Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 176:sta
  1. #61
    Mites tuo RT:n eturenkaan kuluminen, kun on n.8000 ajettu ja kulunut silleen epätasaisesti sivuilta. Paineet olleet ok. Onko tuo normaalia RT:ssä?
    -R1100RT
  2. #62
    Lainaa Bemumies kirjoitti Katso viesti
    Laitoin laatikkoon myös täyttöpropun tasalle, onko ok vai liikaa? Ei tullut mitattua.
    Ihan OK. Se mikä tulee yli ja ulos on liikaa.
    Pekka
  3. #63
    No niin nyt on venttiilit kaasarit/ruiskut säädetty. Kiitos Pekalle.
  4. #64
    Lainaa Bemumies kirjoitti Katso viesti
    Mites tuo RT:n eturenkaan kuluminen, kun on n.8000 ajettu ja kulunut silleen epätasaisesti sivuilta. Paineet olleet ok. Onko tuo normaalia RT:ssä?
    Paljokos siellä on ilmaa.. ja mikä rengas.. metzler ainakin vaatii eteen 0.2 ja taakse 0.4 enemmän kuin se ohjearvo.. tais olla 2.2 ja 2.5
    Ite ajelin 1100 2.5 / 2.9


    /Kid
  5. #65
    Lainaa kideon kirjoitti Katso viesti
    Paljokos siellä on ilmaa.. ja mikä rengas.. metzler ainakin vaatii eteen 0.2 ja taakse 0.4 enemmän kuin se ohjearvo.. tais olla 2.2 ja 2.5
    Ite ajelin 1100 2.5 / 2.9


    /Kid
    Dunlop on rengas ja paineet tuo ohjekirjaan 2.2
    -R1100RT
  6. #66
    Mitä rengasta suosittelette r1100rs:n taakse?
  7. #67
    Lainaa Bemumies kirjoitti Katso viesti
    Dunlop on rengas ja paineet tuo ohjekirjaan 2.2
    2.2? Kuulostaa kyllä alhaiselta.
    <p>2002-2014</p>
  8. #68
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Mitä rengasta suosittelette r1100rs:n taakse?
    En osaa vielä suositella, mutta mulle laitettiin alle viimeviikolla Michelin Pilot Road 2. Hyvin on pyörä pysynyt tiellä reilut 600 km, jotka onkin lähestulkoon kaikki kokemus mitä minulla on moottoripyöräilystä
    BMW R1200C since 03.2016
    BMW R1100RS 1996 06.2014-03.2016
  9. #69
    Lainaa waronen kirjoitti Katso viesti
    En osaa vielä suositella, mutta mulle laitettiin alle viimeviikolla Michelin Pilot Road 2. Hyvin on pyörä pysynyt tiellä reilut 600 km, jotka onkin lähestulkoon kaikki kokemus mitä minulla on moottoripyöräilystä
    Olikos tämä semmoinen rengas jossa keskellä kovempi seos ja reunoilla pehmeämpi? Isossa skootterista toimi tosi hyvin. Kolmos version saisi netistä n. 160e, paljonko 2 maksoi?
  10. #70
  11. #71
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Hei. Tuulilasin meinasin vaihtaa, onko kokemuksia kumpiko olisi parempi/suojaavampi?

    http://www.ebay.com/itm/MRA-Touring-...a52305&vxp=mtr

    vai

    http://www.ebay.com/itm/Tourenscheib...adbecb&vxp=mtr
    Ettei valinta olisi liian helppoa, tässä vielä yksi vaihtoehto:
    http://www.ceebaileys.com/bmw/bmws1150rs.htm

    Olen pari vuotta ajellut tuollaisella 5cm standardia leveämmällä ja 5cm korkeammalla.
    Toimii minun mittaiselleni (182cm) paremmin kuin alkuperäinen.

    Hieman korkeammalla saisi vielä äänettömämmän menon lasi pystyssä, mutta ajan pääsääntöisesti lasi ala-asennossa. Sivulta löytyy mitoitusohjeet.

    Laadukas tuulilasi ja toimii aikalailla samoin kuin alkuperäinen. Tarjoaa hieman enemmän suojaa ja tuo leveys poistaa paineen käsivarsilta kovempaa ajaessa.
  12. #72
    Mites tuo tyhjäkäynti säädetään oikein? Ymmärsin niin että molemmista kaasareista ilmaruuvia saman verran auki päin? Minkä verran uskaltaa avata, kun tuntuu ettei 1,5 kierrosta vielä hirveästi nostanut kierroksia.
  13. #73
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Mites tuo tyhjäkäynti säädetään oikein? Ymmärsin niin että molemmista kaasareista ilmaruuvia saman verran auki päin? Minkä verran uskaltaa avata, kun tuntuu ettei 1,5 kierrosta vielä hirveästi nostanut kierroksia.
    Tota. Jos niihin ruuveihin kosket, niin muista, että ruiskut pitää synkata sen jälkeen tai saat takuuvarmasti nylkyttävän pyörän. Ne neulat kannattaa myös putsata aika ajoin.
    <p>2002-2014</p>
  14. #74
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Mites tuo tyhjäkäynti säädetään oikein? Ymmärsin niin että molemmista kaasareista ilmaruuvia saman verran auki päin? Minkä verran uskaltaa avata, kun tuntuu ettei 1,5 kierrosta vielä hirveästi nostanut kierroksia.
    Ei tuota synkkausta saa kohdalleen ilman synkkausmittaria.
    Ensin säädetään synkronointi tyhjäkäynnillä niillä messinkiruuveilla ja synkronointimittarilla ja sitten pitää vielä säätää synkronointi kaasuvaijerien nipoista, tai siis oikeasta nipasta, kierroksilla 3000 rpm.
    Tarkista myös samalla kaasuläppien asentotunnistimen säätö.

    TPS säätö

    Hyvä synkronointimittari on tuo näihin isoihin boxereihin.
    Netistä jotain 70 euroa kotiin kannettuna
    Pekka
  15. #75
    Mites R1100RS:n saa tankattua tankin täyteen? Oon yrittänyt liruttamalla laittaa bensaa tankkiin, mutta hermot menee ennenkuin se on täynnä, varsinkin jos sivu tuella pitää niin näyttäis olevan täynnä, mutta kun laittaa korkin kiinni ja lähtee ajamaan niin mittari näyttää 3/4 osa tankkia. Onkohan mittari rikki vai oonko mä vaan niin hätänen?
    BMW R1200C since 03.2016
    BMW R1100RS 1996 06.2014-03.2016
  16. #76
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Olikos tämä semmoinen rengas jossa keskellä kovempi seos ja reunoilla pehmeämpi? Isossa skootterista toimi tosi hyvin. Kolmos version saisi netistä n. 160e, paljonko 2 maksoi?
    En osaa sanoo onko keskeltä kovempi... tällaset sai nopeesti huollosta alle (oikein hyvä peruste rengas valinnalle )
    315 euroo tais olla etu- ja takarengas yhteensä alle vaihdettuna.
    BMW R1200C since 03.2016
    BMW R1100RS 1996 06.2014-03.2016
  17. #77
    Lainaa waronen kirjoitti Katso viesti
    Mites R1100RS:n saa tankattua tankin täyteen? Oon yrittänyt liruttamalla laittaa bensaa tankkiin, mutta hermot menee ennenkuin se on täynnä, varsinkin jos sivu tuella pitää niin näyttäis olevan täynnä, mutta kun laittaa korkin kiinni ja lähtee ajamaan niin mittari näyttää 3/4 osa tankkia. Onkohan mittari rikki vai oonko mä vaan niin hätänen?
    Samanlaisia lirutettavia tuntuu kaikki Bemarit olevan Joskus meinaa hermo mennä. Taitaa johtua pitkästä "täyttöputkesta" siinä korkin alla. Siinä bensa pinta nousee nopeasti/nopeammin kuin tankissa ja pätkii bensapistoolia. RS:n RT:n kikkoja en jaksa muistaa, mutta ainakin LT:n saa paremmin täyteen sivuseisontatuella. Tosin tankin korkkikin on oikealla puolella.
    <p>2002-2014</p>
  18. #78
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Samanlaisia lirutettavia tuntuu kaikki Bemarit olevan Joskus meinaa hermo mennä. Taitaa johtua pitkästä "täyttöputkesta" siinä korkin alla. Siinä bensa pinta nousee nopeasti/nopeammin kuin tankissa ja pätkii bensapistoolia. RS:n RT:n kikkoja en jaksa muistaa, mutta ainakin LT:n saa paremmin täyteen sivuseisontatuella. Tosin tankin korkkikin on oikealla puolella.
    Itse tein RS:ään aikoinaan sen täyttöaukon putken kaulan modauksen. Sen avulla sai tankin helposti täyteen kun ilmat tuli helposti pois. Siitä modauksesta löytyi kuvallisia ohjeita netistä. Mutta periaate on, että poraa pari reikää sen metallisen putken yläosaan josta tankin ilma pääsee ulos. Jos kaulaa ei ota kokonaan tankista, pitää varoa, että poranhileet eivät tankkiin pääse. Homma kesti 20 min kaikkinensa ja oli helppo. Yksi parhaita modauksia ko. pyörään.
    -juha-
  19. #79
    Täältä löytyy ohje Powerboxer.de :stä
    Tankki täyttyy helposti aivan noihin reikiin asti. Kolme reikää taisin porata.
    4V1 Tank schneller volltanken bei R11x0
  20. #80
    TPS säätö tehtiin tai siis Pekka teit alku kesästä, nyt yritin nostaa vähän tyhjäkäyntiä noista messinki ruuveista, mutta siis säätö pitää tehdä tuon mittarin kanssa? Oisko Kuopion suunnalla jollain tuota mittaria?
  21. #81
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    TPS säätö tehtiin tai siis Pekka teit alku kesästä, nyt yritin nostaa vähän tyhjäkäyntiä noista messinki ruuveista, mutta siis säätö pitää tehdä tuon mittarin kanssa? Oisko Kuopion suunnalla jollain tuota mittaria?
    Ei ne kovin paljoa pielessä voi olla, jos käänsit molempia ruuveja yhtä paljon.
    Nuohan vaikuttavat vain tyhjäkäynnin synkronointiin. Kierroksilla ei mitään merkittävää vaikutusta tuolla jutulla.
    Pekka
  22. #82
    Onkos tuo ns ruiskujen synkkaus nyt eri juttu kuin se mitä tehtiin?
  23. #83
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Onkos tuo ns ruiskujen synkkaus nyt eri juttu kuin se mitä tehtiin?
    Nou. Siitä just kyse. Toki tuo tyhjäkäyntiruuvien säätö on vaan osa synkkausta.
    <p>2002-2014</p>
  24. #84
    Mun pyörä on R1100RS Siirsin eilen ohjaustankoja eteenpäin ja kun mulla on tuo leveempi tuulilasi pyörässä niin jouduin kääntämään peilien varsia taaksepäin että saa tangon kääntymään tappiin asti. Ongelmaksi tuli se, ettei peilien säädöt riitä enää siihen että niistä näkisi taakse, omat kyynärpäät näkyy komeesti ja pyörän kylki. Oiskohan tuohon pyörään mahdollista asentaa peilit katteeseen niin ettei ne olisi ollenkaan kiinni ohjaustangossa?
    Tietty ongelmaan voisi olla ratkaisu myös uusi tuulilasi Mitkä teidän kokemukset on peileistä onko katteessa olevat oleellisesti paremmat tai huonommat kuin ohjaustangossa kiinni olevat?

    Kiitos kokeneempien mielipiteistä.
    BMW R1200C since 03.2016
    BMW R1100RS 1996 06.2014-03.2016
  25. #85
    Sainkin tämän ratkaistua nostamalla tuulilasia pystympään.

    Eilen huomasin öljyn olevan vähissä, ihan ikkunan alalaidassa pinnan taso. Täytin lasin puoleenväliin ja tänään kun kävin ajelemassa ja tulin pihaan tarkistin öljyn tason ja onkin lasi täynnä öljyä... mistähän tämä johtuu ja pitäisköhän sitä nyt sitten valuttaa pois koneesta?
    BMW R1200C since 03.2016
    BMW R1100RS 1996 06.2014-03.2016
  26. #86
    Pitääkö -93 R1100RS:n takarenkaan irroittaakseen ottaa äänenvaimennin pois? Vai mahtuuko rengas tulemaan pois paikoiltaan ilman irroitusta? Huolto-ohjeessa lukee että äänenvaimennin pitää ottaa pois. Silmämääräisesti näyttää että mahtuu ilmankin?
  27. #87
    Onko pyörä keskituellai vai sivutuella? Muistaakseni öljyn määrän tarkistus meni niin että heti ajosta mopo keskituelle, odotella tovi ja sit kattoo paljonko öljyä? Tarkentakaa viisaammat.


    Lainaa waronen kirjoitti Katso viesti
    Sainkin tämän ratkaistua nostamalla tuulilasia pystympään.

    Eilen huomasin öljyn olevan vähissä, ihan ikkunan alalaidassa pinnan taso. Täytin lasin puoleenväliin ja tänään kun kävin ajelemassa ja tulin pihaan tarkistin öljyn tason ja onkin lasi täynnä öljyä... mistähän tämä johtuu ja pitäisköhän sitä nyt sitten valuttaa pois koneesta?
  28. #88
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Onko pyörä keskituellai vai sivutuella? Muistaakseni öljyn määrän tarkistus meni niin että heti ajosta mopo keskituelle, odotella tovi ja sit kattoo paljonko öljyä? Tarkentakaa viisaammat.
    Itse olen tehnyt (jostakin aikoinaan lukeneena), että ajosta sivutuelle joksikin ajaksi. Sitten keskituelle säilytykseen. Ja sitten ennen seuraavaa ajoa tarkastanut pinnan. Pinta silmän keskellä niin homma on ok. Tärkeintä tuossa öljymäärän tarkkailussa kaiketi on se, että tekee aina samalla tavalla.
    -juha-
  29. #89
    Nimenomaan aina samalla tavalla. Itse tarkistan aina öljytason kylmänä ennen ajoon lähtöä pyörä keskituella ja jos silmässä näkyy öljyä niin se on silloin ok.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  30.  
  31. #90
    Keski tuella seisoi ja kylmänä oli ensimmäisellä kerralla, alareunassa. Kylmänä lisäsin ja öljy valu saman tien siis alle minuutissa lasiin näkyviin. Nyt oon kattonu sitä kuumana ja kylmänä. Lähinnä tässä mietin, että onko liiasta öljystä haittaa vai palaako vaan ylimääräinen pois? jos kattoo sivu tuella niin tasohan on missä sattuu kun pyörä on kallellaan. Manuaalin mukaan öljy pitäis tarkistaa kesituella ja kylmällä moottorilla. Oisinko sitten vaan täyttäny liikaa. Pientä öljyvuotoa tuossa koneessa näyttää olevan, joten vajuminen on ihan mahdollista, samoin pyörä seisonut aikasemmalla omistajalla pitkiä aikoja joten venttiilit saataa vähän kans vuotaa. Täytyy seurata tilannetta. onkos tuo ylimääräinen öljy koneessa miten vaarallista?

    Muokkausta.

    Öljyn tulee siis olla ympyrän sisäpuolella eli alhaalla viivan yläpuolella ja ylhäällä viivan alapuolella, manuaalin mukaan.
    BMW R1200C since 03.2016
    BMW R1100RS 1996 06.2014-03.2016
Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen