Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
  1. #1
    Tere, taitaa tämän hullun motoristin yläkerta pahemman kerran heittää kärrinpyörää kun viimeisen 2 viikon aikana on pörrännyt ajatus vaihtaa blade KTM 525EXC-R malliseen menijään.

    Syyt oikeastaan tässä.
    1.Nopeurajoitukset eivät yksinkertaisesti ole tehty kyykyille (ajokortti pakollinen työssä).
    2. Metsääkin sopivasti ympärillä.
    3.Työn takia ajan todella vähän kadulla.
    4.Kadulle kuitenkin joskus päästävä
    5.Keuliminen on kivaa
    6.Tuolla pyörällä voisi harrastaa sekä maasto että katuajoa (vanteita vaihtamalla).
    7.Kyykkyjä joka toisellä jätkälla ja ei porukka enää muuta tee kun vertailee kyrpää hevosvoiomilla ja jollain masterbike testeillä *
    8.Vakuutusmaksut
    9. Vaihtelu virkistää.
    10. HINTA!!

    Mitäs kokemuksia porukalla tälläisestä vedosta ?
    Onko Kokemuksia 525:sta ?
    Onko parempia vaihtoehtoja ?
    Miten toimii kadulla ?
    Maastossa ?
    Kulut ?
    Haitat ?
    Kertokaa kaikki mikä liippaa tätä aihetta kiitos !!! *
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  2. #2
    Johan tuossa itse tuon hyvin järkevästi perustelit, ja aina se vaihto tusinapyörästä pois on virikkeellinen ratkaisu. Eikun vaan kauppoja tekemään
  3. #3
    No tätä samaa asiaa on täälläkin pohdittu jo toista vuotta. Viime keväänä tuli kuitenkin vielä ostettua katupyörä (iso nakuBandit). Sen kohtaloksi kuitenkin tuli romuksi muuttuminen, joten nyt oltaisiin taas vapaita ostamaan sellainen pyörä kun huvittaa.

    Minä olen enemmän kallistumassa KTM 640 LC4- mallin suuntaan. Plussapuolena olisi mitätön huollon tarve verrattuna noihin kireisiin kisakoneisiin. Painoahan on tietenkin enemmän ja tehoa ilmeisesti vähemmän, mutta eiköhän tuollakin pääse ihan tarpeeksi. Ihan pehmeälle krossiradalle ei taida LC4:lla olla asiaa, mutta enska- ja jääratahommat luonnistunee täysin.
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  4. #4
    Juu, jyvä pyörä se 525 on. Osta pois vaan jos mieli tekee.

    Lainaa (terä1krr @ Heinä. 30 2005,11:56) kirjoitti
    10. HINTA!!
    Mutta tuota vähän ihmettelin... Mun mielestä 525:nen enduro ja motovarusteilla on kylläkin aika sikahintanen. ykspyttynen suurinpiirtein mopolta näyttävä härveli ja hintaa tulee 13-14 tonnia...
  5. #5
    Varmaan ihan hauska vehje, mutta tänään taas hyvän mutkatie-session jälkeen en yhtään ihmettele, miksi olen niin koukussa kilokyykkyihin

    Pyöriä pitäis olla useampi, ei siitä mihinkään pääse.. Mettässä ja montulla ajaminenkin on ihan uskomattoman hienoa puuhaa!
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  6. #6
    No Bandit meni mullakin vaihtoon, kun lähiseutujen asfalttitiet tuli koluttua muutaman vuoden aikana ja luonne on sellainen, että kortti ei tahdo pysyä näillä nopeusrajoituksilla taskussa. Vaihdoin BMW Dakariin, ei se mikään tykki ole, mutta kun tien valitsee tarpeeksi pieneksi soratieksi niin rupee rokkaamaan.
  7. #7
    kapealla sorapätkällä satanen lasissa "pikku" sladissa ajosta saa samat kiksit kuin kyykyllä parimarkkaa lasis mutkatiellä.eikä oo niin kortinpäälle käyvää motot alla kaupunkikikkailu onkin sitten tuurista kiinni itellä 625sxc eli lc4 kone.toisaalta tuo 525 himottais mut se huoltotiheys tosin kaikkea ei voi saada

    ton kyllä ottaisin, ois isompi tankki KTM
    http://www.ktm.at/DE/models_7337.asp?id_seiten=7337



  8. #8
    Lainaa (Tylyttäjä @ Heinä. 30 2005,16:49) kirjoitti
    Varmaan ihan hauska vehje, mutta tänään taas hyvän mutkatie-session jälkeen en yhtään ihmettele, miksi olen niin koukussa kilokyykkyihin *

    Pyöriä pitäis olla useampi, ei siitä mihinkään pääse.. Mettässä ja montulla ajaminenkin on ihan uskomattoman hienoa puuhaa!
    Rahaa pitäs vain saada niin perkeleesti
    Tosin pidän firebladesta niin paljon että enköhän jollakin tapaa koita järjestää hilloa ja ostan (lue lainalla) 525:n

    Nyt kuitenkin meripäiville vetää nupin umpeen jos vaikka järkiintyis taas tästä huumasta
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  9. #9
    Mikähän se on että kyykkykuskeja alkaa noi pitkäjoustoiset kiinnostamaan. Sama tauti on iskenyt minulle tässä sairaslomalla. Pitäs saada KTM 525 SMR kilvetön moto tai CRF450 krossi -ja motovanteilla. Eihän tässä tietenkään bladesta olla luopumassa, mutta enemmän mopoja pitäs olla. Mua ei katuajo enää nappaa, mutta joku ~500:n kilvetön krossi johon ois vanteet rupulikumeille sekä motovanteet ois aika rock ja pop, litrakyykkyihin verrattuna moiset on vielä käytännössä ilmaisia. Tommonen toimis talvella jääradalla, kesallä krossi -ja supermotokäytössä joten ajopäiviä oisin pelkän ratakyykkyilyn lisäksi luvassa kivasti...
    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  10. #10
    Vaihtui viikonloppuna ZX6R -03 kawa 640 LC4 supermoto Kotariin
    Vaihtoruljanssi vaati 500km ajon ninjalla ja saman matkan paluun Kotarilla... Kahteen yöhön en oo selälläni nukkunu enkä sohvalla kivuitta istunu, mutta aina se on helpottanu kun on pihalle kattonu. Kyllä tolla * kärsii jo pikkureissuja ajella. Mut yllätys oli että kuinka hyvä ajettava tommonen s-moto onkaan kovissa vauhdeissa. Motariakin painattelin menemmään siinä missä muut etelän vauhtihirmut, eikä näillä narunpätkillä (lue:käet) ollu ollenkaan ongelmia roikkua kahvoissa! Hankala on enää saada tätä miestä ostamaan ninjan tyyppistä kumiluotia..

    Hyvin menee mutta menköön..
  11. #11
    Lainaa (dinit @ Elo. 01 2005,16:13) kirjoitti
    Vaihtui viikonloppuna ZX6R -03 kawa 640 LC4 supermoto Kotariin
    Vaihtoruljanssi vaati 500km ajon ninjalla ja saman matkan paluun Kotarilla... Kahteen yöhön en oo selälläni nukkunu enkä sohvalla kivuitta istunu, mutta aina se on helpottanu kun on pihalle kattonu. Kyllä tolla * kärsii jo pikkureissuja ajella. Mut yllätys oli että kuinka hyvä ajettava tommonen s-moto onkaan kovissa vauhdeissa. Motariakin painattelin menemmään siinä missä muut etelän vauhtihirmut, eikä näillä narunpätkillä (lue:käet) ollu ollenkaan ongelmia roikkua kahvoissa! Hankala on enää saada tätä miestä ostamaan ninjan tyyppistä kumiluotia..

    Hyvin menee mutta menköön..
    Kyllä siihen motoiluunkin alkaa lopulta vähän kyllästymään... Mulla on ktm 525 moto ja samanlainen kawa ku sulla oli, ja on ollut kotari aika vähällä käytöllä tänä kesänä.
    Nyt kun noita kyykkymopon niksejä on alkanut oppia, niin se on vaan niiiiiiin paljon siistimpää temppuilla ja kaahata sillä!!!
  12. #12
    Lainaa (Hermanni Hiiri @ Elo. 01 2005,23:23) kirjoitti
    Kyllä siihen motoiluunkin alkaa lopulta vähän kyllästymään... Mulla on ktm 525 moto ja samanlainen kawa ku sulla oli, ja on ollut kotari aika vähällä käytöllä tänä kesänä.
    Nyt kun noita kyykkymopon niksejä on alkanut oppia, niin se on vaan niiiiiiin paljon siistimpää temppuilla ja kaahata sillä!!!
    Mua häiritsi kyykyssä se kankeus eniten, eli jousitus vitun kova ja lyhyt liikerata, pieni maavara ja suuri kääntösäde (tarvi lentokentän kääntyäkseen). Onhan tollanen moto perkeleesti ketterämpi kuin yksikään kyykky.

    Ei pysty vetää stadissa kanttikiven yli, pomppimaan rapuista ym. ym.
    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  13. #13
    No niin, lauantaina pitäisi käydä hakemassa KTM 640 LC4 -03!!!

    Kyseessä oleva pyörä on varustettu Akran kokoputkella, joten singerin äänistäkään ei pitäisi olla pelkoa * * Huomatkaa myös erikoisrekkari *



    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  14. #14
    Mageen näkönen peli itse vaihtaisin tohon tuollaisen uuden mallisen ajovalo maskin -----------> http://www.ktm.com.au/bike.php?bike=29 näkyy vähä kuvassa huonosti (ei löytynyt parempaa kuvaa) nii ja sehän on maku asia toinen tykkää ja toinen ei

    nii ja toi takavalokin ois vähä tollanen uuden mallinen(pyöreä kans)



  15. #15
    Lainaa (Julle @ Elo. 02 2005,14:12) kirjoitti
    No niin, lauantaina pitäisi käydä hakemassa KTM 640 LC4 -03!!!

    Kyseessä oleva pyörä on varustettu Akran kokoputkella, joten singerin äänistäkään ei pitäisi olla pelkoa * * Huomatkaa myös erikoisrekkari *



    Sä jätkä aiheutit mulle juuri juuri ison pinon lisää vaihtokuumetta

    *ARGH*
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  16. #16
    Lainaa (terä1krr @ Elo. 02 2005,14:40) kirjoitti
    Sä jätkä aiheutit mulle juuri juuri ison pinon lisää vaihtokuumetta * *

    *ARGH*
    On aina ilo olla avuksi!
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  17. #17
    Lainaa (Julle @ Elo. 02 2005,14:52) kirjoitti
    Lainaa (terä1krr @ Elo. 02 2005,14:40) kirjoitti
    Sä jätkä aiheutit mulle juuri juuri ison pinon lisää vaihtokuumetta * *

    *ARGH*
    On aina ilo olla avuksi! *
    Noh laitappa hieman omaa kokemusta miten tuo vehje toimii "sekakäytössä" en ole varma miten tuoho 640:een saa noita vanteita mutta hyvän näköinen peli se on ei siitä pääse mihinkään *



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  18. #18
    Lainaa (terä1krr @ Elo. 02 2005,15:23) kirjoitti
    Lainaa (Julle @ Elo. 02 2005,14:52) kirjoitti
    Lainaa (terä1krr @ Elo. 02 2005,14:40) kirjoitti
    Sä jätkä aiheutit mulle juuri juuri ison pinon lisää vaihtokuumetta * *

    *ARGH*
    On aina ilo olla avuksi! *
    Noh laitappa hieman omaa kokemusta miten tuo vehje toimii "sekakäytössä" en ole varma miten tuoho 640:een saa noita vanteita mutta hyvän-näköinen peli se on ei siitä pääse mihinkään *
    Ookoo, pistetään kommenttia kunhan saan mopon haettua ja jonkin kilometrin ajettua. Enskavanteita en vielä hommaa, vaan pidetään tuo ainakin jonkin aikaa smotona... Kyllä tuohon pitäisi niitäkin saada, kun myydäänhän samaa pyörää enskanakin.
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  19. #19
    Jos vakio kaasari on paikallaan, niin ei muuta kuin heitä heti kuikkaa kohti ja kiihdytyspumpullinen FCR tilalle. Maksaa tosin aikasten paljon, mutta tilaamalla ulkomailta saa hieman edullisemmin.
  20. #20
    Lainaa (SpeedyG @ Elo. 02 2005,18:58) kirjoitti
    Jos vakio kaasari on paikallaan, niin ei muuta kuin heitä heti kuikkaa kohti ja kiihdytyspumpullinen FCR tilalle. Maksaa tosin aikasten paljon, mutta tilaamalla ulkomailta saa hieman edullisemmin.
    Mitäs hyötyä tuommoisesta on ja mistä moisia saapi?
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  21. #21
    Pumppukaasari vastaa paremmin ja FCR erityisesti säätyy sujuvasti erilaisiin virityksiin, on mm lukuisia erilaisia neuloja. Yx kaveri oli löytänyt edukkaan FCR:n omaa DRZssäänsä eBaystä.
    KTM950SE
  22. #22
    Lainaa (drzjar1 @ Elo. 03 2005,12:25) kirjoitti
    Pumppukaasari vastaa paremmin ja FCR erityisesti säätyy sujuvasti erilaisiin virityksiin, on mm lukuisia erilaisia neuloja. Yx kaveri oli löytänyt edukkaan FCR:n omaa DRZssäänsä eBaystä.
    Selvempi homma. Mikähän on suunnilleen tuollaisen kaasarin hinta ja mikä oli sitten jo edukas korvaus kapineesta?
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  23. #23
    Mulla on sellainen käsitys, että uusi FCR voi maksaa jotain tonnin pintaan.
  24. #24
    Lainaa (terä1krr @ Elo. 02 2005,15:23) kirjoitti
    Lainaa (Julle @ Elo. 02 2005,14:52) kirjoitti
    Lainaa (terä1krr @ Elo. 02 2005,14:40) kirjoitti
    Sä jätkä aiheutit mulle juuri juuri ison pinon lisää vaihtokuumetta

    *ARGH*
    On aina ilo olla avuksi!
    Noh laitappa hieman omaa kokemusta miten tuo vehje toimii "sekakäytössä" en ole varma miten tuoho 640:een saa noita vanteita mutta hyvän näköinen peli se on ei siitä pääse mihinkään
    No niin, vajaa 150km tänään takana kaikentyyppistä ajoa. Muutama kymmenen km mutkatietä, hieman motaria, kaupunkipyörittelyä ja lopuksi sora/metsäautoteitä. JA KYLLÄ TOIMII!!!

    Jopa pienimuotoinen sorasurauttelukin onnistui, vaikka alla on suhteellisen kulahtaneet Pirelli Supercorsat Ainoa miinus on aivan stananmoinen tärinä, mutta kaippa siihenkin tottuu... Tuokin fiitseri oli tiedossa, mutta silti peli tärisee enemmän kuin osasin odottaa. Mitään pidempää matkaa (yli 200km) en mielellään lähtisi ajamaan, mutta muuten pyörä on aivan loistava!
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  25. #25
    Muistaakseni kaveri maksoi vähän käytetystä FCRstä 300 euroa, taisi olla saksalainen myyjä.
    KTM950SE
  26. #26
    Lainaa (Ande749 @ Elo. 04 2005,13:22) kirjoitti
    Mulla on sellainen käsitys, että uusi FCR voi maksaa jotain tonnin pintaan.
    Oikeassa olet. Mikunin voi saada jopa puolet halvemmalla.
  27. #27
    Yhden kaverini Dominaattoriin on vaihdettu alkuperäisen alipainekaasarin tilalle joku Mikunin kiihdytyspumppukaasari. Ja Mikuni nimenomaan siksi, että se oli merkittävästi Keihiniä edullisempi. Hyvin tuntuu pelaavaan.
  28. #28
    Lainaa (Julle @ Elo. 07 2005,21:50) kirjoitti
    No niin, vajaa 150km tänään takana kaikentyyppistä ajoa. Muutama kymmenen km mutkatietä, hieman motaria, kaupunkipyörittelyä ja lopuksi sora/metsäautoteitä. JA KYLLÄ TOIMII!!!
    Komia peli on ja varmasti kelpaa puksutella menemään, ei siinä mitään.

    Mitäs tuollaisista 2000-luvun alkupuolen smotoista pitää suunnilleen maksaa? Mulla on vähän samanlainen tilanne kuin alkuperäisellä kirjoittajalla, eli kyykky on kiva, mutta vaihtelua saisi silti olla. Lisäksi tämänhetkiset sakkorangaistukset ovat niin rajuja että pitää vähän pyrkiä ajattelemaan etukäteen tilanteita.

    Faitteri olisi kanssa ihan kiva, mutta ainakin itserakennetun pelin omistaja joutuu kuitenkin keskustelemaan maijan takapenkillä kaiken maailman vilkkujen etäisyyksistä yms aivan liikaa.

    Lainaa (Julle @ Elo. 07 2005,21:50) kirjoitti
    Ainoa miinus on aivan stananmoinen tärinä, mutta kaippa siihenkin tottuu... Tuokin fiitseri oli tiedossa, mutta silti peli tärisee enemmän kuin osasin odottaa. Mitään pidempää matkaa (yli 200km) en mielellään lähtisi ajamaan, mutta muuten pyörä on aivan loistava!
    Mä kävin alkukesästä ihan piruuttani koeajamassa Hondan funmoto-mallistoon kuuluvan FMX 650:n ja se täristi kanssa melkoisesti. Potkuakaan siinä ei ollut käytännössä lainkaan, joten ainakaan sen perusteella en lähtisi vaihtamaan nykyistä bladea mihinkään.

    Make.



  29. #29
    Lainaa (kautium @ Elo. 09 2005,23:11) kirjoitti
    Mä kävin alkukesästä ihan piruuttani koeajamassa Hondan funmoto-mallistoon kuuluvan FMX 650:n ja se täristi kanssa melkoisesti. Potkuakaan siinä ei ollut käytännössä lainkaan, joten ainakaan sen perusteella en lähtisi vaihtamaan nykyistä bladea mihinkään.

    Make.
    No ei tasantarkkaan tärise, Hondan funmoto nimittäin. Kyytihän on melkein silkinpehmeää, jokseenkin nelipyttyisiin verrattavissa. Tosin bladeen en osaa verrata kun en ole koskaan sitä kokeillut. Tärinään kyllä tottuu jonkin verran mutta sietokykykin saattaa vaihdella. Ajoin funmoton jälkeen Duke2:sta ja siinä mullakin taisi sietokyky tulla vastaan. Se sitten vasta täriseekin, melkeen enemmän kuin saman valmistajan EXC:t. Mitenhän saisi KTM:n koneen Hondan tärinöillä? DRZ? Duke2 on muutoin niin rouhea kone että motokuume nousee takuuvarmasti. Hondan (ja Yamahan) motomalleilla ei välttämättä niin käy vaikkakin niistä löytyy viritysvaraa aika mukavasti.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (SpeedyG @ Elo. 02 2005,18:58) kirjoitti
    Jos vakio kaasari on paikallaan, niin ei muuta kuin heitä heti kuikkaa kohti ja kiihdytyspumpullinen FCR tilalle. Maksaa tosin aikasten paljon, mutta tilaamalla ulkomailta saa hieman edullisemmin.
    Sopiikohan tuohon FCR 40 mallinen kaasari? Vai pitääkö olla FCR 41?
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen