Katso äänestykset tulokset: Miksi en käy kokkoontumisajoissa ? - Tarjontaa ympäri maan ja ohjelmaaki on..

Äänestäjät
237. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1. Osallistuminen maksaa liikaa sapuskaan ja ohjelmaan nähden

    5 2,11%
  • 2. Pyörät ja/tai naiset huutaa koko yön, häiriöt, ei saa nukkua

    7 2,95%
  • 3. Matkaa tulee kokkoontumisiin aivan liikaa, asun kaukana...

    8 3,38%
  • 4. Pullovaara, liiallinen tuliliemien käyttö yleensä pilaa illan (-t)

    38 16,03%
  • 5. Yksin en lähe, kaikilla on perillä "jengi koossa"-system

    97 40,93%
  • 6. Ohjelmanumerot ei jaksa kiinnostaa..(kenellä isoin tms..)

    14 5,91%
  • 7. Muuten vaan kiintiö on tullut täyteen jo aika päivää sitten.

    26 10,97%
  • 8. Aivan jotain muuta, mitä__ ?

    42 17,72%
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
  1. #1
    JOVAIN KUN EI....!


    Oun ite aikoinaan kiertänyt eri kokkoontumisissa ja lähes poikkeuksetta olen ollut (vain) läpikulkumatkalla, eli tarkoituksenani on ollut jatkaa matkaani etiäpäin jo aikaisin, heti seuraavana aamuna.

    Vaan niin on käynyt niin että se "aikanen" on yleensä ollut jo klo 4 tai klo 5 kun ei ole kokkoontumise henki se että siellä nukuttas, eli sitä programmia onki riittäny pitempää osallistujien kuin itse järjestäjien toimesta. (siis nyt en tarkoita Gospel-Ridersien kokkoontumista, enkä Motoristien Kirkkopyhiä). Omalle kohdalleni yksin- tai kaksinajo käy vain paremmin ja saa nukkua ihan misä sattuu ja haluttaa ja aikaisin taas kohti uusia seikkailuja...RIDE-ON..!

    Mutta ei se mithän. Paljon käy porukkaa yhdessä sun toisessakin kokkoontumisessa, ajetaan väylää pitkin vaikka suomen päästä-päähän ja osa jopa viihtyykin siellä! Mutta joitain ne ei jaksa kiinnostaa. Eli nyt vain arvon ohjastajat galluppia tässä elikkäs mikä mättää...?
  2. #2
    Pikkasen samaa vikaa rahikaisellakin - kun ei enää jaksa sen tuliliemen kanssa väträtä - nukkuakin pitäisi välillä että pääsee jatkamaan matkaa ajokunnossa. Mutta kun motoristitkin on ihan niinkuin muutkin suomalaiset - "ilo ilman viinaa on teeskentelyä" niin minkäs teet...

    Tuolla Parkanossakin ajattelin kävästä jonakin iltana mutta riippuu myös miten nuo työt menee ja tällä tietoa olen töissä mutta jos kuitenniin ehtis...
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  3. #3
    Pari-kolme kokkaria vuodessa kun kiertelee, niin ei pääse kyllästyyn! Ja kun teltan paikan oikeen kahtelee niin saa nukkuakkin suht rauhassa yleensä vaikkei alkomahoolia nauttiskaan.
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  4. #4
    Ei vaan kiinnosta se ryyppääminen. Eikä oo aikaa eikä rahaa Tasarissa sitten toki pari
    Good to the bone
    ...
  5. #5
    Meni viimeiseen, eli muut syyt. Yleensä ei joko kerkiä/pääse lähtemään, syystä tai toisesta, tai sitten ei vaan jaksa innostua, varsinkaan jos teltassa pitäis kokkarit viettää. Ei oo kiinni laiskuudesta tai erähengen puutteesta, vaan se nyt vaan ei oo mulle *se* juttu. Ehkä toi vitoskohta vois sitten olla se kolmas syy.

    Joskus voi(s) jossain kokkarissa piipahtaa, mutta aikas samanlaisiapa nuo pakkaavat olemaan.. no, ehkä paria poikkeusta lukuunottamatta. Tänä vuonna varsinkin taitaa jäädä aikas olemattomiin toi kokkaritouhu, no ehkä yhdessä miitissä tulee oltua edustettuna. Muiden tuttujen ja toistaiseksi tuntemattomienkin motoristien tapaaminen on toki kivaa silloin tällöin, mutta noin muuten ne parhaat kiksit saa useimmiten joistain muista aktiviteeteista.



  6. #6
    Ja minähän osallistun kaikista noista "pikku lieveilmiöistä" huolimatta!
    Voin olla paikanpäällä täysin selvinpäin, eikä haittaa pätkääkään vaikka muut ois täysin pellit.



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  7. #7
    No suurin syy taitaa olla se, ettei kukaan ole potkimassa mukaan noihin kekkereihin. Helppo olis suostutella, mutta kun ei ole kukaan muukaan kaveri noita kiertämässä, niin ei muakaan innosta.

    Toinen syy on jonkinlainen ikärasismi, jotenkin tuntuu, että noissa kokoontumisissa on keski-ikä ihan jotain muuta kuin lähellä omaa ikää, joten ei ne jutut vain aina ole samaa luokkaa. ( joo onhan siellä aina niitä rohkeita nuoriakin, mutta se on pieni osa se? )

    Kolmas, hmm, en kestä tosikännisiä suomalaisia, se ikä meni nopeasti ohi mulla, tietty tuliliemen juominen auttaa kestämistä, mutta kun ei innosta.

    Sitäpaitsi retkeilytunnelmaa lähden hakemaan vähän erityyppisistä aktiviteeteista, kuten: Syysjotos
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  8. #8
    Lainaa (Holtsu @ Elo. 07 2005,23:10) kirjoitti
    Ja minähän osallistun kaikista noista "pikku lieveilmiöistä" huolimatta! *


    Hyvä! Tasarissa taas!

    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
  9. #9
    ei aina sovi töitten kanssa yhtiin ja se viina ei innosta
    Juupajuu jarru on vaudin surma http://jariklemetti.tarinoi.fi/
  10. #10
    minä olen lieveilmiö
    Do you have premonitions of déjà vu?
  11. #11
    Jaa-ah, mitäpä olis kesä ilman kokkareita ja tuttuja.
    Tänä kesänä uutena tuli Jögeva.Kokkareitten kokkare
    Joka kesä yritän käydä sellaisessa missä en ole vielä aiemmin käynyt.
  12. #12
    Onpas aika mielenkiintoinen tuo prosenttijakauma, ainakin 8.8. aamusella. Näyttää siltä, että puolet porukasta ei käy ajoissa vaikka haluaisi, sillä mopoporukat tuntuvat sisäänpäin lämpiävältä kuppikuntaporukalta. Aika suomalaista sinänsä, mutta jotenkin näilläkin palstoilla saa kuvan avoimesta kaikki lajitoverit hyväksyvästä politiikasta silloin kun siviilikuteet vaihtuu ajoasuun. Onko totuus kuitenkin toinen? Miten on, onko Tasarissa jne. valmiit "perheet", joihin ei uusia jäseniä oteta?
    Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.

    Yamaha FJR1300A
    Suzuki GSX750F
    Suzuki GS500E
    Pappa-Tunturi
    Kymco Cobra Cross
    Honda CB125
  13. #13
    Ehkä sitä tykkäisi enemmän ajella vaan ja pitkiä reissuja...teltoissa/mökeissä makoilu kohtuullisessa krapulassa , voishan sitä moottoripyöräilyä harrastaa jotenkin muutenkin.

    Ehkä se tuohon viinanjuontiin kyllästymisen puolelle kallistuu...ainahan parit oluet voi ottaa, mutta siihen se voisi jäädä.
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports
  14. #14
    ei vois vähempää itseäni kiinnostaa...mut ne ketkä siitä tykkää niin sinne vain. ja olenko käynyt? olen ja nähnyt ihan tarpeeksi.. eikä muutenkaan kiinnosta "me ollaan kaikki samaa perhettä, jeee, ihquu" jotenkin kai ei sovi luionteelle tuollaiset "joukko tapahtumat". Radalle menen muiden kanssa, mutta siihenkin pakottaa vain ja ainoastaa käytännön syyt(=halvempaa jakaa kustikset 30-60 kuskin kesken). Tänä vuonna on tuo rata-ajokin jäänyt liian vähälle!
    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  15. #15
    Ei vain oikeasti jaksa kiinnostaa nämä massatapahtumat. Mieluummin ajelen yksikseni pitkiä matkoja tai parin kaverin kanssa lähiympäristössä mutkapätkiä. Olen siis enemmän ns. lonely rider *
  16. #16
    Laitoin ruksin tuohon kohtaan 5 , lienee ehkä lähimpänä omaa ajatusmaailmaa. Tosin kokemuksia on aika vähän, Kontiossa kävin 2001 ja Veteraaniklubin kokkareissa Oulussa 2003. Kontiosta jäi päällimmäisenä mieleen tietynlainen "kerhokeskeisyys" ja tietenkin se yletön viinan kanssa läträäminen ( vaikka Kontio taitaa olla yksi rauhallisimmista kokkareista ). Kun uusiomotoristilla ole niitä "vanhoja ajokavereita" ympäri Suomea, jää se tapahtuma hieman tyhjäksi. Juttukavereita saa tien päällä jos niitä kaipaa ja ovat lisäksi selvin päin...
    En myöskään kaipaa eräelämää/teltassa nukkumista ja kun tuo ohjelmakin on yleensä kategoriaa "kuka pissii pisimmälle", jätän kokkareet väliin.
    Ajatuksena pienkokoontuminen rata-ajon tai EAK -koulutuksen tiimoilta kiinnostaa enemmän...
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  17. #17
  18. #18
    käyn kokoontumisajoissa aina kun aikataulu ja varat antaa myöten. mutta rastitin kohdan 5, koska usein on alkuun (lue ekana iltana) rasittavaa liikuskella naisena yksinään.
    johtunee siitä etten vielä ole ehtinyt tutustumaan riittävän moneen mukavaan keskustelukumppaniin ja yksinään seilatessa alueella tuntuu löytyvän yllättävän monia liian kännisiä epätoivo-eetuja vonkaamassa ja tukkimassa puoliväkisin samaan telttaan. eikä ne penteleet tunnetusti ymmärrä kieltoa kovin herkästi.
    muuten rallit ihan ok, aina löytyy asiallistakin porukkaa ja sen vuoksi sinnikkäästi jatkan ajoissa käymistä, toki mieluiten otan jonkun tuttavan aina mukaani reissuille.
    ****************
    VT750C2 -2000
  19. #19
    - RR-kisoja on tullut kierrettyä toimitsijatehdävissä ja moni kesäinen weekend menee siis moottoriratojen tuntumassa
    - telttamajoitus ei oikein enää jaksa kiinnostaa, tosin vois olla ihan kivaakin vaihtelua --- tarttis varmaan ostaa se teltta
    Sitä tehdään, mistä milloinkin nautitaan ;0)
    Aprilia Shiver 750
  20. #20
    Kukaan ei tykkää minusta...enkä mä kenestäkään, niin parempi ajella itekseen. Pystymettässä yritän käydä kuitenkin, siinä on vielä henkeä.
    No niin, no
  21. #21
    Lainaa (Mopo @ Elo. 09 2005,11:42) kirjoitti
    Pystymettässä yritän käydä kuitenkin, siinä on vielä henkeä.
    Niin jos sen vain joku järjestää

    Tältä legendaariselta tosimotoristien syyskokoontumiselta puuttuu vielä järjestäjä.
    Kipin kapin MP69:n kerhoisäntään Tuomakseen yhteyttä, jos vähänkään tuntuu siltä, että voisit osallistua järjestelypuuhiin.

    -Veijo-
  22. #22
    Ei tuossa ollut sitä vaihtoehtoa joka mulle olisi lähinnä totuutta: ei kiinnosta. En ole mikään laumasielu, ei mua huvita ollenkaan lähteä motoristijoukon kanssa mihinkään viikonloppua viettämään.
  23. #23
    Niin... toiset on vaan niin antisosiaalisia. Niin kuin meikäläinen. Töissä joutuu olemaan ihan riittävästi ihmisten kanssa, joiden seura ei pätkääkään kiinnosta. Niinpä vietän mielelläni vapaa-aikani aika hissun kissun itsekseni. Kaveeraamisen suhteen olen saakutin nirso.

    Ei siinä etteikö joskus kiinnostais, mutta nykyisin aika harvakseltaan. Ehkä muutamia kertoja vuodessa, eikä ikinä kyllä tuntemattomien kanssa.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  24. #24
    Vaihtoehdot 1, 5 ja 6.

    Mun mielestä turhan kallista, ei kiinnosta oikeesti kenellä on pisin munanjatke ja mistä lähtee isoimmat äänet jne, eikä sopivaa porukkaa tunnu löytyvän, kun kaikki tahtoo aina vaan ottaa kuppia illat.



    2008 -> CBR 600
    2004 - 2008 ZZR 250
  25. #25
    Lainaa (vepa @ Elo. 09 2005,13:02) kirjoitti
    Tältä legendaariselta tosimotoristien syyskokoontumiselta puuttuu vielä järjestäjä.
    Kipin kapin MP69:n kerhoisäntään Tuomakseen yhteyttä, jos vähänkään tuntuu siltä, että voisit osallistua järjestelypuuhiin.
    Järjestäjä löytyi. Myöhemmin lisää mp69:n nettisivulla.
  26. #26
    En jaksa ryypätä,enkä jaksa katsoa sitä.Silloin on parempi olla omissa oloissa ja omissa menoissa.

    Sama koskee tämän populaation touhuja,joten kerta Jysäriä ja kerta Tusaria on riittänyt.Samaan syssyyn myös tuo kauden päätösreissu perinteiseen Tallinnaan.
    Ei kiitos.
  27. #27
    Jotenkin tuosta ryyppäämisestä sai jo pentuna niin tarpeekseen ettei enää jaksa. Lähes selväpäisiä (kyllähän nyt saunassa muutamat bisset vedetään) kokoontumisia ei taida olla olemassakaan ja minä kun en paatuneena ateistina mihinkään v*tun herätysmopoiluihin lähde.

    Toinen syy on ajan puute. Koko viikonlopun reissut ovat aina vähän hankalia kun aina on muita kiireitä ja joskus olisi kiva vähän levätäkin.

    Näistä syistä johtuen meikäläisen kokoontumisajot rajoittuvat lähinnä Orgin torstaikahveihin. Siellä ei tarvitse läträtä viinan kanssa ja ennen kaikkea ei tarvitse katsella toisten läträämistä. Aikaakin menee vain muutama tunti, joten sen järjestäminen on todella helppoa koko viikonloppuun verrattuna. Ja mikä parasta, silloin keskitytään olennaiseen eli ajamiseen eikä vain katsella kännissä kuinka kiihottavalta se uusi Saksasta tilattu slipari näyttääkään loppuillasta.

    Ei mulla sinällään ole mitään kosteita kokoontumisia vastaan, mutta Suomen kesä on niin lyhyt, että sen käyttää mieluummin ajamiseen kuin dokaamiseen. Talvella on sitten aikaa juoda.

    Ja sitten kun ei kesällä ole tullut juotua kiintiötä täyteen niin kiintiön voi täyttää kertaheitolla vaikkapa eräällä mopoilijoiden mopottomalla risteilyllä marraskuussa.
  28. #28
    Käytän vähäisen vapaa-aikani mieluummin itse asiaan, eli ajamiseen . Ei innosta jumittaa viikonloppua jossain keskellä ei mitään känniläisiä katsellen. Mopomatkailu, jossa maisemat vaihtuu on tärkeämpää !
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  29. #29
    En vaan ole laumasielu, mieluiten mopottelen itekseni.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (TuuliTytto @ Elo. 11 2005,10:10) kirjoitti
    Vaihtoehdot 1, 5 ja 6.
    Mun mielestä turhan kallista, ei kiinnosta oikeesti kenellä on pisin munanjatke ja mistä lähtee isoimmat äänet jne, eikä sopivaa porukkaa tunnu löytyvän, kun kaikki tahtoo aina vaan ottaa kuppia illat.

    Joo... ryypätä voi kotonakin - miksi sitten moporeissulla? Ihmettelen tuota reissujen hinnoittelua. Miksei voida lähteä siitä ajatuksesta, että tarjotaan mahis majoittua mihin lystää eli kerrotaan vaihtoehdot julki ja jengi sitten itse hommaa majoituksen, jos ylipäänsä on jäämässä yöksi. Sitten kun omaa vielä niin olemattoman pienen pippelin/mopomopon, ettei niillä ilkeä brassailla!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen