Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 80:sta
  1. #1
    Moi,

    Hakusessa mulla on sportti pyörä, ei sporttouring eikä supersport. (130+hv,n 100+Nm sääd alusta,hyvän näk).Matka-ajoa tulee, mut silti en haluaisi liiaksi luopua ajo-ominaisuuksista, kun kädet kestää nojata. Lisäksi mutkapätkillä ja välillä radallakin tulee viihdyttyä, tosin enemmän ajamisen ilosta kuin kellon takia, eli ei tertte olla eniten... vaan urheilullinen käyttöpyörä, jota ei joka vuosi tartte vaihtaa.. Ja takanakin pitäisi pystyä matkustamaan.

    Daytona 955i näyttäis hyvältä ehdokkaalta. Britti kamppeista kuitenkin on kaikenlaista kuultu, vaikka aika vähän faktaa, joten pyytäsinkin kokeneemmilta kommentteja Daytonasta, erityisesti huomioitavia juttuja:

    a) mikä vituttaa/häiritsee/voisi olla toisin? -Must have modit?
    b) kestääkö kilometrejä? rupeaako purkautumaan tielle tai talliin?
    c) tyyppi vikoja? ylläri vikoja? Menekö kesät korjatessa ja peräkärrymatkoissa takaisin?
    d) muuten hyviä/huonoja puolia? onko joku tietty vuosimalli tms jota välttää?

    nöyrimästi kiittäen,
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  2. #2
    Aika paljonhan löytyy juttua Daytonasta kun selailee keskusteluja taaksepäin.

    Mutta kuitenkin:

    -Häiritsevin juttu taitaa olla lähes kaikilla Daytona kuskeilla ja muillakin Trumpan omistajilla jarrut. Nimittäin tuppaavat nypyttämään ja tärisemään jarrutuksissa. Toiset väittää, että syynä on kierot levyt, toiset laittaa vian levyissä olevien niittien syyksi. Niitit kun keräävät paljon sontaa ympärille. Silloin tällöin kun ne putsaa, niin vapinat häviää taas.
    -Mun käsityksen mukaan taitaa nämä 955-koneet olla aika luotettavia. Jenkkilässähän niillä on ajettu pitkiä matkoja ilman ongelmia.
    -Takuukorjauksina on tehty bensaliittimien vaihto. Muoviset pois ja metalliset tilalle.

    Mä oon ainakin ollu pirun tyytyväinen Daytonaan. Ajoasento ei ole sellainen superkyykky, eikä selkäsuoranatouring-asento. Pidemmillä matkoilla ei ainakaan vielä ole paikkoja puuduttanut.
    Kone vetää hyvin koko kierrosalueella. Käytökseltään erilainen kuin esim. rivi-4. Ei tule sellaista nykäisyä/potkua kierrosten yläpäässä. Kaikin puolin ihan mukava peli. Ei ainakaan vielä ole hirveästi Daytonia liikenteessä, harvinainen vielä jonkin aikaa.

    Hyvä peli, osta pois. Et tule katumaan.
  3. #3
    Mr.big vastasikin jo tärkeimpiin kysymyksiin?Tästä syyshintaan -05 daytona
    linkki



    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  4. #4
    Mulla -04, 10000km ajanu tähän mennessä. Aika nyypiö olen vielä tän Daytonan suhteen

    a)

    - Must have modeja on metalliset bensaliittimet(ei siis kuitenkaan ne Trumpan tarjoamat), "teho"putki, huggeri

    b)

    - Mun mielestä siinä missä muutkin

    c)

    - Vakio muoviset bensaliittimet on tosi hauraat

    - Tässä vaiheessa ainoastaan etujarrulevyjen niitit on aiheuttanut vaivaa. Ne menee tukkoon ja jarrut nypyttää, niitä saa putsailla. Lisäksi etujarrukahva aikaa myöten alkaa painua aika syvään. Tämä on tosin helppo itekin fixata

    d)

    - Hyvänä puolena tuo ruiskun säädettävyys. Netistä saat tilattua softan ja kaapelin jolla voit melko täydellisesti säätää ruiskun toimintaa Tuneboy

    - Takarenkaan irroitus helppoa(SSSA mallit)

    - Ei ole itäpyörä

    - Vääntökäyrä on kiva

    Edit: Mister Iso ehtikin jo vastailla melkein samat asiat.



    Ducati Diavel Dark
  5. #5
    Lainaa (maRk1 @ Elo. 09 2005,14:56) kirjoitti
    Mr.big vastasikin jo tärkeimpiin kysymyksiin?Tästä syyshintaan -05 daytona
    linkki
    Noh, kysytään tässä samassa keskustelussa niin saat lisää mainosta pyörälle

    Millasella rahotuksen siirto onnistuu? kuinka paljon tulee olla laittaa käteen rahaa? Eikös noiden vakuutusten hinta noussu, vai säilyykö toi vanhan hinnaston mukainen vakuutusmaksu?
    Oletko ollut tyytyväinen? Oletko bomberi ?.... no ei vaite, ei mua tuo kiinnosta.
    Renkaiden kunto?

    yms. yms. Myy se pyörä, markkinoi, laita meidät ostamaan se pyörä!
  6. #6
    Kiitoksia pikaisesti vastanneille. saa lisäillä jos on mielessä kommentteja.

    Onko Daytona muuttunut 04-05 välissä? osaateko sanoa milloin viimeksi koneeseen on tullut muutoksia?


    Aleksandralle tuntuu olevan ottajia, joten voi olla et joutuu herättään nahkoissa hämmenystä lentoasemalla ja kalenteria selaamaan ostopäivän seutuvilta sopivan nimen löytämiseksi..
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  7. #7
    Muutokset 04-05 välissä taitavat olla kosmeettisia, runkon väri musta, side panelit on hiilikuitua ja jotain hyvin pientä...
    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  8. #8
    Ei mulla muuta sanottavaa siitä hirveästi ole kuin,että tuntui koeajossa ihan helkkarilliselta nuhapumpulta...ei lähteny mihinkään.... todellinen pettymys.....noh..ken tykkää..
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
  9. #9
    Lainaa (maRk1 @ Elo. 09 2005,20:30) kirjoitti
    runkon väri musta, side panelit on hiilikuitua ja jotain hyvin pientä...
    Hiilaria ne on -04 malleissakin, mun mielestä -04 hopee runko on nopee
    Ducati Diavel Dark
  10. #10
    Jeps, eli tieliikenteessä olen ollut enemmän kuin tyytyväinen daytonaan. Jarrujen nypytyksestä sen verran, että itsellänikin ne nypyttivät alussa häiritsevästi, mutta takuuseen vaihdettiin uudet levyt ja palat ja sen jälkeen ei ole nypytyksestä ollut tietoakaan. Kilometrejä on tuon levyjen vaihdon jälkeen tullut sellaiset 10tkm. Nyt kuitenkin puri tuo ratakärpänen ja meinasin vaihtaa todennäköisesti kilvettömään peliin ja keskityn tuohon rata-ajeluun enemmälti. Ensikesä tuskin muuta vaihtoehtoa antaakaan, kun taloa pitäisi ruveta kasaamaan.

    Eli mikäli Daytonan osto kiinnostaa katso myynti-ilmoitukseni ja ota yhteyttä. Eiköhän me se hinta saada hiottua kohdalleen ja koeajokin voidaan sopia tarvittaessa.
    Myynti-ilmoitus


    Rahoitusta on tosiaan vielä aikamoinen könttä jäljellä, joten käsiraha jää aika pieneksi ja korko nykysessä rahoituksessa on 1,9% ja rahoitus on tietysti siirrettävissä. Itselläni tällähetkellä myös vakuutus rahoituksen kautta ja sen hinta on 79€/kk

    Pariviikkoa sitten tuli ko pyörällä ajettua reiulut 3tkm Norjassa ja näytti toimivan hyvin matkapyöränäkin. Pyörän kunto on erittäin hyvä. Renkaat tuppasi tosin kulumaan tuolla reissulla, mutta sovitaan, että myytäessä alla on uudet esim. diablo corsat





  11. #11
    Lainaa (Kawa600 @ Elo. 09 2005,20:35) kirjoitti
    Ei mulla muuta sanottavaa siitä hirveästi ole kuin,että tuntui koeajossa ihan helkkarilliselta nuhapumpulta...ei lähteny mihinkään.... todellinen pettymys.....noh..ken tykkää.. *
    Tehoton??? heh... *nooo riippuu tietysti mihin vertaa??
    onhan se 150 hv aikast onneton lukema *
    Koeajopyöräkin oli kunnossa.....
    Omassa Daytonassani ei kiihtyvyydessä oikeastaan ollut juurikaan moittimista...not...
    It only takes willpower.
  12. #12
    Niin itse ainakin pidän juurikin tuosta kiihtyvyydestä, kun se teho tulee esiin jo niin alhaisilla kierroksilla. Ja ne äänet nehän laittaa mopottimen jo kulkemaan ainakin puolet kovempaa

  13. #13
    Lainaa (jyrhen @ Elo. 10 2005,11:56) kirjoitti
    Lainaa (Kawa600 @ Elo. 09 2005,20:35) kirjoitti
    Ei mulla muuta sanottavaa siitä hirveästi ole kuin,että tuntui koeajossa ihan helkkarilliselta nuhapumpulta...ei lähteny mihinkään.... todellinen pettymys.....noh..ken tykkää..
    Tehoton??? heh... nooo riippuu tietysti mihin vertaa??
    onhan se 150 hv aikast onneton lukema
    Koeajopyöräkin oli kunnossa.....
    Omassa Daytonassani ei kiihtyvyydessä oikeastaan ollut juurikaan moittimista...not...
    Vertailupohjana oli oma 636 Kawa...muihin japskien kiloisiin en tuota viitsi edes verrata.. noh..... Speed Triple tuntui huomattavasti paremmalta..
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
  14. #14
    Motor: 3 Reihe
    Hubraum: 955 cm³
    Leistung: 147 PS (108 kW) bei 10.600/min
    Drehmoment: 100 Nm bei 8.400/min
    0 - 100 / 200 km/h: 3,1 / 9,3 sek
    Vmax: 261 km/h


    tuossa daytonan arvot... meinaatko että huomaat sen 0.1sec eron minkä kawa on nopeampi 0-100(en äkkiä löytänyt parempaa arvoa) - ja vielä osaisit kiihdyttää tohon?

    sitten toi 0-200 - arvaas kawan luku
    sitten vääntö - arvaas kawan luku ja kierrokset missä tulee

    huippunopeudesta löysin kawalle 260... melkein samoihin

    Tietysti koeajolla olet ajanut niillä kierroksilla jolla kawaa ajetaan... siellä valitettavasti on jo trumpassa rajoitin vastassa...3pyttyinen katsos ei kierrä niin korkealle - mut se vikahan on jo merkattu tankkiinkin

    Mut eiku baanalle kiihdyttelee... itse voin sanoa etten pääse noihin arvoihin, mutta aina yhden 6r:n kylmennän jos valoihin sellanen sattuu
  15. #15
    Lainaa (Kawa600 @ Elo. 10 2005,14:06) kirjoitti
    Vertailupohjana oli oma 636 Kawa...muihin japskien kiloisiin en tuota viitsi edes verrata.. noh..... Speed Triple tuntui huomattavasti paremmalta..
    Nyt mentiin metsään, kun Triplessä ei ole senkään vertaa huipputehoa kuin Daytonassa. Ei, vaikka vertaisit tämän vuoden 1050cc -malliin.
    Ja molemmilla pärjää varmasti.
    Omalla asialla jo vuodesta 1978
  16. #16
    Itsekin olen ajanut 2005 Daytonalla, pakko kommentoida tuohon tehoon ja kiihtyvyyteen. Kyllä sillä varmasti 600cc:n pöllyttää, mutta japsi kiloset r4 koneet kyllä pöllyttää sen. Ja koko kierrosalueella, poislukien ehkä Kawa 10R ja -04 tai uudempi R1, ne saattaa alakiekoilla olla hiukan hengettömämpiä kuin Trumppa. Muut kyllä jättää kaikilla kierrosalueilla.

    Jos verrataan vaikka GSX-R 1000:een, niin ero on ihan selkeä. Ja vielä isompi jos verrataan -05 Gixxeriin, siinä on ihan mieletön kone. Menee ihan alhaalta niin että nuppi tutisee!
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  17. #17
    :vannonvannon:Miksi ostaa paskaa jos ei omista peltoakaan? Muistaako joku joskus kuulleensa esim. maininnan "luotettava kuin britti" tai vastaavaa? Käännä katseesi toiseen ilmansuuntaan mikäli mielit ajaa enemmään kuin korjata *
    Mutta tietty jos haluat autotalli-harrastajaksi niin..
  18. #18
    Tylyttäjä olet oikeassa... en tosin ole ajanut kuin uudella r1:llä... ei vakuuttanut arkiajon kannalta. Toisaalta tässä on varmaan selvä käyrä r4 -> r3 -> v2. Noiden kaikkien väännöstä varmaan saa hienon keskustelun taas, koska käyrät paperilla ei kenenkään mielipidettä muuta.

    Se mikä minun mielestä kuitenkin tärkeintä on arkiajo... ei tollasella kusiaisella hirveästi kehtaa isommalla vaihteella vääntää ku ei se yksinkertaisesti kiihdy. Eikös se ole nimenomaan se syy että halutaan lisää kuutioita?
  19. #19
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 10 2005,18:25) kirjoitti
    Itsekin olen ajanut 2005 Daytonalla, pakko kommentoida tuohon tehoon ja kiihtyvyyteen. Kyllä sillä varmasti 600cc:n pöllyttää, mutta japsi kiloset r4 koneet kyllä pöllyttää sen. Ja koko kierrosalueella, poislukien ehkä Kawa 10R ja -04 tai uudempi R1, ne saattaa alakiekoilla olla hiukan hengettömämpiä kuin Trumppa. Muut kyllä jättää kaikilla kierrosalueilla.

    Jos verrataan vaikka GSX-R 1000:een, niin ero on ihan selkeä. Ja vielä isompi jos verrataan -05 Gixxeriin, siinä on ihan mieletön kone. Menee ihan alhaalta niin että nuppi tutisee!
    Jep. Ainakin Virtasalmella huomasi tuon eron -04 kikseriin. Takasuora kun aukesi, niin olin kaverin kikserin perässä kiinni, mutta minkään ei mahtanut kun se vaan lähti niin paljon ripeämmin. Ei Daytona ihan seisomaan jäänyt, mutta enpä lähtisi rinta rottingilla 1000 kikserin kanssa viivalle. Sellainen se ero kuitenkin oli.
    Mut eipä tullut älyttömästi eroa 600 kikseriin. En huomannut, mutta perässä tullut sanoi, että ei pahemmin jäänyt Daytonalle...
    Huomioiden, että meikäläinen painaa Trumpan kanssa rapiat 300kg. Perässä tullut paketti painoi n.250kg. Tämä 600kikserin kuski kävi myös testaamassa Daytonaa. Sanoi vaan, että vääntää n. 60 kertaa enemmän kuin 600. Muuten oli Trumppa painava ja möhkö.

    Allekirjoitan täysin, kun kävin myös itse testaamassa muutaman kierroksen 600 kikseriä...
  20. #20
    Lainaa (j24 @ Elo. 10 2005,19:20) kirjoitti
    Tylyttäjä olet oikeassa... en tosin ole ajanut kuin uudella r1:llä... ei vakuuttanut arkiajon kannalta. Toisaalta tässä on varmaan selvä käyrä r4 -> r3 -> v2. Noiden kaikkien väännöstä varmaan saa hienon keskustelun taas, koska käyrät paperilla ei kenenkään mielipidettä muuta.

    Se mikä minun mielestä kuitenkin tärkeintä on arkiajo... ei tollasella kusiaisella hirveästi kehtaa isommalla vaihteella vääntää ku ei se yksinkertaisesti kiihdy. Eikös se ole nimenomaan se syy että halutaan lisää kuutioita?
    Kyllä! Onhan tuo Trumpan R3 ihan eri tasolla alaväännön suhteen ihan kuin R4 600cc kusiaiset. Ne ei väännä yhtään alhaalta -> pitää olla kunnolla jengaa ennen kuin menee mihinkään.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  21. #21
    Lainaa kirjoitti
    prinsessa -65 Lähetetty Elo. 10 2005,19:05
    :vannonvannon:Miksi ostaa paskaa jos ei omista peltoakaan? Muistaako joku joskus kuulleensa esim. maininnan "luotettava kuin britti" tai vastaavaa? Käännä katseesi toiseen ilmansuuntaan mikäli mielit ajaa enemmään kuin korjata *
    Mutta tietty jos haluat autotalli-harrastajaksi niin..
    Tuostakos se johtuu että poliiseja kutsutaan nimellä Pa***lakki? .... niillä ku on niitä fordeja
  22. #22
    Lainaa (prinsessa -65 @ Elo. 10 2005,19:05) kirjoitti
    :vannonvannon:Miksi ostaa paskaa jos ei omista peltoakaan? Muistaako joku joskus kuulleensa esim. maininnan "luotettava kuin britti" tai vastaavaa? Käännä katseesi toiseen ilmansuuntaan mikäli mielit ajaa enemmään kuin korjata
    Mutta tietty jos haluat autotalli-harrastajaksi niin..
    heh, kärkevä kommentti noin ensialkuun
    No tervetuloa .orgiin!

    Onkos sulla kokemusta "luotettavista" briteistä? Mulla ei ole. Itse kyllä omaan aimo annoksen rohkeutta, ostelen mielelläni sellaisia vehkeitä joita ei tule joka kulma takana vastaan... siksi tuossa pihalla seisookin kaksi italliaista kaunotarta, kahdella pyörällä molemmat Noooh, eri ilmansuunnassa se Italiakin on...

    Mutta tuohon hitaaseen Daytonaan. Olikos se nyt varmasti 955? Eikös niitä ole myös 600:kuina? Meinaan jos speed3 oli nopeemman tuntuinen kuin Daytona, niin veikkaisin eri konetta...
  23. #23
    Vertailun tein siltä pohjalta miten pyörä lähti 6. vaihteella n 100:n vauhdista....ja se Daytona mitä ajoin ei todellakaan lähteny mihinkään!! Oma Kawa päihitti tasan varmasti sekä Triple myös!
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
  24. #24
    Lainaa (Kawa600 @ Elo. 10 2005,22:52) kirjoitti
    Vertailun tein siltä pohjalta miten pyörä lähti 6. vaihteella n 100:n vauhdista....ja se Daytona mitä ajoin ei todellakaan lähteny mihinkään!! Oma Kawa päihitti tasan varmasti sekä Triple myös!
    Mulle kerrottiin aikoinaan että alle 4k kierrokset mopolla on koneen rääkkäystä
    Siitäkö sitten johtuu, etten osaa ajaa kutosella lainkaan?

    Ei vaan, eri pyörät ovat monessa suhteessa erilaisia. Toki samoin kuskit, toiset ajaa kutosella, toiset vaihtaa koko ajan siihen sopivaan.
    Eli toisinsanoen, itse en arvioisi pyörän "lähtemistä" 6:lla vaan ehkä laajempaa kokonaisuutta ja paria muutakin vaihdetta.
    Veikkaisin, että homma on lähtöisin suunnittelupöydältä, sitä pyörää ei ole tarkoitettu 6:lla "lähtemiseen". Jollakin toisella pyörällä ehkä on.
    Mutta kukin ajanee omalla vaihteella. Minä ajan niillä kaikilla
  25. #25
    Lainaa (Kawa600 @ Elo. 10 2005,22:52) kirjoitti
    Vertailun tein siltä pohjalta miten pyörä lähti 6. vaihteella n 100:n vauhdista....ja se Daytona mitä ajoin ei todellakaan lähteny mihinkään!! Oma Kawa päihitti tasan varmasti sekä Triple myös!
    Ei toi kawakaan kovin hätäsesti kiihdy 6.vaihteella?
    96,5 km/h - 225,2 km/h (60 - 140 mph) = 21,25s

    Ei tolla oikein motarin vasenta kaistaa viittis käyttää? Voi tulla HKL:n bussi yli....

    Vastaavasti R1:n tais kiihtyä jotain 13,50s ja Suzuki GSX-R1000 tais ottaa vielä pari sekunttia pois...

    sellasta se vaan on... Toiset tykkää kusiaisista toiset jostain muusta...
    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  26. #26
    Mä en nyt jaksa länkyttää mistään Trumpan ylivertaisuudesta. Aina löytyy isompi ja vahvempi, jolta saa jossain tilanteessa turpaan. Mutta mulle, joka en halua itäpyörää ihan vaan periaatteellisista syistä, on Trumppa oikea valinta. Siksikin että sillä voi ajaa kaikenlaista ajoa, niin rataa kuin matkaa. Hiekallakin se menee nätisti. En väitä ettenkö koskaan ostaisi jotain itäpyörää, tällä hetkellä vaan tollainen ei-niin-tavallinen tuntuu paremmalta, tehoista tai väännöistä viis. Autojahan sillä pääasiassa ohitellaan. Ne jää kutosella lähes aina. Jos joku Ferrari tulee eteen, niin tod.näk jään sen perään roikkumaan ihan vaan ihaillakseni sen kauneutta ja sulosointuja.

    Osta minkä ostat, käy koeajolla etc. Tee päätös tunteen, ei järjen mukaan, niin saat parhaimmat kyydit. Tämä pätee aika moneen elämänalueeseen.
    Ducati Diavel Dark
  27. #27
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (prinsessa -65 @ Elo. 10 2005,19:05) kirjoitti
    :vannonvannon:Miksi ostaa paskaa jos ei omista peltoakaan? Muistaako joku joskus kuulleensa esim. maininnan "luotettava kuin britti" tai vastaavaa? Käännä katseesi toiseen ilmansuuntaan mikäli mielit ajaa enemmään kuin korjata *
    Mutta tietty jos haluat autotalli-harrastajaksi niin..
    Provo?!
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  28. #28
    Kumma et asiallisesti lähtenyt keskustelu kääntyi taas.. ei koskaan ennen mu nyt taas...

    Ai niin aina on niitä joiden täytyy osoittaa muille kuin kova on, tai se helvetillisellä velalla ostettu rassi on parempi kuin muilla... mun matikan ope oli samanlainen..

    Ja pikku vinkkinä.. jos vertaatte pyöriä, niin kattokaa edes mitä pyöriä vertaatte... ja voisitte kuvailla myös miks se toinen on"paska/ei lähe mihinkään/huono"... noi ei kerro oikein mitään...
    tai no, kertoo vain vertaajasta jotain..
    Mun silloin ihan tuoreelta tyttökaverilta, eka ajelun jälkeen, oli yks tuttunsa kysynyt et millainen pyörä mulla on... se oli miettinyt hetken sa sanonut "nätti.. punainen", nyt parin kesän jälkeen osaa kuvailla miten pyörä käyttäytyy takana istuessa töyssyissä, et voin säätää sen mukavaksi sille.

    "Kypsyin" siihen et 600sta on kierrätettävä reilusti jos haluaa liikkua ripeästi vaikka sallituissa rajoissa tai vaihdettava 3 vaihdetta alas jos rekkaa ohittaessa tarttee lisää potkua...varsinkin matkapakattuna kaksin. Mutta koska liikun pyörällä muutenkin kuin radalla, ei noi XGRZX:t kiinnosta ihan niin paljon, vaikka hienoja ovatkin ja seuraan kehitystä.

    Mun näkemys on et kadulla n 150hv/100Nm on runsaasti MUN ajoon, sen vaan on oltava mukavasti käytettävissä. jos joskus tulee uupelo niin sit vaihtuu pyörä.

    Totta kai on aina joku kovempi ja nopeempi. Totta kai joku kisakoneen aihioksi tehty R on nopeempi ja eniten. Siksi en halua niitä. En tarvitse 3.2 sek nopeampaa kierrosta, vaan pyörän josta nautin.

    Radalla kuski ja renkaat vaikuttaa aika paljon enemmän kuin pyörä silloin kun pyörän rajoihin on matkaa(n 95 % niistä joita oon siellä nähnyt). Muutama tuttu XX menee radalla ohi että heilahtaa, mutkissa jotenkin kestää rimpuilla matkassa toisaalta alku kesästä yks tyyppi valitteli et ei tahdo uskaltaa ohi kun Thundercat lähti mutkasta niin paljon aikasemmin ettei K4 GSXR1000lla uskaltanut rinnalle kun sai lopulta kiinni, ettei mee jarruissa pitkälle... ei käynyt mielen vieressäkään et kissa pärjäis GSXR:lle millään ajamisen osa alueella.. Kyllä senkin vauhti kasvoi siitä sitte.

    ISO Kiitos asiallisille vastaajille, muille: koettakaa pysyä asiassa/asiallisena, kun sellainen keskustelu on kyseessä, jooko?
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  29. #29
    Lainaa (markku33 @ Elo. 10 2005,22:51) kirjoitti
    Lainaa (prinsessa -65 @ Elo. 10 2005,19:05) kirjoitti
    :vannonvannon:Miksi ostaa paskaa jos ei omista peltoakaan? Muistaako joku joskus kuulleensa esim. maininnan "luotettava kuin britti" tai vastaavaa? Käännä katseesi toiseen ilmansuuntaan mikäli mielit ajaa enemmään kuin korjata
    Mutta tietty jos haluat autotalli-harrastajaksi niin..
    heh, kärkevä kommentti noin ensialkuun
    No tervetuloa .orgiin!

    Onkos sulla kokemusta "luotettavista" briteistä? Mulla ei ole. Itse kyllä omaan aimo annoksen rohkeutta, ostelen mielelläni sellaisia vehkeitä joita ei tule joka kulma takana vastaan... siksi tuossa pihalla seisookin kaksi italliaista kaunotarta, kahdella pyörällä molemmat Noooh, eri ilmansuunnassa se Italiakin on...

    Mutta tuohon hitaaseen Daytonaan. Olikos se nyt varmasti 955? Eikös niitä ole myös 600:kuina? Meinaan jos speed3 oli nopeemman tuntuinen kuin Daytona, niin veikkaisin eri konetta...
    Minä taidan sitten olla joko uhkarohkea, tyhmänrohkea tai hullunrohkea kun pihalla seisoo Trumppa (2 pyörää), Alfa (4 pyörää) ja Kupla-folsu (oli talviautona)
    Nykyinen pikku-Daytonahan on 650, viime vuonna (ja olikohan edellisenä) oli vielä 600.
    Triple vs. iso Daytona saattaa ehkä aiheuttaa tuon fiiliksen, triplessä on kuitenkin vääntö käytössä alhaisemmilla kierroksilla vaikka tehoa onkin vähemmän.
    Ihan sama juttu on mun pyörällä ja sen katetulla versiolla eli Speed Four vastaan TT600, sama tekniikka "pikku-Spiidissä" vaan on kesytetty kone eli vähemmän tehoa mutta vastaavasti vääntää hiukan matalammilla kierroksilla eli tarvi huudattaa ihan hulluna koko ajan.
    Eihän Trumppa missään kai ole nykyään paras, se ei ole nopein kevyin, tehokkain tai mitään muutakaan vastaavaa mutta on se vaan niin
    Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
  30.  
  31. #30
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (j24 @ Elo. 10 2005,19:20) kirjoitti
    Tylyttäjä olet oikeassa... en tosin ole ajanut kuin uudella r1:llä... ei vakuuttanut arkiajon kannalta. Toisaalta tässä on varmaan selvä käyrä r4 -> r3 -> v2. Noiden kaikkien väännöstä varmaan saa hienon keskustelun taas, koska käyrät paperilla ei kenenkään mielipidettä muuta.

    Se mikä minun mielestä kuitenkin tärkeintä on arkiajo... ei tollasella kusiaisella hirveästi kehtaa isommalla vaihteella vääntää ku ei se yksinkertaisesti kiihdy. Eikös se ole nimenomaan se syy että halutaan lisää kuutioita?
    Näistä asioista voi taas kinata maailman loppuun asti, eikä kukaan tule sen viisaammaksi, päinvastoin.

    Kävin tuossa ihan vertailun vuoksi koeajamassa paria täysin erilaista Yamahaa: MT-01:stä ja uutta R1:stä. Molemmat olivat minun helkilökohtaisia mieltymyksiä ajatellen huomattavasti huonompia kuin oma triple:

    - MT:ssä ei ole tarpeeksi voimaa vaan helvetisti tärinää. Positiivista oli hyvä ajoasento, äänet ja kokoonsa nähden ketterä. Moottori kuin kuminauha, alustakin vain tyydyttävä
    ja hinta ihan mieletön.

    - R1:ssä kivasti ja tasaisesti tulevaa tehoa. Moottori muutenkin luonteeltaan huippu. Miinuksena aneeminen ajoasento, tunnoton takajarru ja liian pitkät välitykset. Myöskään paljon hehkutettu alusta ja jarrut eivät täysin vakuuttaneet. Äänetkin vakioputkilla ankeahkot. Kallis pelihän tämäkin, vanhanmallista tripleä kun saa vielä uutena reiluun 13k€.

    Muitakin pyöriä olen ajanut tänäkin kesänä, mutta kun noita kahta on hehkutettu alan lehdissä niin että piisaa, niin siksi ne nyt tässä esimerkkinä...

    Johtopäätös: Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä, yksi molemmista ja joku vielä isästäkin...

    Henkilökohtaisesti valitsin aikanaan triplen juuri sen monikäyttöisyyden vuoksi: se ei loista millään osa-alueella mutta on kaikessa hyvä, käyttökelpoinen ja lisäksi edullinen.

    Ja se ulkonäkö ja ne äänet

    PS. Munan seisomiskulman mukaan ne pyörät ostetaan, ei järkisyiden. Jos oikeasti ajattelee järjellä ei kannata ostaa mitään moottoripyörää!!
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen