Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 51:sta
  1. #1
    Dodii ettäs kayttökokemuksia näistä tuoreista tuttavuuksista ajattelin kysäistä (on kai näitä muillakin kun mulla?). Omalla äksällä on nyt kurvattu vasta 2tkm, mutta tuntuu jo omalta. Ruttuakin riittää aika mukavasti normiajoihin ja miksei vähän myös pienimuotoiseen rälläämiseenkin. Ja mutkäpätkät menee kuin ittekseen, ainakin kun vertaa vanhaan kusiais fatseriin. Ja eiku kokemukset pöytään tänks.
    2004 bmw 1200 gs
  2. #2
    No mitä itse pidät pyörästä?

    On vähän näet itsellä kiinnostus kasvanut noita motoja kohtaan ja tuo yammu näyttäisi ihan hyvältä rakentelun kohteelta...
  3. #3
    Kyyläsin jammucenterissä tota xt660, näytti kyllä perkeleen hienolta. Ruisku ja kaikki Pitää käydä joku päivä koe-ajaa..

    ainut vaan että se painaa enemmän kuivana ku mun 750 dr moto ajokunnossa tankki täynnä.



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  4. #4
    Joo hyvä pyörä, ainakin mulle(187cm/110kg) sopii kuin nakutettu, eikä ole edes ollut mitään vikoja. Ruisku aiheutti alussa vähän nykimistä, mutta korjaantui Xt660.com:in säätöohjeilla. Kannattaa käydä kattomassa toi sivut jos xt kiinnostaa. Laitoin tuossa eilen leovincen putket tilaukseen jotta sais vähän asiallisempaa tuhinaa ulos motista, saas nähdä miten käy. Ja painaahan se enemmän kun noi ihan oikeat motot, mutta silti sillä pystyy motoilemaan ihan kivasti sekä ajamaan pitempääkin matkaa ilman persevoimistelua.
    2004 bmw 1200 gs
  5. #5
    Paljonko mahtaa kuluttaa matka-ajossa ja kaupunki revittelyssä? Tuntus että yksi mukinen ruisku ei paljoa bensaa tarvi...
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  6. #6
    Kyllä se kuluttaa siinä missä muutkin elikkä sisäänajo vaiheessa meni siinä 4l satkulle, mutta nyt kun on päässy vähän jo niivittämään niin soppaa menee sellainen 5-5.5l/100km seka(30%maantie,70%kaupunki)ajossa, maantiellä ei paljon vähempää. Jotenkin itsellä oli myös mielessä ennen kun tän ostin että tää on sellanen pisaralla pisimmälle värkki, mutta kai se katteettomuus lisää reippaasti kulutusta ainakin kovemmissa vauhdeissa. Ja tietysti se että eihän tälläisellä mopolla voi ajaa revittämättä(itsehillintä kysymys?).
    2004 bmw 1200 gs
  7. #7
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Jaa kokemuksia? Kävin koeajamassa. Tuntui ihan yhtä painavalta kuin mun silloinen krossistongainen riisuttu fzs600. Mutkateillä oli ihan yhtä kiva mutta teho loppui kesken. Eli jäi vaihtamatta kun tuntui ettei se kuitenkaan oo kokonaisuudessaan fasua kivampi.

    Menin sitten tota mun nykyistä kokeilemaan ja oli ihan eri meininki. Tehoa siitäkin uupui fasuun verrattuna, mutta oli muuten paaaaljon köykäisempi viedä ja helkkarin hauska vekotin muutenkin.

    Mut mun mielestä se XT oli aika lailla sama asia kuin ER-5 krossistongalla..
  8. #8
    Eihän se paino nyt ihan kaikkea kuitenkaan meinaa, moto on aina moto.

    Kapeempi,ajoasento, jousitus,maavara, kääntösäde, ketteryys, ym. ym. vaikka johonki katuvehkeeseen iskis minkä stongan ei se ole ikinä yhtä ketterä kuin vaikka joku painavempi moto.

    Toi kapeuskin on tavallaan keveyttä, mut helvetin tärkeä että on kapea.



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  9. #9
    Jassoo, mullakin oli fzs600 krossitangolla mutta ei se tuntunut läheskään yhtä kivalta kun toi xt. Xt:llä saa ajaa samat mutkat lähes puolet kovampaa kuin fasulla. Mutta tottakai mielipiteitä on yhtämonta kuin on ajajia. Btw. tulipa tuossa kokeiltua wr400 motoa joka painaa varmaan puolet xt:n painosta, niin tuntui kuin olisi ajanut viritetyllä soliferilla, jotenkin mun mielestä katupyörässä pitää olla enemmän massaa kuin monttukoneessa. Tietysti jollekkin hernekepille 130kg märkäpaino on tärkeä että jaksaa pitää mopedia pystyssä
    2004 bmw 1200 gs
  10. #10
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Ehkä kommenttini nyt oli hivenen kärjistetty, mutta oli siinä totuuttakin päässyt lirahtamaan joukkoon.

    Mutkanopeuksissa en XT:n ja FZS:n välillä huomannut mitään eroa, ehkä toisaalta XT:llä keskittyi niihin paremmin kun ei voi kaasulla suorilla korvata sitä minkä mutkissa menettää.

    Kapeampikin se oli kyllä, mutta en kokenut sitä pyörää mitenkään omistushaluja herättävänä, en ainakaan sen enempää kuin sitä Fasuakaan (joka alkuinnostuksen jälkeen oli aika Corolla)

    Viritetystä soliferista sen verran, että kun eka kerran tuli tuota nykyistä pärrääni ajettua, niin ensi fiilis oli just se, että viritetyllä mopollahan tässä ajellaan. Se jäi jotenkin kiehtomaan.

    Xt on varmasti ihan hyvä pyörä, ja varmaan parempi maantiellä kuin tuo oma, satulakin oli miljoona kertaa mukavampi. Silti mulla painoi enemmän se käsittelyn helppous, eli just se "viritetty mopo" -fiilis.



  11. #11
    Halloota, olenko mä tosiaan tämän mestan ainoa jolla on tuolainen jaamaha tallissaan? No siispä asiaan, tänään tuli asennettua lepa vinsen x3 pöntöt paikalleen, ja AIAI sitä ihanata höpinää mitä nyt kuuluu jopa niillä fim hyväksytyillä päätypaloilla. Ja sitten poistin sen ais systeemin joka pumppaa ilmaa pakoventtiiliin taakse, teki melkoisen hyvää alaväännölle. Ainiin ja vielä joutessani vaihdoin pykälää pienemmän eturattaan(14), niin parani eturenkaan kulutuskestävyys entisestään kun se ei enää paljoa tapaa maahan parilla ekalla vaihteella kiihdytettäessä. Nyt ei toivottavasti tarvitte enempää rassailla, vaan voi ajokauden loppuun päästellä tämmöisenään. Ihmetellään sitten talvella pieniä kosmeettisia muutoksia mopoon. Ja eiku
    2004 bmw 1200 gs
  12. #12
    Kävin polkemassa tuota tuolla Y-centerissä ja vaikutti oikein mukavalta, jopa vähän mopomaisen kevyeltä vietävältä ainakin tuo ST4s jälkeen...

    Jotenkin tuntuu, että voi pyörä ensi kaudeksi vaihtua...
    ................ \\ | // ..........................
    ................( o o ) .........................
    -------ooO-(_)-Ooo-------------
    ---------------------------------
    ---------------------------------
  13. #13
    Ja eiku mopokauppaan mars. *
    2004 bmw 1200 gs
  14. #14
    Sen verran vielä lisäystä, että jousitusta tarvitsisi ainakin etupäässä parantaa, ennen vakavempaa ajoa...kun oli vähän löysän puoleinen.

    Niin ja ääni oli Duken jälkeen ihan liian hiljainen
  15. #15
    hitusen on vanha topic mutta en uutta jaksanut alkaa väkertämään joten kertokaapas nyt xt660 omistajat että mitä ootte pyörästä tykännyt? on tullut jo "vähän" (lue: vuosia) aikaa mietittyä uuden moton hommaamista ja oon pyöritellyt mielessäni hetken tuota xt660. tuli se kerran koeajettua mutta siitä on jo sen verran aikaa että uus ajo olis varmaan paikallaan.

    mutta nyt asiaan, jos tuon menen ostamaan niin meneekö rahat kankkulan kaivoon, eli saanko rahoilleni vastineeksi runsaasti ajamisen hauskuutta/nautintoa? ajelut olis lähinnä tuolla maantie puolella/mutkapätkää, mutta vois sitä joskus jonnekkin radalle eksyä kokeilemaan, vai kannattaako se unohtaa pyörän suuren painon ansiosta vai onko se vaan kuskista kiinni miten siellä pärjää?

    tottakai tuota pyörää pitää saada kevennettyä putkiston vaihdolla ym turhien hilkkeiden poistamisella vai keventyykö se sittenkään normaalimmalle tasolla? vai ostanko suoraan sitten kunnon moton tyyliin kotarin 640 lc4 niin ei tarvitse noita asioita miettiä ja voi keskittyä vaan siihen ajamiseen, eikä pyörän ulkonäön/keveyden fiksaamiseen? koska tuo kotari on toinen vaihtoehto.
  16. #16
    Lainaa (juzzilla @ Elo. 16 2005,23:20) kirjoitti
    Halloota, olenko mä tosiaan tämän mestan ainoa jolla on tuolainen jaamaha tallissaan? No siispä asiaan, tänään tuli asennettua lepa vinsen x3 pöntöt paikalleen, ja AIAI sitä ihanata höpinää mitä nyt kuuluu jopa niillä fim hyväksytyillä päätypaloilla. Ja sitten poistin sen ais systeemin joka pumppaa ilmaa pakoventtiiliin taakse, teki melkoisen hyvää alaväännölle. Ainiin ja vielä joutessani vaihdoin pykälää pienemmän eturattaan(14), niin parani eturenkaan kulutuskestävyys entisestään kun se ei enää paljoa tapaa maahan parilla ekalla vaihteella kiihdytettäessä. * Nyt ei toivottavasti tarvitte enempää rassailla, vaan voi ajokauden loppuun päästellä tämmöisenään. Ihmetellään sitten talvella pieniä kosmeettisia muutoksia mopoon. Ja eiku
    MOE!

    Mulla on toi jammu-04 ja olisin kysellyt noista putkista että mistä tilasit ja oliko paljo hintaa?? ja mistä sait ohjeet "ais" systeemin poistoon? Ajokokemusta ei vielä ole kun tuli syksyllä hommattua...
  17. #17
    Pistäkääs vähän tuoreenpaa kokemusta kyseisestä pyörästä!
    Kova hinku olisi tuommoseen vaihtaa.
    *vituiks män* !prkl!
    -> -03 Bandit 600s <-
  18. #18
    Lainaa (jänis @ Joulu. 09 2009,00:15) kirjoitti
    Pistäkääs vähän tuoreenpaa kokemusta kyseisestä pyörästä!
    Kova hinku olisi tuommoseen vaihtaa.
    Itse hankin elokuussa uuden ja mitä nyt ehdin sisäänajaa, niin ihan hauska mopo omasta mielestäni, ja ennen kaikkea ei tarvi olla jatkuvasti huoltamassa. Nyt odottais LeoVincen hormit asennusta, niin saa vähän äänimaailmaa paremmaksi (toivottavasti).
    Toisaalta saattais kyllä olla iso kyykky hakusessa jo ens kesäksi, kun kaikkea pitää kokeilla...
    Hayabusa ´03
  19. #19
    Itse ostin kyseisen pyörän viime kesänä. Ei ole pahaa sanaa sanottavana! Tankki mukavan iso, pääsee pidempiäkin siirtymiä. Myös ajoasento sopivan rento, ei paikat puudu. Yksi vähän isompi viikonloppureissu tuli tehtyä (1200km). Hyvin sujui sekin. Tänne myös leovincet tulossa talven aikana. Powercommander on myös asennettu hommattu ja asennettu. Ensi keväällä sitten pyörää penkkiin ja säätöihin.



  20. #20
    Kuinkas sujuu ajelu soralla? Ittellä olis tarkoitus tommonen hommata ja panna alle hieman karkeenpi kuvioiset nakit! Asfaltilla kun ei niin kamalasti kiinnosta ajaa..
    Autolla sitä näkee tarpeeksi.

    Muutenkin olis kiva taittaa kalareissut pärrällä ja mennä vähän huononpaakin tietä..
    *vituiks män* !prkl!
    -> -03 Bandit 600s <-
  21. #21
    Tohon x malliin 17 tuuman karkeitakumeja vähänlaisesti vaihtoehtoja,kait.Laitoin omaan muutamavuos sitten Avon distanzia renkaat oli yleishyvät.
  22. #22
    Onko kukaan keksinyt mitään patenttia XT660X etulokasuojan räminään tietyillä kierroksilla?

    Ongelmanhan aiheuttajana ovat etuhaarukan suojamuovit, jotka on kiinnitetty "kelluvasti" kiskoille alalokariin:

    http://ffp.dnsalias.net/temp/xtx/10042010128.jpg

    Sen verran väljä tuo kisko, että pääsee tärinässä rämisemään. Tietysti simppeli ratkaisu olisi vetäistä nuo dremelillä irti ja jättää etuhaarukan suojamuovit vain yläosastaan kiinnitetyiksi... Ei vaan heti houkuta pyörän leikkely *
  23. #23
    saattaapi olla tyhmä kysymys mutta: onko X ja R mallilla mitään muuta eroa kuin renkaat?

    Itse en ole ainakaan muuta eroa löytänyt näin nettiä selailemalla..
    Poistettuja viestejä jo vuodesta 2006.
  24. #24
    Erot:

    Front travel - 200mm X 225mm R
    Caster angle - 26° X 27° 25' R
    Front disc - 320mm X 298mm R
    Front tyre - 120/70R 17M/C X 90/90-21 M/C R
    Rear tyre - 160/60R 17M/C X 130/80-17 M/C R
    Lenght - 2,175 mm X 2,240 mm R
    Width - 860 mm X 845 mm R
    Height - 1,170 mm *X 1,230 mm R
    Seat height - 875 mm X 865 mm R
    Wheel base - 1,490 mm X 1,505 mm R
    Dry weight - 177 kg X 172 kg R

    ...Rungon osalta en sitten tiedä onko tuo etuhaarukka ainut ero. Jossain arvostelussa R:n jarruja oli haukuttu X:ään verrattuna, onhan etujarrussa näemmä eroa spekseissäkin.



  25. #25
    Ajeleex näil ketää enää
    R tuli hankittua rehdeillä nappula renkailla,suoraan ajo menettelee mut ei kovin häävi mutkateillä asvaltilla
    Ehdotuksia renkaasta mikä toimisi hyvin hiekalla,soralla ja asvaltil,joku kompromissi kuvio
    Horo Elää !
  26. #26
    Ärrä on täällä ja ihan hyvin se menee pikimutkissa, ei se mikään moto tai kyykky ole mutta melko vauhdikkaasti saa painella menemään. Viime kesänä oli alla Mitas E07 joka toimii pikitiellä varsin hyvin mutta on sateella liukas, soralla etupito on epävarmaa ja takarenkaan käytös kulmikasta.

    Syksyllä laitoin alle Michelin Anakee Wildit ja muuta rengasta en enään alle laita. Pikitiellä voi kanttailla sen minkä uskaltaa ja toimii soralla loistavasti, etusella porukat on ajanut 10-15tkm ja takarenkaalla 2-6tkm hauskan määrästä riippuen. Mulla on nut 4tkm takana ja etunen ei ole mennyt juuri miksikään mutta takasengas on keskeltä sliksi, rengasta ei ole säälitty yhtään sorateillä jonka osuus pikeen on noin 20%.

    Jos on tarkoitus ajaa sorateillä ja nauttia ajamisesta niin en Wildiä sileämpiä renkaita laittaisi alle, jos soralla ei ole luottoa renkaaseen niin ajaminen ei ole mielekästä. Pikitiellä melkein mikä tahansa nappula on hyvä aja uutena mutta alkaa puoleen väliin kuluneena olla vähän kulmikkaan oloinen mutkiin kantatessa. Tämän kanssa joko tulee toimeen tai sitten laittaa alle katurenkaat ja unohtaa sorateiden hauskuudet.

    Tommosella mennään, toistaiseksi se tosin on pojan käytössä keskisuomessa mutta pääsen välilä sillä ajamaan kun pyörä tulee tänne renkaan vaihtoon tai huoltoon



    Kylätason kurapyöräilijä.
  27. #27
    Jees
    Todellisuudessa mulla tulee varmaan hiekka,sora,metsäpolkuja todella vähän mutku se vaan on niin nastaa varsinkin landella jossa on metsää ja soraa kymmeniä kilometrejä ulos astuessa joten pitää nyt eka kahtoo minkä merkkiset pyörät siinä on alla.
    Motarii tuli ajettua eilen 100km ja ihan rentoo oli,kun nopeus alle 120km/h
    Ja kun 50tkm ajanu kyykyillä niin ehkä vaati vähän totuttelua.
    Ainoa mikä häiritsi oli penkki,aika puuduksis oli perse lenkin jälkeen
    Horo Elää !
  28. #28
    XT:n penkki on tun tyyppisissä pyörissä parhautta jos sitä vertaa KTM 690, Husse 610/630 tai BMR 650, puhumattakaan kisaenskoista. Viime kesänä hain XTR:än Rovikselta etelään ja hyvin pystyi vetää ilman suurmpia puutumisia. Jalkatapit kun vaihtaa -20 tappeihin niin istuminen paranee entisestään kun polvikulma loivenee, samalla vaihtaa ohjaustangon ja siihen 30mm korotus niin ai että on hyvä vetää. Kappa touring pelksi on karmeen kokoinen mutta antaa hyvin suojaa kuskille, mulla on tuosta leikattu versio ja motarit menee ihan ok jos ei ole vastatuulta.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  29. #29
    Katoin että sulla yhden vaimentimen modi,oliko jotain muutosta kuin painonpudotus?
    Mä oon aina haaveillu kahdesta rööristä niin en kyllä itse tee samaa modia
    Horo Elää !
  30.  
  31. #30
    Painosta häviää noin kahdeksan kiloa tuolla 2-1 röörillä. Lisäksi putki poistuu koneen alta, hieman lisää maavaraa.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen