Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 71:een 71:sta
  1. #61
    vähän aiheen vierestä, mutta eiköhän jokainen motoristi voisi lähettää mailin jollekin liikennevaliokunnan jäsenelle, missä vaadittaisiin lakimuutosta jossa motoristeilla on oikeus käyttää bussikaistoja (kuten mm. Englannissa) *---> saataisiin lisää ainakin kateellisia kotilokuskeja kun kaupungien sisäänajoteillä aamuruuhkassa päästeltäis bussikaistoja. *
    No, eihän se mikä toimii vaikka Lontoossa voi millään toimia Suomessa, mutta saisipas lainvalmistelijatkin vähän ajateltavaa, että säädösten kiristäminen ei aina ole ainoa vaihtoehto.
  2. #62
    Lainaa (kaikas @ Elo. 10 2005,07:38) kirjoitti
    Lainaa (MikaL @ Elo. 09 2005,23:53) kirjoitti
    Mutta ei tässä ole kyse siitä kiristämisestä,
    en vain ole koskaan törmännyt tilanteeseen missä
    toi splittaaminen oikeasti olisi mitään auttanut
    pitkässä juoksussa.
    Et sitten ole varmaan käynyt kattomassa ralleja esimerkiksi Killerin pätkällä, jonne yleensä on monen kilometrin autojonot, jotka pyörällä voi kätevästi ohittaa. Toki varovaisuutta noudattaen.

    Toki autollakin voi mennä jo monta tuntia etukäteen paikalle tai käyttää bussikuljetusta, joka pääsee paikalle omaa kaistaansa.
    en
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  3. #63
    Lainaa (tonkain @ Elo. 10 2005,00:22) kirjoitti
    Jaa.. ei taida olla tarvetta soitella kenellekekään jos tuota omaa postaustani itkette, laillistahan se on ohitella ihan miten sattuu keltaisen viivan kohdalla ja vaikka vastaan tulee 10 auton jono niin silti ihan pokkana tungetaan edelle "pimeä ohitus" tyyliin ison pakun takaa ihan kuin luotettaisiin että vastaan tulevat väistää.
    Rakas tonkain. Sinun ei tarvitse olla huolissasi muiden ajamisesta, keskity vain omaasi.

    Jos laki on tyhmä, silloin lakia rikotaan. Keltaiset sulkuviivat ovat pyörällä ajaessa lähinnä vitsi. Erityiseti 2+1 kaistaisella ohitustiellä on 1 kaistaa ajavalla koko matkan keltainen sulkuviiva, vaikka vasemmalla olisi 2 (kaksi) tyhjää ohituskaistaa. Älytöntä, jota minä ainakaan en noudata.

    Pyörät myöskin kiihtyvät nopeasti ja mahtuvat pienestä välistä, joten ohitustyyli voi poiketa autolla ohittamisesta. Kuinka vitun paljon sitä tilaa täytyy sivuille jättää? 1m vai 10m? Itselleni riittää mainiosti tuo 1metri, eikä sinun siitä tarvitse huolehtia, vaan arvioin itse oman riskini. *
  4. #64
    Kouluttaja
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2003
    Tanpere
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (iama @ Elo. 09 2005,17:05) kirjoitti
    Tuon jutun kirjoittanut "toimittaja" on Aamulehden avustaja, sellainen 60-vuotias ukko jostain Pohjois-Pirkanmaan maaseudulta (olisikohan Vilppula tai jotain) ja tunnetusti asenteiltaan aito idiootti.
    Taidan lopettaa Aamulehden tilaamiseen. V*ttu, mikä tyyli kirjoitella. En mä viitti tollasta skeidaa jatkuvasti lueskella.
  5. #65
    Tässä vielä lisää mielipiteitä splittauksesta. Mitähän se laki sitten oikein asiasta sanookaan?

    http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-2.html#2.5
    Mitä TRIUMPH on suomeksi?
  6. #66
    Kakaristosta kun lähdin kohti Jämsää niin liikenteen ohjaaja huikkas vaan että mee sitten varovasti ja varovastihan sitä oli mentäväkin. Osa vastaantulijoista selvästi ei pitänyt siitä että joku pääsee joustuisammin ja ketterämmin menemään. Niitä sai sitten väistellä.
  7. #67
    Lainaa kirjoitti
    Jos laki on tyhmä, silloin lakia rikotaan. Keltaiset sulkuviivat ovat pyörällä ajaessa lähinnä vitsi. Erityiseti 2+1 kaistaisella ohitustiellä on 1 kaistaa ajavalla koko matkan keltainen sulkuviiva, vaikka vasemmalla olisi 2 (kaksi) tyhjää ohituskaistaa. Älytöntä, jota minä ainakaan en noudata.
    Oletkohan koskaan ajatellut, että mikä on ohituskaistan perimmäinen idea? Ei ainakaan se, että voi ohittaa turvallisesti tietäen, että yksikään puupää ei tule samalla kaistalla vastaan.

    On se hyvä, että edes motarille ovat laittaneet kaiteet väliin, niin ei tule lisää näitä elämyksiä.
  8. #68
    Lainaa (MoottoriTurpa @ Elo. 11 2005,14:47) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Jos laki on tyhmä, silloin lakia rikotaan. Keltaiset sulkuviivat ovat pyörällä ajaessa lähinnä vitsi. Erityiseti 2+1 kaistaisella ohitustiellä on 1 kaistaa ajavalla koko matkan keltainen sulkuviiva, vaikka vasemmalla olisi 2 (kaksi) tyhjää ohituskaistaa. Älytöntä, jota minä ainakaan en noudata.
    Oletkohan koskaan ajatellut, että mikä on ohituskaistan perimmäinen idea? Ei ainakaan se, että voi ohittaa turvallisesti tietäen, että yksikään puupää ei tule samalla kaistalla vastaan.

    On se hyvä, että edes motarille ovat laittaneet kaiteet väliin, niin ei tule lisää näitä elämyksiä.
    Luitko tuon viestin mihin vastasit?

    "vaikka vasemmalla olisi 2 TYHJÄÄ ohituskaistaa"

    Eli tilanne, jolloin ketään ei tule vastaan. Minä ainakin ohitan, sulaa tyhmyyttä jättää turvallinen ohituspaikka hyödyntämättä, oli keltaiset viivat tai ei.
    Rakastan Itseäni
  9. #69
    Lainaa (Gixxerrr @ Elo. 11 2005,15:05) kirjoitti
    Lainaa (MoottoriTurpa @ Elo. 11 2005,14:47) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Jos laki on tyhmä, silloin lakia rikotaan. Keltaiset sulkuviivat ovat pyörällä ajaessa lähinnä vitsi. Erityiseti 2+1 kaistaisella ohitustiellä on 1 kaistaa ajavalla koko matkan keltainen sulkuviiva, vaikka vasemmalla olisi 2 (kaksi) tyhjää ohituskaistaa. Älytöntä, jota minä ainakaan en noudata.
    Oletkohan koskaan ajatellut, että mikä on ohituskaistan perimmäinen idea? Ei ainakaan se, että voi ohittaa turvallisesti tietäen, että yksikään puupää ei tule samalla kaistalla vastaan.

    On se hyvä, että edes motarille ovat laittaneet kaiteet väliin, niin ei tule lisää näitä elämyksiä.
    Luitko tuon viestin mihin vastasit?

    "vaikka vasemmalla olisi 2 TYHJÄÄ ohituskaistaa"

    Eli tilanne, jolloin ketään ei tule vastaan. Minä ainakin ohitan, sulaa tyhmyyttä jättää turvallinen ohituspaikka hyödyntämättä, oli keltaiset viivat tai ei.
    LUIN! Ja tarkkaan luinkin, kun en ollut aluksi uskoa.

    Olen ilmeisesti kukkahattu, koska en pidä hyväksyttävänä ajaa vastavirtaan kaistaa, joka on tehty sitä varten, että voi ohittaa ilman vastaan tulevaa liikennettä.

    Ainakin tässä Tampereen ympäristössä kyseiset ohituskaistat on ylä-/alamäkeen tulosuunnasta riippuen, jolloin näkyvyys ei todellakaan ole kovin pitkä. Tällaisissa paikoissa ohituskaista on asiaa, kun voi ohittaa luottaen siihen, että vastaan tulevaa liikennettä ei ole.

    No ainahan sitä voi lohduttauta 200 km/h nokkakolarin jälkeen sillä, että vieressä oli tyhjä kaista.
  10. #70
    Lainaa (MoottoriTurpa @ Elo. 11 2005,15:32) kirjoitti
    Lainaa (Gixxerrr @ Elo. 11 2005,15:05) kirjoitti
    Lainaa (MoottoriTurpa @ Elo. 11 2005,14:47) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Jos laki on tyhmä, silloin lakia rikotaan. Keltaiset sulkuviivat ovat pyörällä ajaessa lähinnä vitsi. Erityiseti 2+1 kaistaisella ohitustiellä on 1 kaistaa ajavalla koko matkan keltainen sulkuviiva, vaikka vasemmalla olisi 2 (kaksi) tyhjää ohituskaistaa. Älytöntä, jota minä ainakaan en noudata.
    Oletkohan koskaan ajatellut, että mikä on ohituskaistan perimmäinen idea? Ei ainakaan se, että voi ohittaa turvallisesti tietäen, että yksikään puupää ei tule samalla kaistalla vastaan.

    On se hyvä, että edes motarille ovat laittaneet kaiteet väliin, niin ei tule lisää näitä elämyksiä.
    Luitko tuon viestin mihin vastasit?

    "vaikka vasemmalla olisi 2 TYHJÄÄ ohituskaistaa"

    Eli tilanne, jolloin ketään ei tule vastaan. Minä ainakin ohitan, sulaa tyhmyyttä jättää turvallinen ohituspaikka hyödyntämättä, oli keltaiset viivat tai ei.
    LUIN! Ja tarkkaan luinkin, kun en ollut aluksi uskoa.

    Olen ilmeisesti kukkahattu, koska en pidä hyväksyttävänä ajaa vastavirtaan kaistaa, joka on tehty sitä varten, että voi ohittaa ilman vastaan tulevaa liikennettä.

    Ainakin tässä Tampereen ympäristössä kyseiset ohituskaistat on ylä-/alamäkeen tulosuunnasta riippuen, jolloin näkyvyys ei todellakaan ole kovin pitkä. Tällaisissa paikoissa ohituskaista on asiaa, kun voi ohittaa luottaen siihen, että vastaan tulevaa liikennettä ei ole.

    No ainahan sitä voi lohduttauta 200 km/h nokkakolarin jälkeen sillä, että vieressä oli tyhjä kaista.
    Kyllä tuo minusta kukkahatulta vaikuttaa.

    En itse tee noin, mutta ei tuo nyt ketään vaaranna jos on kaksi tyhjää vastaantulevien kaistaa.

    ~SV1000N~
  11.  
  12. #71
    ite olin kotilon kyytis sattuneesta syystä * rallia kahtomas.. kyllä muaki vitutti ku ne mopoilla meni jonon ohi, ei siinä muuten mitää mutta ois tahtonu itekki olla mopolla matkassa *
    Kawasaki Ninja ZX-10R
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123