä tehoa tai keventää ko. pyörää kun ei se siitä juuri tehokkaammaksi muutu kumminkaan.
    Eikä tarvitsekkaan.

    Otsikkohan oli SS750FF virittäminen.
    Siitä kommenttini alunperin. Virittämisen kun ymmärrän tarkoittavan kaikenlaista suorituskyvyn parantamista ja useimmiten juuri teho/paino suhteen parantamista.

    Kaikenlainen rakentelu harrastusmielessä oikeinkin ymmärrettävää. Ja eihän tosiaan harrastuksessa tarvitse mitään järkeä olla, kuten tuli jo todettua Jyrin toimesta.

    Ja on mullakin siis omassa pyörässä Termignonin yläputket ja piikkiä pienempi eturatas.
    Joo, alunperin aloitin tämän keskustelun juurikin tehojen lisäämisen ympärille, mutta se oli nopeasti keskusteltu ja tällä hetkellä otsikoksi kävisi kenties paremmin SS750FF :n modaaminen tai jokin muu vastaava.

    Tuo paino-ongelma taitaa olla halvin ratkaista kuskia muokkaamalla

    On tuo Kaemnan 2V Demon aika rajun näkönen peli !!!
  13. #163
    Lainaa (Jyri @ Loka. 31 2007,15:58) kirjoitti
    Lainaa (jjm @ Loka. 31 2007,15:04) kirjoitti
    Eikä ratakelpoinen. *snip*
    Puhut kilpailukelpoisuudesta. Rata-ajoon keventäminen onnistuu kyllä, jos laitteella kurvaillaan vain harrastemielessä.

    Euroopan suunnalla ajellaan aika mielikuvituksellisilla vehkeillä, myös kilpaa. Mitäs sanotte vaikkapa Kaemnan 2V Demonista:
    Tosiaan, meni ajatus heti väärälle osastolle. Kuitenkin syynä rungon ja akselien sääntöön on turvallisuus. Itse en laittaisi kevytmetallisia akseleita, ja raudasta teetetyn kanssakin olin aikanaan aluksi tarkkana. Toisaalta tallissa on magnesiumvanteet turhana ja tarkoitus olisi laittaa ne Ducatiin... Nekin on kuulemma katukäyttöön no-no ja ymmärrän toisaalta miksi. Kaikkea täytyy kuitenkin kokeilla edes vähän.

    Kämnalla oli jo muutama vuosi sitten se todella kevyt SS ie, olikohan se luokkaa 125kg? En jaksa nyt tarkistaa onko se vielä webissä näytillä.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  14. #164
    Kämnalta löytyy noita, mutta myös Pierobonilla on oma F042 ja NCR:llä Millona malli. Ja jos hifistelemään käydään, niin SK Racingin tekee 999RSK:n 100 000 eurolla + pyörä josta aletaan rakentamaan.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  15.  
  16. #165
    Lainaa (jjm @ Loka. 31 2007,23:19) kirjoitti
    Lainaa (Jyri @ Loka. 31 2007,15:58) kirjoitti
    Lainaa (jjm @ Loka. 31 2007,15:04) kirjoitti
    Eikä ratakelpoinen. *snip*
    Puhut kilpailukelpoisuudesta. Rata-ajoon keventäminen onnistuu kyllä, jos laitteella kurvaillaan vain harrastemielessä.

    Euroopan suunnalla ajellaan aika mielikuvituksellisilla vehkeillä, myös kilpaa. Mitäs sanotte vaikkapa Kaemnan 2V Demonista:
    Tosiaan, meni ajatus heti väärälle osastolle. Kuitenkin syynä rungon ja akselien sääntöön on turvallisuus. Itse en laittaisi kevytmetallisia akseleita, ja raudasta teetetyn kanssakin olin aikanaan aluksi tarkkana. Toisaalta tallissa on magnesiumvanteet turhana ja tarkoitus olisi laittaa ne Ducatiin... Nekin on kuulemma katukäyttöön no-no ja ymmärrän toisaalta miksi. Kaikkea täytyy kuitenkin kokeilla edes vähän.

    Kämnalla oli jo muutama vuosi sitten se todella kevyt SS ie, olikohan se luokkaa 125kg? En jaksa nyt tarkistaa onko se vielä webissä näytillä.
    Isolla halkaisijalla (esim 916-999 sarjat) olevan akselin korvaaminen alumiinisella --> no problems! Kun vaan pitää mielessä, että alumiiniseos on sopivaa ja paino pidetään max. 30 % kevyempänä kuin teräsakselissa. Kovaeloksointi lisää kierteiden yms kestävyyttä.
Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456