Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 71:sta
  1. #1
    Tässä tampesterilaisten mainiota aamulukemista tilaamattomille pätkä tämän aamun urheilu -sivujen uutisesta.

    Moottoripyörät pelottelivat ralliruuhkassa (Aamulehti 7. elokuuta 2005)

    "... Tunnin kuluttua samalla kaistalla seisoi kilometrien suma, jonka pää oli Jämsän risteyksessä. Ralli siirtyi Jämsän keskustan pohjoispuolelle ja katsojat pyrkivät sen perään.
    Sumasta löytyivät muun liikenteen säikyttelijätkin. Moottoripyörillä rallia seuraavat ajoivat autoruuhkan ohi vaikka väärää kaistaa luottaen siihen, että vastaantulevat väistävät ihan tien laitaan.
    -Heidän mielestään keskellä tietä on kolmas kaista, [vanhempi konstaapeli] Uotila tulkitsi.
    Ysitietä valvova Tampereen liikennekeskus näki Partalanmäen kamerastaan, että tie oli tukossa tunteja - autojono eteni mateluvauhtia."

    *huoh* Kyllä se ulkomailla on sentään hienoa ajella kun autoilijat ANTAVAT TIETÄ jonoa ohittaville moottoripyöräilijöille, eikä kukaan vedä hernettä nenään siitä että itse ei pääse kotilollaan eteen- eikä taaksepäin

    Suomessa se nyt vaan ilmeisesti on niin että "mateluvauhtia" etenevän autojonon ohi ajaminen on suurin rike mitä voi tehdä - luonnollisestihan jonon saattaminen mahdollisimman pitkäksi lisäämällä siihen myös moottoripyörät on ainoa oikea ratkaisu. "Ei se mitään että minä olen jumissa tässä jonossa, kunhan kukaan myöhemmin tullut ei pääse ennen perille. Perkele."

    Noh, siinähän matelevat *
    Try again. Fail again. Fail better.
  2. #2
    Kattelin kans tota teksiä, ei ihan otsikko ja tekstin sisältö täsmää. Otsikolla suurinpiirtein tyrmätään meijät ku sanottii että motoristit pelotteli ja teksissä hädin tuskin mitää sanotaa. Aivan, kateellisia kotilokuskeja
    Jarrut on vauhdin surma!
    Kyllä siinä muavia pitää olla!

    Yamaha YZF-R1 -09
  3. #3
    Höh. Ihan turhaa suunpieksentää tommonen mopokuskien parjaaminen.
    Se jonon ohitelu nyt vaan kuuluu yhdeksi mopoilun luontaiseduista.



    Only a motorcyclist knows why a dog rides with his head out the window!

    Happiness is like peeing your pants - everyone can see it but only you can feel it's true warmth.
  4. #4
    Ënsin ollaan tien pielessä kahden promillen känässä ihmettelemässä 200km/h ohi luisuvia autoja, ja sitten pelätään ohi meneviä mopoja.
  5. #5
    Lainaa (affi @ Elo. 07 2005,16:15) kirjoitti
    Höh. Ihan turhaa suunpieksentää tommonen mopokuskien parjaaminen.
    Se jonon ohitelu nyt vaan kuuluu yhdeksi mopoilun luontaiseduista. *
    Siis taas joku "villin lännen" kirjoittamanton sääntö?
    Taas meni munkin ajelut vaikeammiksi kun kotilo-kuskit pitää mua häirikkönä...
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  6. #6
    Lainaa (Luolis @ Elo. 07 2005,15:46) kirjoitti
    Moottoripyörillä rallia seuraavat ajoivat autoruuhkan ohi vaikka väärää kaistaa luottaen siihen, että vastaantulevat väistävät ihan tien laitaan.
    -Heidän mielestään keskellä tietä on kolmas kaista, [vanhempi konstaapeli] Uotila tulkitsi.
    Konstaapeli Uotila on syytä lähettää käymään lenkki Itävalta-Italia-Sveitsi-Ranska-Saksa.

    Sitten häneltä voi kysyä, miten moottoripyöräilijät EU:ssa ajavat?
    ... jotain piti muistaa
  7. #7
    Lainaa (MikaL @ Elo. 07 2005,16:53) kirjoitti
    Lainaa (affi @ Elo. 07 2005,16:15) kirjoitti
    Höh. Ihan turhaa suunpieksentää tommonen mopokuskien parjaaminen.
    Se jonon ohitelu nyt vaan kuuluu yhdeksi mopoilun luontaiseduista. *
    Siis taas joku "villin lännen" kirjoittamanton sääntö?
    Taas meni munkin ajelut vaikeammiksi kun kotilo-kuskit pitää mua häirikkönä...
    Pitäsköhän sun lopettaa moottoripyöräily jos se niin vaikeaa on? Lanesplittaamisesta ei oikeasti ole haittaa kenellekään. Suomalaisliikenteen luonteeseen vaan tuntuu kuuluvan sitkeänä osana minäminä-asenne ja joustamattomuus; jos minä en voi niin sitten muutkin saa olla ilman...
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  8. #8
    "Mopoilijat ja polkupyöräilijät pelottelivat"

    Mitenköhän autoilijat olisivat suhtautuneet oikealta ohittaviin mopoihin tai polkupyöriin? Näillä vehkeillä ohittaminen oikealta on jopa laillista. Vaikka Suomi on sarvikuonojen maa, niin kulttuurin muuttaminen alkaa jokaisesta omasta itsestään. Näytetään me esimerkkiä ajoimme sitten polkupyörällä, mopolla, moottoripyörällä tai autolla.

    -Veijo-
  9. #9
    Lainaa (seku @ Elo. 07 2005,17:20) kirjoitti
    Lainaa (Luolis @ Elo. 07 2005,15:46) kirjoitti
    Moottoripyörillä rallia seuraavat ajoivat autoruuhkan ohi vaikka väärää kaistaa luottaen siihen, että vastaantulevat väistävät ihan tien laitaan.
    -Heidän mielestään keskellä tietä on kolmas kaista, [vanhempi konstaapeli] Uotila tulkitsi.
    Konstaapeli Uotila on syytä lähettää käymään lenkki Itävalta-Italia-Sveitsi-Ranska-Saksa.

    Sitten häneltä voi kysyä, miten moottoripyöräilijät EU:ssa ajavat?
    Niin, siis mahtuuhan siihen omallekin kaistalle tai keskiviivan tutumaan kotilon viereen, jos vaan kotilo ei aja keskiviivan tuntumassa. Varmaan tuossakin on ollut vaan kyse siitä, että tiukkapipoisimmat 'närkästyneet' kotilokuskit on kiilanneet keskiviivan tuntumaan ja pakottaneet mopot koukkimaan. Voihan sittä tietty himmata ennen pikkusielun pyhää lehmää, mutta jos sopivasti vasta kohdalla kuski kiilaa, niin eihän siinä auta kuin koukkia. Aika ahtaaksi urautuneet näyttäis olevan vanhemman konstapelinkin asenteet, jos tommoisia kommentteja päästelee julkisestikin. Hieman pragmaattisempi ote ei varmaan olis pahitteeksi, varsinkin jos kerran matelevan liikenteenkin on hoksannut ihan itse.

    Edit: Niin tai siis mitälie konstaapeli oikeasti sanotuntkaan, sillä tuon kirjoitelman toimittajan asennehan tuossa enemmän näkyy. Lieköhän toimittaja ollut itse yksi niistä jonossa herneytyneistä ja splittausta hankaloittaneista kotilokuskeista, siltä ainakin tuon riipustuksen perusteella tuntuu. Sitten kun ei ole saatukaan mopottikuskia pysäytettyä, on pitänyt mennä itkemään asiasta poliisisedälle...

    Noh, samat sanat, että sielläpähän madelkoot kotiloidensa kanssa.



  10. #10
    Seuraavaksi iltamalehdessä lööppi: Muurahaiset pelottivat citymaasturikuskin, joka odotti liikennevalojen vaihtumista! Eduskuntakysely tekeillä liikennesääntöjä noudattamattomien muurahaislegioonien saamiseksi kuriin. "Törkeää etuilua, minä olen sentään taistellut liike-elämän korkeimmille portaille läpi koko hierarkkisen viidakon!", tuskailee toimittajamme haastattelema toimitusjohtaja Carl-Einar Andström-Helevatti...
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  11. #11
    Tiedetäänkö kenenkään saaneen moottoripyörällä splittaamisesta sakkoja Jyväskylässä?

    Missäs se pelotteluosio tuossa oli? Pelottiko jutun kirjoittajaa, että joku pääsee nopeammin kotiin ?
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  12. #12
    ObiVanKenobi
    Lainaa (jarim @ Elo. 07 2005,17:33) kirjoitti
    Lainaa (MikaL @ Elo. 07 2005,16:53) kirjoitti
    Lainaa (affi @ Elo. 07 2005,16:15) kirjoitti
    Höh. Ihan turhaa suunpieksentää tommonen mopokuskien parjaaminen.
    Se jonon ohitelu nyt vaan kuuluu yhdeksi mopoilun luontaiseduista. *
    Siis taas joku "villin lännen" kirjoittamanton sääntö?
    Taas meni munkin ajelut vaikeammiksi kun kotilo-kuskit pitää mua häirikkönä...
    Pitäsköhän sun lopettaa moottoripyöräily jos se niin vaikeaa on? Lanesplittaamisesta ei oikeasti ole haittaa kenellekään. Suomalaisliikenteen luonteeseen vaan tuntuu kuuluvan sitkeänä osana minäminä-asenne ja joustamattomuus; jos minä en voi niin sitten muutkin saa olla ilman... *
    Sillä on varmaan niin isot laukut et mopo on lähes auton kokoinen eikä mahdu splittaamaan, ja kyllähän se vähän varmaan harmittaa jos joutuu jonossa mateluvauhtia ajamaan, välillä ehkä jopa pysähtymään..
  13. #13
    Lainaa (ObiVanKenobi @ Elo. 07 2005,20:36) kirjoitti
    Lainaa (jarim @ Elo. 07 2005,17:33) kirjoitti
    Lainaa (MikaL @ Elo. 07 2005,16:53) kirjoitti
    Lainaa (affi @ Elo. 07 2005,16:15) kirjoitti
    Höh. Ihan turhaa suunpieksentää tommonen mopokuskien parjaaminen.
    Se jonon ohitelu nyt vaan kuuluu yhdeksi mopoilun luontaiseduista.
    Siis taas joku "villin lännen" kirjoittamanton sääntö?
    Taas meni munkin ajelut vaikeammiksi kun kotilo-kuskit pitää mua häirikkönä...
    Pitäsköhän sun lopettaa moottoripyöräily jos se niin vaikeaa on? Lanesplittaamisesta ei oikeasti ole haittaa kenellekään. Suomalaisliikenteen luonteeseen vaan tuntuu kuuluvan sitkeänä osana minäminä-asenne ja joustamattomuus; jos minä en voi niin sitten muutkin saa olla ilman...
    Sillä on varmaan niin isot laukut et mopo on lähes auton kokoinen eikä mahdu splittaamaan, ja kyllähän se vähän varmaan harmittaa jos joutuu jonossa mateluvauhtia ajamaan, välillä ehkä jopa pysähtymään..
    On sitä nähty miten peräkkäin splittasivat Goldwingillä ja jollain HD:n matkamallilla. Lähinnä sekin säikäytti niitten kuskien puolesta, alkoi olla jo aika pienet marginaalit vaikka täällä Ranskassa lähes kaikki antaa tietää splittaajille.

    Maineestaan huolestuneille suosittelen mopon myymistä.

    Kaikki splittaamaan vaan.
  14. #14
    On splittaamista ja splittaamista. Mun mielestä (ketään tuskin kiinnostaa, mutta kirjoitan kuitenkin) valoissa splittaaminen on ihan ok. Ruuhkassa taas, riippuu ruuhkasta. Ennen kun oli Lahti-Heinola välissä ohituskaistat, niin siinä splittasi autotkin ruuhkassa aina ohituskaistalle ja sumputti 2->1 kaistaan siirtymän. Ohituskaistan alussa hirveä kilvanajo toistasataa ohituskaistan loppuun ja sitten liinat kiinni. Ja porukka yrittää palata omalle kaistalle ja kaistalla olevat pitävät kynsin hampain kiinni omasta paikasta. Ei hirveän joustavaa.
  15. #15
    Lainaa (jusku @ Elo. 07 2005,16:40) kirjoitti
    Ënsin ollaan tien pielessä kahden promillen känässä ihmettelemässä 200km/h ohi luisuvia autoja, ja sitten pelätään ohi meneviä mopoja.
    "Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37

    "Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
  16. #16
    Tulipa sitten lauantaina Jämsässä säikyteltyä tuota toimittajaparkaa. Lehden kuvakin näytti olevan Kakariston ja Jämsän välistä, itse tulin osana n. 20 pyörän letkaa jonon ohi ja ihmettelin hieman kotilokuskien (ja -matkustajien) asennetta, niin ohitettavien kuin vastaantulijoidenkin. Jonossa seisovien autojen ympärillä porukka seisoskeli osin vastaantulijoiden kaistalla, auto oli tietysti parkkeerattu aivan oman kaistan vasempaan reunaan. Vastaantulijoilla taas näytti olevan vaikeuksia ajaa siellä oman kaistan oikeassa reunassa. Hieman tuohon saattoi vaikuttaa se, että osa pätkästä oli uutta asfalttia josta puutui maalaukset.

    Minun mielestäni mopojono eteni aivan turvallisesti, vastaantulijoille annettiin tilaa ja vauhti pidettiin sellaisena ettei kellekkään aiheutettu vaaraa. Peukalo ojossa seisovien määrästä päätelleen kateutta kyllä aiheutettiin...

    Paria juttua lisäksi ihmettelen:
    - miksi ne kotilot seisoi siinä jonossa kun n. 2 km ysitien länsipuolella kulkevalla Kuorevesi-Jämsä tiellä oli aivan tyhjää. Ouninpohjan lähdön ja Jämsän välissä on neljä liittymää ko. tielle. (Itse en sinne mennyt heti Kakaristosta koska liittymä oli hetken suljettuna kun joku onneton kotilokuski teloi mopopoliisin...)
    - miksi mp-poliisi veti letkan keskiviivan päällä ainakin kahdelle eri pätkälle jos kerran on niin vaarallista? Ja se polliisipoika oikein kädellä huitoi että perään sieltä!
  17. #17
    Lainaa (kmpu @ Elo. 07 2005,22:35) kirjoitti
    Paria juttua lisäksi ihmettelen:
    - miksi ne kotilot seisoi siinä jonossa kun n. 2 km ysitien länsipuolella kulkevalla Kuorevesi-Jämsä tiellä oli aivan tyhjää. Ouninpohjan lähdön ja Jämsän välissä on neljä liittymää ko. tielle. (Itse en sinne mennyt heti Kakaristosta koska liittymä oli hetken suljettuna kun joku onneton kotilokuski teloi mopopoliisin...)
    - miksi mp-poliisi veti letkan keskiviivan päällä ainakin kahdelle eri pätkälle jos kerran on niin vaarallista? Ja se polliisipoika oikein kädellä huitoi että perään sieltä!
    Try again. Fail again. Fail better.
  18. #18
    Lainaa (kmpu @ Elo. 07 2005,22:35) kirjoitti
    - miksi mp-poliisi veti letkan keskiviivan päällä ainakin kahdelle eri pätkälle jos kerran on niin vaarallista? Ja se polliisipoika oikein kädellä huitoi että perään sieltä!
    Oikeeta peliä! Vai halusikohan se vain pilata kaikkien maineen... yhyy yhyy yhyyyy... * Lopetan ajokauden tähän.
  19. #19
    Lainaa (jusku @ Elo. 07 2005,23:00) kirjoitti
    Lainaa (kmpu @ Elo. 07 2005,22:35) kirjoitti
    - miksi mp-poliisi veti letkan keskiviivan päällä ainakin kahdelle eri pätkälle jos kerran on niin vaarallista? Ja se polliisipoika oikein kädellä huitoi että perään sieltä!
    Oikeeta peliä! Vai halusikohan se vain pilata kaikkien maineen... yhyy yhyy yhyyyy... Lopetan ajokauden tähän.
    Ei perkules, meninkö ansaan?
  20. #20
    Lainaa (MikaL @ Elo. 07 2005,16:53) kirjoitti
    Lainaa (affi @ Elo. 07 2005,16:15) kirjoitti
    Höh. Ihan turhaa suunpieksentää tommonen mopokuskien parjaaminen.
    Se jonon ohitelu nyt vaan kuuluu yhdeksi mopoilun luontaiseduista.
    Siis taas joku "villin lännen" kirjoittamanton sääntö?
    Taas meni munkin ajelut vaikeammiksi kun kotilo-kuskit pitää mua häirikkönä...
    Herra siunaa ja varjele.

    Toivottavasti toi oli vaan paska läppä. Rallit ja jonot ovat turhia, kuten myös sinä tuollaisten mielipiteiden perusteella.
    Heinäpään Härkä, zx-10r
  21. #21
    kaveri oli katsomassa ajoja,kun toi tänään takaisin lainaamani
    ajovarusteet kertoi tuon saman jutun että jossain moottoripyöräpoliisi nimenomaan keräsi noi 20-pyöräilijää ja sitten
    lähdettiin, ja teki sen useamman kerran ja miksei tekisi ihmettelen
    jos se saa jonkun kateeliseksi, sillä eikö tuo tapahtuma ole järjestetty jo niin monta kertaa että ainakin siellä ennenkin käyneet osaavat varautua jonotukseen, ja miksi vielä pyöräkansan on lisättävä noita jonoja jos kerran tilaa löytyy.

    ja onneksi on vielä virkavallassakin niitä jotka osaavat käyttää tuota jo unholaan mennyttä "maalaisjärkeä" koska kaikki eivät
    voi millään tajuta oli tilanne mikä hyvänsä niin körötellään vaikka
    jonossa jos kerran "laki" niin sanoo.

    mitä tulee tuohon surullisen kuuluisaan LAHTI-HEINOLA väliin
    sielläkin olis maalaisjärjen käyttö todella tarpeen,viimekesänä
    siellä hikoiltiin kun näytti olevan juuri silloin valvova "silmä"
    paikalla, ja käsitääkseni sen takia kun kuulemma KAIKKI
    moottoripyöräilijät ajavat keskiviivaa pitkin tolkuttomalla nopeudella, eli siinnäkin jotkut m-pyöräilijät eivät tajua että
    kun on mahdollisuus käyttä tuota konstia niin sitten päästellään tuhatta ja sataa ja vielä kuulemma "keulitaan" no sanompa
    taas että meitä on moneksi jane.......
  22. #22
    Aiheen vierestä:muitten huomioon ottaminen maksaa
    aina sulle (huomaavaiselle) mainetta, kunniaa tai tms.
    Huomaavaisena mopoilijana olen yrittänyt parkkeerata
    ns. (sopivasti ruudun viereen) säästääkseni puutteellista
    parkkitilaa... taas se maksoi 40 egee :-( *Iso V.... nyt 1
    mopo per ruutu niin oppivat saatanat mitä parkki tila oikeesti
    maksaa....

    Tulihan taas katkeran tilitys
  23. #23
    Lainaa (Vince TB @ Elo. 07 2005,23:21) kirjoitti
    Herra siunaa ja varjele.

    Toivottavasti toi oli vaan paska läppä. Rallit ja jonot ovat turhia, kuten myös sinä tuollaisten mielipiteiden perusteella.
    Nyt tais Vinceltä lipsahtaa tuo aloitus väärään foorumiin vaikka sunnuntai onkin

    Suomessa on nähtävästi vielä tuo lainsäätäjä pikkasen jälkijunassa jos kerta tuo "splittaaminen" on lain mukaan sallittua muualla - meillä se kaiketi on vielä lainvastaista - *korjatkaa nyt joku mulle jos oon väärässä...siis saako noin tehdä lain mukaan ja missä tilanteessa kun en itse ainakaan ole tiennyt tämmöisestä mahdollisuudesta? Jos poliisi ohjaa toimintaa se on eri asia mutta ei se tarkoita että sen jälkeen sitä saa tehdä "laillisesti" ja "maalaisjärjen" avulla omin päin missä tahansa...

    Juu, tekee sitä kaikki silti...herkkää on *
    Itse tuohon artikkeliin liittyen eli jos poliisi ohjasi mp-letkan autojen välistä niin sitten he eivät sitä tienneet ja siitä varmaan tuo reaktio on tullut. Ja varmasti ne on säikähtäneetkin oikeasti jos yhtä-äkkiä 20 mopoa tulee letkassa siitä mistä ei normaalisti saa ajaa.

    Mutta en minä nyt ihan turha oo - työnantaja ainakin soittaa perään jos mua ei ajoissa töihin kuulu ja kyllä tuo eukkokin perään on soitellut jos ei oo näkyny...ja rallejakin tarvitaan.

    Lainaa kirjoitti
    Sillä on varmaan niin isot laukut et mopo on lähes auton kokoinen eikä mahdu splittaamaan, ja kyllähän se vähän varmaan harmittaa jos joutuu jonossa mateluvauhtia ajamaan, välillä ehkä jopa pysähtymään.. *
    Just näin, harmittaa niin vietävästi*
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  24. #24
    Nyt joku jolla on sana hallussa ja oli osallisena splittaamiseen, heti kirjottamaan asiallinen vastine lehteen. Turha täällä on mutista ja mussuttaa.
    Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
  25. #25
    Lainaa (MikaL @ Elo. 08 2005,00:17) kirjoitti
    siis saako noin tehdä lain mukaan ja missä tilanteessa kun en itse ainakaan ole tiennyt tämmöisestä mahdollisuudesta? Jos poliisi ohjaa toimintaa se on eri asia mutta ei se tarkoita että sen jälkeen sitä saa tehdä "laillisesti" ja "maalaisjärjen" avulla omin päin missä tahansa...
    Ei saa splitata lain mukaan, siit oli pitkät jutut jossain toisessa ketjussa jo. Yks ajoneuvo per kaista tai jotain meni se juttu silleen virallisesti.

    En tiä ketään kuka ois saanu "oikeasta" splittaamisesta tai seisovan jonon ohittamisesta sakkoja vaikka onki käyttänyt maalaisjärkeä. Tuskin kyttä sakottaa ketään redneck-karavaanariakaan siitä että se vetää muutaman sata metrii motarin pientareella ja päästää jonon ohitse ja rikkoo törkeesti lakia. Vtn karavaanarit.

    edit: MikaL, ei se avaus menny väärään foorumiin, joskus käy vaan niin hassusti, että normaalisti käyttämäni täytesanat muuttuvat epäselväksi tähtiviidakoksi, v***u.



    Heinäpään Härkä, zx-10r
  26. #26

    Ne on ne vitun toimittajat, jotka ensin muotoilee raflaavan otsikon ja ei sen jälkeen sano yhtään mitään. Kun ne ei ymmärrä mistään mitään, vaikka luulottelevat ymmärtävänsä ja tietävänsä.

    Omia sanomisiani on lehtijutun tekijä kerran vääristelly oikein kunnolla. Ei auttanut jälkikäteen kysyä korjausta.

    Mutta ei auta kuin olla tuon julkisen sanan kanssa hyvissä väleissä ja kylla ne kirjoittaa enimmäkseen asiaa. Onneksi.



    Pysytään hengissä kesä kerrallaan
  27. #27
    No eikös tuo ole jo sanomattakin selvää, että varsinkin iltapäivälehtien toimittajat paisuttelevat kärpäsistä kokonaisia härkäs-laumoja. Tyhjästä saa helposti hienon myyvän otsikon, eikä sillä sisällöllä tunnu nykyään olevan muutenkaan mitään väliä; olettekos TV:tä katsoneet lähiaikoina?

    Onhan tuo splittaaminen sallittua kuulemma ruåtsissakin; isukki tuossa juuri tarinoi, kuinka oli mukavaa päästellä pannarilla kaistojen välistä eturiviin tukholman jonoissa.

    Sitäpaitsi, niin kauan, kun kotilokuskit eivät tajua, että moottoripyörää ei ohiteta samaa kaistaa käyttäen - oli se vaikka kuinka s**tanan kapea mopotin tahansa - ei millään järjellä tarvitse meidänkään olettaa, etteikö se oma ratsu mahtuisi kaistojen väliin. Siinähän kitisevät kateuttaan. Ja taas kukkahattutädit valittavat, että "nimbalgauhiaa tällane!".

    Se tuntuu olevan tämä suomalais-luterilainen mentaliteetti, ettei joukosta saa erottua millään tapaa. Muuten on luopio, hylkiö, vähintäänkin rikollinen ja kaikin puolin paska jätkä! Ja mikäs olisikaan liikenteessä mopoa oivallisempi tapa erottua.

    Olettekos muuten huomanneet, kuinka paljon kotiloilla tehdään tarpeettoman vaarallisia ja tiukkia ohituksia?

    Kylläpäs taasen kiukuttaa...
    <p>Purpattava spagetinkeitin</p>
  28. #28
    Tuli tuossa perjantaina käytyä katsomassa Vellipohja EK Nesterallissa ja oli kyllä muutama aika "mallikas" motoristi liikenteessä, ohi mentiin sulkualueella ihan pokkana, onneksi ei kukaan vastaantulija ollut/ehtinyt ryhmittyä kääntymään risteysalueella eli mitähän mp-kuski olisi selitellyt syyksi kun siinä keltaraitaisella alueella pitää ohitella ja vastaantuleva voi säikähtää kun pitäisi ryhmittyä ja odotella kääntymistä vasemmalle?

    Noo, näitä muitakin sankareita oli liikkeellä uudehkoilla peleillään, sadekelillä piti tunkea ohituksen jälkeen lähes heti eteen vaikka ensin näytti että vauhdilla +25km/h mennään edelle ja tilaa olisi ollut vaikka 200-300m seuraavaan edellä menevään mutta kiilataan kuin ei olisikaan tilaa pahemmin.

    Ihme kun vauhdilla ohi-kikkailun jälkeen yht'äkkiä vauhti tyssää - pelottiko uudehko V50 Volvo eli luulivatko että perkll olikin siviilikytät liikenteessä kun tuolla kaaralla oltiin liikenteessä. Tuumasivat kait että ei ollut kyttäauto kun kilsan ajelivat suht siististi mutta taas kohta keltaisella viivalla meni sankarit edelle - ketähän lie tyypit olivat, en arvannut ottaa rekkareita ylös ja jälkeenpäin kiitellä fiksua ajoesitystä

    Yksikaistaisella osuudella 9-tiellä missä on se "vaijerikaide" molemmin puolin 1-kaistaisella osuudella kun vast.suuntaan ajavilla ohituskaistaosuus - 100 vauhdistakin piti sankareiden lähteä ohittamaan kapeasta välistä jopa matkailuautojen ohi



    Vuck the vucking vuckers! Some bikes goes faster but don"t drive faster than your guardian angel can fly
  29. #29
    Lainaa (tonkain @ Elo. 08 2005,06:12) kirjoitti
    Tuli tuossa perjantaina käytyä katsomassa Vellipohja EK Nesterallissa ja oli kyllä muutama aika "mallikas" motoristi liikenteessä, ohi mentiin sulkualueella ihan pokkana, onneksi ei kukaan vastaantulija ollut/ehtinyt ryhmittyä kääntymään risteysalueella eli mitähän mp-kuski olisi selitellyt syyksi kun siinä keltaraitaisella alueella pitää ohitella ja vastaantuleva voi säikähtää kun pitäisi ryhmittyä ja odotella kääntymistä vasemmalle?

    Noo, näitä muitakin sankareita oli liikkeellä uudehkoilla peleillään, sadekelillä piti tunkea ohituksen jälkeen lähes heti eteen vaikka ensin näytti että vauhdilla +25km/h mennään edelle ja tilaa olisi ollut vaikka 200-300m seuraavaan edellä menevään mutta kiilataan kuin ei olisikaan tilaa pahemmin.

    Ihme kun vauhdilla ohi-kikkailun jälkeen yht'äkkiä vauhti tyssää - pelottiko uudehko V50 Volvo eli luulivatko että perkll olikin siviilikytät liikenteessä kun tuolla kaaralla oltiin liikenteessä. Tuumasivat kait että ei ollut kyttäauto kun kilsan ajelivat suht siististi mutta taas kohta keltaisella viivalla meni sankarit edelle - ketähän lie tyypit olivat, en arvannut ottaa rekkareita ylös ja jälkeenpäin kiitellä fiksua ajoesitystä

    Yksikaistaisella osuudella 9-tiellä missä on se "vaijerikaide" molemmin puolin 1-kaistaisella osuudella kun vast.suuntaan ajavilla ohituskaistaosuus - 100 vauhdistakin piti sankareiden lähteä ohittamaan kapeasta välistä jopa matkailuautojen ohi *
    Ei kai se sun asia ole kiitellä muiden ajamisia, ellet sitten satu olemaan se kyttä. Antaa sankareiden ajaa.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (tonkain @ Elo. 08 2005,06:12) kirjoitti
    Yksikaistaisella osuudella 9-tiellä missä on se "vaijerikaide" molemmin puolin 1-kaistaisella osuudella kun vast.suuntaan ajavilla ohituskaistaosuus - 100 vauhdistakin piti sankareiden lähteä ohittamaan kapeasta välistä jopa matkailuautojen ohi
    Hieman ohi aiheen... Täytyy kyllä myöntää, että jos edelläni menee matkailuauto noin suurella nopeudella niin katson parhaaksi ohittaa tämän "tappolaitteen" mahdollisimman nopeasti ihan oman turvallisuuteni tähden. En edes tiedä onko noilla liikkuvilla korttitaloilla erillistä nopeusrajoitusta. Sen kuitenkin tiedän, että satasta en niiden perässä aja.
    RSV4
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen